-
https://www.oilspecifications.org/mercedes_mb.php
Βαση της MB 229.31 και έχοντας κινητηρα Μ111. 920 λογικά μου κάνει. -
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 31_en.html
επέλεξε την προδιαγραφή που θέλεις και δες ποιές μάρκες και ποιά ιξώδη είναι πιστοποιημένα απο την mercedes. -
Ο χρήστης corolla xli έγραψε:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.31_en.html
επέλεξε την προδιαγραφή που θέλεις και δες ποιές μάρκες και ποιά ιξώδη είναι πιστοποιημένα απο την mercedes.Ωραιος! Πολυ χρησιμο αυτό! Αφού η 229.31 είναι συμβατη με το μοτερ μου, το μονο που κερδιζω είναι η οικονομία καυσίμου, σε σχέση με 15-40 λάδι? Σαν longlife λιπαντικο είναι όντως πιο ανθεκτικό?
-
W202 AMG αξίζει να διαβάσεις το παρακάτω
https://advride.gr/threads/Συ ... CE%91.624/
-
Καλο το κείμενο για κάποιον με λιγες γνώσεις σχετικά με τα λιπαντικα. Το θέμα μου είναι ότι το longlife λάδι της LM σχεδόν ίδιο απο αποψη ιξωδους HTHS κτλ. Ανεξάρτητα αν θα το αλλαξω στις 15-20-25.000 χιλιόμετρα, θα ανταξει περισσότερο απο το μη-longlife?
Τον χαρακτηρισμο longlife η LM μονη της τον εδωσε? Βλέπω την προδιαγραφή της merc κ της bmw καμία σχέση με αναφορά σε χιλιόμετρα παραμονο οικονομια καυσίμου.
-
Καλο το κείμενο για κάποιον με λιγες γνώσεις σχετικά με τα λιπαντικα. Το θέμα μου είναι ότι το longlife λάδι της LM σχεδόν ίδιο απο αποψη ιξωδους HTHS κτλ. Ανεξάρτητα αν θα το αλλαξω στις 15-20-25.000 χιλιόμετρα, θα ανταξει περισσότερο απο το μη-longlife?
Τον χαρακτηρισμο longlife η LM μονη της τον εδωσε? Βλέπω την προδιαγραφή της merc κ της bmw καμία σχέση με αναφορά σε χιλιόμετρα παραμονο οικονομια καυσίμου.
-
Επίσης αυτό είναι HC ημισυνθετικο. Κάποιος εγραφε οτι με τα χιλιόμετρα αυξάνει το ιξωδες του ζεστο, ισχύει για αυτό? Group III είναι?
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Επίσης αυτό είναι HC ημισυνθετικο. Κάποιος εγραφε οτι με τα χιλιόμετρα αυξάνει το ιξωδες του ζεστο, ισχύει για αυτό? Group III είναι?Διάρκεια ζωής:
Υπάρχουν εταιρείες λιπαντικών που ισχυρίζονται ότι το λιπαντικό τους κρατά την απόδοσή τους για περισσότερο χρόνο. Παραδείγματος χάριν, η συχνότητα αλλαγής ενός τυπικού ενός τυπικού λαδιού μηχανής είναι περίπου 3.000–6.000 miles (5.000–10.000 km). Υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν λιπαντικά που διαρκούν για 12.000 miles (19.000 km) ή περισσότερο για να πείσουν τον χρήστη να πληρώσει μια προσαύξηση. Τυπικά, ο καταναλωτής θα χρειαστεί να ελέγξει ή να εξισορροπήσει την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και οποιεσδήποτε εγγυήσεις προσφέρονται από τον κατασκευαστή του λιπαντικού αν οι αιτιάσεις του προμηθευτή δεν πραγματοποιηθούν. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και μηχανών υποστηρίζουν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα αλλαγής λαδιών, αλλά απαιτούν ένα πιστοποιημένο λάδι που να χρησιμοποιηθεί σε αυτήν την περίπτωση και κάποιες φορές ένα ειδικό φίλτρο λαδιού. Π.χ.: Στους πιο παλιούς κινητήρες Mercedes-Benz και σε κινητήρες φορτηγών μπορεί να χρησιμοποιηθεί το λάδι μηχανής MB 228.1 για τη βασική αλλαγή λαδιών. Τα λάδια μηχανών που είναι συμβατά με την μεταγενέστερη προδιαγραφή MB 228.3 μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον διπλάσιο χρόνο, ενώ το λάδι με προδιαγραφή MB 228.5 κρατά τρεις φορές περισσότερο. Σημειώστε ότι τα διαστήματα αλλαγής λαδιού είναι έγκυρα για νέα μηχανή με καύσιμο συμβατό με την προδιαγραφή του κατασκευαστή. Αν χρησιμοποιείται χαμηλότερης ποιότητας καύσιμο, ή φθαρμένο κινητήρα τα διαστήματα αλλαγής λαδιού πρέπει να συντομευθούν αντίστοιχα. Στα γενικά λάδια εγκεκριμένα για παρατεταμένη χρήση είναι λάδια υψηλότερων προδιαγραφών και μειωμένης φθοράς. Στη βιομηχανία η διάρκεια ζωής μετριέται γενικά σε μονάδες χρόνου και ο έμπορος λιπαντικών μπορεί να υποστεί μεγάλες οικονομικές ποινές αν οι ισχυρισμοί του δεν είναι τεκμηριωμένοι.
πηγή https://el.wikipedia.org/wiki/Λ� ... E%BA%CF%8C
' Κάποιος εγραφε οτι με τα χιλιόμετρα αυξάνει το ιξωδες του ζεστο, ισχύει για αυτό?'
Οσο περνάνε τα χιλιόμετρα καταρρέουν τα πρόσθετα και το λάδι γίνεται κολλώδης σαν πίσσα (αρα αυξάνει το ιξώδες).
Πιστεύω πως μόνο στα full synthetic λιπαντικά τα πρόσθετα που έχουν αντέχουν περισσότερα χλμ. -
W202 AMG/ ' Κοιταξα απο την LM κάποια pdf και μου φαίνονται σχεδόν ίδια λαδια ως προς ιξωδες και HTHS. Τα longlife διατηρουν ιξωδες και HTHS πολυ καλύτερα?'
Κάποτε είχα βρεί το παρακάτω κείμενο. Νομίζω είναι καλό σαν μπούσουλας για σύγκριση λιπαντικών ίδιου ιξώδες διαφορετικής μάρκας.''Παρακάτω, δίνονται τα πιο βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να αναζητήσουμε στην απευθείας σύγκριση των λιπαντικών.
Κινηματικό Ιξώδες στους 100 βαθμούς Κελσίου
Κινηματικό Ιξώδες στους 40 βαθμούς Κελσίου
Δείκτης Ιξώδους (VI)
Σημείο Ροής (Pour Point)
Σημείο Ανάφλεξης (Flash Point)
Δείκτης Αντοχής Λιπαντικού ή HTHS
Από τα παραπάνω τα πιο σημαντικά είναι ο Δείκτης Ιξώδους (VI) και ο Δείκτης Αντοχής Λιπαντικού (HTHS - High Temperature/High Sheer Viscosity).
με μεγαλύτερο δείκτη ιξώδους, έχει καλύτερη ικανότητα να διατηρεί το ιξώδες του σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασίας. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρείται σταθερό το ιξώδες του λιπαντικού τόσο στο κρύο, όσο και στη ζέστη χωρίς να επηρεάζεται. Φυσικά, αυτός ο δείκτης ισχύει όσο το λιπαντικό είναι καινούργιο και δεν μας λέει τίποτα, για το πόσο θα διατηρηθεί ο δείκτης ιξώδους κατά τη χρήση του λιπαντικού και τη γήρανσή του.
Αυτή την πληροφόρηση μας τη δίνει ο Δείκτης Αντοχής Λιπαντικού (HTHS).
Γενικά, τα ορυκτέλαια και τα ημισυνθετικά τείνουν να χάνουν πιο γρήγορα τον δείκτη ιξώδους κατά την χρήση, σε σχέση με τα συνθετικά λιπαντικά. Τα συνθετικά λιπαντικά έχουν πολύ μικρότερες ανάγκες ενισχυτικών ιξώδους, τα οποία ως γνωστό «σπάνε» γρηγορότερα κατά τη χρήση του λιπαντικού.
Υπό συνθήκες υψηλής πίεσης όπου εμφανίζεται η φθορά στα κινητά μέρη του κινητήρα, τα ενισχυτικά του Δείκτη Ιξώδους (πολυμερή) καταρέουν. Αυτό είναι ουσιαστικά που μετρά το τεστ, HTHS.
O HTHS δείκτης μετράτε σε Centipoise (cP) και θα πρέπει να παραμένει υψηλός. Σε κάθε SAE ιξώδους, υπάρχει ένα κατώτερο όριο για την τιμή HTHS. Εάν ένα πολύτυπο λιπαντικό δεν μπορεί να πετύχει μια τιμή HTHS πάνω από το όριο που έχει θεσπιστεί, δεν μπορεί να πιστοποιηθεί για αυτό το ιξώδες. Για παράδειγμα, ένα λιπαντικό για να ανήκει στην κατηγορία SAE 15W-40, θα πρέπει να έχει HTHS τουλάχιστον 3.7 '''
-
Μπερδεύτηκα περισσότερο Η LM το χαρακτηρίζει longlife χωρίς να φέρει κάποια σχετικη προδιαγραφη(τσεκαρα κ της vw). Τις προδιαγραφές αυτες της μερκ δν τις έχει καν. Στο τέλος θα μείνω στα ίδια......
VI αν δν κανω λάθος είχα την εντύπωση οτι θέλουμε να είναι 'χαμηλό' ώστε να μην εχουν χρησιμοποιηθεί πολλά προσθετα για να βελτιώσουν την βάση. Αφου αυτά θα καταστραφουν αργα η γρήγορα. -
Αν από τα Mobil 1 ESP 5W30 το γυρίσω σε Μοbil FORMULA FE 3000 X1 5W30 θα είναι κακή επιλογή; Το ιξώδες παραμένει ίδιο από κει και πέρα δεν ξέρω τι ακριβώς διαφορές έχουν μεταξύ τους αλλά στη σελίδα της mobil μου βγάζει προτεινόμενο το 3000 το οποίο βρίσκω και φθηνότερο.
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Μπερδεύτηκα περισσότερο Η LM το χαρακτηρίζει longlife χωρίς να φέρει κάποια σχετικη προδιαγραφη(τσεκαρα κ της vw). Τις προδιαγραφές αυτες της μερκ δν τις έχει καν. Στο τέλος θα μείνω στα ίδια......
VI αν δν κανω λάθος είχα την εντύπωση οτι θέλουμε να είναι 'χαμηλό' ώστε να μην εχουν χρησιμοποιηθεί πολλά προσθετα για να βελτιώσουν την βάση. Αφου αυτά θα καταστραφουν αργα η γρήγορα.Οσο το ψάχνεις τόσο θα μπερδέυεσαι. Το viscosity index οσο μεγαλύτερο είναι, τόσο ποιό σταθερό ειναι το ιξώδες στην μεταβολή της θερμοκρασίας. Το θέμα είναι για πόσα χλμ το λιπαντικό κρατάει την αρχική τιμή του V.I και πόσο γρήγορα πέφτει.(είναι μια απο τις διαφορές ημισυνθετικού και full synthetic λιπαντικού)
Στη θέση σου για επιλογή λιπαντικού αφού προσδιόριζα το ιξώδες ανάλογα με τις θερμοκρασίες χειμώνα/καλοκαίρι της περιοχής που κινούμαι , θα έβλεπα στο site της mercedes που έβαλα παραπάνω ποιά λιπαντικά ειναι πιστοποιημένα απο την mercedes και καλύπτουν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.(δεν είναι ολα τα λιπαντικά πιστοποιημένα παρ οτι το γράφουν στο μπουκάλι).
Απο τα λιπαντικά αυτά θα επέλεγα αυτό με το μεγαλύτερο viscosity index μεγαλύτερο κινηματικό ιξώδες στούς 100 βαθμούς κελσίου και το μεγαλύτερο HTHS.
Οσο για τα διαστήματα αλλαγής θα τα προσδιόριζα ανάλογα με την κατάσταση του κινητήρα και τις διαδρομές.
Πάντως η μάρκα που έχεις επιλέξει είναι σοβαρή και αξιόπιστη την χρησιμοποιώ κι εγώ εδώ και 15 χρόνια. -
Μιλούσα για τα λιπαντικά στις μοτοσυκλέτες αλλά και στα αυτοκίνητα με έναν μηχανικό για μοτοσυκλέτες που είναι πολύ καλός και νεότερος ασχολούνταν και στο να τα φτιάχνει για μεγαλύτερη απόδοση με εξαιρετική αξιοπιστία και επιδόσεις και μου είπε για την επιλογή κάποιων να αγοράζουν από τα lidl φθηνά και να τα αλλάζουν συχνά σε σχέση με καλά λιπαντικά. Το θεωρεί απαράδεκτο. Όπως και το ενώ έχεις λίγα χλμ ενώ η αλλαγή είναι στον ένα χρόνο να μην τα αλλάζεις επειδή είναι λίγα τα χιλιόμετρα. Δυστυχώς έχει πάει σε άλλη πόλη και δε με βολεύει να πηγαίνω εκεί για ότι χρειαστώ...
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Αν από τα Mobil 1 ESP 5W30 το γυρίσω σε Μοbil FORMULA FE 3000 X1 5W30 θα είναι κακή επιλογή; Το ιξώδες παραμένει ίδιο από κει και πέρα δεν ξέρω τι ακριβώς διαφορές έχουν μεταξύ τους αλλά στη σελίδα της mobil μου βγάζει προτεινόμενο το 3000 το οποίο βρίσκω και φθηνότερο.Mobil 1 ESP Formula 5W-30 meets or exceeds the requirements of:
ACEA C2, C3
API (Meets Engine Test Requirements) SM / SN
JASO DL-1Typical Properties
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
SAE Grade 5W-30
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.1
Viscosity Index 164
Sulphated Ash, wt% (ASTM D874) 0.6
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 3.58
Pour Point, ºC (ASTM D97) -45
Flash Point, ºC (ASTM D92) 254
Density @ 15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.850Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 meets or exceeds the requirements of:
ACEA A5/B5
ACEA A1/B1
API SN (Meets Engine Test Requirements)
API SL
API SN Engine Test Requirement
Ford WSS-M2C913-C
Ford WSS-M2C913-DTypical Properties
Mobil Super 3000 X1 Formula FE
Viscosity 5W-30
cSt @ 40ºC 53
cSt @ 100ºC 9.8
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 0.8
Phosphorous 0.05
Flash Point, ºC, ASTM D 92 192
Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.85
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -39 -
Άρα εμένα με απασχολεί μόνο το api το οποίο στο manual μου λέει για SG, SH, SJ. Κάτι με αυτές τις προδιαγραφές πλέον δεν υπάρχει οπότε θα ήταν ιδανικότερο κάποιο με SL ή SM ;
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Άρα εμένα με απασχολεί μόνο το api το οποίο στο manual μου λέει για SG, SH, SJ. Κάτι με αυτές τις προδιαγραφές πλέον δεν υπάρχει οπότε θα ήταν ιδανικότερο κάποιο με SL ή SM ;S ( Service )_ = Κατηγορία Εφαρμογής για Βενζινοκινητήρες
SN --> Εισήχθη τέλη του 2010 για τα οχήματα του 2011 και παλαιότερα , σχεδιασμένη να παρέχει βελτιωμένη προστασία στις υψηλές θερμοκρασίες , να εμποδίζει αποτελεσματικότερα τις επικαθίσεις στα έμβολα και να είναι περισσότερο συμβατό με τα ελαστομερή , σε σχέση με την προγενέστερη προδιαγραφή SM.Η νέα προδιαγραφή API SN σε συνδυασμό με την αντίστοιχη νέα ILSAC GF-5 διασφαλίζουν ότι ένα υψηλής ποιότητας μοντέρνο λιπαντικό θα παρέχει βελτιωμένη οικονομία καυσίμου , προστασία του turbo,συμβατότητα με συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων και σταθερότητα λίπανσης με τη χρήση διάφορων τύπων καυσίμων.
SM --> Για χρήση στους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες αυτοκινήτων μέχρι σήμερα, εισήχθη το 2004. Τα λιπαντικά ποιοτικής στάθμης SM χαρακτηρίζονται απο αυξημένη αντίσταση στην οξείδωση , βελτιωμένη προστασία απο επικαθίσεις , καλύτερη προστασία έναντι της φθοράς και καλύτερη απόδοση στις χαμηλές θερμοκρασίες,καθόλη τη διάρκεια ζωής του λαδιού.
SL --> Για κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων κατασκευής πρίν το 2004
SJ --> Για κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων κατασκευής πρίν το 2001
SH --> Για κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων κατασκευής πρίν το 1996
SG --> Για κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων κατασκευής πρίν το 1993
SF --> Για κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων κατασκευής πρίν το 1988
-
Άρα σε κάθε καινούργιο τύπο ισχύουν όλες οι ιδιότητες των παλιών συν οι καινούργιες. Οπότε σε ένα μοτέρ με προδιαγραφές πχ SG o τελευταίος τύπος SN καλύπτει, σωστά;
-
Mobil 1 0-40 καλύπτει την vw 503.01, αρα είναι μέχρι και 30.000km?το HTHS του 3.8 πολυ καλο, μου αρεσε
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Άρα σε κάθε καινούργιο τύπο ισχύουν όλες οι ιδιότητες των παλιών συν οι καινούργιες. Οπότε σε ένα μοτέρ με προδιαγραφές πχ SG o τελευταίος τύπος SN καλύπτει, σωστά;Σωστά. Οι νεότερες προδιαγραφές καλύπτουν τις προηγούμενες.
-
[quote='W202 AMG']Mobil 1 0-40 καλύπτει την vw 503.01, αρα είναι μέχρι και 30.000km?το HTHS του 3.8 πολυ καλο, μου αρεσε[/quote
Πολλά τα βλέπω τα km. Κι αν τα λάδια ας πούμε αντέχουν 30.000km το φίλτρο λαδιού θα αντέξει να καθαρίζει για τόσα km η μετά τις 10 /15 /20.000km θα βουλώσει και το λάδι θα περνάει στον κινητήρα αφιλτράριστο.
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?