-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Οταν τα επισημα κειμενα μιλανε για διαβολια, τριβολια και καζανια, ειναι η επισημη θεση ενος δογματος το οτι η εισαι μαζι του η τη γαμησες!!! Οποτε μην ακουω για ελευθερη βουληση κι αλλα τετοια χαρωπα.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
Ρε συ, να τα πιστεύει αυτά κανένα 5χρονο να πω οκ είναι εξαναγκασμός αλλά ενήλικες άνθρωποι να καθορίζουν την ζωή τους βάση τέτοιων ιστοριών είναι απλά εύπιστοι, δεν αναγκάζονται από κανέναν να τα πιστέψουν, απλά τους καλύπτουν σαν ιστορίες.
ενηλικες ανθρωποι που τρωνε πλυση εγκεφαλου απο πενταχρονα
-
Μα η εκκλησια σε αυτους απευθυνεται κι αυτους εξαναγκαζει με τη απειλη του αιωνιου μαρτυριου. Οι αλλοι δεν το τρωνε.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
Ο χρήστης chrooooo έγραψε:
Οταν τα επισημα κειμενα μιλανε για διαβολια, τριβολια και καζανια, ειναι η επισημη θεση ενος δογματος το οτι η εισαι μαζι του η τη γαμησες!!! Οποτε μην ακουω για ελευθερη βουληση κι αλλα τετοια χαρωπα.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
Ρε συ, να τα πιστεύει αυτά κανένα 5χρονο να πω οκ είναι εξαναγκασμός αλλά ενήλικες άνθρωποι να καθορίζουν την ζωή τους βάση τέτοιων ιστοριών είναι απλά εύπιστοι, δεν αναγκάζονται από κανέναν να τα πιστέψουν, απλά τους καλύπτουν σαν ιστορίες.
ενηλικες ανθρωποι που τρωνε πλυση εγκεφαλου απο πενταχρονα
Την πλυση την εφαγαν μικροι συνηθως.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Οταν τα επισημα κειμενα μιλανε για διαβολια, τριβολια και καζανια, ειναι η επισημη θεση ενος δογματος το οτι η εισαι μαζι του η τη γαμησες!!! Οποτε μην ακουω για ελευθερη βουληση κι αλλα τετοια χαρωπα.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
Ρε συ, να τα πιστεύει αυτά κανένα 5χρονο να πω οκ είναι εξαναγκασμός αλλά ενήλικες άνθρωποι να καθορίζουν την ζωή τους βάση τέτοιων ιστοριών είναι απλά εύπιστοι, δεν αναγκάζονται από κανέναν να τα πιστέψουν, απλά τους καλύπτουν σαν ιστορίες.
ενηλικες ανθρωποι που τρωνε πλυση εγκεφαλου απο πενταχρονα
Την πλυση την εφαγαν μικροι συνηθως.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
Καλά κι εγώ μικρός πίστευα ότι υπάρχουν οι Cobra (ναι οι εχθροί των GI Joe) αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι τους ψάχνω ακόμα.
Τέσπα, στον εξαναγκασμό σαν όρο διαφωνώ κάθετα, ειδικά στην σημερινή εποχή πιστεύω ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να κρίνει είτε πολύ είτε λίγο και να αποφασίσει για πάρτη του. Τώρα αν κάποιοι είναι πιο εύπιστοι, πιο αμόρφωτοι, πιο πιο πιο δεν σημαίνει ότι εξαναγκάζονται.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Οταν τα επισημα κειμενα μιλανε για διαβολια, τριβολια και καζανια, ειναι η επισημη θεση ενος δογματος το οτι η εισαι μαζι του η τη γαμησες!!! Οποτε μην ακουω για ελευθερη βουληση κι αλλα τετοια χαρωπα.Sent from my Neo V using Tapatalk.
Ρε που το εχω ξαναακουσει αυτο, οποιος δεν ειναι μαζι μας ειναι φασιστας...
Ετσι συσπειρωνεις τους οπαδους σου και αποκτας και αλλους. Παναρχαιο εργαλειο ο φοβος.Απο εκει και περα, ο Χριστουλης 'λεει': 'Όποιος θελει οπίσω μου ελθεί', κανεις δεν εξαναγκαζεται.
Κατα τα αλλα μη λετε βλακειες. Την ιδια πλυση φαγαμε ολοι μικροι, και οσο παλιοτερα και πιο εντονα.
Απο ολους αυτους, καποιοι πιστευουν τωρα που μεγαλωσαν, καποιοι οχι. Που ειναι το προβλημα?ΞΕΚΟΛΛΑΤΕ
-
To δυνατό τους εργαλείο που το προβάλουν όταν οι ερωτήσεις αρχίζουν να δυσκολεύουν και οι απαντήσεις δεν υπάρχουν, είναι το πίστευε και μη ερεύνα, σε αντίθεση με τούτους τους άθρησκους της Τρόϊκα ( ντόπιας και ξένης ) που μας λένε, σκάσε και κολύμπα.
Μπρός θεός και πίσω χρήμα, πας με τον διάβολο ή δεν πας ? για πες μου.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
To δυνατό τους εργαλείο που το προβάλουν όταν οι ερωτήσεις αρχίζουν να δυσκολεύουν και οι απαντήσεις δεν υπάρχουν, είναι το πίστευε και μη ερεύνα, σε αντίθεση με τούτους τους άθρησκους της Τρόϊκα ( ντόπιας και ξένης ) που μας λένε, σκάσε και κολύμπα.Το πιστευε και μη ερευνα νομιζω δεν απανταται πουθενα στην Αγια Γραφη, ειναι μεταγενεστερο κολπο, πιθανον δανεισμενο απο το Κορανι.
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
δεν έχει καμιά διαφορά σε φανατισμό και ακρότητες από άλλες θρησκείες
Ρε συ Qsis, στο είπα και παλιότερα, στο είπε και ο dimik (και θα στο πούνε κι άλλοι). Αυτό που λες, είναι απο εντελώς λάθος, εώς χυδαίο ΨΕΜΑ. Ειδικά σε ο,τι αφορά την Ορθοδοξία. Κι απ΄οτι εχω καταλάβει πρέπει να είσαι ανοικτό μυαλό και μετριοπαθής άνθρωπος, οπότε δεν έχω λόγο να πιστεύω οτι λες ψεύδη με καποια σκοπιμότητα.
-
στο όνομα της ορθοδοξίας δεν πέθανε κόσμος;
οι έλληνες (για να μην το πάμε πιο μακριά) εκχριστιανίστηκαν με ειρηνικό τρόπο; δεν υπήρξε καθόλου βία;
-
Η ορθοδοξία είναι όσο βίαια την παίρνει να είναι, ανάλογα με την χρονική περίοδο: http://manchurianman.blogspot.gr/2012/09/1988.html
Να είστε σίγουροι ότι με μια στροφή της κοινωνίας προς τον συντηρητισμό, η θρησκεία δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να επιβάλλει τις απόψεις της με όσο πειστικά μέσα χρειάζεται μέχρι να υποχωρήσουν 'οι αντίχριστοι'.
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
στο όνομα της ορθοδοξίας δεν πέθανε κόσμος;οι έλληνες (για να μην το πάμε πιο μακριά) εκχριστιανίστηκαν με ειρηνικό τρόπο; δεν υπήρξε καθόλου βία;
'Καμικάζι' όχι. Εκτός από αυτούς που συμμετείχαν σε προσκυνηματικές εκδρομές και σκοτώθηκαν στην διαδρομή ...
Εχω την εντυπωση πως στην σύγχρονη ιστορία η Ορθοδοξία αναφέρεται ως το λιγότερο βίαιο δόγμα θρησκεύματος.
-
τοχετε μπερδεψει το τοπικό
άλλο η θρησκεία.... που θα πρέπει όλοι να κρατάμε αποστάσεις στο όνομα (και την υποχρέωση) του σεβασμού των προσωπικών επιλογών του κάθε ανθρώπου....
και άλλο η εκκλησία, ως οργάνωση, που με τη λειτουργια της και τις πρακτικες της δημιουργει συχνα, ασχημη εικονα και σκεψεις στους πολιτες. -
Ο χρήστης vice246 έγραψε:
τοχετε μπερδεψει το τοπικό
άλλο η θρησκεία.... που θα πρέπει όλοι να κρατάμε αποστάσεις στο όνομα (και την υποχρέωση) του σεβασμού των προσωπικών επιλογών του κάθε ανθρώπου....
και άλλο η εκκλησία, ως οργάνωση, που με τη λειτουργια της και τις πρακτικες της δημιουργει συχνα, ασχημη εικονα και σκεψεις στους πολιτες.Στέφανε αυτό είπα και εγώ το πρωί:
Ας ξεχωρίσουμε κάποτα την θρησκεία από την εκκλησία. Τι σχέση έχουν οι 'κανόνες' και η πίστη με τους 'εκπροσώπους σταλμένους από τον ουρανό' ...
Δυστυχώς όμως ο γενικός αφορισμός αποτελεί κανόνα εδω στο φορουμ.
-
Αναφέρομαι στο σχόλιο σχετικά με την παράγραφό μου:
*Δηλαδή, εν προκειμένω, η προσκυνηματική εκδρομή καθιστά αυτόματα κάθε προσκυνητή απρόσβλητο από οτιδήποτε; Αλλά για να το σκεφτούμε λίγο: εκτός από την απίστευτη δυστυχία στον κόσμο, υπάρχει αναμφίβολα και απίστευτη ευτυχία και χαρά. Επιπλέον, αρκετοί μετά από αντίστοιχη προσκυνηματική εκδρομή, εκτός από τον θάνατο όπως οι προσκυνητές στην Ιταλία, συνάντησαν την ευτυχία και πραγματοποιήθηκε ο,τιδήποτε επιθυμούσαν. Τώρα υπάρχει, ή δεν υπάρχει Θεός, μετά από αυτά τα αντιφατικά δεδομένα; *
Στο ερώτημα που υποβλήθηκε: 'Δηλαδή, ο Θεός άφησε κάποιους ανθρώπους να σκοτωθούν, ξεκλήρισε οικογένειες, σακάτεψε άλλους (ενώ φυσικά μπορούσε να το αποτρέψει), ώστε να ευτυχήσουν κάποιοι άλλοι που επέζησαν;'
Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί δεν υποστήριξα τα παραπάνω.
Όσο αφορά το περιεχόμενο της παραγράφου «Ένας παντοδύναμος Θεός...», επαναλαμβάνοντας αυτά που έγραψα το πρωί, επειδή κάποιος πήγε σε μια εκκλησία, άναψε ένα κερί και προσκύνησε δε σημαίνει ότι εξασφάλισε αιώνια ευτυχία και αποφυγή οποιουδήποτε κακού (διαβάστε σχετικά και το «Δέησις» του Καβάφη).
Αν κάποιος εκλαμβάνει το ατύχημα των προσκυνητών ως ένδειξη ενός κακού, μη-παντοδύναμου, ή ακόμη και ανύπαρκτου Θεού, αυτό σημαίνει ότι θέλει να βγάλει ξύγκι από τη μύγα.
Αυτό που αναφέρθηκε για το διαχωρισμό ανάμεσα στη θρησκεία, με την έννοια της πίστης, και στην εκκλησία, μου φαίνεται ότι έχει βάση.
Jacob
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Αν κάποιος εκλαμβάνει το ατύχημα των προσκυνητών ως ένδειξη ενός κακού, μη-παντοδύναμου, ή ακόμη και ανύπαρκτου Θεού, αυτό σημαίνει ότι θέλει να βγάλει ξύγκι από τη μύγα.
Καλως. Ας το εξετάσουμε. Ποιός είναι ο σκοπός μιας προσκυνηματικής εκδρομής; Τι ελπιζουν οι προσκυνητές και οι πιστοί γενικότερα όταν πηγαίνουν σε μια εκκλησία ή σε ένα μοναστήρι, όταν μετέχουν της θείας κοινωνίας; Οκ, μπορώ να δεχτώ ότι υπάρχουν και ψαγμένοι που απλά ευελπιστούν στην μετά θάνατον σωτηρία. Οι υπόλοιποι; Αυτοί που γαλουχήθηκαν με την υπόσχεση ότι ο Θεός τους αγαπά και θα τους φροντίσει αν ακολουθούν τις εντολές του; Κατάλαβαν λάθος;
-
Υπαρχει μι φραση για αυτο: 'Φερτα παλι να τα ξανααρμεξουμε'
-
- Όσοι πηγαίνουν σε ένα μοναστήρι δεν είναι απαραίτητα πιστοί. Μπορεί να πηγαίνουν εκεί για χίλιους λόγους εκτός από λόγους πίστης. Ίσως να πηγαίνουν για «τα εξαπτέρυγά της / τ’ ασήμια των σκευών, τα κηροπήγιά της, / τα φώτα, τες εικόνες της, τον άμβωνά της» (ξανά ο Αλεξανδρινός).
- Επειδή άναψες ένα κερί στην Μακελαριά δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι είσαι και πιστός και διάγεις ενάρετο βίο.
- Επειδή άναψες ένα κερί στον Όσιο Ποτάπιο (άντε και να ‘σαι και ο πιο ενάρετος άνθρωπος επι γης) δε σημαίνει ότι υπέγραψες και συμβόλαιο με το Θεό ότι είσαι άτρωτος και θα ζήσεις 1000 χρόνια. Ούτε και ότι θα αγοράσεις λαχείο και θα κερδίσεις τον πρώτο λαχνό επειδή φίλησες την εικόνα του αγίου και αγόρασες το βιβλιαράκι με το βίο του. Αν κάποιος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει μια ευθεία και άμεση σχέση ανάμεσα στο προσκύνημα και σε μια (συνήθως υλική) ανταμοιβή, τότε κάτι έχει καταλάβει λάθος.
Το να ισχυριστεί κάποιος «δεν υπάρχει Θεός επειδή δεν τον έχω δει ποτέ» μπορεί να είναι θέμα συζήτησης, αλλά το «δεν υπάρχει Θεός επειδή κάποιοι προσκυνητές σκοτώθηκαν επιστρέφοντας από το μοναστήρι», αυτό είναι πραγματικά πολύ αστείο.
Πάντως, κοίτα που ένα αυτοκινητικό ατύχημα δίνει απάντηση σε μια από τις μεγαλύτερες αναζητήσεις του ανθρώπου...
Υπόψιν, από το Σάββατο διακοπές (θα με στερηθεί η συζήτηση), που θα περιλαμβάνει μάλλον και κάποια επίσκεψη σε μοναστήρι – τα μάτια μου δεκατέσσερα στην επιστροφή.
Jacob
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
- Επειδή άναψες ένα κερί στον Όσιο Ποτάπιο (άντε και να ‘σαι και ο πιο ενάρετος άνθρωπος επι γης) δε σημαίνει ότι υπέγραψες και συμβόλαιο με το Θεό ότι είσαι άτρωτος και θα ζήσεις 1000 χρόνια. Ούτε και ότι θα αγοράσεις λαχείο και θα κερδίσεις τον πρώτο λαχνό επειδή φίλησες την εικόνα του αγίου και αγόρασες το βιβλιαράκι με το βίο του. Αν κάποιος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει μια ευθεία και άμεση σχέση ανάμεσα στο προσκύνημα και σε μια (συνήθως υλική) ανταμοιβή, τότε κάτι έχει καταλάβει λάθος.
Jacob
Και όμως, ολόκληρο το οικοδόμημα της εκκλησίας βασίζεται ακριβώς σε αυτό. Δίνω κάτι στον Θεο (την πίστη μου, την αγάπη μου, την νηστεία μου, τα χρήματα μου) με αντάλλαγμα την διαβεβαίωση ότι θα με προσέχει, ότι θα φροντίσει να είμαι καλά, ότι θα με προστατεύσει από τους κινδύνους. Και δεν εχουμε καταλάβει καθόλου λάθος, αυτό ακριβώς αφήνει να εννοηθεί η εκκλησία και όλη η χριστιανική κατήχηση.
- Επειδή άναψες ένα κερί στον Όσιο Ποτάπιο (άντε και να ‘σαι και ο πιο ενάρετος άνθρωπος επι γης) δε σημαίνει ότι υπέγραψες και συμβόλαιο με το Θεό ότι είσαι άτρωτος και θα ζήσεις 1000 χρόνια. Ούτε και ότι θα αγοράσεις λαχείο και θα κερδίσεις τον πρώτο λαχνό επειδή φίλησες την εικόνα του αγίου και αγόρασες το βιβλιαράκι με το βίο του. Αν κάποιος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει μια ευθεία και άμεση σχέση ανάμεσα στο προσκύνημα και σε μια (συνήθως υλική) ανταμοιβή, τότε κάτι έχει καταλάβει λάθος.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
- Επειδή άναψες ένα κερί στον Όσιο Ποτάπιο (άντε και να ‘σαι και ο πιο ενάρετος άνθρωπος επι γης) δε σημαίνει ότι υπέγραψες και συμβόλαιο με το Θεό ότι είσαι άτρωτος και θα ζήσεις 1000 χρόνια. Ούτε και ότι θα αγοράσεις λαχείο και θα κερδίσεις τον πρώτο λαχνό επειδή φίλησες την εικόνα του αγίου και αγόρασες το βιβλιαράκι με το βίο του. Αν κάποιος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει μια ευθεία και άμεση σχέση ανάμεσα στο προσκύνημα και σε μια (συνήθως υλική) ανταμοιβή, τότε κάτι έχει καταλάβει λάθος.
Jacob
Και όμως, ολόκληρο το οικοδόμημα της εκκλησίας βασίζεται ακριβώς σε αυτό. Δίνω κάτι στον Θεο (την πίστη μου, την αγάπη μου, την νηστεία μου, τα χρήματα μου) με αντάλλαγμα την διαβεβαίωση ότι θα με προσέχει, ότι θα φροντίσει να είμαι καλά, ότι θα με προστατεύσει από τους κινδύνους. Και δεν εχουμε καταλάβει καθόλου λάθος, αυτό ακριβώς αφήνει να εννοηθεί η εκκλησία και όλη η χριστιανική κατήχηση.
Κάνεις λάθος.
Η ανθρώπινη ανάγκη για 'προστασία' απο μια θεϊκή δύναμη τα κάνει αυτά, δεν τα λέει πουθενά ή θρησκεία και αν τα λέει η εκκλησία το κάνει για αλλότριους λόγους.
Η θρησκεία λέει ζήστε ταπεινά, μειώστε τον εγωισμό σας και η ζωή σας θα γίνει 'παράδεισος', δηλαδή μια κοινωνία όπως ο περισσότερος κόσμος θα επιθυμούσε. Οι κανόνες υπάρχουν για να βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, να κάνουν τον άνθρωπο να ξεπερνά τις αδυναμίες του, π.χ να νηστεύει ενώ θέλει να πλακώσει τα κοψίδια=επιβολή επί του εαυτού του κλπ κλπ. Με άλλα λόγια ξεπεράστε την ανθρώπινη φύση σας με τα πάθη της και 'γίνετε ένα με τον θεό' ή πολύ απλά θεούληδες.Σχετικά με τους αναχρονιστικούς κανόνες και περιορισμούς,
π.χ το απαγορευμένο σεξ πριν τον γάμο, δημιουργήθηκε μια εποχή όπου οι νέοι παντρεύονταν ανήλικοι στα 15-16 άντε 17, με τον περιορισμό αυτό στην ουσία η θρησκεία απέτρεπε το σεξ μεταξύ πολύ μικρών παιδιών, άλλο που λόγω των κοινωνικών συνθηκών άλλαξε η η ηλικία γάμου των ανθρώπων ενώ η απαγόρευση όχι και τώρα πλέον φαντάζει εκτός τόπου και χρόνου.Το μεγαλύτερο κακό είναι ότι ενώ στα πρωτοχριστιανικά χρόνια η θρησκεία μέσω της εκκλησίας φρόντισε να προσαρμοσθεί στα κοινωνικά δεδομένα της εποχής (ακόμα και οι μεγάλες χριστιανικές γιορτές έχουν μπει σε μέρες που προϋπήρχαν παγανιστικές ή γιορτές άλλων θρησκειών για να είναι ομαλή η μετάβαση). Από κάποιο σημείο και μετά όμως αυτή η τάση για προσαρμογή εξασθένησε με αποτέλεσμα πολλά πράγματα να φαντάζουν τραγικά.
- Επειδή άναψες ένα κερί στον Όσιο Ποτάπιο (άντε και να ‘σαι και ο πιο ενάρετος άνθρωπος επι γης) δε σημαίνει ότι υπέγραψες και συμβόλαιο με το Θεό ότι είσαι άτρωτος και θα ζήσεις 1000 χρόνια. Ούτε και ότι θα αγοράσεις λαχείο και θα κερδίσεις τον πρώτο λαχνό επειδή φίλησες την εικόνα του αγίου και αγόρασες το βιβλιαράκι με το βίο του. Αν κάποιος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει μια ευθεία και άμεση σχέση ανάμεσα στο προσκύνημα και σε μια (συνήθως υλική) ανταμοιβή, τότε κάτι έχει καταλάβει λάθος.
-
Αν αυτό που έχει καταλάβει κανείς είναι ότι η πίστη συνοψίζεται σε μια διαδικασία «δούναι και λαβείν», μάλλον είχε λάθος δασκάλους. Τεσπά, η άποψή μου σχετικά με το αστείο επιχείρημα των προσκυνητών αποτυπώνεται στα σημερινά μου μηνύματα.
Υ.Γ. Antong, το μήνυμά σου είναι της σχολής του ΣΧ – με γρίφους και δυσνόητο. Δεν έχει σημασία, όμως, καλή συνέχεια στη συζήτηση.Jacob
Περί εκκλησίας [#3]