-
Ο καθε κατασκευαστης εχει τις προδιαγραφες του για το φαγωμα τακακίων (και δίσκων, μη ξεχνιομαστε). Πολλες φορες υπαρχει ενσωματωμενο στα τακακια ενα ελασμα που αρχιζει και κανει εκνευριστικο θορυβο οταν φτασει στα ημαρτα για να προειδοποιήσει τον οδηγο, ή καλωδιακι που αν το τακακι φαγωθει αρκετα κλεινει κυκλωμα και αναβει λαμπακι στο καντραν.
Αν οι ζαντες εχουν ανοιγμα, υπο καταλληλη γωνια μπορεις να δεις τα τακακια στην εξωτερικη μερια, φωτιζοντας και με φακο για καλυτερα. Αν εισαι στα 2mm παχος, (μιλαμε για το υλικο τριβης, οχι τη βαση του) καλυτερα να ετοιμαζεσαι.
Σημαντικο επισης ειναι να δεις και την πισω πλευρα (εκει ομως πρεπει να βγουν οι ροδες) γιατι καμμια φορα τρωγονται ανομοιομορφα.ΥΓ με προλαβε ο μαστορας για μερικα δευτερολεπτα.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Ο καθε κατασκευαστης εχει τις προδιαγραφες του για το φαγωμα τακακίων (και δίσκων, μη ξεχνιομαστε). Πολλες φορες υπαρχει ενσωματωμενο στα τακακια ενα ελασμα που αρχιζει και κανει εκνευριστικο θορυβο οταν φτασει στα ημαρτα για να προειδοποιήσει τον οδηγο, ή καλωδιακι που αν το τακακι φαγωθει αρκετα κλεινει κυκλωμα και αναβει λαμπακι στο καντραν.Αν οι ζαντες εχουν ανοιγμα, υπο καταλληλη γωνια μπορεις να δεις τα τακακια στην εξωτερικη μερια, φωτιζοντας και με φακο για καλυτερα. Αν εισαι στα 2mm παχος, (μιλαμε για το υλικο τριβης, οχι τη βαση του) καλυτερα να ετοιμαζεσαι.
Σημαντικο επισης ειναι να δεις και την πισω πλευρα (εκει ομως πρεπει να βγουν οι ροδες) γιατι καμμια φορα τρωγονται ανομοιομορφα.ΥΓ με προλαβε ο μαστορας για μερικα δευτερολεπτα.
ειδες τι παθαινεις οταν γραφεις σεντονια
-
To πιο εντυπωσιακό σύστημα το έχει η BMW πάντως (από αυτά που έχω δει εγώ), όπου έχει για κάθε άξονα τροχών, έναν αισθητήρα φθοράς (στο έναν τροχό) που σε προειδοποιεί για την φθορά του τακακίου. Το κακό είναι πως πρέπει να τον αλλάζεις κι αυτόν, αλλά πλέον σε aftermarket είναι φθηνός.
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
To πιο εντυπωσιακό σύστημα το έχει η BMW πάντως (από αυτά που έχω δει εγώ), όπου έχει για κάθε άξονα τροχών, έναν αισθητήρα φθοράς (στο έναν τροχό) που σε προειδοποιεί για την φθορά του τακακίου. Το κακό είναι πως πρέπει να τον αλλάζεις κι αυτόν, αλλά πλέον σε aftermarket είναι φθηνός.ΕΝΑΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΞΟΝΑ ΜΟΝΟ???
Ρε συ εισαι σιγουρος? Εδω ακομα και τα δικα μου τακακια εχουν κερατακι που κανει σκουιιιιτ, ενα σε καθε ροδα. Τσιγκουνευτηκαν το δεκαρικο (δε ξερω ποσο κανει) οι μαλακες???
ειδες τι παθαινεις οταν γραφεις σεντονια
Ειμαι γνωστος θεωρητικος της αυτοκινησης, με εξάρσεις πρακτικής εφαρμογης (οταν με πιάσει και δε βαριεμαι).
-
ευχαριστω για τις γρηγορες απαντησεις
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
To πιο εντυπωσιακό σύστημα το έχει η BMW πάντως (από αυτά που έχω δει εγώ), όπου έχει για κάθε άξονα τροχών, έναν αισθητήρα φθοράς (στο έναν τροχό) που σε προειδοποιεί για την φθορά του τακακίου. Το κακό είναι πως πρέπει να τον αλλάζεις κι αυτόν, αλλά πλέον σε aftermarket είναι φθηνός.Σε όλα τα αμαξια έτσι δεν είναι πλέον?
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
To πιο εντυπωσιακό σύστημα το έχει η BMW πάντως (από αυτά που έχω δει εγώ), όπου έχει για κάθε άξονα τροχών, έναν αισθητήρα φθοράς (στο έναν τροχό) που σε προειδοποιεί για την φθορά του τακακίου. Το κακό είναι πως πρέπει να τον αλλάζεις κι αυτόν, αλλά πλέον σε aftermarket είναι φθηνός.
ΕΝΑΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΞΟΝΑ ΜΟΝΟ???
Ρε συ εισαι σιγουρος? Εδω ακομα και τα δικα μου τακακια εχουν κερατακι που κανει σκουιιιιτ, ενα σε καθε ροδα. Τσιγκουνευτηκαν το δεκαρικο (δε ξερω ποσο κανει) οι μαλακες???
Δεν είναι τόσο θέμα τσιγκουνιάς...
-Ο αισθητήρας αυτός δεν είναι μηχανικός, ούτε ένα απλό I/O σήμα: είναι ουσιαστικά ένα analog input στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Είναι ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα, που μεταφράζει την διαφοροποίηση των mA που λαμβάνει στην είσοδο, σαν μια τιμή που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα που έχει ακόμη το τακάκι. Πάνω στο τακάκι υπάρχει ο αισθητήρας φθοράς που ουσιαστικά μεταβάλει την αντίσταση του κυκλώματος, όσο αυτός φθείρεται. Ουσιαστικά, υπάρχει ένα αναλογικό scaling της τιμής λοιπόν.
-Αν είχες δύο αισθητήρες, θα έπρεπε να έχεις δύο εισόδους, και θα έπρεπε να βγάζεις ένα μέσο όρο αυτών, ή να αγνοείς αν κάποιος έδινε λάθος τιμή, ή κόπηκε κλπ κλπ. Θα έπρεπε ουσιαστικά λοιπόν να φτιάξεις (μια απλή έστω...) ρουτίνα, ενώ τώρα έχεις ένα πιο απλό μηχανισμό, ενός μόνον μεγέθους.
-Ουσιαστικά, τα τακάκια φθείρονται με παρόμοιο τρόπο στον ίδιο άξονα. Ο μόνος τρόπος να φθαρούν ανομοιόμορφα, είναι να υπάρχει κάποιο μηχανικό πρόβλημα, ή να μπαίνει το ESP συνέχεια σε λειτουργία στον ίδιο τροχό.
-Τέλος, το κόστος για τον ιδιοκτήτη δεν είναι αμελητέο. Μπορεί σαν aftermarket ανταλλακτικό να κοστίζει γύρω στα 10€, αλλά στην αντιπροσωπεία είναι παραπάνω από τα διπλά και θα έπρεπε να το αλλάζεις σε κάθε αλλαγή τακακίων.
-Προφανώς και το απλούστατο σύστημα που έχουν άλλα αυτοκίνητα που μόλις φτάσει το τακάκι σε οριακό σημείο, κλείνει ένα κύκλωμα και ανάβει λαμπάκι δουλεύει μια χαρά, απλώς σε πληροφορεί στο τέλος, ενώ το σύστημα της BMW δίνει πληροφορίες ανά πάσα στιγμή για το πόσο τακάκι σου έχει μείνει. Φυσικά, δεν είναι πάντα 100% σωστές!
-Ακόμη πιο απλό το σύστημα που λες, όπου κάνει γράτσα-γρούτσα και το οποίο δεν χαλάει ποτέ! -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
To πιο εντυπωσιακό σύστημα το έχει η BMW πάντως (από αυτά που έχω δει εγώ), όπου έχει για κάθε άξονα τροχών, έναν αισθητήρα φθοράς (στο έναν τροχό) που σε προειδοποιεί για την φθορά του τακακίου. Το κακό είναι πως πρέπει να τον αλλάζεις κι αυτόν, αλλά πλέον σε aftermarket είναι φθηνός.
ΕΝΑΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΞΟΝΑ ΜΟΝΟ???
Ρε συ εισαι σιγουρος? Εδω ακομα και τα δικα μου τακακια εχουν κερατακι που κανει σκουιιιιτ, ενα σε καθε ροδα. Τσιγκουνευτηκαν το δεκαρικο (δε ξερω ποσο κανει) οι μαλακες???
Δεν είναι τόσο θέμα τσιγκουνιάς...
-Ο αισθητήρας αυτός δεν είναι μηχανικός, ούτε ένα απλό I/O σήμα: είναι ουσιαστικά ένα analog input στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Είναι ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα, που μεταφράζει την διαφοροποίηση των mA που λαμβάνει στην είσοδο, σαν μια τιμή που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα που έχει ακόμη το τακάκι. Πάνω στο τακάκι υπάρχει ο αισθητήρας φθοράς που ουσιαστικά μεταβάλει την αντίσταση του κυκλώματος, όσο αυτός φθείρεται. Ουσιαστικά, υπάρχει ένα αναλογικό scaling της τιμής λοιπόν.
-Αν είχες δύο αισθητήρες, θα έπρεπε να έχεις δύο εισόδους, και θα έπρεπε να βγάζεις ένα μέσο όρο αυτών, ή να αγνοείς αν κάποιος έδινε λάθος τιμή, ή κόπηκε κλπ κλπ. Θα έπρεπε ουσιαστικά λοιπόν να φτιάξεις (μια απλή έστω...) ρουτίνα, ενώ τώρα έχεις ένα πιο απλό μηχανισμό, ενός μόνον μεγέθους.
-Ουσιαστικά, τα τακάκια φθείρονται με παρόμοιο τρόπο στον ίδιο άξονα. Ο μόνος τρόπος να φθαρούν ανομοιόμορφα, είναι να υπάρχει κάποιο μηχανικό πρόβλημα, ή να μπαίνει το ESP συνέχεια σε λειτουργία στον ίδιο τροχό.
-Τέλος, το κόστος για τον ιδιοκτήτη δεν είναι αμελητέο. Μπορεί σαν aftermarket ανταλλακτικό να κοστίζει γύρω στα 10€, αλλά στην αντιπροσωπεία είναι παραπάνω από τα διπλά και θα έπρεπε να το αλλάζεις σε κάθε αλλαγή τακακίων.
-Προφανώς και το απλούστατο σύστημα που έχουν άλλα αυτοκίνητα που μόλις φτάσει το τακάκι σε οριακό σημείο, κλείνει ένα κύκλωμα και ανάβει λαμπάκι δουλεύει μια χαρά, απλώς σε πληροφορεί στο τέλος, ενώ το σύστημα της BMW δίνει πληροφορίες ανά πάσα στιγμή για το πόσο τακάκι σου έχει μείνει. Φυσικά, δεν είναι πάντα 100% σωστές!
-Ακόμη πιο απλό το σύστημα που λες, όπου κάνει γράτσα-γρούτσα και το οποίο δεν χαλάει ποτέ!Νομιζα πως μιλουσαμε για τον αισθητηρα που κλεινει κυκλωμα.
Εφοσον ειναι οπως τα λες, λογικος ειναι ο ενας αισθητηρας ανα αξονα και ολα οσα ανεφερες. Δεν το ειχα ξανακουσει ποτε.Προσωπικα δεν το βρισκω προτιμότερο, αλλα δε σημαινει κατι αυτο, καποιο λογο θα ειχαν να το βαλουν. Ακομα και το απλο ηλεκτρικο (ασε την παλιατζουρα τη δικια μου), οταν αναψει, εχεις περιθωρια να το τραιναρεις λιγο, δε σημαινει οτι ειναι φλιδα.
-
Κρυμμενος πισω απο το ρητο 'δεν υπαρχουν ηλιθιες ερωτησεις' (οπότε μη δω faceslaps, στα μουτρα σας ) εχω την εξης απορια:
'Ξεραινονται'/παλιωνουν τα τακακια με τον καιρο?
Εχουμε δυο αυτοκινητα ιδιας ηλικιας, πχ 9 ετων, το ενα με 120Κ χλμ και το αλλο με 20Κχλμ.
το πρωτο εχει αλλαξει τακακια δυο φορες στα 9 χρονια (και βαζει τα μαμισια) το αλλο ειναι με το εργοστασιακο σετ. Δεδομενου οτι εχουν τα ιδια ακριβως τακακια κλπ, ενδεχεται το 2ο αυτοκινητο να ειναι διαφορετικο στη συμπεριφορα στα φρενα του (θορυβος, μειωμενη αποδοση, τριξιματα) επειδη τα τακακια του τα φοραει 9 χρονια?Αν ναι, υπαρχει τροπος να φτιαξουμε την κατασταση του 2ου (πχ ξαναστρωσιμο, γυαλοχαρταρισμα να αγριεψουν λιγο ή οτι αλλο?)
-
Σε παλιότερα Πεμβέ, όταν ενεργοποιείτο το κλασσικό αισθητήριο, είχε κλείσει κύκλωμα δηλαδής, το αισθητήριο ήθελε μετά αλλαγή. Το κόστος απ' ότι θυμάμαι ήταν 70 ευρά το ένα, και είχε 4 συνολικά. Αν τύχαινε και άλλαζες τακάκια νωρίτερα, και δεν είχε προλάβει να κλείσει κύκλωμα, το γλίτωνες το 70άρι. Παθών.
Με το καινούργιο ίσως να γλιτώνεις την αλλαγή του αισθητηρίου αλλάζοντας έγκαιρα το τακάκι εφόσον βλέπεις το εναπομείνον ποσοστό του. Έχει λογική τότε. -
Αμα τρωγεται παρεα με το τακακι, πως θα αλλαξεις τακακι χωρις τον αισθητηρα
-
To αισθητήριο δεν ήταν ενσωματωμένο στο τακάκι, αλλά ξέχωρο από αυτό .
-
οκ
-
Σε παλιότερες BMW είχε το απλό, διακόπτη σε κάθε τακάκι. Αν ανάψει λαμπάκι τότε το αλλάζεις. Κοστίζει όμως πολύ λιγότερο από 70 εκτός αντιπροσωπείας. Κάτω από 20, άσε που το 70 μου φαίνεται υπερβολικό ακόμα και για επίσημη τιμή.
Στα πιο καινούργια με τον 'αναλογικό' αισθητήρα αν δεν τον αλλάξεις υποθέτω θα αρχίσει να ξαναμετράει από όταν φτάσει το νέο τακάκι στη φθορά του προηγούμενου. Μέχρι τότε θα δείχνει την φθορά του παλιού τακακιού. -
Μετά από 'λίγη' σκέψη άλλαξα τα μπροστινά φρένα της w201. Έβαλα χωρίς καμμιά άλλη αλλαγή τις δαγκάνες και τους δίσκους (με την προστατευτική μεταλλική ασπίδα) από την w201 2.3 16V και πλέον το αυτοκίνητο έχει τέλεια φρένα. Αυτό που ήθελα να σημειώσω είναι ότι η διαφορά είναι τεράστια. Οι μεν παλιοί δίσκοι ήταν 262mm μονοί με 11mm πάχος και οι νέοι 284mm με 22mm πάχος και αεριζόμενοι, ενώ σημαντική είναι και η διαφορά στο εμβαδόν του τακακιού. Ένα πρόβλημα που υπηρξε ήταν οτι οι ζαντες της 190Ε δεν χωρούσαν τις νεες σιαγόνες. Τις άλλαξα με 4 ζάντες απο w124, σιδερένιες σαν αυτες που ειχα, έκανα τραμπα τα λαστιχα και τα παντα χωρεσαν. Αυτο που αναρωτήθηκα ήταν μήπως υπήρχε καποιο προβλημα με το διαφορετικο offset. Εξηγω: οι παλιες ζαντες ειχαν πλατος 6'' και οφσετ 49. Οι νεες είναι 6,5'' και οφσετ 37. Τα ελαστικά είναι 195 65 15R. Αφού το διερεύνησα στο http://www.rimsntires.com/specs.jsp και είδα ότι όλα οκ, ξεκίνησα τις δοκιμές. Μετά από λίγο καιρό με δοκιμές και ταξίδια, διαπιστώνω ότι τα φρένα της κυρίας είναι πλέον εξαιρετικά. Η οπτική διαφορά είναι ανάλογη και στο δρόμο. Όταν τα πιέζεις γερά σε καλή άσφαλτο το αυτοκίνητο αγκυρώνει, ενώ διατηρείται και το γλυκό αποτελεσματικό φρενάρισμα όταν πιέζεις ήπια τα φρένα.
ΥΓ. επίσης η αλλαγή στο πλάτος της ζάντας βελτίωσε αισθητά και το πάτημα του αυτοκινήτου.Αυτό που θάθελα να ρωτήσω είναι αν πρέπει ή θα ήταν καλύτερα να γίνει και στον πίσω άξονα αντίστοιχη αλλαγή στις δαγκάνες και τους δίσκους;
-
Αλλαξες και την ρεζέρβα;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Αλλαξες και την ρεζέρβα;σί! το μόνο πρόβλημα με τη νέα ζάντα στη ρεζέρβα ήταν ότι ήθελε λίγο κόψιμο το καπάκι που την στερεώνει στο πορτμπαγκάζ.
-
Mετατροπή φρένων Renault 8 από απλούς εμπρός δίσκους 259 X πάχος 7mm, σε αεριζόμενο καμπανάτο 259 με πάχος 21mm με ανάλογη δαγκάνα, και ανάλογη στήριξη με αντάπτορα αλουμινίου, oι δίσκοι και οι δαγκάνες είναι από Clio, και η αντλία από Renault 12, στη Γαλλία βάζουν μονό δίσκο πάχους 12mm με αντλία από Renault 12.
[img width=800 height=600]http://s1.postimg.org/9gwcjaua7/image.jpg[/img]
post img[img width=800 height=600]http://s2.postimg.org/7gvui8lt5/image.jpg[/img]
image upload with preview[img width=800 height=600]http://s12.postimg.org/qum44d1rx/image.jpg[/img]
how to print screen on pc[img width=800 height=600]http://s30.postimg.org/npdmtsbj5/image.jpg[/img]
upload pics[img width=800 height=600]http://s7.postimg.org/vkimmhy97/image.jpg[/img]
image hosting[img width=800 height=600]http://s2.postimg.org/62hp9lkkp/image.jpg[/img]
image free hosting[img width=800 height=600]http://s27.postimg.org/tnmuq3a6b/image.jpg[/img]
image hosting no register[img width=800 height=600]http://s12.postimg.org/hm6wqybst/image.jpg[/img]
how to take screenshots -
Απορία:
Πως εξηγείται το άουντι α4 να μην έχει αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός; Το είδα σε ένα λαστιχάδικο και έμεινα με το στόμα ανοιχτό.
-
Τι χρονιάς;
Sent from my Note 3 using smoke signals.
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις