Ο χρήστης konkyp έγραψε:
'Επρεπε ήδη να τα έχεις αλλάξει αν έχεις περάσει τα 1000 χλμ, προσέχουμε για να έχουμε, από εκεί και πέρα ακολουθούμε τις οδηγίες του εργοστασίου αλλάζοντας τα σε λιγότερα χλμ από όσα λέει ειδικά αν κινείσαι μέσα στην πόλη συνέχεια, και προσοχή με τις ενεργητικές αναγεννήσεις, σε αυτό το σημείο θα ακολουθείς τι λέει το εργοστάσιο κατά γράμμα.
Ρε παιδιά ποιος το λέει ότι πρέπει η πρώτη αλλαγή λαδιών να γίνει στα 1000χλμ ειδικά για diesel;
Στο δικό μου sandero stepway 1.5 diesel απο την αντιπροσωπεία μου είπαν για το πρώτο service στα 10000χλμ ή στον χρόνο ότι έρθει πρώτο.
ΥΓ.Πως κάνουμε παράθεση απάντησης; Δεν το έβρισκα και παρέθεσα έτσι την απάντηση του φίλου 21 Quadra
Τα συνεργεία δεν γνωρίζουν τίποτα ή σχεδόν τίποτα από την κατεργασία των μετάλλων, ένας μηχανικός αλλά και μηχανουργός όπως ο υποφαινόμενος λόγω της διαστροφής του επαγγέλματος γνωρίζει ότι αμέσως μετά την λειτουργία καινούργιων μεταλλικών εξαρτημάτων τα οποία γειτνιάζουν σφιχτά σαν να είναι ερωτευμένα, μετά από μια μικρή περίοδο λειτουργίας που θα εξαφανιστούν λόγω της αναγκαστικής φθοράς τα πρώτα - όρη - της κατεργασίας από τα κοπτικά εργαλεία καλό είναι να αλλαχθούν τα λάδια ώστε να φύγουν μαζί και τα μικροσωματείδια εκείνα που τόσο - mikra ( ελάχιστα microns ) - που ίσως περνούν και από το φίλτρο του λαδιού και παραμένουν αιωρούμενα στο λάδι μέχρι να κατακαθήσουν μετά από ώρες που δεν θα λειτουργεί ο κινητήρας για να επανέλθουν σε αιώρηση και κατ΄επέκταση στην κυκλοφορία μέσα από τα στενά περάσματα των κουζινέτων, των ελατηρίων, των χιτωνίων και των εδράνων των εκκεντροδόρων.
Από εκεί και πέρα ο καθένας φροντίζει το αμάξι του σύμφωνα με την δική του κρίση, να πω εδώ πως ότι φθορά υπάρξει από αυτή την μη αλλαγή των πρώτων λαδιών κλπ, δεν θα φανεί άμεσα αλλά μετά από τουλάχιστον 100 = 120.000 χλμ με πτώση της απόδοσης, με αύξηση της κατανάλωσης, με θορύβους στο valve train και στα κουζινέτα μπιελών και βάσης, αλλά τότε ποιός θα θυμάται πότε αλλάχθηκαν τα πρώτα λάδια, και τι είχε πεί το συνεργείο κλπ, κλπ, ευτυχώς που υπάρχουμε μερικοί ψυχάκηδες που προτιμούμαι την έκθεση και να μας λένε αλλά έτσι έχουμε ήσυχη τη συνείδηση μας και ότι πράξαμε αυτό που λέει η λογική, η επιστήμη της τριβολογίας και η τέχνη, πέραν τούτου ουδέν.
Σημείωση : Όταν αλλαχθούν τα πρώτα λάδια μετά τα 10.000 χλμ που λέει το βιβλίο και το συνεργείο, καλό θα ήταν μια ματιά στο παλιό λάδι αν αυτό - χρυσίζει - που σημαίνει ότι έχει μικρορινίσματα, και ακόμα πιο προχωρημένο είναι το άνοιγμα με κόψιμο του φίλτρου λαδιού το οποίο θα δείξει περισσότερο τι υπήρχε στον κινητήρα από πλευράς ρινισμάτων , έτσι για να ξέρουμε τι λέμε και τι είδαμε με τα μάτια μας.
Παρένθεση: Και η Audi δίνει οδηγίες στα βιβλιαράκια των κατόχων, όταν όμως σπάνε τα μοτέρ ενός ακριβού αυτοκινήτου όπως τα RS5 στα 50.000 χλμ από πρόωρη φθορά της αντλίας του λαδιού από γρέζια που προκαλούνται από την ίδια και όχι μόνο σε ένα αυτοκίνητο όπως φαίνεται τι έχει να μας πεί η Audi, η κάθε Audi και ο κάθε μηχανικός συνεργείου ?
Όσοι έχουν διάθεση να μάθουν κάτι περισσότερο, ας δούν τα βίντεο του συμπατριώτης μας στο Γιοχάνεσμπουργκ για τον κινητήρα ενός Audi RS5 που χρησιμοποιεί τύπου αντλία oil on demand, είναι ο τύπος της αντλίας λαδιού που χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι κατασκευαστές που είναι κατασκευασμένες με την ίδια φιλοσοφία και τα ίδια υλικά, θα φανεί ότι τα πράγματα δεν είναι ούτε απλά ούτε τόσο αθώα και θα φανεί ότι και τα εργοστάσια κάνουν λάθη, στο Audi RS8 βάζουν την παλιά καλή γραναζωτή αντλία λαδιού, γιατί άραγε ?
Καλές γιορτές και καλό είναι να διασταυρώνουμε γνώμες που αφορούν το ακριβό μας αυτοκίνητο που δεν μας το χάρισε κανείς, και ούτε θα ενδιαφερθεί κανείς από μια βλάβη του ή από την πρόωρη φθορά του.
Youtube Video