Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    TEΧNΙΚΩΝ ΕΦΟΡΩΝ ΠΟΣΤ KAI OXI MONON
    1. Home
    2. Ελληνικοί Αγώνες
    3. TEΧNΙΚΩΝ ΕΦΟΡΩΝ ΠΟΣΤ KAI OXI MONON
    • 1
    • 2
    • 29
    • 30
    • 31
    • 32
    • 33
    • 54
    • 55
    • 31 / 55
    Ελληνικοί Αγώνες
    98
    1091
    9626
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      scn last edited by

      Το παρόν σε συνέχεια της δημοσίευσης http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=2409461#p2409461 [Mod]

      Ο χρήστης nass έγραψε:
      @scn
      Τα Ν έχουν γίνει 'super N' (με διαφορικά, σχέσεις και φρένα) εδώ και 10 χρόνια. Ετσι όπως τα λες είναι σα να είναι kit car το αυτοκίνητο...

      off-topic:
      Όχι, δεν εννοώ ότι είναι κιτ-καρ. Εννοώ ότι αν ρωτήσεις 100 θεατές, οι 90 θα σου πουν ότι Ν=νορμάλ, ενώ δεν είναι έτσι. Επίσης εννοώ τη σύγκριση που έκανα μεταξύ ενός σύγχρονου 'Ν' (ο Θεός να το κάνει τέτοιο) με ένα πραγματικό Ν, όπως το αυτοκίνητο του Δραγώνα που πάσχιζε με δαύτο να περάσει τον εαυτό του με το Σουζούκι. Καλώς ή κακώς, super Ν σημαίνει σχεσάτο dog, μπλοκέ, κοντό διαφορικό, άγραφο, βάρος στο όριο της κατηγορίας, αύξηση ιπποδύναμης ως και 20% κ.λπ. Αυτό δεν έχει καμία απολύτως επαφή με την έννοια του Ν=νορμάλ και είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που έχει γίνει ποτέ στους ελληνικούς αγώνες, γιατί σήμανε τη διάλυση του υγιούς συναγωνισμού στις Ν1, Ν2, Ν3 που ήταν ο κορμός των ασφάλτινων αγώνων για μια δεκαετία. Μετά το 2001 που έγινε αυτό το πράμα (αν θυμάμαι καλά τη χρονολογία), σταδιακά χάλασαν και οι τρεις αυτές κλάσεις, καθώς τα κοστολόγιά τους εκτοξεύτηκαν, ειδικά στη Ν2 και στη Ν3. Μέχρι που φτάσαμε στην απόλυτη γελοιότητα να βλέπουμε 'Ν1' να βάζει 5η μετά το Ελενίτ στη Ριτσώνα και ύστερα αυτό το 'Ν1' να παίρνει και πρωτάθλημα.

      Υ.Γ. Όλα τα ανωτέρω είναι off-topic και δεν αφορούν καθόλου το πλήρωμα που άνοιξε το θέμα.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • N
        nass last edited by

        (Καλά Χριστούγεννα)

        Μην ξεχνάς ότι οι αλλαγές που περιγράφεις έγιναν σε παγκόσμιο επίπεδο όχι μόνο εθνικό. Βέβαια η FIA κυρίως (και ως συνήθως...) δεν τις έκανε με γνώμονα το συμφέρον των 'μικρών' αλλά των 'μεγάλων'. Οταν τέθηκε στην ΕΘΕΑ το θέμα για τους ελληνικούς αγώνες αν πρέπει να ισχύουν αυτά μόνο στη Ν/4 και όχι στις μικρότερες κλάσεις η απάντηση ήταν 'όχι, για όλη τη Ν'.

        Κάπου βέβαια και συ βάζεις στο ίδιο καλάθι αλλαγές μικρές-φτηνές που βοηθούν το αυτοκίνητο, τον οδηγό και το θέαμα (πχ. διαφορετική τελική σχέση και μπλοκέ και μάλιστα στην Ελλάδα όχι το ακριβό αναγνωρισμένο αλλά οποιοδήποτε μηχανικό μπλοκέ) με άλλες ακριβές (*) και εκτός του πνεύματος που σωστά γράφεις 'Ν = Νορμάλ' πχ. σχέσεις κιβωτίου ή φρένα (ή το λάθος της στην Ελλάδα απελευθέρωσης του ελάχιστου ύψους).

        Και βέβαια κάποια από αυτά που γράφεις είναι ενδεχομένως παράνομα, πχ. ο άγραφος είναι νόμιμος (και ήταν ανέκαθεν, και προ των αλλαγών) αν 'κουμπώνει' στην εργοστασιακή 'πλεξούδα' αλλά όχι (ούτε καν ο 'μαμά' με άλλο 'πρόγραμμα') αν έχουν γίνει αλλαγές σε αισθητήρες κοκ. οπότε το να βάζεις 5η στο Ελενίτ μπορεί να μη φταίει το Super N αλλά η μπανάνα που το ταϊζουν.

        Τέλος πάντων, το πραγματικό πρόβλημα των μικρών κλάσεων της Ν είναι ότι τις σκότωσαν τα ίδια τα εργοστάσια, μην αναγνωρίζοντας νέα αυτοκίνητα. Περισσότερα Ν/1-Ν/2 έχουμε αναγνωρίσει τα 10 τελευταία χρόνια σε εθνικά δελτία αναγνώρισης (206 1.4 8V & 16V, Micra 1.4 & 1.6, Aveo, MG) (όταν ίσχυε η δυνατότητα) παρά παγκοσμίως η FIA.

        (*) Επειδή βέβαια όλα έχουν 2 όψεις, προ των αλλαγών τα τότε Escort Cosworth Grp. N ήθελαν κιβώτιο κάθε 2 αγώνες ενώ με την απελευθέρωση των 'σωθικών' των κιβωτίων έφτιαξαν ένα γερό κιβώτιο μειώνοντας τελικά το κόστος. Βέβαια οι σχέσεις ήταν λάθος...

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • A
          antonis-team last edited by

          «Τέλος πάντων, το πραγματικό πρόβλημα των μικρών κλάσεων της Ν είναι ότι τις σκότωσαν τα ίδια τα εργοστάσια, μην αναγνωρίζοντας νέα αυτοκίνητα. Περισσότερα Ν/1-Ν/2 έχουμε αναγνωρίσει τα 10 τελευταία χρόνια σε εθνικά δελτία αναγνώρισης (206 1.4 8V & 16V, Micra 1.4 & 1.6, Aveo, MG) (όταν ίσχυε η δυνατότητα) παρά παγκοσμίως η FIA.»


          Προσωπικά πιστεύω, ότι σωστό θα ήταν, τα εθνικά κέντρα να τηρούν τους διεθνείς κανονισμούς.
          Έτσι αποφεύγετε ο αγώνας να εξελίσσετε στα συνεργεία και στα πορτοφόλια, και να παραμένει στης πίστες.
          Το να διαλέγεις το οιοδήποτε ζώο που θα ιππεύσεις, θα έπρεπε να συναγωνίζεστε με αυτό, και όχι να το μετατρέπεις σε καθαρόαιμο του ιπποδρομίου.
          Αυτό ονομάσετε όπως θέλετε, εγώ το ονομάζω αγώνα εκτός αγώνα!.
          Χρόνια Πολλά.
          Α.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • V
            van last edited by

            Ο χρήστης nass έγραψε:
            (Τέλος πάντων, το πραγματικό πρόβλημα των μικρών κλάσεων της Ν είναι ότι τις σκότωσαν τα ίδια τα εργοστάσια, μην αναγνωρίζοντας νέα αυτοκίνητα. Περισσότερα Ν/1-Ν/2 έχουμε αναγνωρίσει τα 10 τελευταία χρόνια σε εθνικά δελτία αναγνώρισης (206 1.4 8V & 16V, Micra 1.4 & 1.6, Aveo, MG) (όταν ίσχυε η δυνατότητα) παρά παγκοσμίως η FIA.

            Για το AVEO, βέβαια, είναι παγκόσμια πρωτιά, μια Εθνική ομολογκασιών να επιτρέπει 1400+ στην κλαση των μέχρι 1400!

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • S
              scn last edited by

              Στο J του 2012 αναφέρονται τα FHR και κράνη για FHR. Αυτό τι ακριβώς είναι και τι διαφορά έχει από το HANS; Είναι κάτι που προβλέπεται να αντικαταστήσει το HANS στους κανονισμούς;
              Επίσης, είδα κάτι που δεν το είχα παρατηρήσει ποτέ πριν, δηλαδή ότι υπάρχει όριο μικτών κιλών σε Ν, Α (γιατί όχι στην Ε;) το οποίο μάλιστα αυξάνεται σε +160 πάνω από το όριο του αυτοκινήτου. Δηλαδή κανονικά θα γίνονται δύο ζυγίσεις, μία χωρίς πλήρωμα και μία με πλήρωμα, και όποιος έχει πάρει συνοδηγό τη γυναίκα του θα πρέπει να της έχει κρεμάσει έρμα;
              Πάντως, η δική μου δεν κινδυνεύει. Ακόμα και αν καταφέρω να την πείσω να έρθει, συμπληρώνω εγώ τα κιλά που της λείπουν.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • N
                nass last edited by

                FHR (Frontal Head Restraint) = HANS αλλά και άλλα συστήματα παρόμοια με το HANS. Το HANS είναι εμπορικό σήμα (TM) όχι κατηγορία προϊόντων

                Ναι, +150 κιλά. Πχ. ο Loeb με τον Elena είναι κάπου 145-150 κιλά και οι δύο με αποτέλεσμα το αυτοκίνητό τους να πρέπει να είναι λίγο πάνω από το όριο ώστε Citroen + Loeb + Elena > 1350 κιλά. Δεν ζυγίζονται χώρια όμως, μαζί με το αυτοκίνητο. Ο τεχνικός έφορος μπορεί να επιλέξει ζύγισμα με ή χωρίς το πλήρωμα ή και τα δύο.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • S
                  scn last edited by

                  Ο χρήστης nass έγραψε:
                  και άλλα συστήματα παρόμοια με το HANS.

                  Εντελώς ενημερωτικά, τι είναι αυτά;

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • N
                    nass last edited by

                    Για παράδειγμα το Hybrid - Hybrid Pro στη σελίδα http://simpsonraceproducts.com/products/index.php?main_page=index&cPath=591

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • S
                      scn last edited by

                      Ο χρήστης nass έγραψε:
                      Για παράδειγμα το Hybrid - Hybrid Pro στη σελίδα http://simpsonraceproducts.com/products ... &cPath=591

                      Ευχαριστώ. Ενδιαφέρουσες ιδέες.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • A
                        antonis-team last edited by

                        Καλή χρονιά να έχουμε .
                        Antonis-team.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • N
                          nass last edited by

                          Παράρτημα J και αντίστοιχες τεχνικές λίστες 2012

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • K
                            kaitatzis-giorgos last edited by

                            Καλημερα αυτες τις ειδαμε ,αυτες που μαγειρευωνται δεν εχουμε δει ακομη .
                            Υπομονη το καλο πραμα αργει να γινει πρεπει να ικανοποιηθουν ολοι οσο γινεται οι δικοι μας ανθρωποι και τοτε τα ξαναλεμε.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • N
                              nass last edited by

                              Μία διευκρίνηση για την ομάδα R, μια που θυμήθηκα μια σχετική συζήτηση που είχα κάνει προ λίγου καιρού:

                              Ενα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί οποιοδήποτε εξάρτημα από την επέκταση VR αυτόματα γίνεται ομάδα R και πλέον ΔΕΝ υπόκειται στο J 255 (ομάδα Α) αλλά στο J 260 (ομάδα R) .

                              Αυτό σημαίνει πως ΔΕΝ ισχύουν οι ελευθερίες της ομάδας Α (πχ. ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιήσει εξαρτήματα από VO της Α (*), δεν είναι ελεύθερα εξαρτήματα όπως πιστόνια και εκκεντροφόροι, ΔΕΝ μπορεί να αφαιρέσει υλικό) αλλά ό,τι προβλέπει το άρθρο 260 και τα εξαρτήματα που μπορεί να χρησιμοποιήσει και δεν είναι ελεύθερα (πχ. ψαλίδια, φρένα, αναρτήσεις, πιστόνια, βολάν) είναι αυτά που προβλέπονται από το άρθρο 260 και την επέκταση VR. Χαρακτηριστικά το άρθρο 260 λέει:

                              Όλα τα εξαρτήματα, που έχουν αναγνωρισθεί σε ‘’ενεργές’’ VO του δελτίου αναγνώρισης της ομάδας A και χρησιμοποιούνται στην ομάδα R, πρέπει να αναφέρονται αντίστοιχα σε VR επεκτάσεις. Ολες οι άλλες VO της ομάδας Α απαγορεύονται στην ομάδα R.

                              (*) Εκτός κάποιων εξαιρέσεων για συστήματα ασφάλειας πχ. κλωβό ασφαλείας, βάσεις καθισμάτων

                              Με άλλα λόγια, R με ελεύθερα πιστόνια και εκκεντροφόρους και αναρτήσεις και ψαλίδια και φρένα από VO της Α δεν προβλέπεται.

                              Αντίστοιχα, τα ομάδας Α ΔΕΝ μπορούν να χρησιμοποιήσουν εξαρτήματα από την επέκταση VR δηλ. το VR ΔΕΝ είναι ισοδύναμο με VO της Α.

                              Το ό,τι τα R αυτοκίνητα εντάσσονται σε κλάσεις της Α (A/6, A/7 κτλ. μέχρι 2011 δεν ξέρω αν φέτος θα ισχύσουν οι νέες κλάσεις) είναι μόνο για την κατάταξή τους στα αποτελέσματα και ΔΕΝ έχει να κάνει με τον τεχνικό κανονισμό στον οποίο πρέπει να υπακούουν.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • I
                                ilimonte last edited by

                                Μια ερώτηση προς τον NASS , για εμάς που τρέχουμε με ιστορικά αυτοκίνητα το HANS είναι υποχρεωτικό η όχι ( για εθνικούς και διεθνής αγώνες ).

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • N
                                  nass last edited by

                                  Απ΄όσο ξέρω φέτος θα είναι αλλά δεν έχουν ακόμα βγει οι κανονισμοί.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • C
                                    chala13 last edited by

                                    Ο χρήστης nass έγραψε:
                                    Απ΄όσο ξέρω φέτος θα είναι αλλά δεν έχουν ακόμα βγει οι κανονισμοί.

                                    Δηλαδή , θα προηγηθούμε από την FIA η οποία θέλει Hans μόνο στα 'J ' ;

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • N
                                      nass last edited by

                                      Ο χρήστης chala13 έγραψε:

                                      Απ΄όσο ξέρω φέτος θα είναι αλλά δεν έχουν ακόμα βγει οι κανονισμοί.

                                      Δηλαδή , θα προηγηθούμε από την FIA η οποία θέλει Hans μόνο στα 'J ' ;

                                      Η χρήση του συστήματος FHR για τους εθνικούς αγώνες είναι υποχρεωτική:

                                      • Για όλους τους αγώνες ράλλυ , μίνι ράλλυ , ράλλυ σπρίντ , ταχυτήτων και αναβάσεων και για τα ιστορικά από την 01/01/2012.

                                      Από τις παραπάνω υποχρεώσεις εξαιρούνται τα πληρώματα των dragster.

                                      Από τους κανονισμούς του 2011.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • P
                                        pyrgiotisrs last edited by

                                        Το παραρτημα Κ του 2012πότε θα το έχουμε μεταφρασμένο??

                                        Στο site της FIA υπάρχει από το Δεκέμβρη.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • C
                                          chala13 last edited by

                                          Ο χρήστης nass έγραψε:

                                          Απ΄όσο ξέρω φέτος θα είναι αλλά δεν έχουν ακόμα βγει οι κανονισμοί.

                                          Δηλαδή , θα προηγηθούμε από την FIA η οποία θέλει Hans μόνο στα 'J ' ;

                                          Η χρήση του συστήματος FHR για τους εθνικούς αγώνες είναι υποχρεωτική:

                                          • Για όλους τους αγώνες ράλλυ , μίνι ράλλυ , ράλλυ σπρίντ , ταχυτήτων και αναβάσεων και για τα ιστορικά από την 01/01/2012.

                                          Από τις παραπάνω υποχρεώσεις εξαιρούνται τα πληρώματα των dragster.

                                          Από τους κανονισμούς του 2011.

                                          Αυτό δεν αλλάζει αυτό πού λέω , ότι δηλαδή η ΕΘΕΑ/ΟΜΑΕ επιβάλλει Ηans , την στιγμή που η FIA δεν το απαιτεί (ακόμα) ή τουλάχιστον γιά το 2012.
                                          Και o λόγος που η FIA δεν το κάνει ακόμα , είναι ότι χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη (και πιθανώς εξαιρέσεις )γιατί σε πολλούς τύπους και κατηγορίες Ιστορικών , δεν μπορεί να επιτευχθεί η σωστή αγκύρωση των ζωνών των ώμων για ΣΩΣΤΗ χρήση του Hans . Eκτός αν τα Hans τα θέλουμε γιά διακοσμητική χρήση.................

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • N
                                            nass last edited by

                                            Η σημαντική πλειονότητα των ιστορικών αυτοκινήτων (πχ. όλα με αμάξωμα 'σαλούν' δηλ. Escort, Alfa, Opel, Audi κτλ.) είναι μια χαρά κατάλληλα για χρήση HANS.
                                            Επιφυλάξεις υπάρχουν για Alpine, ίσως 911... Αλλα ?
                                            Μην ανάγουμε την εξαίρεση σε κανόνα.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 29
                                            • 30
                                            • 31
                                            • 32
                                            • 33
                                            • 54
                                            • 55
                                            • 31 / 55
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr