Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Bump Steer(*): Αναπόφευκτος συμβιβασμός;
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Bump Steer(*): Αναπόφευκτος συμβιβασμός;
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    6
    13
    134
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      techadmin admin last edited by

      Απ'ό,τι έχω καταλάβει τα αυτοκίνητα που έχουν πολύ πληροφοριακό τιμόνι έχουν αρκετό bump-steer ενώ αυτά που δεν έχουν bump-steer έχουν αδιάφορο τιμόνι ως προς την πληροφόρηση για το δρόμο. Είναι αναπόφευκτο αυτό ή υπάρχει τρόπος να έχεις το καλό (πληροφόρηση) χωρίς το κακό (bump-steer);

      (*)Bump Steer είναι ένας όρος που περιγράφει τις αντιδράσεις ('κλώτσημα') στο τιμόνι του αυτοκινήτου όταν οι τροχοί του πατήσουν σε ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα σε λακούβες ή εξογκώματα.

      Δευτερευόντως, θα ήθελα να ρωτήσω αν προτιμάτε ένα αναίσθητο τιμόνι χωρίς bump-steer ή ένα πληροφοριακό αλλά με bump-steer.

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • T
        techadmin admin last edited by

        Απ'ό,τι έχω καταλάβει τα αυτοκίνητα που έχουν πολύ πληροφοριακό τιμόνι έχουν αρκετό bump-steer ενώ αυτά που δεν έχουν bump-steer έχουν αδιάφορο τιμόνι ως προς την πληροφόρηση για το δρόμο. Είναι αναπόφευκτο αυτό ή υπάρχει τρόπος να έχεις το καλό (πληροφόρηση) χωρίς το κακό (bump-steer);

        (*)Bump Steer είναι ένας όρος που περιγράφει τις αντιδράσεις ('κλώτσημα') στο τιμόνι του αυτοκινήτου όταν οι τροχοί του πατήσουν σε ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα σε λακούβες ή εξογκώματα.

        Δευτερευόντως, θα ήθελα να ρωτήσω αν προτιμάτε ένα αναίσθητο τιμόνι χωρίς bump-steer ή ένα πληροφοριακό αλλά με bump-steer.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • T
          techadmin admin last edited by

          Απ'ό,τι έχω καταλάβει τα αυτοκίνητα που έχουν πολύ πληροφοριακό τιμόνι έχουν αρκετό bump-steer ενώ αυτά που δεν έχουν bump-steer έχουν αδιάφορο τιμόνι ως προς την πληροφόρηση για το δρόμο. Είναι αναπόφευκτο αυτό ή υπάρχει τρόπος να έχεις το καλό (πληροφόρηση) χωρίς το κακό (bump-steer);

          (*)Bump Steer είναι ένας όρος που περιγράφει τις αντιδράσεις ('κλώτσημα') στο τιμόνι του αυτοκινήτου όταν οι τροχοί του πατήσουν σε ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα σε λακούβες ή εξογκώματα.

          Δευτερευόντως, θα ήθελα να ρωτήσω αν προτιμάτε ένα αναίσθητο τιμόνι χωρίς bump-steer ή ένα πληροφοριακό αλλά με bump-steer.

          1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • F
            funkyreverend last edited by

            Έμαθα επιτέλους πώς λέγεται αυτό που μου τη δίνει στο τιμόνι του Leon!

            Δεν ξέρω αν ισχύει αυτή η γενίκευση, kyan. Το Leon που έχουμε, είναι πολύ ευαίσθητο στα input του δρόμου (λακούβες, χαλίκι, κλίση εγκάρσια, κλπ.). Πάρ'αυτά, δεν θα έλεγα ότι είναι και το πιο πληροφοριακό (ρουφιάνος) τιμόνι. Είναι βαρύ, αλλά δεν είσαι απόλυτα σίγουρος πού και πόσο γυρνάνε οι ρόδες σου. Αντίθετα, το τιμόνι του Clio δεν χαμπαριάζει εύκολα, αλλά είναι πιο σίγουρο, μπορείς εύκολα να υπολογίσεις τις απαιτούμενες κινήσεις. Και δεν μιλάω μόνο για πολλλύ όριο, αλλά και σε φυσιολογικούς - άντε λίγο σβέλτους ρυθμούς.

            Πάντως, αν όντως ισχύει και οι αισθήσεις μου δεν μου λένε μπούρδες, θα προτιμούσα ένα ακριβές τιμόνι με αρκετό bump-steer, αν μιλούσαμε για σπορ αυτοκίνητο, ενώ για ένα πόλης - οικογενειακό, θα προτιμούσα το αντίθετο.

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • ?
              A Former User last edited by

              Επειδή το αυτοκίνητό μας δεν το οδηγάμε μόνο στην πίστα καλό για μένα προσωπικά είναι να έχεις απλά μια ικανοποιητική αίσθηση του τι γίνεται στο δρόμο και ταυτόχρονα ένα τιμόνι που 'δεν στρίβει μόνο του' όταν βρίσκει λακούβα.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • T
                techadmin admin last edited by

                Θα διαφωνήσω. Εκτός από τις λακούβες το bump steer σε ειδοποιεί και για μικρομεταβολές στο κάμπερ του δρόμου. Και το πόσο πολύτιμη είναι αυτή η πληροφορία το καταλαβαίνεις μόλις χρειαστεί να φρενάρεις σε δρόμο με τοπικές εναλλαγές στο κάμπερ του, όπως αυλάκια που δημιουργούνται από συχνή κίνηση βαρέων οχημάτων. Όποιος έχει περάσει από δρόμους όπου κινούνται πολλά φορτηγά καταλαβαίνει τι εννοώ.

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • G
                  georgetabs last edited by

                  Σε σχέση με τα τιμόνια που είναι 'της μόδας' σήμερα οι ορέξεις μου είναι για ΠΟΛΥ πιο πληροφοριακό τιμόνι...

                  Από την άλλη όχι να καταντήσει και κάρτ, έτσι;;

                  Της 156 το έχω λατρέψει.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • L
                    leonp last edited by

                    ΟΡΙΣΜΟΣ Bump Steer είναι το φαινόμενο που παρουσιάζεται καθώς το αυτοκίνητο περνάει πάνω από ανωμαλίες και καθώς η ανάρτηση εκτείνεται/συμπιέζεται αλλάζει η γεωμετρία της. Κυρίως η αλλαγή του toe-in/out (λιγότερο το camber και castor). Δεν έχει σχέση με το κλώτσημα στο τιμόνι.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                    • T
                      techadmin admin last edited by

                      Χμμμ.... όταν λέω κλώτσημα εννοώ την 'ψευδοανάδραση' που έχεις τη στιγμή που γίνονται όλα αυτά που λες και όχι μόνο το τράνταγμα. Σαν ξαφνικά να αλλάζει η κλίση όλου του δρόμου και μαζί και η νοητή θέση της ευθείας στο τιμόνι (αν και μερικά τιμόνια που ξέρω είναι αναίσθητα και σε αυτό ). Δεν μπορεί αυτή η αίσθηση να μην έχει σχέση με τη αλλαγή της γεωμετρίας των αναρτήσεων.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • M
                        msamaro last edited by

                        Ο χρήστης leonp έγραψε:
                        ΟΡΙΣΜΟΣ Bump Steer είναι το φαινόμενο που παρουσιάζεται καθώς το αυτοκίνητο περνάει πάνω από ανωμαλίες και καθώς η ανάρτηση εκτείνεται/συμπιέζεται αλλάζει η γεωμετρία της. Κυρίως η αλλαγή του toe-in/out (λιγότερο το camber και castor). Δεν έχει σχέση με το κλώτσημα στο τιμόνι.

                        Σωστός ο leonp!

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • L
                          leonp last edited by

                          Ο χρήστης kyan έγραψε:
                          Χμμμ.... όταν λέω κλώτσημα εννοώ την 'ψευδοανάδραση' που έχεις τη στιγμή που γίνονται όλα αυτά που λες και όχι μόνο το τράνταγμα. Σαν ξαφνικά να αλλάζει η κλίση όλου του δρόμου και μαζί και η νοητή θέση της ευθείας στο τιμόνι (αν και μερικά τιμόνια που ξέρω είναι αναίσθητα και σε αυτό :roll:). Δεν μπορεί αυτή η αίσθηση να μην έχει σχέση με τη αλλαγή της γεωμετρίας των αναρτήσεων.

                          Νομίζω ότι τα τιμόνια με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια είναι πολύ πιο ανθεκτικά σε κλωτσήματα από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δεν ξέρω αν μεταδίδουν περισσότερες ή λιγότερες πληροφορίες για το που 'βλέπουν' οι ρόδες ή αν γλιστράνε. Τα Mercedes εδώ και 40 χρόνια έχουν ένα οριζόντιο αμορτισέρ στο σύστημα διεύθυνσης ώστε να αποσβένει τέτοιους κραδασμούς.

                          Ξέρω ότι σε περίπτωση ατυχήματος δεν πρέπει να έχουμε τα δάκτυλά μας σφηνωμένα στο τιμόνι γιατί αυτό κατά τη σύγκρουση μπορεί να περιστραφεί βίαια παρασύροντας μαζί του τα δάκτυλά μας.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • F
                            funkyreverend last edited by

                            Τα τιμόνια με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια, κατηγορούνται για αργές επαναφορές και ειδικά αυτά με υποβοήθηση, για μη αίσθηση του πού κοιτάνε οι τροχοί. Δυστυχώς, δεν μπορώ να επιβεβαιώσω τις κατηγορίες, πάντως αυτό έχω ακούσει.

                            Συμφωνώ ότι οι αναδράσεις στο τιμόνι σίγουρα έχουν να κάνουν με εκτάσεις και camber αλλαγές της ανάρτησης. Kyan, έχω παρατηρήσει και αυτό σχετικά με τα αυλάκια, με λούκια κλπ.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                            • ?
                              A Former User last edited by

                              Το μόνο σίγουρο είναι ότι πλέον καλά τιμόνια βρίσκεις μόνο σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Στα 'μικρά' όλα πια είναι ηλεκτρικά για λόγους ευχρηστίας και οικονομίας. Τα παλιά 'μικρά' όμως είχανε καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι.
                              πχ το 106 είχε πιο καλό τιμόνι από το πούντο μου, πολύ πιο δύσχρηστο αλλά καλύτερο......
                              ΥΓ: στον τομέα της ευκολίας πάντως το city της FIAT είναι το κάτι άλλο. Ως και παρκάρισμα μόνο με το αριστερο και τσιγάρο κάνεις.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                msamaro last edited by

                                Mάλλον ξεφήγαμε λίγο από το θέμα. Το θέμα είναι κατα πόσο το ένα τιμόνι με πλούσια πληροφόρηση πρέπει υποχρεωτικά να έχει bump steer. Η άποψη μου, (χωρίς να είμαι 100% σίγουρος) είναι ότι ένα τιμόνι μπορεί να έχει πολύ καλή πληροφόρηση χωρίς απαραίρητα να έχει και bump steer. Αν κάνω λάθος κάποιος ειδικός να με διορθώσει!
                                Από την εμπειρία μου με τα τηλεκατευθυνόμενα και σε συζητήσεις που έχω κάνει με ξένους εργοσταστιακούς οδηγούς, το bump steer (ο ορισμός του είναι αυτός που έγραψε ο leonp) έχει να κάνει πολύ με την διάταξη της μπροστινής ανάρτησης.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                • First post
                                  Last post
                                • 1 / 1
                                • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                  • ΕΛΛΑΔΑ
                                  • ΚΟΣΜΟΣ
                                  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                  • TEST
                                  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                  • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                  • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                  • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                  • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                • VIDEO
                                  • 4TTV
                                  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                  • ΑΓΩΝΕΣ
                                  • CANDID CAMERA
                                • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                  • ΛΕΞΙΚΟ
                                • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                  • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                • ΑΓΩΝΕΣ
                                  • FORMULA 1
                                  • WRC
                                  • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                  • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                • ΤΙΜΕΣ
                                • 4T CLASSIC
                                  • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                  • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                  • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                • ΑΓΟΡΑ
                                  • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                  • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                  • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                  • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                  • ΑΓΩΝΕΣ
                                  • CLASSIC
                                • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                • MENU
                                • ΤΙΜΕΣ
                                • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                • ΚΟΚ

                                logo footer

                                coty











                                • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                • ΑΓΩΝΕΣ
                                • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                • CLASSIC
                                • ΤΙΜΕΣ
                                • VIDEO
                                • FORUM
                                4T FORUM
                                4T LIBRARY
                                • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                Powered by nxcode.gr