-
24-105 τον βρίσκεις στην καλύτερη (αγνώστου κατάστασης) 500€. 0 50mm 1.4 τσιμπάει λίγο μτχ, 250+. Αν είναι σε καλή κατάσταση τότε είσαι στα υψηλά όρια της καλής τιμής
-
Ωραίο πακετάκι πάντως.
-
Τον 24-105 σε κρόπ θα τον βάλεις...?
-
Για το πακέτο καλή τιμή το βλέπω κι εγώ
Άντε με σκληρές διαπραγματεύσεις να κατεβάσεις κανένα 50ρικο; -
αν έλεγα για τους 2 τελευταίους πόσο μπορεί να τους έπαιρνα?
Ο χρήστης morpheus έγραψε:
Τον 24-105 σε κρόπ θα τον βάλεις...?Στην 40D μορφέα, γιατί?
-
Απο περιέργεια...
Απλώς είναι λίγο μαλακία αυτά τα mm σε κροπ... αυτός είναι για ταμάμ ff... -
ο πρώτος μάλλον θα πάει στη συγκάτοικο, για τους 2 τελευταίους ενδιαφέρομαι περισσότερο
-
Ο χρήστης morpheus έγραψε:
Απλώς είναι λίγο μαλακία αυτά τα mm σε κροπ... αυτός είναι για ταμάμ ff...+1. Ακόμα και τη λέξη 'ταμάμ' σκέφτηκα!
-
Εμένα με ζορίζει λίγο το f/4 βασικά, αλλά τα +35mm σε σχέση με τον 24-70/2.8 είναι αρκετά ενδιαφέροντα (συν το IS).
Αλλά και σε crop, εφόσον συνοδεύεται με τον 12-24 γενικά είσαι καλυμμένος, αλλά θα πρέπει να αλλάζεις τακτικά φακούς. -
Παίδες κοντεύουν να σπάσουν τα νεύρα μου με τα αρχεία RAW. Στην αρχή με την DSLR τραβούσα μόνο Jpeg μέχρι που έμαθα το RAW και κόλλησα. Παρά τα θετικά τους όμως, τα RAW βγαίνουν συνήθως 'επίπεδα' και έτσι στο 90% τον περιπτώσεων θέλουν μια έστω και μικρή επεξεργασία (για αυτό έχω ακόμη φωτογραφίες από το καλοκαίρι ανεπεξέργαστες). Και κάπου εδώ ξεκινάει το πρόβλημα μου.
Στην μηχανή έχω ορίσει ως color space το sRBG (2η επιλογή που υπάρχει είναι το AdobeRGB). Τις φωτογραφίες τις βλέπω συνήθως με το Irfanview (βολεύει επειδή είναι ταχύτατο), το οποίο όμως 100% πειράζει την εικόνα και τις δίνει περισσότερο contrast και κορεσμό. Όταν ανοίγω τις φωτογραφίες στο Lightroom η εικόνα είναι πολύ διαφορετική. Το πρόβλημα είναι πως εγώ κάθομαι με τις ώρες να 'στρώσω' χρωματικά τις φωτογραφίες στο Lightroom (και να τις εξάγω ως Jpeg) και όταν τις βλέπω μετά με κάποιο άλλο πρόγραμμα εκτός του Lightroom το αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό.
Τι πρέπει να ρυθμίσω ώστε να έχω σταθερό αποτέλεσμα; Το color space της μηχανής, της οθόνης, ή των προγραμμάτων;
Έφαγα τώρα 2 ώρες να επεξεργάζομαι 70 φώτος σε ένα laptop (μήπως και έφταιγε κάποια ρύθμιση στον desktop) και μόλις τις πέρασα στο Desktop μόνο που δεν άρχισα να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο από την διαφορά στο αποτέλεσμα. -
Το να διορθώσεις μια φωτό στο ps,LR και να πετύχεις αυτό που θες (ειδικά στα χρώματα) είναι δύσκολο. Εκτός αν είσαι ο morpheus
Αυτο το φλατ στα χρώματα το έχω παρατηρήσει σε raw μόνο αν αφήσω το WB στο auto.
-
carfanatic
Ο χρήστης axel12p έγραψε:
Παίδες κοντεύουν να σπάσουν τα νεύρα μου με τα αρχεία RAW. Στην αρχή με την DSLR τραβούσα μόνο Jpeg μέχρι που έμαθα το RAW και κόλλησα. Παρά τα θετικά τους όμως, τα RAW βγαίνουν συνήθως 'επίπεδα' και έτσι στο 90% τον περιπτώσεων θέλουν μια έστω και μικρή επεξεργασία (για αυτό έχω ακόμη φωτογραφίες από το καλοκαίρι ανεπεξέργαστες). Και κάπου εδώ ξεκινάει το πρόβλημα μου.
Στην μηχανή έχω ορίσει ως color space το sRBG (2η επιλογή που υπάρχει είναι το AdobeRGB). Τις φωτογραφίες τις βλέπω συνήθως με το Irfanview (βολεύει επειδή είναι ταχύτατο), το οποίο όμως 100% πειράζει την εικόνα και τις δίνει περισσότερο contrast και κορεσμό. Όταν ανοίγω τις φωτογραφίες στο Lightroom η εικόνα είναι πολύ διαφορετική. Το πρόβλημα είναι πως εγώ κάθομαι με τις ώρες να 'στρώσω' χρωματικά τις φωτογραφίες στο Lightroom (και να τις εξάγω ως Jpeg) και όταν τις βλέπω μετά με κάποιο άλλο πρόγραμμα εκτός του Lightroom το αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό.
Τι πρέπει να ρυθμίσω ώστε να έχω σταθερό αποτέλεσμα; Το color space της μηχανής, της οθόνης, ή των προγραμμάτων;
Έφαγα τώρα 2 ώρες να επεξεργάζομαι 70 φώτος σε ένα laptop (μήπως και έφταιγε κάποια ρύθμιση στον desktop) και μόλις τις πέρασα στο Desktop μόνο που δεν άρχισα να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο από την διαφορά στο αποτέλεσμα.Κατ'αρχήν το color space της μηχανής δεν επηρεάζει τα raw (μόνο τα jpg) οπότε οτι και να βάλεις δεν θα αλλάξει κάτι.
Στο LR μάλιστα θα βρείς και ένα ακόμη color space (ProPhoto RGB) το οποίο είναι μεγαλύτερο και απο τα παραπάνω 2 (εαν δεν έχεις εμπειρία απο color spaces δεν θα συνιστούσα να το επιλέξεις, το sRGB είναι η safe λυση)...
Επίσης κάποια προγράμματα έχουν μαλακισμένο color management... δεν ξέρω που βλέπεις μετά τα jpg που έβγαλες απο το LR αλλά δεν θα έπρεπε να φαίνονται τόσο διαφορετικά στο ίδιο μηχάνημα...
Απο εκεί και πέρα, αυτό που πιστεύω πως θα σε βοηθήσει με τους χρόνους είναι να φτιάξεις 1-2 (γιατί οχι και παραπάνω) γενικά Presets σε μηχάνημα/οθόνη που εμπιστεύεσαι (αν και αν έχεις μπούσουλα κάποιο jpg δεν έχει σημασία το μηχάνημα) και να τα κάνεις apply σε μεγάλα σετ ανάλογα την περίσταση...
Έτσι θα έχεις τις πολλές σε ένα αξιοπρεπές επιπεδο και ασχολείσαι παραπάνω μόνο σε όποιες θέλεις...
Γενικά τα presets αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά (οι περισσότεροι δεν το κάνουν) μπορείς να επιταχύνεις σημαντικά το workflow σου...Τέλος οι διαφορές απο οθόνη σε οθόνη θα υπάρχουν πάντα... και κάποιες φορές πράγματι είναι τραγικές, δεν το γλυτώνεις...
Ακόμη και αν καλιμπράρεις πχ αυτή του desktop... στο laptop θα βλέπεις άλλα... στο tablet άλλα... στο pc του κολλητού άλλα... -
Morpheus ευχαριστώ πολύ για την λεπτομερέστατη απάντηση.
Τελικά πράγματι η μεγαλύτερη διαφορά από ότι πρόσεξα υπάρχει ανάμεσα στους υπολογιστές. Υποψιάζομαι πως για να καταφέρει να έχει κάποιος 'συνεπές' αποτέλεσμα ανάμεσα σε διαφορετικούς υπολογιστές θα πρέπει να καλιμπράρει όλες τις οθόνες με κάποιο εργαλείο όπως το color spyder και πάλι παίζει αν θα καταφέρεις να έχεις ίδιο αποτέλεσμα με διαφορετικές οθόνες.
Το πρόγραμμα που χρησιμοποιώ συνήθως για να δω τις φωτογραφίες μου είναι το irfanview, το οποίο βολεύει γιατί είναι πολύ ελαφρύ και γρήγορο. Το σίγουρο είναι πως και αυτό 'πειράζει' σε ένα βαθμό τις φωτογραφίες σε σχέση με το Lightroom για παράδειγμα.
Αυτό με τα presets το έχω σκεφτεί και εγώ, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να το πετύχω γιατί δεν το πολύ έχω με το Lightroom. Έψαχνα να βρω μήπως υπάρχουν έτοιμα presets που να προσομοιάζουν τα Jpeg της Pentax (να κάνει στο raw δηλαδή την ίδια επεξεργασία με αυτή του jpeg της μηχανής), άλλα δυστυχώς δεν βρήκα κάτι.
Για το color space θα το αφήσω αν είναι sRGB αν είναι.
-
Κάπως έτσι με το καλιμπράρισμα αλλά και αυτό υπο προϋποθέσεις. Δεν καλιμπράρονται όλες οι οθόνες.
Δεν γνωρίζω το irfanview και δεν ξέρω καθόλου τι color management κανει στα jpg/tiff που βγάζει. Να ξέρεις όμως πως στην περίπτωση που τα κάνει export σε κάποιο ευρύ color space (πχ ProPhoto RGB) και η φωτό ύστερα ανοιχτεί απο πρόγραμμα ή οθόνη που δεν υποστηρίζει αυτό το χρωματικό εύρος, θα αρχίσει να κόβει ότι περισσεύει με αποτέλεσμα τα χρώματα σου να πάνε περίπατο.
Απο το μεγαλύτερο στο μικρότερο: ProPhoto RGB > Adobe RGB > sRGB... και ακόμη και το Adobe RGB είναι ελάχιστες οι οθόνες που το καλύπτουν.
(γιαυτό ανέφερα στο προηγούμενο ποστ πως καλύτερα να μείνεις στο ασφαλές sRGB)

Τέλος όσον αφορά στα presets, αν δεν βρίσκεις έτοιμα είναι ένα θέμα, όντως δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο αν δεν γνωρίζεις καλά το LR και τις παραμέτρους του.
Παρόλα αυτά θα πρότεινα να προσπαθήσεις ακόμη και έτσι να φτιάξεις 1-2 global presets... ακόμη και αν δεν είναι 100% πιστά στα jpg αλλά σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα και βελτιώνουν έστω και λίγο την μουντάδα των raw. -
ή τράβα RAW + JPEG και έχεις κατευθείαν σαν jpeg αυτές που δεν χρειάζονται πείραγμα
α, και πέτα το irfanview αν θες να κάνεις σωστή δουλειά
-
Η μηχανή είναι παλιά (Pentax K100D Super) και δεν προσφέρει την επιλογή για RAW+JPEG. Ας όψεται η κρίση, αλλιώς θα την είχα ήδη αντικαταστήσει με μια Κ-30
-
World Press Photo of the Year - 2013 Contest Awards
-
Ο χρήστης axel12p έγραψε:
World Press Photo of the Year - 2013 Contest AwardsΣτην photo of the year (καταπληκτική btw) προσπαθώ να καταλάβω τον φωτισμό...
Ενώ ο ήλιος είναι πίσω δεξιά, υπάρχει ξεκάθαρα μεγάλη πηγη φωτός εμπρός αριστερά... -
Και εμένα αυτό μου έκανε εντύπωση. Πιθανότατα να μην έχει χρησιμοποιήσει τίποτα και απλά το αποτέλεσμα να είναι προϊόν επεξεργασίας. Αρχικά σκέφτηκα μήπως έχει κάποιο reflector αριστερά του, αλλά φαίνονται να φωτίζονται και πρόσωπα αρκετά πίσω. Άσε που μάλλον θα ήταν λίγο δύσκολο να στήσει εξοπλισμό εκείνη την στιγμή. Οπότε υποψιάζομαι πως τον ρόλο του reflector έχει παίξει ο τοίχος της πολυκατοικίας αριστερά. Έχει χαμηλώσει αυτός στην συνέχεια τα highlights, και έχει φωτίσει πολύ τον κόσμο.
Μερικές φωτογραφίες είναι πάντως...
-
Ο χρήστης axel12p έγραψε:
Και εμένα αυτό μου έκανε εντύπωση. Πιθανότατα να μην έχει χρησιμοποιήσει τίποτα και απλά το αποτέλεσμα να είναι προϊόν επεξεργασίας. Αρχικά σκέφτηκα μήπως έχει κάποιο reflector αριστερά του, αλλά φαίνονται να φωτίζονται και πρόσωπα αρκετά πίσω. Άσε που μάλλον θα ήταν λίγο δύσκολο να στήσει εξοπλισμό εκείνη την στιγμή. Οπότε υποψιάζομαι πως τον ρόλο του reflector έχει παίξει ο τοίχος της πολυκατοικίας αριστερά. Έχει χαμηλώσει αυτός στην συνέχεια τα highlights, και έχει φωτίσει πολύ τον κόσμο.Μερικές φωτογραφίες είναι πάντως...
my thoughts exactly...
Φωτογραφία. Ασχολείστε;