-
Θέλω να αναβαθμίσω την κόρνα του S-Cross. Αυτή την στιγμή έχει μια μονή, μάρκας Denso (όπως άλλωστε όλα τα ηλεκτρικά του Suzuki) και είναι ολίγον αξιολύπητη στην απόδοσή της (μοιάζει πιο πολύ για μηχανάκι παρά για αυτοκίνητο).
Εννοείται ότι προσανατολίζομαι στην εγκατάσταση διπλής κόρνας. Το τι θα βάλω δεν είναι τόσο το θέμα μου, έχω καταλλήξει σε 2-3 λύσεις. Το θέμα μου είναι η καλωδίωση.
Να συνδέσω την τροφοδοσία από την παλιά κόρνα, με παράλληλη σύνδεση στις δύο καινούργιες ή να υλοποιήσω την καλωδίωση με το ρελέ, χρησιμοποιώντας παροχή κατευθείαν από την μπαταρία και την υπάρχουσα καλωδίωση μόνο ως διακόπτη;
Το ερώτημά μου βασικά είναι, 'σηκώνει' η υπάρχουσα τροφοδοσία της κόρνας το επιπλέον φορτίο;
Δυστυχώς δεν έχω βρει πουθενά τεχνικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τα Ampere που τραβάει η υπάρχουσα, αλλά ούτε και οι aftermarket που θέλω να πάρω. Το μόνο που ξέρω από το users manual είναι ότι η ασφάλεια της κόρνας είναι 15A.H αλήθεια είναι ότι θα προτιμούσα την καθαρή λύση της κατευθείαν σύνδεσης στην υπάρχουσα καλωδίωση, γιατί τα ρελέ, ως γνωστόν είναι επίφοβα στο να κολλάνε που και που, ιδιαίτερα αν δεν είναι καλής ποιότητας.
Γνωρίζει κανείς κάτι επί τουτου; Έχει επιχειρήσει κανείς κάτι παρόμοιο;
Ευχαριστώ.
-
Θέλω να αναβαθμίσω την κόρνα του S-Cross. Αυτή την στιγμή έχει μια μονή, μάρκας Denso (όπως άλλωστε όλα τα ηλεκτρικά του Suzuki) και είναι ολίγον αξιολύπητη στην απόδοσή της (μοιάζει πιο πολύ για μηχανάκι παρά για αυτοκίνητο).
Εννοείται ότι προσανατολίζομαι στην εγκατάσταση διπλής κόρνας. Το τι θα βάλω δεν είναι τόσο το θέμα μου, έχω καταλλήξει σε 2-3 λύσεις. Το θέμα μου είναι η καλωδίωση.
Να συνδέσω την τροφοδοσία από την παλιά κόρνα, με παράλληλη σύνδεση στις δύο καινούργιες ή να υλοποιήσω την καλωδίωση με το ρελέ, χρησιμοποιώντας παροχή κατευθείαν από την μπαταρία και την υπάρχουσα καλωδίωση μόνο ως διακόπτη;
Το ερώτημά μου βασικά είναι, 'σηκώνει' η υπάρχουσα τροφοδοσία της κόρνας το επιπλέον φορτίο;
Δυστυχώς δεν έχω βρει πουθενά τεχνικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τα Ampere που τραβάει η υπάρχουσα, αλλά ούτε και οι aftermarket που θέλω να πάρω. Το μόνο που ξέρω από το users manual είναι ότι η ασφάλεια της κόρνας είναι 15A.H αλήθεια είναι ότι θα προτιμούσα την καθαρή λύση της κατευθείαν σύνδεσης στην υπάρχουσα καλωδίωση, γιατί τα ρελέ, ως γνωστόν είναι επίφοβα στο να κολλάνε που και που, ιδιαίτερα αν δεν είναι καλής ποιότητας.
Γνωρίζει κανείς κάτι επί τουτου; Έχει επιχειρήσει κανείς κάτι παρόμοιο;
Ευχαριστώ.
-
Θέλω να αναβαθμίσω την κόρνα του S-Cross. Αυτή την στιγμή έχει μια μονή, μάρκας Denso (όπως άλλωστε όλα τα ηλεκτρικά του Suzuki) και είναι ολίγον αξιολύπητη στην απόδοσή της (μοιάζει πιο πολύ για μηχανάκι παρά για αυτοκίνητο).
Εννοείται ότι προσανατολίζομαι στην εγκατάσταση διπλής κόρνας. Το τι θα βάλω δεν είναι τόσο το θέμα μου, έχω καταλλήξει σε 2-3 λύσεις. Το θέμα μου είναι η καλωδίωση.
Να συνδέσω την τροφοδοσία από την παλιά κόρνα, με παράλληλη σύνδεση στις δύο καινούργιες ή να υλοποιήσω την καλωδίωση με το ρελέ, χρησιμοποιώντας παροχή κατευθείαν από την μπαταρία και την υπάρχουσα καλωδίωση μόνο ως διακόπτη;
Το ερώτημά μου βασικά είναι, 'σηκώνει' η υπάρχουσα τροφοδοσία της κόρνας το επιπλέον φορτίο;
Δυστυχώς δεν έχω βρει πουθενά τεχνικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τα Ampere που τραβάει η υπάρχουσα, αλλά ούτε και οι aftermarket που θέλω να πάρω. Το μόνο που ξέρω από το users manual είναι ότι η ασφάλεια της κόρνας είναι 15A.H αλήθεια είναι ότι θα προτιμούσα την καθαρή λύση της κατευθείαν σύνδεσης στην υπάρχουσα καλωδίωση, γιατί τα ρελέ, ως γνωστόν είναι επίφοβα στο να κολλάνε που και που, ιδιαίτερα αν δεν είναι καλής ποιότητας.
Γνωρίζει κανείς κάτι επί τουτου; Έχει επιχειρήσει κανείς κάτι παρόμοιο;
Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης alnotas έγραψε:
Γνωρίζει κανείς κάτι επί τουτου; Έχει επιχειρήσει κανείς κάτι παρόμοιο;
Είχα επιχειρήσει δοκιμαστικά, απλά σύνδεσα και μια άλλη κόρνα άλλης μάρκας όμως, και ο ήχος ήταν απογοητευτικός.
Αν δεν σ'αρέσει η ένταση της κόρνας, καλύτερα να ψαχτείς με afermarket, που όμως έχουν κάποιο κόστος.
Π.χ η παρακάτω:
http://www.ebay.com/bhp/stebel-nautilus
http://www.gkarras.gr/πρ�%B ... etail.html -
oι κόρνες έχουν μια βιδα επάνω τους με την οποία αλλάζει ο ήχος.Επίσης πρέπει να δέχονται σωστά ρευμα γιατί αλλιώς ακούγονται αναιμικά.
-
Δες για καμία της FIAM (το σαλιγκάρι) νομίζω στα 110 ντεσιμπέλ είναι....Θα ακούγεται βέβαια σαν ιταλικό...
-
Έχω καταλήξει σε σαλιγκάρια της Hella.
Πρέπει μάλλον να το επισπεύσω. Μόλις πάρκαρα από ταξίδι. Ήμουν Εγνατία, στην μεσαία λωρίδα. Μπροστά και αριστερά, βλακάκος αναποφάσιστος, δεν πατούσε γκάζι, μόνο την λωρίδα. Κάποια στιγμή αποφασίζει να μπει στην λωρίδα μου χωρίς φυσικά να κοιτάξει. Φρέναρα και πάτησα κόρνα. Ρωτάω μετά την σύζυγο, 'Άκουσες την κόρνα;'...Μου λέει 'Όχι'. -
Στη θέση σου θα έβανα όποια μου άρεσε. Αν τα αμπέρια που θα τραβήξει είναι περισσότερα από τα 15 που λες, τότε θα το καταλάβει-ς. Υπάρχει αλλά είναι δύσκολο να βρεις τόσο ισχυρή, θα κουφαίνει και εσένα. Μετά λοιπόν θα σκεφτείς το ρελέ μια που η «ζημιά» θα είναι μία καμένη ασφάλεια.
-
Οι κόρνες δεν έχουν τον ίδιο ήχο από την 1η ημέρα, πρίν χρόνια πέταξα την μαμά κόρνα και έβαλα 2 σαλιγκαράκια όπως τα λένε, η ήχος ήταν σαν πάπια που της κρατάς το λαιμό, κανονικό κρώξιμο, μετά από μήνες έστρωσαν οι μεβράνες τους ( μαλάκωσε η ανάρτηση τους ) και πλεόν είχαν ένα πολύ ωραίο δυνατό και γλυκό ήχο, καλύτερα πηγαίνεται σε κατάστημα που πουλάει αξεσουάρ και κόρνες και έχει δείγματα συνδεδεμένα, έτσι είναι πιο πλήρης η εικόνα με τον σωστό ήχο γιατί υποτίθεται εκεί έχουν στρώσει οι μεβράνες με τον καιρό που τις δοκιμάζουν, εκτός και να πάρει κανείς αεροτενόρους.
-
Η δικια μου μετα τωρα πια αρχιζει με ενα τονο και μετα η συχνοτητα πεφτει , εχει πολυ πλακα
Κοιταξτε επισης τι αλλο μπορει να τροφοδοτειται απο το ρελε της κορνας
-
Μπορεί κανείς από τις φωτό να μου πει ΠΩΣ ξεκουμπώνει το γ@μημ3ν0 το βύσμα της κόρνας;
Προσπάθησα να ξεβιδώσω/ξεκουμπώσω την γρίλια του αυτοκινήτου αλλά μάλλον ήθελε πολύ περισσότερη δουλειά απ' όση αναλάμβανα να κάνω, οπότε είπα, τουλάχιστον να βγάλω το βύσμα και να τραβήξω εκεί καλώδια προς το ρελέ... Αμ δε... Ο χώρος εργασίας είναι ελάχιστος και τα φαινόμενα απατούν. Αυτό που μοιάζει σαν κλιπάκι στο βύσμα, ούτε πατιέται ούτε σηκώνεται. Απλά τραβώντας το, δεν γίνεται τίποτα...
Το επόμενο που απομένει, να προσπαθήσω να ξεβιδώσω όλη την κόρνα και να την βγάλω από τα στριμωχτά.... -
Επίλογος, για όποιον τυχόν ενδιαφέρεται...
Πλέον το S-Cross απέκτησε άλλη, βροντερή φωνή, αντάξια του αναστήματός του...Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν:
- Σαλιγκάρια Hella TE16 500/400Hz 110db
- Ρελέ Hella, με ενσωματωμένη ασφάλεια 15A, για ευκολία
- Καλώδια, κλιπάκια, πένσα κλτ...κτλ...κτλ
Αφαίρεσα την παλιά κόρνα, αν και θα μπορούσα να την αφήσω γιατί έτσι κι αλλιώς οι καινούργιες δεν χωρούσαν εκεί.
Στο θηλυκό βύσμα της υπάρχουσας παροχής, προσάρτησα ένα καλώδιο με χρήση pins και πολλής μονωτικής ταινίας. Αρχικά δοκίμασα την μία κόρνα πιάνοντας καλώδια και ακροδέκτες με κροκοδειλάκια. Ακουγόταν κανονικά. Βάζω και την δεύτερη σε παράλληλη σύνδεση και ... τίποτα... ένα πριτς πριτς και τέρμα.
Οπότε συνέχισα την υλοποίηση με ρελέ.Το καλώδιο αυτό που φεύγει από την παλιά κόρνα χρησιμοποιήθηκε ως καλώδιο διακόπτη. Προσαρτήθηκε στα δύο Pins του ηλεκτρομαγνήτη του ρελέ. Από τον ελεύθερο πόλο της μπαταρίας έφυγε παροχή προς την είσοδο του ρελέ και από το 4ο Pin έφυγε καλώδιο προς την παροχή (+) των κορνών.
Οι αρνητικοί πόλοι των κορνών γειώθηκαν στην βίδα στήριξης, στο σασί.
Η αλήθεια είναι ότι προβληματίστηκα για το που θα τις τοποθετήσω. Δεν υπήρχαν και πολλές επιλογές για να γίνει δουλειά χωρίς
α) να χρειαστεί να κατεβάσω μάσκες/ποδιές/φανάρια κτλ
β) να ανοίξω τρύπες στήριξης στο σασί
Γενικά, επειδή την έχω πατήσει στο παρελθόν είμαι της άποψης ότι, οτιδήποτε τροποποίηση γίνει θα πρέπει να είναι πλήρως αναστρέψιμη.
Έτσι μπήκαν μπροστά στην μπαταρία, σε ένα ελεύθερο 6άρι σπείρωμα που υπάρχει εκεί στο σασί.Το ακουστικό αποτέλεσμα είναι εκκωφαντικό από κοντά και με ανοιχτό καπό, και αρκετά ικανοποιητικό σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης....
Άξιζε...
Αναβάθμιση Κόρνας,από μονή σε διπλή. Ρελέ ή όχι;