-
+1
Σίγουρα οικονομία,
ΑΛΛΑ όπως στο βίντεο,
pulse and glide = σπας τα @@ των άλλων.Οι δρόμοι έχουν κανόνες κυκλοφορίας.
Δεν μπορείς για να μη φρενάρεις (και χρειαστεί να ξαναεπιταχύνεις) να περνάς με μεγάλη ταχύτητα δίπλα στους άλλους,
ούτε να τσουλάς με νεκρό και 50 χαω όταν οι άλλοι τρέχουν με 90.@ pro_crossaro
Αμάξια fuel injected χωρίς fuel cutoff πρέπει να είναι πολύ παλιά, χωρίς καταλύτη.
Τότε τα όρια των ρύπων ήταν πιο ελαστικά και δεν χρειαζόταν το fuel cutoff. -
Με καλύπτει ο leonp για το fuel cut-off και τα injection.
Κατά τ'άλλα, 1.500σαλ (αυτόματη παροχή) με 5η για όχημα με 35km/h ανά 1000σαλ σημαίνει 50-55km/h ταχύτητα, οπότε η έννοια της μεγάλης κατηφόρας δεν υφίσταται. Με τις 3000σαλ που έβαλες ως θεωρητική ταχύτητα έχεις 105km/h που γενικά οι αξιόλογες κατηφόρες σε μεγάλους δρόμους τα διατηρούν με την 5η κουμπωμένη, αν δεν τα αυξάνουν.
Η διαφορά δηλαδή έγκειται στο πόσα μέτρα παραπάνω θα κάνεις μέχρι να ξαναπατήσεις το γκάζι (ιφ νεκρό) σε σχέση με το πόσα λίτρα γλίτωσες λόγω cutoff (ιφ 5η). To οποίο ισοζύγιο αλλάζει ανάλογα με την επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου, την ταχύτητα που άφησες το γκάζι/έβγαλες την σχέση, την κλίση του οδοστρώματος, τη σχέση μετάδοσης και τη συμπίεση κλπ. Δεν θα έβαζα τα λεφτά μου στο στοίχημα.
Τώρα, αν κάνω την ερώτηση για το τι συμβαίνει στο καρμπιρατέρ στις ίδιες συνθήκες, όλοι οι ιντζέξιοι θα φύγουν, μόνο οι κλασσικοί και οι μηχ μηχ θα μείνουν. Ο leonp θα μείνει γιατί ΓΝΩΡΙΖΕΙ.
-
Εμένα σε παρόμοιο θέμα με έχετε πείσει και στην κατηφόρα έχω πάντα ταχύτητα και όχι νεκρά για χαμηλότερη κατανάλωση......... ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΜΗ ΜΕ ΜΠΕΡΔΕΥΕΤΑΙ ΠΑΛΙ!!!!
-
Τώρα που μάθαμε όλα τα ιντζέξιον θα αρχίσουμε και με τα καρμπιρατέρ.
Δεν έχει μεγάλη διαφορά, ούτε ενδιαφέρεται κανείς για καρμπιρατέρ.
Πάντως δεν υπάρχει δίλημμα, fuel cutoff έχουν μόνο τα injection (και κάποια εκτρώματα ηλεκτρικά καρμπιρατέρ).Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Κατά τ'άλλα, 1.500σαλ (αυτόματη παροχή) με 5η για όχημα με 35km/h ανά 1000σαλ σημαίνει 50-55km/h ταχύτητα, οπότε η έννοια της μεγάλης κατηφόρας δεν υφίσταται. Με τις 3000σαλ που έβαλες ως θεωρητική ταχύτητα έχεις 105km/h που γενικά οι αξιόλογες κατηφόρες σε μεγάλους δρόμους τα διατηρούν με την 5η κουμπωμένη, αν δεν τα αυξάνουν.Η διαφορά δηλαδή έγκειται στο πόσα μέτρα παραπάνω θα κάνεις μέχρι να ξαναπατήσεις το γκάζι (ιφ νεκρό) σε σχέση με το πόσα λίτρα γλίτωσες λόγω cutoff (ιφ 5η). To οποίο ισοζύγιο αλλάζει ανάλογα με την επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου, την ταχύτητα που άφησες το γκάζι/έβγαλες την σχέση, την κλίση του οδοστρώματος, τη σχέση μετάδοσης και τη συμπίεση κλπ. Δεν θα έβαζα τα λεφτά μου στο στοίχημα.
Δεν είναι μόνο ο δρόμος και η κλίση είναι και οι άλλοι χρήστες του δρόμου όπως έγραψα παραπάνω.
Δεν μπορούν να ανέχονται οι άλλοι ταρζανιές για να κάψεις 2 σταγόνες λιγότερη βενζίνη, χώρια που μπορεί να τρακάρεις με κάποιον απρόσεκτο. -
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα (τα τελευταία 20 χρόνια περίπου) έχουν fuel cut-off. Προφανώς ο φίλος σπούδασε σε μια άλλη εποχή. Το αβάνς πως ρυθμίζονταν τότε;
ΥΓ: Στο καρμπυρατεράτο φορτηγάκι βάζω νεκρά για οικονομία, όταν δεν απαιτείται επιβράδυνση. Αν και δεν ξέρω αν έχει ηλεκτρονικό καρμπυρατέρ. Βέβαια ποτέ σχεδόν σε κατηφόρα, μόνο πριν από φανάρια. Στα ψεκαστά ποτέ!
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Με καλύπτει ο leonp για το fuel cut-off και τα injection.Κατά τ'άλλα, 1.500σαλ (αυτόματη παροχή) με 5η για όχημα με 35km/h ανά 1000σαλ σημαίνει 50-55km/h ταχύτητα, οπότε η έννοια της μεγάλης κατηφόρας δεν υφίσταται. Με τις 3000σαλ που έβαλες ως θεωρητική ταχύτητα έχεις 105km/h που γενικά οι αξιόλογες κατηφόρες σε μεγάλους δρόμους τα διατηρούν με την 5η κουμπωμένη, αν δεν τα αυξάνουν.
Η διαφορά δηλαδή έγκειται στο πόσα μέτρα παραπάνω θα κάνεις μέχρι να ξαναπατήσεις το γκάζι (ιφ νεκρό) σε σχέση με το πόσα λίτρα γλίτωσες λόγω cutoff (ιφ 5η). To οποίο ισοζύγιο αλλάζει ανάλογα με την επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου, την ταχύτητα που άφησες το γκάζι/έβγαλες την σχέση, την κλίση του οδοστρώματος, τη σχέση μετάδοσης και τη συμπίεση κλπ. Δεν θα έβαζα τα λεφτά μου στο στοίχημα.
Τώρα, αν κάνω την ερώτηση για το τι συμβαίνει στο καρμπιρατέρ στις ίδιες συνθήκες, όλοι οι ιντζέξιοι θα φύγουν, μόνο οι κλασσικοί και οι μηχ μηχ θα μείνουν. Ο leonp θα μείνει γιατί ΓΝΩΡΙΖΕΙ.
+1 σε όλα!
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα (τα τελευταία 20 χρόνια περίπου) έχουν fuel cut-off. Προφανώς ο φίλος σπούδασε σε μια άλλη εποχή. Το αβάνς πως ρυθμίζονταν τότε;ΥΓ: Στο καρμπυρατεράτο φορτηγάκι βάζω νεκρά για οικονομία, όταν δεν απαιτείται επιβράδυνση. Αν και δεν ξέρω αν έχει ηλεκτρονικό καρμπυρατέρ. Βέβαια ποτέ σχεδόν σε κατηφόρα, μόνο πριν από φανάρια. Στα ψεκαστά ποτέ!
Ξέρεις ψεκασμό σε αυτοκίνητα παραγωγής έχουμε από παλιότερα...
Να σε ενημερώσω πάντως ότι επέλεξα αμάξι με βάση πιο είχε τα λιγότερα ηλεκτρονικά, και σίγουρα δε θα πρεπε να έχει ESP (ή τουλάχιστον να απενεργοποιείται πλήρως). Τελικά πήρα Mazda 2 που δεν έχει σχεδόν τίποτα. Δυστυχώς το ABS δεν κατάφερα να το αποφύγω, όμως αφού λείξει η εγγύηση θα παρακαμφθεί.Τώρα που μάθαμε όλα τα ιντζέξιον θα αρχίσουμε και με τα καρμπιρατέρ.
Δεν έχει μεγάλη διαφορά, ούτε ενδιαφέρεται κανείς για καρμπιρατέρ.
Πάντως δεν υπάρχει δίλημμα, fuel cutoff έχουν μόνο τα injection (και κάποια εκτρώματα ηλεκτρικά καρμπιρατέρ).Κατά τ'άλλα, 1.500σαλ (αυτόματη παροχή) με 5η για όχημα με 35km/h ανά 1000σαλ σημαίνει 50-55km/h ταχύτητα, οπότε η έννοια της μεγάλης κατηφόρας δεν υφίσταται. Με τις 3000σαλ που έβαλες ως θεωρητική ταχύτητα έχεις 105km/h που γενικά οι αξιόλογες κατηφόρες σε μεγάλους δρόμους τα διατηρούν με την 5η κουμπωμένη, αν δεν τα αυξάνουν.
Η διαφορά δηλαδή έγκειται στο πόσα μέτρα παραπάνω θα κάνεις μέχρι να ξαναπατήσεις το γκάζι (ιφ νεκρό) σε σχέση με το πόσα λίτρα γλίτωσες λόγω cutoff (ιφ 5η). To οποίο ισοζύγιο αλλάζει ανάλογα με την επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου, την ταχύτητα που άφησες το γκάζι/έβγαλες την σχέση, την κλίση του οδοστρώματος, τη σχέση μετάδοσης και τη συμπίεση κλπ. Δεν θα έβαζα τα λεφτά μου στο στοίχημα.
Δεν είναι μόνο ο δρόμος και η κλίση είναι και οι άλλοι χρήστες του δρόμου όπως έγραψα παραπάνω.
Δεν μπορούν να ανέχονται οι άλλοι ταρζανιές για να κάψεις 2 σταγόνες λιγότερη βενζίνη, χώρια που μπορεί να τρακάρεις με κάποιον απρόσεκτο.leonp πάντα μιλάμε για ιδανικές συνθήκες, και δεδομένου ότι δε θα βάλουμε τη ζωή μας (και των υπολοίπων χρηστών) σε κίνδυνο. Τα απρόοπτα που μπορούν να συμβούν όταν έχεις νεκρά, μπορούν να συμβούν όταν έχεις ταχύτητα, και να ανγκαστείς να αλλάξεις ρυθμό κτλ. Απλά όταν έχεις νεκρά πρέπει να είσαι έτοιμος να βάλεις τη σωστή ταχύτητα όταν χρειαστεί. Δεδομένου ότι οδηγώ εδώ και χρόνια έτσι, δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα σε αυτό, και σίγουρα δεν είμαι συγγενής του Senna και του McRay.
-
Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
Ξέρεις ψεκασμό σε αυτοκίνητα παραγωγής έχουμε από παλιότερα...Κινητήρες με ψεκασμό πρωτοεμφανίστηκαν την δεκαετία του 1920. Εγώ μίλησα χονδρικά για την εξάπλωση του ψεκασμού τα τελευταία 20 χρόνια σε όλα τα αυτοκίνητα, καθώς αυτό μας αφορά (για το cut-off).
Δυστυχώς το ABS δεν κατάφερα να το αποφύγω, όμως αφού λείξει η εγγύηση θα παρακαμφθεί.
Για να ακινητοποιείσαι σε μεγαλύτερη απόσταση και να μην έχεις τιμόνι σε φρενάρισμα πανικού; ΟΚ...
-
Τα για το ABS κλπ πήγαν εδώ http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=51676[Mod]
-
Το fuel cut-off απο πότε χρησιμοποιήθηκε? Εγώ έχω ένα αυτοκίνητο του '98. Τέλος πάντων αν αυτό το σύστημα δεν ισχύει εγώ έχω την εντύπωση οτι με νεκρά στην κατηφόρα έχεις καλύτερη κατανάλωση διότι τα injection ψεκάζουν καύσιμο ανάλογα με τι εντολή θα λάβουν απο τον εγκέφαλο και αυτό εξαρτάται απο το τι μυνήματα δέχεται ο εγκέφαλος απο τον MAF ή MAP sensor ο οποίος βρίσκεται μετά την πεταλούδα. Αν δεν πατάμε καθόλου γκάζι είτε με νεκρά είτε με ταχύτητα στην κατηφόρα τότε τα injection θα ψεκάσουν την ίδια ποσότητα καυσίμου με την διαφορά οτι αν έχουμε ταχύτητα θα ψεκάσουν πολύ περισσότερες φορές απ' οτι αν έχουμε νεκρά γιατί ο κινητήρας θα περάσει περισσότερες φορές απο τη φάση καύσης αφού θα έχει περισσότερες στροφές. Αν είμαι λάθος σε αυτό και κάποιος γνωρίζει ας με διορθώσει.
-
Μια και κατά την μετακίνηση των θεμάτων για ΑΒS κλπ έφυγε ολόκληρη η μικτή δημοσίευσή μου μεταφέρω εδώ το τμήμα το εντός θέματος
Για τη νεκρά.
Δεν συζητάμε για τις λάθος περιπτώσεις χρήσης αλλά μόνο για την κατηφόρα σε δρόμο ανοιχτό και περίπου ευθύ.
Θα έχεις μηδενική κατανάλωση κρατώντας την ταχύτητα στο κιβώτιο και κάμποσες στροφές (fuel cut off) αλλά έτσι θα έχεις και φρενάρισμα από τον κινητήρα. Οπότε υπάρχουν δύο δυνάμεις, μία λόγω της κατηφόρας που σε επιταχύνει και μία λόγω του κινητήρα που σε επιβραδύνει. Στην ιδανική για το αυτοκίνητό σου και την ταχύτητά σου κατηφόρα (για την ίδια κατηφόρα άλλο αυτοκίνητο ισοορροπεί σε άλλη ταχύτητα κλπ) οι δυνάμεις αυτές θα ισορροπήσουν και θα διατηρήσεις την ταχύτητα που θέλεις ακριβώς. Αν όμως η κατηφόρα είναι πολύ εντυπωσιακή τότε μπορεί να χρειαστεί και φρένο για να μην γίνεις πολύ παράνομος αλλιώς θα πρέπει κανείς να ζυγίζει το πόσο θα μείνει με και χωρίς ταχύτητα ώστε στο τέλος της κατηφόρας να είναι με την ταχύτητα που θέλει να συνεχίσει. Δηλαδή στη διάρκεια της κατηφόρας το φρενάρισμα του κινητήρα σε ρίξει κάτω από την ταχύτητα που θέλεις ανάλογα με το πόσο ακόμα μήκος και τι κλίσης είναι η κατηφόρα που σου απομένει αποφασίζεις πότε θα το γυρίσεις σε νεκρά ώστε στο τέλος της κατηφόρας να είσαι με την ταχύτητα που θέλεις, ούτε παραπάνω (θα σου έχει κοστίσει σε ρελαντί με τη νεκρά) ούτε παρακάτω (θα σου κοστίσει σε επιτάχυνση στην ευθεία).
Όπως είπε και ο funkyreverend το ισοζύγιο αλλάζει συνέχεια (ταχύτητα, δρόμος κλπ) και φυσικά το σωστό σημείο ποικίλλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο (συμπίεση, αεροδυναμική, τριβές, σχέσεις μετάδοσης κλπ). Οπότε δεν υπάρχει η μαγική συνταγή αλλά η γνώση και η δοκιμή στους δρόμους που συχνάζουμε με το αυτοκίνητό μας που θα γίνουν εμπειρία που θα οδηγεί στην καλύτερη δυνατή επιλογή. -
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Το fuel cut-off απο πότε χρησιμοποιήθηκε?Εγώ το πρώτο αμάξι με τέτοιο σύστημα που θυμάμαι ήταν ένα Austin Montego του 87 ή 88! Με καρπυρατέρ φυσικά.
-
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Το fuel cut-off απο πότε χρησιμοποιήθηκε? Εγώ έχω ένα αυτοκίνητο του '98. Τέλος πάντων αν αυτό το σύστημα δεν ισχύει εγώ έχω την εντύπωση οτι με νεκρά στην κατηφόρα έχεις καλύτερη κατανάλωση διότι τα injection ψεκάζουν καύσιμο ανάλογα με τι εντολή θα λάβουν απο τον εγκέφαλο και αυτό εξαρτάται απο το τι μυνήματα δέχεται ο εγκέφαλος απο τον MAF ή MAP sensor ο οποίος βρίσκεται μετά την πεταλούδα. Αν δεν πατάμε καθόλου γκάζι είτε με νεκρά είτε με ταχύτητα στην κατηφόρα τότε τα injection θα ψεκάσουν την ίδια ποσότητα καυσίμου με την διαφορά οτι αν έχουμε ταχύτητα θα ψεκάσουν πολύ περισσότερες φορές απ' οτι αν έχουμε νεκρά γιατί ο κινητήρας θα περάσει περισσότερες φορές απο τη φάση καύσης αφού θα έχει περισσότερες στροφές. Αν είμαι λάθος σε αυτό και κάποιος γνωρίζει ας με διορθώσει.Έχεις fuel cut-off. Όταν έχεις ταχύτητα πάνω απο 1500-2000 στροφές, ανάλογα με το αμάξι, το fuel cut-off κόβει τελείως τον ψεκασμό καυσίμου όταν δεν πατάς γκάζι. Όταν βάλεις νεκρά το σύστημα ψεκάζει το καύσιμο που απαιτείται για να κρατήσει ρελαντί το αυτοκίνητο είτε πατάς είτε όχι γκάζι.
-
+1 οτι καιει λιγοτερο με νεκρα
δε εχω υπολογιστη ταξιδιου ( ασε που δεν κανει και ακριβη μετριση , μην τρελενεστε!) το καλητερο τεστ ειναι τα λιτρα που εβαλα και τα χιλιομετρα που εχω ηδη διανιση .
επιδη το δοκιμασα παρα πολες φορες για να μη πω οτι το εκανα και συστημα,εκμεταλευομενος την εκαστοτε μορφολογια του οδοστρομα τος( χωρι χαζομαρες οχι και νεκρα σε κατιφορα με 10%+)
εχω διαπιστοσει οτι με τα ιδια λιτρα βενζινη που εβαζα καθε φορα και διανιωντας τις ιδιες διαδρομες σε οδιγιση με σωστη εκμεταλευση της νεκρας ειχα περιπου εξικονομιση 10χιλ. στα 100χιλ. οποτε μαλων καιει λιγοτερο.
-
Η οικονομία για νέκρα, σταμάτησε όταν τελείωσαν τα καρμπιρατέρ!!!!.....
Το σέρβο για να δουλεύει θέλει ‘κενό’ όσο γίνετε περισσότερο!!!....
Είναι αξίωμα, ότι ταχύτητα βάζεις για να ανέβεις, την ίδια πρέπει για να κατέβεις.
Το ECO στο IQ μου, όταν αφήνεις το πεντάλ του καυσίμου μηδενίζει.
Α. -
τις ιδιες κουβεντες που λετε εσεις τωρα,τις εχουν σκεφτει παλαιοτερα καποιοι.κατεληξαν στο να βαλουν αυτο το συστημα σε ολα τα αμαξια και να συστηνουν παντα ταχυτητα στο κιβωτιο.το να εχεις νεκρα σε αυτοκινητο εν κινησει,ειναι σαν να ενα πλοιο στη θαλασσα που δεν εχει αγκυρα και μηχανη, αλλα μονο τιμονι.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Το ECO στο IQ μου, όταν αφήνεις το πεντάλ του καυσίμου μηδενίζει.
Α.Αλλά το αμάξι φρενάρει με τον κινητήρα και σε λίγο πρέπει να ξαναπατήσεις γκάζι = ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
Στο νεκρό παρά την μικρή κατανάλωση, το αμάξι δεν θα είχε κόψει ταχύτητα και δεν θα χρειαζόταν να ξαναπατήσεις γκάζι. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το ECO στο IQ μου, όταν αφήνεις το πεντάλ του καυσίμου μηδενίζει.
Α.Αλλά το αμάξι φρενάρει με τον κινητήρα και σε λίγο πρέπει να ξαναπατήσεις γκάζι = ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
Στο νεκρό παρά την μικρή κατανάλωση, το αμάξι δεν θα είχε κόψει ταχύτητα και δεν θα χρειαζόταν να ξαναπατήσεις γκάζι.Εξαρτάται από α) την κλίση του δρόμου, β) την επιθυμητή ταχύτητα, γ) την κλιμάκωση του κιβωτίου, δ) την συμπίεση, ε) τον σφόνδυλο, στ) την αντίσταση κύλισης, ζ) την αεροδυναμική αντίσταση, η) την χαρτογράφηση και σίγουρα ξεχνάω και κάτι. Κρίνεις κατά περίπτωση. Εξάλλου αν θέλεις να διατηρείς μια αξιοπρεπή ταχύτητα κάποια στιγμή θα πατήσεις πάλι γκάζι, εκτός αν μιλάμε για κατηφόρα-κρημνό.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το ECO στο IQ μου, όταν αφήνεις το πεντάλ του καυσίμου μηδενίζει.
Α.Αλλά το αμάξι φρενάρει με τον κινητήρα και σε λίγο πρέπει να ξαναπατήσεις γκάζι = ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
Στο νεκρό παρά την μικρή κατανάλωση, το αμάξι δεν θα είχε κόψει ταχύτητα και δεν θα χρειαζόταν να ξαναπατήσεις γκάζι.
Καλέ μου φίλε,
Στο starlet & Micra & Jimny που έχουν αμπραγιάζ δεν το κάνω πότε. Στο IQ αυτόματο, το να πετάξω την νέκρα είναι παιχνίδι, θα με συμβούλευες να ρίχνω νέκρα?.
Α. -
Όχι, να αφήσεις το μοχλό στο D.
Aλλά δεν καίει λιγότερο.Όταν κινείσαι κάτω από 50-60 και πρόκειται να σταματήσεις (φανάρι) τότε για λιγότερη φθορά στο σασμάν να επιλέγεις το Ν.
Φρενάρεις αποκλειστικά με τα φρένα που στοιχίζουν σημαντικά λιγότερο από φθορά στο σασμάν (μετά από 200-300.000 χλμ το καταλαβαίνεις καλά).
Νεκρά στην κατηφόρα