-
Φίλε Νάσο, για να μη μας παρεξηγήσουν κάποιοι, με απόλυτη εκτίμηση στο πρόσωπό σου και τις γνώσεις σου
ένα κοινό αυτοκίνητο rally δεν είναι κοινός παρονομαστής, απλά γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Και δεν είναι σχεδόν σε κανέναν κανονισμό αγώνων σε όλο τον κόσμο.
Ξέρεις σίγουρα τη σχέση WRC με τα Cross Country: απλά ΚΑΜΙΑ. Τα μεν είναι βασισμένα σε αυτοκίνητα παραγωγής με κάποιες - σημαντικές - αλλαγές, τα δε είναι ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ με περιορισμούς στο ελάχιστο βάρος, τη μέγιστη διάμετρο ελαστικών, τις διαδρομές της ανάρτησης, την διάμετρο εισαγωγής του κινητήρα ανάλογα με τον κυβισμό. Οποιαδήποτε στιγμή θες να σου στείλω εικόνες απο το σωληνωτό του VW Touareg να καταλάβεις. Εδώ κάποια στιγμή τα θεωρήσαμε ένα και κόντεψαν να χαθούν οι αγώνες 4Χ4.
Σε αναβάσεις και sprint στο εξωτερικό τρέχουν πρωτότυπα. Δε θα άξιζε να δούμε στη Ριτσώνα το Radical του Δημήτρη Παλαιοκώστα; Τυχεροί ήμαστε εμείς που απολαύσαμε το Σαλιάρη με το δικό του πρωτότυπο εκεί; Το NINO, τον Ιαβέρη κλπ; Δεν αξίζουν; Μέχρι και x-Formula 1 τρέχουν σε αναβάσεις στην Αγγλία!
Δεν αξίζει να δούμε στη Ριτσώνα ή σε κάποια πίστα τα 'θηρία' των 500+ ίππων (1000+?) που υπάρχουν στην Ελλάδα; Κρίμα δεν είναι να πρέπει να πας σε κάποια 'κόντρα' να τα δεις; Ας μη κακίζουμε την αρχή του σπορ που για πρώτη φορά κοίταξε λίγο παρακάτω. Όλοι χωράνε στους αγώνες... ιδίως όσοι θέλουν να αγωνιστούν. Αν δεν τους δώσεις χώρο θα τον βρουν, θα τον δημιουργήσουν μόνοι τους. Έτσι πρέπει; Σίγουρα όχι...
Τα αυτοκίνητα rally είναι για τα rally. Για τα υπόλοιπα είδη αγώνων υπάρχουν ήδη έτοιμες λύσεις και δε μας λείπει, ως λαό και η φαντασία. Ας τη χρησιμοποιήσουμε. Φαντασία και δημιουργικότητα θέλουν οι αγώνες, όχι στερεότυπα. Ας τα ξεπεράσουμε...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Εξαρτάται από την ανάβαση. Σε όσες αναβάσεις έχω δει video από το εξωτερικό να τρέχουν φόρμουλες κτλ. έχει οδόστρωμα-χαλί χωρίς σαμαράκια, κάργα μπαριέρες-λάστιχα κτλ.Ε, στην γαλλία, δεν ειναι και ακριβώς έτσι.Σίγουρα θυμίζει Ριτσώνα, σε λιγο πιο μεγάλο...και εχουν και κάτι χασίματα...πεζοδρόμια, μπούκες.Μπαριερες οπου εχει γκρέμι μόνο. Σίγουρα θα εχεις δει Formula 3000 που διαλύετε στο βουνό...
http://www.youtube.com/watch?v=YdzNWPmKYB8
Ενα πλάνο απο ευρωπαικό πρωτλαθλημα αναβάσεων...Ε, δεν εχει και τεράστεια διαφορά απο τις δικές μας...Εχει και εκεί απειρα μέρη να 'φυτευτεί'... -
@van
Η μεγάλη διαφορά είναι στην ποιότητα του οδοστρώματος νομίζω. Με λακούβες και σαμαράκια δεν μπορεί να τρέξει, κινδυνεύει...@Giannis Athanasiou
Διαφωνούμε στο (ας που επιτραπεί η αγγλική έκφραση) context. Εσυ λες 'να τρέξει να διακριθεί' και φέρνεις σαν παράδειγμα τα Tuareg... Μα προφανώς... Και προφανώς όσο πιο ειδικά αυτοκίνητα τόσα καλύτερος ο αγώνας, για οποιαδήποτε μορφή αγώνων. Εγώ όμως λέω 'ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ κοινός παρανομαστής' (= ο ευρύτερος 'φάκελος χρήσης) Ε, τα 'Normal' (T3) που τρέχουν στα διάφορα cross-country δεν είναι δα και 'υπεραυτοκίνητα' σε σχέση με ένα χωμάτινο 4κίνητο αυτοκίνητο ράλι.
Τέλος πάντων, η συζήτηση είναι -
Τα Τ2 είναι σαν τα WRC. Στα Cross Country θεωρούνται τα production και τρέχουν ελάχιστα πλέον, μια και είναι η πιό ακριβή και λιγότερο fun κατηγορία.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι Τ1 και πλέον Τ3.
Τα Τ3 είναι ακόμη πιό πρωτότυπα!!! Αναφέρονται στους ιδιώτες και έχουν περισσότερες ελευθερίες.
Δεν υπάρχει όμως ούτε Α, ούτε Ν, ούτε κάτι αντίστοιχο. Δεν πρέπει να βασίζονται σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής, να χρησιμοποιούν κινητήρες και κιβώτια της ίδιας εταιρίας, να, να, να...
Στην Ελλάδα, με κοινό παρονομαστή τα rally, τί θα αποτρέψει κάποιον να τρέξει με ένα Jimny με 3λιτρο V6, 250 ίππους τουλάχιστον και βάρος 900 κιλά; Τίποτε! Σύμφωνα με τον κανονισμό Cross Country πρέπει να έχει ελάχιστο βάρος 1675 κιλά. Φαντάσου Jimny τόσο βαρύ!!! Τα δικά μας είναι 1000-1100 κιλά...
Το ίδιο και με το Mitsubisi EVO. Εδώ τρέχει άνετα. Με τους Cross Country θα έπρεπε να έχει βάρος 1750 κιλά minimun. Με τροχούς με 65άρι προφίλ δεν πέρναγε Πρόδρομο με τίποτε...
Έτσι και στις αναβάσεις. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΤΟΙΜΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ saloon. Ας τους χρησιμοποιήσουμε... και τους Silhouete. Να δούμε θέαμα...
ΥΓ. Δε μιλάω για τα 4Χ4 για να το παίξω έξυπνος. Απλά τα ξέρω καλά - έχω αφιερώσει σε αυτά τη ζωή μου τα τελευταία χρόνια - και γνωρίζω όλες τους τις λεπτομέρειες, οπότε μπορώ να ανάγω σε αυτά.
ΥΓ2. Αυτό είναι Τ3
-
Ο χρήστης van έγραψε:
... http://www.youtube.com/watch?v=YdzNWPmKYB8
Ενα πλάνο απο ευρωπαικό πρωτλαθλημα αναβάσεων......καλά αγώνας ήταν αυτό? αν ναι, που στην ευχή ήταν κρυμμένοι οι θεατές?
-
Μην κοιταζουμε μόνο Ευρώπη, ρίξτε μια ματιά προς ΚΥΠΡΟ και Μέση Ανατολή??
http://www.youtube.com/watch?v=7CoMoUZ_ ... re=related
Υπάρχουν και εκεί οι γνωστες κατηγορίες, αλλά τα αυτοκίνητα-πρωταγωνιστες ειναι τύπου Salloon.
-
A ωραια , τωρα που κοιταξαμε και αυτα τα , μπορουμε να αναφωνησουμε .............< ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ ΕΛΠΑ , ΕΥΤΥΧΩς ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΧΑΛΙ > ...............
-
Διαβαζοντας ολες τις μερες το θεμα συμφωνουσα με αυτους που ...δεν τους πειραζει
να υπαρχουν και μερικα λαντα να ριχνουν καμια μπαντα
Βλεποντας ομως το πρωτο βιντεο που εβαλε παραπανω ο PyrgiotisRS με την αναβαση Κυπρου με τις μπασταρδεμενες τερατοειδης κατασκευες...απλα καταλαβα τι θελουν να πουν οι αμαξο,απρ,βαν κτλ!
Νιωθω οτι τιποτα δεν μας συνδεει!! Καμια σχεση με αγωνα!Ουτε θελω να γινουν οι αγωνες μας ετσι!
Και στεναχωριεμαι γιατι οι θεατες διψανε για αιμα και τετοια θεαματα,και δεν θα ελεγαν οχι αν ενδιαμεσα ετρεχαν φορμουλες ενα,μηχανακια να κανουν σουζες,ντραγκστερ που θα πετανε κ το αλεξιπτωτο,ντατσουν που θα βγαζουν φωτιες,ακομα και το οχημα με το wc που εβαλε φωτο ο απρ θα το γουσταραν αν ετρεχε!
Αδυνατοντας φυσικα να καταλαβουν απο εξω, τον κοπο και την υπερπροσπαθεια του καθε ¨κανονικου¨ αγωνιζομενου!
Πως να το κανουμε,οι δικοι μας αγωνες ειναι για μελετημενους και ψαγμενους θεατες!!Ποιος θα μου λυσει μια απορια που εχω?
Κοιταζοντας προχειρα τους χρονους των γρηγορων της καθε κλασης της Ριτσωνας 2010 που ειχε γινει και αυτη μαρτιο
αλλα και των χρονων του 2011. (Α6,Ε11,WRC κτλ)
βλεπω οτι στην Ριτσωνα του 2012 οι χρονοι ειναι στις περισσοτερες περιπτωσεις καλυτεροι ακομα και οι χρονοι αυτων που σιγουρα εβαζαν αγωνιστικη βενζινη παλαιοτερα,
Δεδομενου οτι το καυσιμο πλεον ειναι πρατηριου πως γινεται αυτο?
Εχει σχεση με αλλους παραγοντες οπως καιρος,μηκος διαδρομης κτλ? -
Είναι κρίμα να υπάρχουν ποιοτικότατα οχήματα και οδηγοί στην Ελλάδα και να θέλουμε να τους πετάξουμε εξω ή (ακόμα χειρότερα) να μας χτυπουν την πόρτα και να μην τους ανοιγουμε.
Η πρώτη φορά που έιδα αγώνα GTCC ήταν κατα τύχη. Σαν μορφή αγώνα δε μου λέει κάτι, ποτέ δεν με συγκίνησαν πεδιές και δεξιοτεχνίας (αν και θεωρούνται φυτώριο από πολλούς), αλλά τότε είπα ''αυτά τα αυτοκινητα είναι κρίμα να μην τρέχουν π.χ. Ριτσώνα'' . Και δεν μιλάω για τον Χ Ψ καγκουραίο που έβαλε μοτέρ Ιntegrale στο YUGO του αλλά για παιδιά μορφωμένα, ψαγμένα , που έκαψαν το μυαλό τους και χάλασαν πολλά € για να στήσουν κάτι καλό.
Γιατί να κόψεις τα φτερά σε αυτά τα παιδιά τη στιγμή που θέλουμε νέο αίμα στους Ελληνικούς Αγώνες??
Γιατί αυτοί να μην θεωρούνται αγωνιζόμενοι και να λέμε ''αυτό δεν είναι αγώνες''?
Γιατί όπου μας βολεύει το εξωτέρικό να ειναι παράαδειγμα προς μίμιση και όποτε δέν μας βολεύει παράδειγμα προς αποφυγή??ΥΓ: Για να μην πει κανείς ότι μιλάω για πάρτη μου, προέρχομαι απο τα Regularity και το αγωνιστικό που ετοιμάζω είναι για τα Ιστορικά.
-
Ο χρήστης poseidon έγραψε:
Πως να το κανουμε,οι δικοι μας αγωνες ειναι για μελετημενους και ψαγμενους θεατες!!και δεν θελουμε αδιαβαστους και αψαχτους που θα ερθουν να δουν τα 'αλλα' αλλα βλεποντας και το 'μελετημενο και ψαγμενο' θα θελησουν να 'μελετησουν και να ψαχτουν'?
Εχουμε πια τοσους 'μελετημενους και ψαγμενους' που δε θελουμε αλλους?
Φανταζομαι πως δεν εννοειτε αυτο....
-
Ο χρήστης poseidon έγραψε:
Βλεποντας ομως το πρωτο βιντεο που εβαλε παραπανω ο PyrgiotisRS με την αναβαση Κυπρου με τις μπασταρδεμενες τερατοειδης κατασκευες...απλα καταλαβα τι θελουν να πουν οι αμαξο,απρ,βαν κτλ!
Νιωθω οτι τιποτα δεν μας συνδεει!! Καμια σχεση με αγωνα!Ουτε θελω να γινουν οι αγωνες μας ετσι!Επαναλαμβάνω, μην πάμε από το ένα άκρο στο άλλο. Δεν υπάρχουν μόνο τα δύο άκρα και δε νομίζω να θέλει κανείς να γίνουν οι αγώνες μας έτσι. Ας με συγχωρέσουν οι Κύπριοι, αλλά ούτε εγώ θεωρώ αγώνα το 'μπάτε σκύλοι αλέστε'. Πέραν των υπολοίπων πολλών μειονεκτημάτων, είναι ό,τι χειρότερο για την τσέπη των αγωνιζόμενων. Πιο πάνω εξηγώ το σκεπτικό με το οποίο συμφωνώ και νομίζω ότι αυτή τη στιγμή αυτό επιχειρείται.
-
Ο χρήστης PyrgiotisRS έγραψε:
Μην κοιταζουμε μόνο Ευρώπη, ρίξτε μια ματιά προς ΚΥΠΡΟ και Μέση Ανατολή??http://www.youtube.com/watch?v=7CoMoUZ_ ... re=related
Σχόλιο από κάτω:
ti lete re paidia... sigxaritiria !!!!!!!!!!! To video einai teleio opws kai oi anavaseis katw stin kipro. Emeis edw stin Ellada... eimaste 100 xronia pisw. Einai to parapono mou... ama erthete na deite anavasi edw exete figei sto 5lepto. ti na pw.... makari kapoia stigmi na ksipnisoume kai emeis edw kai na feroume ligo theama kai pali stous agwnes...
Sigxaritiria stin Kipro!!!!!!!!Και μη μου πείτε ότι ο παραπάνω είναι 'μειοψηφία' κτλ...
Οπότε μου φαίνεται το δίλημμα είναι: είτε 'homologation' = λίγοι και ψαγμένοι θεατές που γουστάρουν πέρασμα Βασιλειάδη ( BTW ) ή πολλοί θεατές-κάγκουρες που γουστάρουν 'Formula Saloon'.
Εγώ λέω το δεύτερο διότι, ας είμαστε ρεαλιστές, το πρώτο δυστυχώς οδηγεί το άθλημα στο θάνατο ενώ το δεύτερο έχει χώρο και για το πρώτο.
-
Νασο με το σκεπτικο του 'ψαγμενου' κ.λ.π. κ.λ.π. η κουβεντα μπορει ευκολα να παει πολυ μακρια και σε οχι ευχαριστα μονοπατια....
Απλά να θυμισω οτι 'κοσμος' σημαινει ( τους οποιους εχουν απομεινει και οσο ελαχιστα αυτοι 'τσονταρουν' ) χορηγους...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Οπότε μου φαίνεται το δίλημμα είναι: είτε 'homologation' = λίγοι και ψαγμένοι θεατές που γουστάρουν πέρασμα Βασιλειάδη ( BTW ) ή πολλοί θεατές-κάγκουρες που γουστάρουν 'Formula Saloon'.Με εκπλήσσεις γιατί θέτεις πάλι το θέμα ως 'δίλημμα' μεταξύ των δύο άκρων και προτιμάς το άκρο που είναι εντελώς αντίθετο με την αυστηρότητα που έχεις ως τεχνικός έφορος.
Σε παραπέμπω στα δύο προηγούμενα σχόλιά μου, προσθέτοντας ότι εγώ δε θα πήγαινα ποτέ να δω Ριτσώνα που τρέχουν μόνο τα Κυπριακά τέρατα. Θέλω να δω αγώνα όπως ο προχθεσινός στην Α6 ή όπως παλιότερα στη Ν2, την Ε10 και πιο παλιά στη Ν1 και στη Ν3. Και, επίσης, ΘΕΛΩ να δω, ΜΕΤΑ απ' αυτό τον αγώνα, τον Καμπύλη και τον Ξενικό. Όμως, αν μου έβαζες μια Ριτσώνα ΜΟΝΟ με Καμπύλη, Ξενικό και Κυπριακά τέρατα των 180000 ευρώ, λυπάμαι αλλά θα προτιμούσα να περάσω την Κυριακή μου κάνοντας 4-5 περάσματα στη Μαυροσουβάλα και μετά πίνοντας καφέ στον Ωρωπό. -
Με παρεξήγησες (ή εγώ δεν ήμουν σαφής), δεν έθεσα θέμα διλήμματος! Λέω ότι αν Formula Saloon ΜΑΖΙ με τα 'κανονικά' αγωνιστικά (αρκεί να έχουν τα ίδια συστήματα ασφάλειας) σημαίνει περισσότερους θεατές, ακόμα και αν το 90% των επιπλέον θεατών είναι κάγκουρες, τότε δεν έχω κανένα πρόβλημα. Το δίλημμα είναι ουσιαστικά επί της παρουσίας ή μη της Formula Saloon μαζί με τους 'κανονικούς' αγώνες και το αντίστοιχό του στην πίστα είναι αν πρέπει να τρέχουν οι 'κανονικοί' αγώνες μαζί με τα διάφορα GTCC κτλ.
Ομολογώ βέβαια ότι με ενοχλεί που σιγά-σιγά μπορεί οι 'κανονικοί' αγώνες να γίνουν 'παραγέμισμα' των Formula Saloon, GTCC...
(Ποιό δίλημμα έθεσα 'πάλι' ? )
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Με παρεξήγησες (ή εγώ δεν ήμουν σαφής), δεν έθεσα θέμα διλήμματος!Μα εσύ είπες 'Οπότε μου φαίνεται το δίλημμα είναι...'
Έτσι όπως το θέτεις τώρα συμφωνούμε.Ομολογώ βέβαια ότι με ενοχλεί που σιγά-σιγά μπορεί οι 'κανονικοί' αγώνες να γίνουν 'παραγέμισμα' των Formula Saloon, GTCC...
Αυτό το αποφεύγεις εύκολα. Αφήνεις τα 'μη κανονικά' αγωνιστικά εκτός επίσημης κατάταξης, χωρίς κανένα διαχωρισμό σε κλάσεις, χωρίς κανένα θεσμό. Ουσιαστικά λες: 'κύριοι, μπορείτε να έρθετε μαζί μας για να οδηγήσετε με ό,τι έχετε, να δείξετε το χορηγό σας, να δείτε τι χρόνους κάνετε, να εξελιχθείτε, να σας δουν οι θεατές, να φέρετε και τους δικούς σας θεατές, αλλά αν θέλετε αγώνα θα πρέπει να μπείτε στο πλαίσιο κανονισμών ενός αγώνα'. Να είσαι σίγουρος ότι θα έρθουν κάμποσοι, όπως, για παράδειγμα, οι οδηγοί του Φόκους και του προσθιοκίνητου Στάρλετ που ανέβηκαν προχθές.
-
Σκέψου ένα αγώνα ταχύτητας, που το πρόγραμμα αρχίζει στις 8 το πρωί με 'κανονικά' αγωνιστικά και στις 12 που αρχίζει να έρχεται ο κόσμος είναι ώρα για GTCC. Αυτό εννοώ 'παραγέμισμα'.
-
Ο χρήστης scn έγραψε:
Αφήνεις τα 'μη κανονικά' αγωνιστικά εκτός επίσημης κατάταξης, χωρίς κανένα διαχωρισμό σε κλάσεις, χωρίς κανένα θεσμό. Ουσιαστικά λες: 'κύριοι, μπορείτε να έρθετε μαζί μας για να οδηγήσετε με ό,τι έχετε, να δείξετε το χορηγό σας, να δείτε τι χρόνους κάνετε, να εξελιχθείτε, να σας δουν οι θεατές, να φέρετε και τους δικούς σας θεατές, αλλά αν θέλετε αγώνα θα πρέπει να μπείτε στο πλαίσιο κανονισμών ενός αγώνα'. Να είσαι σίγουρος ότι θα έρθουν κάμποσοι, όπως, για παράδειγμα, οι οδηγοί του Φόκους και του προσθιοκίνητου Στάρλετ που ανέβηκαν προχθές.Μα αφού υπάρχει πλαίσιο κανονισμών SALLOON!!!
Και οι κανονισμοί ασφαλείας είναι οι ίδιοι βάσει J.
Και αποτελούν ήδη ξεχωριστή κατηγορία!! Η Γενική ήταν και θα είναι Γενική!!Κανείς φίλε SCN δεν έρχεται για την επίδειξη. Μπορεί οι 9 στους 10 να κάνουν αγώνα για τη δική τους ευχαρίστηση και όχι για το κύπελλο , αλλά με το δικό σου σκεπτικό δεν θα έρθουν ούτε αυτοί που έχουμε τώρα, αν δεν υπάρχει ο θεσμός.
Αφήστε απ'εξω το ΝΤΡΙΦΤ αν ενοχλέι...θέλουμε νέα αυτοκίνητα και οδηγούς στους αγώνες, σαν το Focus RS του Γεράσιμού?
Θέλουμε περισσότερους θεατές??
Και μην πεί κανέις ότι θέλουμε μόνο τους ψαγμένους....
Eιδικά στα ράλλυ που παρακολουθώ φανατικά και έχω πιο σίγουρη άποψη, οι ψαγμένοι γνωριζόμαστε πλέον όλοι, σε όλη την Έλλάδα και είμαστε ελάχιστοι. Ο τοπικός ''κάγκουρας'' γεμίζει την κερκίδα!!! -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Σκέψου ένα αγώνα ταχύτητας, που το πρόγραμμα αρχίζει στις 8 το πρωί με 'κανονικά' αγωνιστικά και στις 12 που αρχίζει να έρχεται ο κόσμος είναι ώρα για GTCC. Αυτό εννοώ 'παραγέμισμα'.Δεν είναι ανάγκη να το φανταστείς, στους περσινούς αγώνες στην Τρίπολη ήταν πολύ μεγάλο το κύμα των θεατών που ήρθε το μεσημέρι για να δεί μόνο GTCC.
-
Άλλη μια μεγάλη επιτυχία της ομοσπονδίας που μετά τις εξαιρετικές επιτυχίες του αγωνιστικού της ΕΛΠΑ το 2011, έχρισε τη συγκεκριμένη λέσχη δεύτερο εθνικό διοργανωτή αγώνων σκορπώντας τον ενθουσιασμό σε όλους...
*ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ Σ.Ο.Α.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ 4/3/12
Όπως όλοι γνωρίζετε, πέρσι την ευθύνη της σχεδίασης και διοργάνωσης της Ανάβασης Ριτσώνας είχε ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου και γιά αυτό έχουμε μια αυξημένη ευαισθησία γιά τον συγκεκριμένο αγώνα.
Δυστυχώς ο αγώνας είχε αρνητικό ρεκόρ συμμετοχών, εδώ και πολλές δεκαετίες, δείγμα της οικονομικής κατάστασης αλλά, και κατά την εκτίμηση μας, πολλών λανθασμένων επιλογών.
Βλέποντας τα τελευταία δύο-τρία χρόνια πολλούς αγώνες που γίνονται τέλος Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου πολύ κοντά στην Αθήνα να ακυρώνονται, θεωρούμε ότι το καλό ¨χαρτί¨ της Ριτσώνας παίχτηκε πολύ νωρίς μέσα στην χρονιά με αποτέλεσμα την πεσμένη ψυχολογία γιά τους επόμενους αγώνες με την ερώτηση που κυριαρχεί να είναι αφού η Ριτσώνα 75, οι επόμενοι αγώνες τι..........;
Έχοντας επαφή με τον πρόεδρο της διοργανώτριας λέσχης(Αγωνιστικό Τμήμα της ΕΛΠΑ) σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός θέσαμε τις δυνάμεις μας στην διάθεση τους αλλά ποτέ δεν μας το ζήτησαν !
Δυστυχώς όσον αφορά το χρονικό διάστημα προετοιμασίας της διαδρομής γύρισαν στις παλιές κακές συνήθειες και ασχολήθηκαν 2-3 μέρες ευτυχώς χρησιμοποίησαν κάποια μέτρα ασφαλείας που τα είχαμε σχεδιάσει στον περσινό αγώνα, έτσι ώστε πολύ εύκολα να ξαναχρησιμοποιούνται στο μέλλον..
Αντιδράσαμε έντονα στις φήμες που δυστυχώς αποδείχτηκαν αληθινές γιά το κόντεμα της διαδρομής που στον ειδικό κανονισμό ήταν 4500 μέτρα ενώ η περσινή μακριά έκδοση ήταν 3900 μέτρα !!!
Η πρώτη δικαιολογία γιά υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κρίνεται εκτός ιδεολογίας και περιεχομένου του είδους του αγώνα αφού πρόκειται γιά αγώνα ταχύτητας(αγώνας πίστας στο βουνό και όχι αγώνας ράλλυ)για αυτό και βάζουμε slick λάστιχα και έχουμε και ιδιαίτερα μέτρα ασφάλειας ,μπαριέρες, jerseys κ,λ,π. Η δεύτερη εξήγηση-απολογία που ακούσαμε στην ενημέρωση των οδηγών είναι ότι περίμεναν κακό καιρό και βροχή δηλαδή τόσες δεκαετίες που γίνονταν η μακριά διαδρομή δεν έβρεχε ???
Γιά την ιστορία, το κόντεμα της διαδρομής έγινε μετά από αίτημα της Μηχανικής γιατί τότε είχε βάρδιες εργασίες και το Σαββατοκύριακο και ο αγώνας εμπόδιζε την απρόσκοπτη είσοδο -έξοδο των φορτηγών της επιχείρησης.
Τώρα φυσικά τέτοιο θέμα δεν υπάρχει.
Στην ενημέρωση των οδηγών ακούσαμε μετά την αντίδραση κάποιων συναθλητών μας γιά το κόψιμο της διαδρομής ¨καλό κακό, αυτό είναι¨ επίσης ακούσαμε ότι έγιναν παράπονα από το εργοστάσιο για κλοπή κάποιων εργαλείων(πένσες, κατσαβίδια) υπενθυμίζοντας στους οργανωτές ότι το αυτοκίνητο service του κάθε οδηγού έχει εργαλεία αξίας άνω των 10000 ευρώ θεωρούμε ότι τέτοια σχόλια μας προσβάλουν σαν ανθρώπους και αθλητές και καλό είναι να μην λέγονται δημόσια, στην άμεση αντίδρασή μας η απάντηση ήταν ¨δεν είπαμε ότι το έκαναν οι οδηγοί¨ τότε γιατί το αναφέρετε στην ενημέρωση των οδηγών?
Ικανοποιητικός ο αριθμός λεωφορείων που μετέφεραν τους θεατές στα διάφορα σημεία της ανάβασης.
Στην αφετηρία τα πράγματα ήταν περίεργα και πολύ διαφορετικά από όσους αγώνες έχουμε δει, ο αλυτάρχης να έχει σχεδόν όλη την διαχείριση του αγώνα να ασχολείται με τα πάντα (και του αξίζουν συγχαρητήρια) ενώ οι υπόλοιποι εκτός ελαχίστων περιστασιακών εξαιρέσεων, με διαπληκτισμούς, έλλειψη συνεργασίας έδειχναν μιά εικόνα που δεν αρμόζει σε σοβαρό οργανωτή του σπουδαιότερου αγώνα ανάβασης της χρονιάς και στον οποίο οι οδηγοί στηρίζονται γιά την ασφάλεια τους.
Οι αντιδράσεις στα διάφορα συμβάντα (μικροέξοδοι, περιορισμένες ζημιές και μια ανατροπή)ήταν αργές (λήξη πρώτου σκέλους δοκιμών 14:20μμ,ενώ τα υπόλοιπα ολοκληρώθηκαν σε πολύ μικρό και μέσα στα πλαίσια χρονικό διάστημα)π.χ. σπάσιμο κιβωτίου ταχυτήτων με λάδια στο οδόστρωμα γύρω στα 60-70 μέτρα προκάλεσε διακοπή +45 λεπτών.
Οι ενέργειες των κριτών ήταν στο μεγαλύτερο ποσοστό συγκροτημένες και εκτός ελαχίστων περιπτώσεων δεν επικρατούσε πανικός στα VHF.
Σε αυτό το σημείο θέλουμε να αναφερθούμε στο θέμα των παραθύρων των αυτοκινήτων, δεν είναι δυνατόν 50 μέτρα από την εκκίνηση να βρίσκεται τεχνικός έφορος που να ελέγχει τα μέτρα ασφάλειας και τα παράθυρα και στην εκκίνηση να έρχονται αυτοκίνητα με ανοιχτά παράθυρα, φίλοι συναθλητές σεβαστείτε επιτέλους αυτό το σοβαρό μέτρο ασφάλειας!!!
Ελάχιστοι θεατές χρησιμοποιούσαν τον παράλληλο δρόμο που είχε φτιαχτεί γιά αυτόν το σκοπό, αφού κανείς δεν τους οδηγούσε εκεί ,και περπάταγαν αμέριμνοι δίπλα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έκαναν warm-up.......
Απαράδεκτη κρίνεται η πλήρης απουσία προστατευτικών jerseys και ελαστικών στο τέλος της ευθείας στο Κ2 ένα από τα πιο γρήγορα και δύσκολα σημεία της διαδρομής.
Με μεγάλη μας απογοήτευση διαπιστώσαμε ότι παρά τον κανονισμό στο K8 σε μηχανική βλάβη που είχε αποτέλεσμα να χυθούν λάδια στο οδόστρωμα χρησιμοποιήθηκε πάλι τσιμέντο με τα γνωστά αποτελέσματα ,ενώ χρησιμοποιήθηκαν τα αγωνιστικά κατά την επιστροφή στα πιτς, γιά να καθαριστεί ο δρόμος........... ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Η σκούπα του δήμου μας παραχωρήθηκε το 2011 δωρεάν και η χρήση του ειδικού υλικού γιά τα λάδια(μετά από διετή προσπάθεια του Σ.Ο.Α.Α. είναι εδώ και ένα χρόνο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ!!!.Παρακολουθήστε το βίντεο
(http://www.youtube.com/watch?v=q7eUnLqVgg0)
για να δείτε την αντίδραση της οργάνωσης και πόσο ρίσκο προκάλεσε στους οδηγούς από κακώς εννοούμενη οικονομία.
Δεν αντιληφθήκαμε τη σκοπιμότητα του νέου μέτρου της διακοπής του πρώτου σκέλους γιά να επιστρέψουν κάποια από τα αυτοκίνητα στα πιτς. Η διακοπή αυτή διήρκεσε 17 λεπτά που θα μπορούσε άνετα να προστίθεται σε ένα διάλειμμα ανάμεσα στα δύο σκέλη,(μηχανική βλάβη που χρειάζεται περισσότερο από 30 λεπτά γιά την επισκευή της συνήθως δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να συνεχίσει) και προκάλεσε ένταση στους κριτές ,ενώ αν οι θεατές ήθελαν να φύγουν είναι σίγουρο ότι η καθυστέρηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Ιδιαίτερα αξιόλογος είναι ο νέος κανονισμός(η μοναδική μέχρι τώρα χρήσιμη παρέμβαση πού έγινε στους κανονισμούς που έχει ουσία και αφορά ένα σοβαρό ζήτημα ασφάλειας ,συγχαρητήρια στον εμπνευστή της!!!) που απαγορεύει την μεταφορά συνεπιβατών στα αγωνιστικά αυτοκίνητα όταν επιστρέφουν στα πιτς, δύσκολος στην εφαρμογή του αλλά πιστεύουμε ότι θα καταλάβουν οι συναθλητές μας πόσο επικίνδυνο είναι αυτό που γίνονταν μέχρι τώρα.
Η ανεξήγητη ανυπομονησία της οργάνωσης να ολοκληρώσει γρήγορα τον αγώνα προκάλεσε διάφορα προβλήματα με αποκορύφωμα το τέλος του δεύτερου σκέλους ,ο αλυτάρχης και ο παρατηρητής του αγώνα ξεκινούν σχεδόν αμέσως πίσω από το τελευταίο αυτοκίνητο ,λίγες στροφές παραπάνω όμως εγκαταλείπει το προτελευταίο αυτοκίνητο, ταυτόχρονα οι θεατές βλέποντας το αυτοκίνητο του αλυτάρχη αποχωρούν περπατώντας κατά εκατοντάδες στην διαδρομή. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο οδηγός του τελευταίου αυτοκινήτου να περιμένει δεμένος στην εκκίνηση γύρω στα 35-40 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθεια του ενώ οι κριτές προσπαθούσαν απεγνωσμένα να εξηγήσουν στους θεατές ότι ο αγώνας δεν είχε τελειώσει. Το θέαμα δε κάποιων πρωτοκλασάτων της οργάνωσης να σταυροκοπιούνται έντρομοι μέχρι να φτάσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο στον τερματισμό δείχνει ότι δεν είχαν και πολλή εμπιστοσύνη στα υπόλοιπα στελέχη του αγώνα τους.
Στην διάρκεια αυτής της καθυστέρησης επιτράπηκε στα Ιστορικά Αγωνιστικά να γυρίσουν στα πιτς από τον πίσω δρόμο(μέσω Βαθύ) όπου δεν έχει ισχύ η ασφάλεια του αγώνα, ενώ απαγορεύεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων με λάστιχα slick.
Ο ρόλος του παρατηρητή του αγώνα πρέπει κατά την γνώμη μας να είναι ιδιαίτερα διακριτικός, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση εκτός του ότι, ο αλυτάρχης ενημέρωνε για το οποιοδήποτε θέμα πρώτα τον παρατηρητή σχεδόν σαν να του ζητούσε έγκριση ο τελευταίος έφτασε στο σημείο να διαπληκτιστεί έντονα με οδηγό ζήτημα που έληξε με την παρέμβαση ψυχραιμότερων (ιδιαίτερα του κ. Μαυρουδή)
Κατά τα άλλα οι τεχνικοί έφοροι μετά τα περσινά ελπιδοφόρα μηνύματα στο θέμα των αυτεπάγγελτων τεχνικών ελέγχων περιορίστηκαν στο να ελέγχουν πινακίδες κυκλοφορίας και αυτοκόλλητα...........δηλαδή όταν δεν υπάρχουν πολλές συμμετοχές δεν γίνονται παρανομίες;
Στην ενημέρωση των οδηγών ακούσαμε ότι μέρος των εσόδων του αγώνα θα διατεθεί σε κάποιο κοινωφελές ίδρυμα που θα πρότεινε ο Δήμος Χαλκιδαίων από τότε δεν δεν έχουμε καμμία πληροφόρηση ότι έγινε κάτι τέτοιο.Εικοσι και μέρες μετά τον αγώνα η Ριτσώνα παραμένει γεμάτη σκουπίδια............ !!!!
Δυστυχώς η συνδιοργάνωση της πρώτης Ριτσώνας του 2012 από δύο από τις αρχαιότερες(σε χρονική διάρκεια αλλά μάλλον και σε αντιλήψεις) λέσχες δεν κατάφερε να βγάλει μιά καλή φωτοτυπία του περσινού αγώνα τον οποίο έκαναν μερικοί, άπειροι από διοργάνωση, οδηγοί και οι φίλοι τους,
Περιμέναμε περισσότερα από τους οργανωτές οι οποίοι όμως έδειξαν δυστυχώς ότι εύκολα γύρισαν σε πρακτικές παλιότερων δεκαετιών.*Το θέμα είναι βέβαια τα μέλη του ΣΟΑΑ να τα θυμηθούν αυτά όταν φτάσει η ώρα για τον επόμενο αγώνα της συγκεκριμένης λέσχης.
ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ 2012