-
Γεια χαρά.
Ένας φίλος αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με το καινούριο αυτοκίνητό του. Για να μην πολυλογώ, επισυνάπτω την επιστολή του, η οποία είναι προς δημοσίευση, αλλά θεώρησα σκόπιμο να την παραθέσω κι εδώ:
'Αγαπητοί κύριοι
Έχω ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο το οποίο έχει πρόβλημα με την ευθυγράμμισή του. Δοκιμάζοντάς το με την κλασική μέθοδο, δηλαδή, σταθερή ταχύτητα σε ίσιο δρόμο χωρίς κλίση, μόλις αφήνω τα χέρια μου από το τιμόνι, το αυτοκίνητο αλλάζει πορεία προς τα δεξιά (στα 100 μέτρα φεύγει δύο λωρίδες). Αφού το έκανα 5 φορές ευθυγράμμιση στο συνεργείο της αντιπροσωπείας, μου είπαν πως το αυτοκίνητο είναι σωστό σε όλα τα σημεία (σασί, ψαλίδια, γωνίες, σύγκλιση, ελαστικά – και ό,τι άλλο μπορεί να επηρεάσει την ευθυγράμμιση). Οι τεχνικοί μου είπαν πως ο έλεγχος που κάνω εγώ στο δρόμο δεν είναι ο σωστός και πως η δοκιμή πρέπει να γίνεται με τα χέρια στο τιμόνι στις θέσεις «παρά τέταρτο» και «και τέταρτο», με ίσιο τιμόνι, σταθερή ταχύτητα, σε ίσιο δρόμο και στα 100 μέτρα να έχει απόκλιση από 1 έως 3 μέτρα. Δεδομένου πως το αυτοκίνητο έχει την τάση να φεύγει από την ευθεία (δεν το διαπίστωσα μόνο εγώ αλλά και άλλοι 3 μηχανικοί στους οποίους πήγα), μπορείτε να μου πείτε ποιος είναι ο σωστός, επιστημονικά τεκμηριωμένος, τρόπος ελέγχου ευθυγράμμισης από έναν οδηγό; Επίσης, υπάρχει κάποια σχετική βιβλιογραφία με τεχνικά άρθρα, που να καθοδηγεί στον σωστό τρόπο ελέγχου;
Ευχαριστώ.
Νίκος Βουτάκος
Φίλυρο, Θεσσαλονίκης' -
Γεια χαρά.
Ένας φίλος αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με το καινούριο αυτοκίνητό του. Για να μην πολυλογώ, επισυνάπτω την επιστολή του, η οποία είναι προς δημοσίευση, αλλά θεώρησα σκόπιμο να την παραθέσω κι εδώ:
'Αγαπητοί κύριοι
Έχω ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο το οποίο έχει πρόβλημα με την ευθυγράμμισή του. Δοκιμάζοντάς το με την κλασική μέθοδο, δηλαδή, σταθερή ταχύτητα σε ίσιο δρόμο χωρίς κλίση, μόλις αφήνω τα χέρια μου από το τιμόνι, το αυτοκίνητο αλλάζει πορεία προς τα δεξιά (στα 100 μέτρα φεύγει δύο λωρίδες). Αφού το έκανα 5 φορές ευθυγράμμιση στο συνεργείο της αντιπροσωπείας, μου είπαν πως το αυτοκίνητο είναι σωστό σε όλα τα σημεία (σασί, ψαλίδια, γωνίες, σύγκλιση, ελαστικά – και ό,τι άλλο μπορεί να επηρεάσει την ευθυγράμμιση). Οι τεχνικοί μου είπαν πως ο έλεγχος που κάνω εγώ στο δρόμο δεν είναι ο σωστός και πως η δοκιμή πρέπει να γίνεται με τα χέρια στο τιμόνι στις θέσεις «παρά τέταρτο» και «και τέταρτο», με ίσιο τιμόνι, σταθερή ταχύτητα, σε ίσιο δρόμο και στα 100 μέτρα να έχει απόκλιση από 1 έως 3 μέτρα. Δεδομένου πως το αυτοκίνητο έχει την τάση να φεύγει από την ευθεία (δεν το διαπίστωσα μόνο εγώ αλλά και άλλοι 3 μηχανικοί στους οποίους πήγα), μπορείτε να μου πείτε ποιος είναι ο σωστός, επιστημονικά τεκμηριωμένος, τρόπος ελέγχου ευθυγράμμισης από έναν οδηγό; Επίσης, υπάρχει κάποια σχετική βιβλιογραφία με τεχνικά άρθρα, που να καθοδηγεί στον σωστό τρόπο ελέγχου;
Ευχαριστώ.
Νίκος Βουτάκος
Φίλυρο, Θεσσαλονίκης' -
Γεια χαρά.
Ένας φίλος αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με το καινούριο αυτοκίνητό του. Για να μην πολυλογώ, επισυνάπτω την επιστολή του, η οποία είναι προς δημοσίευση, αλλά θεώρησα σκόπιμο να την παραθέσω κι εδώ:
'Αγαπητοί κύριοι
Έχω ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο το οποίο έχει πρόβλημα με την ευθυγράμμισή του. Δοκιμάζοντάς το με την κλασική μέθοδο, δηλαδή, σταθερή ταχύτητα σε ίσιο δρόμο χωρίς κλίση, μόλις αφήνω τα χέρια μου από το τιμόνι, το αυτοκίνητο αλλάζει πορεία προς τα δεξιά (στα 100 μέτρα φεύγει δύο λωρίδες). Αφού το έκανα 5 φορές ευθυγράμμιση στο συνεργείο της αντιπροσωπείας, μου είπαν πως το αυτοκίνητο είναι σωστό σε όλα τα σημεία (σασί, ψαλίδια, γωνίες, σύγκλιση, ελαστικά – και ό,τι άλλο μπορεί να επηρεάσει την ευθυγράμμιση). Οι τεχνικοί μου είπαν πως ο έλεγχος που κάνω εγώ στο δρόμο δεν είναι ο σωστός και πως η δοκιμή πρέπει να γίνεται με τα χέρια στο τιμόνι στις θέσεις «παρά τέταρτο» και «και τέταρτο», με ίσιο τιμόνι, σταθερή ταχύτητα, σε ίσιο δρόμο και στα 100 μέτρα να έχει απόκλιση από 1 έως 3 μέτρα. Δεδομένου πως το αυτοκίνητο έχει την τάση να φεύγει από την ευθεία (δεν το διαπίστωσα μόνο εγώ αλλά και άλλοι 3 μηχανικοί στους οποίους πήγα), μπορείτε να μου πείτε ποιος είναι ο σωστός, επιστημονικά τεκμηριωμένος, τρόπος ελέγχου ευθυγράμμισης από έναν οδηγό; Επίσης, υπάρχει κάποια σχετική βιβλιογραφία με τεχνικά άρθρα, που να καθοδηγεί στον σωστό τρόπο ελέγχου;
Ευχαριστώ.
Νίκος Βουτάκος
Φίλυρο, Θεσσαλονίκης' -
Καταρχίν το να φεύγει στα 100 μέτρα 2 λουρίδες είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑ όπως και να κρατάς ή να μην κρατάς το τιμόνι, υποθέτοντας πάντα ότι το οδόστρωμα δεν έχει κάποια παλαβή κλίση (είτε για λόγους αποστραγγιστικούς είτε λόγω κλίσης πάνω σε κάποια καμπή του δρόμου). Ο καλύτερος τρόπος για τεστ είναι σε αυτοκινητόδρομο με 3 λουρίδες, σε ευθεία και εσύ να κάνεις τον έλεγχο στην μεσαία. Αν υποθέσουμε ότι εμπιστεύεσαι την αντιπροσωπεία που πηγαίνεις (έχω συνάδελφο με volvo που έχοντάς το αγοράσει καινούργιο, μετά από τρακάρισμα δικό του διαπιστώνει στον φανοποιό ότι το αυτοκίνητο είναι τίγκα στον στόκο) και η ευθυγράμμιση είναι σωστή (δεν χάνεις τίποτα να το ελέγξεις και με κάποιο ανεξάρτητο συνεργείο ευθυγραμμίσεων), το σασί οκ, οι πιέσεις των ελαστικών, τα φρένα σου επιστρέφουν πίσω σωστά, όλοι οι σύνδεσμοι στην ανάρτηση δεν έχουν πρόβλημα, και τα λάστιχα δεν έχουν καμία περίεργη φθορά, το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι στην συμπρωτεύουσα φυσάει πολύ...
Πάντως πέρα από την πλάκα δεν είναι καλό σημάδι, ψάξτο και άλλο.... -
Αν και σε καινούργιο είναι λίγο δύσκολο ας τσεκάρει επίσης ελατήρια και ρουλεμάν, αλλά μάλλον απίθανο... ειδικά αφού λές ότι τραβάει πάντα δεξιά...
-
Κάποτε μετά από τρακάρισμα είχα το ίδιο πρόβλημα στο Τολέδο!
Ο ευθυγραμμισάς να ορκίζεται πως είναι ίσιο, το ξαναμετράει, πάλι το ίδιο, να μου λέει αποκλείεται να τραβάει δεξιά!!! Του λέω έλα να το οδηγήσεις, και ενώ αρχικά του έφταιχε ο δρόμος, το ένα, το άλλο, μετά από λίγο κατάλαβε πως όντως ήταν στραβό!!
Τελικά με τα πολλά, παρότι αλλάχτηκε η κρεμαγέρα στο τρακάρισμα (έστω έτσι ΕΙΠΑΝ και ΧΡΕΩΣΑΝ την μικτή μου) τελικά η (καινούρια; ) κρεμαγέρα ήταν στραβή και γιαυτό έπαιρνε!!
Μου την αλλάξαν (πάλι; ) και τελικά διορθώθηκε 100% και έμεινε άριστο μέχρι που το πουλήσαμε αργότερα. -
μια αναλογη εμπειρια ειχα πριν αρκετα χρονια και αφου γυρισα 3-4 που το μετραγαν στην ευθυγραμιση και ηταν ισιο ομως ''τραβαγε'' τελικα πηγα σε καποιον που πολυ απλα μετρησε με μια μεζουρα την αποσταση των τροχων μεταξυ τους και βρηκε οτι ο ενας μπροστινος τροχος σε σχεση με τον αλλον ηταν εναμιση εκατοστο πιο πισω απο παλαιοτερο τρακαρισμα του προηγουμενου που δεν του το ειχαν φτιαξει καλα.
στην συνεχεια πρεσαρισε το ενα γονατο της αναρτησης και το εφερε και ετσι λυθηκε το προβλημα οριστικα.
βεβαια σε καινουριο και υποθετω ατρακαριστο αυτοκινητο κατι τετοιο δεν ειναι δυνατον να συμβαινει.
-
Παντως σε αυτοκινητα με υποβοηθηση ειναι λιγο δυσκολο να ευθυγραμμισεις απολυτα ισα. Εγω πηγαινω το Golf μου (12 χρονων χωρις υποβοηθηση) στον ιδιο γνωστο και καλο ευθυγραμμισα που παει και ενας ξαδερφος μου το καινουργιο του Primera. Το δικο μου ενω εχει και ενα μικρο χτυπηματακι σο βασιλικο πιρο ευθυγραμμιζεται τελεια. Αφηνω το τιμονι στην ευθεια και για καμια 500αρια μετρα το πολυ κανα μετρο να φυγει και αυτο μαλλον λογο δρομου. Αντιθετα στου ξαδερφου μου παρολη τη νεοτητα καθε φορα που παει για ευθυγραμμιση και προσπαθει να το κρατησει απολυτως ισα παντα μετα καπου τραβαει το αυτοκινητο. Ειτε λιγο δεξια ειτε λιγο αριστερα. Πεντε μοιρες να ειναι στριμμενο το τιμονι φαινεται παλι ισιο αλλα αυτο το λιγο απο την υποβοηθηση πολλαπλασιαζεται. Στα 300 μετρα αλλαζει μονο του λωριδα! Βεβαια εξαρταται και απο την ταχυτητα που το δοκιμαζεις επειδη μεταβαλλονται οι γωνιες των τροχων αναλογα μ τη γεωμετρια τους.
-
Τα ελαστικά του αυτοκινήτου μπορεί να προκαλούν πρόβλημα ευθυγράμμισης. Άλλαξε θέση στα ελαστικά και επανέλαβε τον έλεγχο στο δρόμο.
Πρόβλημα ευθυγράμμισης