-
Ο χρήστης edmond έγραψε:
παρακολουθώντας την συζήτηση αναφέρω τα εξης.
στο μοτέρ μου (Renault K4M) ο κατασκευαστής προτείνει σαν βάση 5-30. εναλλακτικά 10-40.
μέχρι τα 130.000+κμ είχα τα πρώτα. έπειτα αποφάσισα να βάλω τα δεύτερα, χωρίς κανένα προφανή λογο, έτσι για την περιέργεια και προσπαθώντας να απογαλακτιστώ από τα συνεργεία της ρενό που με πείσμα δεν έβαζαν τίποτα πέραν του 5-30.
αισίως στα 153.000κμ και μετα από 2 αλλαγές δεν εχω παρατηρήσει κατι περίεργο με bonus την...χαμηλότερη -κατά περίπου 0,5λτ- κατανάλωση.
πιστεύετε δηλαδή ότι το μοτέρ έχει ανοίξει τόσο ώστε να 'κρατάει' πλέον το 40αρι? να συνεχίσω έτσι?
ομολογώ πως δεν εχω ψαχτεί ποτέ για προδιαγραφές και ποιότητες παρά μόνο για ανεκτή τιμή.Ο Κ4Μ είναι από τα καλύτερα μοτέρ της Renault, και όχι μόνο της Renault, πολλοί επώνυμοι κατασκευαστές θα ήθελαν να είχαν ένα μοτέρ σαν αυτό, είναι ουσιαστικά άσπαστο μοτέρ και δεν φθείρεται εύκολα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ασχολείστε με μια κατάσταση που δεν θα φτάσει κανείς αν απλά ακολουθεί τις οδηγίες του κατασκευστή.
Το fuel dilution αν προέρχεται από φθαρμένα ελατήρια είναι σημείο τελικής φθοράς του μοτέρ. Χρειάζεται ανακατασκευή.
Πριν ας πούμε 20 χρόνια όντως τα μοτέρ μετά τις 150.000χλμ. μπορεί να είχαν μεγάλες φθορές, όχι πια όμως.
Αν βέβαια κανείς κάνει του κεφαλιού του γιατί 'ξέρει' και δεν ακολουθεί τις οδηγίες του κατασκευαστή, σαφώς μπορεί να καταστρέψει και ένα σύγχρονο μοτέρ σε 150.000χλμ. Αν η εμπειρία κάποιου είναι ότι και τα σύγχρονα μοτέρ θέλουν ανακατασκευή μετά από 150-250 χιλ. χιλιόμετρα, μάλλον κάτι δεν κάνει καλά.Σχετικά με τον φίλο που βρήκε manual που συστήνει αλλαγές ανά edit 5.000χλμ στο Πουέρτο Ρίκο, μάλλον έχει να κάνει με τη διαθεσιμότητα λιπαντικών εκεί. Ποιό μοντέλο είναι?
ΥΓ. Το fuel dilution είναι πολύ εύκολο να φανεί με μια ανάλυση λαδιών. Κάντε μια βόλτα στο BITOG και θα δείτε ότι είναι πολύ σπάνιο, παρά το ότι πολλά μοτέρ εκεί έχουν 300.000χλμ. ή περισσότερα.
Δηλαδή στο Πουέρτο Ρίκο υπάρχει αυξημένη διαθεσιμότητα λιπαντικών και ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή κάθε 5000 χλμ ή 3 μήνες, στον Καναδά υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα και προτείνει αλλαγή κάθε 8000 χλμ ή 4 μήνες και στις ΗΠΑ είναι ακόμα χειρότερη η διαθεσιμότητα και προτείνει αλλαγή κάθε 12000 χλμ ή 6 μήνες …
-
Μια υπόθεση έκανα. Δες και το post μου εδώ
Θα μας πεις πιο μοντέλο είναι?edit: Από ότι καταλαβαίνω είναι RX8... άλλη αμαρτωλή ιστορία με τα λάδια. Οργίασαν πάνω του ενώ πρέπει να ζητούσε 20άρι λάδι, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.
-
Στις χώρες της Λατινικής Αμερικής , φαντάζομαι την εποχή που γράφτηκε το manual , υπήρχε έλλειψη όχι ποσότητας αλλά λιπαντικών με τις κατάλληλες προδιαγραφές π.χ ACEA . Στη Βολιβία μέχρι πρόσφατα το πιο κοινό λιπαντικό ήταν 15W40 API SJ .
Οπότε χρησιμοποιώντας χαμηλότερη προδιαγραφή έπρεπε να μειωθεί το διάστημα χρήσης.
Στον Καναδά πολλοί κατασκευαστές μειώνουν τα διαστήματα αλλαγών λόγω ψύχους. -
Επίσης ένα μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου είναι χωματόδρομοι , η σκόνη επιβαρύνει τη φθορά όπως και η ποιότητα των καυσίμων.
-
Βασικά οι περιστροφικοί κινητήρες ζητάνε λάδια που να καίγονται αφήνοντας όσο λιγότερα κατάλοιπα γίνεται, αυτό είναι και το πρώτο τους μέλημα.
Πολλοί αμερικάνοι το γύρισαν σε 5-30 για το Ροχί-8 και γλίτωσαν το μοτέρ, το 0-20 είχε πολύ περισσότερα πρόσθετα και άφηνε πολλά κατάλοιπα. -
5W-20 λέει το manual
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Μια υπόθεση έκανα. Δες και το post μου εδώ
Θα μας πεις πιο μοντέλο είναι?edit: Από ότι καταλαβαίνω είναι RX8... άλλη αμαρτωλή ιστορία με τα λάδια. Οργίασαν πάνω του ενώ πρέπει να ζητούσε 20άρι λάδι, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.
Στο είπανε και δε θες να το δεχτεις, η ΤΟΥΟΤΑ στα 4AFE έδινε 10w40 και αλλαγές κάθε 5.000.
Προσωπικά το τήρησα μέχρι περίπου τα 200k, όπου και το γύρισα σε 10k και 5-40
Το moteur έχει πλέον 380k
-
Άλλο μανουάλι για Ροχί-8 κοιτάτε, για άλλη χώρα, με άλλη βενζίνη (Ε85), και θα την πάθετε ασχήμως.
Eδώ το σημείωμα για το λάδι του Ροχί-8 που εξέδωσε η Μάζντα στην Ευρώπη, και συνιστούσε το Dexelia 5w-30 Ultra (by Total) και μόνο αυτό, εξηγώντας παράλληλα τους λόγους και οι οποίοι δεν έχουν σχέση με το ιξώδες.
Στην Ούσα είχε ξεκινήσει με συνθετικό (0w-20 εν προκειμένω) και πήγε το κλάμα σύννεφο. Πολλοί αμερικάνοι όμως από την αρχή το είχαν ήδη γυρίσει σε 5w-30 ακόμη και 10w-40 ημισυνθετικά ή και σκέτα ορυκτέλαια και τη γλίτωσαν, άλλοι τα έχωσαν αβαζελίνωτα.http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2944692
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
...όπου και το γύρισα σε 10k και 5-40Το moteur έχει πλέον 380k
Τι διαφορες ειδες?
-
Aν δεν είχα τις χαμηλές θερμοκρασίες το χειμώνα θα έβαζα 10-40, έχω την εντύπωση ότι του κάθεται καλύτερα (πιο ομαλή λειτουργία).
Αλλά όλα αυτα΄μπορεί να είναι και η ιδέα μου βέβαια
Σε όσες αναλύσεις έκανα και τα δύο ιξώδη ακόμα και με 15.000 χλμ είχαν ακόμα ψηλό TBNbtw, το καλοκαίρι βάζω 10-40.
-
Εδώ ένα λινκ όπου αναφέρεται για το περίφημο Sae paper 2007-01-4133 'The Effect of Oil Drain Interval on Valvetrain Friction and Wear'.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2349276Ο τύπος λέει ότι το έχει πληρώσει και το έχει διαβάσει ελπίζω ωστόσο να λέει αλήθεια!
'Let's return to the SAE study. You seem to think that the oil was left in the vehicles for the entire 15,000 miles. As I stated in my previous posting, 'The study used new engines and changed the oil at 3000, 5000, 7500, 10,000 and 15,000 miles.' That means that the ppm/1000 miles you see after 3000 miles (13-28 ppm) is larger than the iron level for the last oil change in the series which is a 5000 mile run from 10,000 to 15,000 miles. Since they started with new engines, it is to be expected that the first oil change would have higher iron levels than the last oil change. This is what happens during break-in and is why I excluded UOAs with engine mileage of less than 20,000 miles.'
Αν όντως έγινε έτσι όπως τα λέει μιλάμε για σικέ έρευνα.....
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Άλλο μανουάλι για Ροχί-8 κοιτάτε, για άλλη χώρα, με άλλη βενζίνη (Ε85), και θα την πάθετε ασχήμως.
Eδώ το σημείωμα για το λάδι του Ροχί-8 που εξέδωσε η Μάζντα στην Ευρώπη, και συνιστούσε το Dexelia 5w-30 Ultra (by Total) και μόνο αυτό, εξηγώντας παράλληλα τους λόγους και οι οποίοι δεν έχουν σχέση με το ιξώδες.
Στην Ούσα είχε ξεκινήσει με συνθετικό (0w-20 εν προκειμένω) και πήγε το κλάμα σύννεφο. Πολλοί αμερικάνοι όμως από την αρχή το είχαν ήδη γυρίσει σε 5w-30 ακόμη και 10w-40 ημισυνθετικά ή και σκέτα ορυκτέλαια και τη γλίτωσαν, άλλοι τα έχωσαν αβαζελίνωτα.http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2944692
Το link που έβαλα είναι από το site της Mazda στις ΗΠΑ (όπως και το ανέφερα) και αναφέρει τα ίδια και για το ΜΥ2004 και για το ΜΥ2011. 5W-20 με μια παλαιότερη ΑΡΙ προδιαγραφή που αντιστοιχεί σε 'ημισυνθετικά' λάδια. Δεν υπάρχει πουθενά η σημείωση που λένε στο BITOG στο site των ΗΠΑ, οπότε λογικά αναφέρεται σε Ευρώπη.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Μια υπόθεση έκανα. Δες και το post μου εδώ
Θα μας πεις πιο μοντέλο είναι?edit: Από ότι καταλαβαίνω είναι RX8... άλλη αμαρτωλή ιστορία με τα λάδια. Οργίασαν πάνω του ενώ πρέπει να ζητούσε 20άρι λάδι, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.
Στο είπανε και δε θες να το δεχτεις, η ΤΟΥΟΤΑ στα 4AFE έδινε 10w40 και αλλαγές κάθε 5.000.
Προσωπικά το τήρησα μέχρι περίπου τα 200k, όπου και το γύρισα σε 10k και 5-40
Το moteur έχει πλέον 380k
Έχεις δίκιο, μου το είπανε. Υποθέτω αναφέρεσαι σε αυτό
Δείξε μου λοιπόν έναν κατασκευαστή που να λέει αλλαγή λαδιών κάθε 5.000χλμ.
Η Toyota στην carina , αλλα δεν μιλαμε μαλλον για αντικες....
Πρόκειται για έναν κινητήρα που μπήκε στο Avensis μέχρι το 2001 αλλά παράγεται από το 1987!
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Εδώ ένα λινκ όπου αναφέρεται για το περίφημο Sae paper 2007-01-4133 'The Effect of Oil Drain Interval on Valvetrain Friction and Wear'.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2349276Ο τύπος λέει ότι το έχει πληρώσει και το έχει διαβάσει ελπίζω ωστόσο να λέει αλήθεια!
'Let's return to the SAE study. You seem to think that the oil was left in the vehicles for the entire 15,000 miles. As I stated in my previous posting, 'The study used new engines and changed the oil at 3000, 5000, 7500, 10,000 and 15,000 miles.' That means that the ppm/1000 miles you see after 3000 miles (13-28 ppm) is larger than the iron level for the last oil change in the series which is a 5000 mile run from 10,000 to 15,000 miles. Since they started with new engines, it is to be expected that the first oil change would have higher iron levels than the last oil change. This is what happens during break-in and is why I excluded UOAs with engine mileage of less than 20,000 miles.'
Αν όντως έγινε έτσι όπως τα λέει μιλάμε για σικέ έρευνα.....
Λίγες σελίδες πιο πίσω
Σου παραθέτω από την περίληψη 'In one of our previous studies it was observed that engine oil samples collected from fleet vehicles after 12,000 mile drain interval showed 10-15 % lower friction and more importantly, an order of magnitude lower wear rate than those of fresh oils.' Πρόκειται βέβαια για παλαιότερο paper και έχεις δίκιο ότι το συγκεκριμένο επικεντρώνεται στη φθορά του valvetrain (κυλινδροκεφαλή?).
Το κομμάτι δηλαδή της περίληψης που μας ενδιαφέρει, και ο λόγος που αναφέρω το paper, είναι αναφορά σε άλλη μελέτη.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Στην Ούσα είχε ξεκινήσει με συνθετικό (0w-20 εν προκειμένω) και πήγε το κλάμα σύννεφο. Πολλοί αμερικάνοι όμως από την αρχή το είχαν ήδη γυρίσει σε 5w-30 ακόμη και 10w-40 ημισυνθετικά ή και σκέτα ορυκτέλαια και τη γλίτωσαν, άλλοι τα έχωσαν αβαζελίνωτα.
Έχω διαβάσει παράπονα για wankel και 0W20 σε αμερικάνικα fora . Δεν είχαν προβλήματα όσοι χρησιμοποιούσαν 15W40 .
Ειδικά για Ελλάδα πιστευω είναι η καλύτερη επιλογή. -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
η ΤΟΥΟΤΑ στα 4AFE έδινε 10w40 και αλλαγές κάθε 5.000.
Προσωπικά το τήρησα μέχρι περίπου τα 200k, όπου και το γύρισα σε 10k και 5-40
Το moteur έχει πλέον 380k
Όπως και στο μανουλ του matiz , 5000 χλμ severe **αλλά **με λάδι προδιαγραφής API SJ τεχνολογίας τέλη του 90' .
Με API SL ή ακόμα καλύτερα ACEA A3 όλες οι εταιρείες λιπαντικών στους οδηγούς λίπανσης θα δεις οτι δίνουν μεγαλύτερα διαστήματα . Π.χ τα 10,000 χλμ σε νορμάλ χρήση γίνονται 16.000 χλμ ή ένα έτος.
Δες τι λεει η Motul στο 10W40 turbolight :
http://www.motul.com/system/product_des ... 1342445458
The new standard API SL( πλεον έχει παλιώσει κι αυτό) is more stringent than API SJ in terms of ageing resistance (average drain interval increased), requires anti-oxidation properties that maintain a constant viscosity avoiding sludge
and deposits in the crankcase, anti-wear properties and dispersant power -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
...αναρωτιέμαι πως μπορώ να κινηθώ για το παρακάτω θέμα:What would you recommend for our old Opel Corsa Specs here http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=2113 Note that I have used ASM some years ago (UOA done and the results where good with no oil consumption) but now it is consuming even HDD. It is still driven small distances, mainly less than 15 minutes. Now it has 131743km and after only 3000 with HDD I have to add about half a litre. Note that the previous change was again with HDD
I suspect the oil consumption increase may be the result oil fuel dilution. Diagnosing this can be fairly easy for you to do. Watch the oil level. If oil consumption in normal for the first 500-100 km after an oil change, and then it gets worse, fuel dilution is the likely problem. This can occur especially when the car is seldom driven and when driven, it only for short distances. Fuel gets in the oil when first started, but is evaporated off once the oil temperature gets up to “normal”, about 100 deg. C., which takes about 20 minutes or 30 KM. Using a thicker oil, like 10W40, will reduce consumption somewhat, but won’t resolve the fuel dilution problem completely.
Byron Selbrede
Technical ServicesAMSOIL INC.
Κάποια πρόταση πως να αρχίσω να ψάχνομαι με το αυτοκίνητο αυτό; Και αν υποθέσουμε πως βρίσκω μηχανικό εμπιστοσύνης τι να του ζητήσω να κοιτάξει και με ποιά σειρά;
-
Το πρόβλημα με τους Wankel είναι τα σκληρά κάρβουνα που παράγουν τα συνθετικά όπως είπε παραπάνω ο φίλος τα οποία κάρβουνα σπάνε τα μαχαίρια του ρότορα, καμμία σχέση με ιξώδες αλλά με τα πρόσθετα του λαδιού.
Το ίδιο παθαίνουν και οι άξονες στις τουρμπίνες, ψάξτε να βρείτε πόσα χλμ κρατάνε οι τουρμπίνες σε αμάξια με συνθετικά και πόσα με ημισυνθετικά, έτσι, από περιέργεια, γιατί αν είναι σε 300.000 να έχουμε άψογο κινητήρα και κάθε 40.000 χλμ να αλλάζουμε τουρμπίνα, κάντε τον υπολογισμό σε € να δείτε τι συμφέρει στην τσέπη, άσε που με το ημισυνθετικό ούτε ο κινητήραςθα πάθει τίποτα, αλλά το μάρκετινγκ στα περιοδικά και στο net και οι αστικοί μύθοι στα καφέ καλά κρατούν.
Μου φαίνεται ότι τα λάδια είναι με τη μόδα σαν τα κινητά τηλέφωνα.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
...αναρωτιέμαι πως μπορώ να κινηθώ για το παρακάτω θέμα:
What would you recommend for our old Opel Corsa Specs here http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=2113 Note that I have used ASM some years ago (UOA done and the results where good with no oil consumption) but now it is consuming even HDD. It is still driven small distances, mainly less than 15 minutes. Now it has 131743km and after only 3000 with HDD I have to add about half a litre. Note that the previous change was again with HDD
I suspect the oil consumption increase may be the result oil fuel dilution. Diagnosing this can be fairly easy for you to do. Watch the oil level. If oil consumption in normal for the first 500-100 km after an oil change, and then it gets worse, fuel dilution is the likely problem. This can occur especially when the car is seldom driven and when driven, it only for short distances. Fuel gets in the oil when first started, but is evaporated off once the oil temperature gets up to “normal”, about 100 deg. C., which takes about 20 minutes or 30 KM. Using a thicker oil, like 10W40, will reduce consumption somewhat, but won’t resolve the fuel dilution problem completely.
Byron Selbrede
Technical ServicesAMSOIL INC.
Κάποια πρόταση πως να αρχίσω να ψάχνομαι με το αυτοκίνητο αυτό; Και αν υποθέσουμε πως βρίσκω μηχανικό εμπιστοσύνης τι να του ζητήσω να κοιτάξει και με ποιά σειρά;
Εγώ θα ξεκινούσα με έναν έλεγχο συμπίεσης.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]