-
Ο χρήστης syele έγραψε:
Δεν είναι απαραίτητο αυτό. Μπορείς να το ξαναφέρεις αν ξεκλειδώσεις το τιμόνι (δηλαδή, αν έχεις τη ψυχραιμία να το κάνεις!)
Mporeis na mou to diefkriniseis afto ?
Pragmatika epeidi exw problimata ypostrofis 8a i8ela an ginetai na mou peis tropoys na tin elenkseis wste na min bre8eis stis ... mparesWs twra to antimetopiza me afima tou gazioy, elafry frenarisma...
I otan tin prokalousa epitides to antimetopiza me tsimpima toy xeirofrenoy
(afto merikes fores einai epikindino min to dokimasete ektos kai an eiste se kanean terastio parking ) -
με τα ίδια χλμ βέβαια τστσττσ
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Το πισωκίνητο (με ίδιο πλαίσιο κλπ) θα στρίψει ΤΟ ΙΔΙΟ με γραμμές χωρίς να γλιστράει. Όμως μπορεί να μπει γυρισμένο και οι τροχοί να το ΣΠΡΩΧΝΟΥΝ προς τα μέσα. Θεωρητικό όμως, αφού ποιος από εμάς μπορεί να το κάνει αυτό;
ΕΓΩ!!!!
(Ειδικά με την απίστευτη ταχύτητα των 30χλμ/ώρα)Πιο γρήγορα θα περάσει την στροφή το αυτοκίνητο που έχει τον κινητήρα και γενικά το μεγαλύτερο βάρος στο κέντρο. Είναι θέμα στροφορμής. Άρα πισωκίνητο. βλ f1 το απόλυτο σε γνωστή ασφάλτινη διαδρομή
(Αν χάσεις όμως τον έλεγχo σε αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο...δύσκολα το ξαναφέρνεις)Όσο για τα τετρακίνητα θεωρούνται υποστροφικά στην είσοδο και υπερστροφικά στην έξοδο (πολύ αδρά τα λέω), ΑΛΛά μπορούν να κάνουν χίλιες διορθω΄σεις και να μπουν και κάθετα, ΚΑΙ τραβάνε απίστευτα πιο πολύ στην έξοδο λόγω του ότι μοιράζουν την επιτάχυνση σε όλους τους τροχούς και δεν σπινιάρουν τόσο πολύ. βλ. WRC ανάγκη για απρόβλεπτες διορθώσεις και χαμηλή πρόσφυση.
Λυπάμαι που αυτά τα ξέρω κυριώς θεωρητικά και δεν έχω οδηγήσει ούτε τετρακίνητο ούτε αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο... μόνο προσομοιωτές. Soon, very soon...
-
Ο χρήστης syele έγραψε:
Αν σου φύγει η μπροστοκούνα τότε αναγκαστικά θα φρενάρεις για να το ξαναφέρεις.
Δεν είναι απαραίτητο αυτό. Μπορείς να το ξαναφέρεις αν ξεκλειδώσεις το τιμόνι (δηλαδή, αν έχεις τη ψυχραιμία να το κάνεις!)
Εξήγηση ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΨΥΧΡΑΙΜΟΥΣ: Στρίβεις στιγμιαία (ή όσο σε χωράει ο δρόμος) το τιμόνι προς το εξωτερικό της στροφής, έτσι ώστε να ξαναβρείς πρόσφυση μπροστά και ξαναπροσπαθείς ισορροπώντας με το γκάζι ή επιβραδύνοντας ομαλά ανάλογα με το πώς έχει μεταφερθεί το βάρος εμπρός (βίαιη υποστροφή ισχύος ή απώλεια πρόσφυσης εμπρός από φρενάρισμα). Η κάθε περίπτωση σηκώνει ανάλυση. Στην πράξη απαιτείται ασυνήθιστη ψυχραιμία και μπόλικη αντίληψη (ή μπόλικη κ@λοφαρδία). Η υποστροφή των εμπροσθοκίνητων είναι πονοκέφαλος ακόμη και για οδηγούς αγώνων. Αποφύγετέ τη, οδηγώντας προληπτικά, ή τοποθετώντας υπερστροφικά.
Στο κάτω-κάτω για να υποστρέψετε (ανεξέλεγκτα) κάποιο χοντρό λαθάκι θα έγινε...Γνωρίζω και άλλους δύο τρόπους αντιμετώπισης, σε περίπτωση που όλα δείχνουν να έχουν τελειώσει.
- Η αποφασιστική (αλλά ελεγχόμενη) έως βίαιη επιτάχυνση με στριμένους τους τροχούς για να αντιμετωπιστεί η απώλεια πλευρικής πρόσφυσης με δημιουργία ελκτικής. Δεν το κάνουμε εάν η υποστροφή είναι ισχύος. Στην περίπτωση αυτή προηγείται το άφημα γκαζιού ή και το φρενάκι (λόγω του ότι οι εμπρός τροχοί φρενάρουν περισσότερο από τους πίσω) για να ανακοπεί η ορμή του εμπρός μέρους.
- Χειρόφρενο για να μπλοκάρουν οι πίσω τροχοί, να πάνε ευθεία αναγκάζοντας τη μούρη να δει δρόμο, και ευθύς αμέσως απελευθέρωση του χειροφρένου με ταυτόχρονη αποφασιστική επιτάχυνση.
Σε κάθε περίπτωση, όσο πιο πολλή ροπή υπάρχει τόσο πιο θετικό το αποτέλεσμα.
Όσον αφορά την σύγκριση εμπρός-πίσω κίνησης (στο θέμα μας...), εάν ο οδηγός μπροσθοκούνητου γνωρίζει να ελέγχει την υποστροφή και ξέρει να τοποθετείται υπερστροφικά, οδηγώντας στο όριο και πάνω, τότε το πισωκίνητο δεν έχει ελπίδα καμιά. Το τετρακούνητο θα χρειαστεί ανάλογο οδηγό και δυνατότερο κινητήρα για να ακολουθήσει (το να προσπεράσει θα είναι δυνατό αλλά θα χρειαστεί υπερπροσπάθεια, και τα λάθη στις 4κούνες και σε τέτοιους ρυθμούς είναι πολύ εύκολο να γίνουν, λόγω μεγαλύτερου βάρους θα ελεγχθούν δυσκολότερα και γι αυτό και θέλουν δυνατότερο μοτέρ).
Παράδειγμα: Το Renault Clio 2.0 (172PS) στην πίστα ή ακόμη καλύτερα σε επαρχιακό στροφιλίκι, θα χρειαστεί ένα Audi TT 225PS ή Leon VT4 210PS για να το κοντράρει με αξιώσεις και όχι ένα 4κούνητο με μόνο (!) 180PS. Σε αγωνιστικούς ρυθμούς και με ανάλογους οδηγούς πάντα. Γιατί κάτω από τα όρια τα τετρακίνητα έχουν τον πρώτο λόγο και τα πισωκίνητα μπορούν να ακολουθήσουν ανάλογα με την πλευρική τους πρόσφυση.
-
Σίγουρα το μπροστοκίνητο για τους εξής κυρίως λόγους:
α) Oι κινητήριοι τροχοί έχουν καλύτερη πρόσφυση λόγω κατανομής βάρους.
β) Στην στροφή πάλι, το μπροστοκίνητο συγκεντρώνει καλύτερα χαρακτηριστικά στους κινητήριους τροχούς λόγω μεταφερόμενης μάζας, άρα οι κάθετες δυνάμεις που ασκούνται στους μπροστά είναι μεγαλύτερες αυξάνοντας την τριβή, και τελικά την πρόσφυση.Έχω οδηγήσει Peugeot 106 Rallye 1.6 16V, απλά καμία σχέση με οτιδήποτε άλλο πισωκίνητο στα ίδια κυβικά και βάρος, ακόμα και η καλή COROLLA 1.6 16V πισωκούνα με το μπλοκέ διαφορικά μοντέλο '89.
-
de nomizw oti mporei na ginei mia tetoia sugrisi mias kai den pistevw pws uparxei sugxrono autokinito sta 1600 k.e me tin ippodunami tou rallye ksi tin kinisi ston (swsto) pisw aksona... an uparxei kai malista stin idia peripou timi peite na paw na to parw aurio to prwi!
kai gia na apantisw stin erwtisi, enas fusiologikos odigos mallon tha kinithei pio grigora me to mprostokounito alla enas pio empeiros kai ikanos odigos tha grapsei kalutero xrono me to piswkinito.
skefteite tin periptwsi eisodou se fourketa... me ena mprostokounito tha mpei o odigos me ta frena kai me entones upostrofikes taseis enw me to piswkinito an kai tha erthei frenaristos prin ti strofi me swsti topothetisi toso kata ti diarkeia tis strofis oso kai stin eksodo to autokinito tha mazeuei xiliometra...
Allwste gia na dwsw ki ena xeiropiasto paradeigma to xrono pou eixe grapsei prin xronia to manta 400 ston xolomonta akoma prospathoun na ton ftasoun toso mprostokounita alla kai tetrakinita autokinita! kai milame gia mia eidiki diadromi arketa kleisti kai ena autokinito me diastaseis....upovruxiou!
ΠΙΣΩΚΟΥΝΑ VS ΜΠΡΟΣΤΟΚΟΥΝΑ