Μα η FIA δεν επιβάλλει HANS σε εθνικό επίπεδο σε κανέναν. Αρα, σύμφωνα με το σκεπτικό σου, γιατί να βάλουν HANS και τα μοντέρνα αγωνιστικά ? Ή θα πρέπει η εφαρμογή του HANS να συνδέεται με την ταχύτητα / κλάση του αυτοκινήτου πχ. Α/5 = όχι HANS Ν/4 = HANS ? Αυτό που ξέρω είναι ότι και σε ταχύτητες 'καθημερινής κίνησης' μπορείς (χτύπα ξύλο ε!) να σκάσεις σε ένα δέντρο με 100 χλμ./ώρα ή μήπως δε γίνεται ? Σε αντίστοιχη περίπτωση ένα μοντέρνο αγωνιστικό μπορεί να είχε 110 χλμ./ώρα αλλά και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μοιραίο.
Για τα καθίσματα: σε παλιά καθίσματα παραγωγής που δεν έχουν προσκέφαλο (δε θυμάμαι, επιτρέπεται αυτό στα ιστορικά αγωνιστικά ?) ή έχουν προσκέφαλο ξεχωριστό, μπορεί το HANS να ταιριάζει καλύτερα (= να μην εμποδίζει) απ΄ό,τι σε μοντέρνα αγωνιστικά καθίσματα. Ή μπορεί να μπορείς να κάμψεις λίγο τις στηρίξεις των προσκέφαλων (που δε γίνεται στα αγωνιστικά καθίσματα). Σίγουρα είναι θέμα εφαρμογής, το οποίο άλλωστε ισχύει και στα μοντέρνα αγωνιστικά.
Βασικά, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, η όλη συζήτηση έχει να κάνει με την οικονομική κατάσταση κα τη συγκυρία, όχι με το HANS, την ασφάλεια και την εφαρμογή του. Οι καιροί είναι ζόρικοι, όχι το HANS...
Πάντως με κλασσικά Ελληνικό τρόπο, παρά τις πολύχρονες προειδοποιήσεις, πάλι η συζήτηση γίνεται στο 'και 5'