Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Λοιπόν οι κυριότερες ΜΗ καταστροφικές μέθοδοι ελέγχου έναντι ρωγμών - πορων οποιουδήποτε εξαρτήματος (είτε συγκολλητού, είτε χυτού, είτε κανονικού) είναι οι εξής :
- Ραδιογραφία (χρήση ακτίνων Χ ή Υ)
- Έλεγχος με μαγνητικά σωματίδια (magnetic particle inspection)
- Έλεγχος με φθορίζοντα - διεισδυτικά υγρά (fluorecent - penetrant inspection).
Η μέθοδος αυτή (που μάλλον γι' αυτή έγινε λόγος πριν) προβλέπει το 'λούσιμο' του εξαρτήματος με ένα διεισδυτικό υγρό (που έχει μεγάλη επιφανειακή τάση, γι' αυτό είναι διεισδυτικό). Μετά την πάροδο αρκετής ώρας, γίνεται απόπλυση του εναπομείναντος υγρού. Κατόπιν προστίθεται κατάλληλη σκόνη, που δρα σαν εμφανιστής - σφουγγάρι.
Επειδή έχουμε φροντίσει το διεισδυτικό υγρό να είναι φθορίζον, χρησιμοποιούμε μια λυχνία υπεριώδους ακτινοβολίας για να δούμε την επιφάνεια.
- Έλεγχος με υπερήχους. Εδώ χρησιμοποιούνται υπέρηχοι με συχνότητα από 1 έως 5 MHz, με χρήση πιεζοστατικών κρυστάλλων. Η αξιοπιστία της μεθόδου είναι πολύ καλή. Στηρίζεται στο γεγονός ότι ο υπέρηχος θα ανακλαστεί σε περίπτωση που συναντήσει κάποια ατέλεια, διαπερνώντας το προς εξέταση υλικό.
- Έλεγχος με δινορεύματα (Eddy current inspection)
Αυτά!
Τις μεθόδους αυτές που αναφέρεις τις χρησιμοποιούμε καθημερινά στην αεροπορία. Απ'οτι ξέρω , οι εταιρείες που διαθέτουν σύγχρονα NDT τμήματα (και πιστοποιημένα) είναι : η Ε.Α.Β. , η Ο.Α. και τα Ναυπηγεία.
Για το στρόφαλο ,η πιο αξιόπιστη μέθοδος είναι το FPI .... δεν ξέρω όμως που υπάρχει σε εξωτερικό συνεργείο.