-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Δεν είναι θέμα ιξώδους αλλά προδιαγραφής.
Τα 5w40 καλύπτουν την προδιαγραφή VW 502.00 που είναι ανθεκτικότερη στα ανεβασμένα σε θείο ή θειάφι (Sulphur) αμερικάνικα καύσιμα.
Τα 5W30 με τις τελευταίες προδιαγραφές της VW έχουν λιγότερα πρόσθετα ( για προστασία του καταλύτη) με αποτέλεσμα να χρειάζονται συχνότερες αλλαγές . Αν δεν έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές όπως συνήθως συμβαίνει στην αμερική, πρέπει να αλλάζονται ακόμη πιο συχνά και για λόγους αντοχής και για λόγους καταλύτη ( βλέπε φιάσκο toyota sludge).Εγω παντως που μενω Αττικη εχω επιλεξει συνειδητα τα 5w40 λογω κλιματος, και γιατι εχω μικρο turbaκι που ειναι πιο πιθανο να βρασει τα λαδια του πιο γρηγορα απο ενα ατμοσφαιρικο, υπο πιεση.
Θελω να χω το κεφαλι μου ησυχο οτι αν το πιεσω μια μερα με 40 βαθμους δε θα τα παρω ολα στο χερι... -
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Εγκυκλοπαίδεια λέμε...!!Γειά σου Γιώργο καλλιτέχνη...ναι ρε συ,αυτες με το λαστιχακι ειναι ως επι το πλειστον για στεγανοτητα σε σωληνωμα υπο πιεση και οχι σε υψηλες θερμοκρασιες..........θα σταξει!
-
Για Hyundai i10 1.2 (Kappa κινητηρας) 5ετιας με 31000 χιλ τι μαρκα λαδιου μου προτεινετε σε 5/30 η 5/40;
-
Ο χρήστης GeoKy έγραψε:
Για Hyundai i10 1.2 (Kappa κινητηρας) 5ετιας με 31000 χιλ τι μαρκα λαδιου μου προτεινετε σε 5/30 η 5/40;Η μάρκα δεν έχει τόσο σημασία, το μοντέλο όμως έχει. Και αυτό που έχει ακόμα μεγαλύτερη είναι το λάδι να είναι αυτό που κάνει για το αυτοκίνητό σου. Τι ζητάει ο κινητήρας σου, τι προτείνει το εγχειρίδιο, ποιες προδιαγραφές πρέπει να καλύπτει το λάδι που ζητάς (κατά API, ACEA και άλλες);; Γιατί και 5-30 και 5-40 υπάρχουν πολλά και αν νομίζεις ότι ξέρουμε τι θέλει ο κάθε κινητήρας χωρίς να μας το πεις ίσως περιμένεις πολύ...
-
Ο χρήστης GeoKy έγραψε:
Για Hyundai i10 1.2 (Kappa κινητηρας) 5ετιας με 31000 χιλ τι μαρκα λαδιου μου προτεινετε σε 5/30 η 5/40;Καλησπέρα!
Αν ρωτάς μόνο για μάρκα θα έλεγα οποιαδήποτε επώνυμη πχ Aral, BP, Castrol, Shell, Mobil, Total..... κοκΤώρα για τύπο..... η Mobil uk προτείνει Mobil 1 0w-20! http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx
Castrol UK: EDGE 0w-30 ή Magnatec 5w-30 A1 http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9024084&contentId=7073092
Castrol Ελλάς: Δε βγάζει πρόταση λιπαντικού!!! (Λες να τους είπε η Hyundai μόνο 20άρι λάδι και δεν έχουν;;;)
Επίσης προτείνουν διαφορετική βαλβολίνη από το Castrol UK...Fuchs Europe: Titan 0w-20 και 5w-30 http://www.fuchs-europe.com/oil_chooser.html
Τελικά μήπως από θέμα τύπου μπορείς να βάλεις ό,τι θες;
Άτσα και η Hyundai στα 20άρια λάδια πάντως... -
Καλησπέρα! Επαναφέρω το θέμα με το λάδι κινητήρα. Εδώ και πολύ καιρό βάζω τα ΕΝΕΟΣ 5w30 . Ωστόσο σήμερα που διάβαζα το manual του αυτοκινήτου CRV 2006 αναρωτήθηκα αν τελικά είναι συμβατό 100%. Επισυνάπτω τις σχετικές φωτογραφίες. Τι λέτε;
http://s21.postimg.org/4hiyj64p3/DSCN0873.jpg
http://s21.postimg.org/hmygp9ykn/DSCN0876.jpg
http://s21.postimg.org/7ltmfylhj/DSCN0878.jpg -
Ο χρήστης dimrho έγραψε:
Καλησπέρα! Επαναφέρω το θέμα με το λάδι κινητήρα. Εδώ και πολύ καιρό βάζω τα ΕΝΕΟΣ 5w30 . Ωστόσο σήμερα που διάβαζα το manual του αυτοκινήτου CRV 2006 αναρωτήθηκα αν τελικά είναι συμβατό 100%. Επισυνάπτω τις σχετικές φωτογραφίες. Τι λέτε;http://s21.postimg.org/4hiyj64p3/DSCN0873.jpg
http://s21.postimg.org/hmygp9ykn/DSCN0876.jpg
http://s21.postimg.org/7ltmfylhj/DSCN0878.jpgη API SM ειναι πιο συγχρονη και καλυπτει τις προδιαγραφες API που αναφερει το δικο σου Manual..Εισαι κομπλε.
-
Tο manual, λέει να χρησιμοποιείς ΠΑΝΤΑ λάδι εξοικονόμησης ενέργειας ... αυτό που βάζεις** ΔΕΝ** είναι.
καλύτερα βάλε κάποιο λάδι 100% synthetic ACEA A1/B1 ή ακόμα καλύτερα Α5/Β5 0w30
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις αλλά με μπερδέψατε. Νομίζω οτι και αυτό είναι λάδι εξοικονόμισης καυσίμου...
*Το API (American Petroleum Institute) είναι το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Πετρελαίου έκδοσης προδιαγραφών που ταξινομεί τα λιπαντικά σύμφωνα με τις ιδιότητες τους και τα χαρακτηριστικά τους.
Η προδιαγραφή API SM εμφανίστηκε το 2004. Εάν το εγχειρίδιο του κατασκευαστή σας ζητάει API SJ ή SL, το λιπαντικό API SM θα σας προσφέρει πολύ μεγαλύτερη προστασία.*
-
Ο χρήστης dimrho έγραψε:
φιλος στο lancer του εχει ακριβως το ιδιο πινακακι και αναγραφει το ιδιο ακριβως ποιημα!!
sarakakis rules... -
Διαβάζοντας αρκετά από το υπάρχον θέμα αναρωτιέμαι αν το λάδι που χρησιμοποιώ είναι πολύ λεπτό. Κάπου διάβαζα ότι στη επιλογή παίζει ρόλο η οδήγηση , αν έχεις trailer , και αρκετά άλλα.
Εγώ που μένω σε νησί άρα έχουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και πολύ υγρασία, έχω trailer, σχεδόν πάντα το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο αρκετά (>350kg) και την τετρακίνηση που και που την χρησιμοποιώ το 5w30 είναι καλή επιλογή; -
Ο χρήστης dimrho έγραψε:
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις αλλά με μπερδέψατε. Νομίζω οτι και αυτό είναι λάδι εξοικονόμισης καυσίμου...*Το API (American Petroleum Institute) είναι το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Πετρελαίου έκδοσης προδιαγραφών που ταξινομεί τα λιπαντικά σύμφωνα με τις ιδιότητες τους και τα χαρακτηριστικά τους.
Η προδιαγραφή API SM εμφανίστηκε το 2004. Εάν το εγχειρίδιο του κατασκευαστή σας ζητάει API SJ ή SL, το λιπαντικό API SM θα σας προσφέρει πολύ μεγαλύτερη προστασία.*
λάδι εξοικονόμισης καυσίμου κατά ACEA, είναι τα Α1 και τα Α5 όχι τα Α3 που του βάζεις
-
άλλο ένα στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει
http://s22.postimg.org/9556vqp9t/DSCN0883.jpg -
εδώ
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... =5&brand=1
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... =5&brand=1από 1997-2006 δίνει Αcea A3
και από 2007 δίνει Acea A5δεν έχει κάποιο ταμπελάκι στο χώρο του μοτέρ,
που να λέει ακριβώς τις προδιαγραφές του λαδιού; -
Το ΑΡΙ SM νομίζω και εγώ πως δεν είναι πρόβλημα, πρέπει να είναι συμβατή με τις παλαιότερες SJ και SL.
Επιπλέον όμως σου λέει ACEA B1 και πρέπει να βάλεις τέτοιο λιπαντικό, αυτό που βάζεις είναι Α3/Β3 και ΔΕΝ είναι συμβατό.
Όσον αφορά το ιξώδες, προσωπικά θα έβαζα το 0W-20 για μέγιστη οικονομία. Βάλε όμως ό,τι θέλεις από αυτά που σου λέει το manual, κατά προτίμηση τα λεπτότερα που καλύπτουν όλες τις θερμοκρασίες.
Aν θες και συγκεκριμένη πρόταση, βάλε Mobil 1 0w-20 http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... onomy.aspxYγ. Στην Αμερική το πουλάνε περίπου 3 ευρώ το λίτρο σε 5λιτρο http://www.walmart.com/ip/Mobil-1-0W-20 ... t/17034374. Εδώ ελπίζω να μπορεί να το βρει κανείς κάτω από τα 10 ευρώ το λίτρο. Λογικά το 6-7 ευρώ το λίτρο θα είναι καλή τιμή.
-
Ο χρήστης dimrho έγραψε:
άλλο ένα στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει
http://s22.postimg.org/9556vqp9t/DSCN0883.jpgτο μοτέρ σου είναι Vtec ?
-
Ο χρήστης dimrho έγραψε:
Διαβάζοντας αρκετά από το υπάρχον θέμα αναρωτιέμαι αν το λάδι που χρησιμοποιώ είναι πολύ λεπτό. Κάπου διάβαζα ότι στη επιλογή παίζει ρόλο η οδήγηση , αν έχεις trailer , και αρκετά άλλα.
Εγώ που μένω σε νησί άρα έχουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και πολύ υγρασία, έχω trailer, σχεδόν πάντα το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο αρκετά (>350kg) και την τετρακίνηση που και που την χρησιμοποιώ το 5w30 είναι καλή επιλογή;Οι αντίξοες συνθήκες παίζουν ρόλο μόνο στα διαστήματα αλλαγής του λαδιού που θα είναι μειωμένα. Δες στο βιβλιαράκι σου κάθε πότε θα πρέπει να αλλάζεις το λάδι. Ακόμη και το 0w-20 σε καλύπτει σε όλες τις συνθήκες.
-
Ο χρήστης dimrho έγραψε:
Καλησπέρα! Επαναφέρω το θέμα με το λάδι κινητήρα. Εδώ και πολύ καιρό βάζω τα ΕΝΕΟΣ 5w30 . Ωστόσο σήμερα που διάβαζα το manual του αυτοκινήτου CRV 2006 αναρωτήθηκα αν τελικά είναι συμβατό 100%. Επισυνάπτω τις σχετικές φωτογραφίες. Τι λέτε;http://s21.postimg.org/4hiyj64p3/DSCN0873.jpg
http://s21.postimg.org/hmygp9ykn/DSCN0876.jpg
http://s21.postimg.org/7ltmfylhj/DSCN0878.jpgΈχω την εντύπωση ότι η 3η φωτό DSCN0878 πάνω δεξιά γράφει 'Πετ'. Μάλλον αφορά τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις η σύσταση για 0w30. (Λέει και Β1 που είναι για 'ντιζελόλαδα')
-
ναι ο i-vtech ειναι. το καπάκι του μοτερ δεν νομίζω να λέει κάτι αλλά θα το δω παλι για σίγουρα....
Αν τόσο καιρό βάζω λάθος λάδι υπάρχει πρόβλημα;Μπέρδεμα η υπόθεση.
-
@dimrho
Εκτός κι αν έχεις τεράστιο κινητήρα και πανάλαφρο τρέιλερ οπότε μπορεί η διαφορά να είναι αμελητέα σε κάθε άλλη περίπτωση προβλέπεται αύξηση θερμοκρασίας του λαδιού (άσχετα από την εξωτερική θερμοκρασία). Κάθε λάδι έχει κάποιο ιξώδες που μεταβάλλεται και μειώνεται με την αύξηση θερμοκρασίας. Αυτό που θέλεις είναι στη θερμοκρασία λειτουργίας να έχεις ιξώδες περί τα 10,5-11 (μονάδες δεν βάζω) και όχι παρακάτω (αν έχει παραπάνω έχεις μειωμένη ροή και κακή οικονομία άρα δεν έχεις κάποιο κέρδος). Με 30άρι λάδι αυτό το έχεις γύρω στους 100°C, αν πας πάνω από 110°C θέλεις 40άρι. Αν χτυπάς 120°C παρατεταμένα με 30άρι ναι υπάρχει πρόβλημα, το λάδι δεν σε προστατεύει επαρκώς και η φθορά του κινητήρα είναι αυξημένη. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι για το παρελθόν, είναι πια αργά, κοιτάμε το μέλλον.
Γενικά θεωρείται συνηθισμένο να χρειάζεσαι παχύτερο λάδι αν ρυμουλκείς φορτία ακριβώς λόγω αυξημένων φορτίων και θερμοκρασιών. Οπότε πρέπει να βρεις τη θερμοκρασία του λαδιού σου, μερικά αυτοκίνητα το δείχνουν σε κρυφά μενού και όλα τα σύγρχονα μέσω OBD II.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]