-
Έχω αντιληφθεί ότι σε περίπτωση που επιβραδύνω, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο, υποχωρεί ελάχιστα και στιγμιαία το πετάλι του φρένου. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Υ.Γ. Το αυτοκίνητό μου ΔΕΝ έχει ABS.
-
Έχω αντιληφθεί ότι σε περίπτωση που επιβραδύνω, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο, υποχωρεί ελάχιστα και στιγμιαία το πετάλι του φρένου. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Υ.Γ. Το αυτοκίνητό μου ΔΕΝ έχει ABS.
-
Έχω αντιληφθεί ότι σε περίπτωση που επιβραδύνω, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο, υποχωρεί ελάχιστα και στιγμιαία το πετάλι του φρένου. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Υ.Γ. Το αυτοκίνητό μου ΔΕΝ έχει ABS.
-
δυναμώνει η υποπίεση του μοτέρ καθώς ανεβαίνουν οι στροφές = πιο δυνατή υποβοήθηση στο φρένο = με την ίδια πίεση από το πόδι σου κατεβαίνει κι άλλο το πεντάλ.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
δυναμώνει η υποπίεση του μοτέρ καθώς ανεβαίνουν οι στροφές = πιο δυνατή υποβοήθηση στο φρένο = με την ίδια πίεση από το πόδι σου κατεβαίνει κι άλλο το πεντάλ.Απλά τα πράγματα...
Σε ευχαριστώ!
Υ.Γ. Φαίνεται η εικόνα στην υπογραφή μου;
-
Το ίδιο συμβαίνει και με τον κλιματισμό
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Το ίδιο συμβαίνει και με τον κλιματισμόΔηλαδη οταν αναβουμε το αιρ κοντισιον αυξανει η υποβοηθηση; το πρωτο φαινομενο το εχω παρατηρησει και εγω σε πολλα αυτοκινητα (οχι ομως στο ξανθια)... αυτο με το αιρ κοντισιον οχι...
-
Έχω ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο που με τυραννάει περίπου 15.000 χλμ.
Κατά το ελαφρύ φρενάρισμα μου δίνει την 'αίσθηση ABS' (πιάνει-δεν πιάνει), πολύ έντονο στα λίγα χιλιόμετρα, χωρίς ταχύτητα, δηλαδή με ρελαντί. Αναφέρω τις στροφές, λόγω της υποπίεσης που αναφέρθηκε...
Επίσης όσο η μηχανή είναι κρύα και το ρελαντί είναι 1200-1300 το φαινόμενο δεν είναι τόσο αισθητό, όπως επίσης και όταν είναι on το AC, που κρατάει το ρελαντί λίγο πιο ψηλά.
Μου είπε κάποιος μάστορας ότι φταίει το βηματικό μοτέρ ρελαντί (κοστίζει πολύ) και κάποιος άλλος ότι μάλλον είναι το ποτενσιόμετρο πεταλούδας
(αν θυμάμαι ακριβώς...).Επιπροσθέτως, αναφέρω και κάτι ακόμα που ίσως διαφωτίσει περισσότερο... Ρολλάρω με δευτέρα ή τρίτη από 4000στροφές μέχρι 1000, ενώ λοιπόν μέχρι τις 1500-1600 νιώθω τη μηχανή να 'κρατάει' το αυτοκίνητο, στις 1500 κάνει ένα έντονο λόξυγγα και από κει και κάτω μέχρι τις 1000 'σπρώχνει'! Ελπίζω να είμαι κατανοητός, δεν τα πάω καλά με τις περιγραφές.
Μήπως με ένα καθαρισμό injection φτιάξει?Γενικά τα προβλήματα υπάρχουν όταν δεν πατάω γκάζι! Μήπως να αλλάξω τακτική με γκάζι στο πάτωμα συνέχεια?
Το κακό είναι ότι κανένας μάστορας μέχρι τώρα δεν είναι πρόθυμος να ψάξει το βάσανο λίγο περισσότερο!
Για να προλάβω, έχω αλλάξει δισκόπλακες - τακάκια πριν 10.000χλμ.
Sorry για το μακροσκελές post και ελπίζω σε κάποια γνώμη... -
Ο χρήστης meng έγραψε:
Επιπροσθέτως, αναφέρω και κάτι ακόμα που ίσως διαφωτίσει περισσότερο... Ρολλάρω με δευτέρα ή τρίτη από 4000στροφές μέχρι 1000, ενώ λοιπόν μέχρι τις 1500-1600 νιώθω τη μηχανή να 'κρατάει' το αυτοκίνητο, στις 1500 κάνει ένα έντονο λόξυγγα και από κει και κάτω μέχρι τις 1000 'σπρώχνει'! Ελπίζω να είμαι κατανοητός, δεν τα πάω καλά με τις περιγραφές.
Μήπως με ένα καθαρισμό injection φτιάξει?αυτό το συγκεκριμένο τουλάχιστον, ακούγεται λογικό. Κάποιος είχε γράψει παλιότερα ότι ο εγκέφαλος δίνει γκάζι σε πολύ χαμηλες σαλ αν ρολλάρεις με ταχύτητα αρκετή ώρα, για να μην κρυώνει ο καταλύτης, αλλά δεν πρέπει να είναι αυτός μόνο ο λόγος. Ο λόξυγγας είναι ακριβώς το σημείο που ξαναμπαίνει βενζίνη στους κυλίνδρους.
έτσι κι αλλιώς πάντως, τι σου προσφέρει το ρολλάρισμα με ταχύτητα και
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Επιπροσθέτως, αναφέρω και κάτι ακόμα που ίσως διαφωτίσει περισσότερο... Ρολλάρω με δευτέρα ή τρίτη από 4000στροφές μέχρι 1000, ενώ λοιπόν μέχρι τις 1500-1600 νιώθω τη μηχανή να 'κρατάει' το αυτοκίνητο, στις 1500 κάνει ένα έντονο λόξυγγα και από κει και κάτω μέχρι τις 1000 'σπρώχνει'! Ελπίζω να είμαι κατανοητός, δεν τα πάω καλά με τις περιγραφές.
Μήπως με ένα καθαρισμό injection φτιάξει?αυτό το συγκεκριμένο τουλάχιστον, ακούγεται λογικό. Κάποιος είχε γράψει παλιότερα ότι ο εγκέφαλος δίνει γκάζι σε πολύ χαμηλες σαλ αν ρολλάρεις με ταχύτητα αρκετή ώρα, για να μην κρυώνει ο καταλύτης, αλλά δεν πρέπει να είναι αυτός μόνο ο λόγος. Ο λόξυγγας είναι ακριβώς το σημείο που ξαναμπαίνει βενζίνη στους κυλίνδρους.
έτσι κι αλλιώς πάντως, τι σου προσφέρει το ρολλάρισμα με ταχύτητα και
-
μπορείς όταν πέφτουν οι στροφές στις 1700-1800 να κατεβάζεις άλλη μία
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
μπορείς όταν πέφτουν οι στροφές στις 1700-1800 να κατεβάζεις άλλη μίαΈχει δίκιο ο krusenstern! Aυτό βασικά έχει να κάνει με το πόσο μακρία είναι η σχέση ή κοντή. Όταν οι στροφές είναι πολύ λίγες και το αμάξι κινδυνεύει να σβήσει τότε ο εγκέφαλος δίνει εντολή να σηκωθούν λίγο οι στροφές ίσα ίσα για να μην σβήσει και κάνει αυτό τον λόξιγγα. Επειδή οδηγούσα την ίδια περίοδο ένα golf 1.4 και ένα vectra 2.0 το πρώτο με πολύ κοντές σχέσεις και το δεύτερο μακριές το πάθαινα και εγώ αυτό. Συνηθισμένος από το golf όταν οδηγούσα το vectra και ήμουν με δευτέρα πχ και έπεφταν τα χιλιόμετρα κάτω από 20km/h τότε το αμάξι ξεκινούσε να χωροπηδάει κάτι που δεν έκανε το golf. Αυτό ίσως λίγο κουραστικό στην κίνηση στην πόλη... Αλλά είναι φυσιολογικό.
-
Ο χρήστης meng έγραψε:
Έχω ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο που με τυραννάει περίπου 15.000 χλμ.Κατά το ελαφρύ φρενάρισμα μου δίνει την 'αίσθηση ABS' (πιάνει-δεν πιάνει), πολύ έντονο στα λίγα χιλιόμετρα, χωρίς ταχύτητα, δηλαδή με ρελαντί. Αναφέρω τις στροφές, λόγω της υποπίεσης που αναφέρθηκε...
Επίσης όσο η μηχανή είναι κρύα και το ρελαντί είναι 1200-1300 το φαινόμενο δεν είναι τόσο αισθητό, όπως επίσης και όταν είναι on το AC, που κρατάει το ρελαντί λίγο πιο ψηλά.
Μου είπε κάποιος μάστορας ότι φταίει το βηματικό μοτέρ ρελαντί (κοστίζει πολύ) και κάποιος άλλος ότι μάλλον είναι το ποτενσιόμετρο πεταλούδας
(αν θυμάμαι ακριβώς...).Επιπροσθέτως, αναφέρω και κάτι ακόμα που ίσως διαφωτίσει περισσότερο... Ρολλάρω με δευτέρα ή τρίτη από 4000στροφές μέχρι 1000, ενώ λοιπόν μέχρι τις 1500-1600 νιώθω τη μηχανή να 'κρατάει' το αυτοκίνητο, στις 1500 κάνει ένα έντονο λόξυγγα και από κει και κάτω μέχρι τις 1000 'σπρώχνει'! Ελπίζω να είμαι κατανοητός, δεν τα πάω καλά με τις περιγραφές.
Μήπως με ένα καθαρισμό injection φτιάξει?Γενικά τα προβλήματα υπάρχουν όταν δεν πατάω γκάζι! Μήπως να αλλάξω τακτική με γκάζι στο πάτωμα συνέχεια?
Το κακό είναι ότι κανένας μάστορας μέχρι τώρα δεν είναι πρόθυμος να ψάξει το βάσανο λίγο περισσότερο!
Για να προλάβω, έχω αλλάξει δισκόπλακες - τακάκια πριν 10.000χλμ.
Sorry για το μακροσκελές post και ελπίζω σε κάποια γνώμη...Δεν μας δίνεις και μερικά επιπλέον στοιχεία σχετικά με το αυτοκίνητο που έχεις γιατί κάθε αυτοκίνητο συμπεριφέρεται διαφορετικά. Πές μας μάρκα, μοντέλο, κυβικά, έτος κυκλοφορίας τουλάχιστον.
-
Peugeot 406 1.6/90hp mod'96 115.000χλμ αισίως...
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
μπορείς όταν πέφτουν οι στροφές στις 1700-1800 να κατεβάζεις άλλη μία
Έχει δίκιο ο krusenstern! Aυτό βασικά έχει να κάνει με το πόσο μακρία είναι η σχέση ή κοντή. Όταν οι στροφές είναι πολύ λίγες και το αμάξι κινδυνεύει να σβήσει τότε ο εγκέφαλος δίνει εντολή να σηκωθούν λίγο οι στροφές ίσα ίσα για να μην σβήσει και κάνει αυτό τον λόξιγγα. Επειδή οδηγούσα την ίδια περίοδο ένα golf 1.4 και ένα vectra 2.0 το πρώτο με πολύ κοντές σχέσεις και το δεύτερο μακριές το πάθαινα και εγώ αυτό. Συνηθισμένος από το golf όταν οδηγούσα το vectra και ήμουν με δευτέρα πχ και έπεφταν τα χιλιόμετρα κάτω από 20km/h τότε το αμάξι ξεκινούσε να χωροπηδάει κάτι που δεν έκανε το golf. Αυτό ίσως λίγο κουραστικό στην κίνηση στην πόλη... Αλλά είναι φυσιολογικό.
Αυτό που λες, ο πέζουλας το κάνει στις 1000σαλ, ένα μούγκρισμα λες και κάτι χτυπάει στη μηχανή. Αυτό το έχω αποδεχτεί... Π.χ. με δευτέρα στρίβω σε στενάκι με 15-20χαω πέφτουν πολύ οι στροφές αλλά πατινάρω λιγάκι και όλα καλά!
Αλλού νομίζω ότι είναι το πρόβλημα...
Ευχαριστώ για την ανταπόκριση -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Επιπροσθέτως, αναφέρω και κάτι ακόμα που ίσως διαφωτίσει περισσότερο... Ρολλάρω με δευτέρα ή τρίτη από 4000στροφές μέχρι 1000, ενώ λοιπόν μέχρι τις 1500-1600 νιώθω τη μηχανή να 'κρατάει' το αυτοκίνητο, στις 1500 κάνει ένα έντονο λόξυγγα και από κει και κάτω μέχρι τις 1000 'σπρώχνει'! Ελπίζω να είμαι κατανοητός, δεν τα πάω καλά με τις περιγραφές.
Μήπως με ένα καθαρισμό injection φτιάξει?αυτό το συγκεκριμένο τουλάχιστον, ακούγεται λογικό. Κάποιος είχε γράψει παλιότερα ότι ο εγκέφαλος δίνει γκάζι σε πολύ χαμηλες σαλ αν ρολλάρεις με ταχύτητα αρκετή ώρα, για να μην κρυώνει ο καταλύτης, αλλά δεν πρέπει να είναι αυτός μόνο ο λόγος. Ο λόξυγγας είναι ακριβώς το σημείο που ξαναμπαίνει βενζίνη στους κυλίνδρους.
Ακριβώς... Αν έχει το αμάξι και υπολογιστή στιγμιαίας κατανάλωσης θα φανεί κι εκεί...
Με λίγη εξάσκηση μπορεί κανείς μάλιστα να το χρησιμοποιήσει και για να δώσει μία μικρή ώθηση στο αμάξι χωρίς να πατήσει γκάζι, μόνο αφήνοντας ελαφρά τον συμπλέκτη...
-
OK, για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης μου κι ευχαριστώ...
Όσον αφορά στα φρένα έχετε να κάνετε καμιά παρατήρηση;
-
Ο χρήστης meng έγραψε:
Έχω ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο που με τυραννάει περίπου 15.000 χλμ.Κατά το ελαφρύ φρενάρισμα μου δίνει την 'αίσθηση ABS' (πιάνει-δεν πιάνει), πολύ έντονο στα λίγα χιλιόμετρα, χωρίς ταχύτητα, δηλαδή με ρελαντί. Αναφέρω τις στροφές, λόγω της υποπίεσης που αναφέρθηκε...
Επίσης όσο η μηχανή είναι κρύα και το ρελαντί είναι 1200-1300 το φαινόμενο δεν είναι τόσο αισθητό, όπως επίσης και όταν είναι on το AC, που κρατάει το ρελαντί λίγο πιο ψηλά.αν αναφέρεσαι σε αυτό, τότε πιθανόν η εξήγηση είναι ότι λόγω χαμηλών στροφών (1000 σαλ), δεν είναι αρκετή η υποβοήθηση στα φρένα. Αν ανέβουν λίγο (κατάσταση 'τσοκ' ή A/C), δίνουν αρκετή υποβοήθηση ώστε να μην έχεις αυτό το 'πάτα-άσε'.
-
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά το air conditioning βοηθάει στο φρενάρισμα παράλληλα με το κατέβασμα; Αν βρεθώ σε κατάσταση πανικού θα το ανάψω δηλαδή...
-
όχι ρε παιδιά, μην τρελαθούμε. Το A/C απλώς ανεβάζει λίγο το ρελαντί. Και έτσι, σε κατάσταση ΡΕΛΑΝΤΙ έχουμε μεγαλύτερη υποπίεση. Αυτό είπα μόνο
-
Συγνώμη...στα σύγχρονα αυτοκίνητα εξακολουθεί το φρενάρισμα να χρησιμοποιεί την υποπίεση του μοτέρ και όχι του υδραυλικού τιμονιού;
Αυτό με το κατέβασμα και την υποχώρηση του πεντάλ πάντως το νιώθω κι εγώ...
Φρενάρισμα με κατέβασμα ταχύτητας