-
Σε δυο αυτοκινητα βελτιωμενα σε ιπποδυναμη που ειχα αλλαξα μπροστινους απο νορμαλ σε παχυτερους διατρητους . Στο πρώτο (φιατ πουντο) ότι μα οτι και να εκανα στα φρενα δεν κουραζονταν με τιποτα Πάνω απο 50000χλμ με μικρη φθορά.Ενω στο δευτερο (κουπέ) ηδη οι brebo εχουν φαγωθεί αρκετά για 10000 χλμ. Η χρήση ιδια αλλα οι προδιαγραφες των αυτοκινητων σε βαρος ιπποδυναμη αναρτηση φρενα τρόμπες (που λεει και ο 21Quadra) διαφορετικές. Αρα για μενα παιζει ρολο πρωτα το τι θελουμε να σταματησουμε ως συνολο προδιαγραφων την χρηση που το προοριζουμε και μετά αποφασίζουμε τι υλικό θα βαλουμε και με ποιά χαρακτηριστικά. Απο αυτα καθοριζεται και η φθορά των δισκων δηλ.
Και μιλώ για βελτιωμενα αυτοκίνητα σε δύναμη κινητηρα γιατί αλλιως για μενα δεν υπαρχει λογος να αλλαξουμε τιποτα στα φρενα. -
Οι τρύπες στα κεραμικά και στις μηχανές παίζουν ένα άλλους ρόλους.
Για σκεφτείται σε τι διαφέρει ένας 6φτερος δίσκος συμπλέκτη, ένας 4φτερος,ή ένας 2φτερος από τον ολόκληρο κανονικό δίσκο ?
Μα γιατί μικραίνοντας την επιφάνεια επαφής για την ίδια εφαρμοζόμενη δύναμη αυξάνουμε τη δύναμη επαφής του υλικού τριβής με το δίσκο άρα και τη ροπή που μπορεί να μεταφερθεί, διατηρώντας δε το ίδιο πλατώ με το ίδιο χτένι, χωρίς να χρειαστεί να αυξήσουμε τη δύναμη στα χτένια γιατί δεν θα μπορούσαμε να τον πατήσουμε. Όσοι έβαλαν τετράφτερους δίσκους καταλαβαίνουν τι εννοώ. Όσο μικρότερη επιφάνεια επαφής έχουμε, με την ίδια εφαρμοζόμενη δύναμη τόσο βαθύτερα εισχωρεί το μαλακότερο υλικό στο σκληρότερο και τόσο μεγαλύτερη σύζευξη υπάρχει μεταξύ τους. Τα αυτοκίνητα στα χιόνια γιατί φοράνε πολύ στενά λάστιχα ? Για να εισχωρήσει το λάστιχο βαθύτερα και να βρεί πρόσφυση.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους δίσκους των μηχανών όπου λόγω των σκληρών μεταλλικών τους τακακιών το τρύπημα των δίσκων βοηθάει στη μείωση της επιφάνειας ώστε να αυξηθεί η επαφή μεταξύ των τριβομμένων μερών ( του τακακιού με τον δίσκο εν προκειμένω )δεδομένου ότι υπάρχει και μειωμένος συντελεστής τριβής αφού ο δίσκος δεν είναι μαντέμι αλλά από ατσάλι.
Για να επιτύχουν την αυξημένη πίεση θα έπρεπε να ήταν μεγαλύτερη η αντλία οπότε και θα χρειαζόταν μεγαλύτερη δύναμη για να λειτουργήσει κάτι το απαράδεκτο σε μηχανή όπου οι ισορροπίες είναι λεπτές και τα χειριστήρια πρέπει να είναι ελαφριά στη λειτουργία τους χωρίς να πρέπει να εφαρμόζεται μεγάλη δύναμη, συν το ότι στις αντλίες των μοτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί μοχλικό όπως στα αυτοκίνητα, που η συνήθης σχέση μεταξύ πεντάλ / αντλίας είναι 7:1, έχουν βρεί λοιπόν αυτόν τον τρόπο να αυξήσουν την πίεση των τακακιών προς τους δίσκους χωρίς υποβοηθήσεις, μοχλικά, και άλλους περίπλοκους τρόπους. Οι συντονισμούς του συστήματος εδώ που υπάρχει έλλειψη μάζας λόγω του ελαφρού και λεπτού δίσκου, τους απορροφά το πλευστό σύστημα συγκράτησης των δίσκων.Στα ανθρακονημάτινα ισχύει το ίδιο δεδομένου ότι χρειάζονται και μια θερμοκρασία για να είναι αποδοτικά, οι τρύπες με την αύξηση της τριβής προσφέρουν τη γρήγορη άνοδο της θερμοκρασίας ώστε να είναι λειτουργικό το τακάκι, επίσης αν αναφέρεστε στα φρένα της F1 εκεί δεν υπάρχει υποβοήθηση καθόλου, οπότε και η όποια αύξηση της πίεσης που προσφέρουν οι τρύπες είναι ευπρόσδεκτη, αν πάλι εννοείτε τα κάρμπον / κεραμικά φρένα μερικών supercars, οι τρύπες δεν είναι τόσο πυκνές και εξυπηρετούν μόνο τον καθαρισμό των δίσκων και των τακακιών από την σκόνη που παράγεται κατά την τριβή εξαλείφοντας ταυτόχρονα και τους όποιους μικροσυντονισμούς παράγονται κατά την επαφή τακακιού/δίσκου αφού δεν υπάρχει η μάζα του κλασσικού δίσκου να τις απορροφήσει.
-
από την όλη συζήτηση πάντως, εγώ δεν κατάλαβα....
Τελικά καλύτερα (αν έχεις και μπορείς να πληρώσεις) τους τρυπητούς? καλύτερα τους χαρακτούς? καλύτερα να είναι και τα δύο? καλύτερα να μην έχουν τίποτα?ΥΓ: μας μπερδέψατε βρε αδερφέ!
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
από την όλη συζήτηση πάντως, εγώ δεν κατάλαβα....
Τελικά καλύτερα (αν έχεις και μπορείς να πληρώσεις) τους τρυπητούς? καλύτερα τους χαρακτούς? καλύτερα να είναι και τα δύο? καλύτερα να μην έχουν τίποτα?ΥΓ: μας μπερδέψατε βρε αδερφέ!
Oι τρυπητοί ραγίζουν, παράγουν θόρυβο. Αν ποτέ, ούτε μια φορά δεν έχεις φέρει τα φρένα σου πάνω από τα όρια τους, βάζε δίσκους χωρίς τίποτα, απλούς μαμά, μια χαρά είναι.
Αν τα ζεσταίνεις όμως είναι απείρως προτιμότερο να βάλεις δίσκους με καμπάνες, θα αντέξουν πολύ περισσότερ, θα αντέξουν περισσότερο και τα τακάκια, και δε θα μείνεις ποτέ από φρένα με αιτία τη θερμοκρασία, άντε το πολύ οι καμπανάτοι να είναι χαρακτοί.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Γιατί τα δικά μου τακάκια φαγώθηκαν πιο πολύ τα πίσω από τα εμπρός (αλλάχτηκαν μαζί 4 δίσκοι EBC μισοχαρακτοί με τα τακάκια τα πράσινα της ίδιας μάρκας). Δεν μπορώ να το δικαιολογήσω αφού το αντισπίν το απενεργοποιώ πάντα εκτός από όταν βρέχει.Από ότι γνωρίζω αν έχεις ebd -και τα λοιπά βοηθήματα (που με esp, σίγουρα θα τα έχεις)- η κατανομή είναι αρχικά μεγαλύτερη στον πίσω άξονα και για όσο αυτός έχει πρόσφυση. Έτσι, όπου πατάς λίγο το φρένο φρενάρεις κυρίως μετα πίσω φρένα. Συμβαίνει στα περισσότερα καινούρια vw (προσωπική εμπειρία ) και σχεδόν πάντα (εκτός από τους σιδεροφάγους) αλλάζουν πρώτα τα πίσω τακακιά και αρκετά αργότερα τα μπροστά. Επίσης, από όσα θυμάμαι,σε όσα είχα με ebd αλλαζα πρώτα τις πίσω δισκόπλακες - δε ξέρω αν έχει σχέση και με αυτό.
-
Δεν έχω ESP ούτε λοιπά κόλπα, μόνο ABS και αντισπίν το οποίο απενεργοποιώ κάθε φορά που βάζω μπρος (η κίνηση γίνεται αυτόματα, μαζί με τη ζώνη πατάω και το κουμπί και αν το λαμπάκι δεν είναι αναμμένο στο ταμπλώ κάτι μου λείπει!).
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
από την όλη συζήτηση πάντως, εγώ δεν κατάλαβα....
Τελικά καλύτερα (αν έχεις και μπορείς να πληρώσεις) τους τρυπητούς? καλύτερα τους χαρακτούς? καλύτερα να είναι και τα δύο? καλύτερα να μην έχουν τίποτα?ΥΓ: μας μπερδέψατε βρε αδερφέ!
Γιατί μπερδεύεσαι. Δεν χρειάζεται να βάλεις τιποτα αν δεν εισαι καυτης φρένων. Αν είσαι βάλε ότι θες σε βελτιωτικά . Γνωμες πολλές απο εμπειρίες προσωπικές και απο υπευθυνα άτομα εδώ μέσα . 100% σίγουρος δεν ειναι ούτε ο Νιουι!
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
από την όλη συζήτηση πάντως, εγώ δεν κατάλαβα....
Τελικά καλύτερα (αν έχεις και μπορείς να πληρώσεις) τους τρυπητούς? καλύτερα τους χαρακτούς? καλύτερα να είναι και τα δύο? καλύτερα να μην έχουν τίποτα?ΥΓ: μας μπερδέψατε βρε αδερφέ!
Γιατί μπερδεύεσαι. Δεν χρειάζεται να βάλεις τιποτα αν δεν εισαι καυτης φρένων. Αν είσαι βάλε ότι θες σε βελτιωτικά . Γνωμες πολλές απο εμπειρίες προσωπικές και απο υπευθυνα άτομα εδώ μέσα . 100% σίγουρος δεν ειναι ούτε ο Νιουι!
Προς το παρόν, ενδιαφέρομαι εγκυκλοπαιδικά μιας και οι δίσκοι μου έχουν αρκετό ψωμί ακόμα (σίγουρα 30.000km). Κάποια στιγμή όμως αυτή η ώρα θα έρθει.
Γενικά καύτης φρένων δεν μπορείς να πεις πως είμαι, μιας και προσπαθώ να εκμεταλλεύομαι την φόρα του αυτοκινήτου και να αποφεύγω τα πολλά 'γκάζι-φρένο-γκάζι-φρένο' στη γρήγορη οδήγηση.
Όμως αν μπορείς (βάζοντας κάποιο άλλο τύπο δίσκου) να κερδίσεις στο φρενάρισμα, τότε γιατί όχι?
(γι' αυτό παρακολουθώ τη συζήτηση)Προσωπικά είχα την εντύπωση πως ακόμα κι αν δεν ζεσταίνεις τα φρένα σου που να βράζουν και να χάνεις αίσθηση στο πεντάλ του φρένου, μία τοποθέτηση χαρακτών δίσκων και λίγο πιο σκληρό τακάκι (όπου δίνουν καλύτερο συντελεστή τριβής ακόμα και σε 'κρύα' κατάσταση σε σχέση με τα μαμά) θα ήταν μία καλή επιλογή.
Η επιλογή τοποθέτησης αλουμινένιων καμπανών στις δισκόπλακες προσωπικά μου φαίνεται κάπως ακραία επιλογή (κυρίως λόγο κόστους) αν δεν είσαι (όπως είπες) 'καύτης'.Τώρα...με αυτά που διάβασα, τι να σου πω? μάλλον μπορώ να πω ότι μπερδεύτηκα περισσότερο παρά ξεδιάλυναν περισσότερο τα πράγματα.
-
Δεν εισαι μπερδεμένος. Εδωσες μια απάντηση μονος σου. Απλά το σκληρό τακάκι δεν το χρειάζεσαι με την έννοια ότι την κανεις τη δουλειά σου με το νορμαλ. Κερδίζεις στο φρενάρισμα ετσι κι αλλιώς. Αλλωστε τα τακακια αυτά θελουν συγκεκριμενη θερμοκρασία (μεγαλύτερη) να αποδόσουν τα μεγιστα οπότε δεν σε βολεύει να εισαι στην πιεση συνεχεια.
-
@21quadra: Ακριβώς ό,τι είπε ο coupeas.Μία αλλαγή των μαμά θα κάνω,με διαστάσεις όπως οι μαμά κ με την μαμά δαγκάνα πάνω (4πίστονη).
Καύτης δεν είμαι αλλά ακριβώς συμμερίζομαι την άποψη του ''Κάβουρα'' ότι αν μπορώ να πάρω κάτι καλύτερο σε φρενάρισμα με άλλο δίσκο κ τακάκι,γιατί όχι.
Επίσης διαβάζω ένα παλαιότερο σου ποστΗ απόλυτα φθηνότερη και απλούστερη λύση για το στράβωμα και όχι μόνο, των δίσκων είναι αυτή εδώ, οι αλουμινένιες καμπάνες - http://postimage.org/image/2xltn68as/-και αν τα φρένα δεν φτάνουν το επόμενο βήμα είναι οι τετραπίστονες δαγκάνες πάντα με αλουμινένια κέντρα γιατί χωρίς αυτά τα κέντρα οι δίσκοι στραβώνουν.
Εγώ λογικά με εργοστασιακή 4πίστονη αλουμινένια κέντρα έχω?
-
Ο χρήστης GiannisMS έγραψε:
Εγώ λογικά με εργοστασιακή 4πίστονη αλουμινένια κέντρα έχω?Οχι βεβαια.
Με το συμπάθειο κιόλας, φίατ είναι, δεν είναι αστον μαρτιν........ -
Ο χρήστης GiannisMS έγραψε:
Εγώ λογικά με εργοστασιακή 4πίστονη αλουμινένια κέντρα έχω?
απο το εργοστάσιο? με τίποτα. (νομίζω ούτε M3-RS4-RS6 κτλ δεν έχουν δίσκους με αλουμινένιες καμπάνες, κυρίως λόγω κόστους)
-
Οσο κοστίζουν οι καμπάνες άλλο τόσο το πούντο
-
Τόσο ακριβές είναι πια αυτές οι καμπάνες; Έχει κανείς κόστος υπόψιν; Γιατί άμα κοστίζουν περισσότερο από ένα πλήρες σετακι της AP racing πχ με δίσκους εμπρός, δαγκάνες, τακάκια και σωληνάκια είναι προφανώς δεν αξίζουν...
Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
-
Endless - Ολοκληρωμένο κιτ φρένων...
Με τεχνολογία κατευθείαν από το ιαπωνικό πρωτάθλημα GT, κορυφαίες επιδόσεις με 4-πίστονες ή 6-πίστονες δαγκάνες. Πλήρες kit (δίσκοι, δαγκάνες, βάσεις, σωληνάκια υψηλής, τακάκια). Θερμικά κατεργασμένος δίσκος και αλουμινένιο διαιρούμενο κέντρο (καμπάνα). Τιμή ξεκινά από 2.530 ευρώ (4-πιστονα).http://www.autotriti.gr/data/autoaccess ... /10848.asp
http://www.autotriti.gr/autoaccessories ... ctId=16091 Σε αλουμινένιες καμπάνες.
-
Ο χρήστης ingénieur έγραψε:
Εγώ λογικά με εργοστασιακή 4πίστονη αλουμινένια κέντρα έχω?
Οχι βεβαια.
Με το συμπάθειο κιόλας, φίατ είναι, δεν είναι αστον μαρτιν........Εγώ λογικά με εργοστασιακή 4πίστονη αλουμινένια κέντρα έχω?
απο το εργοστάσιο? με τίποτα. (νομίζω ούτε M3-RS4-RS6 κτλ δεν έχουν δίσκους με αλουμινένιες καμπάνες, κυρίως λόγω κόστους)
Γράψτε λάθος
-
Για το μοντέλο μου βγαζει η ΑΤΕ τακάκια απλά και κεραμικά. Η διαφορά στην τιμή μικρή. Τί επιλέγουμε και γιατί;
Ευχαριστώ! -
Αν εχεις ανω των 300 ιππων αυτοκινητο βαλε κεραμικά. Αν οχι βαλε απλά. Δεν ξερω τι μοντελο έχεις αλλά αν τα κεραμικα προοριζονται για την συγκεκριμενη ιπποδυναμη του μοντελου σου ισως και να κανουν δουλεια. Το θεμα ειναι να δουλευουν τα τακακια σου στην μεγιστη τιμή απόδοσή τους και ως τη μεγιστη θερμοκρασία τους. Αν οι προδιαγραφες του μοντελου σου ταιριαζουν τοτε οκ.
-
Πάνω από 150 ναι, 300 όχι. Αυτό που ζητάω από το τακακι είναι να έχει καλύτερη απόδοση και ζεστό και κρύο. Το κεραμικο θα αποδώσει καλύτερα από το εργοστασιακό;
-
Τα τακακια με παστα πυριτιου και ανθρακα προορίζονται για σκληρή χρήση. Η δυναμη του κινητηρα σου ειναι υποκειμενικά λίγη αναλογα δηλ απο την χρηση που προοριζεται . Ξεκινάς απο εκει γιατι αν δεν κανεις σκληρη χρηση ειναι ανωφελο να αλλάζεις δίσκους.Συνήθως αυτό συμβαίνει.Υπάρχουν πολλών ειδων υλικά τριβης στα τακακια αναλογα το μοντελο που προοριζονται. Αν βρεις ποιο αντιστοιχεί στο δικό σου θα εχεις καλυτερες επιδοσεις στο φρεναρισμα.
Βρες μια εταιρία και συμβουλέψου.
Μια εταιρία που ξερω οτι βγαζει καλα τακακια kevlar είναι η pagid . Eκει πιστευω θα βρεις αυτό που θες.
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις