-
Θέλω βοήθεια απο τους έμπειρους του forum. To αυτοκίνητο μου έχει φτασει τα 105.000χλμ και έπειδη συνήθως οι καταλύτες κρατάνε γύρω στα 100.000χλμ και επειδή τελευταία μου έρχεται και μια παράξενη μυρωδιά απο την εξάτμιση λέω μηπως είναι καιρός ν'αλλάξω τον καταλύτη. Μπορώ να το διαπιστώσω μόνος μου? Ο έλεγχος μέσω της κάρτας καυσαερίων είναι η ενδειξη για να καταλάβω εαν θελει αλλαγή ή όχι ο καταλύτης μου?
Ξέρετε πόσο πάει το ''κουστούμι''??? Υπάρχουν ποιότητες ή βάζω ότι να'ναι?
Thanx,κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη -
Θέλω βοήθεια απο τους έμπειρους του forum. To αυτοκίνητο μου έχει φτασει τα 105.000χλμ και έπειδη συνήθως οι καταλύτες κρατάνε γύρω στα 100.000χλμ και επειδή τελευταία μου έρχεται και μια παράξενη μυρωδιά απο την εξάτμιση λέω μηπως είναι καιρός ν'αλλάξω τον καταλύτη. Μπορώ να το διαπιστώσω μόνος μου? Ο έλεγχος μέσω της κάρτας καυσαερίων είναι η ενδειξη για να καταλάβω εαν θελει αλλαγή ή όχι ο καταλύτης μου?
Ξέρετε πόσο πάει το ''κουστούμι''??? Υπάρχουν ποιότητες ή βάζω ότι να'ναι?
Thanx,κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη -
Θέλω βοήθεια απο τους έμπειρους του forum. To αυτοκίνητο μου έχει φτασει τα 105.000χλμ και έπειδη συνήθως οι καταλύτες κρατάνε γύρω στα 100.000χλμ και επειδή τελευταία μου έρχεται και μια παράξενη μυρωδιά απο την εξάτμιση λέω μηπως είναι καιρός ν'αλλάξω τον καταλύτη. Μπορώ να το διαπιστώσω μόνος μου? Ο έλεγχος μέσω της κάρτας καυσαερίων είναι η ενδειξη για να καταλάβω εαν θελει αλλαγή ή όχι ο καταλύτης μου?
Ξέρετε πόσο πάει το ''κουστούμι''??? Υπάρχουν ποιότητες ή βάζω ότι να'ναι?
Thanx,κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη -
Στο συνεργειο που πας να τους πεις να ελενξουν τα καυσαερια.Αν ειναι ενταξει δεν εχεις προβλημα.Νομιζω οτι το 'η ζωη του καταλυτη ειναι 100.000χλμ' ειναι μυθος.Εγω στην 33 εχω 250000χλμ και τα καυσαερια
ειναι στα κανονικα επιπεδα.Πιο πιθανο ειναι να χαλασει ο 'λ' . -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Στο συνεργειο που πας να τους πεις να ελενξουν τα καυσαερια.Αν ειναι ενταξει δεν εχεις προβλημα.Νομιζω οτι το 'η ζωη του καταλυτη ειναι 100.000χλμ' ειναι μυθος.Εγω στην 33 εχω 250000χλμ και τα καυσαερια
ειναι στα κανονικα επιπεδα.Πιο πιθανο ειναι να χαλασει ο 'λ' .300.000 χλμ η xantia και ο καταλυτης ειναι μια χαρα
-
Σε Gredos 1.5 i System Porsche, αλλάξαμε τον καταλύτη στα 175.000 Km.
Όταν πήγε να βγάλει κάρτα καυσαερίων καταλάβαμε ότι είχε πρόβλημα. Πριν ένα χρόνο είχε βγάλει κάρτα κανονικά.Ο καταλύτης πρέπει οπωσδήποτε να είναι εγκεκριμένου τύπου.
Το συνεργείο μας έδωσε βεβαίωση του εισαγωγέα με την έγκριση του Υουργείου Συγκοινωνιών, όλα τα συνοδευτικά έγγραφα της κατασκευάστριας εταιρείας ότι ο καταλύτης κάνει για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, και συγχρόνως παρέδωσε τον παλιό καταλύτη στον εισαγωγέα για ανακύκλωση.Μαζί με τον καταλύτη αντικαταστάθηκε και ο αισθητήρας λ.
Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 460 €
-
Επειδή πολύς κόσμος πέφτει θύμα κερδοσκόπων που δεν νοιάζονται να λύσουν προβλήματα αλλά να βγάλουν ένα γρήγορο κέρδος θα αναφέρω έναν απλό κανόνα για να ξέρετε και να καταλαβαίνετε πότε έχει πρόβλημα ένας καταλύτης ή όχι.
Πρώτα κάνουμε μία βόλτα το αυτοκίνητο για να ζεσταθεί και να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας ο καταλύτης. Ένα αυτοκίνητο με κρύο καταλύτη δεν βγάζει καλά καυσαέρια και είναι απολύτως φυσιολογικό, μπορεί όμως ο μάστορας που θα το δει να σας αλλάξει κανα εξάρτημα χωρίς να υπάρχει λόγος.
Αφού το ζεστάνουμε πάμε να το μετρήσουμε σε έναν αναλυτή. Για τα καταλυτικά με αισθητήρα Λ τα όρια είναι 0,5%vol COκαι 120ppm HC στο ρελαντί και 0,3%vol CO, 100ppm HC και ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ (όχι αισθητήρας όπως λένε κάποιοι άσχετοι) Λ 0,97 μέχρι 1,03 στις 2500σαλ. Κανονικά ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει πολύ πιο κάτω από αυτά τα όρια όταν είναι εντάξει στη λειτουργία του ο καταλύτης αλλά και η μηχανή.
Αν ο καταλύτης είναι νεκρός το αυτοκίνητο έχει καυσαέρια κοντά στα όρια της κατηγορίας. Δηλαδή κοντά στο 0,4-0,6% volCO και αντίστοιχα 120+ppm HC για ρελαντί και το αντιστοιχο όριο που ανέφερα πιο πάνω για τις 2500σαλ.
Αν ένα αυτοκίνητο πάει το CO πάνω από 1%vol δεν μπορεί να φταίει ο καταλύτης όπως επίσης και αν έχει 300+ ppm HC. Σε αυτή την περίπτωση ο καταλύτης και καινούργιος να μπει δεν θα κάνει τίποτα.
Επίσης αν το αυτοκίνητό σας καίει λάδια ξεχάστε τον καταλύτη!Λάδια εννοώ να βγάζει καπνό από πίσω και όχι να τσιμπάει το φυσιολογικό.
Συνοψίζοντας την επόμενη φορά που θα τύχει να σας πουν για καταλύτη ρίξτε και σεις μια ματιά στον αναλυτή να μη σας πιάσουν κορόιδα. Δεν είναι εποχές να δίνεις 300ευρώ έτσι χωρίς λόγο...
Και για αυτούς με οικολογικές ανησυχίες: Δεν αλλάζουμε καταλύτη αν δεν χαλάσει.Ανεξάρτητα τα χιλιόμετρα. -
Όλα καλά Punofato, αλλά με όσα λες, ο καταλύτης δεν προσφέρει και πολλά τελικά.
Είναι δυνατόν,χωρίς καταλύτη αλλά με καλή μηχανή να είσαι στο όριο της νομιμότητας?
Συνεπώς δεν δικαιολογείται και η οργή εναντίον όσων αφαιρούν τον καταλύτη για να πάρουν αυτό το 5% της 'χαμένης' ιπποδύναμης.
Οι εκπομπές τους πιθανόν να είναι εντός ορίων! -
Και βέβαια είναι ΕΚΤΟΣ ορίων. Είναι ίδια με αυτά ενός χαλασμένου/σπασμένου καταλύτη. Δεν περνάνε ΚΤΕΟ δεν παίρνουν Κάρτα καυσαερίων και αν πετύχουν έλεγχο με μηχάνημα στο δρόμο θα πληρώσουν πρόστιμο.
Αυτό κατάλαβες εσύ από αυτά που έγραψα;
Εγώ τα έγραψα αυτά γιατί τα βλέπω κάθε μέρα στη δουλειά μου δηλαδή να κόβουν κάποιον για καυσαέρια στο ΚΤΕΟ και επειδή έχει φίλο τον εξατμισά και καλά θα του κάνει καλή τιμή να πηγαίνει να αλλάζει καταλύτη χωρίς να ελέγχει τίποτε άλλο. Μετά να τον ξανακόβουν και να έρχεται σε μας να κλαίγεται γιατί άλλαξε καταλύτη και τσάμπα λεφτά έδωσε ενώ δεν έφταιγε ο καταλύτης κ.α... -
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Για τα καταλυτικά με αισθητήρα Λ τα όρια είναι 0,5%vol COκαι 120ppm HC στο ρελαντί και 0,3%vol CO, 100ppm HC και ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ (όχι αισθητήρας όπως λένε κάποιοι άσχετοι) Λ 0,97 μέχρι 1,03 στις 2500σαλ.Αν ο καταλύτης είναι νεκρός το αυτοκίνητο έχει καυσαέρια κοντά στα όρια της κατηγορίας. Δηλαδή κοντά στο 0,4-0,6% volCO και αντίστοιχα 120+ppm HC για ρελαντί και το αντιστοιχο όριο που ανέφερα πιο πάνω για τις 2500σαλ.
Εγώ αυτό το αντιλαμβάνομαι ότι κάποιος χωρίς καταλύτη αλλά με καλή μηχανή, υπερβαίνει για λίγο τα νόμιμα όρια, και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί δημόσιο κίνδυνο, όπως λένε πολλοί... (που πιθανώς έχουν αγωνιστικό, χωρίς βεβαίως καταλύτη αφού κάτι τέτοιο θα στερούσε από την οδηγική τους απόλαυση )
Αλλαγή καταλύτη