-
Μιας και δεν βρήκα πουθενά παρόμοια συζήτηση, ας παραθέσουμε γνώμες εδώ.
Έρχεται κάποτε η ώρα ν'΄αλλάξουμε παπουτσάκια στην παλιατζούρα μας, η οποία μάλιστα τυχαίνει να είναι φτιαγμένη 'απ' το '60 και μετά' (διότι για τα πολύ παλιότερα δεν θα υπήρχε απορία). Τι λάστιχο επιλέγουμε; Σύγχρονο ή αναβίωση classic (όπως κάποιες σειρές της Michelin και της Vredestein);
Τα σύγχρονα έρχονται σε μια ποικιλία τιμών αλλά πόσο καλά μπορούν να συνεργαστούν με μια ανάρτηση που σχεδιάστηκε με βάση τα δεδομένα του τότε; Η διάταξη είναι ίδια με τις σύγχρονες αλλά υπάρχουν πολλοί παράμετροι, όπως πχ η σκληρότητα των silent blocks, που πιθανά επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια, αντέχει η ανάρτηση την αυξημένη πρόσφυση των σύγχρονων ελαστικών;
Τα κλασικά είναι κατά τεκμήριο ακριβά αλλά, πέρα απ' το σχεδιασμό του πέλματος που δίνει vintage εμφάνιση, είναι ίδια σε παραμέτρους λειτουργίας με τα σύγχρονα ή όχι;
Αναρωτιέμαι, επίσης, αν στο δίλημμα έχουν θέση τα καινούρια οικολογικά ελαστικά...
Γνώμες παρακαλώ!
-
Μιας και δεν βρήκα πουθενά παρόμοια συζήτηση, ας παραθέσουμε γνώμες εδώ.
Έρχεται κάποτε η ώρα ν'΄αλλάξουμε παπουτσάκια στην παλιατζούρα μας, η οποία μάλιστα τυχαίνει να είναι φτιαγμένη 'απ' το '60 και μετά' (διότι για τα πολύ παλιότερα δεν θα υπήρχε απορία). Τι λάστιχο επιλέγουμε; Σύγχρονο ή αναβίωση classic (όπως κάποιες σειρές της Michelin και της Vredestein);
Τα σύγχρονα έρχονται σε μια ποικιλία τιμών αλλά πόσο καλά μπορούν να συνεργαστούν με μια ανάρτηση που σχεδιάστηκε με βάση τα δεδομένα του τότε; Η διάταξη είναι ίδια με τις σύγχρονες αλλά υπάρχουν πολλοί παράμετροι, όπως πχ η σκληρότητα των silent blocks, που πιθανά επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια, αντέχει η ανάρτηση την αυξημένη πρόσφυση των σύγχρονων ελαστικών;
Τα κλασικά είναι κατά τεκμήριο ακριβά αλλά, πέρα απ' το σχεδιασμό του πέλματος που δίνει vintage εμφάνιση, είναι ίδια σε παραμέτρους λειτουργίας με τα σύγχρονα ή όχι;
Αναρωτιέμαι, επίσης, αν στο δίλημμα έχουν θέση τα καινούρια οικολογικά ελαστικά...
Γνώμες παρακαλώ!
-
Μιας και δεν βρήκα πουθενά παρόμοια συζήτηση, ας παραθέσουμε γνώμες εδώ.
Έρχεται κάποτε η ώρα ν'΄αλλάξουμε παπουτσάκια στην παλιατζούρα μας, η οποία μάλιστα τυχαίνει να είναι φτιαγμένη 'απ' το '60 και μετά' (διότι για τα πολύ παλιότερα δεν θα υπήρχε απορία). Τι λάστιχο επιλέγουμε; Σύγχρονο ή αναβίωση classic (όπως κάποιες σειρές της Michelin και της Vredestein);
Τα σύγχρονα έρχονται σε μια ποικιλία τιμών αλλά πόσο καλά μπορούν να συνεργαστούν με μια ανάρτηση που σχεδιάστηκε με βάση τα δεδομένα του τότε; Η διάταξη είναι ίδια με τις σύγχρονες αλλά υπάρχουν πολλοί παράμετροι, όπως πχ η σκληρότητα των silent blocks, που πιθανά επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια, αντέχει η ανάρτηση την αυξημένη πρόσφυση των σύγχρονων ελαστικών;
Τα κλασικά είναι κατά τεκμήριο ακριβά αλλά, πέρα απ' το σχεδιασμό του πέλματος που δίνει vintage εμφάνιση, είναι ίδια σε παραμέτρους λειτουργίας με τα σύγχρονα ή όχι;
Αναρωτιέμαι, επίσης, αν στο δίλημμα έχουν θέση τα καινούρια οικολογικά ελαστικά...
Γνώμες παρακαλώ!
-
Κώστα, εξαρτάται από τη χρήση που κάνεις.
Αν το βγάζεις 5 φορές το χρόνο με λιακάδα, και πας αργά - αργά, βάλε ότι θες, αρκεί να μην είναι πολύ γερασμένο.Αν το χρησιμοποιείς κανονικά η γνώμη μου είναι να μείνεις σε σύγχρονη σχεδίαση και γόμες σε όσο το δυνατόν κοντινότερη διάσταση στην εργοστασιακή. Αυτά σε γενικές γραμμές.
Τώρα για το αν είναι πρόβλημα τα καινούργια ελαστικά σε ανάρτηση που σχεδιάστηκε πριν χρόνια, θα πρέπει να δεις κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά, οι απαντήσεις είναι τόσες όσες και οι σχεδιαστικές λύσεις στις αναρτήσεις και μάλλον δίνονται στην πράξη, παρά σαν αποτέλεσμα εικασιών. Το να μην 'αντέχει' η ανάρτηση μεγαλύτερη πρόσφυση μου φαίνεται υπερβολή.
-
Ο χρήστης kavy έγραψε:
Μιας και δεν βρήκα πουθενά παρόμοια συζήτηση, ας παραθέσουμε γνώμες εδώ.Έρχεται κάποτε η ώρα ν'΄αλλάξουμε παπουτσάκια στην παλιατζούρα μας, η οποία μάλιστα τυχαίνει να είναι φτιαγμένη 'απ' το '60 και μετά' (διότι για τα πολύ παλιότερα δεν θα υπήρχε απορία). Τι λάστιχο επιλέγουμε; Σύγχρονο ή αναβίωση classic (όπως κάποιες σειρές της Michelin και της Vredestein);
Τα σύγχρονα έρχονται σε μια ποικιλία τιμών αλλά πόσο καλά μπορούν να συνεργαστούν με μια ανάρτηση που σχεδιάστηκε με βάση τα δεδομένα του τότε; Η διάταξη είναι ίδια με τις σύγχρονες αλλά υπάρχουν πολλοί παράμετροι, όπως πχ η σκληρότητα των silent blocks, που πιθανά επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια, αντέχει η ανάρτηση την αυξημένη πρόσφυση των σύγχρονων ελαστικών;
Τα κλασικά είναι κατά τεκμήριο ακριβά αλλά, πέρα απ' το σχεδιασμό του πέλματος που δίνει vintage εμφάνιση, είναι ίδια σε παραμέτρους λειτουργίας με τα σύγχρονα ή όχι;
Αναρωτιέμαι, επίσης, αν στο δίλημμα έχουν θέση τα καινούρια οικολογικά ελαστικά...
Γνώμες παρακαλώ!
Γιατί να μην βάλεις σύγχρονα λάστιχα;Τι να πάθει η ανάρτηση και γιατί να μην δουλεύει;
-
Ψηφιζω δαγκωτο στενα λαστιχα με ρετρο πελμα.
Με χαλαει απιστευτα η εικονα ενος παλιου αυτοκινητου με μοντερνα φαρδια λαστιχα χαμηλου προφιλ και μοντερνο πελμα.
-
Μην νομίζεις ότι οι αναρτήσεις του τότε σχεδιαζόταν με βάση τη χάραξη των ελαστικών, ούτε το αντίθετο (εξαιρούνται βέβαια τα Σιτροέν!). Στο περίπου ήταν υπολογισμένα όλα αυτά, αν ήταν . Επίσης δεν υπάρχει ανάρτηση που να μην 'αντέχει' αυξημένη πρόσφυση απο τα λάστιχα.
Ο μόνος πρακτικός λόγος να προτιμήσεις 'ρετρό' λάστιχο-πέρα απο την εμφάνιση, σημαντικό σε ένα κλασικό αυτοκίνητο- είναι να φοράει το αυτοκίνητό σου περίεργη διάσταση που πλεόν δεν παράγεται. -
Επισης δεν την 'ακουει' η κρεμαγιερα/ατερμονας, οπως και τα χερια του οδηγου με το σωστο ελαστικο, ειδικα στους ελιγμους στάθμευσης.
Κλασικο παραδειγμα τα Sports pack Μινακια με τις 13αρες. Αν οδηγησεις καπακι ενα Μινι με 145 σε 10ρες, σου φαινεται πως εχει υδραυλικο.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Με άλλα λόγια, αντέχει η ανάρτηση την αυξημένη πρόσφυση των σύγχρονων ελαστικών;
Γιατί να μην βάλεις σύγχρονα λάστιχα;Τι να πάθει η ανάρτηση και γιατί να μην δουλεύει;
Συγνώμη που δεν ήμουν ξεκάθαρος στη διατύπωση, αλλά καλοκαίρι είναι...
Αυτό που εννοούσα είναι ποιο λάστιχο δεν θα χαλάσει (ή ακόμα καλύτερα θα βελτιώσει) την οδική συμπεριφορά ενός Ιστορικού αυτοκινήτου, το οποίο μάλιστα είχε πολύ καλές κριτικές σε αυτό τον τομέα σε περιοδικά (άρα και με λάστιχα) της εποχής του.
Οι 'γνωστοί και μη εξαιρετέοι' το έπιασαν κι ευχαριστώ για τις διαφωτιστικές απαντήσεις.
Όσο για τη διάσταση, σε κλασικό πιο εύκολα βρίσκεις την αρχική 165/80/13, παρά αυτή που θέλω να βάλω (185/70/13). Σε σύγχρονο ίσως συμβαίνει το ανάποδο.
-
Ο χρήστης P6B έγραψε:
Κώστα, εξαρτάται από τη χρήση που κάνεις.
Αν το βγάζεις 5 φορές το χρόνο με λιακάδα, και πας αργά - αργά, βάλε ότι θες, αρκεί να μην είναι πολύ γερασμένο.Αν το χρησιμοποιείς κανονικά η γνώμη μου είναι να μείνεις σε σύγχρονη σχεδίαση και γόμες σε όσο το δυνατόν κοντινότερη διάσταση στην εργοστασιακή. Αυτά σε γενικές γραμμές.
Τώρα για το αν είναι πρόβλημα τα καινούργια ελαστικά σε ανάρτηση που σχεδιάστηκε πριν χρόνια, θα πρέπει να δεις κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά, οι απαντήσεις είναι τόσες όσες και οι σχεδιαστικές λύσεις στις αναρτήσεις και μάλλον δίνονται στην πράξη, παρά σαν αποτέλεσμα εικασιών. Το να μην 'αντέχει' η ανάρτηση μεγαλύτερη πρόσφυση μου φαίνεται υπερβολή.
O Κώστας αναφέρεται στα ρετρό λαστιχα (μοντερνα με πελμα 'παλιού' λουκ).
Η γνώμη μου είναι πως είναι καθαρά θέμα εμφάνισης και του πόσο ζυγίζεις το έξτρα κόστος ως προς την αισθητική βελτίωση που θα κάνεις (+την αναμονή γιατί κανένας δεν τα φέρνει χωρίς παραγγελία στην Ελλάδα).
Με εξαίρεση τα αναγομωμένα (με τα οποία διαφωνώ ως επιλογή για το δρόμο) τα προϊόντα των γνωστών κατασκευαστών νομίζω δε θα έχουν πρόβλημα, σε γενικές γραμμές να ανταγωνιστούν στο στεγνό και με τα ζόρια που κάνουμε εμείς τα αντίστοιχα σύγχρονα πέλματα στις ίδιες διαστάσεις.
Αναφορικά με τις αναρτήσεις και εφόσον οι διαστάσεις δεν είναι πολύ διαφορετικές από την αρχική δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα (σε αυτοκίνητα επιδόσεων ίσως αλλά και πάλι, σίγουρα θα υπάρχουν εναλλακτικές _πχ στην Πόρσε μπορείς να βάλεις μπούσες από πιο σύγχρονα υλικά που υπάρχουν στην αγορά σαν κιτ αναβάθμισης και να μην έχεις κανένα πρόβλημα). Αν βάλεις 18ρια σε κλασσικό μη σου κάνει εντύπωση ότι ό,τι σινεμπλόκ υπάρχει θα το πάρεις στο χέρι σε 2 μήνες...Προσωπικά, επειδή δεν έχω κανένα ιστορικό σουπερ αξιόλογο προτιμώ να βάλω ένα σύγχρονο πέλμα στην πιο κοντινή διαθέσιμη διάσταση με αυτή του κατασκευαστή, ίσως, δε, προτιμήσω και κάποιο πιο φτηνό (αλλά επώνυμο πάντα) αφού στην πενταετία θα το αλλάξω ούτως ή άλλως ακόμα και αν έχει κάνει μόνο 5χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το σκαθάρι φόρεσε πχ 155SR15 f560 της firestone που δε φαίνεται άσχημο επάνω του και μοιάζει σαν διαστάσεις, όσο γίνεται βέβαια, με το αρχικό που ήταν 5.60-15.
Αν είχα μια ΧΚ120 ή μια γκουλιέτα και ποταμούς από γρόσσα να ρέουν σίγουρα θα έβαζα κλασσικό πέλμα... -
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Το σκαθάρι φόρεσε πχ 155SR15 f560 της firestone που δε φαίνεται άσχημο επάνω του και μοιάζει σαν διαστάσεις, όσο γίνεται βέβαια, με το αρχικό που ήταν 5.60-15....
A, και όσο αφορά το κράτημα, υπάρχει σημαντική βελτίωση σε σχέση με το παλιό: Εκεί που έμπαινα με 120 και είχα πολύ έντονο σπιναρισμα στον εσωτερικό, τώρα μπαίνω εύκολα με 135+ και βγαίνω με 180 ατσαλάκωτος *.
*οι ταχύτητες είναι σε ft/ms x 10^2
-
-
Μετά απ' αυτή την κατηγορηματική Διγέτειο δήλωση, νομίζω ότι το θέμα μπορεί να μετατραπεί σε 'Ποιο firestone για το Ιστορικό μου;'
-
εγραψες διγιετιδη!
-
Ακόμη παλεύω να υπολογίσω την ταχύτητά του!!!
-
Ο Διγέτιος βάζει στα ιστορικά του το 'Εξυπνο Λάστιχο'. Το αυθεντικό, όχι το άλλο απο τους πλανόδιους...
-
Tι σας κάνει εντύπωση;;; Όταν έχεις 253* στο στρόφαλο και 780κιλά, λογικό δεν είναι να παίρνεις τέτοιες αντιδράσεις στο πλαίσιο;
- ισχύς σε hectojoule/second ή 1.5603773358x10^23 ηλεκτρονιοβόλτ/second , ό,τι βολεύει καλύτερα
-
To πιο γρήγορο........μουστάκι,ειναι σίγουρα και ενα πολύ........πλούσιο μουστάκι..χαχαχαχα
κωστης
Τι λάστιχο στο Ιστορικό μου;