-
Λύση; Όχι, δεν έχω πλέον να προτείνω λύση. Γιατί η λύση θα έπρεπε να είχε βρεθεί και εφαρμοστεί εδώ και δεκαετίες. Τώρα επαιτούμε, τα περί 'διαπραγμάτευσης' είναι για να γελάει ο κόσμος.
Τώρα ακολουθούμε τις υποδείξεις για να μην πούμε το ψωμί ψωμάκι, δεν γίνεται απλούστερο.
Όχι ότι μας κάνουν χάρη με τέτοιους όρους, αλλά όταν πχ ακούς ότι έχουμε ΔΑΝΕΙΣΤΕΙ ήδη κάποιες εκατοντάδες δισεκατομμύρια, ενώ τόσο καιρό το παίζαμε μπρούκληδες, όταν η απερχόμενη/συνταξιοδοτούμενη γενιά χαιρετά τα πλήθη με εφάπαξ και συντάξεις από δανεικά, μάλλον δεν μας φταίνε και τόσο οι Φριτς και οι Φρανσουάδες.
-
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά. Ας είναι. Πάντως να ξέρεις ότι τη μελέτη της ΕΙΕΑΔ την σχολίασε θετικά και ο καθόλου αγαπητός ( ) Μπάμπης Παπαδημητρίου το πρωί στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ. Αν αυτό σου λέει κάτι.
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά. Ας είναι. Πάντως να ξέρεις ότι τη μελέτη της ΕΙΕΑΔ την σχολίασε θετικά και ο καθόλου αγαπητός ( ) Μπάμπης Παπαδημητρίου το πρωί στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ. Αν αυτό σου λέει κάτι.O manosk λέει το εξής πολύ απλό: όταν απλώνεις το χέρι στους περαστικούς, δεν διαπραγματεύεσαι αλλά κάνεις ότι σου λένε. Αλλιώς δεν θα μαζέψεις ούτε 55 cents για μια φραντζόλα ψωμί και θα πεθάνεις της πείνας.
-
Σίγουρα το μνημόνιο δεν είναι 'ευλογία', δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, πλην όμως δεν μας ρωτάει και κανείς.
Και δεν μας ρωτάει, όχι επειδή είμαστε λάθος σε όσα επισημαίνουμε, αλλά γιατί είμαστε λάθος σε ό,τι κάνουμε και το πράγμα φωνάζει από μόνο του.Διαρθρωτικές αλλαγές; Στοχευμένη μείωση του κράτους με αναδιάρθρωση/κατάργηση υπηρεσιών/οργανισμών/ΑΕ του δημοσίου και μεταφορά προσωπικού εκεί που χρειάζεται; Μείωση σπατάλης;
Αστεία πράγματα.
Επίσης, δεν μας ρωτάνε γιατί, όπως προανέφερα, είμαστε επαίτες. Για την ακρίβεια, είμαστε ένα πρόβλημα.
Δεν τους ενδιαφέρει το βιοτικό μας επίπεδο.
Όπως, ας πούμε, δεν ενδιαφέρει τον εργαζόμενο στον ΟΠΑΠ το αν θα γίνει ο βασικός μισθός του ιδιωτικού τομέα 400 ευρώ, αρκεί να μη χάσει το τριχίλιαρο ο ίδιος. Και μιλάμε για συμπολίτες του, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για 'ξένους'.Ο ταλαίπωρος ο Εσθονός λ.χ., που πληρώνει 2 δισ. για να υποστηριχθεί η Ελλάδα των διπλάσιων ή τριπλάσιων, σε σχέση με τον ίδιο, μισθών, τι να πει; Και συναποφασίζει μάλιστα για την τύχη μας, όπως και ο Πολωνός, ο Ρουμάνος, ο Βούλγαρος.
Τι άλλο να πούμε;
Έχουμε λύση; Μπορούμε να πούμε 'πάρτε μια μονομερή διαγραφή χρέους αλά Γκρέκα κι άντε και στο διάολο';
Ναι, μπορούμε.
Μπορούμε ν' αντέξουμε το βάρος μιας τέτοιας επιλογής;
Οι διαδηλώσεις, οι καταλήψεις, οι κατάρες κλπ αποδεικνύουν ότι δεν μπορούμε να το αντέξουμε στην πραγματικότητα.
Και δεν αναφέρομαι σε όσους είναι άνεργοι, άστεγοι, πολύ χαμηλόμισθοι χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, αλλά στην πλειοψηφία των Ελλήνων που ακόμα τα κουτσοβολεύουν.
Αυτή είναι η αλήθεια, ούτε άσπρο, ούτε μαύρο. -
Γενικά συμφωνώ (δυστυχώς ) αλλά μια διόρθωση μόνο: ο Εσθονός δε μας χαρίζει, μας δανείζει με αρκετά επαχθείς όρους και, αν δεν προκύψει κανα κούρεμα για αυτά τα δάνεια (απίθανο με τα σημερινά δεδομένα) στο τέλος θα βγει και κερδισμένος.
-
Υποψιάζομαι ότι αν τους έλεγαν 'θέλετε να δανείσετε την Ελλάδα με 4% συν εγγύηση της Τρόικας ή να δανείσετε τη Ν. Αφρική με 2%', δεν θα το σκέφτονταν και πολύ.
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά.Τι λέει το (πρώτο, για να μην μπλέξουμε τα μπούτια μας) μνημόνιο;
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά.Οδηγεί, στην χρεοκοπία.
-
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά.
Τι λέει το (πρώτο, για να μην μπλέξουμε τα μπούτια μας) μνημόνιο;
Το πρώτο μνημόνιο λέει τα εξής (σελίδες 18-19) όσον αφορά την αγορά εργασίας:
Για την ενίσχυση των θεσμών της αγοράς εργασίας
Σε συνέχεια του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους, η Κυβέρνηση θα υιοθετήσει και θα υλοποιήσει νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα προβλέπει μείωση των υπερωριακών αποδοχών και ενισχυμένη ευελιξία στην διαχείριση των ωρών εργασίας. Η Κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι οι συμβάσεις σε επίπεδο επιχείρησης υπερισχύουν των κλαδικών συμβάσεων που με τη σειρά τους υπερισχύουν έναντι των συμβάσεων σε επίπεδο επαγγελματικών ενώσεων. Η Κυβέρνηση θα αποσύρει τη διάταξη που επιτρέπει στο Υπουργείο Εργασίας να επεκτείνει όλες τις κλαδικές συμβάσεις και σε αυτούς που δεν εκπροσωπούνται στις διαπραγματεύσεις.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για την προστασία της εργασίας ώστε να επεκταθεί η δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στον ένα χρόνο και να διευκολύνει τη μεγαλύτερη χρήση συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για τη διαιτησία (Νόμος 1876/1990) έτσι ώστε το καθένα από τα δύο μέρη να μπορεί να προσφύγει στη διαιτησία εάν διαφωνεί με τις προτάσεις του διαμεσολαβητή, χωρίς εξαιρέσεις στο αντικείμενο ή την κάλυψη, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3863/2010. Θα πρέπει να παράσχει μια διαδικασία διαιτησίας η οποία να λειτουργεί με διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια και με μία ανεξάρτητη επιτροπή από διαιτητές των οποίων η δυνατότητα αποφάσεων θα είναι απαλλαγμένη από κυβερνητική επιρροή. Οι στόχοι της διαιτησίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι αποδίδεται προσήκουσα σημασία στην ανταγωνιστικότητα με όρους κόστους και συνεπώς υποστηρίζεται η δημιουργία θέσεων εργασίας.
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά.
Τι λέει το (πρώτο, για να μην μπλέξουμε τα μπούτια μας) μνημόνιο;
Το πρώτο μνημόνιο λέει τα εξής (σελίδες 18-19) όσον αφορά την αγορά εργασίας:
Για την ενίσχυση των θεσμών της αγοράς εργασίας
Σε συνέχεια του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους, η Κυβέρνηση θα υιοθετήσει και θα υλοποιήσει νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα προβλέπει μείωση των υπερωριακών αποδοχών και ενισχυμένη ευελιξία στην διαχείριση των ωρών εργασίας. Η Κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι οι συμβάσεις σε επίπεδο επιχείρησης υπερισχύουν των κλαδικών συμβάσεων που με τη σειρά τους υπερισχύουν έναντι των συμβάσεων σε επίπεδο επαγγελματικών ενώσεων. Η Κυβέρνηση θα αποσύρει τη διάταξη που επιτρέπει στο Υπουργείο Εργασίας να επεκτείνει όλες τις κλαδικές συμβάσεις και σε αυτούς που δεν εκπροσωπούνται στις διαπραγματεύσεις.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για την προστασία της εργασίας ώστε να επεκταθεί η δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στον ένα χρόνο και να διευκολύνει τη μεγαλύτερη χρήση συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για τη διαιτησία (Νόμος 1876/1990) έτσι ώστε το καθένα από τα δύο μέρη να μπορεί να προσφύγει στη διαιτησία εάν διαφωνεί με τις προτάσεις του διαμεσολαβητή, χωρίς εξαιρέσεις στο αντικείμενο ή την κάλυψη, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3863/2010. Θα πρέπει να παράσχει μια διαδικασία διαιτησίας η οποία να λειτουργεί με διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια και με μία ανεξάρτητη επιτροπή από διαιτητές των οποίων η δυνατότητα αποφάσεων θα είναι απαλλαγμένη από κυβερνητική επιρροή. Οι στόχοι της διαιτησίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι αποδίδεται προσήκουσα σημασία στην ανταγωνιστικότητα με όρους κόστους και συνεπώς υποστηρίζεται η δημιουργία θέσεων εργασίας.
Κατ' αρχήν, είναι επικαιροποίηση του πρώτου μνημονίου, τέσπα ας το δεχτούμε.
Διαφωνείς με τις σελίδες 18-19 (όπως κι εγώ). Άρα με τις υπόλοιπες συμφωνείς. -
μάγκες ,πολύ κλάψα βλέπω...
-
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά.
Τι λέει το (πρώτο, για να μην μπλέξουμε τα μπούτια μας) μνημόνιο;
Το πρώτο μνημόνιο λέει τα εξής (σελίδες 18-19) όσον αφορά την αγορά εργασίας:
Για την ενίσχυση των θεσμών της αγοράς εργασίας
Σε συνέχεια του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους, η Κυβέρνηση θα υιοθετήσει και θα υλοποιήσει νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα προβλέπει μείωση των υπερωριακών αποδοχών και ενισχυμένη ευελιξία στην διαχείριση των ωρών εργασίας. Η Κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι οι συμβάσεις σε επίπεδο επιχείρησης υπερισχύουν των κλαδικών συμβάσεων που με τη σειρά τους υπερισχύουν έναντι των συμβάσεων σε επίπεδο επαγγελματικών ενώσεων. Η Κυβέρνηση θα αποσύρει τη διάταξη που επιτρέπει στο Υπουργείο Εργασίας να επεκτείνει όλες τις κλαδικές συμβάσεις και σε αυτούς που δεν εκπροσωπούνται στις διαπραγματεύσεις.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για την προστασία της εργασίας ώστε να επεκταθεί η δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στον ένα χρόνο και να διευκολύνει τη μεγαλύτερη χρήση συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για τη διαιτησία (Νόμος 1876/1990) έτσι ώστε το καθένα από τα δύο μέρη να μπορεί να προσφύγει στη διαιτησία εάν διαφωνεί με τις προτάσεις του διαμεσολαβητή, χωρίς εξαιρέσεις στο αντικείμενο ή την κάλυψη, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3863/2010. Θα πρέπει να παράσχει μια διαδικασία διαιτησίας η οποία να λειτουργεί με διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια και με μία ανεξάρτητη επιτροπή από διαιτητές των οποίων η δυνατότητα αποφάσεων θα είναι απαλλαγμένη από κυβερνητική επιρροή. Οι στόχοι της διαιτησίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι αποδίδεται προσήκουσα σημασία στην ανταγωνιστικότητα με όρους κόστους και συνεπώς υποστηρίζεται η δημιουργία θέσεων εργασίας.
Κατ' αρχήν, είναι επικαιροποίηση του πρώτου μνημονίου, τέσπα ας το δεχτούμε.
Διαφωνείς με τις σελίδες 18-19 (όπως κι εγώ). Άρα με τις υπόλοιπες συμφωνείς.Αν θέλεις μιλάμε και για το μη επικαιροποιημένο μνημόνιο. Το ίδιο κ*λόχαρτο είναι. Αλλά εδώ αναφερόμαστε καθαρά στα εργασιακά θέματα του μνημονίου τα οποία οδήγησαν σε ύφεση και αύξηση της ανεργίας.
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
Μια φορά να παραδεχτείς ότι το μνημόνιο δεν οδηγεί πουθενά.
Τι λέει το (πρώτο, για να μην μπλέξουμε τα μπούτια μας) μνημόνιο;
Το πρώτο μνημόνιο λέει τα εξής (σελίδες 18-19) όσον αφορά την αγορά εργασίας:
Για την ενίσχυση των θεσμών της αγοράς εργασίας
Σε συνέχεια του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους, η Κυβέρνηση θα υιοθετήσει και θα υλοποιήσει νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα προβλέπει μείωση των υπερωριακών αποδοχών και ενισχυμένη ευελιξία στην διαχείριση των ωρών εργασίας. Η Κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι οι συμβάσεις σε επίπεδο επιχείρησης υπερισχύουν των κλαδικών συμβάσεων που με τη σειρά τους υπερισχύουν έναντι των συμβάσεων σε επίπεδο επαγγελματικών ενώσεων. Η Κυβέρνηση θα αποσύρει τη διάταξη που επιτρέπει στο Υπουργείο Εργασίας να επεκτείνει όλες τις κλαδικές συμβάσεις και σε αυτούς που δεν εκπροσωπούνται στις διαπραγματεύσεις.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για την προστασία της εργασίας ώστε να επεκταθεί η δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στον ένα χρόνο και να διευκολύνει τη μεγαλύτερη χρήση συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Η Κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για τη διαιτησία (Νόμος 1876/1990) έτσι ώστε το καθένα από τα δύο μέρη να μπορεί να προσφύγει στη διαιτησία εάν διαφωνεί με τις προτάσεις του διαμεσολαβητή, χωρίς εξαιρέσεις στο αντικείμενο ή την κάλυψη, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3863/2010. Θα πρέπει να παράσχει μια διαδικασία διαιτησίας η οποία να λειτουργεί με διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια και με μία ανεξάρτητη επιτροπή από διαιτητές των οποίων η δυνατότητα αποφάσεων θα είναι απαλλαγμένη από κυβερνητική επιρροή. Οι στόχοι της διαιτησίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι αποδίδεται προσήκουσα σημασία στην ανταγωνιστικότητα με όρους κόστους και συνεπώς υποστηρίζεται η δημιουργία θέσεων εργασίας.
Κατ' αρχήν, είναι επικαιροποίηση του πρώτου μνημονίου, τέσπα ας το δεχτούμε.
Διαφωνείς με τις σελίδες 18-19 (όπως κι εγώ). Άρα με τις υπόλοιπες συμφωνείς.Αν θέλεις μιλάμε και για το μη επικαιροποιημένο μνημόνιο. Το ίδιο κ*λόχαρτο είναι. Αλλά εδώ αναφερόμαστε καθαρά στα εργασιακά θέματα του μνημονίου τα οποία οδήγησαν σε ύφεση και αύξηση της ανεργίας.
Κοίτα Ernani, αν είναι να κάνουμε συζήτηση του τύπου 'κωλόχαρτο είναι' θα 'στελνα πμ στον οχτάρια, να γελάσω και λίγο.
Μπορεί να 'ναι κωλόχαρτο, αλλά δεν θα 'θελες να μας πεις τους λόγος που το θεωρείς κωλόχαρτο; Ώστε να ξέρουμε τουλάχιστον τι να ζητήουμε να αλλάξει αν μας ρωτήσει ο Τόμσεν. ( λέμε τώρα...)
Συμφωνώ ότι οι σελίδες 18-19 εμπίπτουν στον χαρακτηρισμό 'κωλόχαρτο'.
Καμιά άλλη;(πάντως, η Ιρλανδία ένα παρόμοιο 'κωλόχαρτο' ακολούθησε και βγαίνει στις αγορές...ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΩΜΑ ΤΗς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ...όπως κάναμε ελλιάδα).
-
Τί σου φταίνε τώρα άτομα τα οποία δεν γράφουν αυτό τον καιρό στο φόρουμ και αναφέρεσαι με υποτιμητικά σχόλια δεν μπορώ να το καταλάβω.
Όσο για το μνημόνιο, δες την πορεία του μέχρι σήμερα (με τα μεσοπρόθεσμα κλπ) για να καταλάβεις και την αξία που έχει. Και κάτι ακόμα. Άλλοι οι λόγοι που οδήγησαν την Ιρλανδία σε κάτι τέτοιο και άλλοι για την Ελλάδα. Ελπίζω να το καταλαβαίνεις αυτό.
-
Οκ, πήρα τις απαντήσεις μου. Δεν περίμενα ουσία.
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
Άλλοι οι λόγοι που οδήγησαν την Ιρλανδία σε κάτι τέτοιο και άλλοι για την Ελλάδα. Ελπίζω να το καταλαβαίνεις αυτό.Μπα, νόμιζα ότι η αιτία ήταν ακριβώς η ίδια: ο καπιταλισμός
Ισως η διαφορά της Ιρλανδίας με την Ελλάδα είναι ότι η πρώτη είναι σοβαρή χώρα, με λειτουργικό Δημόσιο και βασισμένη στον ιδιωτικό τομέα οικονομία ενώ αντίθετα η Ελλάδα είναι ...αυτό που όλοι ξέρουμε.
Μην ξεχνάμε ότι το ίδιο πρόβλημα με την Ιρλανδία είχαν και οι ΗΠΑ (φούσκα ακινήτων και τραπεζικό κραχ) και πάνε σιγά-σιγά να το ξεπεράσουν (παρά το πρόβλημα της ανεργίας) σε αντίθεση με την ...ευημερούσα ευρωζώνη και εν γένει ΕΕ. -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Άλλοι οι λόγοι που οδήγησαν την Ιρλανδία σε κάτι τέτοιο και άλλοι για την Ελλάδα. Ελπίζω να το καταλαβαίνεις αυτό.
Μπα, νόμιζα ότι η αιτία ήταν ακριβώς η ίδια: ο καπιταλισμός
Ισως η διαφορά της Ιρλανδίας με την Ελλάδα είναι ότι η πρώτη είναι σοβαρή χώρα, με λειτουργικό Δημόσιο και βασισμένη στον ιδιωτικό τομέα οικονομία ενώ αντίθετα η Ελλάδα είναι ...αυτό που όλοι ξέρουμε.
Μην ξεχνάμε ότι το ίδιο πρόβλημα με την Ιρλανδία είχαν και οι ΗΠΑ (φούσκα ακινήτων και τραπεζικό κραχ) και πάνε σιγά-σιγά να το ξεπεράσουν (παρά το πρόβλημα της ανεργίας) σε αντίθεση με την ...ευημερούσα ευρωζώνη και εν γένει ΕΕ.Δεν θυμάμαι αν είχε ξανασυζητηθεί στο θέμα του ΔΝΤ. Μια άποψη για το θέμα (και όχι, δεν ρίχνει τα βάρη στον καπιταλισμό
[...]
Όταν άρχισε αυτή η κρίση, η Ιρλανδία είχε το χαμηλότερο χρέος προς ΑΕΠ στην Ευρώπη, περίπου το 25% του ΑΕΠ. Αυτό σημαίνει ότι είχε μπόσικα, έτσι ώστε να απορροφήσει τους κραδασμούς της ύφεσης. Επίσης σημαίνει ότι είχε περιθώρια να ανεβάσει το χρέος της, χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.Εμείς (και το έχω πει πολλές φορές) δεν είχαμε αυτή την πολυτέλεια. Εμείς μπήκαμε στην κρίση με 100% χρέος προς το ΑΕΠ, χωρίς τις αναθεωρήσεις των Greek Statistics, που μας φόρτωσε ένα επιπλέον 25%. Εμείς δεν είχαμε κανένα περιθώριο ελιγμού.
Παρ΄όλ΄αυτά όμως, εμείς δεν κάναμε σχεδόν τίποτα για 18 μήνες, προτιμώντας να αντισταθούμε σε κάθε αλλαγή και κάθε περιθώριο μείωσης του διογκωμένου δημοσίου τομέα, τόσο σε υπεράριθμο προσωπικό όσο και σε άσκοπες δαπάνες. Αντίθετα η Ιρλανδία έκανε την αναδιάρθρωση του δημοσίου πολύ γρήγορα, κόβοντας 'μαχαίρι' τους μισθούς του δημοσίου και πολλές κοινωνικές παροχές.
Η ιστορία θα δείξει ότι το μεγαλύτερο λάθος που έκανε η Ελλάδα είναι ότι δεν κρατικοποίησε αρκετά γρήγορα τις τράπεζες, με σκοπό να στρώσει το χάλι για μια μεγάλη αναδιάρθρωση (κούρεμα), που είχε σαν αποτέλεσμα να καταστραφεί η πραγματική οικονομία και να πέσει ραγδαία το βιοτικό μας επίπεδο.
Η ιστορία επίσης θα δείξει (και ελπίζω να καταγραφούν σωστά τα ονόματα), ότι όλοι αυτοί που έκαναν λόγο ότι είναι ανάγκη να δούμε μια εσωτερική υποτίμηση, δεν ήξεραν τι έλεγαν, τι έκαναν και είναι παντελώς άσχετοι από βασικές οικονομικές αρχές.
Η Ιρλανδία χρησιμοποίησε τη δημιουργική λογιστική της κεντρικής τράπεζας (ELA). Ενθυμήστε παρακαλώ ότι μέσω της Τράπεζας της Ιρλανδίας, άντλησε έως 80 δισ. ευρώ για το τραπεζικό της σύστημα. Έχουν κρατικοποιηθεί οι 4 μεγάλες τράπεζες και βλέπω ότι έχουν κάνει όλα τα σωστά πράγματα που θα έκανα και εγώ προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση. Όπως έχω τονίσει, ο ηθικός κίνδυνος είναι το τελευταίο που πρέπει να μας απασχολεί.
Στην Ελλάδα όμως, λόγω της διαπλοκής των πολιτικών με τους τραπεζίτες, δεν έχει γίνει τίποτα και έχει αφεθεί το τραπεζικό σύστημα στη μοίρα του. Στο τέλος βέβαια οι τράπεζες θα κρατικοποιηθούν και το κούρεμα θα γίνει και οι τραπεζίτες θα χάσουν τα μαγαζιά τους (την διοίκηση), αλλά με μεγάλο κόστος στην εθνική οικονομία... λόγω ολιγωρίας και ανεπάρκειας των πολιτικών.
Το πρόβλημα στην Ιρλανδία δεν ήταν το μεγάλο σπάταλο και αναποτελεσματικό κράτος όπως στην Ελλάδα. Το πρόβλημα στην Ιρλανδία ήταν καθαρά τραπεζικό, όπου υπήρχαν τράπεζες που πήραν μεγάλο ρίσκο και όταν έπεσε η αγορά ακινήτων (μεταξύ άλλων) καταστράφηκαν. Σε αντίθεση όμως με εμάς, αυτοί έκαναν κάτι ενώ εμείς δεν κάναμε τίποτα.
Το πρόβλημα χρέους που έχει σήμερα η Ιρλανδία είναι καθαρά αποτέλεσμα της εγγύησης που έχει δώσει (κάτω από την πίεση της Ευρώπης και της ΕΚΤ και ενάντια στις συμβουλές του ΔΝΤ το 2008) στα senior bonds (ομόλογα πρώτης κυριότητας) των τραπεζών και όχι διότι έχει ένα υπέρογκο χρέος προ της κρίσης.
Η Ιρλανδία είναι μόνιμα στις πρώτες θέσεις στην κατάταξη όσον αφορά την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα. Ως εκ τούτου, δεν είναι πολλά τα οποία θα μπορούσε να κάνει για να καταστεί ανταγωνιστική.
Έχει εργασιακή ευελιξία, χαμηλή φορολογία και ένα καλό νομικό και δικαστικό σύστημα. Αποτέλεσμα είναι ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις ανθούν. Η πρόσφατη απόφαση της Twitter να εγκατασταθεί στην Ιρλανδία, δείχνει ότι η Ιρλανδία είναι ακόμα μαγνήτης για τις πολυεθνικές εταιρείες, κάτι που δεν είναι η Ελλάδα. Τους εννέα μήνες του 2011, η Ιρλανδία έχει εξασφαλίσει περισσότερες ξένες επενδύσεις από ότι το σύνολο του περασμένου έτους.
Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών της Ιρλανδίας είναι σε επίπεδα ρεκόρ το 2011. Οι εξαγωγές τροφίμων επίσης αναμένεται να ανέλθουν σε επίπεδα ρεκόρ (8,9 δισ. ευρώ για το 2011) και το γεωργικό εισόδημα θα αυξηθεί κατά 5% το 2011. Ο τουρισμός επίσης έχει ανακάμψει και τα στοιχεία δείχνουν ότι το τουριστικό εισόδημα είναι στα επίπεδα του 2008. Τα φορολογικά έσοδα τρέχουν μπροστά από το στόχο για το 2011. Τέλος, στον κατάλογο του doing business, η Ελλάδα είναι 109 και η Ιρλανδία 9. Αυτό νομίζω τα λέει όλα.
Έχοντας όμως πει όλα αυτά, πολύ αμφιβάλω αν η Ιρλανδία κατορθώσει να τα βγάλει πέρα χωρίς να κάνει αθέτηση πληρωμών στους ομολογιούχους του τραπεζικού της συστήματος. Το έλλειμμα φέτος θα είναι περίπου 8% και το χρέος σε μερικά χρόνια θα είναι δυσβάσταχτο, ακόμα και για την Ιρλανδία. Έχω την αίσθηση ότι και αυτοί θα πρέπει να κάνουν αναδιάρθρωση, εκτός βέβαια αν ξαφνικά δούμε ραγδαία διψήφια ανάπτυξη (που δεν το νομίζω).
Η Ιρλανδία έχει ακόμα πολλά προβλήματα, χρειάζονται πολλά ακόμα να γίνουν για να επανέλθουν στις αγορές, άλλα αυτά που χρειάζονται να γίνουν είναι σχετικά λίγα σε σχέση με εμάς.
Στο τέλος της ημέρας η Ιρλανδία θα ανακάμψει γρήγορα, διότι, δεν έχει το διογκωμένο δημόσιο τομέα που έχουμε εμείς και έχει μια ανταγωνιστική οικονομία που, εμείς ακόμα δεν μπορούμε ούτε να φανταστούμε. Με λίγα λόγια, είναι ήδη εκεί που θα θέλαμε εμείς να είμαστε την επόμενη δεκαετία.
-
απορία: γιατί θεωρείται η δυνατότητα δανεισμού από τις αγορές και το σχετικό επιτόκιο απόλυτο κριτήριο της οικονομικής κατάστασης/πορείας μιας χώρας;
-
Ίσως γιατί το ρευστό που χρειάζεται κάθε χώρα για τις τρέχουσες συναλλαγές της δεν το έχει ανά πάσα στιγμή;
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ισως η διαφορά της Ιρλανδίας με την Ελλάδα είναι ότι η πρώτη είναι σοβαρή χώρα,
Γιατί, η ελλιάδα; Δεν είναι;
με λειτουργικό Δημόσιο και βασισμένη στον ιδιωτικό τομέα οικονομία
Κι η ελλιαδα βασισμένη στο δημόσιο τομέα...οικονομία. Πού 'ν το κακό; Μήπως είσαι νεοφιλελεύθερος; ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ; 666
Μην ξεχνάμε ότι το ίδιο πρόβλημα με την Ιρλανδία είχαν και οι ΗΠΑ (φούσκα ακινήτων και τραπεζικό κραχ) και πάνε σιγά-σιγά να το ξεπεράσουν (παρά το πρόβλημα της ανεργίας) σε αντίθεση με την ...ευημερούσα ευρωζώνη και εν γένει ΕΕ.
Και τα προβλήματα γιατί τα 'χουμε; Για να τα ξεπερνάμε; Και μετά; Τι; Θα...βαριόμαστε...I don't think so...
Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....