-
Ρε σεις παίδες έχει βάλει κανείς χριστιανός (ή όπου πιστεύει τέλος πάντων) καμιά τέτοια παπαριά;
http://www.amazon.com/GRAVITY-800-BATTE ... B00EUFCHR0
Δηλ. να αντικαταστήσει τη μπαταρία του με πυκνωτή(τές);
-
Να κάνω επίσης μια ερώτηση:
τί προσέχουμε στις προδιαγραφές μιας μπαταρίας που είναι να αγοράσουμε;Λέω μερικά
- τάση (12V για ΕΙΧ)
- χωρητικότητα
- μέγιστη ένταση
Αλλά μήπως ξεχνάω κάτι εκτός από τα παραπάνω;
Ας πούμε,
να εφαρμόζουν άραγε όλες οι μπαταρίες στη βάση στήριξης στο αυτοκίνητο
ή πρέπει να είναι συγκεκριμένου τύπου; -
απο ποια μεριά είναι οι πόλοι;
-
Ναι και αυτό.
Όπως επίσης και το σχήμα των πόλων, οι διαστάσεις του κελύφους, η μορφή της βάσης κλπ.
Ψάχνοντας, βρίσκεις διάφορα tutorials για να επιλέγεις σωστά μια μπαταρία.Δυστυχώς δεν είναι απλή υπόθεση, όσο τουλάχιστον θα νόμιζα αρχικά.
Υπάρχουν βοηθοί για μια στοχευμένη επιλογή
λχ http://www.varta-automotive.com/en-gb/search-batteries
όπου με αντίστροφη ανάλυση των αποτελεσμάτων παίρνεις μια ιδέα τί μπαταρία ίσως χρειάζεσαι
αλλά μετά πρέπει να ψάχνεις τη συγκεκριμένη αντιστοιχία σε διάφορες μάρκες και καταστήματα κλπ κλπ.
Λίγο μπελάς για να θες να βρεις κάπου και μια καλή τιμή. -
Δεκεμβριος 2006 κοντευουν Χριστουγεννα ειπε το ποιημα η varta που ειχα και τυχαια τοποθετησα μια aurora κορεατικης κατασκευης παντελως αγνωστη για μενα που η τιμη της μου φανηκε λιγο τσιμπημενη γιατι κοστιζε οσο οι ευρωπαικες επωνυμες.Ιανουαριος 2016 ειπε το ποιημα και αυτη.Απλα εξαιρετικη!!!Οσο και να εψαξα να την βρω δεν τα καταφερα και περασα μια αλλη στο αυτοκινητο.Μιλαμε για αυτοκινητο του 1986 για να ληφθουν υποψιν τα συν και τα πλην που συνεπαγεται αυτο στο θεμα μπαταρια.Τυχαια φωτο απο το διαδυκτιο στην Γκανα! http://maxprogh.com/products2.php?id=77
-
Ωραίος.
Να ρωτήσω και ένα με την ευκαιρία,
τί σημαίνει πως το δυναμό δουλεύει υπερωρίες για να φορτίσει μια μεγάλη μπαταρία;Λες και δε γυρνάει κι όταν δε φορτίζει τη μικρή μπαταρία;
-
οσο αναγκαζεται να δωσει περισσοτερο ρευμα τοσο μεγαλυτερη αντισταση εχει στο να γυρισει.
-
Μηχανική αντίσταση περιστροφής;
Το ρωτάω με την έννοια πως μια μεγάλη μπαταρία είναι συνήθως αποτρεπτική
για ένα αυτοκίνητο μικρών ηλεκτρικών καταναλώσεων και μικρών επιδόσεων.Εγώ καταλαβαίνω πως σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο
η μεγάλη μπαταρία δε θα φορτίζει εύκολα
και συνεπώς είναι σπατάλη χρημάτων αφού η μεγάλη χωρητικότητα θα είναι περισσή.
Όχι όμως πως το δυναμό θα επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου με οιονδήποτε τρόπο.
Σωστά; -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Ωραίος.Να ρωτήσω και ένα με την ευκαιρία,
τί σημαίνει πως το δυναμό δουλεύει υπερωρίες για να φορτίσει μια μεγάλη μπαταρία;Λες και δε γυρνάει κι όταν δε φορτίζει τη μικρή μπαταρία;
γυρίζει η τροχαλία άεργα.......έχει διαφορά!
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Ωραίος.
Να ρωτήσω και ένα με την ευκαιρία,
τί σημαίνει πως το δυναμό δουλεύει υπερωρίες για να φορτίσει μια μεγάλη μπαταρία;Λες και δε γυρνάει κι όταν δε φορτίζει τη μικρή μπαταρία;
γυρίζει η τροχαλία άεργα.......έχει διαφορά!
Η τροχαλία δεν είναι μόνιμα συνδεδεμένη ;
Από μόνο του αυτό δε συνεπάγεται τριβές και κατανάλωση έργου
ακόμα και όταν το δυναμό έχει ήδη γεμίσει τη μπαταρία; -
Το προβλημα οταν τοποθετουμε μια μεγαλυτερη μπαταρια απο οτι χρειαζεται ενα αμαξι δεν ειναι η καταναλωση βενζινης.
Ειναι οτι η μεγαλη μπαταρια δεν θα προλαβαινει ποτε να φορτιστει πληρως (σπανια θα το καταφερνει μονο σε ταξιδια πολυωρα) με αποτελεσμα να χανει χρονο ζωης.
Οτι 'θαυμα' εχω δει σε διαρκεια ζωης μπαταριας φτανοντας τα 8+ χρονια λειτουργειας το εχω δει σε μπαταρια προβλεπομενης χωρητικοτητας απο τον κατασκευαστη και οχι μεγαλυτερες.
Συνηθως ολοι οι ηλεκτρολογοι βλεπουν μια εργοστασιακη 45ah και σου πουλανε για πλακα μια τουλαχιστον 55ah επειδη ειναι 'καλυτερη' και η διαφορα στη τιμη ειναι μονο 5-10 ευρω. Προσοχη λοιπον.
Προς το παρον ειμαι 4 χρονια με μια κινεζα suntech 42ah οπως προτεινει ο κατασκευαστης και το πρωι στους 0 γυριζει η μιζα πολυ νευρικα! -
Δεκτόν και με αυτή την έννοια έγραψα παραπάνω πως η μεγάλη χωρητικότητα θα μένει ανεκμετάλλευτη.
Και επίσης απορρίπτουμε την ιδέα πως οι υπερωρίες του δυναμό θα επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου ή την απόδοση του κινητήρα, όπως τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι την απάντηση
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
οσο αναγκαζεται να δωσει περισσοτερο ρευμα τοσο μεγαλυτερη αντισταση εχει στο να γυρισει.Από την άλλη δεν παίζουν ρόλο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δυναμό που φοράει το αυτοκίνητο;
Λχ ένα 'μικρό' δυναμό να μην είναι ικανό να φορτίσει μια μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία;
Ας πούμε ένα αυτοκίνητο πόλης με ανεμικό δυναμό έστω κι αν κινείται όλη μέρα
σε ποιό βαθμό θα ήταν ικανό να γεμίσει μια 100++Ah μπαταρία ; (ασχέτως αν θα χρειαζόταν πρακτικά μια τέτοια μπαταρία) -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Και επίσης απορρίπτουμε την ιδέα πως οι υπερωρίες του δυναμό θα επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου ή την απόδοση του κινητήρα, όπως τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι την απάντηση
να μην την απορριπτεις, αν δοκιμασεις να γυρισεις με ενα δραπανο ενα δυναμο το οποιο φορτιζει μια αδεια και μια γεματη μπαταρια θα καταλαβεις την διαφορα, παλια στις κοντρες με καμπυρλατερατα αυτοκινητα αποσυνδεαν το δυναμο, γιατι αραγε?
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Και επίσης απορρίπτουμε την ιδέα πως οι υπερωρίες του δυναμό θα επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου ή την απόδοση του κινητήρα, όπως τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι την απάντηση
να μην την απορριπτεις, αν δοκιμασεις να γυρισεις με ενα δραπανο ενα δυναμο το οποιο φορτιζει μια αδεια και μια γεματη μπαταρια θα καταλαβεις την διαφορα, παλια στις κοντρες με καμπυρλατερατα αυτοκινητα αποσυνδεαν το δυναμο, γιατι αραγε?
X2 τουλάχιστον!!
Μπράβο ρε Ηλία τι μου θύμισες.
Είχε βγεί και ένα κιτάκι alterpower το έλεγαν το οποίο το συνδέεις στο πόλο του δυναμό και στη πολλαπλή εισαγωγής. Όταν λοιπόν διάβαζε υποπέσει μηδέν, δηλ. σανίδα γκάζι απενεργοποιούσε το δυναμό.Φίλε intertia άλλο παράδειγμα είναι στο ρελαντί να ανοίξεις τους προβολείς ή ακόμα χειρότερα την αντίσταση του πίσω παρμπρίζ. Θα δεις στιγμιαία το ρελαντί να πέφτει μέχρι να το πάρει χαμπάρι ο εγκέφαλος και να διόρθωσει με αύξηση τουλάχιστον 1% του ψεκασμού.
-
Επομένως απορρίπτω αυτή την άποψη
Ο χρήστης cson έγραψε:
Το προβλημα οταν τοποθετουμε μια μεγαλυτερη μπαταρια απο οτι χρειαζεται ενα αμαξι δεν ειναι η καταναλωση βενζινης.αφού συνάγεται πως η μεγαλύτερη μπαταρία θα επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου και την απόδοση του κινητήρα.
Βασικά λογικό, αφού υπάρχει κι η αρχή διατήρησης της ενέργειας.
Συνοψίζω,
υπέρμετρα μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία αναλογικά με το όχημα συνεπάγεται- δυνητικά μειωμένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας
- αρνητική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου και στην επίδοση του κινητήρα
και - πιθανώς επιβάρυνση των ηλεκτρικών (μίζα κλπ)
Για να επιστρέψω όμως στο ερώτημα παραπάνω ως προς την καταλληλότητα μιας μπαταρίας σε ένα όχημα
δε μετράνε εξίσου και οι τεχνικές δυνατότητες του δυναμό ;
Είναι δηλαδή άραγε όλα τα δυναμό σήμερα ικανά να φορτίσουν οσοδήποτε μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες;Ψάχνοντας έχω παρατηρήσει
ότι οι κατασκευαστές συνήθως συνιστούν μια γκάμα εργοστασιακών μπαταριών ανά μοντέλο
τόσο ευρεία που μπορεί να φτάνει η μικρότερη να έχει τη μισή χωρητικότητα της μεγαλύτερης ακόμα συνιστώμενης εργοστασιακής.Υποθέτω πως διαφοροποιούνται κατά περίπτωση τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών εκάστου οχήματος
και εδώ μάλλον υπεισέρχονται παράγοντες όπως
από τη μια οι ηλεκτρικές καταναλώσεις αναλόγως του εξοπλισμού
και από την άλλη η ικανότητα ηλεκτροπαραγωγής (ιπποδύναμη, δυναμό κλπ).ΥΓ:
Τί στραβό μπορεί να συμβαίνει όταν σε μπαταρία που φορτίζει εκτός οχήματος
η ένταση ρεύματος του φορτιστή δεν τείνει να πέσει ποτέ ;
(εγώ καταλαβαίνω χαλασμένη μπαταρία μάλλον) -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Τί στραβό μπορεί να συμβαίνει όταν σε μπαταρία που φορτίζει εκτός οχήματος
η ένταση ρεύματος του φορτιστή δεν τείνει να πέσει ποτέ ;
(εγώ καταλαβαίνω χαλασμένη μπαταρία μάλλον)Αν είναι πάνω από 2Α τότε ίσως είναι χαλασμένη.
Τι ρεύμα είχε στην αρχή και τι μετά 12 ώρες και για πόσα ΑΗ μιλάμε;
-
Μια μπαταρια αυτοκινητου αυτες οι κοινες ασβεστιου που ειναι το 99% των μπαταριων αυτοκινητου αντεχουν γυρω στις 60 πληρης αποφορτισεις.Δηλαδη και εντελως καινουργια να ειναι η μπαταρια αν την φορτωνουμε πχ το βραδυ και την αποφορτιζουμε πληρως την ημερα θα αντεξει μονο για 2 μηνες.Γι αυτο και χρησιμοποιουντε αλλου τυπου (πολυ ακριβοτερες) σε ηλεκτρικα κλαρκ,ηλεκτρ. ανυψωτικα κλπ οι οποιες αντεχουν περιπου 1000 πληρης αποφορτισεις. Στα αυτοκινητα ο δυναμος δεν φορτωνει συνεχεια την μπαταρια.Υπαρχει αυτοματισμος (ο κοινος λεγομενος αυτοματος του δυναμου) που ξεκινα να φορτωνει την μπαταρια οταν αποφορτιστει 5%!!!!! Αυτο δηλαδη που διαβασα πιο πανω οτι ο δυναμος δεν θα καταφερνει να φορτωσει μια μεγαλη μπαταρια παρα μονο σε ταξιδι δεν ευσταθει.Οταν καποιος βαζει μπρος ενα κρυο πρωινο με μια σχετικα ηλικιωμενη μπαταρια που ειναι οριακη σε αμπερ εκκινησης την στρεσαρει τοσο (ασχετως οτι θα καταφερει να βαλει μπρος) που στην ουσια η μπαταρια εχει γραψει στο μητρωο της μια ακομη αποφορτιση. Δηλαδη θελω να πω πως οσο μεγαλυτερη/δυνατοτερη ειναι η μπαταρια τοσο λιγοτερο στρες θα εχει σε δυσκολες καταστασεις αυξανοντας ετσι και την διαρκεια ζωης της. Φυσικα δεν λεω να γινει υπερβολη και απο τα 45 αμπερωρια να πας στα 100 αλλα μια μικρη αυξηση νομιζω βοηθα.
-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
Τί στραβό μπορεί να συμβαίνει όταν σε μπαταρία που φορτίζει εκτός οχήματος
η ένταση ρεύματος του φορτιστή δεν τείνει να πέσει ποτέ ;
(εγώ καταλαβαίνω χαλασμένη μπαταρία μάλλον)Αν είναι πάνω από 2Α τότε ίσως είναι χαλασμένη.
Τι ρεύμα είχε στην αρχή και τι μετά 12 ώρες και για πόσα ΑΗ μιλάμε;
Να μιλήσουμε για 55Ah μπαταρία που έπεσε από τα αρχικά 4 A (t=0 sec) και σταθεροποιήθηκε στα 3 Α στα πρώτα 5 λεπτά φόρτισης
και έκτοτε επί αρκετά 12ωρα έχει παραμείνει στα 3 Α συν πλην.Μια μπαταρια αυτοκινητου αυτες οι κοινες ασβεστιου που ειναι το 99% των μπαταριων αυτοκινητου αντεχουν γυρω στις 60 πληρης αποφορτισεις.Δηλαδη και εντελως καινουργια να ειναι η μπαταρια αν την φορτωνουμε πχ το βραδυ και την αποφορτιζουμε πληρως την ημερα θα αντεξει μονο για 2 μηνες.Γι αυτο και χρησιμοποιουντε αλλου τυπου (πολυ ακριβοτερες) σε ηλεκτρικα κλαρκ,ηλεκτρ. ανυψωτικα κλπ οι οποιες αντεχουν περιπου 1000 πληρης αποφορτισεις. Στα αυτοκινητα ο δυναμος δεν φορτωνει συνεχεια την μπαταρια.Υπαρχει αυτοματισμος (ο κοινος λεγομενος αυτοματος του δυναμου) που ξεκινα να φορτωνει την μπαταρια οταν αποφορτιστει 5%!!!!! Αυτο δηλαδη που διαβασα πιο πανω οτι ο δυναμος δεν θα καταφερνει να φορτωσει μια μεγαλη μπαταρια παρα μονο σε ταξιδι δεν ευσταθει.Οταν καποιος βαζει μπρος ενα κρυο πρωινο με μια σχετικα ηλικιωμενη μπαταρια που ειναι οριακη σε αμπερ εκκινησης την στρεσαρει τοσο (ασχετως οτι θα καταφερει να βαλει μπρος) που στην ουσια η μπαταρια εχει γραψει στο μητρωο της μια ακομη αποφορτιση. Δηλαδη θελω να πω πως οσο μεγαλυτερη/δυνατοτερη ειναι η μπαταρια τοσο λιγοτερο στρες θα εχει σε δυσκολες καταστασεις αυξανοντας ετσι και την διαρκεια ζωης της. Φυσικα δεν λεω να γινει υπερβολη και απο τα 45 αμπερωρια να πας στα 100 αλλα μια μικρη αυξηση νομιζω βοηθα.
Για μικρομεσαίο κατηγορίας C (Golf, Astra, Megane, Focus κλπ)
προτείνουμε 55 Ah, 65 Ah, ή κάτι άλλο ;
Ρεύμα εκκίνησης στα 500+ Α, στα 600+ Α κοκ. ;
Δεν μετράνε και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δυναμό ; -
Προς Inertia
Δεν ειμαι ειδικος ωστε να σου δωσω μια ολοκληρωμενη και εμπεριστατωμενη απαντηση !!! Εμπειρικα μιλησα απλα ασχολουμενος με την συντηρηση 3-4 αυτοκινητων της ευρυτερης οικογενειας.Προσωπικα τηρωντας την οδηγια μου να βαζω παντα λιγο μεγαλυτερη μπαταρια ( αμπερωρια και αμπερ εκκινησης) απο αυτην του κατασκευαστη δεν εχω ποτε 'πεταξει' μπαταρια με λιγοτερα απο 7 χρονια ζωης ακομη και σε πετρελαιοκινητηρα (αγροτικο) που εχει μεγαλυτερες απαιτησεις απο εναν βενζινοκινητηρα.Αν και κατοικω σχετικα βορεια (Πελλα).Οσο για τα τεχνικα χαρακτηριστικα του δυναμο πχ 45Α η 55Α η οσο θελει νομιζω ανταποκρινονται στις απαιτησεις ηλεκτρικης καταναλωσης του αυτοκινητου γενικοτερα και οχι συγκεκριμενα στην φορτιση της μπαταριας.Εξαλλου οπως αναφερεις πιο πανω δεν τραβουσε πανω απο 4Α κατα την διαρκεια της φορτισης,οποτε αν υποθετικα εχεις εναν 45Α δυναμο σου περισσευουν αλλα 41Α για καταναλωση ρευματος οπως φωτα,βεντιλατερ κλπ, -
Ο θετικος πολος στην μπαταρια μου γεμισε αλατα,(ασπρη σκονη) μπορω να τον καθαρισω και να βαλω wd -40 ή πρεπει να αγορασω αυτο το ειδικο σπρευ για πολους μπαταριων?
Επισης κατα τον καθαρισμο πρεπει να τριψω με κατι αγριο τα ακρα της μπαταριας? (μολυβι δεν ειναι?)
Μπαταρία αυτοκινήτου...