-
Ο χρήστης Greek έγραψε:
Γενικά όμως αυτό που είναι λανθασμένο σαν σκέψη είναι η παραδοχή ότι ο τροχός που δεν έχει μπλοκάρει έχει 100% πέδηση ένω πχ ο άλλος σε διαφορετική επιφάνεια έχει πχ10%. Στην ουσία τα νούμερα ειναι πολύ διαφορετικά και η χρηση του ABS εξισώνει κατά πολύ την διαφορά μεταξύ των τροχών , τόσο ώστε να μην προκαλούνται διαφορές στην πορεία του οχήματος. Αυτό για να γίνει πρέπει να έχει μεγάλη διαφορά . Δεν ξέρω αν έχει πάει κανείς να κάνει φρενομέτρηση ή όπως αλλιώς λέγεται αλλά αν το κάνει , ειδικά σε παλιά αυτοκίνητα μπορει να δεί ότι υπάρχουν και τρελές διαφορές ανάμεσα σε κάθε τροχό. Αυτό δεν γίνεται αντιληπτό παρά μόνο σε πολλά χιλιόμετρα ή σε διαφορά συντελεστη των οδοστρωμάτων που μεγαλώνει την διαφορά πέδησης. Εξξάλου , ένας από τους συχνότερους λόγους για να κοπείς από τα KTEO , πέρα από καυσαέρια είναι η διαφορά στην πίεση στο χειρόφρενο και σπανιότερα ανα τροχό.
Θυμάμαι σε ένα φορτηγάκι Toyoace που είχαμε η διαφορά ειναι και στους 4 τροχούς και με άσχετα ποσοστά και παρόλα αυτά φρενάριζε ίσια. Βέββαια , ταχύτητες πάνω από 120 δεν είχε ενώ μέσος όρος μετακίνησης ήταν τα 60χλμ.
πολυ σωστα!
-
Ο χρήστης pipitopapaki έγραψε:
Noμιζω οτι αρχιζει να γινεται πιο ξεκαθαρο:
το ABS προσαρμοζει την πιεση του φρενου σε καθε τροχο ξεχωριστα και αναλογα με την συμπεριφορα του καθε τροχου, η οποια μπορει να επηραζεται απο διαφορους παραγοντες. Αποτελεσμα των παραπανω, ειναι ο οδηγος του αυτοκινητου να διατηρησει τον ελεγχο του αυτοκινητου σε περιπτωση εκτακτης αναγκης, ανεξαρτητως σε τι επιφανεια βρισκεται ο καθε τροχος, και ταυτοχρονα η αποσταση ακινητοποιησης του οχηματος να ειναι ιδια ή και μικροτερη. Επιπλεον αλλα συστηματα που διαθετουν τα αυτοκινητα, θα βοηθησουν τον οδηγο και θα κανουν το 'προβλημα' που δημιουργειται σε τετοιες περιπτωσεις, οσο το δυνατον μικροτερο και οσο το δυνατο ευκολοτερα αντιμετωπισιμο, ακομα και σε ακραιες καταστασεις...λαθος
-
Ο χρήστης ae70gts έγραψε:
Noμιζω οτι αρχιζει να γινεται πιο ξεκαθαρο:
το ABS προσαρμοζει την πιεση του φρενου σε καθε τροχο ξεχωριστα και αναλογα με την συμπεριφορα του καθε τροχου, η οποια μπορει να επηραζεται απο διαφορους παραγοντες. Αποτελεσμα των παραπανω, ειναι ο οδηγος του αυτοκινητου να διατηρησει τον ελεγχο του αυτοκινητου σε περιπτωση εκτακτης αναγκης, ανεξαρτητως σε τι επιφανεια βρισκεται ο καθε τροχος, και ταυτοχρονα η αποσταση ακινητοποιησης του οχηματος να ειναι ιδια ή και μικροτερη. Επιπλεον αλλα συστηματα που διαθετουν τα αυτοκινητα, θα βοηθησουν τον οδηγο και θα κανουν το 'προβλημα' που δημιουργειται σε τετοιες περιπτωσεις, οσο το δυνατον μικροτερο και οσο το δυνατο ευκολοτερα αντιμετωπισιμο, ακομα και σε ακραιες καταστασεις...λαθος
δωσε παραπανω στοιχεια...
-
οπως πολυ σωστα ειπες για ολα τα αλλα
αλλα το abs δεν φτιαχτηκε για να μειωσει αποσταση..
φτιαχτηκε για να μπορεις να κατευθηνεις το αμαξι σε φρεναρισμα πανικου η ακομα να μαζεψεις το αμαξι σε παγο-χιονι πατωντας το φρενο τερμα ακομα και αν δεν χρειαζεται να σταματησεις....
τι αλλω να πω, τεχνικα στοιχεια να παραθεσω? γκουκλαρισε το
παρτο και λογικα :
το abs φρεναρει διακεκομενα ελεχοντας ετσι την προσφυση τους σωστα? διακεκομενα....
για φαντασου ενα συνεχομενο χωρις διακοπες φρεναρισμα στο οριο της προσφυσης? δυσκολο βεβαια αλλα πολυ πιο μικρη αποσταση.
το τελειο abs οσον αφορα την αποσταση θα ηταν να μην νιωθεις καν οτι μπαινει. ισως στην 10-12 γενιά? -
Ο χρήστης ae70gts έγραψε:
οπως πολυ σωστα ειπες για ολα τα αλλα
αλλα το abs δεν φτιαχτηκε για να μειωσει αποσταση..
φτιαχτηκε για να μπορεις να κατευθηνεις το αμαξι σε φρεναρισμα πανικου η ακομα να μαζεψεις το αμαξι σε παγο-χιονι πατωντας το φρενο τερμα ακομα και αν δεν χρειαζεται να σταματησεις....
τι αλλω να πω, τεχνικα στοιχεια να παραθεσω? γκουκλαρισε το
παρτο και λογικα :
το abs φρεναρει διακεκομενα ελεχοντας ετσι την προσφυση τους σωστα? διακεκομενα....
για φαντασου ενα συνεχομενο χωρις διακοπες φρεναρισμα στο οριο της προσφυσης? δυσκολο βεβαια αλλα πολυ πιο μικρη αποσταση.
το τελειο abs οσον αφορα την αποσταση θα ηταν να μην νιωθεις καν οτι μπαινει. ισως στην 10-12 γενιά?οχι δεν ζητησα τεχνικα... το δεχομαι οτι σκοπος του abs ειναι αυτο που λες... αλλωστε σαν σκοπο στο post μου ηταν να συνοψισω τα οσο ειχαν γραφτει...ετσι και αλλιως, σαν 'μη γνωστης'του αντικειμενου, βαση λογικης γραφω...
-
Ο χρήστης ae70gts έγραψε:
οπως πολυ σωστα ειπες για ολα τα αλλα
αλλα το abs δεν φτιαχτηκε για να μειωσει αποσταση..
φτιαχτηκε για να μπορεις να κατευθηνεις το αμαξι σε φρεναρισμα πανικου η ακομα να μαζεψεις το αμαξι σε παγο-χιονι πατωντας το φρενο τερμα ακομα και αν δεν χρειαζεται να σταματησεις....
τι αλλω να πω, τεχνικα στοιχεια να παραθεσω? γκουκλαρισε το
παρτο και λογικα :
το abs φρεναρει διακεκομενα ελεχοντας ετσι την προσφυση τους σωστα? διακεκομενα....
για φαντασου ενα συνεχομενο χωρις διακοπες φρεναρισμα στο οριο της προσφυσης? δυσκολο βεβαια αλλα πολυ πιο μικρη αποσταση.
το τελειο abs οσον αφορα την αποσταση θα ηταν να μην νιωθεις καν οτι μπαινει. ισως στην 10-12 γενιά?Στο πεντάλ όταν λειτουργεί το ABS δεν μειώνουν τον κραδασμό για να επιστήσουν την προσοχή του οδηγού ότι βρίσκεται σε περιοχή ελεγχόμενου μπλοκαρίσματος, θα μπορούσαν να το εξαλείψουν όπως οι ίδιοι λένε τοποθετώντας μια διάταξη charge tank
-
Ο χρήστης ae70gts έγραψε:
αλλα το abs δεν φτιαχτηκε για να μειωσει αποσταση..
φτιαχτηκε για να μπορεις να κατευθηνεις το αμαξι σε φρεναρισμα πανικου η ακομα να μαζεψεις το αμαξι σε παγο-χιονι πατωντας το φρενο τερμα ακομα και αν δεν χρειαζεται να σταματησεις....Αυτό είναι μεγάλη παρανόηση που για κάποιο λόγο έχει γίνει δόγμα (λόγω περιοδικών ή 'διαίσθηνσης ίσως). Το ABS φτιάχτηκε για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση κάθε τροχού άρα να μειώσει την απόσταση και να διατηρήσει τον έλεγχο ο οδηγός,** μαζί πάνε αυτά**.
παρτο και λογικα :
το abs φρεναρει διακεκομενα ελεχοντας ετσι την προσφυση τους σωστα? διακεκομενα....
για φαντασου ενα συνεχομενο χωρις διακοπες φρεναρισμα στο οριο της προσφυσης? δυσκολο βεβαια αλλα πολυ πιο μικρη αποσταση.
το τελειο abs οσον αφορα την αποσταση θα ηταν να μην νιωθεις καν οτι μπαινει. ισως στην 10-12 γενιά?Το 'τέλειο' ABS (οι supersport μοτοσικλέτες της Honda έχουν κάτι πρακτικά σαν αυτό που περιγράφεις) είναι καλύτερο από ένα μέτριο ABS (προφανές?). Από την άλλη ακόμα και ένα πολύ μέτριο ABS είναι καλύτερο από το τίποτα. Προσφέρει μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης ΚΑΙ σαφώς ανώτερο έλεγχο.
Πάρτο και λογικά (αρκεί να έχεις υπ'όψιν σου τι είναι και πως λειτουργεί η τριβή..)
-
Ειναι αληθεια οτι υπαρχει κοσμος που λεει: 'μια χαρα φρεναριζα αλλα προς το τελος πιασανε τα abs και στουκαρα στον μπροστινο'.
Επισης υπαρχουν και οδηγοι οι οποιοι αν ε εχουν αμαξι με abs,asr,esp κτλ νομιζουν οτι μπορουν να πηγαινουν τεζα με λαστιχα 10ετιας και αμορτισερ απο τοτε που αγοραστηκε.
Γενικα δεν ειμαστε καλα ενημερωμενοι... -
αυτοι οχι διπλωμα δε θα πρεπε να ειχανε,αλλα ουτε να ειχαν παρει απολυτηριο δημοτικου.
-
Δυστυχως ειναι πολλοι και ζουν αναμεσα μας!
Σε αγγλικο φορουμ τσακωνονταν για διαφορες κινεζικων ελαστικων και λεει τελικα ο ενας:'φιλαρακι τα τεστ φρεναρισματος δεν τα πιστευω γιατι τα κανουν με πατημενο συμπλεκτη ενω εγω κατεβαζω και ταχυτητες οποτε με τα budget λαστιχα και την τεχνικη μου μπορω και φρεναρω οπως ενα premium με νεκρα...'Ενα αλλο παλικαρι:θα παρω δυο λαστιχα να τα βαλω μπροστα και για πισω δεν πειραζει αμα πεταξει κωλο εχω esp...
-
καλυτερα να χεις μουφα λαστιχα μπροστα παρα πισω
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Ειναι αληθεια οτι υπαρχει κοσμος που λεει: 'μια χαρα φρεναριζα αλλα προς το τελος πιασανε τα abs και στουκαρα στον μπροστινο'.
Επισης υπαρχουν και οδηγοι οι οποιοι αν ε εχουν αμαξι με abs,asr,esp κτλ νομιζουν οτι μπορουν να πηγαινουν τεζα με λαστιχα 10ετιας και αμορτισερ απο τοτε που αγοραστηκε.
Γενικα δεν ειμαστε καλα ενημερωμενοι...Εδώ υπάρχουν, ή τουλάχιστον υπήρχαν μέχρι 2-3 χρόνια, πρόεδροι στα δικαστήρια που σου έλεγαν και ,και σε δίκαζαν εις βάρος σου ότι δεν φρενάρισες γιατί η τροχαία δεν βρήκε ίχνη από φρενάρισμα. Για ποιά ενημέρωση μιλάς ?
Εδώ ακόμα νομίζουν ότι οι δισκόπλακες στραβώνουν και ραγίζουν από τα νερά, και στο λένε φρενάδες και στα συνεργεία, για ποιά ενημέρωση αναρωτιέσαι ?
Ο χώρος του αυτοκινήτου βρίθει από αστικούς μύθους, εμείς θα τους καταρρίψουμε ?
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Εδώ υπάρχουν, ή τουλάχιστον υπήρχαν μέχρι 2-3 χρόνια, πρόεδροι στα δικαστήρια που σου έλεγαν και ,και σε δίκαζαν εις βάρος σου ότι δεν φρενάρισες γιατί η τροχαία δεν βρήκε ίχνη από φρενάρισμα. Για ποιά ενημέρωση μιλάς ?Αυτό έχει γίνει ποτέ? Το έχω ακούσει πχ από την Άρη Σταθάκη (..) αλλά υπάρχει κανείς που να έχει άμμεση εμπειρία (όχι μου είπανε κλπ) για κάτι τέτοιο?
Μου μυρίζει urban myth..
-
Από το wikipedia (αποσπασματικά αλλά χωρίς αλλοίωση του νοήματος)
A 2003 Australian study by Monash University Accident Research Centre found that ABS:[1]
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS.
In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances.
The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid, though loss of control remains more likely on soft surfaces such as gravel or on slippery surfaces such as snow or ice.
A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent.[20]Τα βασικά στα Ελληνικά:
Σε επιφάνεια με υψηλή πρόσφυση φρενάρουν καλύτερα.
Σε χαλίκι, άμμο, χιόνι χειρότερα 22% με κέρδος την διατήρηση της κατευθυντικότητσς.Επίσης διαβάζοντας λίγο περισσότερο είδα ότι το ABS αυξάνει τις εξόδους και τουμπαρίσματα που εγώ εκλαμβάνω σαν αστοχία επαρκούς μείωσης ταχύτητας!!
-
Tα χω ξαναγραψει.
Βοηθαει στο απροοπτο και περισσοτερο αυτον που δεν εμαθε ποτε να οδηγει.
Ενας καλος οδηγος ,πολυ σπανια θα χρειασθει την βοηθεια του συστηματος. -
Λυπαμαι που δε βρισκω το λινκ αλλα σε μια παρομοια εκθεση ειχαν βρει οτι αυτοκινητα με abs ειχαν αρκετα μεγαλη συμμετοχη σε θανατηφορα δυστυχηματα.
Ο λογος που ειχαν βρει οι ερευνητες του πανεπιστημιου ηταν η μεγαλη αυτοπεποιθηση των οδηγων καθως και οτι πιστευαν πως μπορουν ναφρεναρουν με 200 και ταυτοχρονα να στριβουν. -
Καλά μαθαίνουμε σπουδαία πράγματα εδώ παίδες
onyx! σε είχα για σοβαρό άτομο, να που κάνω λάθος και το παραδέχομαι κιόλας
-
Η μόνη περίπτωση που το ABS προκαλή αύξηση της απόστασης φρεναρίσματος είναι όταν σε συγκεκριμένες συνθήκες ο συντελεστλης τριβής ολίσθησης είναι μεγαλύτερος από τον συντελεστή τριβής κύλισης, αυτό μεταφράζεται στην υποπερίπτωση της υποπερίπτωσης όπου η ολίσθηση δημιουργεί πρόσχωμα εμπρός από τον τροχό.
Αυτό προφανώς δεν έχει σχέση με κίνηση εντός δρόμου, ούτε καν με τις περισσότερες περιπτώσεις κίνησης εκτός δρόμου.
Όσο για την έρευνα της NHTSA, βλέπω έβα deja vu του ΣΥΝΧΡΟΝΑΥΤΗ, από την μανία του κάποιος να δείξει ότι έχει δίκιο λέει ότι να'ναι και επιλακείται κάποια έρευνα που δεν έχει καμία σχέση με το 'συμπέρασμα'.
-
στο χωμα χιονι χαλικι δηλαδη που χωρις abs φρεναρεις και μπλοκαρουν και μαζευεται βουναλακι απο χωμα μπροστα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Επίσης διαβάζοντας λίγο περισσότερο είδα ότι το ABS αυξάνει τις εξόδους και τουμπαρίσματα που εγώ εκλαμβάνω σαν αστοχία επαρκούς μείωσης ταχύτητας!!
Το ΝHTSA test σε διαψεύδει: ''We believe this study has established that ABS braking performance deficiencies are not responsible for the apparent increase in ABS-equipped, single-vehicle, run-off-the road crashes.''
Λύγκας
http://www.nhtsa.gov/DOT/NHTSA/NRD/Mult ... nalRpt.pdf
Απότομο φρενάρισμα