-
Απ' ό,τι ξέρω κάθε φορά που βάζουμε μπροστά καταναλώνεται βενζίνη ίση με 1-2 λεπτά λειτουργίας στο ρελαντί. Αν αυτό ισχύει, δεν υπάρχει λόγος να σβήνουμε για τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
-
Ο χρήστης Γιώργης έγραψε:
Απ' ό,τι ξέρω κάθε φορά που βάζουμε μπροστά καταναλώνεται βενζίνη ίση με 1-2 λεπτά λειτουργίας στο ρελαντί. Αν αυτό ισχύει, δεν υπάρχει λόγος να σβήνουμε για τόσο μικρό χρονικό διάστημα....καταναλώνεται βενζίνη ίση με 10-20 δευτερόλεπτα στο ρελαντί!
-
αρα πλακωνουμε στα μπατιλικια με στροφες στο κοκκινο εξω απο το καταστημα;;;...
η μηπως λεω -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Απ' ό,τι ξέρω κάθε φορά που βάζουμε μπροστά καταναλώνεται βενζίνη ίση με 1-2 λεπτά λειτουργίας στο ρελαντί. Αν αυτό ισχύει, δεν υπάρχει λόγος να σβήνουμε για τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
...καταναλώνεται βενζίνη ίση με 10-20 δευτερόλεπτα στο ρελαντί!
Πάσο. Έτσι είχα δει σε μια εκπομπή στην τηλεόραση Πάντως με μια πρόχειρη έρευνα που έκανα σε ξένα φόρουμ, υπάρχουν διάφορες απόψεις και καμία 'επιστημονική' τεκμηρίωση
-
Ο χρήστης kingstonian έγραψε:
αρα πλακωνουμε στα μπατιλικια με στροφες στο κοκκινο εξω απο το καταστημα;;;...
η μηπως λεωAν καις λάστιχο προφανώς θα κάψεις και βενζίνη. Δεν καις πολύ αν επιταχύνεις μεν δυνατά (ακόμα και αν σπας 1η-2α) αλλά όχι άσκοπα. Δεν επιταχύνεις δηλαδή για να φρενάρεις στο επόμενο κόκκινο φανάρι ούτε σπινάρεις-ντριφτάρεις κλπ.
Γιώργη προφανώς υπάρχει μεγάλη μεταβλητότητα ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες. Το χειρότερο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να το βάλει μπροστά κρύο και να περιμένει για οποιονδήποτε λόγο στο ρελαντί. Σε καμία απολύτως περίπτωση πάντως δεν πρόκειται να καταναλώσει ένα αυτοκίνητο για να ανάψει περισσότερη βενζίνη από ότι 30 δευτερόλεπτα στο ρελαντί.
-
Αν ήταν τόσο μεγάλη η κατανάλωση τότε τι λογική θα είχε το start-stop που εκνευριστικά σβήνει τον κινητήρα όταν σταματήσεις; Θα ανέβαζε την κατανάλωση δεν θα την κατέβαζε.
-
μια ερωτηση θελω να κανω, οταν οδηγας το αμαξι με πολυ χαμιλη ταχυτητα και για να μην καταναλωνεις εχεις μεσα τρίτη και τετάρτη ενω με την ταχυτιτα που τρεχεις θελει δευτερα ξερω γω ..και γκαζωνεις και το ακους να γρυλιζει το αμαξι επειδη εχει χιλιες στροφες η μηχανη και προσπαθει να ανεβασει..η ερωτηση ειναι αν με αυτο το γρυλισμα που ακουγετε κανω κακο στο αμαξι
ελπιζω να καταλαβατε τι εννοω
ευχαριστω! -
Ο χρήστης Alkis_7 έγραψε:
μια ερωτηση θελω να κανω, οταν οδηγας το αμαξι με πολυ χαμιλη ταχυτητα και για να μην καταναλωνεις εχεις μεσα τρίτη και τετάρτη ενω με την ταχυτιτα που τρεχεις θελει δευτερα ξερω γω ..και γκαζωνεις και το ακους να γρυλιζει το αμαξι επειδη εχει χιλιες στροφες η μηχανη και προσπαθει να ανεβασει..η ερωτηση ειναι αν με αυτο το γρυλισμα που ακουγετε κανω κακο στο αμαξι
ελπιζω να καταλαβατε τι εννοω
ευχαριστω!Αν για τα επομενα π.χ. 500 μετρα θα κινηθεις με σταθερη ταχυτητα, βαλε μια ταχυτητα πανω.
Για να επιταχυνεις κατεβασε κανονικα. Να επιταχυνεις στις 1.000 στροφες εκτος οτι θα σου παρει εναν αιωνα και ειναι επικινδυνο, ζοριζει τον στροφαλο. Χωρια οι τριγμοι κλπ. -
Χωρια οτι καις περισσοτερο...
-
Αλκη μην επιταχυνεις με μια πανω ταχυτητα πιεζοντας τη μηχανη.Οταν σβησεις μετα ισως δεν παιρνει μπρος και εκτος της καταναλωσης το πιθανοτερο μετα απο λιγο καιρό θα εχει αριθμιες το μοτερ.Με αλλα λόγια θα το ξεκαρφώσεις τον κινητηρα απο τις βασεις μεχρι τα ημιαξονια και τη κρεμαγιερα.
Αν εχεις κανενα τερας κυβικων παω πασο! -
Ο χρήστης Alkis_7 έγραψε:
μια ερωτηση θελω να κανω, οταν οδηγας το αμαξι με πολυ χαμιλη ταχυτητα και για να μην καταναλωνεις εχεις μεσα τρίτη και τετάρτη ενω με την ταχυτιτα που τρεχεις θελει δευτερα ξερω γω ..και γκαζωνεις και το ακους να γρυλιζει το αμαξι επειδη εχει χιλιες στροφες η μηχανη και προσπαθει να ανεβασει..η ερωτηση ειναι αν με αυτο το γρυλισμα που ακουγετε κανω κακο στο αμαξι
ελπιζω να καταλαβατε τι εννοω
ευχαριστω!Κράτα τον κινητήρα σε στροφές που τον νιώθεις να δουλεύει πιο άνετα. Το να τον γκαζώνεις με χαμηλές στροφές καίει πολύ περισσότερο από το να πατάς λίγο γκάζι και να είσαι σε υψηλότερες στροφές.
Γενικά όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (και σε χρόνο) τόσο λιγότερο θα κάψει. Κράτα λοιπόν τον κινητήρα σε στροφές που να αποδίδει καλά ώστε να μη χρειάζεται να πατάς πολύ και για πολύ ώρα γκάζι. -
Χαμηλές στροφές και πολύ γκάζι - η χαμηλότερη κατανάλωση είναι στη κόκκινη νησίδα στο κέντρο.
(ο κάθετος άξονας είναι το φορτίο του κινητήρα ή πόσο γκάζι πατάς)Βέβαια πρέπει να ελέγχεις και τις κυκλοφοριακές συνθήκες, δεν χρειάζεται να επιταχύνεις πάντα με την μικρότερη κατανάλωση γιατί μπορεί να χρειαστεί να φρενάρεις αμέσως μετά.
-
Χαμηλές στροφές και πολύ γκάζι - η χαμηλότερη κατανάλωση είναι στη κόκκινη νησίδα στο κέντρο.
(ο κάθετος άξονας είναι το φορτίο του κινητήρα ή πόσο γκάζι πατάς)Βέβαια πρέπει να ελέγχεις και τις κυκλοφοριακές συνθήκες, δεν χρειάζεται να επιταχύνεις πάντα με την μικρότερη κατανάλωση γιατί μπορεί να χρειαστεί να φρενάρεις αμέσως μετά.
Πολύ ωραίο διάγραμμα, αλλά να σημειωθεί ότι αναφέρεται σε 8βάλβιδο κινητήρα. Για 16βάλβιδο πρέπει να προστεθούν 500 ή και 1000 στοφές (μετακίνηση προς τα δεξιά).
Επιπλέον θέλει προσοχή ότι θέλει γκάζι αλλά όχι τέρμα γκάζι. Αν το σκεφτεί κανείς, μετά την 3η στο κιβώτιο τα περισσότερα νορμάλ αυτοκίνητα επιταχύνουν με τέρμα γκάζι (αν θες να πας επιταχύνεις πιο γρήγορα κατεβάζεις) ενώ σχεδόν πάντα στις χαμηλές στροφές είμαστε με τέρμα γκάζι, ακόμη και όταν το πατάμε ελάχιστα, εφόσον η υπόλοιπη διαδρομή του είναι 'νεκρή'.edit Πάρτε ένα άλλο διάγραμμα από την ίδια σελίδα, τον VTEC του Insight Hybrid. Δυστυχώς δεν έχει απλό 16βάλβιδο.

-
ευχαριστω για τις συμβουλες! εγω ο βλακας κοιταω το στροφομετρο και το βλεπω κατω απο χιλιες η και χιλιες και παντα παταω λιγο γκαζακι και περιμενω να ανεβασει γιατι νομιζα οτι καιει λιγοτερο και το ακουγα να γρυλιζει σαν να τριζουν σωληνες
τωρα θα το κοψω ομως..φιλε μου τερας κυβικων δεν ειναι 1400 στα 77 αλογα ενα g.p. εχω και δεν παει μια και μου καιει 7.2 στα εκατο χιλ.. λιγα αλογα για τα κυβικα και το βαρος του!αλλα ασ μην ειμαι και αχαριστος!
ευχαριστω και παλι! -
Αναλογα το αυτοκινητο... Συνηθως τις καλυτερες καταναλωσεις τις πετυχαινεις στις 2-3.000 στροφες στα ατμοσφαιρικα.
Στα τουρμπο αναλογα την χαρτογραφηση του τουρμπο σου.
Πχ στα 1.2 tsi που ξερω απο ιδια πειρα, η καλυτερη καταναλωση ειναι στις 1.400 εκει που γυρναει το τουρμπο αλλα δε δινει ακομα φουλ πιεση. Απο τις 1.500-2.000 τρωει λιγο ζορι στην καταναλωση αλλα μετα τις 2.000 φτιαχνει...
Προφανως θα προτιμησεις να κινησαι κοντα στις 1.400. -
Ο χρήστης Alkis_7 έγραψε:
:roll: ευχαριστω για τις συμβουλες! εγω ο βλακας κοιταω το στροφομετρο και το βλεπω κατω απο χιλιες η και χιλιες και παντα παταω λιγο γκαζακι και περιμενω να ανεβασει γιατι νομιζα οτι καιει λιγοτερο και το ακουγα να γρυλιζει σαν να τριζουν σωληνες
τωρα θα το κοψω ομως..φιλε μου τερας κυβικων δεν ειναι 1400 στα 77 αλογα ενα g.p. εχω και δεν παει μια και μου καιει 7.2 στα εκατο χιλ.. λιγα αλογα για τα κυβικα και το βαρος του!αλλα ασ μην ειμαι και αχαριστος!
ευχαριστω και παλι!Πυρακια;(ή πειρακια; )
-
Καλησπέρα και πάλι!
Αυτήν την φορά θα ήθελα να ρωτήσω την γνώμη σας σχετικά με το 'μπούκωμα'.
Πρώτα από όλα να ρωτήσω αν όντως υπάρχει σαν φαινόμενο και αν κάνει κακό στην ζωή του αμαξιού και έπειτα πως προκαλείται.
Κάποιοι φίλοι (που είναι και λίγο 'γκαζάκηδες') μου λένε πως μπουκώνω το αμάξι κάνοντας - κατ'εμέ - οικονομική οδήγηση και ότι θα πρέπει να πηγαίνω με πιο υψηλές στροφές. Εγώ αυτό που απαντάω είναι πως κάθε αμάξι σου δίνει τα δικά του μηνύματα για το πως να το διαχειριστείς και εκτός αυτού, παίζει ρόλο πάντα ο δρόμος και η κλίση που έχει.
Υπό φυσιολογικές λοιπόν συνθήκες αλλάζω στις 2,5-3 χιλιάδες στροφές.
Τί πιστεύετε;
-
viewtopic.php?f=6&t=49796
-
Πολύ χρήσιμα αυτά τα διαγράμματα αλλά να σκεφτόμαστε ότι άλλο η κατανάλωση και άλλο η ειδική κατανάλωση. Η ειδική κατανάλωση έχει να κάνει με το αν συμφέρει για την ίδια απόδοση (πχ για τα ~20-25 άλογα που χρειάζονται για να πηγαίνεις με 100χλμ σταθερά) να είσαι με 5η ή 4η. Σκεφτείτε όμως ότι με 5η θα πατάς πιο πολύ γκάζι ενώ με 4η θα έχεις περισσότερες στροφές αλλά θα πατάς λιγότερο γκάζι. Συμφέρει η 5η με λιγότερες στροφές και περισσότερο γκάζι γιατί θα είσαι στην καλή περιοχή (ή πιο κοντά σε αυτήν). Αν πατήσεις περισσότερο γκάζι με 4η θα επιταχύνεις άρα θα έχεις περισσότερη απόδοση (πιο πολλά άλογα) και δεν μπορείς να κάνεις σύγκριση με την προηγούμενη κατάσταση.
Οπότε τελικά για σταθερή ταχύτητα συμφέρει να κινείσαι με όσο χαμηλότερες στροφές μπορείς. Μετά, δεύτερο έρχεται το πόσο γκάζι πατάς.
Εννοείται ότι αν θέλεις να επιταχύνεις με 1000 στροφές ζορίζεις το αυτοκίνητο και του κάνεις κακό έστω κι αν μπορεί να μην αυξήσεις περισσότερο την κατανάλωση.
Στο αν συμφέρει περισσότερο σαν συνολική κατανάλωση της επιτάχυνσης να επιταχύνεις πιο αργά με την μεγάλη σχέση ή να κατεβάσεις να επιταχύνεις λίγο πιο γρήγορα και να ξαναβάλεις τη μεγάλη το διάγραμμα βοηθάει. Εννοείται ότι εξαρτάται από το ρυθμό επιτάχυνσης που θεωρείς λογικό/αποδεκτό αλλά βολεύει να είσαι στην περιοχή του διαγράμματος με την μέγιστη απόδοση. Δηλαδή επιταχύνεις με αρκετό γκάζι και σχετικά λίγες στροφές. Μόνο που αυτό στις πρώτες 2 σχέσεις παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα.... Με πρώτη πχ μόλις άφησες το συμπλέκτη και πας να πατήσεις γκάζι έχεις ήδη ανεβάσει στροφές και πρέπει να αλλάξεις σε 2α και εκεί με το που θα πατήσεις γκάζι πάλι το ίδιο οπότε δεν είναι πρακτικό... εγώ θα έλεγα ότι είναι αστείο/γελοίο/δύσκολο/βαρετό/ηλίθιο... Ανάλογα με το αυτοκίνητο ίσως συμφέρει εκκίνηση με 2α... Με αυτόματο τουλάχιστον αισθάνεσαι λιγότερο κόπανος, αλλάζει μόνο του ανάλογα με το πόσο το πατάς! -
Κανένας να απαντήσει στην ερώτησή μου 3 ποστ πάνω;
οδηγηση μονο στην πολη με μικρες ταχυτητες...
