-
Διαβάζοντας εδώ http://www.thumpertalk.com/topic/766181 ... -cylinder/
βλέπω ότι υπάρχουν μεγάλες διαφωνίες.Προσωπική γνώμη, να το καθαρίσεις με την πράσινη επιφάνεια που έχουν τα σφουγγάρια της κουζίνας. Το σύρμα πρέπει να είναι αρκετά πιο σκληρό, οπότε απόφυγέ το. Αν μετά το καθάρισμα φαίνονται ομοιόμορφα οι χαρακτηριστικές χαρακιές, τότε οκ.
Αν θες να δεις τη φθορά του κυλίνδρου, μετά το καθάρισμα πήγαινε σε ένα μηχανουργείο να σου το μετρήσει (ovality κλπ), αν και πιστεύω ότι δεν θα έχει τίποτα. Είναι πολύ σκληρό το nicasil. -
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Ναί, σε αυτό συμφωνώ. Νόμιζα εννοούσες οτι και με το νικασιλ θα κολλήσει. Παρεξήγηση...
Είχα διαβάσει στο internet οτι μπορείς να καθαρίσεις τέτοιου ειδους κυλίνδρους με ''scotch brite pad'' και σπρέυ WD 40. Τώρα εννοεί την σκληρή πράσινη επιφάνεια που έχουν τα σφουγγάρια της κουζίνας ή το συρματάκι κουζίνας? Εγώ πιστέυω εννοεί το σφουγγάρι...Μπορείς να ανεβάσεις μια φωτό από τον κύλινδρο και τι θέλεις να καθαρίσεις?
Χρησιμοποίησε το imageshack.us για να ανεβάσεις τη φώτο και κάνε copy/paste το λινκ για τα φόρουμ.
-
Οι BMW κινητήρες Μ52 αρχικά ήταν nikasil. Είχε δημιουργηθεί πρόβλημα επειδή το καύσιμο με αυξημένο θείο το καταστρέφει.
Γενικά για το nikasil από http://www.usautoparts.net/bmw/engines/nikasil.htm
The Nikasil coating process was developed by the German firm Mahle, originally for use in the Mercedes Wankel rotary. Audi, BMW, Ferrari and Jaguar have all used Nikasil engines in their production cars. Porsche used Nikasil in their turbocharged 917 - 935 series of race cars. In racing two strokes, both Morbidelli and Rotax have had great success with Nikasil. Nikasil has been used in thousands of professional grade chainsaws, motorcycle and marine engines, and even many NASCAR Winston Cup and Formula One engines.Nikasil has been used in high performance engines because it allows the total elimination of poor-cooling cast-iron, and it is harder and more oleophilic (oil-liking) than cast-iron. Nikasil offers superior lubrication, reduced friction, and superior wear characteristics.
The Nikasil cylinder coating is a nickel and silicon carbide matrix coating about 0.07mm (.0025-.003') thick. The Nikasil treatment coats a layer of nickel-silicon carbide, usually by electrolytic deposition, to the inner surface of aluminum cylinders. The nickel matrix is very hard, yet it is relatively ductile. Dispersed through the nickel are particles of silicon carbide less than 4 microns in size. These extremely hard particles make up 4% of the coating and form a multitude of adhesion spots where oil can collect. Beside providing a long wearing surface for the piston and rings, the silicon carbide particles contribute to longer engine life by ensuring good cylinder lubrication.
Περί επισκευής http://kustom-kraft.com/NEWNIKASIL.html
-
Το νικασίλ είναι πολύ διαδεδομένο στα υδρόψυκτα μονοκύλινδρα μηχανάκια υψηλών επιδόσεων.
Όπως έγραψαν και τα παιδιά παραπάνω δεν επιδέχεται επεμβάσεων. Αν έχει φθαρεί η μόνη λύση, και αρκετά ακριβή είναι η αφαίρεση του παλιού και μετά μια νέα επίστρωση με αποστολή στο εξωτερικό. Ψάξε nicasil replating.
Το νικασίλ έχει όταν είναι καινούργιο μία κατεργασία σαν ψαροκόκκαλο ώστε κατά την διάρκεια του στρωσίματος να 'λιμαριστούν' τα ελατήρια πάνω του και να πατήσουν καλά στεγανοποιώντας τον θάλαμο καύσης καλύτερα.
Όταν αλλάζονται ελατήρια σε ένα τέτοιο μηχανάκι είναι συνηθισμένο να βουρτσίζεται ελαφρά ο κύλινδρος ώστε να επανέλθει ή υφή του ψαροκόκκαλου και να πατήσουν τα νέα ελατήρια καλά. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται στα αγγλικά ball hone και αφαιρεί απειροελάχιστο υλικό, χωρίς ουστιαστικά να τραυματίζει την επίστρωση.
Αν δεν έχει χαρακιές ο κύλινδρος και είναι εντός προδιαγραφών μπορείς να κάνει ακριβώς αυτό, μία βόλτα σε ένα ρεκτιφιατζή μοτοσυκλετών ίσως σε βοηθήσει καθώς θα μπορεί να αποφανθεί αν το νικασίλ σου είναι ΟΚ.
Το www.thumpertalk είναι πολύ καλή πηγή πληροφοριών για μονοκύλινδρα, ψάξε και αυτό όπως λέει ο φίλος παραπάνω.
-
Αυτό λέμε, ότι αν ο κύλινδρος είναι γυαλισμένος και δεν έχει το ψαροκόκκαλο, είναι τελειωμένος. Από ότι διάβασα όμως, ειδικά σε δίχρονα μαζεύει βρωμιά και μπορεί να μη φαίνεται, οπότε θέλει καθάρισμα. Για τελικά συμπεράσματα βέβαια, μόνο με μικρόμετρο.
-
Φωτογραφίες δεν μπορώ να ανεβάσω γιατί δεν τον έχω πλέον εδω τον κορμό. Υπάρχει όμως κάτι άλλο που μου έχει μπει στο μυαλό. Πώς μπορώ να ξέρω σίγουρα αν ο κύλινδρος έχει νικασίλ? Υπάρχει κάποιος τρόπος να το διαπιστώσω με σιγουριά και όχι με αυτά που ακούω απο τον έναν και τον άλλον?
-
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Φωτογραφίες δεν μπορώ να ανεβάσω γιατί δεν τον έχω πλέον εδω τον κορμό. Υπάρχει όμως κάτι άλλο που μου έχει μπει στο μυαλό. Πώς μπορώ να ξέρω σίγουρα αν ο κύλινδρος έχει νικασίλ? Υπάρχει κάποιος τρόπος να το διαπιστώσω με σιγουριά και όχι με αυτά που ακούω απο τον έναν και τον άλλον?Ο πιο καταλληλος για να σου απαντησει αλλα και να αναλαβει τον κινητηρα σου
http://www.jetskiworld.gr/articleview_g ... hp?id=2252
εχει ανοιξει και εχει βελτιωσει πολλους σαν τον δικο σου. -
Αυτός όμως είναι στην Αθήνα ενώ εγώ στη Θεσσαλονίκη.
-
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Αυτός όμως είναι στην Αθήνα ενώ εγώ στη Θεσσαλονίκη.Δεν χανεις τιποτα να του τηλτφωνησεις για να σου λυσει καποιες αποριες.
-
Ο χρήστης p_george έγραψε:
Δεν χανεις τιποτα να του τηλτφωνησεις για να σου λυσει καποιες αποριες.Μάλλον κάτι τέτοιο θα κάνω.
-
Τι διαφορά έχει η λίανση του κυλίνδρου από τη φρέζα; Δεν είναι το ίδιο;
-
Ο χρήστης panosft έγραψε:
Τι διαφορά έχει η λίανση του κυλίνδρου από τη φρέζα; Δεν είναι το ίδιο;Αν φρέζα εννοείς το ρεκτιφιέ, τότε όχι, δεν είναι το ίδιο. Το ρεκτιφιέ είναι η διαδικασία με την οποία αφαιρείται μια στρώση μετάλλου απο τα τοιχώματα του κυλίνδρου και ανάλογα πόσο βαθιά θα προχωρήσεις αυξάνεται και ο κυβισμός του κυλίνδρου. Με το ρεκτιφιέ διορθώνονται διάφορα ελαττώματα του κυλίνδρου όπως κάποιες γρατσουνιές απο τυχόν κόλλημα ή σπάσιμο κάποιου ελατηρίου το οποίο έγδαρε τον κυλινδρο ή και η τάση που έχει ο κύλινδρος να αποκτά σχήμα οβαλ με την χρήση, επειδή το πιστόνι τρώει τον κύλινδρο μονόπλευρα λόγω της λοξής τάσης που έχει απο την μπιέλα. Η λείανση είναι η διαδικασία που κάνουμε για να λειάνουμε τα τοιχώματα του κυλίνδρου και να αποκτίσουν και τις χαρακτηριστικές γραμμές οι οποίες σχηματίζουν γωνία μεταξύ τους. Και με τη λείανση αφαιρείται μια στρόση μετάλλου αλλά όχι τόση όσο στο ρεκτιφιέ. Γι αυτό και όταν βάζεις σε εναν κινητήρα μεγαλύτερα πιστόνια δεν κάνεις το ρεκτιφιε όσο είναι και το πιστόνι αλλά λίγο λιγότερο, υπολογιζοντας οτι θα αυξηθει λιγο παραπανω η διαμετρος του κυλινδρου κατά την λείανση.
-
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Τι διαφορά έχει η λίανση του κυλίνδρου από τη φρέζα; Δεν είναι το ίδιο;
Αν φρέζα εννοείς το ρεκτιφιέ, τότε όχι, δεν είναι το ίδιο. Το ρεκτιφιέ είναι η διαδικασία με την οποία αφαιρείται μια στρώση μετάλλου απο τα τοιχώματα του κυλίνδρου και ανάλογα πόσο βαθιά θα προχωρήσεις αυξάνεται και ο κυβισμός του κυλίνδρου. Με το ρεκτιφιέ διορθώνονται διάφορα ελαττώματα του κυλίνδρου όπως κάποιες γρατσουνιές απο τυχόν κόλλημα ή σπάσιμο κάποιου ελατηρίου το οποίο έγδαρε τον κυλινδρο ή και η τάση που έχει ο κύλινδρος να αποκτά σχήμα οβαλ με την χρήση, επειδή το πιστόνι τρώει τον κύλινδρο μονόπλευρα λόγω της λοξής τάσης που έχει απο την μπιέλα. Η λείανση είναι η διαδικασία που κάνουμε για να λειάνουμε τα τοιχώματα του κυλίνδρου και να αποκτίσουν και τις χαρακτηριστικές γραμμές οι οποίες σχηματίζουν γωνία μεταξύ τους. Και με τη λείανση αφαιρείται μια στρόση μετάλλου αλλά όχι τόση όσο στο ρεκτιφιέ. Γι αυτό και όταν βάζεις σε εναν κινητήρα μεγαλύτερα πιστόνια δεν κάνεις το ρεκτιφιε όσο είναι και το πιστόνι αλλά λίγο λιγότερο, υπολογιζοντας οτι θα αυξηθει λιγο παραπανω η διαμετρος του κυλινδρου κατά την λείανση.
οταν ο κατασκευαστης του πιστονιου λεει οτι εχει διαμετρο 82 τοτε εννοει οτι το πιστονι μπαινει σε τρυπα διαμετρου 82 οχι οτι εχει διαμετρο το ιδιο το πιστονι 82, με λιγα λογια το πιστονι ειναι μικροτερο (με αυτο τον τροπο εξασφαλιζει ο κατασκευαστης του πιστονιου οτι θα εχει τις σωστες ανοχες, διοτι κανοντας την τρυπα 82 και το πιστονι στην πραγματικοτητα ειναι 81 τοτε η ανοχη ειναι 1 αυτοματος) και τελος ο βασικος λογος που γινετε οβαλ ο κυλινδρος ειναι διοτι το πιστονι χαμηλα στις φουστες ειναι πιο φαρδυ απο οτι στο σημειο που μπαινουν τα ελατηρια και οπως ειναι φυσιολογικο αφου η φουστες ειναι μεγαλυτερες σε διαμετρο 'τρωνε' και τα τοιχωματα του κυλινδρου.
μονο για διευκρινηση εκανα το ποστ, τα νουμερα παραπανω ειναι φυσικα τυχαια και δεν εχουν καμια σχεση με την πραγματικοτητα
-
Δυσπιστώ.... πολύ....
-
σε ποιο απο ολα ??
-
Συμφωνω με τον ΒασίληςG6
Η διαφορα στο γυαλισμα απο το ρεκτιφιε ειναι στο ποσο υλικο θα φαει το μηχανημα και τι εργαλειο θα χρησιμοποιηθει στο ακρο.Ο χρήστης iceman_n έγραψε:
και τελος ο βασικος λογος που γινετε οβαλ ο κυλινδρος ειναι διοτι το πιστονι χαμηλα στις φουστες ειναι πιο φαρδυ απο οτι στο σημειο που μπαινουν τα ελατηρια και οπως ειναι φυσιολογικο αφου η φουστες ειναι μεγαλυτερες σε διαμετρο 'τρωνε' και τα τοιχωματα του κυλινδρου.Ο κυλινδρος γινεται οβαλ απο την φθορα, αυτο που περιγραφεις ομως ειναι κωνικα πιστονια, κατι που δεν ισχυει γιατι τοτε δεν θα μπορουσαν να βγουν απο το πανω μερος του κινητηρα, κατι που γινεται οταν δεν κατεβαινει το μπλοκ απο το αυτοκινητο.
-
Τα πιστόνια μπορεί να μην είναι στρογγυλά όταν είναι κρύα (ανάλογα με την μάρκα) γιατί όταν ζεσταίνονται δεν διαστέλλονται όμοια προς όλες τις διευθύνσεις.
Αυτό που θέλεις είναι ένα ολοστρόγγυλο πιστόνι σε θερμοκρασία λειτουργίας.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Τα πιστόνια μπορεί να μην είναι στρογγυλά όταν είναι κρύα (ανάλογα με την μάρκα) γιατί όταν ζεσταίνονται δεν διαστέλλονται όμοια προς όλες τις διευθύνσεις.Αυτό που θέλεις είναι ένα ολοστρόγγυλο πιστόνι σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Εκτως και αν μιλαμε για NR 750 που η HONDA τα εβγαζε με οβαλ πιστονια δυο μπιελες δυο μπουζι και 8 βαλβιδες ανα κυλινδρο.
-
Ο χρήστης p_george έγραψε:
Συμφωνω με τον ΒασίληςG6
Η διαφορα στο γυαλισμα απο το ρεκτιφιε ειναι στο ποσο υλικο θα φαει το μηχανημα και τι εργαλειο θα χρησιμοποιηθει στο ακρο.και τελος ο βασικος λογος που γινετε οβαλ ο κυλινδρος ειναι διοτι το πιστονι χαμηλα στις φουστες ειναι πιο φαρδυ απο οτι στο σημειο που μπαινουν τα ελατηρια και οπως ειναι φυσιολογικο αφου η φουστες ειναι μεγαλυτερες σε διαμετρο 'τρωνε' και τα τοιχωματα του κυλινδρου.
Ο κυλινδρος γινεται οβαλ απο την φθορα, αυτο που περιγραφεις ομως ειναι κωνικα πιστονια, κατι που δεν ισχυει γιατι τοτε δεν θα μπορουσαν να βγουν απο το πανω μερος του κινητηρα, κατι που γινεται οταν δεν κατεβαινει το μπλοκ απο το αυτοκινητο.
συγνωμη για το υφος μου αλλα μην το πεις πουθενα παραεξω αυτο...ολα τα πιστονια ειναι στενα στο επανω μερος και στις φουστες ειναι πιο φαρδυα, και βγαινουν μια χαρα και απο το επανω μερος...και γινετε οβαλ ο κυλινδρος επειδη ακριβως το πιστονι ειναι ελαφρως κωνικο και οι φουστες ξυνουν τα τοιχωματα του κυλινδρου.
και η διαφορα στο γυαλισμα (ψαροκοκκαλο, crosshatch angle) με το ρεκτιφιε (boring) δεν ειναι το ποσο υλικο θα φας, ειναι αλλη η δουλεια του ενος και αλλη η δουλεια του αλλου.το κανουμε για δυο εντελως διαφορετικους λογους και γινετε με εντελως διαφορετικα εργαλεια.
υγ. και για να λες οτι δεν βγαινουν απο το επανω μερος μαλλον δεν ειχες καταλαβει για ποση διαφορα μιλαμε και γενικα για το ποσες ανοχες υπαρχουν εκει απο θεμα αριθμων
τελος το πιστονι κρατιεται ευθυγραμμισμενο λογο τις φουστας και συνηθως ειχε σχημα ελληπτικο ή tapered (ειναι δυο διαφορετικες κατηγοριες), το ελληπτικο σχημα διευκολυνει το πιστονι να μπει μεσα στον κυλινδρο ασχετος εαν ειναι κρυο ή αν ειναι σε θερμοκρασια λειτουργειας.ειναι ελληπτικο οταν ειναι κρυο οταν ζεσταθει γινετε στρογγυλο για να σφραγισει ο κυλινδρος και να πατησει σωστα. τωρα το tapered πιστονι ειναι κωνικο με τις φουστες πιο φαρδιες απο οτι στο πανω μερος.
Η πιο στενη πλευρα του πιστονιου ειναι εκει που ειναι ο πυρος και εκει η φουστα ειναι πιο χοντρη αντιθετως στην πιο φαρδυα πλευρα του η φουστα ειναι πιο λεπτη με λιγα λογια οχι απλα ειναι πιο στενο στο κατω μερος απο οτι στο επανω αλλα η πλευρα με το πυρο ειναι πιο φαρδυα σε σχεση με τη αλλη.σιγουρα σε ολα αυτα υπαρχουν και πιστονια που ειναι λιγο διαφορετικα φτιαγμενα με αλλη μεδοθο αλλα τα πιστονια ευρειας γκαμας και παραγωγης ειναι ετσι.ειναι ο γενικος κανονας
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Τα πιστόνια μπορεί να μην είναι στρογγυλά όταν είναι κρύα (ανάλογα με την μάρκα) γιατί όταν ζεσταίνονται δεν διαστέλλονται όμοια προς όλες τις διευθύνσεις.Αυτό που θέλεις είναι ένα ολοστρόγγυλο πιστόνι σε θερμοκρασία λειτουργίας.
ουτε οταν ζεστενετε δεν ειναι ολοστρογγυλο ειναι παλι ελαφρως κωνικο, με τις φουστες (piston skirts) ναι ειναι ΠΑΝΤΑ πιο φαρδυες...
επισης αλλη διαστολη εχουν τα σφυριλατα αλουμινιου και αλλη τα μαμισια που ειναι απο κραματα αλουμινιου εξου και οι αλλες ανοχες στο πρωτο σε σχεση με το δευτερο
Κύλινδρος με νικασίλ