-
Το κεφάλαιο στο οποίο αναφέρομαι δεν περιγράφει τεχνικές διόρθωσης υπερστροφής/υποστροφής/απώλειας ελέγχου. Περιγράφει τεχνικές επίτευξης μέγιστης ταχύτητας εξόδου σε μια στροφή. Αυτό είναι επιθυμητό μόνο σε αγώνες/πίστα. Σε πόσους δρόμους χρειάζεται να οδηγήσεις με γραμμές για να φτάσεις στο νόμιμο όριο του δρόμου? Γιατί αν έχεις σκοπό να υπερβείς το όριο του δρόμου είσαι ήδη εκτός προδιαγραφών του συστήματος μεταφοράς (αυτοκίνητο-δρόμος).
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Είναι σα να σου κάνει κήρυγμα περί χριστιανικής ηθικής και παρθενίας μία τσατσά της Φυλής. Τη στιγμή μάλιστα που έχει ωθήσει και τα παιδιά της στο ίδιο επάγγελμα, δεν είναι ότι άλλαξε μυαλά μεγαλώνοντας. Ε, αν δεν είναι οξύμωρο, τότε τι είναι;
Μάλιστα δηλαδή ο Ιαβέρης ασχολείται με την κολασμένη πλευρά τις αυτοκίνησης (τρέχει σε αγώνες)άρα δεν έχει λόγο για την σωστη οδική συμπεριφορά,άρα κακο παράδειγμα
Ο Σταθάκης που επίσης ήταν οδηγός αγώνων είναι στο απυρόβλητο για σενα δηλαδή?
Αν δεν το έχεις καταλάβει είθισται στο τομέα αυτο να αναλαμβάνουν μέρος με αρκετή συνεισφορά και αυτο το σινάφι.Και όσο για το ''έχει ωθήσει και τα παιδιά της στο ίδιο επάγγελμα'' Κατ αρχήν δεν ειναι επαγγελμα για την Ελληνική πραγματικότητα είναι χόμπι αν δεν έχεις ενημερωθεί και μακάρι όλοι μας να είχαμε την δυνατότητα να γνωρισουμε την πλευρα τις αγωνιστικής οδήγησης με ασφαλεις τροπους και όχι με το να σκοτωνόμαστε στους δρόμους!
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Το κεφάλαιο στο οποίο αναφέρομαι δεν περιγράφει τεχνικές διόρθωσης υπερστροφής/υποστροφής/απώλειας ελέγχου. Περιγράφει τεχνικές επίτευξης μέγιστης ταχύτητας εξόδου σε μια στροφή. Αυτό είναι επιθυμητό μόνο σε αγώνες/πίστα. Σε πόσους δρόμους χρειάζεται να οδηγήσεις με γραμμές για να φτάσεις στο νόμιμο όριο του δρόμου? Γιατί αν έχεις σκοπό να υπερβείς το όριο του δρόμου είσαι ήδη εκτός προδιαγραφών του συστήματος μεταφοράς (αυτοκίνητο-δρόμος).Μια αγωνιστική Γραμμή (Ανοιγμα-κλεισιμο-άνοιγμα) δεν έχει την έννοια απολυτά τις επίτευξης μεγαλύτερης ταχύτητας εξόδου απο στροφη αλλά και την μειωση τις καμπυλοτητας τις διαγραφόμενης ακτινας ελαχιστοποιώντας στο μεγιστο την φυγόκεντρο δύναμη.
-
Όταν ανέφερα τα μαργαριτάρια της Φυσικής, είχα στο μυαλό μου το παράδειγμα της μετωπικής πρόσκρουσης δύο ίδιων αυτοκινήτων (π.χ. Clio) με 90 χλμ/ω, όπου έλεγε ότι είναι σα να τρακάρει το Clio σε ακίνητο εμπόδιο (τοίχο) με 180. Αυτό θυμάμαι απέξω, αλλά νομίζω ότι ήταν 1-2 ακόμα που έβγαζαν μάτι.
Αναφορικά με το πρότυπο: όταν είσαι το είδωλο μιας ολόκληρης γενιάς και κάνεις τα απίστευτα, το μόνο λογικό είναι ότι προάγεις τη γρήγορη οδήγηση κι ότι θα προσπαθήσουν να σε μιμηθούν. Σίγουρα έχει βάλει το λιθαράκι του σε πολλούς θανάτους γρήγορων οδηγών, νεαρών και μη, στη χώρα μας. Όπως λιθαράκι έχουν βάλει και όλα τα περιοδικά, οι οδηγοί αγώνων εγχώριοι και ξένοι, ίσως και εμείς με τα γραφόμενά μας εδώ μέσα, που 'παροτρύνουμε/προωθούμε' την ιδέα της γρήγορης οδήγησης. Απλά ο Ιαβέρης έχει βάλει από τα μεγαλύτερα λιθαράκια, προφανώς.
Δεν είμαι διόλου αντίθετος στην ιδέα της ασφαλούς οδήγησης, αλλά καλώς ή κακώς μεγαλώσαμε θεωρώντας την οδήγηση ως μια διαδικασία που πρέπει να προσφέρει απόλαυση και για αυτό μας αρέσει να τρέχουμε. Αυτό επιφέρει και συγκεκριμένα αρνητικά, όπως οι θάνατοι από τροχαία λόγω της γρήγορης οδήγησης, τραυματισμούς, υψηλό κόστος σε σχέση με το εισόδημά μας, αφού θέλουμε γρήγορο αμάξι. Ε, όπως και να το κάνουμε, ο Ιαβέρης έχει συμβάλει (και μάλιστα σημαντικά) σε αυτή τη νοοτροπία της γρήγορης οδήγησης.ΥΓ. Και μη νομίζεις ότι ο Ιαβέρης οδηγούσε γρήγορα μόνο σε πίστες/κλειστές διαδρομές.
- Πού έμαθε τη γρήγορη οδήγηση ως πιτσιρικάς; Μήπως ήταν κι αυτός γιος του μπαμπά Schumaher με την ιδιόκτητη πίστα καρτ;
- Από συνέντευξή του σε περιοδικό: Είχε πάει για δοκιμές στην Ιταλία, μια εβδομάδα πριν τον αγώνα. Είχαν νοικιάσει ένα αυτοκίνητο (Alfa ή Lancia, δε θυμάμαι), ήταν οδηγός-συνοδηγός κι είχαν πάρει κι έναν φίλο μαζί. Λες να πήγαιναν διαβάζοντας σημειώσεις και να τηρούσαν τα όρια ταχύτητας;
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Όταν ανέφερα τα μαργαριτάρια της Φυσικής, είχα στο μυαλό μου το παράδειγμα της μετωπικής πρόσκρουσης δύο ίδιων αυτοκινήτων (π.χ. Clio) με 90 χλμ/ω, όπου έλεγε ότι είναι σα να τρακάρει το Clio σε ακίνητο εμπόδιο (τοίχο) με 180. Αυτό θυμάμαι απέξω, αλλά νομίζω ότι ήταν 1-2 ακόμα που έβγαζαν μάτι.
Αναφορικά με το πρότυπο: όταν είσαι το είδωλο μιας ολόκληρης γενιάς και κάνεις τα απίστευτα, το μόνο λογικό είναι ότι προάγεις τη γρήγορη οδήγηση κι ότι θα προσπαθήσουν να σε μιμηθούν. Σίγουρα έχει βάλει το λιθαράκι του σε πολλούς θανάτους γρήγορων οδηγών, νεαρών και μη, στη χώρα μας. Όπως λιθαράκι έχουν βάλει και όλα τα περιοδικά, οι οδηγοί αγώνων εγχώριοι και ξένοι, ίσως και εμείς με τα γραφόμενά μας εδώ μέσα, που 'παροτρύνουμε/προωθούμε' την ιδέα της γρήγορης οδήγησης. Απλά ο Ιαβέρης έχει βάλει από τα μεγαλύτερα λιθαράκια, προφανώς.
Δεν είμαι διόλου αντίθετος στην ιδέα της ασφαλούς οδήγησης, αλλά καλώς ή κακώς μεγαλώσαμε θεωρώντας την οδήγηση ως μια διαδικασία που πρέπει να προσφέρει απόλαυση και για αυτό μας αρέσει να τρέχουμε. Αυτό επιφέρει και συγκεκριμένα αρνητικά, όπως οι θάνατοι από τροχαία λόγω της γρήγορης οδήγησης, τραυματισμούς, υψηλό κόστος σε σχέση με το εισόδημά μας, αφού θέλουμε γρήγορο αμάξι. Ε, όπως και να το κάνουμε, ο Ιαβέρης έχει συμβάλει (και μάλιστα σημαντικά) σε αυτή τη νοοτροπία της γρήγορης οδήγησης.ΥΓ. Και μη νομίζεις ότι ο Ιαβέρης οδηγούσε γρήγορα μόνο σε πίστες/κλειστές διαδρομές.
- Πού έμαθε τη γρήγορη οδήγηση ως πιτσιρικάς; Μήπως ήταν κι αυτός γιος του μπαμπά Schumaher με την ιδιόκτητη πίστα καρτ;
- Από συνέντευξή του σε περιοδικό: Είχε πάει για δοκιμές στην Ιταλία, μια εβδομάδα πριν τον αγώνα. Είχαν νοικιάσει ένα αυτοκίνητο (Alfa ή Lancia, δε θυμάμαι), ήταν οδηγός-συνοδηγός κι είχαν πάρει κι έναν φίλο μαζί. Λες να πήγαιναν διαβάζοντας σημειώσεις και να τηρούσαν τα όρια ταχύτητας;
90 km από τη μια και 90 από την άλλη μου φαίνεται λογικό να συναντόνται με 180... τώρα εάν δεν είναι σε κανονικό σχήμα τοίχου είναι άλλο θέμα ,την ουσία την καταλαβαίνουμε.
Δεν καταλαβαίνω γιατί εύκολα τα βάζουμε με το πρότυπο και όχι με το μέσο προβολής του. Τηλεόραση, διαφήμηση....Μου έρχεται στο νου η διαφήμηση του punto gt 'μια βόλτα μόνο Σουμάχερ' ...
Και πάλι η προβολή ήταν για πίστα ή δρόμους με κλειστή κυκλοφορία. Δεν είδα τον Ιαβέρη να κάνει σφήνες στο δρόμο.
Τώρα λέμε οι γενιές πρέπει να βελτιστοποιούμαστε ,να γινόμαστε καλύτερες μια και η ιστορία της αυτοκίνησης έχει κατάχρηση μιας και κάθε τι καινούργιο παίρνει κάποιο λίγο χρόνο να μαθαίνουμε το 'πώς λειτουργει'...Από τη στιγμή που μαθαίνουμε όμως, το να κάνουμε τα ίδια λάθη δεν είναι και ότι πιο σοφό. Από τον οποιονδήποτε προσπαθούμε να παίρνουμε τα θετικά, για αυτό έχει νόημα η εξέλιξη και όχι να τον λιθοβολούμε 'ως αναμάρτιτοι'.
Μπορούμε να βολευτούμε και να μην κάνουμε τίποτα βέβαια. Το μόνο εύκολο. -
Ο χρήστης tractioner έγραψε:
Μια αγωνιστική Γραμμή (Ανοιγμα-κλεισιμο-άνοιγμα) δεν έχει την έννοια απολυτά τις επίτευξης μεγαλύτερης ταχύτητας εξόδου απο στροφη αλλά και την μειωση τις καμπυλοτητας τις διαγραφόμενης ακτινας ελαχιστοποιώντας στο μεγιστο την φυγόκεντρο δύναμη.
Δε διαφωνώ. Αν και πάλι, το να πλησιάζεις τη διαχωριστική γραμμή εμπεριέχει κάποιον παράγοντα κινδύνου, διότι πολλές φορές μου έχει τύχει ο απέναντι να την έχει πατήσει (η ακόμη και να έχει βγει από αυτή) ή ακόμη χειρότερα να έχει κάνει τυφλή προσπέραση. (Ο ΚΟΚ αναφέρει ότι πρέπει να οδηγούμε κατα το δυνατόν στο κέντρο)
Με λίγα λόγια θεωρώ ότι κινδυνεύεις περισσότερο με το να πλησιάζεις τη γραμμή παρά με το να αυξάνεις τη πλευρική επιτάχυνση ενώ κινήσε με το όριο ταχύτητας.
Πάντως ο Ιαβέρης αναφέρει το παρακάτω ('θυσιάζεις την πρώτη στροφή για να έχεις τη μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου') που νομίζω ότι παραπέμπει ξεκάθαρα σε πίστα και όχι σε δρόμο.
-
Aς αναρωτηθούμε και γιατί είμαστε πρώτοι σε δυστυχήματα και από άλλες χώρες που συνεχίζουν να παράγουν οδηγούς αγώνων-πρότυπα (π.χ. φόρμουλα 1 κλπ κλπ).
Μάλλον δεν έχουμε παιδεία από μικροί παιδια.. Και θα παραπέμψω περί μαθημάτων στα σχολεία που έλεγα.. -
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Άσε που είναι λίγο οξύμωρο να μιλάει για οδική ασφάλεια ο Ιαβέρης.Βρε dimsaba ήμαρτον και σε είχα και για συνειδητοποιημένο περί αυτοκίνησης... Τι σχέση έχει η αγωνιστική οδήγηση όπου κυνηγάς και το δέκατο σε συνθήκες όσο πιο δυνατόν ασφαλείς (κλειστός δρόμος, προδιαγραφές ασφαλείας σε πλήρωμα και αυτοκίνητο) με την καθημερινή μετακίνηση ανάμεσα σε άσχετους, ανεγκέφαλους, χαζοβιόληδες και κάφρους?
Αυτά καλυτερα μην τα λες παραέξω... -
Αυτη: που εμαθε ο Ιαβερης κ ο καθε Ιαβερης να οδηγει ετσι κ τοσο γρηγορα, οπως οδηγει στους αγωνες? Το εγραψε κ αλλος πιο πανω, δεν μπορει η πουτανα να σου μιλαει για την ανηθικοτητα του σεξ εκτος γαμου πχ.
-
Άλλο να λες 'για να πάει έτσι, είμαι σίγουρος οτι κάπου τα έχει κάνει και τα έμαθε', λες και ησουν εκεί 3 δεκαετίες πριν και έβλεπες και άλλο να λες 'αυτός φταίει που πήγαινε τάπα στις ειδικές και παραδειγματίστηκε κόσμος'. Αυτό δεν ειπώθηκε επίσης? Ήμαρτον δηλαδή, λες και εγώ θα βγω στους δρόμους σήμερα να πάω χωρίς αύριο επειδή λίγο πριν παρακολουθησα τον τελικό της Φ1. Με αυτή τη λογική να βάζει Χ ο Άλφα πάνω δεξιά και μεγάλα γράμματα να λέει 'μην τα κάνετε αυτά στους δρόμους'.
Στο κάτω-κάτω, μια και αναφερθήκατε στο τι μπορεί να έκανε πριν τρέξει στους αγώνες, αυτο που έχω να πω ειναι το οτι επειδη έχει κανει κάποιος λάθη δε σημαίνει οτι δεν μπορεί να μετανιώνει γι' αυτα ή να μην καθοδηγεί άλλους στο να τα αποφύγουν. Κάποιος δηλαδή που πήρε κάποτε ναρκωτικά στη ζωη του δεν πρεπει -συμφωνα με τα λεγομενα σας- να καθοδηγησει τα παιδιά του μακριά απ' αυτά... Ωραία λογική ρε σεις! -
Ρε παιδιά... ρε παιδιά... μπορείτε να ρίξετε όση χολή θέλετε, μπορεί να σας χρωστάει, μπορεί να να να αλλά...
Αυτά που λέει για την οδήγηση και πως πρέπει να προσέχουμε και να φερόμαστε δεν είναι λάθος. Ούτε επίσης το να είμαστε υποψιασμένοι. Όπως και οι γραμμές. Μια χαρά τα λέει. Δεν έχει άδικο για τις γραμμές. Ακόμα και στην ήρεμη οδήγηση σε ένα δρόμο 'εθνικό' μπορείς να πάρεις τις γραμμούλες σου. Δε θα σε χαλάσει. Δε χρειάζεται να τρέξεις. Γραμμωτός με ηρεμία και συγκέντρωση.
Εντάξει δε λέω, πολλές φορές γίνεται υπερκαταστροφικός με τα τροχαία αλλά αυτό είναι το στύλ του. Από εκεί και πέρα μπορώ να σας πω ότι όταν οδηγώ με 30-35 χλμ/ω μέσα σε δρόμους πόλης πόσο δίκιο έχει σχετικά με τη ταχύτητα και το ρόλο που παίζει. Ας ξεχάσουμε τη γρήγορη οδήγηση. Το ότι το αυτοκίνητο είναι μια πολεμική μηχανή, είναι. Σ'αυτό έχει απόλυτο δίκιο. Ώρες ώρες κάθομαι και το σκέφτομαι και λέω κοίταξε να δεις...
Το θέμα είναι να είμαστε συνειδητοποιημένοι σαν οδηγοί. Το ότι ο άνθρωπος αυτός ήταν και οδηγός αγώνων και περνάει τη γνώση του στη συμβατική οδήγηση με προτροπή τη συγκροτημένη οδήγηση δεν είναι κακό.
Τις μαλακίες τις οδηγικές ας τις ψάξουμε πρώτα στις οικογένειες των παιδιών (πατεράδες που τα ξέρουν όλα και είναι μηχανολόγοι-υπεύθυνοι πωλήσεων-σερβισάδες-αεροδυναμιστές κτλ) και στους δασκάλους οδήγησης αλλά και στο σύστημα μάθησης. Α και φυσικά και σε αυτό που σου παρέχει το κράτος να κινηθείς..
-
Δεν έχει νόημα να ξαναγράψω το σεντόνι που έγραψα προηγουμένως για να σας αντικρούσω. Η γνώμη μου παραμένει η ίδια, όποιος θέλει τη διαβάζει και παίρνει (όποιο κι αν υπάρχει) θετικό βρίσκει σε αυτήν.
Μια παρατήρηση όμως προς τον φίλο Κώστα. Η φρασούλα (που την γράφεις τακτικά σε διάφορα μέλη):
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Αυτά καλυτερα μην τα λες παραέξω...μόνο αντιπάθειες μπορεί να δημιουργήσει και λάθος εντυπώσεις προς το πρόσωπό σου (ότι διακατέχεσαι από έπαρση και θεωρείς τη γνώμη σου αλάθητη και και και...). Οπότε καλύτερα να την παραλείπεις, γιατί είναι κρίμα να χαλάνε τις καρδιές τους άτομα που γνωρίζονται χρόνια και έχουν μια κάποια εκτίμηση. Κι αυτό ισχύει ακόμα και αν έχουν διαφορετική γνώμη επί κάποιων ζητημάτων. Πώς θα γινόταν άλλωστε να συμφωνούμε σε όλα;
-
Το βιβλιο λεει σωστα πραγματα, το ο.τι τα λεει ενας εμπειρος οδηγος, και μαλιστα αγωνων σε αλλους αρεσει σε αλλους οχι. Αν δηλαδη τα ελεγε ενα ταδοπουλος παντελως αγνωστος θα τα ακουλουθουσαμε αλλα επειδη τα λεει ο Ιαβερης σημαινει οτι απευθυνεται σε μελλοντικους σουμαχερ?? και εγω ευθυοποιω!!!! τις στροφες απο τοτε που πηρα τιμωνι στα χερια μου και οι συνεπιβατες μου τσιριζαν οταν πλησιαζα τη διαχωριστικη... (αντε και την πατουσα πολλες φορες) ομως μεσα στο αυτοκινητο πιο ανετη διαδρομη γινοτανε απο την μικρωτερη πλευρικη επιταχυνση που ενοιωθαν... Ολα ειναι θεμα παιδειας και τι ειδε καποιος στην οικογενεια.. εγω δεν ειχα αυτοκινητο στην οικογενεια μαου και ακολουθησα τοτε αυτα που εγραφαν οι 4Τ... μια χαρα, τα παιδια μου ειχαν εμενα... πηγα και την κορη μου που δεχτηκε στα σεμιναρια των Μεγαρων, πιστευω οτι εκανα το σωστο..... ο χρονος θα δειξει... παντως δεν διαφωνω με τον τροπο που οδηγουν οταν ειμαι συνοδηγος τους.... και ας κρινω υπερβολικα μερικα χωσιματα με το μινι... ομως δεν κρινω γιατι και εγω οταν το οδηγω μαλλον κανω παρομοια...
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Δεν έχει νόημα να ξαναγράψω το σεντόνι που έγραψα προηγουμένως για να σας αντικρούσω. Η γνώμη μου παραμένει η ίδια, όποιος θέλει τη διαβάζει και παίρνει (όποιο κι αν υπάρχει) θετικό βρίσκει σε αυτήν.Μια παρατήρηση όμως προς τον φίλο Κώστα. Η φρασούλα (που την γράφεις τακτικά σε διάφορα μέλη):
Αυτά καλυτερα μην τα λες παραέξω...
μόνο αντιπάθειες μπορεί να δημιουργήσει και λάθος εντυπώσεις προς το πρόσωπό σου (ότι διακατέχεσαι από έπαρση και θεωρείς τη γνώμη σου αλάθητη και και και...). Οπότε καλύτερα να την παραλείπεις, γιατί είναι κρίμα να χαλάνε τις καρδιές τους άτομα που γνωρίζονται χρόνια και έχουν μια κάποια εκτίμηση. Κι αυτό ισχύει ακόμα και αν έχουν διαφορετική γνώμη επί κάποιων ζητημάτων. Πώς θα γινόταν άλλωστε να συμφωνούμε σε όλα;
Άλλες δυο φορές το έχω γράψει και ήταν πραγματικά μεγάλες χοντράδες αυτές που ειπώθηκαν τότε.
Αν παρεξηγήθηκες ζητώ συγνώμη. Σκέψου όμως οτι γράφουμε σε ένα φόρουμ που ξεκίνησε από και για τους αγώνες (ίσως δε θυμάσαι ποιες ήταν οι πρώτες θεματικές ενότητες που δημιουργήθηκαν εδώ) και ειναι λίγο οξύμωρο να γράφει κάποιος -όση εκτίμηση και να του έχω, αμοιβαία τα αισθήματα - οτι τα οριακά περάσματα του Χ-Ψ οδηγού δίνουν το κακό παράδειγμα στους πολίτες επειδή θέλουν να τον μιμηθούν. Αν αυτός που τον παρακολουθεί είναι αγκαούγκας και δεν καταλαβαίνει οτι αυτά δε γίνονται σε ανοιχτό δημόσιο δρόμο με πολιτικό αυτοκίνητο, δεν του φταίει κανένας Ιαβέρης/Βωβός/ΜακΡέι/Λεμπ/Σουμάχερ/Αλόνσο. Ξέρεις πόσους τέτοιους έχω δει τόσα χρόνια κριτής? Άσε που ο αγκαούγκας αυτός συνήθως δε χρειάζεται καν παράδειγμα για να κάνει καγκουριές. Δηλαδή για να είμαστε politicaly correct στους αγώνες θα πρέπει να έχουμε παντού πανώ 'απολαύστε υπεύθυνα'?Όσο για τον Ιαβέρη, μπορεί να υπερβάλλει, μπορεί να τρομοκρατεί, αλλά πολύ καλά κανει imo. Μιλάει σε ανθρώπους που ενδεχομένως δεν έχουν δει ποτέ στη ζωή τους σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με χυμένα μυαλά, ανοιγμένα κεφάλια και κομμένα μέλη, που νομίζουν οτι αν τρακάρουν με 80 θα βγουν με μόλωπες, σαν τις χολιγουντιανές ταινίες. Αγνοούν ποσο ΒΑΡΒΑΡΟ και ΜΑΚΑΒΡΙΟ μπορεί να γίνει ένα ατυχημα, μερικές φορές το αποτέλεσμα συγκρίνεται με αυτα που βλέπουμε σε έναν πόλεμο. Και όταν μιλάει για πόλεμο, δε νομίζω οτι υπερβάλει ιδιαίτερα, ένα χωριό το χρόνο χάνεται στην άσφαλτο, με μεγάλο ποσοστό αυτών νέους ανθρώπους, στην πιο παραγωγική ηλικία για τη χώρα. Τραβάει τους κανόνες της φυσικής στα άκρα επειδή τα ΖΩΑ εκεί έξω δεν μπορούν να καταλάβουν οτι δε θα μπορέσουν να συγκρατήσουν το μωρό που είχαν αγκαλιά αν τρακάρουν με 40χαω. Και δίνει παραδείγματα που μπορεί να φαίνονται ακραία, αλλά δεν είναι. Πάρε λίγη φόρα και βάρα το κεφάλι σου σε ένα ντουλάπι ή θυμήσου τον Γιάνκοβιτς που έσκασε στην μπασκέτα με 6μιση χιλιόμετρα την ώρα και θα καταλάβεις. Παρεπιπτόντως είχα την τελευταια κουβέντα πρόσφατα με νέο άνθρωπο, που τρέχει και στους αγώνες και νομίζει οτι ο Μπόμπαν έπαθε ό,τι έπαθε επειδή έσκασε το κεφάλι του με 20 χαω. Πλάνη οικτρά δηλαδή και πάλι καλά που υπάρχει ένας Ιαβέρης να τα λέει χοντρά και ας λέει και καμιά υπερβολή.
Όσο για τις γραμμές που τόσο σας κακοφάνηκαν... πιστεύετε οτι ο οικογενειάρχης με το 1600αρι και όλη τη φαμίλια μέσα συν τα συμπράγκαλα δεν πρέπει να κρατάει γραμμές, στα νόμιμα και ασφαλή πλαίσια πάντα? Γελιέστε! Οι γραμμές αφενός κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη, γιατί είναι πιο γλυκιά και πιο ευθύγραμμη η οδήγηση, αφετερου θα δώσουν τα λίγα παραπάνω χιλιόμετρα στην έξοδο της στροφής, όχι για να το παίξει 'Σουμάχερ' ο πάτερ φαμιλιας, αλλά για να μπορέσει να ανέβει το φορτωμένο αυτοκίνητο πιο άνετα την ανηφόρα που ακολουθεί ή να πάρει λίγη παραπάνω φόρα να προσπεράσει το φορτηγό που προηγείται με ασφάλεια στην επόμενη ευθεία.
-
Η ποιοτητα ενος ανθρωπου δεν χαρακτηριζεται μονο απο τις επιτυχιες αλλα και απο τις 'ατυχες' στιγμες....η πορεια μας σε ενα χωρο δεν καθοριζεται μονο απο τα αποτελεσματα αλλα και απο την μετριοφροσυνη, την μεγαλοψυχια, την εντιμοτητα και το ποσο ανιδιοτελη υπηρετουμε το χωρο αυτο...
ειναι πολυ ασχημο σε φιλανθρωπικη εκδηλωση να περνεις το μικροφωνο και να κατηγορεις καποιον (ημουνα παρον - δεν αναφεροτανε σε μενα) με λεξεις τις τρουμπας μπροστα σε ανηλικα παιδια...και στην συνεχεια να λες βλακειες που λενε οσοι εχουν κομπλεξ... σε ερωτηση γιατι στην Ελλαδα δεν εφαρμοζεται η φιλοσοφια του εξωτερικου οπου οι οδηγοι ειναι πραγματικα ταλεντα και δεν τρεχουν λογο τσεπης...απαντησε 'Εδω ετσι γουσταρουμε...οποιος εχει λεφτα τρεχει οι υπολοιποι να μας βλεπετε απο τον καναπε σας...'
Τα σχολια δικα σας...(περιττο...) -
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Οι γραμμές αφενός κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη, γιατί είναι πιο γλυκιά και πιο ευθύγραμμη η οδήγηση, αφετερου θα δώσουν τα λίγα παραπάνω χιλιόμετρα στην έξοδο της στροφής, όχι για να το παίξει 'Σουμάχερ' ο πάτερ φαμιλιας, αλλά για να μπορέσει να ανέβει το φορτωμένο αυτοκίνητο πιο άνετα την ανηφόρα που ακολουθεί ή να πάρει λίγη παραπάνω φόρα να προσπεράσει το φορτηγό που προηγείται με ασφάλεια στην επόμενη ευθεία.Aν δεν ερχονται αντιθετα διερχομενοι μονο, πραγμα σπανιο ή απλα πρεπει να πεσει στην περιπτωση, αλλιως ο πατερ φαμιλιας θα πεσει στα φρενα εκνευριζοντας τους συνεπιβατες του και εν τελει θα μεινει κολλημενος πισω απ το φορτηγο για αρκετα χλμ ακομα. Αρα ουσια μηδεν
Ποσες φορες δεν μας εχει τυχει να περνουμε σωστες γραμμες, να βγαινουμε με φουλ επιταχυνση απο μια στροφη- καμπη και τσουπ μολις ισιωνει νατη η χελωνα να σερνεται μπροστα...που ουτε με τη φορα και τα χλμ που εχεις μαζεψει δεν μπορεις να τον περασεις γιατι ερχονται αυτοκινητα απ το αλλο ρευμα. Αρα ξαναπεσιμο στα φρενα, ισως κατεβασμα και μια τρυπα στο νερο...εμενα μου τυχαινει κατα κορον, και με 200 αλογα σπορ κατασκευης, οχι 75 κορεατικου οικογενειακου σενταν -
Πρώτον, μίλησα για λάθη Φυσικής. Τώρα, αν εσύ (ο Μαρκουίζος) απευθύνεσαι σε ένα κοινό που οδηγεί (άρα γνωρίζει ανάγνωση και γραφή, μερικοί από δαύτους θα έχουν και πτυχίο ΑΕΙ) και γράφεις κοτσάνες, τότε το μόνο που θα κάνεις είναι να χαντακώσεις όλη την υπόλοιπη προσπάθειά σου.
Από εκεί και πέρα, ας αφήσουμε λίγο τον Ιαβέρη στην άκρη. Πες πως δεν υπάρχει. Άραγε όλοι εμείς που του βαράμε παλαμάκια για την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης, μήπως είμαστε λίγο υποκριτές; Τηρούμε τα όρια; Έχουμε όλοι στέισον Volvo γιατί είναι τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα ή κάνουμε τις επιλογές μας (είτε πρόκειται για ρίσκα στην οδήγηση, είτε για το τι αμάξι θα προτιμήσουμε) επειδή μας αρέσει η γρήγορη οδήγηση; Αν είμαστε ειλικρινείς (πρώτα από όλα με τον εαυτό μας) δεν έχουμε το δικαίωμα να το παίζουμε υπέρμαχοι της ασφαλούς οδήγησης. Δεν έχουμε κλαφτεί σε μπάτσο για να μη μας γράψει; Ενώ όντως είχαμε παραβιάσει το όριο ταχύτητας; Ή δεν τον έχουμε κατηγορήσει επειδή τελικά μας έγραψε; Δεν έχουμε πιέσει το αυτοκίνητο σε στροφές; Δεν έχουμε κάνει κόντρες; Δεν το έχουμε σανιδώσει την εθνική για να δούμε πόσα πιάνει; Δεν έχουμε κάνει τα παντιλίκια μας (όσοι με πισωκίνητο)? Τις σφήνες μας; Κόντρα σε στροφιλίκι με φίλο ή άγνωστο;
Επειδή λοιπόν τα έχουμε κάνει όλα αυτά και με το παραπάνω (η αφεντιά μου τουλάχιστον), δεν έχω δικαίωμα να το παίζω τώρα υπέρμαχος της ασφαλούς οδήγησης. Θα μπορούσα άνετα να είχα σκοτωθεί σε κάποιες περιπτώσεις και φαντάζομαι ότι το ίδιο θα μπορούσε να είχε συμβεί και με άλλους εδώ μέσα. Και θα ήμουν τουλάχιστον υποκριτής αν δεν παραδεχόμουν ότι η γρήγορη οδήγηση περιέχει ρίσκα που ο νέος (ή μεγαλύτερος σε ηλικία) δέχεται να πάρει προκειμένου να κάνει κάτι που τον ευχαριστεί. Ρίσκα που μπορούν να έχουν αντίκτυπο και σε αθώους περαστικούς. Κι αν εμείς είμαστε μία φορά υποκριτές, ο Μαρκουίζος είναι δέκα. Γιατί πρώτον τα έκανε ο ίδιος στο μέγιστο βαθμό και γιατί κυρίως ήταν πρότυπο για τόσους Έλληνες. Και μην ακούσω για πολλοστή τα χαρούμενα για κλειστές διαδρομές και πίστες, γιατί (και κουράζομαι που τα ξαναγράφω, αλλά φαίνεται μερικοί δε διαβάζουν ολόκληρα τα posts μου):- δεν έμαθε να οδηγεί σε πίστα αλλά στο δρόμο
- έχουν δημοσιευτεί κείμενά του σε περιοδικά για ελεύθερες δοκιμές στο δρόμο. Και μπορεί εκείνος να μη σκοτώθηκε ή να μη σκότωσε, αλλά δεν πρέπει να πηγαίνει πάνω από δεκαετία που κάποιος αγωνιζόμενος έκανε ελεύθερες δοκιμές στον Άγιο Μερκούριο και τράκαρε μετωπικά με παππού που κατέβαινε. Ασφαλές το κλουβάτο αγωνιστικό, στον άλλο κόσμο ο παππούς. Και μη μου πεις Κώστα ότι τα ελεύθερα περάσματα δεν έχουν ρίσκο.
Αν θέλει ο Μαρκουίζος να φτιάξει μια σχολή ασφαλούς οδήγησης, έχει κάθε δικαίωμα. Αν όμως το παίζει αθώα περιστέρα, τη στιγμή μάλιστα που τρέχουν κι οι τρεις γιοί του σε αγώνες (θυμάται κανείς το άρθρο του Drive, με τη σύζυγο να λέει ότι τρέμει το φυλλοκάρδι της?), τότε να ξέρει ότι δεν τρώμε κουτόχορτο. Αν θέλει να λέει αρλούμπες για να τρομάζει ο κόσμος και να τρέχει στη σχολή του για να του τα σκάσει κι εκείνος να φαίνεται ως ο μέγας προωθητής της ασφάλειας, τότε μάλλον έχει πετύχει το στόχο του. Καλή μπίζνα, έπιασε τον παλμό της εποχής.
-
με μια λεξη ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Πρώτον, μίλησα για λάθη Φυσικής. Τώρα, αν εσύ (ο Μαρκουίζος) απευθύνεσαι σε ένα κοινό που οδηγεί (άρα γνωρίζει ανάγνωση και γραφή, μερικοί από δαύτους θα έχουν και πτυχίο ΑΕΙ) και γράφεις κοτσάνες, τότε το μόνο που θα κάνεις είναι να χαντακώσεις όλη την υπόλοιπη προσπάθειά σου.Από εκεί και πέρα, ας αφήσουμε λίγο τον Ιαβέρη στην άκρη. Πες πως δεν υπάρχει. Άραγε όλοι εμείς που του βαράμε παλαμάκια για την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης, μήπως είμαστε λίγο υποκριτές; Τηρούμε τα όρια; Έχουμε όλοι στέισον Volvo γιατί είναι τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα ή κάνουμε τις επιλογές μας (είτε πρόκειται για ρίσκα στην οδήγηση, είτε για το τι αμάξι θα προτιμήσουμε) επειδή μας αρέσει η γρήγορη οδήγηση; Αν είμαστε ειλικρινείς (πρώτα από όλα με τον εαυτό μας) δεν έχουμε το δικαίωμα να το παίζουμε υπέρμαχοι της ασφαλούς οδήγησης. Δεν έχουμε κλαφτεί σε μπάτσο για να μη μας γράψει; Ενώ όντως είχαμε παραβιάσει το όριο ταχύτητας; Ή δεν τον έχουμε κατηγορήσει επειδή τελικά μας έγραψε; Δεν έχουμε πιέσει το αυτοκίνητο σε στροφές; Δεν έχουμε κάνει κόντρες; Δεν το έχουμε σανιδώσει την εθνική για να δούμε πόσα πιάνει; Δεν έχουμε κάνει τα παντιλίκια μας (όσοι με πισωκίνητο)? Τις σφήνες μας; Κόντρα σε στροφιλίκι με φίλο ή άγνωστο;
Επειδή λοιπόν τα έχουμε κάνει όλα αυτά και με το παραπάνω (η αφεντιά μου τουλάχιστον), δεν έχω δικαίωμα να το παίζω τώρα υπέρμαχος της ασφαλούς οδήγησης. Θα μπορούσα άνετα να είχα σκοτωθεί σε κάποιες περιπτώσεις και φαντάζομαι ότι το ίδιο θα μπορούσε να είχε συμβεί και με άλλους εδώ μέσα. Και θα ήμουν τουλάχιστον υποκριτής αν δεν παραδεχόμουν ότι η γρήγορη οδήγηση περιέχει ρίσκα που ο νέος (ή μεγαλύτερος σε ηλικία) δέχεται να πάρει προκειμένου να κάνει κάτι που τον ευχαριστεί. Ρίσκα που μπορούν να έχουν αντίκτυπο και σε αθώους περαστικούς. Κι αν εμείς είμαστε μία φορά υποκριτές, ο Μαρκουίζος είναι δέκα. Γιατί πρώτον τα έκανε ο ίδιος στο μέγιστο βαθμό και γιατί κυρίως ήταν πρότυπο για τόσους Έλληνες. Και μην ακούσω για πολλοστή τα χαρούμενα για κλειστές διαδρομές και πίστες, γιατί (και κουράζομαι που τα ξαναγράφω, αλλά φαίνεται μερικοί δε διαβάζουν ολόκληρα τα posts μου):- δεν έμαθε να οδηγεί σε πίστα αλλά στο δρόμο
- έχουν δημοσιευτεί κείμενά του σε περιοδικά για ελεύθερες δοκιμές στο δρόμο. Και μπορεί εκείνος να μη σκοτώθηκε ή να μη σκότωσε, αλλά δεν πρέπει να πηγαίνει πάνω από δεκαετία που κάποιος αγωνιζόμενος έκανε ελεύθερες δοκιμές στον Άγιο Μερκούριο και τράκαρε μετωπικά με παππού που κατέβαινε. Ασφαλές το κλουβάτο αγωνιστικό, στον άλλο κόσμο ο παππούς. Και μη μου πεις Κώστα ότι τα ελεύθερα περάσματα δεν έχουν ρίσκο.
Αν θέλει ο Μαρκουίζος να φτιάξει μια σχολή ασφαλούς οδήγησης, έχει κάθε δικαίωμα. Αν όμως το παίζει αθώα περιστέρα, τη στιγμή μάλιστα που τρέχουν κι οι τρεις γιοί του σε αγώνες (θυμάται κανείς το άρθρο του Drive, με τη σύζυγο να λέει ότι τρέμει το φυλλοκάρδι της?), τότε να ξέρει ότι δεν τρώμε κουτόχορτο. Αν θέλει να λέει αρλούμπες για να τρομάζει ο κόσμος και να τρέχει στη σχολή του για να του τα σκάσει κι εκείνος να φαίνεται ως ο μέγας προωθητής της ασφάλειας, τότε μάλλον έχει πετύχει το στόχο του. Καλή μπίζνα, έπιασε τον παλμό της εποχής.
Eνα σχόλιο για την τελευταία φράση μόνο. Για εμένα είναι πολύ καλή μπίζνα να ασχολείται κανείς με το πώς ωφελείται η ζωή και γιατί όχι να ωφελείται και από αυτό. Είναι σα να χτίζεις ένα ιδιοτικό νοσοκομείο..σίγουρα μπίζνα αλλά κάνει ανθρώπους να ανακτήσουν την υγεία τους... Εύχομαι περισσότερες τέτοιες υγειής μπίζνες!!
-
Άκη, πρόσεξε τη διαφορά: η λέξη μπίζνα έχει αρνητική χροιά και χαρακτηρίζει μια τυχοδιωκτική προσέγγιση. Άλλο το σκοτώθηκε ένας συντάκτης αυτοκινητιστικού περιοδικού και ιδρύσαμε ένα ινστιτούτο ασφαλούς οδήγησης (δες εδώ: http://www.ioas.gr/) και άλλο μυρίστηκα ψητό και μπήκα για την αρπαχτή. Σε αυτό αναφερόμουν εγώ. Δεν έχεις άδικο όμως ότι τελικά κάποιοι θα ωφεληθούν από αυτό. Σωστός.
ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#