Ο χρήστης predator έγραψε:
μαλλον θα πεσει συζητηση εδω
Και εγώ αυτό βλέπω!
τωρα οσο για τα 80g μαλλον ειναι ανεκδοτο διοτι δεν ακουσα ποτε αποκεφαλισμο οδηγου αγωνων οι οποιοι προφανως συμμετεχουν σε πολυ χειροτερες-σφοδροτερες συγκρουσεις με το επιπλεον βαρος του κρανους και χωρις να εχουν ολοι και τοσο τελια γυμνασμενους τραπεζοειδης
Προσωπικά φοράω κολλάρο στο λαιμό στους αγώνες, κατόπιν συμβουλής άλλου συνοδηγού αγώνων. Με συμβουλή του ίδιου και ο Μίνως ο Μιχελάκης, συνοδηγός του Χατζηρήγα φοράει και εκείνος. Πιθανώς και άλλοι να χρησιμοποιούν. Ομοίως γίνεται και στα καρτ.
Σε έναν αγώνα υπάρχουν μεγάλες διαφορές από ότι στην καθημερινή οδήγηση. Είσαι πάντα προετοιμασμένος για το χτύπημα, οπότε είσαι πιο 'δεμένος' περιμένοντάς το. Σαν να φας γροθιά στην κοιλιά ενώ την έχεις σφίξει, ή ενώ είσαι χαλαρός.
Επίσης στα αγωνιστικά οι ζώνες δένονται τόσο σφιχτά που δεν μπορείς να πάρεις βαθειά αναπνοή. Οπότε συστήματα σαν τους προεντατήρες είναι άχρηστα, αφού είσαι χιλιοδεμένος στο κάθισμα συνεχώς. Επίσης οι ζώνες περνούν και από τους δύο ώμους σου, με αποτέλεσμα απόλυτη συγκράτηση. Αντιθέτως σε ένα ΙΧ περνάει μια ζώνη (στενότερη κιόλας από αγωνιστική!!) μόνο από τον ένα ώμο, και ΧΑΛΑΡΑ!! Από την άλλη μεριά στο σώμα περνάει στην λεκάνη. Οπότε ο μισός κορμός του σώματος εξέχει. Αυτό έχει αντικτυπο στην συμπεριφορά του σώνατος, και κατ επέκταση και του κεφαλιού.
και για να μην μιλαμε στον αερα ας κανουμε ενα θεωρητικο υπολογισμο
ενα αυτοκινητο λοιπον κινειται με 30 m/s(118km/h) και προσκρουει απολυτως μετωπικα σε ιδιο παρκαρισμενο αμαξι (βλεπε παρουσιαση 1ης γενιας laguna) -και δεν χρειαζεται να πουμε ποσο σπανιο ειναι αυτο στην πραγματικοτητα αφου ολα τα αυτοκινητα πλεον εξοπλιζονται με φρενα
Αυτο ειναι περιπου ισοδυναμο με συγκρουση με τα μισα 15(59) σε εντελως απαραμορφοτο εμποδιο το οποιο ταιριαζει περισσοτερο στα τυποποιημενα test
αρα η μεση ταχυτητα κατα την διαρκεια της συγκρουσης ειναι προφανως 7.5m/s αφου αρχιζει απο 15 και καταληγει 0 (δεχομαστε γραμμικοτητα)
Ωπ! Σ'έπιασα!
Δεν μπορείς να κάνεις τέτοιο υπολογισμό, ακόμα και αν δεχτείς τέλειες ιδανικές συμπεριφορές. Το αυτοκίνητο αν το δεχτούμε σαν ελαστικό σώμα (που δεν είναι σε καμία περίπτωση) δεν θα έχει γραμμική μείωση της ταχύτητας. Κατά τα πρώτα 25 εκατοστά το μόνο που παραμορφώνεται είναι ο 'χάρτινος' προφυλακτήρας στα άλλα 25 και λίγα σίδερα (που είναι κατά βάση λεπτά στο πολύ μπροστά μέρος). Καμία σχέση με τα άλλα 50 εκατοστά που παραμορφώνονται τα χοντρά μέρη των ραμφών. Πάντως δεν πιστεύω πως υπάρχει ένα μέτρο παραμόρφωσης σε πρόσκρουση με 60 σε τοίχο. Ζήτημα να είναι 50 εκατοστά που παραμορφώνονται σε τέτοια πρόσκρουση.
η αποσταση που διανυει ενα κεφαλι συνοδηγου ειναι γυρω στα 2 μετρα
~1 απο την παραμορφωση του οχηματος και αλλο ~1 απο την κινηση του κεφαλιου προw τα μπροστα
Το 'άλλο ένα' μέτρο που λες (κίνηση του κεφαλιού προς εμπρός) σημαίνει πρόσκρουση του κεφαλιού στο ταμπλώ!! Εκτός αν έχει το κάθισμα ταλείως ξάπλα, οπότε και θα του λιώσουν τα πόδια από την ορμή... Το βλέπω πάλι για μάξιμουμ 40-50 πόντους, οι οποίοι προέρχονται από λίγο λάσκα της ζώνης (ανύπαρκτο λόγω προεντατήρων), συμπίεση των ρούχων και ελαστική παραμόρφωση του ΣΩΜΑΤΟΣ του επιβαίνοντος!! (να γιατί θέλει αερόσακο! )
αρα η συγκρουση διαρκει 2/7.5=0.27 δευτ.
και η επιταχυνση ειναι 2s/t^2 =2*2/0.27^2= ~60m/s^2 = 6g
προσοχη μιλαμε για ΜΕΣΗ τιμη και οχι μεγιστη
και αν οδηγατε smart διπλασιαστε το νουμερο διοτι απλα αυτα τα δυο μετρα δεν υπαρχουν (12)
και αν το αλλο δεν ειναι παρκαρισμενο αλλα παει με τα ιδια χιλιομετρα αντιθετα καντε το επι 4 (24)
πολυ μακρια δηλαδη απο τα 80 τα οποια προφανως ειναι στιγμιαια μεγιστη τιμ
αναμενω νεωτερα
Αν θεωρήσουμε με βάση τα προηγούμενα μισό μέτρο αντί ενός, και συμπεριφορά συμπιεζόμενου ελατηρίου (F= Kxx με x τα εκατοστά παραμόρφωσης και Κ σταθερά ) για το αυτοκίνητο, και ομοίως για τον επιβάτη, τότε έχουμε τελείως διαφορετικές τιμές...
Σίγουρα η μέγιστη τιμή θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την συνεχή, αλλά και μια εξαιρετικά υψηλή μέγιστη αρκεί να κάνει ζημιά.
Δυστυχώς δεν δουλεύει το site του euroncap τώρα, οπότε δεν μπορώ να δω αν έχει γραφήματα επιτάχυνσης. Θα ψάξω σε παλιά περιοδικά μήπως και βρω κάτι.