Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    • 1
    • 2
    • 233
    • 234
    • 235
    • 236
    • 237
    • 447
    • 448
    • 235 / 448
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    75
    8944
    203158
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • N
      nickolas last edited by

      Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
      Αφού το 15w40 αντέχει μια εξωτερική θερμοκρασία -20 βαθμούς ποιά η διαφορά με το 10w40 όταν στη χώρα μας
      και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη η θερμοκρασία πολύ σπάνια να πέφτει κάτω από -5 βαθμούς?
      Το 10w40 αντέχει σε -25 βαθμούς. Ποιό το κέρδος;

      Αυτό που περιγράφεις είναι ένας ξεπερασμένος τρόπος επιλογής ιξώδους, παραμένει πάντως σαν απολίθωμα σε κάποια manual.
      Ο κινητήρας σου έχει ένα ιδανικό ιξώδες λιπαντικου που ιδεατά το έχει το λιπαντικό σου όταν φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Με κρύα λάδια/μοτέρ όμως όλα τα λιπαντικά είναι πολύ παχύρευστα και δε λιπαίνουν σωστά. Απλά ένα 0W θα λιπάνει πιο γρήγορα από ένα 15W και αυτό είναι πολύ βασικό; οι περισσότερες φθορές γίνονται στην εκκίνηση. Άρα όσο πιο μικρό το 1ο νούμερο, τόσο το καλύτερο.
      Το 2ο νούμερο χοντρικά αφορά το ιξώδες με το λάδι σε θερμοκρασία λειτουργίας. Θες να είναι αυτό που λέει ο κατασκευαστής γιατί έτσι έφτιαξε το μοτέρ να λειτουργεί.

      ΥΓ. Παλαιότερα η θερμοκρασία του λιπαντικού δεν ήταν σταθερή. Έπαιζε ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία και το πόσο πίεζες το μοτέρ. Για αυτό έβγαζαν οδηγίες για ιξώδη ανάλογα με τις θερμοκρασίες και τις συνθήκες οδήγησης. Πλέον δεν ισχύει αυτό!

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • G
        giorgos3924 last edited by

        Δηλαδή ένα 5w40 θα ήταν καλύτερο?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • N
          nickolas last edited by

          Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
          Δηλαδή ένα 5w40 θα ήταν καλύτερο?

          Από ένα 10w-40 ή ένα 15W-40 ως προς τις φθορές του κινητήρα σου, ναι. Πάντα πρέπει να καλύπτεις όμως και τις ΑPI/ACEA ή ό,τι άλλες προδιαγραφές που σου ζητάει.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • G
            ggab last edited by

            με αυτη τη λογικη ολοι να βαζουμε λοιπον 0w/60.......

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • N
              nickolas last edited by

              Όχι! Να προτιμάμε 0w-XX εφόσον καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
              Αν κάποιος θέλει να πειραματιστεί, μπορεί να βάλει πιο λεπτό λάδι (πχ. 30άρι ή 20άρι, αναφέρομαι στο 2ο νούμερο). Πιθανότατα να ωφεληθεί (και μείωση κατανάλωσης και άριστη προστασία του κινητήρα) είναι όμως ρίσκο αν ξεφεύγει από την οδηγία του κατασκευαστή.
              Το πιο βασικό δεν είναι το ιξώδες αλλά οι προδιαγραφές του λαδιού.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • G
                ggab last edited by

                τι ΟΧΙ αφού λες ΝΑΙ; ;;;;το 60σε πειραξε; ;;

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • ?
                  A Former User last edited by

                  Ο χρήστης GGAB έγραψε:
                  με αυτη τη λογικη ολοι να βαζουμε λοιπον 0w/60.......

                  Aν το σηκωνει η τσεπη σου, ειναι πολυ προτιμοτερο απ'το 10-40.
                  Επειδη ομως δεν χρειαζονται υπερβολες, για τη συντριπτικη πλειοψηφια των αυτοκινητων το 0-5/30-40 (πχ 5-40) ειναι ιδανικο, αρκει να καλυπτονται και οι υπολοιπες προδιαγραφες.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • G
                    ggab last edited by

                    Η σωστή λέξη.. ...υπερβολές
                    Α,και η λέξη τσεπη.. ..

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • mesastou
                      mesastou last edited by

                      Ο χρήστης Driver///M έγραψε:

                      με αυτη τη λογικη ολοι να βαζουμε λοιπον 0w/60.......

                      Aν το σηκωνει η τσεπη σου, ειναι πολυ προτιμοτερο απ'το 10-40.
                      Επειδη ομως δεν χρειαζονται υπερβολες, για τη συντριπτικη πλειοψηφια των αυτοκινητων το 0-5/30-40 (πχ 5-40) ειναι ιδανικο, αρκει να καλυπτονται και οι υπολοιπες προδιαγραφες.

                      Όχι δεν είναι καλύτερο το 10w60 από το 10w40
                      http://www.lancerregister.com/showthrea ... c&t=244716

                      όπως γράφτηκε και νωρίτερα θα μειωθεί σημαντικά η ροή και θα ανοίγει πολύ συχνότερα η βαλβίδα ανακούφισης.

                      ... εκτός αν η πίεση του κινητήρα έχει πέσει και το ζητά ώστε να έχει πλέον 10psi/1000 στροφές (βλέπε AEHaas)

                      .... σας είχα χάσει για λίγο... διάβασα καμιά 15 σελίδες

                      mouths are for eating, noses for breathing.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • N
                        nickolas last edited by

                        Την τσέπη την πληγώνουν οι αλλαγές κάθε 5.000χλμ.
                        Long-life λάδια των συνηθέστερων προδιαγραφών βρίσκει κανείς με 6 το πολύ 10 ευρώ το λίτρο.

                        @GGAB μην περιμένεις να συνεχίσω να απαντάω στο trolling σου. Κάθε φορά διαβάζεις ό,τι θέλεις.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • G
                          ggab last edited by

                          καθε φορα διαβαζω για τα νερακια που προτεινεις....... σε αυτοκινητα 15-20ετων 0w/40 κτλ!!!
                          πες τωρα για οικονομια να τα αλλαζουν καθε 20Κ χλμ........με το μπουκαλι στο χερι θα ειναι ολοι!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • 2
                            21-quadra last edited by

                            Ο χρήστης GGAB έγραψε:
                            καθε φορα διαβαζω για τα νερακια που προτεινεις....... σε αυτοκινητα 15-20ετων 0w/40 κτλ!!!
                            πες τωρα για οικονομια να τα αλλαζουν καθε 20Κ χλμ........με το μπουκαλι στο χερι θα ειναι ολοι!

                            Kαι με τα κουζινέτα, αυτά φαίνεται να τα ξεχνάμε.

                            http://www.knowyourparts.com/product-ca ... ng-damage/

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • D
                              dog80 last edited by

                              Αυτά έχουν συζητηθεί πολλές φορες πρίν:

                              viewtopic.php?p=1952246#p1952246

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • G
                                ggab last edited by

                                Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:

                                καθε φορα διαβαζω για τα νερακια που προτεινεις....... σε αυτοκινητα 15-20ετων 0w/40 κτλ!!!
                                πες τωρα για οικονομια να τα αλλαζουν καθε 20Κ χλμ........με το μπουκαλι στο χερι θα ειναι ολοι!

                                Kαι με τα κουζινέτα, αυτά φαίνεται να τα ξεχνάμε.

                                http://www.knowyourparts.com/product-ca ... ng-damage/

                                ποιος τα μ@μ@ει τα κουζινετα τωρα.........0w να'ναι και θα παει το νερο,ουπς λαδι ηθελα να πω,γρηγορα σε αυτα,ασχετα βεβαια αν θα κανει δουλεια....

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • N
                                  nik_marin last edited by

                                  Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:

                                  καθε φορα διαβαζω για τα νερακια που προτεινεις....... σε αυτοκινητα 15-20ετων 0w/40 κτλ!!!
                                  πες τωρα για οικονομια να τα αλλαζουν καθε 20Κ χλμ........με το μπουκαλι στο χερι θα ειναι ολοι!

                                  Kαι με τα κουζινέτα, αυτά φαίνεται να τα ξεχνάμε.

                                  http://www.knowyourparts.com/product-ca ... ng-damage/

                                  Επειδή τα αγγλικά μου δεν...
                                  Τα κουζινετα φθείρονται με ψιλό λάδι?

                                  Στάλθηκε από το Nexus 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • G
                                    ggab last edited by

                                    σε νορμαλ συνθηκες θα ελεγα οχι,αλλα υπο πιεση την ακουν περισσοτερο απο ενα πιο χοντρο,καθως το φιλμ ειναι παχυτερο...

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • M
                                      mirage last edited by

                                      ^High level engineering and knowledge

                                      Sent from my Nexus 4 using 3

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • T
                                        trident1971 last edited by

                                        Ο χρήστης mirage έγραψε:
                                        ^High level engineering and knowledge

                                        Sent from my Nexus 4 using 3

                                        Εχω παρατηρησει οτι τελευταια οι απαντησεις/σχολια που κανεις (ωρες ωρες και ο drdino) ειναι σιβυλλικα... σε στυλ χρησμων, Υoda, σφίγγα κλπ
                                        Αν δεν υπαρχει καποιος σοβαρος λογος που σε/σας κανει να μη μπορειτε να αφιερωσετε χρονο σε απαντησεις, θα παρακαλουσα για την περεταιρω αναπτυξη, ωστε να μαθαινουμε και οι υπολοιποι.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • ?
                                          A Former User last edited by

                                          Ο χρήστης mesastou έγραψε:

                                          με αυτη τη λογικη ολοι να βαζουμε λοιπον 0w/60.......

                                          Aν το σηκωνει η τσεπη σου, ειναι πολυ προτιμοτερο απ'το 10-40.
                                          Επειδη ομως δεν χρειαζονται υπερβολες, για τη συντριπτικη πλειοψηφια των αυτοκινητων το 0-5/30-40 (πχ 5-40) ειναι ιδανικο, αρκει να καλυπτονται και οι υπολοιπες προδιαγραφες.

                                          Όχι δεν είναι καλύτερο το 10w60 από το 10w40
                                          http://www.lancerregister.com/showthrea ... c&t=244716

                                          όπως γράφτηκε και νωρίτερα θα μειωθεί σημαντικά η ροή και θα ανοίγει πολύ συχνότερα η βαλβίδα ανακούφισης.

                                          ... εκτός αν η πίεση του κινητήρα έχει πέσει και το ζητά ώστε να έχει πλέον 10psi/1000 στροφές (βλέπε AEHaas)

                                          .... σας είχα χάσει για λίγο... διάβασα καμιά 15 σελίδες

                                          Ενα ημισυνθετικο 10-40 δεν ειναι σε ΤΙΠΟΤΑ καλυτερο απο ενα συνθετικο 0-40.
                                          Αυτος ειναι ο κανονας.
                                          Αν τωρα σε καποιον παλαιο κινητηρα το 10-40 ταιριαζει καλυτερα, ναι πολυ πιθανο να ισχυει.
                                          Παντως σε συγχρονους κινητηρες δεν ταιριαζει σε καμια περιπτωση περισσοτερο ενα 10-40 ημισυνθετικο απο καποιο φουλ συνθετικο 0-40, 5-40.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • 2
                                            21-quadra last edited by

                                            Ο χρήστης nik_marin έγραψε:

                                            καθε φορα διαβαζω για τα νερακια που προτεινεις....... σε αυτοκινητα 15-20ετων 0w/40 κτλ!!!
                                            πες τωρα για οικονομια να τα αλλαζουν καθε 20Κ χλμ........με το μπουκαλι στο χερι θα ειναι ολοι!

                                            Kαι με τα κουζινέτα, αυτά φαίνεται να τα ξεχνάμε.

                                            http://www.knowyourparts.com/product-ca ... ng-damage/

                                            Επειδή τα αγγλικά μου δεν...
                                            Τα κουζινετα φθείρονται με ψιλό λάδι?

                                            Στάλθηκε από το Nexus 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

                                            Όχι δεν φθείρονται περισσότερο, σε πίεση του κινητήρα γίνεται λεπτότερο το φίλμ που υπάρχει ανάμεσα στο κομβίο και στο μέταλλο και ενδέχεται να ακουμπήσουν, άμα ακουμπήσουν καταστράφηκαν, το χοντρύτερο λάδι διασπάται δυσκολότερα όταν δέχεται πίεση και κρατάει σε απόσταση τα δύο αυτά μέταλλα, γιατί μπορεί ο κύκλος τους να είναι τέλειος στατικά, αλλά δυναμικά κατά τη λειτουργία του κινητήρα και ο στρόφαλος και οι μπιέλες αλλά και τα κομβία των εκκεντροφόρων δέχονται φορτία που καταστρέφουν τον κύκλο αυτόν, οι μηχανικοί τότε τον κύκλο αυτόν τον παρομοιάζουν με το σχήμα του λεμονιού, είναι πολύ εύκολο λοιπόν σε ένα έντονο φορτίο να σπάσει το λεπτό φίλμ του λαδιού που προστατεύει τα μέταλλα για να μην έρθουν σε επαφή, από την μεταξύ τους επαφή καταστρέφονται, και όχι από φθορά, και όποιος λέει ότι τα κουζινέτα θέλουν στρώσιμο δεν ξέρει από κινητήρες, έτσι απλά.

                                            Γιατί εδώ μέσα και επί εκατοντάδες σελίδες, το θέμα των λαδιών είναι επικεντρωμένο στα έμβολα, στις αντλίες, στις Relief valve, στα πρόσθετα και στην αύξηση των τριβών που ανεβάζουν ελάχιστα την κατανάλωση και δεν έχω διαβάσει πουθενά για τα δομικά μέρη του κινητήρα και την προστασία τους.

                                            Για να φθαρεί ένας κύλινδρος από ένα ( ακατάλληλο ) λάδι θα περάσουν πολλές δεκάδες χιλιάδες χλμ, για να καταστραφεί ένα κουζινέτο θα περάσουν όχι δευτερόλεπτα, αλλά μικροδευτερόλεπτα, ας δούμε λοιπόν σαν προτεραιότητα με τι αξίζει να ασχοληθούμε άμεσα και με τι αργότερα.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 233
                                            • 234
                                            • 235
                                            • 236
                                            • 237
                                            • 447
                                            • 448
                                            • 235 / 448
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr