-
Γεια σας παίδες.
Να σας πω το δικό μου παράδειγμα μια που έχει αναφερθεί ξανά και ξανά σαν «πείραμα» το οποίο έτυχε να το κάνω:
Πριν από κάμποσα χρόνια είπα να αλλάξω τα μπουζί του αυτοκινήτου. Ήμουν πιτσιρικάς τότε δηλ.άπειρος τα είχα αφαιρέσει όλα και λίγο πριν αρχίζω να βιδώνω τα καινούργια συνειδητοποίησα ότι ενώ είχε κλήση ο δρόμος το αυτοκίνητο δεν κινιόταν. Ήταν ένα Toyota Crown 3χυτο 2000cc μοντέλο 69 και το χειρόφρενο δεν δούλευε καιμιά10ετεία. Τότε κατάλαβα την τριβή του εκκεντροφόρου-βαλβίδων και συναφών λουριών που ήταν ικανή να κρατήσει σταθερό ένα αμάξωμα κοντά 1500 κιλών. Επαναλαμβάνω η κλίση του δρόμου ήταν μικρή αλλά με νεκρά κυλούσε κανονικά. -
Επιτέλους κάποιος το έκανε το πείραμα. Έστω και τυχαία αλλά μετράει το ίδιο.
Φυσικά είναι θέμα συνδυασμού τριβών, μετάδοσης, βάρους και βέβαια κλίσης αλλά από ότι φαίνεται το κρατάει ενώ επίσης νομίζω είναι αποδεκτό ότι η συμπίεση μετά από λίγο δεν υφίσταται (για τον κάθε κύλινδρο). Αυτό το νιώθει κανείς που γυρίζει κινητήρα με το χέρι ότι αν το κάνει αργά αργά με σταθερή πίεση σιγά σιγά θα γυρίσει ο κινητήρας. (το πόσο σιγά σιγά εξαρτάται από συμπίεση, φθορές, χρόνο από σβήσιμο, φορές που έχει γυρίσει ο κινητήρας κι έχει ξυστεί το στρώμα λαδιού και άλλα τέτοια). -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Επιτέλους κάποιος το έκανε το πείραμα. Έστω και τυχαία αλλά μετράει το ίδιο.το πείραμα έγινε από το 2007, όπως το βρήκα στο net. (σε 2 διαφορετικά αυτοκίνητα). Ακίνητο σε κατηφόρα, με πρώτη μέσα, χωρίς χειρόφρενο, αφαιρέθηκαν τα μπουζί. Το αμάξι έμεινε ακίνητο. Στη συνέχεια το έσπρωξαν , για να τσουλήσει.
Το αμάξι έκανε το εξής: (εδώ γράψτε αυτό που νομίζετε ότι έγινε)- Η συνέχεια σε επόμενο post... -
Μη μας κρατάς σε αγωνία! Δώσε τα λινκ!
ΥΓ. Το αμάξι ξανασταμάτησε?
-
Αφού ήταν χωρίς μπουζί σίγουρα δεν κρατήθηκε από την συμπίεση. Το τι έκανε εξαρτάται από την κλίση σε σχέση με ότι το κράταγε. Εκτός αν με το που το κουνήσεις αρχίσουν να 'δουλεύουν' τα ελατήρια των βαλβίδων και χαλάσει η στατική ισορροπία.
Σε πιο πριν σκέψη τα δαχτυλίδια για τα μπουζί δεν είναι για τη διαρροή αλλά για την προστασία των μετάλλων από το σφίξιμο, διαστολές συστολές και για να μπορείς μετά να τα ξεβιδώσεις.
-
Ο χρήστης dimau έγραψε:
Επιτέλους κάποιος το έκανε το πείραμα. Έστω και τυχαία αλλά μετράει το ίδιο.
το πείραμα έγινε από το 2007, όπως το βρήκα στο net. (σε 2 διαφορετικά αυτοκίνητα). Ακίνητο σε κατηφόρα, με πρώτη μέσα, χωρίς χειρόφρενο, αφαιρέθηκαν τα μπουζί. Το αμάξι έμεινε ακίνητο. Στη συνέχεια το έσπρωξαν , για να τσουλήσει.
Το αμάξι έκανε το εξής: (εδώ γράψτε αυτό που νομίζετε ότι έγινε)- Η συνέχεια σε επόμενο post...Videos or it didn't happen!
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Videos or it didn't happen!όποιος λέει ότι έχει τις γνώσεις, ας γράψει μία εκτίμηση για το τι έγινε. Οποιος βιάζεται, δεν είναι δύσκολο να το βρεί στο net
-
Ο χρήστης dimau έγραψε:
Videos or it didn't happen!
όποιος λέει ότι έχει τις γνώσεις, ας γράψει μία εκτίμηση για το τι έγινε. Οποιος βιάζεται, δεν είναι δύσκολο να το βρεί στο net
Αν η κλίση ήταν μικρή και είχε 1η ταχύτητα δεν θα τσούλησε.
-
Ε, μα δεν καταλαβαίνεις, μετά θα πλακωθούμε για την κλίση. Ότι δεν ήταν αρκετή κι ότι άμα ήταν μία μοίρα παραπάνω θα κύλαγε κλπ και το θέμα θα γνωρίσει νέες δόξες!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
, μετά θα πλακωθούμε για την κλίση. Ότι δεν ήταν αρκετή κι ότι άμα ήταν μία μοίρα παραπάνω θα κύλαγε κλπΗ κλίση γράφει ήταν αρκετή, το αμάξι τσούλαγε με 1η μέσα χωρίς χειρόφρενο. Ο τύπος έβγαλε τα μπουζί, για να τεστάρει τη θεωρία περί συμπίεσης, και κατέληξε σε κάποια συμπεράσματα...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ε, μα δεν καταλαβαίνεις, μετά θα πλακωθούμε για την κλίση. Ότι δεν ήταν αρκετή κι ότι άμα ήταν μία μοίρα παραπάνω θα κύλαγε κλπ και το θέμα θα γνωρίσει νέες δόξες!Που είναι το περίεργο ? Ούτε η πρώτη φορά θα είναι ούτε η τελευταία που θα φερόμαστε σαν παιδιά του νηπιαγωγίου, ή σαν ενήλικες που κυνηγάνε ανεμόμυλους, συζητώντας επί εβδομάδες για τα προφανή.
-
Ο χρήστης dimau έγραψε:
Videos or it didn't happen!
όποιος λέει ότι έχει τις γνώσεις, ας γράψει μία εκτίμηση για το τι έγινε. Οποιος βιάζεται, δεν είναι δύσκολο να το βρεί στο net
Παπαρια γνωσεις, οτι πιστευω το εγραψα παραπανω. Χωρις Μπουζι κυλαει, με μπουζι οχι.
-
βιντεο?
-
Λοιπόν έκανα και εγώ το πείραμα. Με 3η σε ήπια ανηφόρα. Κράταγε για ~μισό λεπτό (τόσο μου φάνηκε) και μετά κυλούσε μέχρι να το πιάσει ο επίμενος κύλινδρος.
Οπότε τα αμάξια που μετά από λίγο φεύγουν, μάλλον είναι γιατί παύει να πιάνει το φρένο από τη μηχανή παρά το χειρόφρενο.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Λοιπόν έκανα και εγώ το πείραμα. Με 3η σε ήπια ανηφόρα. Κράταγε για ~μισό λεπτό (τόσο μου φάνηκε) και μετά κυλούσε μέχρι να το πιάσει ο επίμενος κύλινδρος.Οπότε τα αμάξια που μετά από λίγο φεύγουν, μάλλον είναι γιατί παύει να πιάνει το φρένο από τη μηχανή παρά το χειρόφρενο.
Βγαλε τα μπουζι τωρα, και θα το κρατησουν τα ελατηρια βαβιδων... βραχος, ακλονητο, κολώνα, εμπιστοσυνη.
-
Με 3η σε ήπια ανηφόρα.
Πρωτοπορεία, με 3η ? Γιατί δεν δοκίμαζες και με 5η ? -
Για να συνοψίσουμε το θέμα: α) Όποιος στηρίζεται στη συμπίεση του κινητήρα για να κρατήσει το αυτοκίνητό του ακίνητο, μετά από λίγο μπορεί να το δει να κινείται.
β) Όποιοι έβριζαν και λοιδωρούσαν ας παραδεχτούν το λάθος τους και ας ζητήσουν συγνώμη.
γ) Το αυτοκίνητο το κρατάει το χειρόφρενο ακίνητο. Η εμπλοκή του κινητήρα προσφέρει πολύ μικρότερο αξιόπιστο φρένο, σε κάθε περίπτωση χρήσιμο όμως μιας και προστίθεται στο χειρόφρενο. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Για να συνοψίσουμε το θέμα: α) Όποιος στηρίζεται στη συμπίεση του κινητήρα για να κρατήσει το αυτοκίνητό του ακίνητο, μετά από λίγο μπορεί να το δει να κινείται.
β) Όποιοι έβριζαν και λοιδωρούσαν ας παραδεχτούν το λάθος τους και ας ζητήσουν συγνώμη.
γ) Το αυτοκίνητο το κρατάει το χειρόφρενο ακίνητο. Η εμπλοκή του κινητήρα προσφέρει πολύ μικρότερο αξιόπιστο φρένο, σε κάθε περίπτωση χρήσιμο όμως μιας και προστίθεται στο χειρόφρενο.Το αρχικο θεμα αν δεν απατωμαι, ηταν ΤΙ κρατα το αυτοκινητο απο το να κυλησει, χωρις χειροφρενο, με ταχυτητα μεσα.
Καταγράφηκαν δυο αποψεις: η μια αναφερει τη συμπιεση του κινητηρα σαν πρωτευοντα λογο συγκράτησης, η δευτερη τα ελατηρια των βαλβιδων. Να υποθεσω οτι κλινεις προς την πρωτη?----- Ακομα περιμενουμε το βιντεο -----
-
Η απάντηση είναι 'όλα τα υπόλοιπα', γενικά 'τριβές'. Τα ελατήρια των βαλβίδων edit δεν ξέρω.
Το θέμα όμως ξεκίνησε επειδή μαζί με κάποιους άλλους θεωρήσατε δεδομένο ότι πρόκειται πρακτικά μόνο για την συμπίεση, και ενώ τόσες σελίδες σας εξηγούμε ότι η συμπίεση κάποια στιγμή 'εξατμίζεται', απαντούσατε με βρισιές. Τώρα που κατάλαβες διάβασε ξανά πιο πίσω να δεις τι γράφτηκε.Ακόμα περιμένω μια συγνώμη για την ταλαιπωρία και την προσβολή όλων εδώ μέσα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Η απάντηση είναι 'όλα τα υπόλοιπα', γενικά 'τριβές'. Τα ελατήρια των βαλβίδων edit δεν ξέρω.
Το θέμα όμως ξεκίνησε επειδή μαζί με κάποιους άλλους θεωρήσατε δεδομένο ότι πρόκειται πρακτικά μόνο για την συμπίεση, και ενώ τόσες σελίδες σας εξηγούμε ότι η συμπίεση κάποια στιγμή 'εξατμίζεται', απαντούσατε με βρισιές. Τώρα που κατάλαβες διάβασε ξανά πιο πίσω να δεις τι γράφτηκε.Ακόμα περιμένω μια συγνώμη για την ταλαιπωρία και την προσβολή όλων εδώ μέσα.
Πολύ παράπονο βρε Νικόλα, σου υπόσχομαι επειδή είμαι σε κατηφόρα, όταν αλλάξω τα μπουζί μου να το κάνω στην κατηφόρα με 2 αυτοκίνητα και βίντεο, το ένα έχει συμπίεση 8.5:1 και το άλλο 11.0:1, και τα δύο δίλιτρα, έτσι για να τελειώσει εδώ η απορία ( μας ) σου λέω όμως ότι σε αυτή την κλίση, δεν τσουλάει κανένα, ούτε με 1η ούτε με 2α, αυτό με τη χαμηλή συμπίεση αρχίζει να τσουλάει με την 3η.
Δεν είναι μεγάλη η κλήση αλλά είμαι σίγουρος ότι χωρίς μπουζί θα φύγουν τρέχοντας.
Παρκάρισμα σὲ δρόμο μὲ μεγάλη κλίση
