-
Να τα ξαναπούμε για το Jazz;
Για καθημερινά/προσιτά αυτοκίνητα νομίζω πως αυτή είναι η καλύτερη λύση που συνδυάζει ευχρηστία, αξιοπιστία και φυσικά χαμηλό κόστος
CVT με προεπιλεγμένες σχέσεις.
Αρκετά καλό ήταν και το αντίστοιχο του Punto που -δυστυχώς- έγινε DFN
Υπάρχουν επίσης και DSG κιβώτια
-
Για εμένα το ερώτημα έχει δύο σκέλη. Καθημερινό αυτοκίνητο ή σπορ αυτοκίνητο.
Για το καθημερινό δεν το συζητάω, automatic for the people! Με δυνατότητα όμως χειροκίνητης επιλογής σχέσεων (για το μία στο τόσο) και τουλάχιστον 5 ταχύτητες. Αν προσέξετε την καθημερινή μας οδήγηση, 9/10 ίσως και περισσότερες αλλαγές ταχυτήτων θα μπορούσαν να γίνονται από κάποιον άλλον (αυτόματο κιβώτιο) χωρίς τινάγματα, πολύ πιο σωστά και πιο οικονομικά.
Για το υπόλοιπο 1/10 (σπορ αυτοκίνητο) δεν το συζητάω επίσης! Χειροκίνητο!!!
Τα 'σειριακά' με αφήνουν αδιάφορο, μιας και δεν νομίζω ότι υπερτερούν πουθενά των κλασσικών αυτόματων (εντάξει με την εξαίρεση 1-2 εφαρμογών, πχ SMG), παρά μόνο υστερούν σε ποιότητα λειτουργίας και αξιοπιστία.
-
6άρι μηχανικό με χτένι, αλουμινένιο σφαιρικό πόμολο στο λεβιέ και υποπολλαπλασιαστή σε κάθε σχέση με μπουτόν στο τιμόνι. Και, βέβαια, συνδυασμένο μ'έναν Renesis με remote turbocharging...
-
Old Fashion Mechanical Way
Το σειριακο μπορει να το αξιοποιησει καλυτερα ενας καλος οδηγος σε μια πιστα αλλα αμα θελεις να εχεις τον απολυτο ελεγχο του αυτοκινητου σου και να το πλασαρεις οπως εσυ θελεις χρειαζεσαι ενα τριτο πενταλ. Αλλωστε η οδηγηση ειναι τεχνη!
-
Κάτι σε σελεσπήντ (τέτοια υλοποίηση, όχι απαραίτητα του Γκρούπο) για μένα είναι το καλύτερο. Χειροκίνητο όποτε θες, αυτόματο όποτε βαριέσαι.
Πρόβλημα ήταν όταν το οδήγησα στο Στίλο Άμπαρθ η υστέρηση στο ξεκίνημα αν είσαι σε παρκάρισμα ή στοπ. Αν φτιαχτεί (ή αν έχει ήδη φτιαχτεί) για μένα το ιδανικό.
-
Χειροκίνητο μηχανικό κιβώτιο.
Για καλύτερο έλεγχο.
Τα άλλα σου δίνουν την εντύπωση ότι είσαι μπροστά στο PC σου.
-
για μένα όλα
εξαρτάται σε τι αυτοκίνητο θα τοποθετηθεί και γιατί θα χρησιμοποιηθείόλα έχουν αρετές όλα μειονεκτήματα
-
Επειδή δεν έχω οδηγήσει ποτέ αυτόματο, δεν ψηφίζω. Όμως θέλω να ρωτήσω κάτι: στο Χ αυτοκίνητο λέει ότι την ανώτατη ιπποδύναμη την έχεις πχ στις 5.000 στροφές. Εγώ θέλω να κάνω προσπέρασμα με 3η-4η και 5.000 στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο μου επιτρέπει κάτι τέτοιο ή την ώρα που είμαι δίπλα στον άλλον αποφασίζει ν' ανεβάσει ταχύτητα και αντί να επιταχύνω με όλα τα αλογάκια, κάθομαι στο αντίθετο ρεύμα με τη μηχανή (συγκριτικά) στο ρελαντί;
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Επειδή δεν έχω οδηγήσει ποτέ αυτόματο, δεν ψηφίζω. Όμως θέλω να ρωτήσω κάτι: στο Χ αυτοκίνητο λέει ότι την ανώτατη ιπποδύναμη την έχεις πχ στις 5.000 στροφές. Εγώ θέλω να κάνω προσπέρασμα με 3η-4η και 5.000 στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο μου επιτρέπει κάτι τέτοιο ή την ώρα που είμαι δίπλα στον άλλον αποφασίζει ν' ανεβάσει ταχύτητα και αντί να επιταχύνω με όλα τα αλογάκια, κάθομαι στο αντίθετο ρεύμα με τη μηχανή (συγκριτικά) στο ρελαντί;Αν έχει το αυτόματο 3η και πχ 50-60χλμ και πατήσεις δυνατά το γκάζι, θα κάνει kick down ώστε να έχεις μέγιστη επιτάχυνση και θα ανεβάσει μόνο του στοφές στον κόφτη έτσι και συνεχίσεις να έχεις τέρμα το γκάζι.
Γενικά εξαρτάται και από το πρόγραμμα του κιβωτίου (D, Sport, Winter) από τη ρύθμισή του και από πολλούς άλλους παράγοντες
-
Καλό αυτό, όμως και πάλι σου στερεί τον έλεγχο. Εγώ δεν θέλω ν'ανεβάσει μέχρι τον κόφτη, να βρει εκεί και μετά να κλωτσήσει χάνοντας για λίγο μεγάλο μέρος της ισχύος - προτιμώ να κρατάω στις 5-5.500 σταθερά. Εκτός αν εννοείς ότι ανεβάζει λίγο πριν τον κόφτη και διατηρεί εκεί τις στροφές, οπότε είναι (μάλλον) εντάξει.
-
Δεν έχω οδηγήσει σειριακό για να έχω αποκρυσταλλώσει άποψη. Από όσα έχω οδηγήσει μηχανικό δαγκωτό!!!
Είναι ίσως και θέμα χαρακτήρα Μου αρέσει να έχω τον απόλυτο έλεγχο έστω και την ψευδαίσθηση. Για τα κλασικά αυτόματα ούτε λόγος. Πέρα από τις απώλειες από την μετάδοση δεν σου δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείς με τους ρυθμούς που εσύ θέλεις κάθε στιγμή.
Μπορεί το μηχανικό να είναι πιο κουραστικό στις αστικές μετακινήσεις αλλά ποιος έχει δυνατότητα για τρία ή τέσσερα αυτοκίνητο ώστε να διαλέγει ποιο να πάρει σε κάθε περίσταση; -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Εκτός αν εννοείς ότι ανεβάζει λίγο πριν τον κόφτη και διατηρεί εκεί τις στροφές, οπότε είναι (μάλλον) εντάξει.Αυτό συμβαίνει!
Επίσης, στα κλασσικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, ακόμα και κατά την διάρκεια της αλλαγής ταχύτητας το αμάξι συνεχίζει να επιταχύνει.
Το πρόβλημα δεν είναι ο έλεγχος του κινητήρα (τον ελέγχεις πλέον μόνο με το πόδι, όχι με πόδι - χέρι), αλλά το να το συνηθίσεις. Στο χειροκίνητο για να προσπεράσεις κάνεις το εξής: κατεβάζω ταχύτητα, πατάω γκάζι και επιταχύνω. Στο αυτόματο: πατάω γκάζι, για να κατεβάσει ταχύτητα και να επιταχύνει... Συνηθίζεται σε 1 ώρα... οπότε πατάς γκάζι πριν βγεις στο αντίθετο ρεύμα, αλλιώς σε κρεμάει... ή χρησιμοποιείς το χειροκίνητο overide που έχουν όλα τα αυτόματα για να κατεβάσεις σχέση με το χέρι.
-
Μόνο αυτά τα 3 είδη είναι?
Ένα ημιαυτόματο που διάβασα πιο πάνω τι είναι?
-
Ο χρήστης Nikoleta έγραψε:
Μόνο αυτά τα 3 είδη είναι?Ένα ημιαυτόματο που διάβασα πιο πάνω τι είναι?
είναι το σειριακό.
-
Στο σειριακό όταν θες να αλλάξεις ταχύτητα απλά αφήνεις το γκαζι και αλλάζεις?
-
Αυτό που έχω οδηγήσει στο Smart της μάνας μου και γενικά από ότι ξέρω τα σειριακά έχουν 2 modes, την αυτόματη λειτουργία και την χειροκίνητη. Στην αυτόματη αλλάζει μόνο του ταχύτητες αλλά είναι σαν να κάνει τις αλλαγές άνθρωπος, δεν είναι όπως τα κλασσικά αυτόματα. Στο χειροκίνητο απλά πατάς τα πάνελ + και - και ανεβάζεις ταχύτητες με την σειρά 1.2.3.4.5 και κατεβάζεις με την σειρά 5.4.3.2.1.
Αυτά πολύ χοντρά κ μπακαλίστικα. -
Ο χρήστης ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:
...Επίσης μου φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα τα παλιότερα αυτοκίνητα με overdrive, αν κανείς έχει Triumph με τέτοιο κιβώτιο, ενδιαφέρομαι για βόλτα!...Έχει ένας φίλος ένα Triumph Spitfire με ηλεκτρικό overdrive. Δεν θέλω να σε στενοχωρήσω και να μειώσω τον ενθουσιασμό σου αλλά εκτός από το εφετζίδικο του πράγματος (εξηγώ πιο κάτω) δεν είναι παρά μια επιπλέον πιο μακριά σχέση που μπορείς να βάλεις με 3η και 4η... Το εφετζίδικο που λέω έγκειται στο ότι η επιλογή της σχέσης overdrive γίνεται με ένα κρυφό κόκκινο κουμπί. Για να έχεις πρόσβαση στο κουμπί ξεκουμπώνεις ένα καπάκι στη λαβή του μοχλού ταχυτήτων... πολύ τζειμς-μποντίστικα κόλπα! Η αλήθεια είναι ότι όταν δεις το κουμπί εκεί που είναι περιμένεις να φύγει και καμιά ρουκέτα ή να φύγεις με το κάθισμα οπότε το ότι απλά αλλάζει ταχύτητα (πέφτουν οι στροφές) είναι κάπως απογοητευτικό!...
-
Έχω οδηγήσει 3 αυτόματα με διαφορετικές διατάξεις και έχω να καταθέσω τις εξής παρατηρήσεις:
- TOYOTA Corolla 1.4 D4D προηγούμενης γενιάς με ημιαυτόματο 5 σχέσεων. (κλασσικό κιβώτιο στο οποίο τις αλλαγές σχέσεων έχει αναλάβει ένας Η/Υ και υδραυλικά εξαρτήματα ). Τρομερά αγχολυτικός συνδυασμός, αργές αλλά απίστευτα προοδευτικές αλλαγές τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη επιλογή. Δεν κάνει για τσακαλίκια γιατί έχει την τάση να σε κρεμάει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και σε sport mode.
- MERCEDES A Class 200 CDI καινούρια με CVT.
Σαν αυτόματο είναι αηδία… ο κινητήρας μουγκρίζει σταθερά στις 1800 – 2200 στροφές σε σταθερή πορεία, δε φρενάρει στο άφημα του γκαζιού και γενικά έχεις την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται με νεκρά (κυρίως στις στροφές).
Όταν επιλέγεις την χειροκίνητη αλλαγή μετατρέπεται σε 7άρι με προεπιλεγμένες σχέσεις και ως δια μαγείας το αυτοκίνητο πετάει. Ακαριαίες αλλαγές (CVT) αίσθηση κλασσικού κιβωτίου σε όλες τις περιπτώσεις, μικρότερη κατανάλωση, λιγότερος θόρυβος και απόλυτος έλεγχος (δεν ανεβάζει σχέση από μόνο του ποτέ!). - MERCEDES ML 350 CDI το τελευταίο μοντέλο αλλά με το 6άρι αυτόματο με μετατροπέα ροπής αλλά και χειροκίνητη επιλογή με κουμπιά στο τιμόνι.
Σαν ημιαυτόματο είναι πρακτικά άχρηστο εξαιτίας της υστέρησης των αλλαγών, της αλλαγής σχέσης μόλις ανέβουν οι στροφές και της τοποθέτησης-λειτουργίας των πλήκτρων αλλαγής ταχυτήτων. (ουσιαστικά λειτουργεί πάντα σαν πλήρως αυτόματο)
Σαν αυτόματο είναι πραγματικά άψογο στην πλειονότητα των περιπτώσεων με εξαίρεση τα στροφιλίκια …. Με επιλεγμένο το sport mode και σβέλτη οδήγηση επέμενε να αλλάζει σχέσεις κατά βούληση όπου έκρινε εκείνο απαραίτητο με πιο επικίνδυνη αλλαγή το κατέβασμα μέσα στη στροφή (με σταθερό γκάζι!!!) το οποίο απελευθέρωνε πριν το apex την τεράστια ροπή του κινητήρα και σε έστελνε αδιάβαστο.
Δεν έχω οδηγήσει DSG αλλά αν λειτουργεί σαν βελτιωμένο CVT με προεπιλεγμένες σχέσεις που απλά μεταφέρει πιο άμεσα και σωστά τη δύναμη στο δρόμο φαντάζομαι ότι θα αποτελεί μονόδρομο…
-
Τα + και - και των τριών παραπάνω περιπτώσεων μάλλον αντιμετωπίζονται πλήρως με εξυπνότερο ηλεκτρονικό εγκέφαλο.... Μάλλον είναι έτσι ρυθμισμένα για κάποιους λόγους εκτός από το να σου σπάνε τα νεύρα! Επίσης είναι πιθανό ο οδηγός να χρειάζεται μια εξοικείωση ώστε να ξέρει πόσο γκάζι θα πατήσει και πόσο απότομα για να κάνει το κιβώτιο αυτό που θέλει/πρέπει.
Εμένα πάντως οι εντυπώσεις που έχω από το 5άρι της BMW μου και το 7άρι της Mercedes που οδήγησα (και τα δύο παραδοσιακά με επιπλέον λειτουργία χειροκίνητης επιλογής) είναι ότι τα κάνουν όλα καλά (εκτός από τα κουμπάκια της Mercedes που από απόκριση ήταν γτμ).
Το πιο σωστό όμως φαίνεται να είναι κλασικός μετατροπέας ροπής με τις πρώτες 2 ταχύτητες και ημιαυτόματο για τις επόμενες σχέσεις. Έτσι έχεις τα πλεονεκτήματα ομαλότητας εκκίνησης και ροπής χωρίς το μειονέκτημα της κατανάλωσης.
Ποια είναι η καλύτερη λύση στα κιβώτια ταχυτήτων?