-
ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΠΟ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΕΣ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΣΚΟΠΛΑΚΕΣ ΤΩΝ ΦΡΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΣ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ.
ΑΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΕΥΓΝΩΜΩΝ.
edit: sorry για τα κεφαλαια ξεχαστηκα -
ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΠΟ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΕΣ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΣΚΟΠΛΑΚΕΣ ΤΩΝ ΦΡΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΣ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ.
ΑΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΕΥΓΝΩΜΩΝ.
edit: sorry για τα κεφαλαια ξεχαστηκα -
ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΠΟ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΕΣ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΣΚΟΠΛΑΚΕΣ ΤΩΝ ΦΡΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΣ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ.
ΑΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΕΥΓΝΩΜΩΝ.
edit: sorry για τα κεφαλαια ξεχαστηκα -
Oι δισκόπλακες (στα συμβατικά καθημερινά αυτοκίνητα) είναι συνήθως από ατσάλι υψηλής αντοχής.
Τα τακάκια είναι συνήθως κατασκευασμένα από θερμικές ρητίνες, ανθρακονήματα και κέβλαρ -
Eίναι από μαντέμι, το ατσάλι χρησιμοποιείται στις μοτό γιατί συνεργάζεται καλύτερα με τα μεταλλικά τους τακάκια
( sintered )
στα αυτοκίνητα είναι μαντέμι συνήθως τ'υπου G8 - G10, οι παλαιότερες προδοαγραφές του ίδιου υλικού ήταν G 2500 - G 3000.Τα τελευταία χρόνια στα περισσότερα Supercar και στην F1 είναι από ανθρακονήματα.
ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΤΑΣ ΤΩΝ ΤΑΚΑΚΙΩΝ
Πριν περάσουμε να δούμε συγκεκριμένες επιλογές τακακιών για τις ανάγκες μας, ας κάνουμε ένα βήμα πίσω για να μπορέσουμε να δούμε πλήρως την εικόνα που είναι μπροστά μας.
Κατανοώντας τη σύνθεση των υλικών, κατατάσσουμε τα τακάκια σε τέσσερις βασικούς τύπους σύμφωνα με τη συμπεριφορά που έχουν τα υλικά τους στο αυτοκίνητο, έτσι γίνεται πιο εύκολη η επιλογή στον τύπο του τακακιού που χρειαζόμαστε για να καλύψουμε τις ανάγκες μας.
Τυπικά τα τακάκια για χρήση δρόμου ανήκουν σε τέσσερις κατηγορίες, αυτές διαμορφώνονται από τη σύνθεση των υλικών τους σε :- Οργανικά
- Ημι-μεταλλικά
- Κεραμικά
- Sintered ( Μεταλλικά )
ΟΡΓΑΝΙΚΑ
Κατασκευάζονται με τη μίξη διαφόρων υλικών και ινών, ουδέτερων πρόσθετων ουσιών (fillers) για την αύξηση του όγκου, καθώς και συνδετική κόλλα ανακατεμένα και ομογενοποιημένα όλα τα υλικά μαζί. Στα οργανικά τακάκια θα βρούμε κοινά στοιχεία όπως γυαλί, Κέβλαρ, άνθρακα.
Τα οργανικά τακάκια έχουν οπαδούς που τα προτιμούν για τον απαλό χαρακτήρα τους, είναι μαλακά, δεν χαράζουν τους δίσκους και δεν κάνουν θόρυβο.
Ειδικά στις ΗΠΑ τα καινούργια αυτοκίνητα εξοπλίζονται με οργανικά τακάκια που λόγο των χαμηλών ορίων ταχύτητας εκεί, δεν χρειάζονται υψηλές θερμοκρασίες για να είναι αποδοτικά, με τα όρια αυτά δεν αναπτύσσονται και υψηλές θερμοκρασίες που θα τα καταστρέψουν, έτσι είναι περισσότερο ασφαλή σε διαφορετικά περιβάλλοντα, αν και δεν καλοπερνάνε με τα αυτόματα σαζμάν που έχουν τα αυτοκίνητα εκεί.Η άνεση που προσφέρουν τα οργανικά τακάκια είναι και η αχίλλειος πτέρνα τους με οριακή αντοχή σε σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, αφού μόλις ξεπεραστεί η θερμοκρασία αντοχής τους υπάρχει άμεση απώλεια τριβής με τους δίσκους και καίγονται πολύ γρήγορα. Τα υλικά που περιέχουν τα τακάκια αυτού του τύπου είναι τα φτηνότερα και είναι ένας από τους βασικούς λόγους της προτίμησης των κατασκευαστών αυτοκινήτων, τα τακάκια αυτά είναι τα φτηνότερα στην αγορά.
ΗΜΙ-ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ
Η σύνθεση των υλικών αυτών των τακακιών, τους έδωσε το όνομα τους. Κάθε συνταγή υλικών για αύξηση της τριβής σε αυτά τα τακάκια περιέχει μεταλλικά σωματίδια. Κοινά υλικά είναι το ατσαλλόμαλο, ο σίδηρος ή ο χαλκός, αναμεμιγμένα με ουδέτερες ουσίες (fillers) και συνδετικές κόλλες, στο μίγμα αυτό περιέχονται βελτιωτικά τριβής και λιπαντικά όπως ο γραφίτης.
Τα ημι-μεταλλικά τακάκια έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε θερμοκρασίες από τα Οργανικά, απάγουν μέρος της θερμοκρασίας από τους δίσκους λόγω των μεταλλικών σωματιδίων που περιέχονται στην πάστα τους, και δεν φθείρονται τόσο εύκολα.Από την άλλη μεριά είναι περισσότερο άγρια στην υφή και φθείρουν σε μεγαλύτερο βαθμό τους δίσκους πάλι λόγω των μεταλλικών τους σωματιδίων κάνουν περισσότερο θόρυβο αφού έχουν μεταλλικά στοιχεία, παράγουν περισσότερη σκόνη και πολλές φορές δεν έχουν ικανοποιητικό άρπαγμα όταν είναι ακόμα κρύα.
Τα περισσότερα αγωνιστικά τακάκια της αγοράς σήμερα είναι ημι-μεταλλικά. Λόγω των υλικών τους και των διαφορετικών μεθόδων κατασκευής τους τα τακάκια αυτού του τύπου είναι ακριβότερα από τα οργανικά.ΚΕΡΑΜΙΚΑ
Ο όρος κεραμικά τακάκια εμφανίστηκε στην αγορά την τελευταία δεκαετία και έγινε η μαγική λέξη στον κόσμο των φρένων. Αποτελούνται από μίξη κεραμικών ινών, ουδέτερες ουσίες (fillers) για τον όγκο, κόλλες και άλλα συνδετικά υλικά του μίγματος. Το μεγαλύτερο τους πλεονέκτημα είναι η ελαχιστοποίηση της παραγόμενης σκόνης και του θορύβου. Φθείρονται λιγότερο από τα οργανικά και είναι περισσότερο φιλικά με τους δίσκους.
Έχοντας το θερμοκρασιακό τους κατώφλι λίγο υψηλότερα από τα περισσότερα οργανικά τακάκια, δεν μπορούν να φθάσουν σε θερμοκρασιακή αντοχή τα ημι-μεταλλικά ή τα sintered τακάκια στη βαριά χρήση. Όσοι ασχολούνται συνεχώς με το καθάρισμα και το γυάλισμα των ζαντών τους θα τα λατρέψουν, όσοι όμως οδηγούν γρήγορα το αυτοκίνητο τους θα απογοητευτούν από τη απόδοση τους αφού μπορεί να έχουν μεγάλη αντοχή στη θερμοκρασία, δεν έχουν όμως υψηλό συντελεστ'ή τριβής με αποτέλεσμα να πιέζουμε περισσότερο το φρένο αυξάνοντας έτσι τη θερμοκρασία τους αλλά και τη θερμοκρασία στους δίσκους με αποτέλεσμα να στραβώνουν.
**SINTERED (Μεταλλικά ) **
Αν και τα τακάκια αυτού του τύπου είναι πολύ δημοφιλή στις μοτοσικλέτες που έχουν Inox ατσάλινους δίσκους, η τεχνολογία τους παραμένει απόμακρη για αυτοκινητιστική χρήση. Τα περισσότερα sintered τακάκια διαμορφώνονται από σκόνη κραμάτων χαλκού. Η μεταλλική σκόνη ανακατεύεται με διάφορα λιπαντικά και άλλα υλικά ελέγχου της φθοράς όπως ο γραφίτης και ο άνθρακας, πρεσάρονται όλα τα υλικά μαζί στο επιθυμητό σχήμα στο καλούπι και στη συνέχεια το φορμαρισμένο τακάκι ψήνεται και συγκολλάτε στη μεταλλική βάση σε υψηλή θερμοκρασία 1050o C .
Τα sintered τακάκια έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά έναντι των υπολοίπων τύπων τακακιών. Επειδή αποτελούνται περίπου από καθαρά μεταλλικά στοιχεία παρουσιάζουν σταθερό συντελεστή τριβής από άκρη σε άκρη της θερμοκρασιακής τους κλίμακας και δεν χρειάζεται να αποκτήσουν θερμοκρασία για να αρχίσουν να λειτουργούν, και επειδή διαμορφώνονται και συγκολλούνται σε πολύ υψηλή θερμοκρασία δεν παθαίνουν fade στην extreme χρήση.
Επίσης δεν αφήνουν κατάλοιπα στους δίσκους και δεν χρειάζονται το παραδοσιακό στρώσιμο που υποβάλλουμε στα τακάκια των άλλων τύπων. Ακόμα, από τότε που το υλικό τους έγινε ημι-πορώδες είναι κατάλληλα και για όλες τις καιρικές συνθήκες, βροχή, χιόνι, λάσπη, κλπ. Βέβαια δεν υπάρχουν μόνο θετικά, τα αρνητικά τους είναι λόγω της μεταλλικής τους φύσης, δηλαδή παρουσιάζουν μεγάλη φθορά στους δίσκους, αρκετό θόρυβο, και μεταφορά της θερμοκρασίας των δίσκων στις δαγκάνες με ότι αυτό συνεπάγεται για τα υγρά.
Ο λόγος που οι μοτοσικλέτες αλλά και τα αμιγώς αγωνιστικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν υγρά φρένων DOT 5.0 ( όχι DOT 5.1 ) είναι επειδή τα DOT 5.0 έχουν σαν βάση τη σιλικόνη και δεν απορροφούν υγρασία από το περιβάλλον μετά από την ψύξη τους όταν είναι πολύ ζεστά, γιατί η παρουσία της υγρασίας στα υγρά των φρένων τα οδηγεί σε fade. Η όποια υγρασία συσσωρεύεται, κατακάθεται στο σύστημα και δεν αναμιγνύεται με τα υγρά των φρένων όπως είπαμε, άρα δεν κατεβάζει το βαθμό βρασμού των υγρών.
Λόγω της φύσης των υλικών τους και των περίπλοκων τεχνικών της κατασκευής τους, τα sintered τακάκια είναι τα ακριβότερα όλων των τύπων τακακιών.
Ελπίζω να σε κάλυψα.
-
Τα συμβατικα μας αμαξια σε ποια κατηγορια ανξκουν τα τακακια τους;
Καποιοι δισκοι γιατι λιωνουν σαν βουτηρο και καποιοι αλλοι ειναι αψογοι μετα απο πολλες εκαντονταδες χιλιαδες κμ; -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Τα συμβατικα μας αμαξια σε ποια κατηγορια ανξκουν τα τακακια τους;
Καποιοι δισκοι γιατι λιωνουν σαν βουτηρο και καποιοι αλλοι ειναι αψογοι μετα απο πολλες εκαντονταδες χιλιαδες κμ;Οργανικά συνήθως είναι τα μαμά τακάκια που δεν φθείρουν πολύ τους δίσκους αλλά αν ζεσταθούν αρκετά μειώνεται ο συντελεστής τριβής τους, σε αυτή την περίπτωση αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο και οδηγείται με κάποιο ρθυμό, ή κατεβαίνει γρήγορα ένα βουνό, ή είναι φορτωμένο σε κατηφοτική πάλι διαδρομή, πέφτοντας ο συντελεστής τριβής των τακακιών ο οδηγός επιμένει στο φρένο για περισσότερο χρόνο αφού χρειάζεται να επιβραδύνει, η θερμοκρασία συνεχίζει να ανεβαίνει και μένει στο τέλος από φρένα μέσα σε καπνούς και το πεντάλ κούτσουρο ή στο πάτωμα, ανάλογα ποιό θα πάθει fade πρώτο, τα τακάκια ή τα υγρά.
Η αμέσως επόμενη κατηγορία που έχουν τα καθημερινά αυτοκίνητα είναι τα ημιμεταλικά, εδώ υπάρχουν διάφορες επιλογές στη θερμοκρασιακή τους αντοχή καθώς και στο συντελεστή τριβής ο οποίος σε αυτή την κατηγορία είτε μένει σταθερός για όλο το θερμοκρασιακό εύρος των τακακιών είτε αυξάνεται από ελάχιστα έως αρκετά, θεωρώ ότι είναι η καλύτερη οικογένεια τακακιών που μπορεί να επιλέξει κάποιος όταν οδηγεί ζωηρά, ή φορτωμένος, ή το αυτοκίνητο είναι βαρύ όπως τα σημερινά SUV.
Οι δίσκοι δεν φθείρονται τόσο από την πάστα των τακακιών, όσο από την υψηλή και παρατεταμένη θερμοκρασία που τους υποβάλλουμε με ένα οργανικό ή ακόμα χειρότερα με ένα Carbon τακάκι, επίσης σταβώνουν από την υπερβάλλουσα θερμοκρασία.
Α: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τακάκι με όριο θερμοκρασίας έως 600c
Θερμοκρασία λειτουργίας 200 - 300c
Συντελεστής τριβής σε κανονική θερμοκρασία ( κρύο 0.37 ) ζεστό 0.42Β: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τακάκι με όριο θερμοκρασίας έως 800c
Θερμοκρασία λειτουργίας 200 - 400c
Συντελεστής τριβής σε κανονική θερμοκρασία ( κρύο 0.47 ) ζεστό 0.49Γ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τακάκι με όριο θερμοκρασίας έως 900c
Θερμοκρασία λειτουργίας 300 - 700c
Συντελεστής τριβής σε κανονική θερμοκρασία ( κρύο 0.47 ) ζεστό 0.53Και τα 3 αυτά τακάκια ανήκουν στον ίδιο κατασκευαστή, και τα 3 ανήκουν στην κατηγορία δρόμου, η αγωνιστική κατηγορία είναι άλλη και δεν την αναφέρω, να πω επίσης ότι αυτά τα τακάκια αυτού του κατασκευαστή θεωρούνται και είναι καλά, γιατί στα απλά μαμά τακάκιατης αντιπροσωπείας ή aftermarket όταν ζητάμε ένα απλό φτηνό τακάκι, ο συντελεστής τριβής είναι υψηλότερος όταν το τακάκι είναι κρύο για προφανείς λόγους, ο οποίος όμως μειώνεται όταν αυτό ζεσταθεί, εκεί αρχίζουν και τα προβλήματα.
Βλέπουμε εδώ ξεκάθαρα ποιό δρόμο πρέπει να ακολουθήσει κάποιος αν θέλει να μη μένει από φρένα στο πρώτο ζόρισμα, τώρα αν κάποια τακάκια θεωρούνται ότι φθείρουν περισσότερο τους δίσκους, αυτό πρέπει να μελετηθεί σε συνάρτηση με την εφαρμοζόμενη θερμοκρασία στους δίσκους ανάλογα με το φορτίο, οι μαμά δίσκοι έχουν από 50-200 € ανάλογα με το αυτοκίνητο, αν θεωρούμε οικονομία αυτά τα ποσά για κάθε 40-70.000 χλμ διακινδυνεύοντας το αυτοκίνητο ή την οικογένειά μας μη βάζοντας το σωστό τακάκι θέλοντας να διαφυλάξουμε για ακόμα 10-15.000 χλμ τους δίσκους μας από τη φθορά, εγώ προσωπικά το θεωρώ καώς εννοούμενη οικονομία από τη στιγμή που η αγορά μας προσφέρει ούκ ολίγες επιλογές, οι οποίες συναρτήσει της σωστής μας επιλογής στα υλικά των φρένων, δεν είναι απαραίτητο ότι θα έχουν και μεγαλύτερη φθορά στη χρήση.
Η τσέπη δεν είναι δική μου, ωφείλω μόνο να καταθέτω την γνώση και την εμπειρία μου αφού ερωτώμαι, πέραν τούτου ουδέν.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
**SINTERED (Μεταλλικά ) **Αν και τα τακάκια αυτού του τύπου είναι πολύ δημοφιλή στις μοτοσικλέτες που έχουν Inox ατσάλινους δίσκους, η τεχνολογία τους παραμένει απόμακρη για αυτοκινητιστική χρήση. Τα περισσότερα sintered τακάκια διαμορφώνονται από σκόνη κραμάτων χαλκού. Η μεταλλική σκόνη ανακατεύεται με διάφορα λιπαντικά και άλλα υλικά ελέγχου της φθοράς όπως ο γραφίτης και ο άνθρακας, πρεσάρονται όλα τα υλικά μαζί στο επιθυμητό σχήμα στο καλούπι και στη συνέχεια το φορμαρισμένο τακάκι ψήνεται και συγκολλάτε στη μεταλλική βάση σε υψηλή θερμοκρασία 1050o C .
Τα sintered τακάκια έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά έναντι των υπολοίπων τύπων τακακιών. Επειδή αποτελούνται περίπου από καθαρά μεταλλικά στοιχεία παρουσιάζουν σταθερό συντελεστή τριβής από άκρη σε άκρη της θερμοκρασιακής τους κλίμακας και δεν χρειάζεται να αποκτήσουν θερμοκρασία για να αρχίσουν να λειτουργούν, και επειδή διαμορφώνονται και συγκολλούνται σε πολύ υψηλή θερμοκρασία δεν παθαίνουν fade στην extreme χρήση.
Επίσης δεν αφήνουν κατάλοιπα στους δίσκους και δεν χρειάζονται το παραδοσιακό στρώσιμο που υποβάλλουμε στα τακάκια των άλλων τύπων. Ακόμα, από τότε που το υλικό τους έγινε ημι-πορώδες είναι κατάλληλα και για όλες τις καιρικές συνθήκες, βροχή, χιόνι, λάσπη, κλπ. Βέβαια δεν υπάρχουν μόνο θετικά, τα αρνητικά τους είναι λόγω της μεταλλικής τους φύσης, δηλαδή παρουσιάζουν μεγάλη φθορά στους δίσκους, αρκετό θόρυβο, και μεταφορά της θερμοκρασίας των δίσκων στις δαγκάνες με ότι αυτό συνεπάγεται για τα υγρά.
Ο λόγος που οι μοτοσικλέτες αλλά και τα αμιγώς αγωνιστικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν υγρά φρένων DOT 5.0 ( όχι DOT 5.1 ) είναι επειδή τα DOT 5.0 έχουν σαν βάση τη σιλικόνη και δεν απορροφούν υγρασία από το περιβάλλον μετά από την ψύξη τους όταν είναι πολύ ζεστά, γιατί η παρουσία της υγρασίας στα υγρά των φρένων τα οδηγεί σε fade. Η όποια υγρασία συσσωρεύεται, κατακάθεται στο σύστημα και δεν αναμιγνύεται με τα υγρά των φρένων όπως είπαμε, άρα δεν κατεβάζει το βαθμό βρασμού των υγρών.
Λόγω της φύσης των υλικών τους και των περίπλοκων τεχνικών της κατασκευής τους, τα sintered τακάκια είναι τα ακριβότερα όλων των τύπων τακακιών.
Ελπίζω να σε κάλυψα.
Ενδιαφέρον. Έτσι εξηγείται πώς α) πλήρωσα για 4 γνήσια Honda τακάκια για τον μπροστινό τροχό όσα θα πλήρωνα για δίσκους-τακάκια σε αυτοκίνητο και β) Μετά απο μία διαδρομή 2-3 χιλιομέτρων είχαν ήδη στρώσει.
Εντύπωση μου είχε κάνει και το χρώμα τους, σε αντίθεση με άλλα noname τακάκια που ήταν γκρίζα σαν του αυτοκινήτου, αυτά ήταν στο χρώμα του χαλκού. Μηπως τα noname έχουν λιγότερη περιεκτικότητα σε χαλκό γι αυτό είναι και πιό φτηνά? Τα noname δέν στρώσανε και τόσο γρήγορα μάλιστα.
-
Οταν βρισκουμε τακακια εμποριου με 25 ευρω και τα αντιστοιχα
εργοστασιακα με brandname genuine(hyundai πχ) κοστιζουν 70 ευρω εκτος αντιπροσωπειας εννοειται, εμεις τι πρεπει να προτιμισουμε και γιατι; -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Οταν βρισκουμε τακακια εμποριου με 25 ευρω και τα αντιστοιχα
εργοστασιακα με brandname genuine(hyundai πχ) κοστιζουν 70 ευρω εκτος αντιπροσωπειας εννοειται, εμεις τι πρεπει να προτιμισουμε και γιατι;Δεν ξέρω, απλά ρωτάω πως διασταυρώνουμε ότι είναι τα ίδια, ότι είναι αντίστοιχα ? Ίδια πάστα, ίδιες ή καλύτερες προδιαγραφές ? Η θερμοκρασιακή τους αντοχή και ο συντελεστής τριβής τους πως φαίνεται ? Υπάρχει μέσα κάποιο χαρτάκι ή είναι τυπωμένο στο κουτί ?
Της αντιπροσωπείας μπορεί να μην έχουν προδιαγραφές για να διαβάσει κανείς, τουλάχιστον όμως υπάρχει μια σχετική εμπιστοσύνη ότι είναι το προτεινόμενο από τον κατασκευαστή και ότι είναι αυτό που φορούσε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο.Συνήθως τα καλύτερα ( ανώτερης ποιότητας ) τακάκια προέρχονται από την aftermarket αγορά, αν ψάχνουμε τακάκια φτηνότερα από τα απλά οργανικά μαμίσια τακάκια και μετά έχουμε προβλήματα με τους δίσκους ή με την ασφάλεια μας, δεν φταίνε τα τακάκια, καλή η οικονομία, αλλά πρέπει να μπορούμε να συγκρίνουμε ίδια πράγματα και όχι ανόμοια, αν τώρα ο έμπορος μας λέει είναι τα ίδια πάρτα, με τι κριτήριο αποφασίζουμε ? Με την τιμή ? με τα λεγόμενα του εμπόρου που θέλει να διώξει το εμπόρευμα του ?
Αν στην κρίσιμη στιγμή μας κρεμάσουν τα φρένα μας ποιός θα πάρει την ευθύνη ? Ο έμπορος ή ο αγοραστής ? Γιατί καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας την αντοχή στη μακροχρόνια χρήση, αλλά αν προκύψει μια έκτακτη ανάγκη με αρκετά χλμ και τα φρένα τελειώσουν και έχουμε τη στιγμή μας ? Τι κάνουμε τότε ?
Και στην τελική τι μετράει περισσότερο ? Η ασφάλεια ή τα λίγα ευρώ οικονομία ?
Οι αποφάσεις δεν είναι δικές μου, ούτε προτάσεις κάνω ότι αυτή η μάρκα είναι καλύτερη από την άλλη, γενική πληροφόρηση προσφέρω, όση μπορώ, και αν κάποια στιγμή αναφερθώ σε ένα εργοστάσιο θα το κάνω με αναφορά και σε άλλο ή άλλα με τις αντίστοιχες προδιαγραφές, ίσως επισημαίνοντας κάποια σημεία, και όποιος θέλει έχοντας τα στοιχεία στα χέρια του ας αποφασίσει μόνος του, το κάνω με απλά κατανοητά λόγια και απλά παραδείγματα, αν δεν γίνομαι αντιληπτός δεν ευθύνομαι.
Δεν γίνεται να ξέρουμε το σημαίνει μια εμπορική ονομασία ενός ανταλλακτικού σαν τα τακάκια πχ, δεν μπορούμε δηλαδή να λέμε τα ferodo, τα ATE, Bendix, Textar είναι καλά ή δεν είναι, το κάθε εργοστάσιο έχει και διαφορετικές πάστες για διαφορετικές απαιτήσεις, ακόμα - ακόμα πολλές φορές η ίδια οικογένεια πάστας με την ίδια ονομασία έχει διαφορές, πχ η πάστα της οικογένειας τακακιών με το όνομα Ferodo Premier δεν είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητα, έχει 58 διαφορετικές συνθέσεις με μικροδιαφορές μη ορατές και μη αναφερόμενες στο πλατύ κοινό, τα Premier για το Audi A6 δεν είναι ίδια με τα Premier για το φορτηγό Fiat Ducato, ή με τα Premier για το Renault 21 GTS του 1990.
Δεν είναι απλό και εύκολο να βρεί κανείς άκρη με τόσες πολλές λεπτομέρειες που έχουν τα τακάκια, δεν είναι όμως δύσκολο και ακατόρθωτο, λίγες ώρες αν αφιερώσει κάποιος που ενδιαφέρεται για την ασφάλεια του και να μην τον κοροϊδεψουν διαλέγοντας πάντα το κατάλληλο με τα λιγότερα χρήματα,τα έμαθε χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να ανατρέχει και να ψάχνει, ακόμα και τότε όμως ακολουθεί ένα τυφλοσούρτη και φτάνει άμεσα στο αποτέλεσμα που θέλει.
Αν όμως ξεκινάμε με ένα 10ευρο στην τσέπη αναζητώντας το ιερό δισκοπότηρο των τακακιών, συγγνώμη, αλλά δεν υπάρχει, δυστυχώς.
-
Πως μπορουμε σαν πελατες εμεις που εχουμε και λιγο την ορεξη να ψαξουμε παραπερα τεχνικα θεματα για καποιο τακακι;
http://www.nt.gr/?Section=AUTO&carmodel ... rgroup=402
Βλεποντας αυτη την λιστα για το αμαξι μου τι να πρωτο ψαξω;
Κοιταξτε ευρος τιμων. Ας δουμε μαρκες γνωστες οπως ferodo, bendix, brembo, οπου ειναι φθηνοτερα των γνησιων hyundai. Πως κοιταμε αν ειναι ανωτερα ή χειροτερα? Σε τιμη παντως ειναι φθηνοτερα -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Πως μπορουμε σαν πελατες εμεις που εχουμε και λιγο την ορεξη να ψαξουμε παραπερα τεχνικα θεματα για καποιο τακακι;
http://www.nt.gr/?Section=AUTO&carmodel ... rgroup=402
Βλεποντας αυτη την λιστα για το αμαξι μου τι να πρωτο ψαξω;
Κοιταξτε ευρος τιμων.Δεν θα βρείς άκρη έτσι, δεν γράφουν προδιαγραφές υλικών, μόνο μοντέλο και διαστάσεις δίνουν, εμείς θέλουμε να μας λέει τις προδιαγραφές της πάστας και αν μας κάνει η πάστα, τότε κοιτάμε αν βγάζει για το αμάξι μας.
πχ
http://en.tarox.com/products/brake-pads.htmlhttp://www.ferodoracing.com/it/car_racing/ds_2500.htm
Έτσι με αυτό τον τρόπο θα μάθεις για τα υλικά των τακακιών που χρειάζεται το αμάξι σου και ανάλογα με τη χρήση που κάνεις, γιατί άλλη χρήση είναι μέχρι το σούπερ μάρκετ που λέι ο λόγος και άλλη να ανεβοκατεβαίνεις βουνά για να προλάβεις.
Ο σημαντικότερος παράγοντας είναι ο συντελεστής τριβής να μην πέφτει όταν ζεσταίνεται το τακάκι και η αντοχή στη θερμοκρασία.
-
Είμαι στο ψάξιμο για τακάκια και είμαι μεταξύ ferodo premier ή το καινούργιο thermoquiet
Έχει κανείς εμπειρία από το δέυτερο, γιατι από το πρώτο έχω και έιναι θετικότατη -
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Είμαι στο ψάξιμο για τακάκια και είμαι μεταξύ ferodo premier ή το καινούργιο thermoquiet
Έχει κανείς εμπειρία από το δέυτερο, γιατι από το πρώτο έχω και έιναι θετικότατηEγώ το έχω χρησιμοποιήσει σε 2 αυτοκίνητα, σε τούρμπο τετρακίνητο και σε 106 rallye, για την πόλη είναι πολύ καλό μέχρι γρήγορους ρυθμούς πόλης, μετά ζεσταίνεται και θέλει να κόψεις ρυθμό, αντέχει ικανιποιητικά μέχρι τη μισή του φθορά, μετά θέλει χαμηλότερους ρυθμούς, θα σε ικανοποιήσει αφού βρίσκεις θετική τη συμπεριφορά του Premier το οποίο στο τούρμπο μου ήτανε μόνο για 2 καλές γρήγορες στροφές στο βουνό, το thermoquiet είναι 1 σκάλα επάνω.
To Τhermoquiet θα το χαρακτήριζα αυθαίρετα τακάκι fast city, σε αντίθεση με το Ferodo DS 2500 που είναι fast road.
EΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΥΛΙΚΟ ΔΙΚΣΟΠΛΑΚΩΝ ΦΡΕΝΩΝ