Youtube Video
O τσίγκος που αναφέρετε παραπάνω είναι μέρος της ασφάλειας. Της παθητικής ασφάλειας για να είμαστε ακριβόλογοι. Και οι εταιρίες το μελετούν πολύ και αυτό. Στο βίντεο του NCAP του οποίου οι προδιαγραφές είναι γνωστές, φαίνονται ξεκάθαρα οι ζώνες παραμόρφωσης της λαμαρίνας μπροστά.
Αν δεν υπήρχε μελέτη και στο κομμάτι του αμαξώματος ή περιτυλίγματος πιθανό να ήταν κοφτερά μαχαίρια και έχοντας μια μη συγκεκριμένη παραμόρφωση θα μπορούσε να είναι και θανατηφόρα. Οπότε μέλημα των εταιριών είναι όλο το πακέτο όπως εξωτερικό αμάξωμα, πλαίσιο και κλωβοί ασφαλείας κλπ να λειτουργεί με τον καλυτερο τρόπο στο θέμα της παθητικής ασφάλειας.
Φυσικά έτερον εκάτερον το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς ή και η έκταση της αφού οι εταιρίες χρησιμοποιούν ενίοτε διάφορα υλικά όπως πλαστικό, λαμαρίνα, αλουμίνιο, carbon κλπ σε καπό, φτερά και λοιπά μέρη του αμαξώματος τα οποία όπως και να έχει έχουν τις προδιαγραφές που απαιτούνται στο θέμα της παθητικής ασφάλειας.
@GGAB στο συγκεκριμένο συμβάν που αναφέρεις δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο αν το Qashqai πρόλαβε και έπεσε με χαμηλή ταχύτητα στο Matiz. Πχ ο μπροστά προφυλακτήρας σε μια σύγκρουση με ταχύτητες πολύ λίγων χιλιομέτρων (9, 10 χιλιομέτρων) επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση, σε αντίθεση με τον πίσω μέρος του Matiz που πιθανό να μην την διαθέτει αυτή τη δυνατότητα ή ίσως η υψομετρική διαφορά στο σημείο επαφής του Qashqai με το Matiz (αν και λογικά σε φρενάρισμα πανικού υπάρχει ένα βύθισμα του αμαξώματος μπροστά) να έδωσε αυτό το αποτέλεσμα, του ανέπαφου QQ με το χτυπημένο Matiz.