-
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
Και θα κλεισω το ποστ μου με μια ερωτηση. Στο Καρτοδρομο και στον Αγιο Κοσμα τι γραναζωμα πανω-κατω εχουν τα rotax μας?Αυτό εξαρτάται από τις ικανότητες οδηγού (άλλες ο αρχάριος άλλες ο παλιός) και οχήματος (άλλες το παλιό, άλλες το φρέσκο που κρατάει), είδος, κατάσταση και ρύθμιση κινητήρα και πολύ και από το βάρος του οδηγού, ο πιο βαρύς θέλει πιο κοντές σχέσεις για επιτάχυνση. Οι όποιες απαντήσεις λάβεις στην ερώτησή σου μάλλον θα είναι πολύ γενικές, τόσο που βλέποντας και τις γνώσεις σου δεν θα σε βοηθήσουν και πολύ. Μόνο για το να πρωτοπάς, μετά θα επιλέξεις εσύ βλέποντας πως πας και αν το τερματίζεις.
-
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
Σημερα ειχα την ευκαιρεια να ξαναεπισκευτω την πιστα, καθως ειχα και μαθημα στη Σαλονικα και πηρα και το αμαξι γιατι επρεπε να κουβαλησω εναν ολοκληρω συρφετο απο βιβλια ..Ηθελα να αλλαξω το γραναζι του αξονα με ενα μεγαλυτερο γιατι το rotax εδειχνε μολις 12500 στο τελος της μεγαλης ευθειας και φαινοταν οτι δεν τραβουσε γενικως. Ηταν θεμα γραναζιου τελικα, καθως βαζοντας ενα δοντι παραπανω (απο 73 σε 74 με 12αρα καμπανα μπροστα) το μοτερ ξαφνικα βρηκε τις ανασες του και εγινε πολυ πιο ζωηρο. Για εναν λογο το κοντερακι σημερα εχανε τις στροφες οποτε δεν μπορουσα να δω μεχρι που εφτανε αλλα ακουγοτανε καλα. Η αληθεια ειναι οτι μια βιδα που συγκρατουσε το γραναζι πανω στην βαση του στον αξονα ειχαν χαλασει τα πασα και ειχε φρακαρει το παξιμαδι πανω και δεν εβγαινε με τιποτα! Μεχρι που πηρα ενα σιδηροπριονο και ' χρατσα-χρουτσα' μεσα σε λιγα λεπτα καταφερα να την σπασω και το απελευθερωσα. Παντως το θεμα με το σωστο γραναζωμα ειναι πιστευω το πρωτο και το σημαντικοτερο σημειο να προσεξει κανεις. Με μια κακη επιλογη σχεσης μεταδοσης μπορει ειτε να χαραμισεις ενα ποσοστο δυναμης απο τον κινητηρα - οπως στην περιπτωση την δικια μου που ειχα μικροτερη σχεση μεταδοσης - ειτε στη χειροτερη περιπτωση να τον καψεις - βαζοντας πολυ μεγαλη σχεση μεταδοσης, το μοτερ επιταχυνει τρελα και στροφαρει στον Θεο, με αποτελεσμα να κανουν τον σταυρο τους τα ρουλεμαν, η μπιελα και το πιστονι που δεχονται ολες τις πιεσεις μεσα στον κυλινδρο.
Γενικα ισχυει οτι οσο πιο αρχαριος εισαι, τοσο πιο μεγαλυτερη σχεση μεταδοσης πρεπει να τρεχεις για να σε βοηθαει να εχεις την επιταχυνση στην εξοδο και οσο πιο πολυ εμπειρος γινεσαι και βρισκεις τα τελεια πατηματα τοτε επιλεγεις μια μικροτερη αφου τωρα θα μπορεις να βγαινεις πιο γρηγορα απο τις στροφες και δεν θα χρειαζεσαι την επιπλεον επιταχυνση, θα κερδιζεις λιγο παραπανω τελικη = προσπερασμα στα φρενα
Εκει που σιγουρα θες μια μεγαλυτερη σχεση μεταδοσης - δηλαδη περισσοτερο επιταχυνση και λιγοτερο τελικη - ειναι στην βροχη και ο λογος ειναι προφανες. Στην βροχη λογω μειωμενης προσφυσης δεν εχεις την δυνατοτητα να αναπτυξεις την τελικη στο στεγνο, οποτε το εκμεταλλευεσαι και βαζεις ενα μεγαλυτερο γραναζι πισω.info Η σχεση μεταδοσης ειναι ο λογος του αριθμου των δοντιων που εχει το πισω γραναζι - αυτο που ειναι πανω στον αξονα - προς τον αριθμο των δοντιων που εχει το μπροστα γραναζι - αυτο που ειναι πανω στο μοτερ.
Σκοπος σε γενικες γραμμες ειναι να βρεις την συγκεκριμενη σχεση μεταδοσης με την οποια θα κινεισαι για περισσοτερη ωρα μεσα στο ευρος ισχυς aka power band. Το ευρος ισχυς για ενα μοτερ ξεκιναει απο το σημειο που αποδιδεται η μεγιστη ροπη του (8750 rpm για το rotax senior) μεχρι το σημειο που αποδιδεται η μεγιστη ιπποδυναμη (11500 rpm για το rotax senior). Αν στις περισσοτερες στροφες κατα την εξοδο εισαι μεσα σε αυτο το φασμα τοτε το μοτερ θα ειναι περισσοτερο προθυμο στο να επιταχυνει και να σου δωσει μια πολυ γρηγορη εξοδο. Εννοειται ομως οτι χρειαζεσαι κοντερακι στο τιμονι για να το δεις αυτο.
Και θα κλεισω το ποστ μου με μια ερωτηση. Στο Καρτοδρομο και στον Αγιο Κοσμα τι γραναζωμα πανω-κατω εχουν τα rotax μας?
Συνήθως σε βρόχινες συνθήκες βάζεις 6-7 δόντια μεγαλύτερο γρανάζι πίσω.
Στον Άγιο Κοσμά η σχέση που χρησιμοποιούμε για γρήγορους οδηγούς βάρους 75kg είναι 12/80 με νέου τύπου φυγοκεντρικό και 12/83 για παλαιού τύπου φυγοκεντρικό. Για πιο αργούς ή περισσότερα κιλά οδηγούς θέλει 2 με 3 δόντια μεγαλύτερο το πίσω γρανάζι.
-
Ο χρήστης Γιώργος Παπαμιχάλης έγραψε:
Συνήθως σε βρόχινες συνθήκες βάζεις 6-7 δόντια μεγαλύτερο γρανάζι πίσω.Στον Άγιο Κοσμά η σχέση που χρησιμοποιούμε για γρήγορους οδηγούς βάρους 75kg είναι 12/80 με νέου τύπου φυγοκεντρικό και 12/83 για παλαιού τύπου φυγοκεντρικό. Για πιο αργούς ή περισσότερα κιλά οδηγούς θέλει 2 με 3 δόντια μεγαλύτερο το πίσω γρανάζι.
Ευχαριστω για την απαντηση
Ειμαι παναλαφρος μπορω να πω, μολις 62 κιλα με 175 υψος. Φοραω το καινουριο φυγοκεντρικο, οποτε πιστευω με 80αρι + 1 δοντακι παραπανω θα ειμαι καλα γιατι θα ειμαι σχετικα αργος για πρωτη φορα. Το καρτ μου ηρθε με γραναζωμα 12/79 απο το Καρτοδρομο.
Επισης μια αλλη ερωτηση που θελω να κανω ειναι τι γομα τρεχει καλυτερα στη συγκεκριμενη πιστα? -
Ο χρήστης Γιώργος Παπαμιχάλης έγραψε:
Για το μόνο που σας ενημερώνω και σας υπόσχομαι είναι ότι πλέον θα αυξήσω τα posts μου εδώ μέσα με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων με τα υγειή μέλη και την αντικειμενική ενημέρωση κάθε νέου ενδιαφερόμενου.
για ενημέρωσε λοιπόν ΥΠΕΥΘΥΝΑ τα μέλη του φορουμ αν ο τιμοκατάλογος που ανάρτησες είναι αληθής ή ψέματα αφού χρεώνεις αναγκαστικά το πακέτο υποστήριξης (ελπίζω από Έλληνες κ όχι από τους Πακιστανούς που είχε η πίστα το 2004).
Και επειδή συνεχίζεις της προσβολές, άρρωστο μέλος του φόρουμ είσαι εσύ που αναγκάζεις τους mods σε δεκάδες εντιτ των βρισιών σου. Το φόρουμ μια χαρά επίπεδο είχε πριν μπεις εσύ κ ο εκπροσωπος τύπου σου -
Sorry για την παρεμβαση, αλλα καταντησε κουραστικο. Βρεθειτε και πειτε τα απο κοντα, βριστειτε, παιξτε σφαλιαρες κλπ (δεν μας νοιαζει) αλλα ρε παιδες ελεος. Λες και οποιος εχει την τελευταια κουβετα θα κερδισει κατι. Το μονο που καταφαρνετε ειναι να χανοντε τα πολυ ομορφα ποστ του καπελα (Hatman).
-
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
Ειμαι παναλαφρος μπορω να πω, μολις 62 κιλα με 175 υψος.Τυχερέ.... τους πατάς όλους κάτω λόγω βάρους και μόνο!
Σε αγώνες προβλέπεται κάποια εξισορρόπηση βάρους, έστω κάποιο ελάχιστο βάρος που ρεαλιστικά να επιτρέπει στους βαρύτερους να μην υστερούν; -
λογικα θα υπαρχει καποιο ελαχιστο βαρος (υποθετω πως θα προσθετουν με καποιο τροπο βαρος στο καρτ για να φτασουν το ελαχιστο που πρεπει) , αλλα αμα εισαι 92 κιλα οπως εγω δε νομιζω οτι εχεις τυχη
ισως παιζει ρολο οτι και το βαρος του βαρυτερου ανθρωπου που βρισκεται ψηλα επηρεαζει και το κεντρο βαρους, οποτε και να προσθεσει ο ελαφρυτερος οδηγος βαρος ειναι σε πιο πλεονεκτικη θεσηθα ηταν καλο να μας πει καποιος που ξερει περισσοτερες λεπτομερειες, γιατι αυτο ειναι οντως πολυ ενδιαφερον
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ειμαι παναλαφρος μπορω να πω, μολις 62 κιλα με 175 υψος.
Τυχερέ.... τους πατάς όλους κάτω λόγω βάρους και μόνο!
Σε αγώνες προβλέπεται κάποια εξισορρόπηση βάρους, έστω κάποιο ελάχιστο βάρος που ρεαλιστικά να επιτρέπει στους βαρύτερους να μην υστερούν;Ναι, ακριβως ετσι ειναι φιλε, στους αγωνες, εκτος απο τις ηλικιακες κατηγοριες υπαρχουν και δυο κατηγοριες βαρους. Αναφορικα σε μια παλιοτερη επισημη ενημερωση για το easykart trofeo ισχυε :
Οδηγοί άνω των 15 ετών είναι κατάλληλοι για την κατηγορία 125 Light (150 kg).
Οδηγοί άνω των 15 ετών και με ελάχιστο βάρος με όλο τον εξοπλισμό που χρειάζεται για να αγωνιστούν των 80 kg είναι κατάλληλοι για την κατηγορία 125 Heavy (160 kg). Κατόπιν έγκρισης από τον διοργανωτή, στην περίπτωση μη συμμόρφωσης με την παράμετρό των 80 kg, οδηγοί ηλικίας άνω των 35 θα είναι κατάλληλοι.
Οδηγοί άνω των 15 ετών είναι κατάλληλοι για την κατηγορία 125 SHIFTER.Εαν εισαι κατω απο το ελαχιστο οριο εισαι αναγκασμενος να προσθεσεις βαριδια - ballast / lead weight - για να φτασεις το επιτρεπτο οριο. Το κακο ειναι οτι ενας ελαφρυς οδηγος, σαν εμενα, θα παει αναγκαστικα πιο αργα αλλα τουλαχιστον εχουμε την επιλογη να τα τοποθετησουμε οπου εμεις θελουμε και με αυτον τον τροπο να ισορροπισουμε καλυτερα το καρτ στο συνολο του. Γενικα στοχευουμε να πετυχουμε μια μεση κατανομη βαρους 43% μπροστα - 57 % πισω και 50 -50 αριστερα-δεξια. Αν κανεις ζυγισμα και στις 4 γωνιες ενος καρτ (με τον οδηγο πανω) ενδεχομενως καπου να εχεις αποκλιση. Αν εισαι αναγκασμενος να βαλεις βαριδια μπορεις τελικα να φερεις το καρτ στα ισια του και να πετυχεις πιο τελειο ζυγισμα.
ΥΓ : η αληθεια hannibal ειναι οτι το 'hatman' το εβγαλα απο το επιθετο μου που ειναι Καπελλακης. Και η πλακα ειναι οτι στο σχολειο με φωναζαν καπελα.. χαχα
-
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
...Το κακο ειναι οτι ενας ελαφρυς οδηγος, σαν εμενα, θα παει αναγκαστικα πιο αργα ...Δεν είναι κακό απλά σου κακοφαίνεται αν χάσεις το άδικο πλεονέκτημα που έχεις...... Αυτό που είναι κακό είναι ότι ο ελαφρύς πάει πιο γρήγορα και έτσι κλέβει, λόγω βάρους.
Πόσα κιλά ζυγίζει το κάρτ πλήρες έτοιμο για χρήση συν ρούχα, κράνος κλπ; Δηλαδή από πόσα κιλά και πάνω του οδηγού αναγκαστικά θα χάνεις λόγω βάρους; -
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
χαχαχα οποτε παμε rotax.Το 125 max και το senior ειναι το ιδιο ή διαφορετικα?
Kαι για το θεμα σασι ξερω μονο τις 3 4 5 top εταιριες.Διαφορες πλεονεκτιματα μειονεκτιματα δεν εχω ιδεα.
**Με μια προτιμηση στα Tony γιατι ειχα μια μινιατουρα μικρος.info Το rotax max fr 125 ειναι το μοτερ και επειδη η κατηγορια που μπορει να τρεξει λεγεται 'senior' (15 και ανω), εν συντομια το λεμε rotax senior
Σχετικα με το σασι θα κοιταξεις τα παρακατω πραγματα..
Πρωτα απ'ολα να ειναι αγωνιστικο σασι, δηλαδη να εχει αγωνιστικες προδιαγραφες. Αυτο μπορεις ευκολα να το καταλαβεις αν κοιταξεις πισω και κατω απο το καθισμα - προς τα αριστερα - εχει κατι κωδικους 'CIK -FIA' και κατι νουμερα απο διπλα που το ενα απο αυτα δειχνει απο ποια χρονια ισχυει η homologation (πχ 11, ισχυει απο το 2011 και ληγει 3 χρονια μετα, το 2014) και ενα αλλο νουμερο που δειχνει την διαμετρο του σωληνα του σασι. Πχ το δικο μου γραφει '30' γιατι εχει διαμετρο σωληνα 30 χιλιοστα. Αλλα σασι, βλεπε Μαρανελλο και CRG εχουν σε καποιους σωληνες 30 και σε αλλους 32 στο ιδιο σασι. Και αυτο εχει την σκοπιμοτητα του, καθως στην ουσια κανει το σασι πιο ευλυγιστο και πιο ακαμπτο σε συγκεκριμενα σημεια. Η homologation ειναι στην ουσια η περιοδος κατα την οποια το σασι σου θεωρειται οτι ειναι σε καλη κατασταση και ακομα φρεσκο και μπορει να τρεξει σε αγωνες. Αλλο αν στην Ελλαδα το κοιτανε η οχι, κανονικα ετσι ειναι. Αν σκεφτεσαι μελλοντικα να κατεβεις σε αγωνες τοτε καλο ειναι να παρεις ενα πιο φρεσκο σασι που να ληγει ας πουμε το 2014 η το 2015.Ενα φρεσκο σχετικα σασι θα ειναι λιγοτερο ταλαιπωρημενο απο ενα πιο παλιο. Αν παρεις ενα Tony Kart του 2007 για παραδειγμα τοτε το σασι αυτο ενδεχομενως να εχει φαει τα ψωμια του και σε πολλα σημεια να ειναι αρκετα ευαλωτο. Σε γενικες γραμμες τα Tony ειναι πολυ μαλακα σασι που δεν κρατανε πανω απο 2-3 χρονια. Οταν λεω δεν κρατανε δεν σημαινει οτι δεν μπορεις να τα καβαλησεις. Απλα το σασι καθως περναει ο καιρος να φανταστεις χανει τις ελαστοακαμπτικες του ιδιοτητες και αρχιζει να συμπεριφερεται διαφορετικα στην πιστα. Ενας αρχαριος δεν μπορει να το καταλαβει, ενας εμπειρος αγωνιζομενος ομως μπορει και θα τον κανει πιο αργο κατα μερικα δεκατα. Παρε ματι να δεις τι κανουν οι οδηγοι στις κορυφαιες ομαδες των πρωταθληματων - τρεχουν 2-3 αγωνες το πολυ και μετα το σασι το πουλανε σε τιμη ευκαιρειας και στον τεταρτο αγωνα τρεχουν με ολοφρεσκο σασι βγαλμενο απο το εργοστασιο. Οποτε καλο ειναι να μην παρεις ενα πολυ παλιο σασι και για αυτον τον λογο.
Ενα αλλο πραγμα που πρεπει να προσεξεις αφου θα πας σε μεταχειρισμενο ειναι να μην εχει σπασιματα στο σωληνα, δηλαδη στους σωληνες. Πριν το παρεις, βαλτο πανω σε ενα σταντ και ψαχουλεψε το πανω-κατω, δεξια-αριστερα και ψαξε για πιθανες μικρορωγμες. Μην περιμενεις να κανουν μπαμ απο μακρυα, μερικες κρυβονται αρκετα καλα. Αλλα να ξερεις γενικα οτι επειδη σχεδον ολες οι πιστες ειναι δεξιοστροφες ολες οι πιεσεις, λογω της φυγοκεντρου, ασκουνται προς την αριστερη μερια του σασι και αφου γενικα ολα τα σασι ειναι πιο ευλυγιστα στο εμπρος μερος και πιο ακαμπτα πισω, οι πιθανοτητες να υπαρξει ρωγμη ειναι πισω-αριστερα κοντα στο καθισμα του οδηγου.
Ενα τελευταιο και λιγο πιο εξειδικευμενο θεμα ειναι αυτο της σκληροτητας, δηλαδη της γενικης ακαμψιας του σασι. Ολα τα αγωνιστικα σασι δεν ειναι τα ιδια. Καποια ειναι πιο μαλακα ενω καποια ειναι σκληροτερα. Ο βασικος σκοπος ειναι η τελεια προσαρμογη στις διαφορετικες πιστες, καθως αν εχεις να τρεξεις σε μια αρκετα κλειστη πιστα με πολλα σικειν και εναλλασομενες στροφες, ενα σκληροτερο σασι θα σε κανει πιο γρηγορο. Ενα σκληροτερο σασι επιπλεον θα ειναι και πιο προβλεψιμο, αρα πιο ευκολοδηγητο για τον αρχαριο. Αν δεις μονο πως ειναι κατασκευασμενα τα σασι απο τα νοικιαρικα θα καταλαβεις την σκοπιμοτητα.
Βλεπεις δεν ανεφερα πουθενα πλεονεκτηματα-μειονεκτηματα, ουτε εκανα συγκρισεις απο σασι διαφορετικων εταιρειων η και ακομα της ιδιας εταιρειας γιατι ναι μεν δεν μπορω να πω κατι πρακτικα καθως δεν εχω δοκιμασει αρκετα σασι για να εχω μια αξιοπιστη γνωμη αλλα και επειδη πιστευω οτι δεν χρειαζεται ενας rookie να μπει στην διαδικασια απο την αρχη για να ψαχνει και το εκατοστο του δευτερολεπτου στον γυρο. Ο,τι σασι και να παρεις, μετα απο καποιο χρονικο διαστημα θα δεις τους χρονους σου να εχουν κατεβει αρκετα και να εχουν σταθεροποιηθει καπως. Εκεινο το σημειο θα ειναι που θα αρχισεις τωρα να ψαχνεσαι περισσοτερο στο στησιμο του σασι για να κλεψεις μερικα δεκατα ακομη. Ρωτα στον αντιπροσωπο το βαθμο δυσκολιας ενος σασι που εχει να σου πει. Αν ειναι ευκολοδηγητο, οι χρονοι σου θα πεσουν πολυ γρηγορα, θα σταθεροποιηθουν πολυ γρηγορα και θα το εξαντλησεις γρηγορα. Αυτο σημαινει οτι ενα τετοιο σασι θα σου δωσει αρχικα μια ικανοποιηση του οτι καταφερνεις να το οδηγεις πολυ κοντα στο οριο του αλλα ταυτοχρονα αυτο το οριο ειναι πιο χαμηλα απο το οριο που μπορεις να θεσεις με ενα πιο δυσκολοδηγητο σασι.
Εννοειται οτι στο τελος θα παρεις κατι που να σου αρεσει κιολας εμφανισιακα για να το βλεπεις και να σου ανοιγει η ορεξη να κανεις καρτ
Σ'ευχαριστω ολο μαθαινω!
Αυτο με το homologation δεν τοπιασα.Ολα τα σασι δηλαδη ειναι στα 3 χρονια πχ 11-14 που ειπες ή αναλογα και με την εταιρια?
ΚΑι κατι αλλο.Διαβασα οτι δεν υπαρχουν κατηγοριες για αγωνες για μη rotax μοτερ.Δηλαδη vortex και iame δεν τρεχουν?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δεν είναι κακό απλά σου κακοφαίνεται αν χάσεις το άδικο πλεονέκτημα που έχεις...... Αυτό που είναι κακό είναι ότι ο ελαφρύς πάει πιο γρήγορα και έτσι κλέβει, λόγω βάρους.
Πόσα κιλά ζυγίζει το κάρτ πλήρες έτοιμο για χρήση συν ρούχα, κράνος κλπ; Δηλαδή από πόσα κιλά και πάνω του οδηγού αναγκαστικά θα χάνεις λόγω βάρους;Ναι, δικιο εχεις.. Κακο για εμενα αλλα καλο για το 'ευ αγωνιζεσθε'
Ενα αυτοματο καρτ για ηλικιες 15 και ανω, οπως ειναι και το δικο μου, ζυγιζει 80 κιλα (χωρις το μοτερ). Αν βαλεις μοτερ, εξατμιση, νερο στο ψυγειο και 3 λιτρα βενζινη που θα χρειαστεις για να βγαλεις εναν 15λεπτο αγωνα τοτε θα παει κοντα στα 90 κιλα. Αν προσθεσεις το βαρος του οδηγου (πχ το δικο μου) μαζι με τον απαραιτητο εξοπλισμο που ειναι κρανος, στολη, θωρακας και γαντια τοτε παει 62 + 3 = 65 κιλα. Οποτε ολα μαζι σουμα παει 90 + 65 = 155 κιλα συνολο για εμενα.
Edit : Τωρα για την ερωτηση που εκανες πριν, αφαιρωντας το βαρος του οδηγου εχουμε 155 - 62 = 93 κιλα. Καντο 95 για να εισαι μεσα.
-
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
Δεν είναι κακό απλά σου κακοφαίνεται αν χάσεις το άδικο πλεονέκτημα που έχεις...... Αυτό που είναι κακό είναι ότι ο ελαφρύς πάει πιο γρήγορα και έτσι κλέβει, λόγω βάρους.
Πόσα κιλά ζυγίζει το κάρτ πλήρες έτοιμο για χρήση συν ρούχα, κράνος κλπ; Δηλαδή από πόσα κιλά και πάνω του οδηγού αναγκαστικά θα χάνεις λόγω βάρους;Ναι, δικιο εχεις.. Κακο για εμενα αλλα καλο για το 'ευ αγωνιζεσθε'
Ενα αυτοματο καρτ για ηλικιες 15 και ανω, οπως ειναι και το δικο μου, ζυγιζει 80 κιλα (χωρις το μοτερ). Αν βαλεις μοτερ, εξατμιση, νερο στο ψυγειο και 3 λιτρα βενζινη που θα χρειαστεις για να βγαλεις εναν 15λεπτο αγωνα τοτε θα παει κοντα στα 90 κιλα. Αν προσθεσεις το βαρος του οδηγου (πχ το δικο μου) μαζι με τον απαραιτητο εξοπλισμο που ειναι κρανος, στολη, θωρακας και γαντια τοτε παει 62 + 3 = 65 κιλα. Οποτε ολα μαζι σουμα παει 90 + 65 = 155 κιλα συνολο για εμενα.
165 κιλά είναι η senior max (rotax), oπότε σε βλέπω για 10 κιλά έρμα αν γίνουν αγώνες και τρέξεις.
-
Ο χρήστης lee22leo έγραψε:
Σ'ευχαριστω ολο μαθαινω!Αυτο με το homologation δεν τοπιασα.Ολα τα σασι δηλαδη ειναι στα 3 χρονια πχ 11-14 που ειπες ή αναλογα και με την εταιρια?
ΚΑι κατι αλλο.Διαβασα οτι δεν υπαρχουν κατηγοριες για αγωνες για μη rotax μοτερ.Δηλαδη vortex και iame δεν τρεχουν?
Ολα τα αγωνιστικα σασι απ' οσο γνωριζω απο την στιγμη που κατασκευαζονται και ειναι διαθεσιμα προς τους οδηγους μπαινει σε ισχυ η ομολογκασιον και κραταει για 3 χρονιες. Μεσα στο διαστημα αυτο εσυ μπορεις να τρεξεις σε αγωνες με το συγκεκριμενο σασι. Αλλα με το καιρο τα σασι εξελισσονται και αλλαζουν καποια απο τα περιφερειακα τους, πχ φρενα κτλ και η επομενη φουρνια που βγαζει η εταιρεια θεωρουνται λιγο πιο βελτιωμενα σασι απο τα προηγουμενα. Σε αυτα τα νεα σασι η ομολογκασιον ξεκιναει απο την στιγμη που ληγει απο τα προηγουμενα. Αν τωρα εσυ εχεις ενα παλιοτερο μοντελο σασι που εχει μολις ληξει η ομολογκασιον του τοτε μπορεις να την ανανεωσεις αλλαζοντας στην ουσια 1-2 περιφερειακα στο σασι. Ετσι μπορεις να αγωνιστεις και με ενα παλιοτερο σασι, αφου στην ουσια δεν διαφερει πια σε τιποτα απο τα καινουρια παρα μονο στο οτι εχει φαει περισσοτερα χιλιομετρα και εχει μια 'χ' καταπονηση. Αυτο με την ανανεωση της ομολογκασιον ξεχασα να το αναφερω στο προηγουμενο μου ποστ. Να φανταστεις ακομα και το κρανος που φορας πρεπει να εχει ομολογκασιον για να μπορεις να συμμετασχεις στους επισημους αγωνες. Οπου βλεπεις τους κωδικους CIK/FIA σημαινει οτι υπαρχει ομολογκασιον, μετα τα νουμερα απλα δειχνουν μεχρι ποτε ισχυει.
-
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
165 κιλά είναι η senior max (rotax), oπότε σε βλέπω για 10 κιλά έρμα αν γίνουν αγώνες και τρέξεις.Εδω ειμαστε!!!
Μου φαινεται πρεπει να αρχισω να τρωω σοκολατες γιατι δεν ειναι ευκολο να βαλεις 10κιλο πανω στο καρτ.. χεχε -
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
Σ'ευχαριστω ολο μαθαινω!
Αυτο με το homologation δεν τοπιασα.Ολα τα σασι δηλαδη ειναι στα 3 χρονια πχ 11-14 που ειπες ή αναλογα και με την εταιρια?
ΚΑι κατι αλλο.Διαβασα οτι δεν υπαρχουν κατηγοριες για αγωνες για μη rotax μοτερ.Δηλαδη vortex και iame δεν τρεχουν?
Ολα τα αγωνιστικα σασι απ' οσο γνωριζω απο την στιγμη που κατασκευαζονται και ειναι διαθεσιμα προς τους οδηγους μπαινει σε ισχυ η ομολογκασιον και κραταει για 3 χρονιες. Μεσα στο διαστημα αυτο εσυ μπορεις να τρεξεις σε αγωνες με το συγκεκριμενο σασι. Αλλα με το καιρο τα σασι εξελισσονται και αλλαζουν καποια απο τα περιφερειακα τους, πχ φρενα κτλ και η επομενη φουρνια που βγαζει η εταιρεια θεωρουνται λιγο πιο βελτιωμενα σασι απο τα προηγουμενα. Σε αυτα τα νεα σασι η ομολογκασιον ξεκιναει απο την στιγμη που ληγει απο τα προηγουμενα. Αν τωρα εσυ εχεις ενα παλιοτερο μοντελο σασι που εχει μολις ληξει η ομολογκασιον του τοτε μπορεις να την ανανεωσεις αλλαζοντας στην ουσια 1-2 περιφερειακα στο σασι. Ετσι μπορεις να αγωνιστεις και με ενα παλιοτερο σασι, αφου στην ουσια δεν διαφερει πια σε τιποτα απο τα καινουρια παρα μονο στο οτι εχει φαει περισσοτερα χιλιομετρα και εχει μια 'χ' καταπονηση. Αυτο με την ανανεωση της ομολογκασιον ξεχασα να το αναφερω στο προηγουμενο μου ποστ. Να φανταστεις ακομα και το κρανος που φορας πρεπει να εχει ομολογκασιον για να μπορεις να συμμετασχεις στους επισημους αγωνες. Οπου βλεπεις τους κωδικους CIK/FIA σημαινει οτι υπαρχει ομολογκασιον, μετα τα νουμερα απλα δειχνουν μεχρι ποτε ισχυει.
πολυς 'νομος'
-
Ο χρήστης lee22leo έγραψε:
πολυς 'νομος'Αστα να πανε, οσο περναει ο καιρος τοσο περισσοτερο στενευουν τα περιθωρια και αυξανονται οι κανονισμοι.. Αν ειναι αργοτερα να μπλεξεις με αγωνες θα εχεις πολλους μπελαδες στο κεφαλι σου και αρκετα θεματα να διευθετησεις. Προς το παρων εχω το καρτακι μου, πηγαινω οποτε μπορω στην πιστα, το ψαχουλευω λιγακι, μπαινω και κανω. Εδω πανω δυστυχως δεν ειμαστε πολλα καρτ, οποτε ειναι δυσκολο να εχεις την ευκαιρεια να κυνηγησεις ενα πιο γρηγορο καρτ για να εχεις το κινητρο να πας πιο γρηγορα. Ευτυχως τις καθημερινες πολλες φορες επισκεπτεται την πιστα ο Ρομπερ - το αριστερο χαφ του Παοκ - και μπαινει μεσα με το εξαταχυτο birel/ tm k9c. Και εχω την ευκαιρεια να παιζω κυνηγητο μαζι του. Σαν ποδοσφαιριστης, εχει πολλη καλη φυσικη κατασταση και αυτο τον βοηθαει να χειριζεται με σχετικη ευκολια το 6ταχυτο κτηνος. Εμενα παλι με βοηθαει πολυ το ποδηλατο που κανω καθημερινα και ανελλιπως και τα ελαχιστα βαρη 2 φορες την εβδομαδα στους ωμους και στην πλατη. Αν ειναι ομως να προετοιμαστεις για αγωνες πρεπει και η προπονηση της φυσικης καταστασης να γινει πιο εντατικη. Γιατι αυτο δεν σε βοηθαει μονο να μπορεις απλος να κανεις παραπανω ωρα καρτ αλλα και στο 10λεπτο που θα μπεις να κανεις να γινεις πιο γρηγορος καθως θα συγκεντρωνεσαι απολυτα στην οδηγηση και στις γραμμες σου και δεν θα εχεις το νου σου στο πως να προστατευθεις απο τις πλευρικες καταπονησεις και τα χοροπηδητα. Εαν φτασεις στο σημειο να οδηγεις πραγματικα χαλαρα τοτε θα μπορεις να προσεγγισεις το οριο, να γινεις πραγματικα γρηγορος και να αποκτησεις την συνεκτικοτητα, στοιχεια τα οποια θα σε οδηγησουν στο βαθρο αργοτερα. Για να το πετυχεις ομως αυτο θα πρεπει να δωσεις μεγαλη βαση και στον τομεα της φυσικης καταστασης.
-
Ο χρήστης HatmanMotorsport έγραψε:
πολυς 'νομος'
Αστα να πανε, οσο περναει ο καιρος τοσο περισσοτερο στενευουν τα περιθωρια και αυξανονται οι κανονισμοι.. Αν ειναι αργοτερα να μπλεξεις με αγωνες θα εχεις πολλους μπελαδες στο κεφαλι σου και αρκετα θεματα να διευθετησεις. Προς το παρων εχω το καρτακι μου, πηγαινω οποτε μπορω στην πιστα, το ψαχουλευω λιγακι, μπαινω και κανω. Εδω πανω δυστυχως δεν ειμαστε πολλα καρτ, οποτε ειναι δυσκολο να εχεις την ευκαιρεια να κυνηγησεις ενα πιο γρηγορο καρτ για να εχεις το κινητρο να πας πιο γρηγορα. Ευτυχως τις καθημερινες πολλες φορες επισκεπτεται την πιστα ο Ρομπερ - το αριστερο χαφ του Παοκ - και μπαινει μεσα με το εξαταχυτο birel/ tm k9c. Και εχω την ευκαιρεια να παιζω κυνηγητο μαζι του. Σαν ποδοσφαιριστης, εχει πολλη καλη φυσικη κατασταση και αυτο τον βοηθαει να χειριζεται με σχετικη ευκολια το 6ταχυτο κτηνος. Εμενα παλι με βοηθαει πολυ το ποδηλατο που κανω καθημερινα και ανελλιπως και τα ελαχιστα βαρη 2 φορες την εβδομαδα στους ωμους και στην πλατη. Αν ειναι ομως να προετοιμαστεις για αγωνες πρεπει και η προπονηση της φυσικης καταστασης να γινει πιο εντατικη. Γιατι αυτο δεν σε βοηθαει μονο να μπορεις απλος να κανεις παραπανω ωρα καρτ αλλα και στο 10λεπτο που θα μπεις να κανεις να γινεις πιο γρηγορος καθως θα συγκεντρωνεσαι απολυτα στην οδηγηση και στις γραμμες σου και δεν θα εχεις το νου σου στο πως να προστατευθεις απο τις πλευρικες καταπονησεις και τα χοροπηδητα. Εαν φτασεις στο σημειο να οδηγεις πραγματικα χαλαρα τοτε θα μπορεις να προσεγγισεις το οριο, να γινεις πραγματικα γρηγορος και να αποκτησεις την συνεκτικοτητα, στοιχεια τα οποια θα σε οδηγησουν στο βαθρο αργοτερα. Για να το πετυχεις ομως αυτο θα πρεπει να δωσεις μεγαλη βαση και στον τομεα της φυσικης καταστασης.
Απο φυσικη κατασταση δεν εχω θεμα πιστευω εδω και 10 μηνες γυμναζομαι 5 φορες τη βδομαδα(γυμναστηριο).ας το παρω πρωτα και ολα τα αλλα τα βρισκω
-
Το θέμα της φυσικής κατάστασης είναι πράγματι πολύ σημαντικό. Πιστεύω κι εμένα με έχει βοηθήσει πολύ στο ξεκίνημα ότι γυμνάζομαι εκτός καρτ. ΌΜΩΣ, όσο και αν γυμνάζεσαι σε γυμναστήριο ή άλλα σπορ, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες καταπονήσεις που μόνο με αρκετή οδήγηση καρτ βάζεις το σώμα σου να συνηθίσει. Έχει να κάνει ακόμα και με το πώς στήνεις το κορμί σου μέσα στο κάθισμα και πώς έχει μάθει να αντιδρά σε διαφορετικές κατευθύνσεις επιταχύνσεων.
-
Πω πω έχουν βαρύνει πολύ τα καρτάκια, θυμάμαι πριν χρόνια κάτι αερόψυκτα αυτόματα που πλήρη ετοιμοπόλεμα τα σηκώνανε 2 άνθρωποι.... τώρα μου λέτε 80-90 κιλά, θέλει σίγουρα 3 άτομα.
Δε λέει, και οι ευτραφείς έχουν ψυχή! Θέλω κατηγορία με ελάχιστο 180 κιλά....Μου έχει τύχει να έχω καλές γραμμές, πολύ σταθερό ρυθμό, να βλέπω ότι σε ελιγμούς και στροφές εξαφανίζω τη διαφορά ή και περνάω μπροστά και μετά στις επιταχύνσεις να μένω πάλι πίσω. Κοιτάω το γυρολόγιο και βλέπω μερικούς που πηγαίναν με γραμμές άλλα αντ' άλλων (και άσχετοι, χωρίς εμπειρία σε πίστα και χαβαλέδες) να έχουν χαμηλότερους χρόνους και ξέρω ότι είναι μόνο λόγω βάρους και όχι ικανότητας.... κρίμα δεν είναι;;
Θυμάμαι μάλιστα στην πίστα είχαν και λίστα με πόσο χρόνο προβλέπεται να πιάσεις ανάλογα με τα κιλά σου και έβλεπα ότι είχα πάει καλά για τα κιλά μου! Όμως δεν το λάμβανε κανένας υπόψη του στα μετά τον 'αγώνα' παζαρέματα!
Για να μην παρεξηγούμαστε, δεν με έπιασε αγωνιστικό πάθος, δεν εννοώ ότι θα τρέξω σε αγώνες αλλά καλό είναι να μην έχεις σημαντική διαφορά βάρους από τους άλλους για να μην αισθάνεσαι σαν τον ηλίθιο της παρέας σε φιλικές συναντήσεις. Από την άλλη όταν καταφέρνεις να μην υστερείς ξέροντας ότι είσαι βαρύτερος νιώθεις μια σχετική περηφάνια... Στην πράξη όμως η προσπέραση είναι πρακτικά αδύνατη. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Πω πω έχουν βαρύνει πολύ τα καρτάκια, θυμάμαι πριν χρόνια κάτι αερόψυκτα αυτόματα που πλήρη ετοιμοπόλεμα τα σηκώνανε 2 άνθρωποι.... τώρα μου λέτε 80-90 κιλά, θέλει σίγουρα 3 άτομα.2 θελει για να το ανεβασεις σε καροτσακι
3ο αν θελεις να το σηκωσεις αρκετα ψηλα (να το βαλεις στον ουρανο καποιου αυτοκινητου πχ και να μη γινει καμια στραβη )
KARTING :-)))....... ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ