-
Το long term δεν ειναι αποτελεσμα της λειτουργιας του δευτερου λαμδα?
Ενα κολλημενο long στο 0% δεν ειναι φυσιολογικο. -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Το long term δεν ειναι αποτελεσμα της λειτουργιας του δευτερου λαμδα?
Ενα κολλημενο long στο 0% δεν ειναι φυσιολογικο.Οχι. Σε ελαχιστα αυτοκινητα ο 2ος λ ρυθμιζει μιγμα. Μια χαρα μπορει να ειναι το 0% ή και οχι, το νουμερο δεν ειναι ομως ενδεικτικο.
Περι fuel trims, περιληπτικα:
Υπαρχει πινακας (ας πουμε excel, με κελλια) με Χ αξονα στροφες και Ψ αξονα φορτιο. Εκει ειναι αποθηκευμενες οι αρχικες τιμες Long term fuel trim, για καθε 'περισταση'.Κατα τη λειτουργια, ο 1ος λ στελνει συνεχως data στον εγκεφαλο, για το αν βλεπει πλουσιο ή φτωχο μιγμα σε σχεση με το ιδανικο 14,7:1. Ο εγκεφαλος το βλεπει, βλεπει και καμποσες αλλες παραμετρους (%πεταλουδα, φορτιο, θερμοκ. αερα, ατμοσφαιρικη πιεση κλπ) και αποφασιζει ποσο παραπανω ή λιγοτερο βενζινη θα δωσει σε σχεση με αυτο που βλεπει αποθηκευμενο. Αυτο ειναι το short term, και ειναι διορθωση 'της στιγμης'.
Εννοειται οτι short και long μπορουν να παρουν και αρνητικες τιμες= 'τοσο % λιγοτερο απο το αρχικο'. Το πραγματικο μιγμα ειναι η ΠΡΟΣΘΕΣΗ του Long και του Short.Και το short και το long εχουν ενα μεγιστο ευρος διακυμανσης θετικο ή αρνητικο, ας πουμε +/-30% (ποικιλλει αναλογα τον κατασκευαστη). Οταν δει ο εγκεφαλος οτι για καποια ωρα, σε δεδομενο κελλι φορτιου/στροφων το short term ξεπερναει το (τυχαιο νουμερο) 12%, και ειναι καρφωμενο στο 16%, και το long term ειναι πχ 5% (συνολο λοιπον +21%), τοτε προσθετει στο long term 16 και το κανει 21%, (κανει 'μονιμη διορθωση') και ταυτοχρονα το αφαιρει απο το short, το οποιο κανει 0%, ωστε το αθροισμα να ειναι το ιδιο μεν, το επιθυμητο, και ταυτοχρονα να εχει φερει το short στο 0 ωστε να εχει στη διαθεση του το πληρες ευρος διακυμανσης του αν χρειαστει.**
Εννοειται τωρα οταν δεις με ΟBD το short term, θα το δεις να κανει πανω κατω περιπου -5% με +5%, αλλαζοντας συνεχως το μειγμα σε λιγο φτωχο και λγο πλουσιο, γιατι ετσι χρειαζεται να γινεται για να δουλευει ο καταλυτης σωστα. Αλλη σπαζοκεφαλια αυτη, σε επομενο μαθημα.
ο 2ος λ υπαρχει για να ελεγχει τη λειτουργια του καταλυτη. Ο μεν 1ος βλεπει συνεχως διακυμανση και την ραπορταρει στον εγκεφαλο, αλλα εν τω μεταξυ ο καταλυτης καθαριζει την καταστση απο υδρογονανθρακες και ο 2oς βλεπει ψιλοσταθερη κατασταση.
Σε καποια αυτοκινητα, το τι βλεπει ο 2ος λαμβανεται υποψη με κατι περιπλοκες μεθοδους που δεν εχω μελετησει καλα ακομα...**Απολυτα Χονδροειδες Παραδειγμα:
Αγοραζεις αυτοκινητο του κουτιου (short 0% και long 0%, λεμε τωρα) και το κυκλοφορεις στην επιφανεια της θαλασσας. Πυκνος αερας. Το αυτοκινητο παιρνει χαμπαρι οτι πρεπει να δινει 5% βενζινη παραπανω για να εξισορροπησει το γεγονος οτι καθε δευτερολεπτο μπαινει 'περισσοτερος'(πυκνοτερος) αερας για καυση ανα μοναδα χρονου απο αυτο που τυπικα ειχε προβλεψει ο κατασκευαστης ωστε να διατηρει το 14,7:1. Αυτο θα φανει αμεσως στο short που θα γινει 5%, και μετα απο λιγο στο long term, το οποιο θα δειχνει και αυτο 5%, ενω το short θα κατεβει στο 0%. Ολοι ευτυχισμενοι.Τωρα, ας υποθεσουμε οτι μετακομιζεις σε οροπεδιο με μεγαλο υψομετρο=αερας αραιος, και το αυτοκινητο το πας εκει ρυμουλκουμενο.
Με το που το βαζεις μπρος, το αυτοκινητο παθαινει σοκ γιατι η βενζινη που ψεκαζει ειναι πολυ περισσοτερη απο αυτη που χρειαζεται, λογω αραιου αερα. Τι κανει? Ριχνει το short στο -10 (αρα συνολικα το τριμ ειναι -10+(+5)=-5, και μετα απο λιγο κατεβαζει το long στο -5 ανεβαζοντας ταυτοχρονα το short στο 0. Παλι ολοι ευτυχισμενοι.
Ολα αυτα, για ΚΑΘΕ κελλι φορτιου / στροφων, + οτι καπου βρηκα οτι πλεον οι πινακες ειναι τρισδιαστατοι και εχουν και αλλες παραμετρους, εκει πνιγομαστε, γαμησε τα.
σορρυ για το σεντονι, ρωτησες τι ωρα ειναι και σου ειπα πως λειτουργουν τα ρολογια ... αν δεν βοηθησα, πες την απορια σου παλι
-
Πολυ ωραιος! Εχω πιασει την λειτουργεια. Το προβλημα μου ειναι το εξης, εχω πολυ συχνα σφαλμα p0133 και πολυ αραια p0140. Το αμαξι ειναι υγραεριο και θελω να δουλευουν ολα σωστα ωστε να ρυθμιζεται και σωστα. Συμπτωμα οδηγικο δεν εχω κανενα. Τι κανω? Αλλαζω και τους δυο λαμδα? 150.000χλμ εχει το αμαξι, το tucson ειναι.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Πολυ ωραιος! Εχω πιασει την λειτουργεια. Το προβλημα μου ειναι το εξης, εχω πολυ συχνα σφαλμα p0133 και πολυ αραια p0140. Το αμαξι ειναι υγραεριο και θελω να δουλευουν ολα σωστα ωστε να ρυθμιζεται και σωστα. Συμπτωμα οδηγικο δεν εχω κανενα. Τι κανω? Αλλαζω και τους δυο λαμδα? 150.000χλμ εχει το αμαξι, το tucson ειναι.μονο με βανζινη εχεις τις ιδιες βλαβες?
-
Με βενζινη οχι, εχω κανει 300χλμ και δεν αναβει κατι, δεν με παιρνει να κανω παραπανω θελω 80αρα να γεμισω μετα.
-
ψαξου λιγο με τις ρυθμισεις του υγραεριου.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
ψαξου λιγο με τις ρυθμισεις του υγραεριου.Δεν παιρνει κατι αλλο απο ρυθμιση, νομιζω εχω πιασει το τελειο. Τα trims ειναι το ιδιο ειτε με βενζινη ειτε με υγραεριο.
-
με το διαγνωστικο μπορεις να δεις σε ποιες στροφες και ποιο φορτιο εχει καταγραψει το λαθος, κανε ενα κοπο βρες το και ρυθμιστε λιγο μονο σε αυτη τη συνθηκη.
-
Δεν εχω δει πουθενα αυτη τη δυνατοτητα (το να σου λεει με τι συνθηκες αναψε το λαμπακι)των διαγνωστικων, εκτος του δικου μου που ειναι μικρο ερασιτεχνικο, αλλα ουτε στα συνεργεια.
Τελος παντων το λαμπακι αναβει σε ανυποπτες στιγμες, οχι σε συγκεκριμενες στροφες ή φορτια. Πιστευω οτι επηρεαζει τους ηδη γερασμενους αισθητηρες λ η παραπανω θερμοκρασια ή κατι απο τα συστατικα των καυσαεριων του υγραεριου(κατι βρωμολαδα δεν εχει μεσα το υγραεριο?)και δεν αντιδρανε αμεσα.
-
τα περισσοτερα διαγνωστικα εχουν αυτη τη δυνατοτητα, νομιζω ακομα και το elm με το torque, χτυπα ενα μνμ στον trident τα εχει ξεψειρησει αυτα, στα ελληνικα αυτη η λειτουργεια λεγεται παγωμα πλαισιων.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Δεν εχω δει πουθενα αυτη τη δυνατοτητα (το να σου λεει με τι συνθηκες αναψε το λαμπακι)των διαγνωστικων, εκτος του δικου μου που ειναι μικρο ερασιτεχνικο, αλλα ουτε στα συνεργεια.Τελος παντων το λαμπακι αναβει σε ανυποπτες στιγμες, οχι σε συγκεκριμενες στροφες ή φορτια. Πιστευω οτι επηρεαζει τους ηδη γερασμενους αισθητηρες λ η παραπανω θερμοκρασια ή κατι απο τα συστατικα των καυσαεριων του υγραεριου(κατι βρωμολαδα δεν εχει μεσα το υγραεριο?)και δεν αντιδρανε αμεσα.
Freeze frame λεγεται σε ολα τα διαγνωστικα, και ειναι μια 'φωτογραφια' της συνολικης καταστασης του κινητηρα οταν αναψε το λαμπακι.
Στροφες, φορτιο, % γκαζιου, θερμοκ. νερου, MAF, fuel trims και αλλα πολλα περιεχει, που βοηθουν καποιον που ξερει τι του γινεται (οχι εμενα ας πουμε ) στη διαγνωση.
Πχ εχεις Misfire μονο σε υψηλο φορτιο και βλεποντας τα fuel trims στις ψηλες στροοφες ειναι γενικα στο Θεο??? ψαχνεις για ελλειψη παροχης βενζινης, απο βουλωμενα μπεκ ή αντλια που ειναι προ των θυρων για το νεκροταφειο, δεν ψαχνεις για μπουζοκαλωδια και ρευματα.Δινει freeze frame το Accent του 2001, οποτε το Tuscon του 2008 ΣΙΓΟΥΡΑ εχει. Εχω ELM 327 των 6€ απο Κινα και torque στο κινητο και το βλεπω.
Επισης υπαρχει και μια λογικη κωδικων λαθων που ονομαζεται 'pending' που ο εγκεφαλος βλεπει οτι 'κατι στραβο του μυριζει' και δινει παραπανω σημασια (ας πουμε) σε συγκεκριμενα πραγματα. Πχ, αν δει τι καποια στιγμη σε κυλινδρο/κυλινδρους οτι ειχες misfire, δεν αναβει κατευθειαν λαμπακι, γιατι μπορει να ετυχε μια στραβη. Το βαζει ομως σε ενος τυπου καραντινα (pending) και το παρακολουθει και αμα εχεις περισσοτερα απο 15 misfire σε 1000 αναφλεξεις τοτε αναβει, αλλιως αν δεν ξαναγινει κατι σε 10.000 αναφλεξεις (ειναι τυχαια τα νουμερα, δεν τα θυμαμαι απ' εξω), σταματά να το λαμβανει υποψη του και το βγαζει απο τα pending.Ειχαμε δει περυσι το χειμωνα ενα pending misfire 3ου κυλινδρου σε ενα φιλο... το λαμπακι αναψε μηνες μετα με το ιδιο λαθος και αλλαχτηκε πολλαπλασιαστης. Εν τω μεταξυ το ειχαμε ξεχασει, φαντασου
Το λαμπακι δεν αναβει χυμα, αναβει σε συγκεκριμενες συνθηκες και μετα απο συγκεκριμενους 'κυκλους οδηγησης'. Αμα βρω τις συνθηκες θα σε ειδοποιήσω, εχω την εντυπωση οτι καπου τις ειχα. Πχ για να αναψει λαμπακι καταλυτη πρεπεi να κανεις δυο κυκλους τουλαχιστον αναψε-οδηγησε-σβησε, με συγκεκριμενη ταχυτητα, στην αρχη για 5χλμ μεχρι 40 χλμ/ωρα, μετα για ενα χλμ με 60 χλμ ωρα, σταση στο ρελαντι, μετα επιστροφη με ψηλες στροφες, να εχεις πανω απο 15% γεματο το ρεζερβουαρ και αλλα τετοια κουλα. Τα ειχε αυτα στο αμερικανικο το site αλλα μας κοψανε την ελευθερη προσβαση
Πολυ πιθανον να ειναι οι σενσορες... επειδω ομως τσουζουν, τσεκαρε ηλεκτρικα το θεμα μια ματια να δεις... αν πχ το καλωδιο του λ ακουμπαει πουθενα και τριβεται, αν φτανει σωστο ρευμα, με βαση τις οδηγιες στο
http://www.obd-codes.com/p0133και για τα δυο λαθη
Δες πχ εδω live μαθημα/επισκευη μεσα σε τάξη, θα παθεις πλακα με τον τυπο, σπέρνει, μιλαμε για το ιδιο λαθος και τον ιδιο κινητηρα με το δικο σου, ή πολυ πολυ πολυ κοντα. Tiburon=Coupe. Θα δεις οτι το μηνυμα λαθους δεν ειχε ΚΑΜΜΙΑ σχεση με προβλημα στους λ
και αυτος ειναι πολυ καλος δασκαλος επισης
-
Με το pending με διαφωτισες, δεν ηξερα τι ειναι, και εκει μου εχει σε καραντινα το p0133. Στα τελευταια βιντεο μπορεις να μου πεις με 2 λογια το εφταιγε για το ιδιο σφαλμα? Θα ψαξω να βρω το freeze time οταν ξανα αναψει τσεκ, νομιζω καπου το χει παρει το ματι μου. Ευχαριστω για την αναλυση.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Με το pending με διαφωτισες, δεν ηξερα τι ειναι, και εκει μου εχει σε καραντινα το p0133. Στα τελευταια βιντεο μπορεις να μου πεις με 2 λογια το εφταιγε για το ιδιο σφαλμα? Θα ψαξω να βρω το freeze time οταν ξανα αναψει τσεκ, νομιζω καπου το χει παρει το ματι μου. Ευχαριστω για την αναλυση.Αμα εινα να μην τα βλεπεις, να μη τα βαζω
Οι τυποι ειναι καθηγητες σε σχολες μηχανικων.
Η ιδεα και στα δυο βιντεο ειναι 'μην αλλαζετε ανταλλακτικα ετσι επειδη σας αναψε λαμπακι, ψαχτε πρωτα, να ξερετε ΓΙΑΤΙ το κανετε, αλλιως μπορει να κανετε μαλακια'. Εξ ου και το 'δες το λιγο πρωτα'Στο 1ο βιντεο, ο κινητηρας ειναι V6 και εχει 2 λ (1ους), δυο καταλυτες, και αλλους 2 λ (2ους).
Στο αυτοκινητο αρχικα ειχε μπει αφτερμαρκετ εξατμιση, ξεκινησε το προβλημα, ξαναμπηκε η παλια, το προβλημα συνεχισε.
Ο ενας λ παει πανω-κατω ΠΟΛΥ αργα, ειδικα σε σχεση με τον αλλο. Εχει ηδη αλλαχτει 2 φορες με καινουριο. Ποιο ηταν το προβλημα τελικα?Ειχαν συνδεσει στην μια πλευρα του V κινητηρα, τον 2ο λ στο πριζακι του του 1ου, και τον 1ο στο πριζακι του 2ου. Στη διαρκεια του βιντεο ο τυπος ΔΕΝ κοιταει fuel trims, αλλιως θα το ειχε πιασει απο πολυ νωριτερα, θα εβγαιναν αλλοπροσαλλα. Εκανε τραμπα τα πριζακια και ολα εστρωσαν.
Πως σου φαινεται?(Το διαγνωστικο του μαστορα κανει κανα 7αρι-9αρι χιλιαρικα, αλλα στη συγκεκριμενη περιπτωση τα ιδια ακριβως μπορεις να δεις και με το torque pro και το ELM των 5€
Στο 2ο βιντεο το προβλημα ειναι τελικα στον λ, αλλα ψαχνει πιο βαθια, ετσι για το γαμωτο, να δει αν ειναι στον αισθητηρα καθ' εαυτο, ή στις αντιστασεις του ή ειναι καπου αλλου. Τα δεδομενα δειχνουν αισθητηρα.
-
Ειμαι απο κινητο με περιορισμενα data για αυτο δεν βλεπω τα βιντεο. Φυσικα και ανεβαζε εκπαιδευτικα βιντεο απλα θα τα δω οποτε βρεθω σε pc με σταθερη συνδεση ιντερνετ.
Στο θεμα τωρα σε λιγες μερες κανω σερβις θα ξεψυρισω το αμαξι με τον μηχανικο να δω αν τραβαει αερα απο πουθενα στην εισαγωγη. Αληθεια τι τροπος υπαρχει για αυτο? Με σπρευ εκκινησης ξερω οτι γινεται… πιστευω ειναι πολυ σημαντικο για τις σωστες ενδειξεις των λ. -
Γινεται με σπρευ εκκινησης με καποιο κινδυνο λογω του οτι ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ πτητικο και ευφλεκτο, οποτε καποια στιγμη που θα ειναι ζεστη η μηχανη μπορει να παρει και αντε γεια τρεχαε ποδαρακια.
Εναλλακτικα και πιο ασφαλως, με ψεκαστηρι που ψεκαζει δεσμη νερου (αυτα που μπορεις να τα ρυθμισεις), θα ακουστει το φσσσστ εκει που το ρουφαει. Θελει επιμονη
ΑΛΛΑ....
-
Γιατι εχεις υποψια για τρυπα στην εισαγωγη? για πες
-
Εχει MAF το αυτοκινητο?
-
-
Λογο των τρυπων της εισαγωγης για μπεκ υγραεριου και λαδιερας(εχω με διακλαδωτη σε καθε κυλινδρο) , εχει 8 τρυπες. Μια να μπαζει αερα τσαμπα αισθητηρες θα αλλαζω.
Ναι εχει maf, τον εχω καθαρισει με σπρευ επαφων χωρις λαδι φυσικα. -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Λογο των τρυπων της εισαγωγης για μπεκ υγραεριου και λαδιερας(εχω με διακλαδωτη σε καθε κυλινδρο) , εχει 8 τρυπες. Μια να μπαζει αερα τσαμπα αισθητηρες θα αλλαζω.
Ναι εχει maf, τον εχω καθαρισει με σπρευ επαφων χωρις λαδι φυσικα.Ναι, αλλα πως ξεκινησε αυτη η σκεψη?
Εξηγουμαι...Fuel trims: το διαγνωστικο εργαλειο για πολλες αρρωστιες, και ταυτοχρονα το εργαλειο που βοηθα να δεις αν θεραπευσες την αρρωστια.
Στην περιπτωση μας...
Αν μπαζει απο καπου αέρα, (αρα δεν τον εχει μετρησει o MAF) τοτε λογικα θα εχεις θετικο υψηλο long term στο ρελαντι ή σε χαμηλες στροφες, πχ 2000. Εκει εχεις σχεδον κλειστο γκαζι και αρα μεγαλη υποπιεση, και μια μικρη τρυπα αρκει για να ρουφηξει αερα αρκετο για να διαταραξει το αποτελεσμα καυσης του μειγματος που θα τσεκαρει ο 1ος λ, ο οποιος θα το βρει φτωχο. Σαν αποτελεσμα o εγκεφαλος θα προσθεσει καυσιμο, ανεβαζοντας αρχικα το short term και μετα 'μαθαινοντας' την αντιστοιχη αυξηση στο long term.Στην ιδια φαση, οσο ανεβαζεις στροφες (και ανοιγει η πεταλουδα και μικραινει η υποπιεση) η ιδια τρυπιτσα παυει να εχει τοοοσο μεγαλη σημασια στον εξτρα αερα, αφου ηδη υπαρχει αερας μπολικος απο την ανοιχτη πεταλουδα + λογω χαμηλοτερης υποπιεσης δεν τραβαει οσ πολυ απο ην υποτιθεμενη τρυπα... εκει λοιπον θα δεις το long term να μειωνεται σε σχεση με το επιπεδο που ειχε πριν.
Προς επιρρωσιν:
Ουτε ψεκασμοι, ουτε σπρευ εκκινησης, καθαρα χερια κλπ
Εχεις τετοια συμπτωματα ή καποιο κωδικο λαθους? Αν οχι, γιατι να ψαξεις για τρυπα στην εισαγωγη?
Τα λαθη που σου βγαζει υπαρχει μικρη πιθανοτητα να ειναι τρυπα στην εξαγωγη. Η ηλικια και η ταλαιπωρια δειχνουν προς ψοφιους λ, απλα παιζουμε και εμεις τους μαστορες απο τον υπολογιστη.
-
Με αυτα τα σφαλματα παιζει να την εχει ακουσει ο maf?
Υπενθυνιζω p0133 και p0140 -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Με αυτα τα σφαλματα παιζει να την εχει ακουσει ο maf?
Υπενθυνιζω p0133 και p0140p0133
http://www.obd-codes.com/p0133
http://repairpal.com/obd-ii-code-p0133p0140
http://www.obd-codes.com/p0140
http://repairpal.com/obd-ii-code-p0140 -
Παίδες, τα φώτα σας εαν έχετε την καλοσύνη.
Εχω ένα καρμπυρατεράτο αυτοκίνητο το οποίο είναι παροπλισμένο και
προσπαθώ που και που όταν βολεύει, να πηγαίνω και να το κάνω μια μικρή βόλτα στο χωριό όπου
είναι σταθμευμένο.
Μέχρι τώρα σε γενικές γραμμές δεν είχα κάποιο σοβαρό πρόβλημα λόγω της ακινησίας.
Σήμερα όμως που προσπάθησα να το βάλω μπρος πήρα τα 3 μου.
Ξεκίνησε μεν για κάποια δευτερόλεπτα, αλλά μετά άρχισε να μπουκώνει και έσβησε.
Η προσπάθεια που έκανα μετέπειτα για να το βάλω μπρος απέτυχε.
Ακολουθώντας κάποιες οδηγίες για 'μπουκωμένο' κινητήρα που βρήκα στο internet αφαίρεσα το φίλτρο που παρεμβάλει
μεταξύ αντλίας και καρμπυρατέρ και έβαλα το σωληνάκι μέσα σε ένα μπουκάλι για να μην χυθεί καύσιμο.
Δοκιμή και βουαλά πέρνει μπρος, μέχρι να στερέψουν τα καύσιμα που είχαν απομείνει στο κύκλωμα.
Προς έκπληξή μου ομολογώ, ίσως βέβαια να είναι και κάτι φυσιολογικό, στα 10 δεύτερα που χρειάστηκαν για να αδειάσει
το κύκλωμα και να σβήσει ο κινητήρας, το μπουκάλι είχε γεμίσει με 300-500ml καυσίμου. Δεν ξέρω μου φάνηκαν πολλά.
Κουμπώνω και πάλι τα πάντα στην θέση τους, ξεκινάει και πάλι και μετά απο λίγο και πάλι μπουκώνει(φτύνωντας καύσιμο απο το παπά) και σβήνει.
Το μυαλό μου υποπτεύεται την αντλία. Παίζει να είναι όμως τίποτα άλλο τελικά;
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........