-
για ipad και λοιπά μηλο-τεχνουργήματα πρέπει να αποτανθείς σε βουδιστικούς λειτουργούς.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
μεταφυσικές μπουρδολογίες του στυλ αν πιστέψεις ότι θα δεις ότι υπάρχει θεός δεν με καλύπτουν, το μόνο 'θετικό' με τον συγκεκριμένο είναι ότι ανήκει στην ας πούμε σύγχρονη θεολογία και έχει ξεπεράσει το κόμπλεξ των επιστημονικών ανακαλύψεων και τις αποδέχεται, λέγοντας πάνω κάτω ότι ο θεός είναι ότι δεν καταλαβαίνουμε.Από κει και πέρα δεν χρειάζεται να το κουράζουμε και ιδιαίτερα, γνωστές θέσεις που επαναλαμβάνονται με λίγα γλυκανάλατα λόγια αγάπης και αγιασμένο ύδωρ.
Εν ολίγοις, pipes
Καλά εντάξει όλα αυτά....το γεγονός όμως ότι ένας άνθρωπος που έχει περάσει από τα ανώτερα-ανώτατα επίπεδα της επιστήμης τον οποίο βλάκα δύσκολα θα μπορούσες να τον πεις τα παρατάει όλα και καταλήγει ρασοφόρος πως το βλέπεις?
Παρασύρθηκε, του έγινε πλύση εγκεφάλου, όντως κάτι είδε?
Μην αρχίσεις όμως τα ισοπεδωτικά με pipes και άλλα ωραία, αυτό είναι το μόνο εύκολο και αγγίζει σταλινοχιτλερικές ιδεοληψίες....
Αναρωτιέμαι όλα αυτά τα δις ανθρώπων που πιστεύουν σε κάτι είτε Αλλάχ, είτε Βούδα, είτε Γιαχβέ είναι όντως ηλίθιοι
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Καλά εντάξει όλα αυτά....το γεγονός όμως ότι ένας άνθρωπος που έχει περάσει από τα ανώτερα-ανώτατα επίπεδα της επιστήμης τον οποίο βλάκα δύσκολα θα μπορούσες να τον πεις τα παρατάει όλα και καταλήγει ρασοφόρος πως το βλέπεις?
Παρασύρθηκε, του έγινε πλύση εγκεφάλου, όντως κάτι είδε?
Μην αρχίσεις όμως τα ισοπεδωτικά με pipes και άλλα ωραία, αυτό είναι το μόνο εύκολο και αγγίζει σταλινοχιτλερικές ιδεοληψίες....
Αναρωτιέμαι όλα αυτά τα δις ανθρώπων που πιστεύουν σε κάτι είτε Αλλάχ, είτε Βούδα, είτε Γιαχβέ είναι όντως ηλίθιοι
Το να επιμένεις να πιστεύεις σε μια ηλιθιότητα(για τον α η β λόγο, πιθανά επειδή σου πιπίλαγαν το μυαλό από μωρό) δεν αρκεί για να χαρακτηριστείς μια για πάντα ηλίθιος, είμαστε λίγο πολυδιάστατοι σαν όντα, αλλά αυτό δεν κάνει λιγότερο ηλίθια την ηλιθιότητα που πιστεύεις.
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Καλά εντάξει όλα αυτά....το γεγονός όμως ότι ένας άνθρωπος που έχει περάσει από τα ανώτερα-ανώτατα επίπεδα της επιστήμης τον οποίο βλάκα δύσκολα θα μπορούσες να τον πεις τα παρατάει όλα και καταλήγει ρασοφόρος πως το βλέπεις?
Παρασύρθηκε, του έγινε πλύση εγκεφάλου, όντως κάτι είδε?
Μην αρχίσεις όμως τα ισοπεδωτικά με pipes και άλλα ωραία, αυτό είναι το μόνο εύκολο και αγγίζει σταλινοχιτλερικές ιδεοληψίες....
Αναρωτιέμαι όλα αυτά τα δις ανθρώπων που πιστεύουν σε κάτι είτε Αλλάχ, είτε Βούδα, είτε Γιαχβέ είναι όντως ηλίθιοι
Το να επιμένεις να πιστεύεις σε μια ηλιθιότητα(για τον α η β λόγο, πιθανά επειδή σου πιπίλαγαν το μυαλό από μωρό) δεν αρκεί για να χαρακτηριστείς μια για πάντα ηλίθιος, είμαστε λίγο πολυδιάστατοι σαν όντα, αλλά αυτό δεν κάνει λιγότερο ηλίθια την ηλιθιότητα που πιστεύεις.
Μα αυτός δεν είναι και ο ορισμός του ηλίθιου? ο μη έχων την διανοητική ικανότητα να διαχωρίσει το σωστό από το λάθος, το καλό από το κακό, την αλήθεια από το ψέμα.
-
Ακριβως οπως στο λεει ο τασος, απο μια και μονο πραξη σου δε μπορεις να χαρακτηριστεις εξ ολοκληρου σαν ατομο. Ολοι κανουμε ηλιθιοτητες, απο κει και περα αλλος ειναι λιφοτερο κι αλλος περισσοτερο.
Ας πουμε εσυ δεν μπορει να εισαι στην ιδια κατηγορια με το μαστορα που παει το αμαξι του για αγιαστουρα, εχεις καταλαβει οτι προκειται περι μπουρδας. Αν σου ειναι αρκετο για την κοσμοθωρια σου αυτο που σου λεει ο πατερ με γεια σου
-
Θεε μου, σχώρα τους!
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Ακριβως οπως στο λεει ο τασος, απο μια και μονο πραξη σου δε μπορεις να χαρακτηριστεις εξ ολοκληρου σαν ατομο. Ολοι κανουμε ηλιθιοτητες, απο κει και περα αλλος ειναι λιφοτερο κι αλλος περισσοτερο.Ας πουμε εσυ δεν μπορει να εισαι στην ιδια κατηγορια με το μαστορα που παει το αμαξι του για αγιαστουρα, εχεις καταλαβει οτι προκειται περι μπουρδας. Αν σου ειναι αρκετο για την κοσμοθωρια σου αυτο που σου λεει ο πατερ με γεια σου
Άρα καταλαβαίνετε γιατί οι επιθετικοί προσδιορισμοί για κάτι, όσο και να διαφωνούμε, είναι αν μην τι άλλο άτοποι.
Η δική σου ηλιθιότητα είναι διαφορετική από την δική μου αλλά δεν είμαστε ηλίθιοι
Άντε καλή Πρωτοχρονιά
-
-
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Τωρα τι δουλειά έχει ο χριστιανισμός με ομερτα και ολα αυτά,ένας θεός ξέρει.! Πάει το χάσαμε το κορμί !
Oι χριστιανοί είναι η κατάρα του πολιτισμού,της εξέλιξης και της ελεύθερης σκέψης,είναι οι υπαίτιοι για το χάλι που βρισκόμαστε σήμερα εδώ για άλλη μια φορά.
Ο θεός δεν σου είπε να κλέψεις ,να ψηφίσεις,να χλευάσεις και να μισήσεις κανεναν στον κόσμο .Πόσο μαλλον σε έναν ιερέα. Απο κει και πέρα και μενα με βολεύει να τα πληρωσει ο θεός ή μάλλον η Εκκλησία. Εχει περισσότερα απο μενα.
-
-
ΗΠΑ: Εξαιρούνται οι θρησκευτικοί λειτουργοί από την εφαρμογή της νομοθεσίας περί διακρίσεων
Την πιο σημαντική απόφαση των τελευταίων δεκαετιών, σχετικά με τη θρησκευτική ελευθερία, εξέδωσε το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ την Τετάρτη, κρίνοντας ότι η επιλογή ανώτατων εκκλησιαστικών λειτουργών δεν ελέγχεται βάσει του νόμου κατά των διακρίσεων στην εργασία.13/01/2012 10:50
Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικαστηρίου οι θρησκευτικοί ηγέτες εκπροσωπούν το ποίμνιο και γι’ αυτό πρέπει να επιλέγονται εντελώς ελεύθερα από την εκκλησία και τις θρησκευτικές οργανώσεις χωρίς κρατική παρέμβαση.
«Σαφώς η κοινωνία έχει συμφέρον να εφαρμόζεται η νομοθεσία για την πάταξη των διακρίσεων στον επαγγελματικό χώρο και στην επιλογή των θρησκευτικών λειτουργών. Ωστόσο, αντίστοιχο συμφέρον έχουν και οι θρησκευτικές οργανώσεις στο να επιλέγουν ποιοι θα προωθήσουν τις αντιλήψεις τους και θα διδάξουν τον τρόπο λατρείας», ανέφεραν οι δικαστές.
Πρακτικά, η απόφαση θα έχει σπουδαίο αντίκτυπο για τους χιλιάδες εργαζόμενους σε εκκλησίες και θρησκευτικές οργανώσεις. Πέρα από θρησκευτικούς λειτουργούς, όπως ιερείς, επισκόπους ή ραβίνους, η απόφαση φαίνεται κατ’ αρχήν να αφορά επίσης και δασκάλους που προσλαμβάνονται για τη διδασκαλία θρησκευτικών αρχών σε κατηχητικά και εκκλησιαστικά σχολεία. «Αν κάποιος διδάσκει θεολογία, αντιμετωπίζεται όπως ο θρησκευτικός λειτουργός. Αν διδάσκει φυσική ή αγγλικά σε ένα εκκλησιαστικό σχολείο, όχι», διευκρίνισε ο καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, Douglas Laycock, δικηγόρος του εναγόμενου, ενός λουθηρανικού σχολείου.
Η υπόθεση έφτασε στο Ανώτατο Δικαστήριο κατόπιν προσφυγής της Cheryl Perich, η οποία εργαζόταν ως δασκάλα σε ένα σχολείο που λειτουργούσε υπό την επίβλεψη της Λουθηρανικής Εκκλησίας του Μισούρι. Η Perich ισχυριζόταν ότι απολύθηκε παράνομα κι έπεσε θύμα δυσμενούς διάκρισης λόγω της ναρκοληψίας από την οποία υπέφερε. Η ενάγουσα δίδασκε τόσο θρησκευτικά όσο και μη θρησκευτικά μαθήματα και συμμετείχε στις εκκλησιαστικές λειτουργίες μαζί με τους μαθητές της.
Το δικαστήριο δέχθηκε ότι τα καθήκοντά της ήταν ως επί το πλείστον να διδάσκει μη θρησκευτικά μαθήματα, συνεπώς κατ’ αρχήν χωρούσε εφαρμογή των διατάξεων απαγόρευσης διακρίσεων στον εργασιακό χώρο. Ωστόσο, συνεκτίμησε τόσο το γεγονός ότι η Perich είχε λάβει θρησκευτική πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όσο και το ότι το ίδιο το σχολείο την αντιλαμβανόταν ως μέρος των θρησκευτικών λειτουργών. Η εξαίρεση των θρησκευτικών προσλήψεων και προαγωγών από τη νομοθεσία κατά των διακρίσεων στον εργασιακό χώρο θεμελιώθηκε στην Πρώτη Τροποποίηση του Αμερικανικού Συντάγματος, η οποία απαγορεύει την εμπλοκή του κράτους στα εσωτερικά ζητήματα της εκκλησίας, ιδίως στην επιλογή θρησκευτικών ηγετών.
Με το περιεχόμενο της απόφασης διαφώνησαν πολλοί, μεταξύ των οποίων και πρόσωπα της Εκκλησίας. «Οι διακρίσεις στην παροχή εργασίας είναι ένα κακό που προσπαθούμε με πολύ κόπο να εξαλείψουμε στις ΗΠΑ. Πολύ φοβάμαι ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα δυσκολέψει την πάταξη των διακρίσεων», τόνισε ο Επίσκοπος Barry W. Lynn, πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης για το χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας. Την Perich είχε υποστηρίξει δημοσίως και ο Πρόεδρος Ομπάμα.
-
Πολλές φορές έχει γίνει κουβέντα για το 'Πίστευε και μη ερεύνα' ή την (ασύντακτη) εκδοχή 'Πίστευε και μή, ερεύνα' που πολεμάει να λανσάρει η εκκλησία
Ο φίλτατος Αζραήλ αναρωτήθηκε σε σχόλιο του για την ακριβή προέλευση της γνωστής ρήσης που πολλοί εκκλησιαστικοί παράγοντες αρνούνται την ύπαρξή της. Η Λαπούτα σήμερα, σας αποκαλύπτει σε αποκλειστική προδημοσίευση από το 12830.gr την πηγή αυτού του ρητού, με την ευγενική παραχώρηση του Λυκόφρονα, admin του 12830.gr.
Ένα από τα τελευταία επικοινωνιακά τεχνάσματα των Γαλιλαίων, το οποίο μάλιστα διαδίδουν, όσο περισσότερο μπορούν, είναι πως τάχα το διαβόητο «πίστευε και μη ερεύνα» δε βρίσκεται γραμμένο πουθενά ή πως το… κόμμα πέφτει αλλού και πως το νόημα της φράσης είναι τελείως διαφορετικό.
Για μια ακόμα φορά, όσο πιο χοντρό είναι το ψέμα, τόσο περισσότερο επαναλαμβάνεται. Χρέος μας λοιπόν, να αποκαλύψουμε την αλήθεια. Το επίμαχο κείμενο βρέθηκε και το παρουσιάζουμε από αυτή τη στήλη. Πρόκειται για την κατάληξη της ομιλίας του επισκόπου Αγκύρας Θεοδότου, όπως αυτή καταγράφηκε στα επίσημα κείμενα της Τρίτης Οικουμενικής Συνόδου η οποία διεξήχθη στην Έφεσο το 431 μ.α.χ.χ.
Γ’ Οικουμενική Σύνοδος, Έφεσος 431
Θεοδότου επισκόπου ‘Αγκύρας, ομιλία λεχθείσα εν τήι ημέραι τής γεννήσεως τού σωτήρος ημών ‘Ιησού Χριστού, υπανεγνώσθη δέ καί αυτή εν τήι αυτήι συνόδωι.(Η κατάληξη της “θεοπνεύστου” αυτής ομιλίας)
Ομολογώ τοιγαρούν τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον, θεόν μέν πρό αιώνων, άνθρωπον δέ γενόμενον εκ τού τόκου αρξάμενον, ου δύο, αλλ’ ένα, ου φραζόμενον ως ένα, διττόν δέ επινοούμενον: ουδέ γάρ μάχεσθαι δεί τώι λόγωι τήν έννοιαν. ου νοούμεν δύο, ομολογούμεν δέ ένα: τό γάρ οικονομίαι καί θαύματι συνημμένον ουδέ λόγος διίστησιν ουδέ έννοια. ει δέ τις επινοίαι διαστήσειε τό συνημμένον, διαλελυμένον ενόησε καί ψευδής η έννοια γίνεται, διαστήσασα τό συνημμένον αεί. δεί ούν συνομολογούσαν έχειν τώι λόγωι τήν έννοιαν. ένα λέγεις Χριστόν, τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον; ουκούν ένα καί νόει. ει δέ λέγεις μέν ένα, επινοείς δέ δύο, τώι λόγωι σου πολεμούσαν έχεις τήν έννοιαν. μή ούν λέγε δύο διαφοράι τινι διιστάμενα. ει γάρ ενοίς τώι λόγωι, μή τέμηις τήι εννοίαι: ει δέ τέμνεις ταίς εννοίαις, τήν ένωσιν ήρνησαι. μή ούν πρός φύσεις διισταμένας καταγάγηις τόν λογισμόν, θεού τήν άκραν θαυματουργήσαντος ένωσιν. πίστευε τώι θαύματι καί μή ερεύνα λογισμοίς τό γενόμενον. μή καταλύσηις τό θαύμα, ευρείν τόν λόγον φιλονεικών: ου γάρ μένει τό θαύμα ού ο λόγος γνωρίζεται. ει τού γενομένου γνώριμος ο λόγος, ουκέτι σημείον ουδέ θαύμα τό γεγονός: ει δέ σημείον καί θαύμα, καταλιπών λογισμούς τήν πίστιν ανάλαβε, ομολογών ένα κύριον ‘Ιησούν Χριστόν καί θεόν καί άνθρωπον τόν αυτόν ουδέ επινοίαις ουδέ λογισμοίς διιστάμενον, ίνα μή τά ενωθέντα λογισμοίς διαστήσαντες οικονομίαν σωτήριον αρνησώμεθα. ει γάρ ένωσις θεού καί ανθρώπου διά τής οικονομίας γνωρίζεται, ο τήν ένωσιν διαστήσας τήν οικονομίαν ηρνήσατο. πιστεύσωμεν ούν τής οικονομίας τοίς θαύμασιν, ίνα πιστευθείς ο Χριστός τοίς ομολογούσι ταύτην τήν χάριν βασιλείαν ουρανών δωρήσηται, ής γένοιτο πάντας ημάς επιτυχείν χάριτι τού Χριστού, ώι η δόξα εις τούς αιώνας. αμήν.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Πολλές φορές έχει γίνει κουβέντα για το 'Πίστευε και μη ερεύνα' ή την (ασύντακτη) εκδοχή 'Πίστευε και μή, ερεύνα' που πολεμάει να λανσάρει η εκκλησίαΟ φίλτατος Αζραήλ αναρωτήθηκε σε σχόλιο του για την ακριβή προέλευση της γνωστής ρήσης που πολλοί εκκλησιαστικοί παράγοντες αρνούνται την ύπαρξή της. Η Λαπούτα σήμερα, σας αποκαλύπτει σε αποκλειστική προδημοσίευση από το 12830.gr την πηγή αυτού του ρητού, με την ευγενική παραχώρηση του Λυκόφρονα, admin του 12830.gr.
Ένα από τα τελευταία επικοινωνιακά τεχνάσματα των Γαλιλαίων, το οποίο μάλιστα διαδίδουν, όσο περισσότερο μπορούν, είναι πως τάχα το διαβόητο «πίστευε και μη ερεύνα» δε βρίσκεται γραμμένο πουθενά ή πως το… κόμμα πέφτει αλλού και πως το νόημα της φράσης είναι τελείως διαφορετικό.
Για μια ακόμα φορά, όσο πιο χοντρό είναι το ψέμα, τόσο περισσότερο επαναλαμβάνεται. Χρέος μας λοιπόν, να αποκαλύψουμε την αλήθεια. Το επίμαχο κείμενο βρέθηκε και το παρουσιάζουμε από αυτή τη στήλη. Πρόκειται για την κατάληξη της ομιλίας του επισκόπου Αγκύρας Θεοδότου, όπως αυτή καταγράφηκε στα επίσημα κείμενα της Τρίτης Οικουμενικής Συνόδου η οποία διεξήχθη στην Έφεσο το 431 μ.α.χ.χ.
Γ’ Οικουμενική Σύνοδος, Έφεσος 431
Θεοδότου επισκόπου ‘Αγκύρας, ομιλία λεχθείσα εν τήι ημέραι τής γεννήσεως τού σωτήρος ημών ‘Ιησού Χριστού, υπανεγνώσθη δέ καί αυτή εν τήι αυτήι συνόδωι.(Η κατάληξη της “θεοπνεύστου” αυτής ομιλίας)
Ομολογώ τοιγαρούν τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον, θεόν μέν πρό αιώνων, άνθρωπον δέ γενόμενον εκ τού τόκου αρξάμενον, ου δύο, αλλ’ ένα, ου φραζόμενον ως ένα, διττόν δέ επινοούμενον: ουδέ γάρ μάχεσθαι δεί τώι λόγωι τήν έννοιαν. ου νοούμεν δύο, ομολογούμεν δέ ένα: τό γάρ οικονομίαι καί θαύματι συνημμένον ουδέ λόγος διίστησιν ουδέ έννοια. ει δέ τις επινοίαι διαστήσειε τό συνημμένον, διαλελυμένον ενόησε καί ψευδής η έννοια γίνεται, διαστήσασα τό συνημμένον αεί. δεί ούν συνομολογούσαν έχειν τώι λόγωι τήν έννοιαν. ένα λέγεις Χριστόν, τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον; ουκούν ένα καί νόει. ει δέ λέγεις μέν ένα, επινοείς δέ δύο, τώι λόγωι σου πολεμούσαν έχεις τήν έννοιαν. μή ούν λέγε δύο διαφοράι τινι διιστάμενα. ει γάρ ενοίς τώι λόγωι, μή τέμηις τήι εννοίαι: ει δέ τέμνεις ταίς εννοίαις, τήν ένωσιν ήρνησαι. μή ούν πρός φύσεις διισταμένας καταγάγηις τόν λογισμόν, θεού τήν άκραν θαυματουργήσαντος ένωσιν. πίστευε τώι θαύματι καί μή ερεύνα λογισμοίς τό γενόμενον. μή καταλύσηις τό θαύμα, ευρείν τόν λόγον φιλονεικών: ου γάρ μένει τό θαύμα ού ο λόγος γνωρίζεται. ει τού γενομένου γνώριμος ο λόγος, ουκέτι σημείον ουδέ θαύμα τό γεγονός: ει δέ σημείον καί θαύμα, καταλιπών λογισμούς τήν πίστιν ανάλαβε, ομολογών ένα κύριον ‘Ιησούν Χριστόν καί θεόν καί άνθρωπον τόν αυτόν ουδέ επινοίαις ουδέ λογισμοίς διιστάμενον, ίνα μή τά ενωθέντα λογισμοίς διαστήσαντες οικονομίαν σωτήριον αρνησώμεθα. ει γάρ ένωσις θεού καί ανθρώπου διά τής οικονομίας γνωρίζεται, ο τήν ένωσιν διαστήσας τήν οικονομίαν ηρνήσατο. πιστεύσωμεν ούν τής οικονομίας τοίς θαύμασιν, ίνα πιστευθείς ο Χριστός τοίς ομολογούσι ταύτην τήν χάριν βασιλείαν ουρανών δωρήσηται, ής γένοιτο πάντας ημάς επιτυχείν χάριτι τού Χριστού, ώι η δόξα εις τούς αιώνας. αμήν.
http://www.oodegr.com/oode/dogma/erevna1.htm
http://www.oodegr.com/oode/dogma/erevna2.htm
Με αναφορές σε βιβλιογραφία στο τέλος
-
η πολλή έρευνα φέρνει αφορισμούς, δε θα στη συνιστούσα
σκέψου μόνο τί άκουσε ο κακομοίρης ο Θωμάς ο Απιστος
εδιτ
Οι Χριστιανοί είναι ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ. Πιστεύουν με βάση αποδείξεις. Ο Θεός χαίρει ερευνώμενος. Και μας προτρέπει, να ερευνήσουμε όχι μόνο τα της πίστεως, αλλά και Αυτόν τον Ίδιο! Αλλά επειδή είμαστε κτιστά όντα, η δυνατότητα κατανόησής μας, φτάνει μόνο στο ΤΙ, και στο ΠΟΙΟΣ. Ποτέ δεν θα μπορέσουμε να εννοήσουμε το 'ΠΩΣ', δηλαδή την Άκτιστη Θεία Ουσία.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
η πολλή έρευνα φέρνει αφορισμούς, δε θα στη συνιστούσασκέψου μόνο τί άκουσε ο κακομοίρης ο Θωμάς ο Απιστος
εδιτ
Οι Χριστιανοί είναι ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ. Πιστεύουν με βάση αποδείξεις. Ο Θεός χαίρει ερευνώμενος. Και μας προτρέπει, να ερευνήσουμε όχι μόνο τα της πίστεως, αλλά και Αυτόν τον Ίδιο! Αλλά επειδή είμαστε κτιστά όντα, η δυνατότητα κατανόησής μας, φτάνει μόνο στο ΤΙ, και στο ΠΟΙΟΣ. Ποτέ δεν θα μπορέσουμε να εννοήσουμε το 'ΠΩΣ', δηλαδή την Άκτιστη Θεία Ουσία.
δεν πα να φέρνει ότι θέλει....
η πλάκα είναι ότι έχω φωτογραφία μου με τον Καντιώτη στο γραφείο του
Για να καταλάβεις γιατί πιστεύω ότι με έχεις παρεξηγήσει σε αυτό το θέμα, σε μικρή ηλικία 14-15 είχα πάει με φίλους σε Χριστιανική κατασκήνωση του Καντιώτη στην Φλώρινα, είμασταν η παρέα που το βράδυ γύρω στις 2 το σκάγαμε και σκαρφαλώναμε στο βουνό για να φτάσουμε σε ένα ξωκλήσι και να ακούσουμε Offspring (SMASH ) ξαπλωμένοι στο χορτάρι και να καπνίσουμε President (30αρι φτηνό πακέτο!!!), είμασταν αυτοί που τραμπουκίζαμε τα ήσυχα παιδάκια που είχαν έρθει να ακούσουν διδασκαλίες και κοιμόμασταν όταν προέβαλαν χριστιανικές ταινίες εκτός κι αν ήταν κανένα ερασιτεχνικό με εξορκισμούς που τότε παρακολουθούσαμε με ενδιαφέρον. Φέρναμε μαζί μας πάντα μια αξιοσέβαστη συλλογή απο τσοντοπεριοδικά με τα οποία κατηχούσαμε τους υπόλοιπους στα κρυφά και αν πεινούσαμε τις ημέρες νηστείας κλέβαμε τα παγωτά από το μαγειρία. Είμασταν οι μοναδικοί που ξεσηκώσαμε επανάσταση σε όλη την κατασκήνωση όταν δεν μας άφησαν να πάμε εκδρομή το βράδυ 2 ώρες περπάτημα στο βουνό σε ένα ξωκλήσι μέχρι που πήραμε άδεια από την σημαία και πήγαμε.
Τέλος σε σοβαρές συζητήσεις είμασταν το πνεύμα αντιλογίας που πάντα θα διέκοπτε τον παπά που μιλούσε για να ρωτήσει πως και γιατί.Γενικά έχω δει και ζήσει την εκκλησία αρκετά καλά και από μέσα και ξέρω τι γίνεται, από εκεί και πέρα όμως τα πιστεύω μου είναι αυτά που είναι και δεν κάθομαι να το φιλοσοφήσω παραπάνω. Ο καθένας όπως γουστάρει
-
-
Μητροπολίτης Φλωρίνης: «Ειδωλολατρικό έθιμο το καρναβάλι»
Ρεπορτάζ: Μάνος Χαραλαμπάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012
Τελευταία ενημέρωση: 23/02/2012 13:21
Web-Only
**«Ειδωλολατρικό έθιμο» χαρακτηρίζει το καρναβάλι ο μητροπολίτης Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος και με εγκύκλιο που εξέδωσε, προτρέπει τους πιστούς να μην συμμετάσχουν «σε καμία καρναβαλική εκδήλωση».
«Τα καρναβάλια, όπως όλοι καλά γνωρίζουμε, είναι έθιμα ειδωλολατρικά, τα οποία η Εκκλησία μας πολλές φορές τα έχει καταδικάσει. Είναι κατάλοιπα των αρχαίων οργιαστικών τελετών που γίνονταν προς τιμήν του Διονύσου και του Βάκχου, αλλά και άλλων Ρωμαϊκών θεοτήτων. Αποτελούν δε κατάπτωση της ανθρώπινης προσωπικότητος (...).**
Αυτά αναφέρει σε πρόσφατη εγκύκλιό του ο μητροπολίτης Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος προτρέποντας ταυτόχρονα τους πιστούς της περιοχής να μην συμμετάσχουν «σε καμία καρναβαλική εκδήλωση», τους γονείς «να αποτρέψουν τα παιδιά από τα μασκαρέματα» και τους δασκάλους «να μην συναινέσουν στη δημιουργία αποκριάτικων εορτών στα σχολεία».
Ο κ. Θεόκλητος δεν είναι ο μοναδικός «ιεράρχης» που φέτος «αφόρισε» τις καρναβαλικές εκδηλώσεις. Παρόμοιες απόψεις διατυπώνει ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος. Στα τέλη Ιανουαρίου σε δηλώσεις που έκανε σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό, σχολιάζοντας τη διοργάνωση καρναβαλικών εκδηλώσεων στην Αλεξανδρούπολη, είπε μεταξύ άλλων ότι λυπάται και διαμαρτύρεται που τώρα κάποιοι θέλουν να κάνουν θεσμό στην πόλη «μία τέτοια παρωδία, μία τέτοια γελοιότητα» (σ.σ. εννοεί τις καρναβαλικές εκδηλώσεις).Οι ειδικοί της λαογραφίας πάντως δεν συμμερίζονται τις αφοριστικές απόψεις των μητροπολιτών για τις γιορτές της αποκριάς και του καρναβαλιού. Μιλώντας στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών Καίτη Καμηλάκη - Πολυμέρου αναφέρει πως οι εκδηλώσεις αυτές αποτελούν πλέον μέρος της ελληνικής παράδοσης τονίζοντας ότι σήμερα έχουν καθαρά χαρακτήρα διασκέδασης, «είναι κοινωνικού χαρακτήρα γιορτές»· έχουν χάσει δηλαδή την σημασία που μπορεί να είχαν στην αρχαιότητα ή μεταγενέστερα. «Τα αποκριάτικα μαγικοθρησκευτικά δρώμενα και οι μαντικές τελετουργίες, έχουν χάσει την αρχική τους σημασία και όπου γίνονται ή αναβιώνουν έχουν καθαρά διασκεδαστικό χαρακτήρα. Ο γονιμικός και ευετηρικός στόχος που αποτελούσε για τους αγροτικούς πληθυσμούς του παρελθόντος τον κύριο λόγο των μαγικοθρησκευτικών δρωμένων έχει παραχωρήσει τη θέση του στην κοινωνική σάτιρα και την ευωχία, κύρια χαρακτηριστικά του σύγχρονου αστικού πλέον καρναβαλιού. Σε πολλά νησιά η μορφή του σατιρικού θεατρικού δρωμένου ήταν συνηθισμένη ήδη από τον 19ο αιώνα».
Πανάρχαια έθιμα που ενσωματώθηκαν στο χριστιανικό εορτολόγιο
Επιπλέον, η διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας σημειώνει πως μέσα στο χριστιανικό εορτολόγιο οι αγροτοποιμενικοί πληθυσμοί διατήρησαν πανάρχαια έθιμα που συνδέονται με τον φυσικό κόσμο και τις αντιλήψεις τους γι’ αυτόν, την γονιμότητα, τη ζωή και το θάνατο και η Εκκλησία τα ενέταξε στη νέα φιλοσοφία ντύνοντάς τους με νέους συμβολισμούς.
Όσο για την άποψη ιεραρχών που λένε ότι οι αποκριάτικες γιορτές και μεταμφιέσεις αποτελούν ένα κάλεσμα του... διαβόλου η κ. Καμηλάκη λέει πως «οι ίδιοι άνθρωποι που συμμετέχουν σε καρναβαλικές εκδηλώσεις μπορεί να συμμετέχουν και σε χριστιανικές τελετές. Να κάνουν τάματα και επικλήσεις στους Αγίους. Η συμμετοχή τους στις εκδηλώσεις της αποκριάς δεν έχει καμία σχέση με την ευλάβεια».
Από την πλευρά του ο δρ Θεολογίας Αλέξανδρος Καριώτογλου – διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τµήµα Δηµοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας - αναφέρει ότι οι καρναβαλικές και αποκριάτικες εκδηλώσεις έχουν παραμείνει μέσα στον λαό σαν μία περίοδο χαλάρωσης «σαν ένα ξέσπασμα που έχει ο άνθρωπος πριν μπει σε μία περίοδο αυστηρού ήθους και διατροφής που είναι η περίοδος της Σαρακοστής και η Νηστείας».
Δίνει μήνυμα ο καρνάβαλος
Ο κ. Καριώτογλου προσθέτει επίσης ότι οι καρναβαλικές εκδηλώσεις και ο καρνάβαλος έχουν μήνυμα να δώσουν και προσφέρουν στον άνθρωπο μία ευκαιρία να στοχαστεί. «Είναι μία άποψη που είχε διατυπώσει σε ομιλία του στον μητροπολιτικό ναό της Αθήνας το 1970 ο μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτων». Είχε πει μεταξύ άλλων: Να τον προσέξετε εφέτος τον Καρνάβαλο με σεβασμό και βαθύ στοχασμό. Είναι πανάρχαιο το φαινόμενο και είναι φαινόμενο βαθύτατου και αγχώδους αιτήματος της ψυχής του άνθρωπου, να λυτρωθεί από την καθημερινή του υποκρισία με μίαν έκφρασιν ανωνύμου, διονυσιακής νέας υποκρισίας. Είναι τραγική μορφή. Ζητεί να λυτρωθεί από την υποκρισίαν υποκρινόμενος. Ζητεί να καταλύσει όλες τις ποικίλες προσωπίδες, πού φορεί κάθε μέρα με μία νέα, την πιο απίθανη. Ζητεί να εκκενώσει ό,τι υπάρχει απωθημένο μέσα στο υποσυνείδητό του και να ελευθερωθεί, αλλά ελευθερία δεν υπάρχει, η τραγωδία του Καρνάβαλου παραμένει άλυτη. Το βαθύτατο αίτημά του είναι να μεταμορφωθεί.
Εδώ, λοιπόν, είναι η θέσις της Εκκλησίας, κοντά στον Καρνάβαλο. Σ' αυτόν πού ζητεί μεταμόρφωση, το κεντρικό κήρυγμα της Ορθοδοξίας. Τη μεταμόρφωση. Να μη τον καταδικάσουμε, λοιπόν, τον Καρνάβαλο, αλλά να σταθούμε και κάτω από την προσωπίδα του να ακούσωμε την αγωνία του, την έκκλησή του και το δάκρυ του'.
«Είναι σημαντικό λοιπόν που ένας ιεράρχης έχει πει ότι ο καρνάβαλος έχει κι αυτό το βαθύτερο νόημα να μας δώσει. Υπάρχουν ιεράρχες που το καταννοούν αυτό και έτσι αυτήν την περίοδο σιωπούν. Και την ίδια στιγμή υπάρχουν και άλλοι που μένουν μόνο στην επιφάνεια των καρναβαλικών εκδηλώσεων και σπεύδουν να τις καταδικάσουν» λέει ο κ.Καριώτγλου. Και συμπληρώνει: «Το θέμα είναι βέβαια αν δίνεται στον καθένα η δυνατότητα να στοχαστεί ή μένει μόνο στο ξεφάντωμα» σημειώνει ο κ. Καριώτογλου.
Αρχαίες γιορτές με χαρακτήρα γιορτής
-Δρώμενο του Καλόγερου στη Θράκη (Καθαρή Δευτέρα): Η τελετή στην αρχαιότητα απέβλεπε στην καλή σοδειά. Ομάδα μεταμφιεσμένων με επικεφαλής τον καλόγερο επισκέπτονται τα σπίτα του χωριού και την πλατεία. Πραγματοποιείται εικονικό όργωμα που υποδηλώνει την γονιμοποίηση της τροφοδότρας γης για την καλή σοδειά.
-Κουδουνάτοι (έθιμο σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, την Κυριακή της Τυρινής): Άνθρωποι μεταμφιεσμένοι σε ζώα που φορούν ποιμενικά κουδούνια. Με την πάροδο των χρόνων η συμμετοχή στο έθιμο ειδικά σε νησιωτικές και απομονωμένες περιοχές ήταν μία ευκαιρία για κοινωνική επαφή.
-Γενίτσαροι και Μπούλες (έθιμο στη Νάουσα): έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Τότε πραγματοποιούνταν τελετές για την υποδοχή της Άνοιξης και προς τιμήν του θεού Διονύσου. Σήμερα είναι από τα πιο γνωστά αποκριάτικα της Ελλάδας. Αποτελεί πόλο έλξης για του επισκέπτες.
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4697164άξιος διάδοχος του καντιώτη
-
Ενω το να φιλας εικονες, να κρεμας ταματα, επιταφιοι κτλ δεν ειναι ειδωλολατρικα
-
Απ' ότι φαίνεται, ακόμα μια επιτυχία των βαθύτατα 'δημοκρατών' Χριστιανών ενάντια στο 666 και το Σατανά
Tαφόπλακα στο αποτεφρωτήριο στο Μαρκόπουλο
Η ιδέα δεν άρεσε σε θρησκόληπτους και περιβαντολόγους οι οποίοι αντέδρασαν δυναμικά και έτσι οδηγήθηκε σε ναυάγιο η κατασκευή του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) στο Μαρκόπουλο.Μόλις στις 28/11 οι δημοτικοί σύμβουλοι είχαν δώσει την ομόφωνη έγκριση τους, όμως τελικά υπαναχώρησαν.
Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία στο χθεσινοβραδινό ειδικό μονοθεματικό Δημοτικό Συμβούλιο, όπου εξετάστηκε λεπτομερώς το ζήτημα της κατασκευής και λειτουργίας, του ΚΑΝ, χωρίς να λείψουν οι εντάσεις. Η καταψήφισή του από δεκαεννέα δημοτικούς συμβούλους (έντεκα της συμπολίτευσης) τελικά ακύρωσε την εκτέλεση του έργου, εφόσον δεν ετέθη θέμα παραταξιακής πειθαρχίας.
Η κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου θύμιζε λαϊκό δικαστήριο, με τη μέση ηλικία του κοινού να είναι 65-70 ετών. Ο 84χρονος επικεφαλής της αντιτιθέμενης στο έργο 'Κίνησης πολιτών' Νικήτας Βλάχος κατέθεσε κείμενο ακύρωσης με 2500 υπογραφές.
Παρόλο που ο στόχος του χθεσινού συμβουλίου ήταν να αναπτυχθεί τεκμηριωμένος και ουσιαστικός επιστημονικός διάλογος, προκειμένου να αποσαφηνιστεί η βασιμότητα, ή μη, των αντιρρήσεων, αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω της άρνησης της πλειοψηφίας των παρισταμένων να ακούσουν κάτι διαφορετικό από αυτό που ήθελαν. Τα γιουχαίσματα και οι λεκτικές επιθέσεις σε βάρος επιστημόνων που θα υπεράσπιζαν το έργο οδήγησε τους τελευταίους να αποχωρήσουν στο πρώτο μισάωρο της συνεδρίασης.
Κατά τη συζήτηση, ο δήμαρχος, Σωτήρης Μεθενίτης, επανέλαβε την αρχική πρόταση, με μόνη αλλαγή, τη χωροθέτηση του Αποτεφρωτηρίου, κοντά στο Βιομηχανικό Πάρκο (ΒΙΠΑ) Μαρκοπούλου, στα σύνορα με τα Καλύβια.
Όπως διευκρίνισε, η νέα χωροθέτηση αποφασίστηκε έπειτα από τις ενστάσεις που εξέφρασε το σώμα των πιστών, μη επιθυμώντας τη γειτνίαση του Αποτεφρωτηρίου με το Δημοτικό Κοιμητήριο, καθώς θεώρησαν, ότι «έτσι εξισώνεται η αποτέφρωση με τη χριστιανική ταφή».
Ο κ. Μεθενίτης προσπάθησε να τους εξηγησει και για τα έσοδα που θα έφερνε ένα τέτοιο έργο στο Δήμο λέγοντας μάλιστα ότι «Ο δήμος χρειάζεται κατεπειγόντως έσοδα για στοιχειώδεις ανάγκες του».
Είπε ότι η δημοτική Αρχή παρέλαβε «έναν διαλυμένο και υπερχρεωμένο δήμο, με συνολικό χρέος 18 εκατ. ευρώ, και μείωση κρατικών εσόδων της τάξης του 60%. Το έργο θα γινόταν με αυτοχρηματοδότηση από ιδιώτη επενδυτή, χωρίς να επιβαρυνθεί ο δήμος ούτε με ένα ευρώ, και θα είχε καθαρά ετήσια έσοδα, της τάξης των 300 - 500.000 ευρώ».Κάποιοι θύμισαν και τα όσα έγιναν και από τον Μητροπολίτη Μεσογαίας, Νικόλαο,στις 11/12/2011.
Είχε εκδώσει εγκύκλιο προς τους πιστούς, με την οποία έκανε αναφορά για «αμφίβολες επενδύσεις» και για «περιφρόνηση της εκκλησιαστικής παράδοσης». Στη συνέχεια οι ιερείς δήλωσαν άρνηση να τελέσουν την εξόδιο ακολουθία σε όποιον επιλέξει την αποτέφρωση.
Η αποτέφρωση να σημειωθεί είναι πλέον συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα.
Είναι γνωστό ότι, εφόσον δεν επιθυμώ να αποτεφρωθώ προσωπικά, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αποτεφρωθεί (δηλ. στην αυτοδιάθεση)...
Welcome to Middle Ages
Περί εκκλησίας [#3]