-
Για λίγα δευτερόλεπτα δεν νομίζω ότι δίνουμε σημασία. Τα λάδια έχουν ειδικά πρόσθετα ξηρής λίπανσης που μένουν πάνω στα μέταλλα για να προστατέψουν σε τέτοιες περιπτώσεις.
-
είμαστε τελείως σίγουροι ότι δεν θα πάρουμε κανα μοτέρ στο χέρι?
ενημερωτικά πάντως δεν τα καίει εύκολα στον twin spark
στα 2000ΚΜ γύρω στα 100-150ml
βέβαια με συντηριτική οδήγησηEπίσης έχω την εντύπωση ότι δεν ανεβάζει εύκολα θερμοκρασίες ακόμα και σε ευθεία-ανοιχτό δρόμο-ταχύτητες μέχρι 100ΚΜ/Η
βασικά θα βάλω σύντομα οργανάκι οπότε θα επανέλθω
ανησυχώ μήπως το ότι δεν ανεβάζει εύκολα θερμοκρασία επηρρεάσει τον καταλύτη... -
Όταν λες ότι δεν ανεβάζει εύκολα θερμοκρασία τι ενοείς;
Ας πούμε ότι όταν πηγένεις σταθερά με 80-100km/h η θερμοκρασία νερού είναι γύρω στους 55°C; -
όχι όχι το όργανο πηγαίνει κανονικά ένα κλικ κάτω από τους 90 αλλά με το παραμικρό πέφτει λίγο πιο κάτω που σημαίνει ότι δεν έχει ανέβει τόσο όσο για να την διατηρήσει τη θερμοκρασία.
όταν λέω με το παραμικρό εννοώ να αφήσω το αμάξι να ρολάρει για κανα χιλιόμετρο ακόμα και το καλοκαίρι με τις ζέστες.
φυσικά πέφτει ακόμα πιο γρήγορα αν βάλω νεκρά και το αφήσω να τσουλίσει.
για να μην σας μπερδέψω πρόβλημα με θερμοστάτη δεν έχω για αυτό υποπτεύομαι τα λάδια.
Ξάδελφος με την 146 TS μου λέει ότι πάνω από 100 βαθμούς στο οργανάκι θερμοκρασίας λαδιού δεν έχει δει σε 10λεπτο ας πούμε σκίσιμο στην εθνική με 6000στροφές με 5η φυσικά (5w30 Mobil ESP Formula).
ενδεικτικά με τα Valvoline τα 5W40 συνθετικά έβλεπε στον ίδιο χρόνο 110C... -
Είναι φυχιολογικό όταν πας ρολαριστός να πέφτει η θερμοκρασία νερού στιγμιέα στους 75°C.
Η μόνη φορά που ξεπέρασε εμένα τους 90 βαθμούς είναι όταν είχε ραγίσει το δοχείο νερού και έχανε και έχει φάει πολύ 'ξύλο'. Πες στον ξαδερφό σου να το ψάξει.Εμένα τώρα έχω την εντύποση ότι τηγανίζει τα λάδια αλλα δεν έχω οργανάκι να το μετρήσω. Πρέπει να το ψάξω.
-
sorry εννοώ όργανο θερμοκρασίας λαδιού
έκανα edit το postόσον αφορά εμένα εννοώ ότι παλιά με 5w40 συνθετικό λάδι δεν έβλεπα την ίδια συμπεριφορά δηλαδή ανέβαζε πιο γρήγορα θερμοκρασία, την κρατούσε ευκολότερα κ.λ.π.
Για αυτό λέω ότι είναι λεπτά τα συγκεκριμένα με τα θετικά τους αλλά και τα αρνητικά τους (για τον TS πάντα).
αυτο που με ενδιαφέρει προτίστως είναι να μην του κανουν κακό τα κροταλίσματα αυτα στο ξεκίνημα.
Μην πάμε για μαλλί κ βγούμε κουρεμένοι -
Μπλέξαμε τα μπούτια μας με τις θερμοκρασίες.
Πόσα χλμ έχεις στον ΤS;
Έχεις αλλάξει ποτέ μεταβλητό; -
ε εντάξει εγώ δεν πρόσεξα στην διατύπωση
εχω 70χιλ και δεν έχω αλλάξει
παρά μόνο τους κανονικούς ιμάντες.
κατανάλωση φυσιολογική και καμιά διαφορά πριν τα κροταλίσματα. -
Καταρχήν μην μπλέκουμε θερμοκρασίες λαδιού και ψυκτικού. Καλό είναι να λέμε για ποια θερμοκρασία μιλάμε. Και η θερμοκρασία του ψυκτικού δεν βοηθάει στο να υποθέσουμε τι γίνεται με αυτήν του λαδιού, φυσικά και υπάρχει μεταφορά θερμότητας από το λάδι στο νερό αλλά δεν ξέρω να υπάρχει σαφής συσχέτιση.
Το λάδι θα αργήσει περισσότερο να ζεσταθεί αλλά μετά δείχνει πολύ πιο εύκολα τι γίνεται στον κινητήρα (ζόρισμα).
Το ψυκτικό ζεσταίνεται γρήγορα και μετά θέλεις να μένει εκεί που προβλέπεται, ούτε παραπάνω, ούτε παρακάτω. Αν σε σύγχρονο αυτοκίνητο η θερμοκρασία πέφτει κάτι δεν πάει καλά.... και δεν φταίνε τα λάδια.Αν με πιο παχύ λάδι ανεβάζει θερμοκρασία ψυκτικού πιο γρήγορα μάλλον δείχνει ότι το λάδι δεν κάνει τη δουλειά του και τα μέταλλα παραζεσταίνονται.... Και έτσι είναι γιατί αργεί το λάδι να κυλήσει και να απάγει θερμότητα από τα μέταλλα.
Τα λεπτά επειδή κυλάνε περισσότερο απάγουν καλύτερα τη θερμοκρασία από τον κινητήρα οπότε είναι λογικό να είναι λίγο πιο χαμηλή η θερμοκρασία λαδιού (και νερού αν δεν ελέγχεται καλά από θερμοστάτη) αλλά και να φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας πιο γρήγορα το πρωί. -
Συμφωνώ απόλυτα απλά έχω παρατηρήσει διαφορά με τα ESP Formula και είναι λογικό για τον λόγο που αναφέρεις.
στον ξάδελφο με το οργανάκι λαδιού πάνω από τους 80C δεν ανεβάζει αν δεν ξεπεράσει τις 3000 στροφές με 5η (χειμώνα-καλοκαίρι).όταν αφήνει το γκάζει πέφτει στους 70+ και αμέσως το όργανο θερμοκρασίας νερού της μαμάς πέφτει λίγο κάτω από τους 90. Παράλληλα το οργανάκι της θερμοκρασίας νερού που έχει βάλει πέφτει και αυτό στους 75+ από τους 78-80 που βρίσκεται κανονικά αν κινήτε συνεχώς (οπότε περνάει το ρέυμα αέρα και ψύχει) και δεν ξεπερνά τις 3500-4000στροφές.
Ουσιαστικά το θερμοκρασίας νερού της μαμάς έχει τουλάχιστον 3 θέσεις:
μια που πάει κλασικά ένα κλικ πριν τους 90
μια που πάει ακριβώς 90
και μια ένα ελάχιστο κλικ πάνω από τους 90 (το καλοκαίρι σε κίνηση με A/C κ.λ.π)
φυσικά λέω τουλάχιστον 3 γιατί αν έχεις πρόβλημα με θερμοστάτες και λοιπά προβλήματα θα ανεβαίνει κι άλλο -
80 για λάδι είναι το χαμηλό όριο από το οποίο τα λάδια θεωρούνται ζεσταμένα και ικανά να δεχτούν φορτίο. Θα προτιμούσα να ήταν λίγο παραπάνω, πχ 90-95. Και να μην πέφτουν κάτω από το 80 σε καμία περίπτωση.
Καμιά φορά έχει σημασία που είναι το αισθητήριο θερμοκρασίας λαδιού ώστε αυτό που δείχνει να είναι το σωστό. Δεν θυμάμαι που είναι το σωστό σημείο αλλά μερικές φορές τα aftermarket είναι σε λάθος σημείο, καμιά φορά και τα μαμά. -
ναι έτσι είναι όντως
αυτός το έχει ψάξει αρκετά και από άλλα forums και του λαδιού τον έχει βάλει πάνω στον ψυγείο νερού-λαδιού που έχει ο TS (βρίσκεται χαμηλά κάτω, πολύ κοντά στο φίλτρο λαδιού στο κάρτερ κ.λ.π.) και μάλιστα στο σωστό σημείο νομίζω μετά την έξοδο από το ψύκτη και πριν κατευθυνθούν μέσω της αντλίας στον κινητήρα.
Tου νερού τον έχει κουμπώσει σε μια εσοχή που έχει το σώμα της μηχανής του TS. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΙΕΣΗ ΣΤΟ ΛΑΔΙΟι περισσότεροι νομίζουμε εσφαλμένα ότι η αντλία λαδιού είναι το εξάρτημα που δημιουργεί την πίεση στο λάδι που χρειάζεται ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας για την καλή λειτουργία του. Στο θέμα αυτό υπάρχει μια παρανόηση που καλό είναι να την ξεδιαλύνουμε.
Η αντλία λαδιού παρέχει το λάδι.
Η αντλία λαδιού δεν παρέχει την πίεση.
Η πίεση προέρχεται από τον περιορισμό της ροής του λαδιού στην έξοδο της αντλίας.
Τον περιορισμό της ροής του λαδιού την δημιουργούν τα διάκενα που έχουν τα κουζινέτα βάσης και μπιελών.Ας δούμε ένα παράδειγμα.
Όλοι έχουμε πλύνει το αυτοκίνητο μας έστω και μια φορά. Το νερό τρέχει ελεύθερα από το λάστιχο με την πίεση που παρέχει το δίκτυο, όταν όμως φράξουμε με το δάχτυλο μας την έξοδο του λάστιχου ανεβαίνει η πίεση ( δεν ανεβαίνει η πίεση της παροχής από το δίκτυο, αυτή είναι σταθερή όπως και η ροή του νερού ) και το νερό πετάγεται μακρύτερα, αυτό συμβαίνει γιατί περιορίσαμε την ροή του νερού στην έξοδο του λάστιχου.Το ίδιο συμβαίνει και με την αντλία του λαδιού, στην θέση του δάχτυλου μας είναι τα κουζινέτα που με τα μικρά τους διάκενα φράζουν την ροή του λαδιού που παρέχει η αντλία του λαδιού.
Όσο τα κουζινέτα είναι σε καλή κατάσταση ( εντός των ορίων του κατασκευαστή ) δημιουργούν την προβλεπόμενη πίεση, όταν τα διάκενα μεταξύ του στροφάλου και των κουζινέτων του, όπως και μεταξύ των μπιελών και των κουζινέτων τους, μεγαλώσουν λόγω φθοράς, η πίεση του λαδιού ελαττώνεται και δεν είναι αρκετή για να κρατήσει σε απόσταση τα μέταλλα μεταξύ τους να μην ακουμπήσουν, με συνέπεια να έχουμε την καταστροφή του κινητήρα.
Η πίεση στο όργανο πρέπει να είναι σταθερή, την σταθερότητα την εξασφαλίζει η ανακουφιστική βαλβίδα της αντλίας λαδιού, είναι τοποθετημένη επάνω στην αντλία, στην έξοδο της, και αποτελείται από μια μπίλια και ένα ελατήριο που φορτίζει την μπίλια, όταν η πίεση είναι μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη, η μπίλια πιεζόμενη ανοίγει μια δίοδο ανακυκλώνοντας τη ροή του λαδιού στο κύκλωμα, διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο την πίεση σταθερή.
Όταν η πίεση ανεβοκατεβαίνει χωρίς να είναι σταθερή, σημαίνει ότι κάποιο κουζινέτο έχει μεγάλη φθορά και η διαρροή του ανεβοκατεβάζει την πίεση σε όλο το κύκλωμα λίπανσης, ή ότι υπάρχει βλάβη στην ανακουφιστική βαλβίδα της αντλίας λαδιού ( σπασμένο ελατήριο, - συμβαίνει καμιά φορά – ή σκουπίδι που εμποδίζει την μπίλια να κλείσει τη δίοδο του λαδιού - πολύ σπάνιο έως απίθανο σε καινούργια αυτοκίνητα με λιγότερο από 100.000 χλμ - ) επίσης συμβαίνει να υπάρχει μεγάλη φθορά στην αντλία του λαδιού ( μεγάλα διάκενα μεταξύ των πλευρών των γραναζιών ή στους ρότορες, ανάλογα με τον τύπο της αντλίας. Πολλές φορές όταν πέφτει η πίεση ( για όλους τους παραπάνω λόγους ) οι μηχανικοί ανοίγουν την αντλία του λαδιού και αλλάζουν το ελατήριο της ανακουφιστικής βαλβίδας με άλλο σκληρότερο ή τοποθετούν μια ροδέλα προφορτίζοντας έτσι το ελατήριο.
Έτσι θέλουν να κρύψουν τη φθορά του κινητήρα, όμως κάποια στιγμή η καταστροφή έρχεται απότομα γιατί η άνοδος της πίεσης είναι φαινομενική και είναι μόνο στο όργανο, τα διάκενα στα κουζινέτα παραμένουν φθαρμένα όπως και η πτώση της πίεσης στο κύκλωμα από τη φθορά.
Η σωστή λύση είναι όταν ανεβάζουμε την ιπποδύναμη του κινητήρα, ή ακόμα όταν μετατρέπουμε τον ατμοσφαιρικό κινητήρα σε τούρμπο, να αλλάξουμε την αντλία λαδιού με άλλη μεγαλύτερης παροχής, συνήθως υπάρχει για τον ίδιο κινητήρα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έχουν τον ίδιο κινητήρα, ή competition από ανεξάρτητους κατασκευαστές αντλιών, έτσι θα ανεβάσουμε την πίεση λόγω αυξημένης ροής σε όλο το κύκλωμα λίπανσης αφού ο κινητήρας μας έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις σε παροχή λαδιού.
Bέβαια, αν έχουμε στο αυτοκίνητο όργανο που δείχνει την πίεση του λαδιού παρατηρούμε ειδικά τον χειμώνα, ότι η πίεση είναι μεγάλη όταν ο κινητήρας είναι κρύος, μπορεί ακόμα να παρατηρήσουμε τα πρώτα 2-3 λεπτά και μέχρι να ζεσταθεί το λάδι τη βελόνα στο όργανο να κάνει βουτιές προς το μηδέν και αμέσως να ανεβαίνει πάλι, αυτό συμβαίνει γιατί η πίεση είναι υπερβάλλουσα λόγω μεγάλου ιξώδους από το κρύο λάδι, οπότε ανοιγοκλείνει η ανακουφιστική βαλβίδα σπάζοντας στιγμιαία την πίεση μέχρι να αυτή σταθεροποιηθεί μόλις το λάδι ζεσταθεί.
Επίσης το καλοκαίρι ειδικά σε μποτιλιάρισμα, ή όταν κυνηγάμε στο βουνό τον τούρμπο κινητήρα μας, και όχι μόνο τον τούρμπο, θα παρατηρήσουμε μια μικρή πτώση της πίεσης λόγω της αλλαγής του ιξώδους του λαδιού από την θερμοκρασία. Άλλη πίεση υπάρχει στο κύκλωμα όταν το λάδι έχει 90 βαθμούς και άλλη όταν έχει 130 αφού αλλάζει το ιξώδες του λαδιού
( γίνεται πιο λευπτόρευστο ). Εδώ την κατάσταση την σώνει η αντλία που έχει την σωστή παροχή σε όλες τις συνθήκες, οι σοβαροί κατασκευαστές που έχουν μακρόχρονη αγωνιστική εμπειρία φροντίζουν να εξοπλίζουν τους κινητήρες των αυτοκινήτων τους με αντλίες που έχουν μεγαλύτερη παροχή από τις ανάγκες του κινητήρα προβλέποντας τις φθορές του κινητήρα αλλά και τις φθορές της ίδιας της αντλίας.εψαχνα κατι αλλο στο google και επεσα πανω σε κατι ασχετ αλλα μολις το διαβασα θυμηθηκα αυτο το ποστ...αυτο που εσεσα επανω ηταν η θεωρια του μπερνουλι που λεει οταν απο ενα σωληνα φ50 στενεψουμε και γινε φ20 τοτε αυξανεται η ταχυτητα του υγρου αλλα μειωνετε η πιεση.
μεχρι τωρα και γω ηξερα οτι οταν απο φαρφυ παμε σε στενο αυξανεται η πιεση το ιδιο λεει και το αρθρο παραπανω με το παραδειγμα για το σωληνα του νερου και το δαχτυλο.αλλα τελικα το νερο πεταγεται πιο μακρια επειδη αυξηθηκε η ταχυτητα.οταν αυξανεται η ταχυτητα μειωνεται η πιεση.
υπαρχει κανενας φυσικος εδω μεσα να μας πει κατι παραπανω γιατι υπαρχει ενα μπερδεμα.
-
Έχει διαφορά ΠΟΥ μετράς την πίεση και επίσης πολύ σημαντικό η ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή της αντλίας λαδιού - δεν αλλάζει η παροχή με την αντίσταση που αντιμετωπίζει (μέχρι να ανοίξει το ελατήριο της ανακούφισης).
Μη τα κάνεις περίπλοκα, μια χαρά είναι όπως τα γράφει ο 21 Quadra.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Έχει διαφορά ΠΟΥ μετράς την πίεση και επίσης πολύ σημαντικό η ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή της αντλίας λαδιού - δεν αλλάζει η παροχή με την αντίσταση που αντιμετωπίζει (μέχρι να ανοίξει το ελατήριο της ανακούφισης).Μη τα κάνεις περίπλοκα, μια χαρά είναι όπως τα γράφει ο 21 Quadra.
απο τη στιγμη που ειναι αποδεδειγμενο στη φυσικη το παραπανω φαινομενο οφειλω να πλεον να εχω αυτο σαν δεδομενο.
επισης η αρχη του βεντουρι προκυπτει απο την αρχη του μπερνουλι και την αρχη της συνεχειας αν συνδιαστουν αυτα τα δυο μας κανουν το βεντουρι)λεει απλα οτι οταν στενευει ο σωληνας εχουμε πτωση της πιεσης και αυξηση της ταχυτητας.η πτωση της πιεσης φενεται και μετριεται στο τελειωμα του σωληνα που εχει εχει γινει η στενωση ενω στο επανω μερος που ειναι φαρδυς ειναι μεγαλυτερη πιεση, και η παροχη και στο θεωρημα του μπερνουλι ειναι σταθερη.εαν μπει σαν εξτρα παραγωντας η παροχη ο νομος συνεχιζει να ισχυει απλα θα αλλαξει η ταχυτητα.αλλα σαν νομος παραμενει το ιδιο, οτι δηλαδη εκει που στενευει χανει πιεση μεγαλωνει η ταχυτητα. (για αυτο σε μια ασκηση που βρηκα λεει σαν εξτρα ερωτημα αν διπλασιαστει η παροχη τι θα αλλαξει)
κραταω αυτο που λες οτι εξαρταται που μετρας την πιεση.στο δικο μου αυτοκινητο ο αισθητηρας της πιεσης ειναι διπλα απο την τρομπα λαδιου βλεπω 7 bar οταν ειναι κρυο αλλα αν ειχαμε εναν αισθητηρα πιεσης λαδιου επανω στην κεφαλη μηπως θα βλεπαμε λιγοτερη πιεση ?? με λιγα λογια κοντα στην τρομπα ειναι φαρδυς ο σωληνας (μεγαλη πιεση) επανω στην κεφαλη που στενευουν οι τρυπες που περνα το λαδι στενευει ο σωληνας, μηπως θα εχουμε μικροτερη πιεση αλλα αυξηση της ταχυτητας του λαδιου σε εκεινο το σημειο αν μπορουσαμε να το μετρησουμε ?? (ο σωληνας που λεω απλα κανω μια αντιπαραβολη με τον θεωρημα μπερνουλη)
το ιδιο βεβαια θα συμβει αν βαλουμε μεγαλυτερη τρομπα. κοντα στην τρομπα θα βλεπουμε πχ 10 bar και ψηλα στην κεφαλη πχ 4 bar ναι μεν θα εχουμε περισσοτερη πιεση κοντα στην τρομπα λογο μεγαλυτερης ταχυτητας του υγρου σε συγκεκριμενο χρονο σε σχεση με το πρωτο παραδειγμα αλλα παλι η πιεση θα πεφτει στην κεφαλη αν μπορουσαμε να την μετρησουμε.
μεχρι τωρα ολοι ειχαμε στο μαυλο μας οτι οταν κατι στενευει μεγαλωνει η πιεση.τελικα δεν ειναι ετσι...μεγαλωνει η ταχυτητα.
εγω αυτο κραταω.δεν το εγραψα για να κανω τα πραγματα δυσκολα απλα το βρηκα και το ανεφερα.
ειμαι σιγουρος οτι ηδη εχεις αρχισει και το ψαχνεις και εσυ στο google για αρχη...
τελος κατι συμπληρωματικο...το θεωρημα μπερνουλη ειναι μαλλον και ο λογος που η αυλοι εξαγωγης και η βαλβιδα εξαγωγης ειναι μικροτερη απο οτι η εισαγωγης.αυξηση ταχυτητας γρηγοροτερη απαγωγη καυσαεριων...
ωραιο θεμα για συζητηση δεν νομιζεται
-
για mazda BT50 2.5 diesel 4x4 ποιο απο τα 2 ειναι καλυτερο?
http://viewitem.eim.ebay.gr/Aral-Super- ... 62843/item
http://viewitem.eim.ebay.gr/Fuchs-Titan ... 98914/item -
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
για mazda BT50 2.5 diesel 4x4 ποιο απο τα 2 ειναι καλυτερο?
http://viewitem.eim.ebay.gr/Aral-Super- ... 62843/item
http://viewitem.eim.ebay.gr/Fuchs-Titan ... 98914/itemΑυτό http://www.g-market.gr/ProductDetails/M ... -1lit.aspx
-
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
για mazda BT50 2.5 diesel 4x4 ποιο απο τα 2 ειναι καλυτερο?
http://viewitem.eim.ebay.gr/Aral-Super- ... 62843/item
http://viewitem.eim.ebay.gr/Fuchs-Titan ... 98914/itemΑυτό http://www.g-market.gr/ProductDetails/M ... -1lit.aspx
το ξερω οτι ειναι το καλυτερο αλλα για τα 8λιτρα που παιρνει αυτος ο κινητηρας ειναι ασυμφωρο.....
-
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
για mazda BT50 2.5 diesel 4x4 ποιο απο τα 2 ειναι καλυτερο?
http://viewitem.eim.ebay.gr/Aral-Super- ... 62843/item
http://viewitem.eim.ebay.gr/Fuchs-Titan ... 98914/itemΑυτό http://www.g-market.gr/ProductDetails/M ... -1lit.aspx
το ξερω οτι ειναι το καλυτερο αλλα για τα 8λιτρα που παιρνει αυτος ο κινητηρας ειναι ασυμφωρο.....
Το φθηνότερο που βρήκα με ebay δεν ασχολούμε http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... 57&lang=el
-
Όλα τα 5w30 είναι ακριβότερα να ξέρεις κ αν θες ακόμα φθηνότερο πας σε 10w40. Βρήκα κ αυτό http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... 57&lang=el
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]