-
+1
Όλες οι πιέσεις που χρησιμοποιούμε είναι σχετικές πιέσεις, δηλαδή + την ατμοσφαιρική πίεση.
Μόνο η VAG (χάριν εντυπωσιασμού) ανακοινώνει απόλυτες πιέσεις για τους υπερσυμπιεζόμενους κινητήρες της.
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Τί είν' αυτά που λέτε! Φυσικά και σημαίνει 0,9+ατμοσφαιρική.Αυτο ρε γαμωτο μου φαινεται πιο λογικο και εμενα.
Αρχισα να το ψυλλιαζομαι οτι κατι τετοιο συμβαινει απο εδω:
http://en.wikipedia.org/wiki/Radiator_(engine_cooling)#Coolant_pressure
Το κυκλωμα ψυξης ειναι υπο πιεσηhttp://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(uni ... e_pressure
Σε πολλες περιπτωσεις το νουμερο που μετραται εκφραζει την πιεση, περαν της ατμοσφαιρικης.0,9 bar ειναι περιπου 800μ υψομετρο. Οποτε, αν το αυτοκινητο κινειται σε λιγοτερο υψομετρο (ως συνηθως στην Ελλαδα πχ) , το κυκλωμα ψυξης ειναι σε υποπιεση συνεχως και η βαλβιδα στο ψυγειο που παει στο δοχειο εκτονωσης ειναι ανοιχτη συνεχεια???
Το μιγμα αντιψυκτικου και νερου ανεβαζει τη θερμοκρασια βρασμου κατα λιγους σχετικα βαθμους, το χρειαζομαστε για τις αντισκωριακες και λιπαντικες ιδιοτητες, οπως βεβαια και για το οτι κατεβαζει το σημειο πηξεως σημαντικα. Αυτο ειναι σιγουρο.
-
Η τάπα έχει ενα ελατήριο που την κρατάει κλειστή μέχρι κάποια συγκεκριμένη διαφορά πίεσης μεταξύ του μέσα (πίεση κυκλώματος ψύξης) και του έξω (ατμοσφαιρική πίεση). Αυτή η διαφορά (π.χ. +0,9) αναφέρεται πάνω της.
-
**0,9 bar ειναι περιπου 800μ υψομετρο. Οποτε, αν το αυτοκινητο κινειται σε λιγοτερο υψομετρο (ως συνηθως στην Ελλαδα πχ) , το κυκλωμα ψυξης ειναι σε υποπιεση συνεχως και η βαλβιδα στο ψυγειο που παει στο δοχειο εκτονωσης ειναι ανοιχτη συνεχεια??? **
Tι λες μωρέ ?
Τι σχέση έχει η υψομετρική διαφορά σε ένα υγρό που κυκλοφορεί με αντλία και πιέζεται και ανεβάζει πίεση λόγω διαστολής του από τη θερμοκρασία όντας σε κλειστό κύκλωμα.Δηλαδή σε ένα υποβρύχιο υπό κατάδυση ένα κύκλωμα ψύξης ( και έχει πολλά ) τι πίεση θα έπρεπε να έχει ?
Στο αυτοκίνητο ότι πίεση αναφέρεται σε κυκλοφορούντα υγρά και αέρια είναι θετική, δηλαδή + την ατμοσφαιρική, εκτός την υποπίεση της εισαγωγής, αλλά ακόμα και εκεί στα τούρμπο έχουμε από υποπίεση σε πίεση όταν λειτουργεί η τουρμπίνα και σηκώνει πίεση.
-
Όταν έχουμε υποπίεση έχουμε σε μικρότερη θερμοκρασία βρασμό. Αυτό γίνετε στην παστερίωση, σκοτώνεις κάποιους οργανισμούς, μα δεν καταστρέφεις τα θρεπτικά του στοιχεία.
Στο αυτοκίνητο η αναγραφόμενη ένδειξη είναι πλέον της ατμοσφαιρικής. Αναπτυσσομένη πίεση λόγο θερμοκρασίας και κυκλοφορίας της τρόμπας, όπως ορθά ανέφερε ο 21, τότε αποφεύγεις τον βρασμό, όπως στην χύτρα πιέσεως!.
Όταν λοιπόν από αγνεία ανοίξεις την τάπα ζεστό, τότε πέφτει η πίεση και αρχίζει ο έντονος βρασμός.
Α. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
**0,9 bar ειναι περιπου 800μ υψομετρο. Οποτε, αν το αυτοκινητο κινειται σε λιγοτερο υψομετρο (ως συνηθως στην Ελλαδα πχ) , το κυκλωμα ψυξης ειναι σε υποπιεση συνεχως και η βαλβιδα στο ψυγειο που παει στο δοχειο εκτονωσης ειναι ανοιχτη συνεχεια??? **Tι λες μωρέ ?
Τι σχέση έχει η υψομετρική διαφορά σε ένα υγρό που κυκλοφορεί με αντλία και πιέζεται και ανεβάζει πίεση λόγω διαστολής του από τη θερμοκρασία όντας σε κλειστό κύκλωμα.Δηλαδή σε ένα υποβρύχιο υπό κατάδυση ένα κύκλωμα ψύξης ( και έχει πολλά ) τι πίεση θα έπρεπε να έχει ?
Στο αυτοκίνητο ότι πίεση αναφέρεται σε κυκλοφορούντα υγρά και αέρια είναι θετική, δηλαδή + την ατμοσφαιρική, εκτός την υποπίεση της εισαγωγής, αλλά ακόμα και εκεί στα τούρμπο έχουμε από υποπίεση σε πίεση όταν λειτουργεί η τουρμπίνα και σηκώνει πίεση.
Μενω στην τελευταια παραγραφο.
Τωρα για τα παραπανω, προσπαθουσανα σκεφτω τι μπορει να συμβαινει αν το 0,9 ειναι τελικα ΧΩΡΙΣ την ατμοσφαιρικη πιεση.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
**0,9 bar ειναι περιπου 800μ υψομετρο. Οποτε, αν το αυτοκινητο κινειται σε λιγοτερο υψομετρο (ως συνηθως στην Ελλαδα πχ) , το κυκλωμα ψυξης ειναι σε υποπιεση συνεχως και η βαλβιδα στο ψυγειο που παει στο δοχειο εκτονωσης ειναι ανοιχτη συνεχεια??? **
Tι λες μωρέ ?
Τι σχέση έχει η υψομετρική διαφορά σε ένα υγρό που κυκλοφορεί με αντλία και πιέζεται και ανεβάζει πίεση λόγω διαστολής του από τη θερμοκρασία όντας σε κλειστό κύκλωμα.Δηλαδή σε ένα υποβρύχιο υπό κατάδυση ένα κύκλωμα ψύξης ( και έχει πολλά ) τι πίεση θα έπρεπε να έχει ?
Στο αυτοκίνητο ότι πίεση αναφέρεται σε κυκλοφορούντα υγρά και αέρια είναι θετική, δηλαδή + την ατμοσφαιρική, εκτός την υποπίεση της εισαγωγής, αλλά ακόμα και εκεί στα τούρμπο έχουμε από υποπίεση σε πίεση όταν λειτουργεί η τουρμπίνα και σηκώνει πίεση.
Μενω στην τελευταια παραγραφο.
Τωρα για τα παραπανω, προσπαθουσανα σκεφτω τι μπορει να συμβαινει αν το 0,9 ειναι τελικα ΧΩΡΙΣ την ατμοσφαιρικη πιεση.
Μελέτησε αυτά που έγραψα, και θα σε πίσω για την αλήθεια που είναι μια και μοναδική!.
Και συμβουλή: μόνον ίδιες τάπες που βάζει σαν πρώτη τοποθέτηση ο κατασκευαστής. Το κάνει γνωρίζοντας την κατασκευή του, για να υπάρχει εκτόνωση της πίεσης, προστατεύοντας την!.
Και οπωσδήποτε οι τάπες είναι αναλώσιμο υλικό!.
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Όταν έχουμε υποπίεση έχουμε σε μικρότερη θερμοκρασία βρασμό. Αυτό γίνετε στην παστερίωση...Α.
Αυτό είναι λάθος κυρ Αντώνη. Η θερμοκρασία σκοτώνει τα μικρόβια, όχι ο βρασμός. Η παστερίωση γίνεται με θέρμανση στους 72 βαθμούς για 16-20 δευτερόλεπτα ή στους 60 βαθμούς για 30 λεπτά.
-
σε αυτοκινητα με ταπα 0.9 αμα ηταν + την ατμοσφαιρικη θα επρεπε να εχουμε στο κυκλωμα ψυξεως εως 1.9 bar, νομιζετε οτι τα κολλαρα νερου αντεχουν τετοια πιεση? σαν συγκριση τα ελαστικα εχουν 2.2 bar συνηθως.
-
Να κάνω κι εγώ την ερωτησούλα μου. Είδα κάποιον σήμερα σταματημένο στην άκρη να προσπαθεί να βάλει νερό στο ψυγείο του αυτοκινήτου του. Η μηχανή ήταν τόσο ζεστή που μόλις ακουμπούσε το νερό, αυτό πετάγοταν με βία πάνω.
Του είπα να περιμένει ένα μισάωρο να κρυώσει λίγο η μηχανή και μετά να βάλει νερό, για να μη σπάσει το μπλοκ ή την κεφαλή. Φυσικά, μετά άμεσα στο συνεργείο.
Σωστό; Λάθος;
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
σε αυτοκινητα με ταπα 0.9 αμα ηταν + την ατμοσφαιρικη θα επρεπε να εχουμε στο κυκλωμα ψυξεως εως 1.9 bar, νομιζετε οτι τα κολλαρα νερου αντεχουν τετοια πιεση? σαν συγκριση τα ελαστικα εχουν 2.2 bar συνηθως.Αν είχαμε 0,9 όμως μέσα στο κύκλωμα, θα είχαμε κενό. Το νερό θα έβραζε σε πιο χαμηλή θερμοκρασία.
Σίγουρα είναι 1,9 μέσα στο κύκλωμα.Τα κολάρα δε σκάνε γιατί αυτό που βλέπουν είναι η διαφορά πίεσης μέσα και έξω που είναι 0,9.
-
«Τωρα για τα παραπανω, προσπαθουσανα σκεφτω τι μπορει να συμβαινει αν το 0,9 ειναι τελικα ΧΩΡΙΣ την ατμοσφαιρικη πιεση»
Τότε το σύστημα ψύξης της μηχανής θα έβραζε στους 78ο !. ( κατά το μαθηματικό τύπο)
Δεν θα ήταν σύστημα ψύξεις μα Παστεριοτήρας μετά φίλτρου γάλακτος και καταγραφικού θερμοκρασίας .... Βατερλό για την μηχανή!!!!!!.....
Από εξωτερικά η τάπα εκτονώνει. Στο κέντρο εκτονώνει αντίστροφα, εξομαλύνει εξωτερική με εσωτερική πίεση περίπου, για να ευρίσκετε σε ετοιμότητα λειτουργίας, μετά την ψύξει, προστατεύοντας τα καινούργια ψυγεία, που ενόσω αντέχουν στην πίεση, δεν αντέχουν στην υποπίεση διότι δεν είναι κολλητά μα εκτονούμενα!.
Α. -
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
σε αυτοκινητα με ταπα 0.9 αμα ηταν + την ατμοσφαιρικη θα επρεπε να εχουμε στο κυκλωμα ψυξεως εως 1.9 bar, νομιζετε οτι τα κολλαρα νερου αντεχουν τετοια πιεση? σαν συγκριση τα ελαστικα εχουν 2.2 bar συνηθως.
Αν είχαμε 0,9 όμως μέσα στο κύκλωμα, θα είχαμε κενό. Το νερό θα έβραζε σε πιο χαμηλή θερμοκρασία.
Σίγουρα είναι 1,9 μέσα στο κύκλωμα.Τα κολάρα δε σκάνε γιατί αυτό που βλέπουν είναι η διαφορά πίεσης μέσα και έξω που είναι 0,9.
Αγόρι μου πάντα ορθά ομιλείς!!!!. Μα σε έναν που δεν ξέρει, πρέπει με κόπο και υπομονή, να του δώσουμε να καταλάβει!.....
Η διαρκής μάθηση, είναι το Α και το Ω της εθνικής προόδου, και όσοι ξέρουμε σίγουρα κάτι, να μην το βαστάμε για τον εαυτό μας.
Φιλικά
Αντώνης. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Και συμβουλή: μόνον ίδιες τάπες που βάζει σαν πρώτη τοποθέτηση ο κατασκευαστής. Το κάνει γνωρίζοντας την κατασκευή του, για να υπάρχει εκτόνωση της πίεσης, προστατεύοντας την!.
Α.πολλοι επισημοι βελτιωτες προσφερουν ταπες ψυγειου που ανοιγουν σε μεγαλυτερη πιεση.
-
κυριοι αυριο θα βαλω πιεσομετρο στην θεση της ταπας και θα σας ενημερωσω, συγνωμη που ειμαι δυσπιστος αλλα νομιζω οτι 1.9 bar ειναι παρα πολυ μεγαλο νουμερο.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Όταν έχουμε υποπίεση έχουμε σε μικρότερη θερμοκρασία βρασμό. Αυτό γίνετε στην παστερίωση...
Α.
Αυτό είναι λάθος κυρ Αντώνη. Η θερμοκρασία σκοτώνει τα μικρόβια, όχι ο βρασμός. Η παστερίωση γίνεται με θέρμανση στους 72 βαθμούς για 16-20 δευτερόλεπτα ή στους 60 βαθμούς για 30 λεπτά.
73,3 για 15 δεύτερα ακριβώς. Μετά η C πάει περίπατο. Και πάλη σωστός είσαι!. Αποδέχομαι !.
Όπου ξεκινάει ο βρασμός, σταματάει η αύξηση θερμοκρασίας, μέχρι τελικής εξάτμισης του υγρού!.
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Όπου ξεκινάει ο βρασμός, σταματάει η αύξηση θερμοκρασίας, μέχρι τελικής εξάτμισης του υγρού!.
Α.Ερώτηση προς όλους (μας την έκανε ο δάσκαλος στο σχολείο): Που μαγειρεύεις πιο γρήγορα φασολάδα, δίπλα στη θάλασσα ή στην κορυφή του Ολύμπου; Αποκλείεται η χύτρα ταχύτητος.
-
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
Και συμβουλή: μόνον ίδιες τάπες που βάζει σαν πρώτη τοποθέτηση ο κατασκευαστής. Το κάνει γνωρίζοντας την κατασκευή του, για να υπάρχει εκτόνωση της πίεσης, προστατεύοντας την!.
Α.πολλοι επισημοι βελτιωτες προσφερουν ταπες ψυγειου που ανοιγουν σε μεγαλυτερη πιεση.
Για να γλιτώνουν την εκροή σε εξτριμ περιπτώσεις. Σωστά!. Μα έχουν βάλει κατάλληλα κολάρα , με περισσότερα λινά.
Α. -
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
σε αυτοκινητα με ταπα 0.9 αμα ηταν + την ατμοσφαιρικη θα επρεπε να εχουμε στο κυκλωμα ψυξεως εως 1.9 bar, νομιζετε οτι τα κολλαρα νερου αντεχουν τετοια πιεση? σαν συγκριση τα ελαστικα εχουν 2.2 bar συνηθως.Και η πίεση των ελαστικών είναι σχετική. Όταν το πιεσόμετρο δείχνει 2.0bar, η απόλυτη πίεση του αέρα στο εσωτερικό του είναι 2+η ατμοσφαιρική=περίπου 3bar. Σκέψου πως στο σκασμένο λάστιχο το όργανο γράφει 0. Όμως μέσα του δεν επικρατεί κενό. Επικρατεί ατμοσφαιρική πίεση (~1bar).
Άρα, μη συγκρίνεις το 1,9 του κυκλώματος ψύξης με το 2.0 των ελαστικών. Ή θα συγκρίνεις απόλυτες πιέσεις (1,9 με 3bar) ή τις σχετικές (ως προς την ατμοσφαιρική), δηλαδή 0,9 με 2bar.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Όπου ξεκινάει ο βρασμός, σταματάει η αύξηση θερμοκρασίας, μέχρι τελικής εξάτμισης του υγρού!.
Α.Ερώτηση προς όλους (μας την έκανε ο δάσκαλος στο σχολείο): Που μαγειρεύεις πιο γρήγορα φασολάδα, δίπλα στη θάλασσα ή στην κορυφή του Ολύμπου; Αποκλείεται η χύτρα ταχύτητος.
Δίπλα στη θάλασσα.
Α.
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........