-
Tώρα που έπιασαν τα κρύα παρατήρησα κάτι ανησυχητικό. Όταν ξεκινάω και είναι κρύο το αυτοκίνητο ακούγεται ένα γερό τρίξιμο από την ανάρτηση. Μόλις διανύσω κάποια km και ζεσταθεί ο ήχος εξαφανίζεται. Ακούγεται ακόμα και όταν βγάνω από το γκαράζ και με χαμηλή ταχύτητα κατεβαίνω από το πεζοδρόμιο τη στιγμή της συμπίεσης. Ακούω γνώμες.
-
Εγώ άλλαξα στα 50000 χλμ. Το αμάξι είχε αρχίσει να πηγαίνει σαν βάρκα ακόμα και με σχετικά μικρές ταχύτητες της τάξης των 80 km/h.
-
Ο χρήστης ioannism έγραψε:
Tώρα που έπιασαν τα κρύα παρατήρησα κάτι ανησυχητικό. Όταν ξεκινάω και είναι κρύο το αυτοκίνητο ακούγεται ένα γερό τρίξιμο από την ανάρτηση. Μόλις διανύσω κάποια km και ζεσταθεί ο ήχος εξαφανίζεται. Ακούγεται ακόμα και όταν βγάνω από το γκαράζ και με χαμηλή ταχύτητα κατεβαίνω από το πεζοδρόμιο τη στιγμή της συμπίεσης. Ακούω γνώμες.Λίγο λάδωμα ίσως; Εμένα έκαναν καινούρια αμορτισέρ ένα τρίξιμο στον πίσω αριστερό τροχό σε κάθε ανωμαλία του δρόμου. Με ένα σφίξιμο της βίδας και με λίγο λάδωμα δεν ξανάκουσα τίποτα εδώ και 10.000 χλμ.
-
Ωραία όλα αυτά. Για πείτε όμως και πώς καταλαβαίνουμε ότι τα αμορτισέρ θέουν αλλαγή? Τι θα παρατηρήσουμε δηλαδή που να μας κάνει να τα αλλάξουμε?
Κατά τα τακτικά service του αυτοκινήτου ελένχονται τα αμορτισέρ?
Τέλος η γρήγορη οδήγηση (εκτός από τα σαμαράκια) επιταχύνει τη φθορά τους? -
Σπρώχνεις προς τα κάτω το αυτοκίνητο πανω απο την ρόδα,αφήνεις και βλεπεις την επαναφορά.Αν μπαλαντζάρει πιθανώς υπάρχει πρόβλημα,αν ανεβαίνει σταθερά χωρίς αναπηδήσεις ειναι οκ.
Η γρήγορη οδήγηση σε στροφές φθείρει κυρίως τα σινεμπλόκ. -
Το πήγα σε αμορτησερόμετρο και μου έβγαλε γύρο στο 70%.Κατά τη γνώμη σας είναι αποδεκτό το ποσοστό αυτό?
-
change them......
-
Ο χρήστης ioannism έγραψε:
Το πήγα σε αμορτησερόμετρο και μου έβγαλε γύρο στο 70%.Κατά τη γνώμη σας είναι αποδεκτό το ποσοστό αυτό?Υπαρχει καποιο ποσοστό αναφορας ανα αυτοκινητο???? 'η ποιο ειναι το αποδεκτο ποσοστό γενικά ...ξερει καποιος???
-
αυτό το ποσοστό στα αμορτισερόμετρα δεν το έχω καταλάβει.... υποτίθεται ότι είναι το ποσοστό επαφής του ελαστικού με το δρόμο σε ορισμένο χρόνο. Δηλαδή κατα μέσο όρο χ% το ελαστικό εφάπτεται πλήρως με το δρόμο.
Το όργανο όμως σε τί πρότυπο 'δρόμο' αναφέρεται??? μου φαίνεται εξίσου ασαφές με το δείκτη οκτανίων ενός καυσίμου (πρότυπη μηχανή, πειράκια κλπ.)
Πιστεύω πως οι αναρτήσεις θέλουν άλλαγμα όταν το καταλαβαίνει κανείς με την οδήγηση.
-
Όπως γίνεται αντιληπτό και από τις γνώμες των φίλων εδώ φαίνεται ότι σταθερή απόσταση δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως κάποια δεδομένα. Μετά την πάροδο δυο ετών το λάδι του αμορτισέρ δεν είναι πλέον αυτό που αρχικά ήταν, εννοώντας ότι η επαφή του με τον αέρα έχει αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του, γεγονός που φαίνεται κυρίως στην διάρκειά τους. Ένα παλιό αμορτισέρ μαλακώνει πολύ πιο γρήγορα απόένα καινούριο. Από εκεί και πέρα, τα μηχανικά μέρη καταπονούνται αναλόγως με τον δρόμο και την διάρκεια (ανά μετακίνηση) χρήσης.
-
Πάντως Κώστα,ειδικά τα Bilstein,όταν παλιώσουν σκληραίνουν!!! Γιατι παρατηρείται αυτό?...Χάνουν τον αέρα τους?!!
-
Διευκρίνηση: Πως εννοείς ότι σκληραίνουν; Κοπανάνε ή το αμάξι είναι πιο σφιχτό γενικότερα;
-
Σφιχτό!Αλλά σε υπερθετικό βαθμό σκληρότητας!
Δεν τερματίζουν στα bump stops αν αυτό εννοείς! -
Δεν σκληραίνουν! Γίνονται ξερά σε υπέρτατο βαθμό σε μικρές, απότομες ανωμαλίες, ενω δεν μπορούν να ελέγξουν αποτελεσματικά τις μετακινήσεις του αμαξώματος σε ταλαντώσεις μικρών συχνοτήτων (π.χ. σε παρατεταμένες, στο φρενάρισμα κ.λ.π.)
-
Μιας και πέρασα πρόσφατα το νεα ιδιωτικά ΚΤΕΟ στο Μενιδι στο έντυπο που μου έδωσαν μετά τον έλεγχο τυπωμένο απο το Computer ανέφερε απόδωση των αμορτισέρ 68% και δεν μου είπαν οτι πρέπει να τα αλλάξω. Δυστυχώς δεν τους ειπα να ρυθμίσουν την σκληρώτητα στο μέγιστο για να δώ τη διαφορά αλλά δεν ηξερα την διαδικασία και νόμζα οτι θα το οδηγούσα εγώ στον έλεγχο. Εκεί ομως το παίρνουν αυτοί και το περνάν και στο τέλος σου δίνουν το χαρτί με τις μετρήσεις.
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Μιας και πέρασα πρόσφατα το νεα ιδιωτικά ΚΤΕΟ στο Μενιδι στο έντυπο που μου έδωσαν μετά τον έλεγχο τυπωμένο απο το Computer ανέφερε απόδωση των αμορτισέρ 68% και δεν μου είπαν οτι πρέπει να τα αλλάξω. Δυστυχώς δεν τους ειπα να ρυθμίσουν την σκληρώτητα στο μέγιστο για να δώ τη διαφορά αλλά δεν ηξερα την διαδικασία και νόμζα οτι θα το οδηγούσα εγώ στον έλεγχο. Εκεί ομως το παίρνουν αυτοί και το περνάν και στο τέλος σου δίνουν το χαρτί με τις μετρήσεις.Στην αντιστοιχη μετρηση μου εδωσαν αριστερο 90% και δεξί 80% , τα αμορτισερ ειναι ενος ετους , και οντως το δεξι κοπαναει περισσοτερο!!!
-
Τα αμπορτισερόμετρα που μετρούν πάνω στο αυτοκίνητο δεν μπορούν να έχουν αξιόπιστες μετρήσεις γιατί μετρούν και όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου (πχ. silent blocks - λάστιχα)
Με αυστηρή προυπόθεση τις ίδιες πιέσεις στα λάστιχα , μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν ενδεικτικές ή συγκριτικά . -
Ο χρήστης ioannism έγραψε:
Tώρα που έπιασαν τα κρύα παρατήρησα κάτι ανησυχητικό. Όταν ξεκινάω και είναι κρύο το αυτοκίνητο ακούγεται ένα γερό τρίξιμο από την ανάρτηση. Μόλις διανύσω κάποια km και ζεσταθεί ο ήχος εξαφανίζεται. Ακούγεται ακόμα και όταν βγάνω από το γκαράζ και με χαμηλή ταχύτητα κατεβαίνω από το πεζοδρόμιο τη στιγμή της συμπίεσης. Ακούω γνώμες.Ειναι πιθανον αυτο να οφειλεται στα silentblock. Αν εχουν ξεραθει τωρα με την υγρασια ακουγεται αυτο το τριξιμο. Αν δεν ενταθει το προβλημα μην ανησυχεις αλλιως ....
Εγω εχω 50000 χλμ και τα εχω ζορισει αρκετα (δεν ειναι δυνατον να εχεις 147 και να μην παιζεις εκτος αν εισαι γυναικα (το ξερω οτι θα τα ακουσω τωρα αλλα βλεπω πολλες 147 στα χερια του 'ασθενους' φιλου και ειμαι σιγουρος οτι για πολλες απο αυτες η εννοια οδηγικη απολαυση ειναι μεθοδος περιποιησης προσωπου )) και με το που κρυωσε ο καιρος που και που ακου καποια 'γκουπ' απο την αναρτηση. Νομιζω οτι πλησιαζει η ωρα για αλλαγη!!
-
Eμένα στην Corolla μου στα 40.000κμ πήγα και τα έκανα ανακατασκευή γιατί ήταν τελείως διαλυμένα.... τώρα έχω 60.000 και τα αμορτισέρ πάλι άρχισαν να μη μου αρέσουν... Την επόμενη θα πάω σε aftermarket....
-
Και εγώ πιστεύω οτι η μέτρηση του αμορτισέρ πάνω στο αυτοκίνητοδεν ειναι αξιόπιστη. Θυμάμαι όταν ειχα αγοράσει μιά Posche 25 χρόνια πριν οτι στο βιβλίο τηε ελεγε οτι για να μετρηθούν τα αμορτισερ πρέπει να βγούν απο το αυτοκίνητο.
πόσα km για αλλαγή αμορτησερ?