-
Καλησπέρα παιδιά και συγγνώμη για την 'χαζή' μου απορία.
Αν μπει αργό σε άσφαλτο για 10-20 μέτρα θα υπάρξει πρόβλημα έτσι?
Όταν θες να τραβήξεις βαρύ φορτίο σε ανηφόρα με άσφαλτο ας πούμε, απαγορεύεται να βάλεις αργό ε?Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Καλησπέρα παιδιά και συγγνώμη για την 'χαζή' μου απορία.
Αν μπει αργό σε άσφαλτο για 10-20 μέτρα θα υπάρξει πρόβλημα έτσι?
Όταν θες να τραβήξεις βαρύ φορτίο σε ανηφόρα με άσφαλτο ας πούμε, απαγορεύεται να βάλεις αργό ε?Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Καλησπέρα παιδιά και συγγνώμη για την 'χαζή' μου απορία.
Αν μπει αργό σε άσφαλτο για 10-20 μέτρα θα υπάρξει πρόβλημα έτσι?
Όταν θες να τραβήξεις βαρύ φορτίο σε ανηφόρα με άσφαλτο ας πούμε, απαγορεύεται να βάλεις αργό ε?Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Γεια σου steliosss! Δεν υπαρχει προβλημα αν μπουν τα αργα για μερικα μετρα στην ασφαλτο. Βοηθανε πολυ αν θες να τραβηξεις κατι βαρυ, μια βαρκα ας πουμε, μεχρι να την πας σε ενα πιο ισιο σημειο για να ξεκινησεις με κανονικες ταχυτητες. Και δεν τρεχεις γρηγορα με τις κοντες παραπανω απο οσο χρειαζεται για να ξεκολησεις απο καποιο δυσκολο σημειο. Μετα καλο θα ειναι να τις βγαλεις αν δεν υπαρχει συντομα καποιο αλλο δυσκολο σημειο. Οι 'κοντες' δεν ταλαιπορουνται απο το ειδος του οδοστρωματος αλλα απο την κακη χρηση.
-
μπορεις να πας εναν αιωνα ευθυα με τις κοντες. στο στριψιμο απο ενα σημειο και μετα ειναι το προβλημα
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
μπορεις να πας εναν αιωνα ευθυα με τις κοντες. στο στριψιμο απο ενα σημειο και μετα ειναι το προβλημαΠολύ σωστά! Στις στρατιωτικές παρελάσεις πάντα βάζαμε τα αργά.
-
Καταρχήν σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
Ο χρήστης makwolf έγραψε:
Γεια σου steliosss! Δεν υπαρχει προβλημα αν μπουν τα αργα για μερικα μετρα στην ασφαλτο. Βοηθανε πολυ αν θες να τραβηξεις κατι βαρυ, μια βαρκα ας πουμε, μεχρι να την πας σε ενα πιο ισιο σημειο για να ξεκινησεις με κανονικες ταχυτητες. Και δεν τρεχεις γρηγορα με τις κοντες παραπανω απο οσο χρειαζεται για να ξεκολησεις απο καποιο δυσκολο σημειο. Μετα καλο θα ειναι να τις βγαλεις αν δεν υπαρχει συντομα καποιο αλλο δυσκολο σημειο. Οι 'κοντες' δεν ταλαιπορουνται απο το ειδος του οδοστρωματος αλλα απο την κακη χρηση.Τι εννοείς 'κακή χρήση'?
Αυτό που είπε και ο fokion_sportage?μπορεις να πας εναν αιωνα ευθυα με τις κοντες. στο στριψιμο απο ενα σημειο και μετα ειναι το προβλημα
Φαντάζομαι ότι θα εννοείς όταν στρίβεις πολύ το τιμόνι.
Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο διαφορικό και μπορείς να πάρεις τίποτα στο χέρι έτσι?Υ.Γ.Μου δημιουργήθηκε αυτή η απορία γιατί σε αυτοκίνητα χωρίς κεντρικό διαφορικό δεν μπορείς να βάλεις τετρακίνηση σε άσφαλτο νομίζω.
-
Το πρόβλημα όπως είπες δεν είναι στα αργά αλλά στην τετρακινηση. Απλά τα αργά συνεπάγονται και τετρακινηση κι αν δεν υπαρχει ελεύθερο κεντρικό διαφορικό το σύστημα κουρδίζεται στις στροφές λόγω διαφορετικής ταχύτητας περιστροφής των τροχων. Στην ευθεία δεν υπάρχει θέμα.
Nokia 730 & Tapatalk
-
ή χειροκινητες πλυμνες Δια....
οποτε εχεις και κοντα και κατ' ουσιαν δικινητος....Ναι φιλε μου αυτο εννοω
τελειως μπακαλιστικα στα αυτοκινητα που δεν εχουν κεντρικο διαφορικό οταν εχεις 4κινηση στην ασφαλτο καλο ειναι να μην στριβεις πανο απο μιση - τριατεταρτα του τιμονιου..Μετα θα καταλαβεις χαρακτιριστικά οτι το συστημα σφιγγει ( ή αλλιως 'κουρδιζει') οπου αν το παρακανεις και δεν ισιωσεις γρηγορα ή /και επειμεινεις στο γκαζι το 'γκλαν' καπου ειναι αναποφευκτο.
Και μη νομιζεις οτι αυτα ισχυουν ΜΟΝΟ στην ασφαλτο.
και σε ΣΚΛΗΡΟ στεγνό χωμα που εχεις καλη προσφυση μπορει επισεις να συμβει.... ( δυσκολοτερα προφανως..) -
Που τις θυμήθηκες τις χειροκίνητες πλήμνες;
-
Και σε περιπτώσεις όπου είναι κατηφόρα (και δεν πατάς γκάζι προφανώς) ισχύει το ίδιο έτσι?
Δηλαδή είτε σε άσφαλτο είτε σε σκληρό χώμα (δυσκολότερα) μπορεί να σπάσει κάτι άμα στρίψεις πολύ το τιμόνι?Επειδή ξέφυγα από το θέμα και μπερδεύτηκα λίγο, αργό στην άσφαλτο μαζί με στρίψιμο τιμονιού έχει επιπτώσεις είτε το αυτοκίνητο έχει κεντρικό διαφορικό είτε όχι?
-
Να σπάσει κάτι πολύ δύσκολα. Αλλά σίγουρα ζορίζεται.
Όπως προανέφερα, το θέμα δεν είναι το αργό, αλλά η τετρακινηση χωρίς ελεύθερο κεντρικό διαφορικό. Οποτε ένα τζιπ με 3 διαφορικα μπορεί να κινείται ελεύθερα και με κοντές στην άσφαλτο.
Nokia 730 & Tapatalk
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Που τις θυμήθηκες τις χειροκίνητες πλήμνες;Σωτηριες σε πολλές περιπτωσεις....
Πχ μανουβρα τροχοσπιτου......
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Να σπάσει κάτι πολύ δύσκολα. Αλλά σίγουρα ζορίζεται.Όπως προανέφερα, το θέμα δεν είναι το αργό, αλλά η τετρακινηση χωρίς ελεύθερο κεντρικό διαφορικό. Οποτε ένα τζιπ με 3 διαφορικα μπορεί να κινείται ελεύθερα και με κοντές στην άσφαλτο.
Nokia 730 & Tapatalk
Χμ... θελει ψαξιμο ανα αυτοκινητο.
Πολλά με κετρικό στις κοντες το μπλοκαρουν χωρις επιλογή.... -
Ναι, δίκιο έχεις. Αυτό συμβαίνει σε μερικά καινούρια με ηλεκτρομαγνητικο κομπλαρισμα. Στο Ντίσκο μου για παράδειγμα που όλα γίνονται με μοχλούς δεν έχεις τέτοια θέματα.
Nokia 730 & Tapatalk
-
Οπότε για να βγάλουμε ένα συμπέρασμα από όλα αυτά, στα αυτοκίνητα με ελεύθερο κεντρικό διαφορικό μπορούν να κινούνται άνετα με την τετρακίνηση (και αργά δηλαδή) και σε στροφές, ενώ τα αυτοκίνητα που είναι χωρίς μπορούν και αυτά, αλλά μόνο στην ευθεία?
Ακόμη, το ίδιο ζόρι θα φάει ένα αυτοκίνητο (χωρίς κεντρικό διαφορικό) που κινείται με γρήγορη τετρακίνηση σε στροφή και ένα άλλο που είναι με αργά, αλλά τραβάει έξτρα βάρος σε στροφή?
-
Ο χρήστης steliosss94 έγραψε:
Οπότε για να βγάλουμε ένα συμπέρασμα από όλα αυτά, στα αυτοκίνητα με ελεύθερο κεντρικό διαφορικό μπορούν να κινούνται άνετα με την τετρακίνησηναι με αυξημενη ομως καταναλωση λογω τριβων
(και αργά δηλαδή)
Ναι, εκτός και αν στα κοντα μπλοκαρει. Πρεπει να διαβασεις τις οδηγιες καθε συγκεκριμενου αυτοκινητου. Η γενική αρχη παντων ειναι οτι στα κοντα μπλοκαρει το κεντρικό διαφορικό και παυει να ειναι ελευθερο με οτι αυτο συνεπαγεται, αν και υπαρχουν κι εξαιρεσεις, ΝΟΜΙΖΩ μια ειναι πχ η super select του Μιτσουμπισι
και σε στροφές,
Ναι
ενώ τα αυτοκίνητα που είναι χωρίς μπορούν και αυτά, αλλά μόνο στην ευθεία?
Αν μιλαμε για ασφαλτο ή πολυ σκληρο χωμα ναι. Μπορουν και να στριψουν αλλα οσο λιγοτερο τοσο το καλυτερο και με μεγαλη προσοχη
Ακόμη, το ίδιο ζόρι θα φάει ένα αυτοκίνητο (χωρίς κεντρικό διαφορικό) που κινείται με γρήγορη τετρακίνηση σε στροφή και ένα άλλο που είναι με αργά, αλλά τραβάει έξτρα βάρος σε στροφή?
Οχι δεν ειναι ιδιο το ζορι - στη δευτερη περιπτωση το ζορι ειναι πολυ μεγαλυτερο λογω αυξημενου φορτιου στη μεταδοση ΚΑΙ λογω των αργων ΚΑΙ λογοω του φορτιου ελξης ( οχι οτι δεν υπαρχει ζορι ΚΑΙ στις 2 περιπτωσεις )
-
Κατατοπιστικότατος!
Σε ευχαριστώ πολύ!
-
Και τα 4κίνητα με 3 διαφορικά και το κεντρικό lsd μια χαρά πάνε στην άσφαλτο με αργά.
Δεν είναι απαραίτητο να είναι ελεύθερο το κεντρικό. -
Ο χρήστης stolis έγραψε:
Και τα 4κίνητα με 3 διαφορικά και το κεντρικό lsd μια χαρά πάνε στην άσφαλτο με αργά.AN δε μπλοκαρει
Δεν είναι απαραίτητο να είναι ελεύθερο το κεντρικό.
Θα μου επιτρεψεις να επιμενω οτι ειναι για τους λογους και τον τροπο που προανεφερα.
Αργό σε άσφαλτο?