-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Άρα, το άρθρο υπονοεί ότι με το εργοστασιακό φίλτρο δεν υπάρχει (μετρήσιμη) φθορά λόγω σκόνης.
Το γράφημα δείχνει φθορά σε όλες τις συγκεντρώσεις σκόνης. Δε διευκρινίζει όμως από που προέρχεται αυτή η φθορά και σε τι ποσοστό.
Edit: παρατηρώντας το καλύτερα βέβαια, βλέπω ότι η φθορά πάει σχεδόν εντελώς παράλληλα με τη συγκέντρωση της σκόνης. Εύκολο νομίζω είναι να υποθέσω ότι πολύ μεγάλο μέρος της φθοράς οφείλεται στη σκόνη.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Αμφιβάλλω αν ο alexeft ξέρει γιατί έβαλε το γράφημα.
Δε σου έχω δώσει το δικαίωμα να μου μιλάς έτσι.
(α) Δεν χρειάζομαι την άδειά σου καθώς (β) το συγκεκριμένο σχόλιο ούτε ειρωνικό ούτε προσβλητικό ήταν καθώς από ότι φαίνεται (γ) όντως δεν έχεις καταλάβει τι σχέση έχει το γράφημα με αυτά που λέμε.
Γιατί μειώνεται το πιρίτιο τελικά μετά τις 1500 ώρες;
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Άρα, το άρθρο υπονοεί ότι με το εργοστασιακό φίλτρο δεν υπάρχει (μετρήσιμη) φθορά λόγω σκόνης.
Το γράφημα δείχνει φθορά σε όλες τις συγκεντρώσεις σκόνης. Δε διευκρινίζει όμως από που προέρχεται αυτή η φθορά και σε τι ποσοστό.
Edit: παρατηρώντας το καλύτερα βέβαια, βλέπω ότι η φθορά πάει σχεδόν εντελώς παράλληλα με τη συγκέντρωση της σκόνης. Εύκολο νομίζω είναι να υποθέσω ότι πολύ μεγάλο μέρος της φθοράς οφείλεται στη σκόνη.
Eγώ πάντως δεν κατάλαβα που κολλάει αυτό το γράφημα αλλά και όσα λέει το 'άρθρο' με το σχόλιο μου περι overkill. Αν μου εξηγούσες πως τα συνδέεις θα το εκτιμούσα πολύ.
-
alexeft πρώτα από όλα ευχαριστούμε για την προσφορά σου!
Σχετικά με την εικόνα, προφανώς εισάγουν βρώμα με κάποιον τρόπο στο κύκλωμα λίπανσης μιμούμενοι βλάβη/κακό φίλτρο αέρα ή απλά σκονισμένο περιβάλλον η οποία μετά πέφτει, προφανώς με τις αλλαγές λαδιού. Τα επίπεδα σκόνης 60ppm βέβαια δεν είναι πολύ μεγάλα και άνετα μπορούμε να τα δούμε στην Ελλάδα και ακριβώς εδώ έχουμε θέμα.
Προσωπικά δεν πίστευα ότι ένα μέσο διψήφιο νούμερο silicon μπορούσε να κάνει τόση ζημιά!
Αν το συνδυάσεις με το γεγονός ότι κατά την αλλαγή φίλτρου αέρα φαίνεται πως μπαίνει αρκετή βρώμα αλλά και ότι το ίδιο το φίλτρο δε φιλτράρει τόσο καλά στην αρχή της ζωής του, κάτι κερδίζεις με το να κάνεις αλλαγή φίλτρου αέρα λίγο πριν αλλάξεις τα λάδια. Πρακτικά διαφορά μπορεί να δουν ταξιτζήδες που το μοτέρ τους ίσως να μην τα παίξει στο 1.000.000χλμ. αλλά να κρατήσει όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος ή κάποιος με αμάξι που του πίνει το αίμα* και θέλει να το κρατήσει 300.000+χλμ.*το πάει τέρμα γκάζι/κόφτες σε κάθε ευκαιρία
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
alexeft πρώτα από όλα ευχαριστούμε για την προσφορά σου!
Σχετικά με την εικόνα, προφανώς εισάγουν βρώμα με κάποιον τρόπο στο κύκλωμα λίπανσης μιμούμενοι βλάβη/κακό φίλτρο αέρα ή απλά σκονισμένο περιβάλλον η οποία μετά πέφτει, προφανώς με τις αλλαγές λαδιού. Τα επίπεδα σκόνης 60ppm βέβαια δεν είναι πολύ μεγάλα και άνετα μπορούμε να τα δούμε στην Ελλάδα και ακριβώς εδώ έχουμε θέμα.
Προσωπικά δεν πίστευα ότι ένα μέσο διψήφιο νούμερο silicon μπορούσε να κάνει τόση ζημιά!
Αν το συνδυάσεις με το γεγονός ότι κατά την αλλαγή φίλτρου αέρα φαίνεται πως μπαίνει αρκετή βρώμα αλλά και ότι το ίδιο το φίλτρο δε φιλτράρει τόσο καλά στην αρχή της ζωής του, κάτι κερδίζεις με το να κάνεις αλλαγή φίλτρου αέρα λίγο πριν αλλάξεις τα λάδια. Πρακτικά διαφορά μπορεί να δουν ταξιτζήδες που το μοτέρ τους ίσως να μην τα παίξει στο 1.000.000χλμ. αλλά να κρατήσει όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος ή κάποιος με αμάξι που του πίνει το αίμα* και θέλει να το κρατήσει 300.000+χλμ.*το πάει τέρμα γκάζι/κόφτες σε κάθε ευκαιρία
Δεν είναι και τόσο δυσνόητο ή άσχετο λοιπόν αυτό που έγραψα. Ευχαριστώ φίλε μου.
-
πού μπορώ να βρω Σαββατιάτικα BP 5000 5w30 ??
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
πού μπορώ να βρω Σαββατιάτικα BP 5000 5w30 ??Πρατήρια καυσίμων ΒΡ ?
-
σωστό, αλλά μη τα έχουν 150% πάνω. στο συνεργείο τις προάλλες έδωσα 48 για το 4lt
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
πού μπορώ να βρω Σαββατιάτικα BP 5000 5w30 ??Πετάξου Praktiker.
-
Όντως,το praktiker το έχει και στην ίδια τιμή!Περίπου 50...Μήν πας BP...θα φάς μια 70άρα στο κεφάλι...
-
Δε βρήκα στο praktiker ούτε σε 5 bp που πέρασα. Συγκεκριμένα τα 5000Μ 5 30 θέλω
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
Δε βρήκα στο praktiker ούτε σε 5 bp που πέρασα. Συγκεκριμένα τα 5000Μ 5 30 θέλωΤο θέλεις λόγω dexos2; Αν ναι πάρε τα γνήσια GM 5w-30 dexos2. 30-35 ευρώ και καθάρισες....
Τα παρακάτω στοιχεία τα βρήκα στο oil-club.ru με τη βοήθεια ενός φίλου που ξέρει ρώσικα.GM Motul Motul Motul LiquiMoly Dexos2 Dexos2 X-clean LL-04 4600/4200 5W-30 5W-30 5W-40 5W-40 5W-30
Visc. @40,°C 65.65 68.11 86.43 86.04 67.27/69.36
Visc.@100,°C 11.61 11.74 13.84 13.83 11.40/11.93
Visc. index 173 169 164 165 171 / 170
K.visc.(CCS) @–30°C, cP 5791 6304 - - 6209 /5806
FP,°C 230 232 214 220 229 / 232
PP,°C -38 -38 - - -34 / -38
TBN 7.04 7.23 5.99* 5.98* 7.14/6.28
Ash, % 0.83 0.80 - - 0.79/0.76
NOACK - - 9.43 8.20 - Calcium 1951 2166 1909 1896 2188/1504
Magnesium 8 6 6 6 7/ 5
Boron 1 2 71 70 7/ 3
Zinc 889 1057 998 996 1034/862
Phosphorus 830 973 813 811 933/796*TBN is measured as per ASTM D4739 that gives value about 15% less than ASTM-D2896.
edit: Σόρυ δεν μπορώ να το φτιάξω πιο ευπαρουσίαστο. Απλά ήθελα να δεις ότι είναι πάνω κάτω ίδια χημεία και παρόμοια νούμερα σε Pour Point, Flash Point
-
ευχαριστώ πολύ αλλά με βάζεις σε λεπτομέρειες που δε γνωρίζω είπαμε στο συνεργειο να ξεκινήσουμε θεραπεία με αυτά τα λάδια που τα εγκρίνει και η νταιχατσου και θέλω να χω συμπλήρωμα γιατί ακόμα πινει
-
Tα dexos2 της GM 5-30 κανουν οντως 30 ευρω τα 5 λιτρα παρακαλω..
Να ρωτησω και γω..τα 10-40 της GM καλυπτουν προδιαγραφες VW ?
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
ευχαριστώ πολύ αλλά με βάζεις σε λεπτομέρειες που δε γνωρίζω είπαμε στο συνεργειο να ξεκινήσουμε θεραπεία με αυτά τα λάδια που τα εγκρίνει και η νταιχατσου και θέλω να χω συμπλήρωμα γιατί ακόμα πινειΑφού δε χρειάζεσαι dexos 2 και είναι για cuore μπορείς να συμπληρώσεις με όποιο 5-30 σου αρέσει. Όταν έρθει η αλλαγή βρες ένα πιο εμπορεύσιμο λάδι.
Αλήθεια γιατί πίνει; Παραμελημένο; Οδηγάς με τέρμα γκάζι; -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Tα dexos2 της GM 5-30 κανουν οντως 30 ευρω τα 5 λιτρα παρακαλω..Να ρωτησω και γω..τα 10-40 της GM καλυπτουν προδιαγραφες VW ?
Κοίτα εγώ εδώ και καιρό που τα κοίταγα τα 5-30 θα σου πω ότι σε αγγλικά φόρουμ bmw λένε τα βάζουν γιατί είναι φτηνά ll-04 approved και δεν έχουν παρατηρήσει διαφορές...
Τα 10-40 βλέπω vw500 vw505. Τσέκαρε και εσύ πάντως τι παίζει.
Εγώ θα τα έπαιρνα τα 5-30 αλλά βρήκα 5lt shell helix ultra extra στα 44 ευρώ και 4lt shell helix 5-40 στα 35 ευρώ και πήρα από 2 να έχουμε. -
συμφωνω για μαμα ή 1 σταδιο φορεστερ το 10-40 είναι ότι πρέπει. το 15-50 εχει το κακο το χειμωνα να αργει πολυ να ζεσταθει και δεν πρόκειτε ενα φορεστερ των 210-220 αλογων να χρειαστει τόσο υψηλό ιξώδες.
για τα περι πίστας, ενημερωτικά και μόνο χωρις παρεξήγηση, το μεγαλύτερο ζόρι που τρώει το μοτερ και θέλει πολύ καλό λάδι δεν είναι το να πατάς τερμα γκαζι αλλά όταν στεγνώνει το μοτέρ απο πλευρικά G και κάποιοι κύλινδροι μένου στεγνοί για μερικά δευτερόλεπτα (ειδικά στις παρατεταμένες στροφές) και εκεί χρειάζεται να έχεις πολυ καλό φιλμ για να προστατέψεις τον κύλινδρο.
Για να στεγνώσει ο κύλινδρος όμως θα πρέπει να γυρίζει κάποιο αυτόκινητο απο 1.35 και κάτω ώστε να δημιουργηθούν οι ανάλογες πλευρικές δυνάμεις.
Εκεί φαίνεται ποιο λάδι αξίζει και ποιο όχι
από http://www.scooby.gr/forum/showthread.p ... 36&page=77
μου φαίνεται τουλάχιστον περίεργο αυτό , δηλαδή από τα πλευρικά G να μειώνεται η λίπανση τόσο που προστασία να προσφέρει μόνο το φιλμ!
Κάποτε διαβάζοντας περισσότερο, εδώ http://ferrarichat.com/forum/faq.php?fa ... oil_basics και αλλού είχα βγάλει συμπέρασμα πόσες γυρίζει το λάδι μέσα στον κινητήρα ανά λεπτό. Τώρα δεν θυμάμαι πόσες φορές το κάνει (που αυξάνει φυσικά με τις στροφές) και πως είχα καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα. Γνωρίζει κανείς;
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Εγώ θα τα έπαιρνα τα 5-30 αλλά βρήκα 5lt shell helix ultra extra στα 44 ευρώ και 4lt shell helix 5-40 στα 35 ευρώ και πήρα από 2 να έχουμε.
Που τα βρηκες???
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Εγώ θα τα έπαιρνα τα 5-30 αλλά βρήκα 5lt shell helix ultra extra στα 44 ευρώ και 4lt shell helix 5-40 στα 35 ευρώ και πήρα από 2 να έχουμε.
Που τα βρηκες???
Στο siderisoil.gr. Το 5-30 γράφει DEEO894287. 01/2013 made in eu. Το 5-40 δεν το έχω μπροστά μου να σου δώσω αριθμό παρτίδας αλλά ήταν του 2013 και made in turkey το ίδιο με τα βενζινάδικα που τα έχουν 21.90/λίτρο.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
συμφωνω για μαμα ή 1 σταδιο φορεστερ το 10-40 είναι ότι πρέπει. το 15-50 εχει το κακο το χειμωνα να αργει πολυ να ζεσταθει και δεν πρόκειτε ενα φορεστερ των 210-220 αλογων να χρειαστει τόσο υψηλό ιξώδες.
για τα περι πίστας, ενημερωτικά και μόνο χωρις παρεξήγηση, το μεγαλύτερο ζόρι που τρώει το μοτερ και θέλει πολύ καλό λάδι δεν είναι το να πατάς τερμα γκαζι αλλά όταν στεγνώνει το μοτέρ απο πλευρικά G και κάποιοι κύλινδροι μένου στεγνοί για μερικά δευτερόλεπτα (ειδικά στις παρατεταμένες στροφές) και εκεί χρειάζεται να έχεις πολυ καλό φιλμ για να προστατέψεις τον κύλινδρο.
Για να στεγνώσει ο κύλινδρος όμως θα πρέπει να γυρίζει κάποιο αυτόκινητο απο 1.35 και κάτω ώστε να δημιουργηθούν οι ανάλογες πλευρικές δυνάμεις.
Εκεί φαίνεται ποιο λάδι αξίζει και ποιο όχι
από http://www.scooby.gr/forum/showthread.p ... 36&page=77
μου φαίνεται τουλάχιστον περίεργο αυτό , δηλαδή από τα πλευρικά G να μειώνεται η λίπανση τόσο που προστασία να προσφέρει μόνο το φιλμ!
Κάποτε διαβάζοντας περισσότερο, εδώ http://ferrarichat.com/forum/faq.php?fa ... oil_basics και αλλού είχα βγάλει συμπέρασμα πόσες γυρίζει το λάδι μέσα στον κινητήρα ανά λεπτό. Τώρα δεν θυμάμαι πόσες φορές το κάνει (που αυξάνει φυσικά με τις στροφές) και πως είχα καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα. Γνωρίζει κανείς;
Επίσης υπάρχει ένα ωραίο βιντεάκι στο YouTube '2009 Porsche engine oil sump test rig'
Αν θες ποσταρε το εγώ δεν έχω καλή σύνδεση κι όλη την ώρα με πετάει έξω. Καλό τεστ λίπανσης....
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]