-
Δεν ειναι κατι το πολυπλοκο, Μιχαλη, η επισκευη του καπακιου του 304. Ελπιζω να υπαρχει ενα τοπικο ρεκτιφιε που κανει καλη δουλεια. Αν οχι, στελνει το καπακι με το ΚΤΕΛ στον Σκαλπετζη στην Αθηνα (κανενα τριανταρι μετ' επιστροφης) και του το επιστρεφει επισκευασμενο.
-
Ο χρήστης navarxos έγραψε:
Μπραβο Θανο...Μηπως εισαι μηχανικος ?Οχι, Λεωνιδα, χημικος ειμαι. Ναυαρχος ηθελα να γινω αλλα δεν μου εκοβε αρκετα.
-
ενδεχομενως, μιας και θα σηκωσει το καπακι...να ειναι ευκαιρια να αλλαξει και μια σειρα ελατηρια πιστονιου.... κεω εγω τωρα.... ποσες βιδες ναχει το καρτερ...
-
Ο χρήστης ThanosK έγραψε:
Πλανισμα καπακιου και φρεζαρισμα βαλβιδων κοστιζουν περιπου 55 ευρω. Τα υπολοιπα (μετρηση συμπιεσης, ελεγχο οργανου, ακομη και ογκομετρηση καπακιου) τα κανεις μονος σου πανευκολα και με δανεικα οργανα. Το μεγαλυτερο εξοδο για αλλαγη φλαντζας ειναι τα εργατικα, περιπου 120 ευρω μαζι με την φλαντζα. Δεν εχει νοημα λοιπον να πας να γλυτωσεις 55 ευρω και να μην κανεις την δουλεια σωστα.Αν έχει πετσικάρει μπορεί να το δεί μόνος του με μια ρίγα ακριβείας και ένα φίλερ. Ο κατασκευαστής δίνει οδηγίες για κάθε κινητήρα.
Για την ογκομέτρηση θα χρειαστεί να έχει βαθμονομημένο όργανο περίπου 50cc αλλά δεν είναι τόσο απλή η διαδικασία
( όποιος την έχει κάνει ξέρει τι μανίκι είναι η εξαέρωση της φυσαλίδας ), αν δε βρεί και διαφορές μεταξύ των θαλάμων καύσης θα χρειαστεί Dremel, ειδικές γνώσεις για να μην καταστρέψει τους θαλάμους καύσης με την αφαίρεση υλικού και τεράστια υπομονή μαζί με άφθονες ώρες, μη του βάζεται ιδέες για βελτιώσεις επιπέδου αγώνων με ροϊκές κλπ, μια απλή ανακατασκευή θέλει να κάνει να δουλεύει το μοτεράκι του σωστά, όσο για το κάψιμο της φλάτζας γίνεται εύκολα και χωρίς ιδιαίτερο λόγο αν η μηχανή έχει περάσει τα 150.000 χλμ, γιατί τα καπάκια περπατάνε επάνω στα μπλόκ, όσοι ξέρουν και δεν θέλουν προβλήματα μετά τις 100.000 χλμ τα επανασφίγγουν λύνοντας και σφίγγοντας μία-μία τις βίδες του καπακιού κατά την ανάποδη φορά, ειδικά αν είναι αλουμινένιο το μπλόκ του κινητήρα.Αν ανοίξει το μοτέρ από κάτω για να αλλάξει μέταλλα κατά την προσφιλή τακτική των μηχανικών που έχουν καταστρέψει πάμπολλα μοτέρ από άγνοια, καλά θα κάνει να μετρήσει πρώτα τις μπιέλες αν έχουν οβάλ λόγω πολλών χλμ, γιατί αν είναι οβάλ εκτός των προδιαγραφών του κατασκευαστή και αλλάξει μέταλλα μπιελών θα κολλήσει αμέσως το μοτέρ σπάζοντας το μπλόκ.
Χέρι στα μοτέρ βάζουμε όταν έχουμε όλα τα όργανα και τα εργαλεία και ξέρουμε ακριβώς τι κάνουμε, όχι περίπου, και πάντα έχοντας και τις ανοχές του κατασκευαστή για κάθε επιμέρους εξάρτημα.
Να πω εδώ εντελώς πληροφοριακά χωρίς αυτά να αφορούν τα καθημερινά μας μοτέρ, ότι οι κραδασμοί των κινητήρων προέρχονται από τους παλμούς στην εισαγωγή και από ανόμοιους σε μέγεθος θαλάμους καύσης, και δευτερευόντος από τα κινούμενα μέρη.
Και αυτά βέβαια χρειάζονται ζύγισμα ( να έχουν ίδιο βάρος όλα τα έμβολα και οι μπιέλες ) οι διαφορές γραμμαρίων στις 5.000 σαλ μεταφράζονται σε εκατοντάδες κιλά, αλλά η δυσκολία στο σροφάρισμα και οι κραδασμοί είναι κυρίως προβλήματα ροής και διαφορών στις εκρήξεις μέσα στους θαλάμους καύσης.Όσο για το ανόμοιο των θαλάμων καύσης, υπάρχει στα απλά μοτέρ που έρχονται τα καπάκια από το χυτήριο χωρίς άλλη μηχανική επεξεργασία στους θαλάμους, εδώ όταν λέμε για διαφορετικό μέγεθος στους θαλάμους, εννούμε ότι μεταφράζεται σε διαφορετική πιστονιά από έμβολο σε έμβολο το οποίο το καταλαβαίνουμε όταν ο κινητήρας έχει τραχειά λειτουργία και δεν λειτουργεί βελούδινα ( όσοι έχουν βελτιωμένα μοτέρ ζυγισμένα έμβολα / μπιέλες, με ροϊκή στους αυλούς και μετρημένους θαλάμους καύσης καταλαβαίνουν τι εννοώ με τη βελούδινη λειτουργία )
-
Ο χρήστης Τakis Beta έγραψε:
ενδεχομενως, μιας και θα σηκωσει το καπακι...να ειναι ευκαιρια να αλλαξει και μια σειρα ελατηρια πιστονιου.... κεω εγω τωρα.... ποσες βιδες ναχει το καρτερ...Αν ανοίξει το μοτέρ από κάτω για να αλλάξει μέταλλα ...
Ωρε παληκάρια...για Πεζό 304 μιλάμε σαζμάν έχει απο κάτω...
-
Ο χρήστης 7pas100 έγραψε:
ενδεχομενως, μιας και θα σηκωσει το καπακι...να ειναι ευκαιρια να αλλαξει και μια σειρα ελατηρια πιστονιου.... κεω εγω τωρα.... ποσες βιδες ναχει το καρτερ...
Αν ανοίξει το μοτέρ από κάτω για να αλλάξει μέταλλα ...
Ωρε παληκάρια...για Πεζό 304 μιλάμε σαζμάν έχει απο κάτω...
Έχεις δίκηο, μετά τα μεσάνυχτα όμως βρυκολακιάζω συχνά-πυκνά οπότε είμαι επιρρεπής στις πατάτες.
-
Μιλαω παντα για το 304 και το παρον προβλημα, και τα μοτερ αυτα εχουν οριμενες ιδιαιτεροτητες. Ο διαγνωστικος ελεγχος που ειχα προτεινει θα εδινε μια καθαρη εικονα το μοτερ με ελαχιστο κοπο και εξοδα. (Δανεικο συμπιεσομετρο και ενα ευρω για συριγγα).Οσο αφορα τις συμπιεσεις δινουν σαφη διαγνωση της καταστασης των ελατηριων και των βαλβιδων σε καθε κυλινδρο/θαλαμο.
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αν έχει πετσικάρει μπορεί να το δεί μόνος του με μια ρίγα ακριβείας και ένα φίλερ. Ο κατασκευαστής δίνει οδηγίες για κάθε κινητήρα.Και να μην εχει πετσικαρει, υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα νεροφαγωματος (συνηθες στα Πεζο εποχης) το οποιο αφηνει φλογα να περασει και καιει φλαντζα. Οποτε ενα καθαρισμα καλου κακου πρεπει να γινει.
Για την ογκομέτρηση θα χρειαστεί να έχει βαθμονομημένο όργανο περίπου 50cc αλλά δεν είναι τόσο απλή η διαδικασία (όποιος την έχει κάνει ξέρει τι μανίκι είναι η εξαέρωση της φυσαλίδας )
Μια πλαστικη συριγγα 50κ.ε. απο το φαρμακειο (περιπου ενα ευρω) αρκει για πρωτη προσεγγιση. Η φυσαλιδα φευγει ευκολα απο το πλαστικο, ακομη πιο ευκολα χρησιμοποιωντας παραφλου αντι για νερο. Δυο ειναι οι σημαντικες πληροφοριες απο αυτη την μετρηση. Ποσο εχει (αν εχει) πλανιστει το καπακι? (Το αρχικο παχος δεν ειναι παντα γνωστο, ο λογοσ συμπιεσης ειναι 8.8 προς 1). Αν εχει πλανιστει ειναι ισιο? Αν οι θαλαμοι ειναι διαδοχικα μικροτεροι τοτε εχει πλανιστει λοξα (εχει παρατηρηθει ουκ ολιγες φορες) και πρεπει να διορθωθει.
...αν δε βρεί και διαφορές μεταξύ των θαλάμων καύσης θα χρειαστεί Dremel, ειδικές γνώσεις για να μην καταστρέψει τους θαλάμους καύσης με την αφαίρεση υλικού και τεράστια υπομονή μαζί με άφθονες ώρες, μη του βάζεται ιδέες για βελτιώσεις επιπέδου αγώνων με ροϊκές κλπ, μια απλή ανακατασκευή θέλει να κάνει να δουλεύει το μοτεράκι του σωστά...
Δηλαδη αν βρει διαφορες, φλαντζα, το κλεινει και οτι προκυψει? Η μαζευει τα λεφτα του και το επισκευαζει οποτε μπορεσει?
Οσο για τις που προτεινα, μιλαμε για απλα καθαρισματα για τα οποια ο ρεκτιφιατζης μας χρεωνει κανενα τριανταρι. Το καπακι το 304 εχει απο το χυτηριο ορισμενα καρουμπαλακια που μειωνουν την ροη και οξειες γωνιες που προκαλουν προαναφλεξη. Για αυτα τα πραγματα μιλαμε, οχι για flow bench σε τετοιο καπακι.... όσο για το κάψιμο της φλάτζας γίνεται εύκολα και χωρίς ιδιαίτερο λόγο αν η μηχανή έχει περάσει τα 150.000 χλμ, γιατί τα καπάκια περπατάνε επάνω στα μπλόκ, όσοι ξέρουν και δεν θέλουν προβλήματα μετά τις 100.000 χλμ τα επανασφίγγουν λύνοντας και σφίγγοντας μία-μία τις βίδες του καπακιού κατά την ανάποδη φορά, ειδικά αν είναι αλουμινένιο το μπλόκ του κινητήρα....
Το μπλοκ ΔΕΝ ειναι αλουμινενιο. Το 304 εχει εμβολοχιτωνια και τα χιτωνια πατανε πανω σε χαρτακια ωστε να εξεχουν 0.05 με 0.1 χιλιοστα απο το μπλοκ. Αν τα χαρτακια εχουν συμπιεστει με τα χρονια, τοτε το καπακι περπαταει και καιει φλαντζα. Σε αυτη την περιπτωση, σφιγγοντας το καπακι η φλαντζα θα καει ακομη πιο γρηγορα.
Οπως και να εχει το θεμα, η γνωμη ειναι οτι η αιτια της ζημιας θα πρεπει να ερευνηθει μεθοδικα και επι τη ευκαρια να γινει και ενα τσεκ απ του κινητηρα (π.χ. ποσο προεξεχουν τα χιτωνια απο το μπλοκ?)
-
Νομίζω ότι το πήγαμε πολύ μακρυά το θέμα - φλάτζα σε ετοιμοθάνατο αμάξι - κάνοντας και οι 2 επίδειξη γνώσεων, δεν το βρίσκω απαραίτητο να συνεχίσω την επί μέρους βελτίωση ενός κινητήρα που δεν έχει τα φόντα, την διάθεση και την ικανότητα να στηθεί με κόλλες στα λάστιχα για να σπάσει το φράγμα των 8' στο τετρακοσάρι.
Θα βρεθούμε σε άλλη φάση με άλλο μοτέρ που θα το θέλει και θα το χρειάζεται, ώστε να αναπτύξουμε τεχνικές βελτίωσης της ογκομετρικής του απόδοσης, προς το παρόν το παληκάρι μπορεί να προχωρήσει στα απαραίτητα δέοντα ώστε το ταπεινό ( αλλά πολύ έξυπνο κατασκευαστικά ) μοτεράκι του λειτουργεί χωρίς πρόβλημα.
Όχι ότι οι προτάσεις σου ήταν λανθασμένες, απλά θεώρησα ότι ήταν to much.
Xάρηκα που ανταλλάξαμε απόψεις.
-
σας ευχαριστω παρα πολυ για τις πληροφοριες πραγματικα θελω παρα πολυ αργοτερα να κανω ολα οσα λετε! το αυτοκινητο θα μου το φτιαξει φιλος μηχανικος και τα εξοδα προς το παρον ειναι 30 ευρο η φλαντζα. και το πλανισμα 55!
-
Καλη τυχη, λοιπον, φιλε Πεζακια. Υποθετω οτι στα 55 ευρω πλανιζει καπακι ΚΑΙ φρεζαρει βαλβιδες το ρεκτιφιε, αν οχι ειναι ακριβουτσικο.
Το παρακατω λινκ μπορει να ειναι χρησιμο στον φιλο σου μηχανικο οσο αφορα σειρα σφιξιματος, ρυθμιση βαλβιδων κλπ.
http://vintage.mitchell1.com/PClubData/ ... 735330.pdf
Για να πας απο ft.lbs σε m.kg, πολλαπλασιαζεις επι 0.14, το καπακι δηλ. σφιγγεται στα (43.5 χ 0.14) 6.1 κιλα.
Επισης, το καπακι να βγει περιστροφικα ωστε να μην μετακινηθουν τα χιτωνια και να βεβαιωθειτε οτι τα χιτωνια προεξεχουν τουλαχιστον 0.04 χιλιοστα απο το μπλοκ πριν μπει το καπακι.
Στο τελευταιο 24ΩΡΟ του ΣΙΣΑ ηταν ενα κουκλι 304 που πηγαινε αεροπορια σε ασφαλτο και χωμα. Αν θυμαμαι καλα, εφυγε και με τσιγκακι. Ελπιζω να σε δουμε και σενα στο εγγυς μελλον.
-
Στο τελευταιο 24ΩΡΟ του ΣΙΣΑ ηταν ενα κουκλι 304 που πηγαινε αεροπορια σε ασφαλτο και χωμα. Αν θυμαμαι καλα, εφυγε και με τσιγκακι. Ελπιζω να σε δουμε και σενα στο εγγυς μελλον.
ThanosKΕδω ειμαι χαχα οποτε μπορω συμμετεχω!
Α κ το οχημα ειναι 'μαμα'ακομη κ σε λαστιχα,αναρτηση κλπ,κλπ -
ThanosK ευχαριστω για το pdf!!!
-
Ο χρήστης 7pas100 έγραψε:
ενδεχομενως, μιας και θα σηκωσει το καπακι...να ειναι ευκαιρια να αλλαξει και μια σειρα ελατηρια πιστονιου.... κεω εγω τωρα.... ποσες βιδες ναχει το καρτερ...
Αν ανοίξει το μοτέρ από κάτω για να αλλάξει μέταλλα ...
Ωρε παληκάρια...για Πεζό 304 μιλάμε σαζμάν έχει απο κάτω...
ε δε τα ξερουμε κι ολα...ειπαμε κι εμεις τη κουταμαρα μας σα παιδια....
-
ειμαι σε δηλημα βρε παιδια ο φιλος λεει οτι δεν χρειαζεται μπλανισμα και ειναι ακριβο γιατι με 50 κανει μονο το μπλανισμα και οχι και το φρεζαρισμα των βαλβιδων. μου ειπε οτι θα το ανοιξει θα το τριψει ελΑΧΙΣΤΑ επειφανειακα και στην συνεχεια θα το πλυνει μεσα θα βαλει παλια λαδια να λειτουργησει λιγο και μετα θα βαλει τα καινουρια για να μην μεινει καθολου νερο μεσα!
-
Εγω θα το πηγαινα στο ρεκτιφιε να του ριξει μια ματια και να σου πει αν θελει πλανισμα η φρεζαρισμα.
-
Το μοτερ ανοιχτηκε βγηκαν οι βαλβιδες η φλαντζα ηταν οντως καμμνενη. βεβαια βρηκαμε και δυο ρηγματα στις βαλβιδες στον δευτερο και τριτο κυλινδρο! γεμισαμε μονοι μας την κεφαλη νερο να δουμε εαν το νερο περναει μεσα απο τα ρηγματα να βγει στις εδρες αλλα δεν περνουσε και μαλλον ειναι επειφανειακα. ανακαλειψαμε οτι το πεισσοτερο νερο περνουσε απο μια φλατζα που ειναι στο πλαι στον θερμοστατη και εσταζε στον στροφαλο διπλα απο την μια μερια! το ξυσαμε μονοι μας με γυαλοχαρτο χωρις μπλανισμα θα αλλαχτουν αυτες οι δυο οι φλατζες και θα το κλεισουμε το μοτερ. επισης καθαρισαμε τον χωρο απο τα ελλατηρια, εφυγε πολυ λασπη από μεσα.
-
Νομιζω οτι πρεπει να φτιαξεις το καπακι διοτι με τις συστολες και τις διαστολες αν το ριγμα δεν ειναι επιφανειακο θα περασει το νερο .Ο τροπος που το τσεκαρες δεν ειναι και πολυ σωστος
-
Πρεπει να πας και να πρεσαρεις το καπακι πριν το βαλεις πανω και πλανισμα σιγουρα.
-
Φίλε Gabyy7,
αν το έχεις ακόμα, ρίξε μια ματιά
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/3279496/
Μολις το είδα, θυμήθηκα το topic σου........
Αναπαλαίωση peugeot 304