-
Μια ερώτηση φίλοι μου. Τα φώτα που βρίσκονται τοποθετημένα εμπρός και χαμηλά στο αυτοκίνητο, συνήθως τοποθετημένα επάνω στον προφυλακτήρα (χαμηλά,δεξιά και αριστερά) αυτά λέμε φώτα ομίχλης?
Αυτα τα φώτα ενοχλούν τον προπορευόμενο? και γιατί αφού βρίσκονται τόσο χαμηλά? -
Μια ερώτηση φίλοι μου. Τα φώτα που βρίσκονται τοποθετημένα εμπρός και χαμηλά στο αυτοκίνητο, συνήθως τοποθετημένα επάνω στον προφυλακτήρα (χαμηλά,δεξιά και αριστερά) αυτά λέμε φώτα ομίχλης?
Αυτα τα φώτα ενοχλούν τον προπορευόμενο? και γιατί αφού βρίσκονται τόσο χαμηλά? -
Μια ερώτηση φίλοι μου. Τα φώτα που βρίσκονται τοποθετημένα εμπρός και χαμηλά στο αυτοκίνητο, συνήθως τοποθετημένα επάνω στον προφυλακτήρα (χαμηλά,δεξιά και αριστερά) αυτά λέμε φώτα ομίχλης?
Αυτα τα φώτα ενοχλούν τον προπορευόμενο? και γιατί αφού βρίσκονται τόσο χαμηλά? -
Τα φώτα ομίχλης έχουν οριζόντια δέσμη μεγάλης έντασης για να 'κόβουν' την ομίχλη. Δεν είναι φώτα για να 'βλέπεις'.
Παρόλο που είναι τοποθετημένα χαμηλά και με κλίση προς το δρόμο, για να φαίνονται τα άκρα του, σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, μπορούν να γίνουν πολύ ενοχλητικά. Πρώτον γιατί με τους κραδασμούς αρχίζουν και φέγγουν προς τα πάνω, δεύτερον γιατί με τις αλλαγές των κλίσεων και τις λακούβες των δρόμων, ο απένταντι κάθε τρεις και λίγο νοιώθει σαν να τον βγάζουν φωτογραφία με φλας στα μουτρα και τρίτον (και σημαντικότερο) τα περισσότερα φώτα ομίχλης έχουν μπει εκ των υστέρων και φέγγουν στο... Θεό.
Ούτως ή άλλως η ένταση είναι πολύ μεγάλη επειδή είναι φτιαγμένα για να 'λειτουργούν' υπό συνθήκες χαμηλής ορατότητας όπου η ομίχλη 'εμποδίζει' τη δέσμη από το να τυφλώσει τους απέναντι οδηγούς, άρα υπό συνθήκες κανονικής ορατότητας... ΕΝΟΧΛΟΥΝ!
Το φαινόμενο της τύφλωσης γίνεται ακόμη πιο ενοχλητικό (έως πολύ επικίνδυνο) όταν βρέχει γιατί κάθε μία από τις σταγόνες του παρπριζ λειτουργεί σαν φακός ανάκλασης, με αποτέλεσμα το τζάμι να φαίνεται σα να έχει καταληφθεί... από πυγολαμπίδες που έχουν καταπιεί μπαταρία φορτηγού. -
Τα ίδια ισχύουν και για τον προπορευόμενο, απλώς σε μικρότερο βαθμό... όχι όμως και μη ενοχλητικό ή/και επικίνδυνο
-
Η χρήση των προβολέων ομίχλης όταν δεν έχει ομίχλη είναι εξαιρετικά επικίνδυνη και για τον προπορευόμενο.
-
Επισης η ασκοπη χρηση τιμωρειται συμφωνα με τον νεο ΚΟΚ:
Το αρθρο 36 παρ.2 λεει: Aν υπάρxoυν φώτα oμίxλης, σύμφωνα με αυτά πoυ oρίζoνται στo άρθρo 69 τoυ παρόντoς Kώδικα, πρέπει να xρησιμoπoιoύνται μόνo σε περίπτωση oμίxλης, xιoνόπτωσης, ή καταρρακτώδoυς βρoxής, μόνα τoυς ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης. Tα φώτα αυτά επιτρέπεται να xρησιμoπoιoύνται σε στενoύς ελικoειδείς oδoύς και αν δεν συντρέxoυν oι πιo πάνω πρoυπoθέσεις. -
Ακριβώς έτσι αναφέρεται και στον ΚΟΚ του 1993.
Μάλιστα έχουν διατηρήσει το 'στενούς ελικοειδείς οδούς', λες και είναι Ο ΟΔΟΣ!!!Φυσικά δεν μου κάνει ΚΑΜΙΑ εντύπωση το λάθος, και ακόμη μικρότερη το ότι δεν διορθώθηκε.
Να κάνω και μια ερώτηση:
Αν αντικαταστήσω τα φώτα ομίχλης μου με μεσαία φώτα, μπορώ να τα χρησιμοποιώ ελεύθερα. Πως όμως θα αποδείξω πως είναι μεσαία και όχι ομίχλης;Ή ακόμα καλύτερα: πως αποδεικνύει ο αστυνομικός πως τα φώτα μου είναι ομίχλης; (ασχέτως αν όντως είναι ή όχι). Για να κοπεί η κλήση δεν πρέπει να ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ η ενοχή μου;
Πάντως είναι απαράδεκτοι όσοι ανάβουν φώτα ομίχλης. Εγώ έχω φώτα ομίχλης, τα ανάβω μόνο σε περίπτωση ομίχλης (σπάνια χρειάστηκε στην Ελλάδα).
Κάποιες φορές που είμαι ΜΟΝΟΣ μου ανάβω εκτός από τα μεγάλα και τα ομίχλης, ακόμα και σε μη ελικοειδείς δρόμους. Αν όμως φανεί αυτοκίνητο (όσο μακριά κι αν είναι) τα σβήνω αμέσως. -
Μερικοί αντί για ομίχλης βάζουν προβολείς στενής δέσμης. Εκεί να δεις πως στραβώνουν!
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Να κάνω και μια ερώτηση:
Αν αντικαταστήσω τα φώτα ομίχλης μου με μεσαία φώτα, μπορώ να τα χρησιμοποιώ ελεύθερα. Πως όμως θα αποδείξω πως είναι μεσαία και όχι ομίχλης;Ή ακόμα καλύτερα: πως αποδεικνύει ο αστυνομικός πως τα φώτα μου είναι ομίχλης; (ασχέτως αν όντως είναι ή όχι). Για να κοπεί η κλήση δεν πρέπει να ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ η ενοχή μου;
Δεν νομιζω οτι μπορεις, ενω ο αστυνομικος μπορει:
Aρθρo 63
Φώτα πoρείας (μεγάλα)- Τα αυτοκίνητα οχήματα, τα οποία μπορούν να υπερβούν την ταχύτητα των 40 χλμ. την ώρα σε ευθεία οριζόντια οδό, επιβάλλεται να έχουν στο μπροστινό μέρος τους δύο λευκά ή ειδικής επιλογής κίτρινα φώτα πορείας, ικανής έντασης, για τον επαρκή φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρων μπροστά από το όχημα.
- H απόσταση μεταξύ των εξωτερικών oρίων των φώτων πoρείας και τoυ ακρότατoυ εξωτερικoύ oρίoυ τoυ oxήματoς σε oυδεμία περίπτωση θα είναι μικρότερη από την αντίστoιxη απόσταση των φώτων διασταύρωσης.
- Aυτός πoυ θέτει σε κυκλoφoρία, ως και αυτός πoυ oδηγεί, όxημα από τα πιo πάνω, τo oπoίo δεν είναι εφoδιασμένo με τα πρoβλεπόμενα ως άνω φώτα πoρείας, πoυ να λειτoυργoύν σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ άρθρoυ αυτoύ, τιμωρείται με πρόστιμo είκοσι xιλιάδων (20.000) δραxμών.
Aρθρo 64
Φώτα διασταύρωσης (μεσαία)- Τα αυτοκίνητα οχήματα, τα οποία μπορούν να υπερβούν την ταχύτητα των 10 χλμ. την ώρα σε ευθεία οριζόντια οδό, επιβάλλεται να έχουν στο μπροστινό μέρος τους ζυγό αριθμό λευκών φώτων ή ειδικής επιλογής κίτρινα φώτα διασταύρωσης, ικανής έντασης, για τον επαρκή φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 40 μέτρων μπροστά από το όχημα. Τα αυτοκίνητα οχήματα δεν επιτρέπεται να είναι εφοδιασμένα με περισσότερα από δύο φώτα διασταύρωσης που να ανάβουν ταυτόχρονα.
- To εξωτερικό σημείo της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης πρέπει να μην απέxει περισσότερo από 0,40 μ. από τo ακρότατo της αυτής πλευράς εξωτερικό όριo τoυ oxήματoς.
- Aυτός πoυ θέτει σε κυκλoφoρία, ως και αυτός πoυ oδηγεί, αυτoκίνητo όxημα από τα πιo πάνω,τo oπoίo δεν είναι εφoδιασμένo με τα πρoβλεπόμενα ως άνω φώτα διασταύρωσης, πoυ να λειτoυργoύν σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ άρθρoυ αυτoύ, τιμωρείται με πρόστιμo είκοσι xιλιάδων (20.000) δραxμών.
Aρθρo 65
Φώτα θέσης (μικρά)- Tα αυτoκίνητα oxήματα επιβάλλεται να έχουν δύο μετωπικά λευκά φώτα θέσης.
Eπιτρέπεται η xρήση ειδικής επιλoγής κίτρινoυ xρώματoς για τα φώτα αυτά, όταν είναι ενσωματωμένα σε φώτα πoρείας ή διασταύρωσης, τα oπoία εκπέμπoυν ειδικής επιλoγής κίτρινες δέσμες. - Tα πιo πάνω φώτα θέσης, όταν είναι τα μόνα αναμμένα, πρέπει, κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, να είναι oρατά από απόσταση τoυλάxιστoν 300 μέτρων, xωρίς να πρoκαλούν θάμβωση ή δυσxέρεια στoυς xρησιμoπoιoύντες την oδό.
- Τα αυτοκίνητα και τα ρυμουλκούμενα επιβάλλεται να έχουν, στο πίσω μέρος τους, ζυγό αριθμό ερυθρών φώτων θέσης, ορατών κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, από απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων, χωρίς να προκαλείται θάμβωση ή δυσχέρεια στους xρησιμoπoιoύντες την oδό.
- Το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων θέσης πρέπει να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ακρότατο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος.
- Τα ρυμουλκούμενα, με πλάτος μεγαλύτερο από 1,60 μ. επιβάλλεται να έχουν δύο μετωπικά λευκά φώτα θέσης, όπως πιο πάνω, προσαρμοσμένα σε τέτοια θέση ώστε το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,15 μ. από το ακρότατο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του ρυμουλκούμενου.
- Αυτός πoυ θέτει σε κυκλoφoρία, ως και αυτός πoυ oδηγεί, αυτoκίνητo όxημα ή ρυμoυλκoύμενo, από τα πιo πάνω, τo oπoίo δεν είναι εφoδιασμένo με τα φώτα θέσης πoυ πρoβλέπoνται και τα oπoία λειτoυργoύν σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ άρθρoυ αυτoύ, τιμωρείται με πρόστιμo είκοσι xιλιάδων (20.000) δραxμών.
Aρθρo 69
Φώτα oμίxλης- Τα αυτοκίνητα οχήματα μπορούν να φέρουν μπροστά δύο φώτα ομίχλης αντιθαμβωτικά, λευκού ή ειδικής επιλογής κίτρινου χρώματος και τοποθετημένα κατά τρόπον ώστε κανένα σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να βρίσκεται ψηλότερα από το ανώτατο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης και το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ακρότατο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος.
- Τα αυτοκίνητα και τα ρυμουλκούμενα μπορούν να φέρουν πίσω ένα ή δύο φώτα ομίχλης χρώματος ερυθρού.
- Aυτός πoυ θέτει σε κυκλoφoρία, ως και αυτός πoυ oδηγεί, όxημα εκ των πιo πάνω τo oπoίo έxει φώτα oμίxλης πoυ δεν πληρoύν τoυς όρoυς τoυ άρθρoυ αυτoύ, τιμωρείται με πρόστιμo δέκα xιλιάδων (10.000) δραxμών
-
εκτος απο τα φωτα ομιχλης που βρισκονται εμπρος και καθε συγχρονος νεοελληνας που σεβεται τον εαυτο του αλλα δεν σεβεται ολους τους αλλους τα εχει αναμενα ..........υπαρχουν και τα πισω που ειναι συνηθως μονο ενα, αλλα παραγει τοσο δυνατο κοκκινο φως που οποιος κινηται πισω σου την εβαψε [κοκκινη].
στην περιπτωση αυτη ομως δεν ειναι αναμενα επιτηδες για να μας βλεπουν οι αλλοι τι μαγκες ειμαστε που εκτος των αλλων διαθετουμε και προβολεις ομιχλης!!!! αλλα καποιος καπου καποτε πατησε κατα λαθος ενα κουμπακι απο τα πολλα που εχει το ωραιο μας αυτοκινητακι χωρις ομως να δουμε κατι να γινεται ,εκτος βεβαια απο ενα ενδεικτικο λαμπακι με μια περιεργη ενδειξη που ομως δεν μπορουμε να καταλαβουμε τι θελει να μου πει ;;;;;;και γιατι αραγε ολοι απο πισω μας αναβουν τα φωτα και κορναρουν συνεχως;;;;; μα επι τελους τοσο βιαστικοι ειναι ολοι τους!!!!!!!!ΑΜΑΝ ΠΙΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΣΥΓΧΥΣΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΚΕΙ ΕΞΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΜΙΑ ΒΟΛΤΙΤΣΑ ΟΛΟ ΜΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΥΝΕ!!!!!!!!!!!!!!
ΜΗΠΩΣ ΜΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΥΝΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΩΡΑΙΟΣ/Α;;;;;;;ΚΑΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΡΩ.
ευτυχως που τα περισσοτερα νεα αυτοκινητα διαθετουν relay και μολις κλεισουμε τα φωτα τα ομιχλης δεν αναβουν παλι εαν προηγουμενος δεν πατησουμε παλι το μαγικο κουμπακι.......αντε και παλι φωτα και κορνες απο ολους αυτους τους ενοχλητικους........................
-
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές τα απλά φώτα πορείας είναι ορατά από 300 μέτρα σε καθαρή ατμόσφαιρα. Μπορείτε να το δείτε νύχτα στην εθνική. Φαντάζεστε πόσο πιο δυνατά είναι τα πίσω φώτα ομίχλης; Αν προχωράς με αυτά αναμμένα δεν ξεχωρίζει εύκολα ο πίσω πότε πατάς φρένο.
-
Τα μπροστά φώτα ομίχλης δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι τα ανάβουνε...Είναι απο τις λίγες κλήσεις που δικαιολογώ οτι ρίχνουνε οι αστυνομικοί.Όσο για τα πίσω απλα δεν το συζητάω (πολλοί βάζουν και το δεύτερο και τα έχουν μονίμως αναμμένα)......
-
Ο χρήστης Madness έγραψε:
Τα μπροστά φώτα ομίχλης δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι τα ανάβουνε...Είναι απο τις λίγες κλήσεις που δικαιολογώ οτι ρίχνουνε οι αστυνομικοί.Όσο για τα πίσω απλα δεν το συζητάω (πολλοί βάζουν και το δεύτερο και τα έχουν μονίμως αναμμένα)......Μπα, ρίχνουν οι τροχαίοι κλίσεις για φώτα ομίχλης.
Αδυνατώ να το πιστέψω. Άλλωστε δεν έχει δει κανένα στρουμφικό Astra, χωρίς τα κ@@@φάναρα αναμένα! -
Τα αναμμένα φώτα ομίχλης ειδικά κατακαλόκαιρο είναι αστείο έως γελοίο.
Η ερώτηση που κάνω μερικές φορές σε κανένα φανάρι σε τύπους με αναμμένα ομίχλης είναι: 'Έχεις ξεχάσει αναμμένα τα φώτα ομίχλης'. Αν η απάντηση είναι 'Όχι δεν τα ξέχασα' είναι σαν να σου λέει 'Ναι είμαι μ@#%*!ς'. -
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Άλλωστε δεν έχει δει κανένα στρουμφικό Astra, χωρίς τα κ@@@φάναρα αναμένα!Ένας απλός τρόπος να ξεχωρίζεις την νύχτα τα πολιτικά από τα αστυνομικά Άστρα. Τα δεύτερα έχουν μονίμως αναμμένα φώτα ομιχλης (ενίοτε και τα πολιτικά...)
Φυσικά απλύστερο είναι να δεις το φάρο!!
-
Έτσι ακριβώς είναι φίλε μου alexastrag.
Αν το να ανάψεις εμπρός φώτα ομίχλης είναι έγκλημα, τότε το να ανάβεις το πίσω είναι δέκα (να μην πώ 100) φορές έγκλημα.Όποιος έχει αναμένο το πίσψ φώς είναι @#%$%!!!
Πάντως εγώ δεν αφήνω κανένα να ξεφύγει. Δεν κορνάρω. Πάω δίπλα και του το λέω. Οι περισσότεροι τα κλείνουν. Υπάρχουν βέβαια κι αυτοί που με βλέπουν σαν εξωγήινο! Τί μας λες τώρα? Δεν καταλαβαίνω.ΥΓ: Συνήθως αυτοί που έχουν αναμμένο πίσω φως ομίχλης πηγαίνουν αριστερά και με 60!!! Τί σύμπτωση, ε?
-
Re paidia egw opote brhka omixli anapsa ta kolofwta alla den eida sxedon kamia diafora ??
Giati kapios na dwsei 100euro gia nabalei fwta omixlis ???
Eseis blepete diafora STIN OMIXLI ???
Ti akribws kanoun ta fwta omixlis parapanw apo ta kanonika fwta ? pantws den einai pio isxyra apo tin megali skala
-
Ο χρήστης Dev έγραψε:
Re paidia egw opote brhka omixli anapsa ta kolofwta alla den eida sxedon kamia diafora ??Giati kapios na dwsei 100euro gia nabalei fwta omixlis ???
Eseis blepete diafora STIN OMIXLI ???
Ti akribws kanoun ta fwta omixlis parapanw apo ta kanonika fwta ? pantws den einai pio isxyra apo tin megali skala
Στην ομίχλη δεν πρέπει να χρησιμοποιείς τα μεγάλα φώτα διότι η ομίχλη αντανακλά τα φώτα και δεν βλέπεις τίποτε. Μερικές φορές μάλιστα βλέπεις καλύτερα αν σβήσεις και τα μεσαία (ανάλογα με το πόσο πυκνή και χαμηλά είναι η ομίχλη).
Προφανώς τα φώτα ομίχλης είναι τόσο εκτυφλωτικά (και γιαυτό τόσο ενοχλητικά χωρίς ομίχλη) και για να βλέπουμε εμείς αλλά και για να μας βλέπουν οι άλλοι μέσα από την ομίχλη (τα πίσω μάλιστα είναι μόνο για αυτό το λόγο).
Προσωπικά η καλύτερη χρήση που έχω βρει για τα φώτα ομίχλης είναι αν πηγαίνω σβέλτα νύχτα στο βουνό (αυτό που ο ΚΟΚ λέει 'στενούς ελικοειδείς οδούς' όπως παρατήρησε ο GeorgeTabs) οπότε βλέπω καλύτερα την επιφάνεια και τις άκρες του δρόμου.
-
Μια Κυριακη βραδυ σταματησα στο φαναρι με τη μηχανη μου διπλα απο ενα FIAT (νομιζω, γιατι παει καιρος) και του ειπα να κλεισει το πισω φως ομιχλης. Παραξενευτηκε και μου ειπε οτι δεν ηξερε οτι ηταν αναμμενο και απο τον τροπο του καταλαβα οτι ουτε καν ηξερε αν εχει το αυτοκινητο του. Τοτε του ειπα οτι φαινεται και απο το κιτρινο λαμπακι που φαινεται αναμμενο στο ταμπλω του (μεχρι και εγω το ειδα). Α! μου ειπε αυτο ειναι και δεν το ηξερα. Παλι καλα που εμαθε και κατι. Πιστευω τα πισω αυτοκινητα να μας κορναρανε γιατι ειχε αναψει ηδη πρασινο το φαναρι και οχι για το φως ομιχλης.
Φώτα Ομίχλης?