Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Καλημέρα & ευχαριστώ για τα προηγούμενα σχόλια.Σε ότι αφορά τους **αποστάστες **που [αναγκαστικά] βάζουν κάποιοι για να μη βρίσκει το εσωτερικό των ζαντών τους στις νέες δαγκάνες που έβαλαν:
Βάζοντας αποστάτες απομακρύνεις τον τροχό από τον σχεδόν κάθετο (ανάλογα με το κάμπερ & κάστερ ) άξονα με κέντρο τον οποίο τον περιστρέφει το τιμόνι όταν στρίβεις, με αποτέλεσμα ο άξονας αυτός να έρθει πιο κοντά στο εσωτερικό του τροχού σε σχέση με πριν. Να αλλάξει δηλαδή όχι μόνο το 'πάτημα' αλλά και η 'γεωμετρία στριψίματος' του τροχού.Υποτίθεται πως υπάρχει κάποιος 'γενικός κανόνας' για το μέγιστο επιτρεπόμενο πάχος των αποστατών ώστε πρακτικά να μην 'πειραχτεί' (με την κακή σημασία της λέξης) η συμπεριφορά κατά το στρίψιμο, αν και κάθε περίπτωση είναι διαφορετική... Μου έλεγε κάποτε ένας μηχανικός ότι τους είχαν πει σε σεμινάρια σχετικά με βασιλικό πείρο κλπ ως 'γενικό κανόνα' ότι δεν πρέπει να προσθέτεις (μέσω αποστατών) πάνω από το 1/10 του φάρδους των ελαστικών (π.χ.για λάστιχα με φάρδος 225 χιλ να μη βάλεις πάνω από 22-22.5 χιλ αποστάτες) κι επίσης ότι ό,τι κάνεις μπροστά καλό είναι να το κάνεις και πίσω......
Το θέμα με τους αποστάτες δεν είναι ούτε απλό, αλλά ούτε και βουνό, και δεν μπορείς a priori να δεχτείς ή να απορρίψεις πρίν δοκιμάσεις.
Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια, άλλα είναι περισσότερο ευαίσθητα στις αλλαγές της γεωμετρία και άλλα όχι.
Η συμπεριφορά αλλάζει στο ίδιο αυτοκίνητο αν φορέσεις διαφορετικά λάστιχα
Το ίδιο συμβαίνει και με τα αμορτισέρ, πρέπει όμως να ξέρεις ότι με την τοποθέτηση αποστατών μαλακώνουν τα αμορτισέρ γιατί μεγαλώνει ο μοχλός που τα φορτίζει
Συνήθως οι αποστάτες που φέρουν κέντρο για το κεντράρισμα της ζάντας δεν γίνεται να είναι στενότεροι από 17mm κατ΄ελάχιστο, με σύνηθες τα 20mm λόγω του κέντρου του άκρου το οποίο εξέχει περίπου 14mm, άρα ο αποστάτης πρέπει να έχει ελάχιστο βύθισμα στο υπάρχον άκρο 14.5mm + 2.5mm τοίχωμα διαχωρισμού των 2 κέντρων ( το ένα του υπάρχοντος άκρου, και την επιφάνεια που στηρίζει το νέο δαχτυλίδι κεντραρίσματος της ζάντας ) έχουμε λοιπόν αυτόματα 16.5mm πάχος αποστάτη.
Στο δαχτυλίδι τώρα του υπάρχοντος άκρου από τα 14mm τα 7mm πηγαίνουν στο πάχος της καμπάνας της δισκόπλακας, και μένουν άλλα 7mm για να είσχωρήσουν στη ζάντα και να την κεντράρουν, τα 4mm από τα οποία είναι χαμένα λόγω τους φάλτσου που έχουν συνήθως οι ζάντες αλουμινίου στην είσοδο τους προς το μουαγιέ, βλέπουμε ότι η ζάντα κεντράρεται στο άκρο με μόλις 3mm τα οποία είναι αρκετά αλλά δεν πρέπει να λείπουν και να περιμένουμε τα μπουλόνια να κεντράρουν τη ζάντα, αυτό δεν πρέπει να γίνεται όμως γιατί έχουμε τραντάγματα και κοσκινίσματα, όπως δεν πρέπει να βάζουμε και πλαστικά δαχτυλίδια στη ζάντα όταν το κέντρο της είναι μεγαλύτερο από το κέντρο του άκρου. Όταν φτιάχνω καμπάνες για ζάντες που το κέντρο τους είναι μεγαλύτερο από το κέντρο του άκρου, φτιάνχω την καμπάνα σύμφωνα με τη ζάντα και όχι με το υπάρχον στενότερο κέντρο, έτσι καταργώ τα όποια δαχτυλίδια που μόνο προβ΄ληματα δημιουργούν, ειδικά τα πλαστικά.
Η πράξη έχει αποδείξει ότι με 20mm αποστάτες δεν υπάρχουν παρατράγουδα εκτός από το μαλάκωμα των αμορτισέρ, η μετατόπιση του ίσχους του τροχού από το ίχνος που είχε από τον κατασκευαστή αλλάζει προς το χειρότερο το scrub radius και μεταφέρει στο τιμόνι κατά τη δυνατή επιτάχυνση κάποιους κραδασμούς αλλά μέχρι εκεί, και όχι σε όλα τα αυτοκίνητα με τον ίδιο βαθμό.
Όσαν αφορά τώρα το τι πρέπει πρακτικά να γίνει για να μη βρίσκει το έξω μέρος της τεραπίστονης δαγκάνας στις ακτίνες του τροχού, από τη στιγμή που ο δίσκος θα φέρει καμπάνα αλουμινίου, εγώ ζητάω το άκρο, τη δαγκάνα με τακάκια και τη ζάντα και κατά την κατασκευή της καμπάνας μεταφέρω εσωτερικά πρός το άκρο τον δίσκο μερικά mm όσο δηλαδή χρειάζονται για να μην αλλάξω τη θέση της ζάντας με χρήση αποστατών. Η μεταφορά του δίσκου προς το εσωτερικό γίνεται μεταφέροντας και τη δαγκάνα προς το εσωτερικό μέσω του αντάπτορα που τη στηρίζει.
Επίσης αν τα περιθώρια προς το εσωτερικό δεν φτάνουν και χρειάζεται να βγεί λίγο η ζάντα, κάνω παχύτερη την καμπάνα και λειτουργεί σαν αποστάτης, αυτή η τεχνική μου επιτρέπει να μεταφέρω τη ζάντα όσα mm θέλω και να μην αναγκάζομαι να βάλω οπωσδήποτε αποστάτες 17mm και άνω.