-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Μάλλον δέν τό'πιασες τό υπονοούμενο!!!! -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
ΟΧΙ!
Διάβασε τη δημοσίευσή μου παραπάνω προς την αρχή...Αφήστε τις ταινίες θρίλερ στον Χίτσκωκ που τις 'λέει' καλύτερα, μην τρομάζετε τον κόσμο άδικα!!
ΦΥΣΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ και να σπάσει την πρώτη ώρα λειτουργίας, όπως και ένας συμπλέκτης μπορεί να πατινάρει βγαίνοντας από το εργοστάσιο! Γιαυτό έχουμε την εγγύηση!
ΦΥΣΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ από κακή χρήση να το σπάσεις τάχιστα, όπως και έναν συμπλέκτη να τον 'φας', ή το χρωμα με την εγγύηση 258 ετών να το ξυρίσεις στις μπαριέρες...
Τη διάβασα!
Αλλά παραξενεύτηκα που σε επόμενα post γράφτηκαν αυτά που γράφτηκαν για αλλαγές κλπ...Άλλη ερώτηση, τα turbo στους diesel θέλουν -ακριβώς- ίδια αντιμετώπιση;
(κάποιος και για τους στροβιλοσυμπιεστές; τύπου roots δεν τους λένες)
-
1.Turbo timer=Πεταμένα λέφτα.Όπως είπαν οι προλαλήσαντες,αν δεν το σπας κρύο και το αφήνεις μετά από ταξίδι να ξεκοκκινίσει η τουρμπίνα,θα είσαι οκ.
2.Το gti προηγούμενης γενιάς που έχω δεν έχει κάψει ούτε 1 λίτρο λάδι συνολικά στα 90.000χλμ(ξέρω,ψιλοαπίστευτο).
3.Ένα μπαρόμετρο είναι καλό,ειδικά αν έχεις σκοπό να ανεβάσεις πίεση. -
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
ΟΧΙ!
Διάβασε τη δημοσίευσή μου παραπάνω προς την αρχή...Αφήστε τις ταινίες θρίλερ στον Χίτσκωκ που τις 'λέει' καλύτερα, μην τρομάζετε τον κόσμο άδικα!!
ΦΥΣΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ και να σπάσει την πρώτη ώρα λειτουργίας, όπως και ένας συμπλέκτης μπορεί να πατινάρει βγαίνοντας από το εργοστάσιο! Γιαυτό έχουμε την εγγύηση!
ΦΥΣΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ από κακή χρήση να το σπάσεις τάχιστα, όπως και έναν συμπλέκτη να τον 'φας', ή το χρωμα με την εγγύηση 258 ετών να το ξυρίσεις στις μπαριέρες...
Τη διάβασα!
Αλλά παραξενεύτηκα που σε επόμενα post γράφτηκαν αυτά που γράφτηκαν για αλλαγές κλπ...Άλλη ερώτηση, τα turbo στους diesel θέλουν -ακριβώς- ίδια αντιμετώπιση;
(κάποιος και για τους στροβιλοσυμπιεστές; τύπου roots δεν τους λένες)
Εγώ τουρμποντήζελ έχω, το αντιμετωπίζω όπως παλιότερα το Πούντο, φτου φτου νο προμπλέμο!
Και σε ταξίδι έκανα σε ΠΣΚ μέρες κάτι λιγότερο από 3.000 χμ σε αυτοκινητόδρομους (8 χώρες! ) και ούτε σκέφτηκα να μην το ζορίσω για πολλές ώρες...
Αλλά θα είμαι για τα σίδερα εντελώς αν βαρεθώ να κάνω τα πρώτα 5-10 και τα τελευταία 5 λεπτά της διαδρομής με αβγό ανάμεσα στο πόδι και το γκάζι, και τις στροφές μέχρι 50%!!
Και φυσικά τσιγκουνεύομαι πολύ να δώσω έστω και ένα ευρώ για να ΑΛΛΑΞΩ το αμάξι από το πως μου το έδωσε ο κατασκευαστής (και να σπαταλάω τσάμπα καύσιμο σταματημένος) μόνο και μόνο για να το σκίζω μέχρι το πάρκιν...
-
StAz
ε οχι και πεταμενα λεφτα το timer. ακριβως απο κατω γραφεις
...και το αφήνεις μετά από ταξίδι να ξεκοκκινίσει η τουρμπίνα,θα είσαι οκ
μα αυτη ακριβως (και μονο) ειναι η λειτουργια του, να μην χρειαζεται να περιμενεις. Για οποιον βαριεται δηλαδη, μια χαρα ειναι. Για οποιον δεν βαριεται προφανως μπορει να το κανει και χειροκινητα
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
StAzε οχι και πεταμενα λεφτα το timer. ακριβως απο κατω γραφεις
...και το αφήνεις μετά από ταξίδι να ξεκοκκινίσει η τουρμπίνα,θα είσαι οκ
μα αυτη ακριβως (και μονο) ειναι η λειτουργια του, να μην χρειαζεται να περιμενεις. Για οποιον βαριεται δηλαδη, μια χαρα ειναι. Για οποιον δεν βαριεται προφανως μπορει να το κανει και χειροκινητα
Για αυτό ακριβώς είναι πεταμένα λεφτά.Γιατί να πληρώσεις για κάτι που μπορείς να το κάνεις 'χειροκίνητα'.Πέρα από αυτό,έχουν υπάρξει περιπτώσεις που κόλλησε το turbo timer,και πήρε φωτιά το αυτοκίνητο.Το ιδανικότερο είναι λίγα χλμ πριν το σπίτι να μην τουρμπίσεις το αυτοκίνητο και θα είσαι οκ.Όλες οι τουρμπίνες πλέον είναι διπλής ψύξης-λίπανσης(νερού-λαδιού),οπότε πρόβλημα με τις 'τσιμούχες' δεν πολυπαίζει..
-
Ο χρήστης StAz έγραψε:
.... λίγα χλμ πριν το σπίτι να μην τουρμπίσεις το αυτοκίνητο και θα είσαι οκ.Όλες οι τουρμπίνες πλέον είναι διπλής ψύξης-λίπανσης(νερού-λαδιού),οπότε πρόβλημα με τις 'τσιμούχες' δεν πολυπαίζει..Στα σύγχρονα turbo αυτό εμπλέκεται από νωρίς και εύκολα (αλλα μη απότομα) οπότε είναι δύσκολο να μην τουρμπίσεις για λίγα χλμ... Αν δεν του έχεις πετάξει τα μάτια έξω για να κοκκινήσει η τουρμπίνα τότε αρκεί να περιμένεις στο ρελαντί για μέχρι μισό λεπτό, συνήθεια που είναι καλό να την κάνεις και στα ατμοσφαιρικά (ιδίως μετά από ζόρισμα) για ομαλότερη ανακατανομή της θερμότητας σε μπλοκ και ψυκτικά υγρά (λάδια, νερά). Νομίζω αρκούν λίγα μόνο δευτερόλεπτα για να ηρεμήσει μια μή υπερθερμασμένη τουρμπίνα και λίγα ακόμα με κυκλοφορία λαδιού για να δροσίσει. Δροσίσει σημαίνει να πέσει στα επίπεδα θερμοκρασιών που φτάνουν και τα ατμοσφαιρικά χταπόδια (δηλαδή αρκετές εκατοντάδες βαθμούς!), μην φανταστούμε ότι θα πάει στους 50-100 βαθμούς......
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
(κάποιος και για τους στροβιλοσυμπιεστές; τύπου roots δεν τους λένες)Οι συμπιεστές τύπου Roots λέγονται 'συμπιεστές με λοβούς'. Στροβιλοσυμπιεστής είναι το turbo (στρόβιλος = 'τουρμπίνα' ή 'φτερωτή' ελληνιστί) ή οι φυγοκεντρικοί συμπιεστές όπως ο Rotrex που έχουν μία φτερωτή οδηγούμενη από το στροφαλοφόρο (τα turbo έχουν δύο φτερωτές). While we're at it υπάρχουν και οι συμπιεστές με κοχλίες (screw compressors).
Να κι ένα link για να δεις πώς λειτουργούν όλοι αυτοί: http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=76
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
.... λίγα χλμ πριν το σπίτι να μην τουρμπίσεις το αυτοκίνητο και θα είσαι οκ.Όλες οι τουρμπίνες πλέον είναι διπλής ψύξης-λίπανσης(νερού-λαδιού),οπότε πρόβλημα με τις 'τσιμούχες' δεν πολυπαίζει..
Στα σύγχρονα turbo αυτό εμπλέκεται από νωρίς και εύκολα (αλλα μη απότομα) οπότε είναι δύσκολο να μην τουρμπίσεις για λίγα χλμ... Αν δεν του έχεις πετάξει τα μάτια έξω για να κοκκινήσει η τουρμπίνα τότε αρκεί να περιμένεις στο ρελαντί για μέχρι μισό λεπτό, συνήθεια που είναι καλό να την κάνεις και στα ατμοσφαιρικά (ιδίως μετά από ζόρισμα) για ομαλότερη ανακατανομή της θερμότητας σε μπλοκ και ψυκτικά υγρά (λάδια, νερά). Νομίζω αρκούν λίγα μόνο δευτερόλεπτα για να ηρεμήσει μια μή υπερθερμασμένη τουρμπίνα και λίγα ακόμα με κυκλοφορία λαδιού για να δροσίσει. Δροσίσει σημαίνει να πέσει στα επίπεδα θερμοκρασιών που φτάνουν και τα ατμοσφαιρικά χταπόδια (δηλαδή αρκετές εκατοντάδες βαθμούς!), μην φανταστούμε ότι θα πάει στους 50-100 βαθμούς......
Σωστό και αυτό.Ποιό συγκεκριμένα,οι μικρές τουρμπίνες στροφάρουν ακόμα και με 1500 στροφές.Αν έχεις μπαρόμετρο,μπόρεις να δεις πότε ανεβάζει πίεση το τούρμπο,και πότε δουλεύει με υποπίεση και να κινηθείς ανάλογα.Όσο για την θερμοκρασία καυσαερίων,στο Μάζντα που έχω πυρόμετρο,'δροσερή θερμοκρασία θεωρούνται οι 400C-450C.(φουλ πίεση φτάνει και 850C).
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Οι συμπιεστές τύπου Roots λέγονται 'συμπιεστές με λοβούς'. Στροβιλοσυμπιεστής είναι το turbo (στρόβιλος = 'τουρμπίνα' ή 'φτερωτή' ελληνιστί) ή οι φυγοκεντρικοί συμπιεστές όπως ο Rotrex που έχουν μία φτερωτή οδηγούμενη από το στροφαλοφόρο (τα turbo έχουν δύο φτερωτές). While we're at it υπάρχουν και οι συμπιεστές με κοχλίες (screw compressors).Να κι ένα link για να δεις πώς λειτουργούν όλοι αυτοί: http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=76
ευχαριστώ!
-
τωρα πια υπαρχουν πολλες τεχνικες για λιγοτερη υστερηση turbo που
δεν θεωρειτε προβλημα πια (για πολιτικη χρηση) -
Εγώ όταν έβαλα συναγερμό (Clifford) είχα βάλει και turbo timer σαν έξτρα αξεσουάρ του συναγερμού με μια επιβάρυνση 60 Ε. Είναι ότι πιο απλό σε λειτουργία, χωρίς όργανα ή ενδείξεις αλλά όταν χρειαστεί (λίγες φορές μέχρι τώρα) την δουλειά του την κάνει, κρατώντας την μηχανή αναμμένη για περίπου 2’.
Από την άλλη δεδομένου της ευαισθησίας και της ιδιαιτερότητας του τούρμπο δεν θα έπρεπε οι ίδιες οι εταιρίες να τοποθετούν timers, είτε στον στάνταρ ή έστω και στον προαιρετικό εξοπλισμό, τα οποία κατόπιν ελέγχου να μπαίνουν σε λειτουργία όταν αυτό κριθεί απαραίτητο;
-
οι καινουριεσς δεν προβλημα. Για αυτο επιστρεψανε. Η mercedes μετα απο τοσα χρονια με compressor, τωρα αλλαζει σε turbo, ειτε ειναι σμαρτ ειτε ειναι V12
κεραμικα υλικα και νεα κραματα ειναι τωρα αρκετα φθηνα για να χρησιμοπιηθουν παντου. Υπαρχουν και ορισμενα αλλα πραγματα που εχοθν κανει για να εξαλιψουν οτι προβληματα υπηρχαν στο παρελθον
πλεον το turbo ειναι αναγκαιο για να εχουν οι κινητιρες την απετουμενη αποδοση με τησ περιορισμενες εκπομπες καυσαεριων
-
Η τουρμπινα δεν συγκρινεται με τιποτα.Βαλε και μια σκαστρα να ακους το τσαφα-τσουφα να τρελαινεσαι(προστατευει και την τουρμπινα)και ασε τα υπολοιπα μαμα για να μην εχεις προβληματα αξιοπιστιας.200 αλογακια εξ΄αλλου δεν ειναι και λιγα!Τα παραπανω για τους κανονες που ειπαν τα παιδια ισχυουν.Αν δεν τα τηρησεις θα εχεις προβληματα που δεν θα φανουν αμεσως αλλα μετα απο καποια δεκαδες χλμ.Οσο για turbo timer υπαρχει της GREDDY με 300 ευρω.Κατι τελευταιο....θυμισου με οταν κανεις την πρωτη προσπεραση με την τουρμπινα.Απλα χωρις αγχος!!!!
-
'τσαφα-τσουφα'? τσιρκο μεντρανο
οχι οι καινουριοι κοινητηρες turbo δεν εχουν καμια σχεση.
αφοβα. απλως αν θες να το βελτιωσεις θελη προσοχη και γνωσεις που δεν εχει κανεις ελλαδα οποτε μπορεις να παρεις απο το εξωτερικο που ναι μεν ειναι πιο ακριβα, αλλα η τιμη εχει μεσα το κοστος (σωστης) εξελιξης και αξιοπηστιας
turbo lag δεν υπαρχει πια
-
Ο χρήστης kipouros έγραψε:
turbo lag δεν υπαρχει πιαΜικρό μεν, υπαρκτό δε...
Η Άλφα που έχει γκάζι με ντίζα και τούρμπο έχει υστέρηση μεν, μικρότερη από ένα τυπικό ηλεκτρονικό γκάζι δε! -
για πια αλφα μιλαμε?
-
Το ηλεκτρονικο γκαζι (οπως καθε τι ηλεκτρονικο) μπορει να ρυθμιστει ως προς την αποκριση του.
To lag σε γενικες γραμμες εχει να κανει με:
α) ποσο ταιριασμενη σε κυβικα, αναγκη παροχης αερα και πιεση λειτουργιας του συγκεκριμενου μοτερ ειναι η τουρμπινα (efficiency maps)
β) ποσο καλες/κοντες ειναι οι σωληνωσεις
γ) ποσο καλο ειναι το intercooler σε σχεδιασμο, ποσο εμποδιζει τον αερα κλπ κλπ. -
Ο χρήστης kipouros έγραψε:
για πια αλφα μιλαμε?156 Sportwagon 2.4JTD 01/2001
-
Ποιος λεει οτι πρεπει να αλλαζεις τουρμπινα καθε 100.000χλμ; Για πείτε το αυτο στους turbodiesel ταξιτζιδες... Θα λιωσουν στα γελια.
Ποιος ειπε οτι ενα καλο turbo timer κανει 600e? Μηπως ξεφυγε κανενα μηδενικο;
Γενικως φιλε,
οι turbo κινητήρες έχουν εξελιχθεί τόσο πλεον με τα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού και οι τουρμπίνες έχουν τετοια τεχνολογία που δεν αντιμετωπίζεις κανενα απολύτως σκαλοπάτι στην δύναμη ή στην ροπή ουτε το turbo lag ειναι τόσο έντονο.Κοινως: Αγόρασε το Golf με κλειστά ματια!
Turbo Υπερ και κατα??