-
Παρακάτω η ανακοίνωση τύπου του Υπ.Μ.Ε.
'*Συνεχίστηκε και σήμερα ο κύκλος επαφών για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας με σύσκεψη στο ΥΜΕ, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης , ο υφυπουργός κ. Αν. Νεράντζης , ο ΓΓ του ΥΜΕ κ Ι.Γκόλιας οι καθηγητές του ΕΜΠ κκ Κανελαϊδης και Φραντζεσκάκης , οι εκπρόσωποι οργανώσεων για την οδική ασφάλεια (ΕΛΠΑ κ Δεσποτόπουλος, «ΠΕΖΗ» κ Σκλαβούνος , «ΕΥΘΥΤΑ» κ Θεοδώρου , «Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος» κα Ι. Κυριαζή , ο οδηγός αγώνων κ Αν.Μαρκουίζος- «Ιαβέρης» , ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ κ.Θ. Γαζούλης , ο δημοσιογράφος κ. Κ. Καββαθάς και ο βουλευτής- δημοσιογράφος κ. Αρ.Σταθάκης .
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης , ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τους στόχους του προγράμματος πενταετούς διάρκειας στο οποίο προχωρά άμεσα το ΥΜΕ, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα τουλάχιστον κατά 50% το 2010 σε σχέση με το 2000. Οι δράσεις του ΥΜΕ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας επικεντρώνονται σε πέντε άξονες, όπως περιγράφεται παρακάτω:Στρατηγικές δράσεις
- Οδηγός
• Ριζική αναδιοργάνωση του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης
Η συστηματική εκπαίδευση και η εξέταση των υποψηφίων οδηγών αποτελεί προϋπόθεση για τη οδήγηση με τρόπο που θα ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες και τις επιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων. Το σύστημα εξετάσεων θα προβλέπει την επαναληπτική εξέταση των οδηγών -ιδιαίτερα δε των επαγγελματιών- σε τακτά χρονικά διαστήματα και με τρόπο που να διασφαλίζει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα σε όλες τις διαδικασίες.
• Συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού
Τα όποια μέτρα για την οδική ασφάλεια απαιτούν τη συστηματική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Η εκστρατεία ενημέρωσης θα πρέπει να είναι συνεχής και συντονισμένη, με τη συμμετοχή κοινωνικών ομάδων και φορέων και έμφαση στους οδηγούς και τις μικρές ηλικίες.
- Όχημα
• Συντονισμός ενεργειών με στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οχημάτων.
Ο συστηματικός και λεπτομερής τεχνικός έλεγχος των οχημάτων και ο εξοπλισμός τους με μέσα που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών αποτελούν βασικές παραμέτρους για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας. Κύριος στόχος θα πρέπει να είναι η πρόληψη εμφάνισης επικίνδυνων συνθηκών για το όχημα αλλά και η μεγιστοποίηση της ασφάλειας του επιβάτη σε αυτό.
- Υποδομή
• Εντοπισμός των επικίνδυνων θέσεων του δικτύου και άρση των αιτιών επικινδυνότητας
Η ύπαρξη συγκεκριμένων σημείων αυξημένης επικινδυνότητας από πλευράς οδικής ασφάλειας είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο σε ένα οδικό δίκτυο. Η συστηματική μελέτη και ο εντοπισμός των σημείων αυτών, συνοδευόμενος από τη λήψη μέτρων για την άρση της επικινδυνότητας περιορίζει σημαντικά την ύπαρξη ατυχημάτων που οφείλονται σε επιμέρους παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την υποδομή του οδικού δικτύου.
• Συντήρηση οδικού δικτύου
Η συστηματική και τακτική συντήρηση της υποδομής του οδικού δικτύου προλαμβάνει την εμφάνιση επικίνδυνων καταστάσεων και συγκαταλέγεται στις προληπτικές ενέργειες για την αποφυγή ατυχημάτων. 4. Θέματα ελέγχου και οργάνωσης του συστήματος
• Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων απαιτείται συγκεκριμένος σχεδιασμός και προγραμματισμός. Για την εξασφάλιση του συντονισμού των δράσεων είναι αναγκαία η σύνταξη συγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, πενταετούς διάρκειας, το οποίο θα περιέχει συγκεκριμένες δράσεις και μέτρα για την επίτευξη προκαθορισμένων στόχων, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει και ένα σύστημα ποσοτικοποιημένης παρακολούθησης των αποτελεσμάτων εφαρμογής του σχεδίου.
• Εξασφάλιση συγκεκριμένων κονδυλίων για την οδική ασφάλεια
Η υλοποίηση των δράσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τους απαιτεί πόρους, χωρίς την ύπαρξη των οποίων είναι αδύνατο να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Τα κονδύλια αυτά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα και εξασφαλισμένα, μέσω ενός ειδικού ταμείου χρηματοδότησης, ώστε να είναι δυνατός ο προγραμματισμός και η συνέχεια των δράσεων.
• Μεθοδευμένη αστυνόμευση, με αυστηρές ποινές στους παραβάτες και θέσπιση συστήματος που θα εξασφαλίζει την είσπραξη των προστίμων
Η μεθοδευμένη αστυνόμευση, με συστηματικό τρόπο και διάρκεια, έχει αποδειχτεί ως ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας από τους οδηγούς. Η αστυνόμευση αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται από την επιβολή αυστηρών προστίμων και διοικητικών ποινών, με ταυτόχρονη δημιουργία μηχανισμού που θα εξασφαλίζει την είσπραξη των προστίμων.
- Μετά το ατύχημα
• Μείωση του χρόνου μετακίνησης των τραυματιών από τον τόπο του ατυχήματος στο νοσοκομείο
Ο χρόνος μετακίνησης των τραυματιών στο πλησιέστερο νοσοκομείο είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς οι πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα είναι οι πλέον κρίσιμες. Η ταχύτερη και καλύτερη διακομιδή των θυμάτων μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια και θα ελαχιστοποιήσει τις συνέπειες
• Βελτίωση του συστήματος στήριξης όσων υφίστανται άμεσα ή έμμεσα τις επιπτώσεις από την ύπαρξη θυμάτων στα τροχαία ατυχήματα
Η αντιμετώπιση των συνεπειών ενός τροχαίου ατυχήματος δεν περιορίζεται στην αποκατάσταση των τραυμάτων των παθόντων. Οι ίδιοι οι τραυματίες, οι μετέχοντες σε ένα ατύχημα αλλά και οι οικείοι τους έχουν συχνά ανάγκη ψυχικής υποστήριξης για την αντιμετώπιση της τραυματικής εμπειρίας. Ενδεικτικές επιμέρους ενέργειες
• Σύνταξη στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια (2005-2009), με έμφαση στην παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των προτεινόμενων δράσεων
• Αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ με κατεύθυνση στην επιβολή αυστηρών προστίμων και διοικητικών ποινών (ακινητοποίηση του οχήματος, αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας κλπ) και αποφυγή, κατά το δυνατόν, της ποινικής αντιμετώπισης των θεμάτων.
• Ενεργοποίηση και αναβάθμιση του «Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών» (point system).
• Αναβάθμιση των μικτών κλιμακίων ελέγχου (ΜΚΕ) με τη λειτουργία τους και κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες αλλά και τις νυχτερινές ώρες, την εντατικοποίηση των έλεγχων καθώς και τον εφοδιασμό τους με τον αναγκαίο εξοπλισμό.
• Δημιουργία ειδικού σώματος τροχαίας οδών και εγκατάσταση δικτύου με ραντάρ και κάμερες για εντατικοποίηση των ελέγχων
• Αύξηση της κατώτατης επιτρεπόμενης ηλικίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης λεωφορείου.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης :
“Η οδική ασφάλεια είναι τομέας πρώτης προτεραιότητας για την Κυβέρνηση. Γιατί αφορά ζωές. Τις ζωές των παιδιών μας. Γι’αυτό σχεδιάζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική για την οδική ασφάλεια, χωρίς αποσπασματικές ρυθμίσεις, χωρίς πρόσκαιρους και επιπόλαιους ελέγχους. Αντίθετα, με συγκεκριμένα μέτρα, με σαφής στόχους, με συντονισμό δράσεων και ασφαλώς με συστηματικούς ελέγχους, εκπονούμε το στρατηγικό σχέδιο της πενταετίας με στόχο την μείωση των ατυχημάτων για το 2010 σε 50%, σε σχέση με το 2000.
Είμαστε αποφασισμένοι να βάλουμε τέρμα στην ασυδοσία των επικίνδυνων οδηγών, για να προστατεύσουμε και τους ίδιους αλλά και τους άλλους συμπολίτες μας. Γιατί τα ατυχήματα δεν οφείλονται στην τύχη αλλά στην κακή οδήγηση. Οφείλονται πρωτίστως στα ανθρώπινα λάθη. Στην παραβίαση βασικών κανόνων οδήγησης, στον «ωχαδελφισμό», στην δήθεν μαγκιά.
Πρέπει να σας πω ότι, εάν φοράμε κράνη, βάζουμε τις ζώνες μας, δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας και δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, τότε ακαριαία οι θάνατοι από τα ατυχήματα πέφτουν περισσότερο από 50%.
Τελείωσαν όμως τα ψέματα. Όποιοι οδηγοί θα συμπεριφέρονται αντικοινωνικά, όποιοι οδηγούν επικίνδυνα, θα υποστούν και τις ανάλογες συνέπειες απ’την πολιτεία. Και σας βεβαιώ, το τίμημα αυτό θα είναι πολύ υψηλό”. *
Από το Γραφείο Τύπου Υπ.Μ.Ε.
Τα σχόλια δικά σας...
-
Παρακάτω η ανακοίνωση τύπου του Υπ.Μ.Ε.
'*Συνεχίστηκε και σήμερα ο κύκλος επαφών για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας με σύσκεψη στο ΥΜΕ, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης , ο υφυπουργός κ. Αν. Νεράντζης , ο ΓΓ του ΥΜΕ κ Ι.Γκόλιας οι καθηγητές του ΕΜΠ κκ Κανελαϊδης και Φραντζεσκάκης , οι εκπρόσωποι οργανώσεων για την οδική ασφάλεια (ΕΛΠΑ κ Δεσποτόπουλος, «ΠΕΖΗ» κ Σκλαβούνος , «ΕΥΘΥΤΑ» κ Θεοδώρου , «Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος» κα Ι. Κυριαζή , ο οδηγός αγώνων κ Αν.Μαρκουίζος- «Ιαβέρης» , ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ κ.Θ. Γαζούλης , ο δημοσιογράφος κ. Κ. Καββαθάς και ο βουλευτής- δημοσιογράφος κ. Αρ.Σταθάκης .
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης , ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τους στόχους του προγράμματος πενταετούς διάρκειας στο οποίο προχωρά άμεσα το ΥΜΕ, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα τουλάχιστον κατά 50% το 2010 σε σχέση με το 2000. Οι δράσεις του ΥΜΕ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας επικεντρώνονται σε πέντε άξονες, όπως περιγράφεται παρακάτω:Στρατηγικές δράσεις
- Οδηγός
• Ριζική αναδιοργάνωση του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης
Η συστηματική εκπαίδευση και η εξέταση των υποψηφίων οδηγών αποτελεί προϋπόθεση για τη οδήγηση με τρόπο που θα ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες και τις επιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων. Το σύστημα εξετάσεων θα προβλέπει την επαναληπτική εξέταση των οδηγών -ιδιαίτερα δε των επαγγελματιών- σε τακτά χρονικά διαστήματα και με τρόπο που να διασφαλίζει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα σε όλες τις διαδικασίες.
• Συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού
Τα όποια μέτρα για την οδική ασφάλεια απαιτούν τη συστηματική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Η εκστρατεία ενημέρωσης θα πρέπει να είναι συνεχής και συντονισμένη, με τη συμμετοχή κοινωνικών ομάδων και φορέων και έμφαση στους οδηγούς και τις μικρές ηλικίες.
- Όχημα
• Συντονισμός ενεργειών με στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οχημάτων.
Ο συστηματικός και λεπτομερής τεχνικός έλεγχος των οχημάτων και ο εξοπλισμός τους με μέσα που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών αποτελούν βασικές παραμέτρους για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας. Κύριος στόχος θα πρέπει να είναι η πρόληψη εμφάνισης επικίνδυνων συνθηκών για το όχημα αλλά και η μεγιστοποίηση της ασφάλειας του επιβάτη σε αυτό.
- Υποδομή
• Εντοπισμός των επικίνδυνων θέσεων του δικτύου και άρση των αιτιών επικινδυνότητας
Η ύπαρξη συγκεκριμένων σημείων αυξημένης επικινδυνότητας από πλευράς οδικής ασφάλειας είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο σε ένα οδικό δίκτυο. Η συστηματική μελέτη και ο εντοπισμός των σημείων αυτών, συνοδευόμενος από τη λήψη μέτρων για την άρση της επικινδυνότητας περιορίζει σημαντικά την ύπαρξη ατυχημάτων που οφείλονται σε επιμέρους παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την υποδομή του οδικού δικτύου.
• Συντήρηση οδικού δικτύου
Η συστηματική και τακτική συντήρηση της υποδομής του οδικού δικτύου προλαμβάνει την εμφάνιση επικίνδυνων καταστάσεων και συγκαταλέγεται στις προληπτικές ενέργειες για την αποφυγή ατυχημάτων. 4. Θέματα ελέγχου και οργάνωσης του συστήματος
• Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων απαιτείται συγκεκριμένος σχεδιασμός και προγραμματισμός. Για την εξασφάλιση του συντονισμού των δράσεων είναι αναγκαία η σύνταξη συγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, πενταετούς διάρκειας, το οποίο θα περιέχει συγκεκριμένες δράσεις και μέτρα για την επίτευξη προκαθορισμένων στόχων, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει και ένα σύστημα ποσοτικοποιημένης παρακολούθησης των αποτελεσμάτων εφαρμογής του σχεδίου.
• Εξασφάλιση συγκεκριμένων κονδυλίων για την οδική ασφάλεια
Η υλοποίηση των δράσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τους απαιτεί πόρους, χωρίς την ύπαρξη των οποίων είναι αδύνατο να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Τα κονδύλια αυτά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα και εξασφαλισμένα, μέσω ενός ειδικού ταμείου χρηματοδότησης, ώστε να είναι δυνατός ο προγραμματισμός και η συνέχεια των δράσεων.
• Μεθοδευμένη αστυνόμευση, με αυστηρές ποινές στους παραβάτες και θέσπιση συστήματος που θα εξασφαλίζει την είσπραξη των προστίμων
Η μεθοδευμένη αστυνόμευση, με συστηματικό τρόπο και διάρκεια, έχει αποδειχτεί ως ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας από τους οδηγούς. Η αστυνόμευση αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται από την επιβολή αυστηρών προστίμων και διοικητικών ποινών, με ταυτόχρονη δημιουργία μηχανισμού που θα εξασφαλίζει την είσπραξη των προστίμων.
- Μετά το ατύχημα
• Μείωση του χρόνου μετακίνησης των τραυματιών από τον τόπο του ατυχήματος στο νοσοκομείο
Ο χρόνος μετακίνησης των τραυματιών στο πλησιέστερο νοσοκομείο είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς οι πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα είναι οι πλέον κρίσιμες. Η ταχύτερη και καλύτερη διακομιδή των θυμάτων μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια και θα ελαχιστοποιήσει τις συνέπειες
• Βελτίωση του συστήματος στήριξης όσων υφίστανται άμεσα ή έμμεσα τις επιπτώσεις από την ύπαρξη θυμάτων στα τροχαία ατυχήματα
Η αντιμετώπιση των συνεπειών ενός τροχαίου ατυχήματος δεν περιορίζεται στην αποκατάσταση των τραυμάτων των παθόντων. Οι ίδιοι οι τραυματίες, οι μετέχοντες σε ένα ατύχημα αλλά και οι οικείοι τους έχουν συχνά ανάγκη ψυχικής υποστήριξης για την αντιμετώπιση της τραυματικής εμπειρίας. Ενδεικτικές επιμέρους ενέργειες
• Σύνταξη στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια (2005-2009), με έμφαση στην παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των προτεινόμενων δράσεων
• Αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ με κατεύθυνση στην επιβολή αυστηρών προστίμων και διοικητικών ποινών (ακινητοποίηση του οχήματος, αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας κλπ) και αποφυγή, κατά το δυνατόν, της ποινικής αντιμετώπισης των θεμάτων.
• Ενεργοποίηση και αναβάθμιση του «Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών» (point system).
• Αναβάθμιση των μικτών κλιμακίων ελέγχου (ΜΚΕ) με τη λειτουργία τους και κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες αλλά και τις νυχτερινές ώρες, την εντατικοποίηση των έλεγχων καθώς και τον εφοδιασμό τους με τον αναγκαίο εξοπλισμό.
• Δημιουργία ειδικού σώματος τροχαίας οδών και εγκατάσταση δικτύου με ραντάρ και κάμερες για εντατικοποίηση των ελέγχων
• Αύξηση της κατώτατης επιτρεπόμενης ηλικίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης λεωφορείου.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης :
“Η οδική ασφάλεια είναι τομέας πρώτης προτεραιότητας για την Κυβέρνηση. Γιατί αφορά ζωές. Τις ζωές των παιδιών μας. Γι’αυτό σχεδιάζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική για την οδική ασφάλεια, χωρίς αποσπασματικές ρυθμίσεις, χωρίς πρόσκαιρους και επιπόλαιους ελέγχους. Αντίθετα, με συγκεκριμένα μέτρα, με σαφής στόχους, με συντονισμό δράσεων και ασφαλώς με συστηματικούς ελέγχους, εκπονούμε το στρατηγικό σχέδιο της πενταετίας με στόχο την μείωση των ατυχημάτων για το 2010 σε 50%, σε σχέση με το 2000.
Είμαστε αποφασισμένοι να βάλουμε τέρμα στην ασυδοσία των επικίνδυνων οδηγών, για να προστατεύσουμε και τους ίδιους αλλά και τους άλλους συμπολίτες μας. Γιατί τα ατυχήματα δεν οφείλονται στην τύχη αλλά στην κακή οδήγηση. Οφείλονται πρωτίστως στα ανθρώπινα λάθη. Στην παραβίαση βασικών κανόνων οδήγησης, στον «ωχαδελφισμό», στην δήθεν μαγκιά.
Πρέπει να σας πω ότι, εάν φοράμε κράνη, βάζουμε τις ζώνες μας, δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας και δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, τότε ακαριαία οι θάνατοι από τα ατυχήματα πέφτουν περισσότερο από 50%.
Τελείωσαν όμως τα ψέματα. Όποιοι οδηγοί θα συμπεριφέρονται αντικοινωνικά, όποιοι οδηγούν επικίνδυνα, θα υποστούν και τις ανάλογες συνέπειες απ’την πολιτεία. Και σας βεβαιώ, το τίμημα αυτό θα είναι πολύ υψηλό”. *
Από το Γραφείο Τύπου Υπ.Μ.Ε.
Τα σχόλια δικά σας...
-
Παρακάτω η ανακοίνωση τύπου του Υπ.Μ.Ε.
'*Συνεχίστηκε και σήμερα ο κύκλος επαφών για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας με σύσκεψη στο ΥΜΕ, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης , ο υφυπουργός κ. Αν. Νεράντζης , ο ΓΓ του ΥΜΕ κ Ι.Γκόλιας οι καθηγητές του ΕΜΠ κκ Κανελαϊδης και Φραντζεσκάκης , οι εκπρόσωποι οργανώσεων για την οδική ασφάλεια (ΕΛΠΑ κ Δεσποτόπουλος, «ΠΕΖΗ» κ Σκλαβούνος , «ΕΥΘΥΤΑ» κ Θεοδώρου , «Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος» κα Ι. Κυριαζή , ο οδηγός αγώνων κ Αν.Μαρκουίζος- «Ιαβέρης» , ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ κ.Θ. Γαζούλης , ο δημοσιογράφος κ. Κ. Καββαθάς και ο βουλευτής- δημοσιογράφος κ. Αρ.Σταθάκης .
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης , ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τους στόχους του προγράμματος πενταετούς διάρκειας στο οποίο προχωρά άμεσα το ΥΜΕ, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα τουλάχιστον κατά 50% το 2010 σε σχέση με το 2000. Οι δράσεις του ΥΜΕ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας επικεντρώνονται σε πέντε άξονες, όπως περιγράφεται παρακάτω:Στρατηγικές δράσεις
- Οδηγός
• Ριζική αναδιοργάνωση του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης
Η συστηματική εκπαίδευση και η εξέταση των υποψηφίων οδηγών αποτελεί προϋπόθεση για τη οδήγηση με τρόπο που θα ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες και τις επιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων. Το σύστημα εξετάσεων θα προβλέπει την επαναληπτική εξέταση των οδηγών -ιδιαίτερα δε των επαγγελματιών- σε τακτά χρονικά διαστήματα και με τρόπο που να διασφαλίζει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα σε όλες τις διαδικασίες.
• Συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού
Τα όποια μέτρα για την οδική ασφάλεια απαιτούν τη συστηματική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Η εκστρατεία ενημέρωσης θα πρέπει να είναι συνεχής και συντονισμένη, με τη συμμετοχή κοινωνικών ομάδων και φορέων και έμφαση στους οδηγούς και τις μικρές ηλικίες.
- Όχημα
• Συντονισμός ενεργειών με στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οχημάτων.
Ο συστηματικός και λεπτομερής τεχνικός έλεγχος των οχημάτων και ο εξοπλισμός τους με μέσα που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών αποτελούν βασικές παραμέτρους για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας. Κύριος στόχος θα πρέπει να είναι η πρόληψη εμφάνισης επικίνδυνων συνθηκών για το όχημα αλλά και η μεγιστοποίηση της ασφάλειας του επιβάτη σε αυτό.
- Υποδομή
• Εντοπισμός των επικίνδυνων θέσεων του δικτύου και άρση των αιτιών επικινδυνότητας
Η ύπαρξη συγκεκριμένων σημείων αυξημένης επικινδυνότητας από πλευράς οδικής ασφάλειας είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο σε ένα οδικό δίκτυο. Η συστηματική μελέτη και ο εντοπισμός των σημείων αυτών, συνοδευόμενος από τη λήψη μέτρων για την άρση της επικινδυνότητας περιορίζει σημαντικά την ύπαρξη ατυχημάτων που οφείλονται σε επιμέρους παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την υποδομή του οδικού δικτύου.
• Συντήρηση οδικού δικτύου
Η συστηματική και τακτική συντήρηση της υποδομής του οδικού δικτύου προλαμβάνει την εμφάνιση επικίνδυνων καταστάσεων και συγκαταλέγεται στις προληπτικές ενέργειες για την αποφυγή ατυχημάτων. 4. Θέματα ελέγχου και οργάνωσης του συστήματος
• Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων απαιτείται συγκεκριμένος σχεδιασμός και προγραμματισμός. Για την εξασφάλιση του συντονισμού των δράσεων είναι αναγκαία η σύνταξη συγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, πενταετούς διάρκειας, το οποίο θα περιέχει συγκεκριμένες δράσεις και μέτρα για την επίτευξη προκαθορισμένων στόχων, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει και ένα σύστημα ποσοτικοποιημένης παρακολούθησης των αποτελεσμάτων εφαρμογής του σχεδίου.
• Εξασφάλιση συγκεκριμένων κονδυλίων για την οδική ασφάλεια
Η υλοποίηση των δράσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τους απαιτεί πόρους, χωρίς την ύπαρξη των οποίων είναι αδύνατο να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Τα κονδύλια αυτά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα και εξασφαλισμένα, μέσω ενός ειδικού ταμείου χρηματοδότησης, ώστε να είναι δυνατός ο προγραμματισμός και η συνέχεια των δράσεων.
• Μεθοδευμένη αστυνόμευση, με αυστηρές ποινές στους παραβάτες και θέσπιση συστήματος που θα εξασφαλίζει την είσπραξη των προστίμων
Η μεθοδευμένη αστυνόμευση, με συστηματικό τρόπο και διάρκεια, έχει αποδειχτεί ως ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας από τους οδηγούς. Η αστυνόμευση αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται από την επιβολή αυστηρών προστίμων και διοικητικών ποινών, με ταυτόχρονη δημιουργία μηχανισμού που θα εξασφαλίζει την είσπραξη των προστίμων.
- Μετά το ατύχημα
• Μείωση του χρόνου μετακίνησης των τραυματιών από τον τόπο του ατυχήματος στο νοσοκομείο
Ο χρόνος μετακίνησης των τραυματιών στο πλησιέστερο νοσοκομείο είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς οι πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα είναι οι πλέον κρίσιμες. Η ταχύτερη και καλύτερη διακομιδή των θυμάτων μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια και θα ελαχιστοποιήσει τις συνέπειες
• Βελτίωση του συστήματος στήριξης όσων υφίστανται άμεσα ή έμμεσα τις επιπτώσεις από την ύπαρξη θυμάτων στα τροχαία ατυχήματα
Η αντιμετώπιση των συνεπειών ενός τροχαίου ατυχήματος δεν περιορίζεται στην αποκατάσταση των τραυμάτων των παθόντων. Οι ίδιοι οι τραυματίες, οι μετέχοντες σε ένα ατύχημα αλλά και οι οικείοι τους έχουν συχνά ανάγκη ψυχικής υποστήριξης για την αντιμετώπιση της τραυματικής εμπειρίας. Ενδεικτικές επιμέρους ενέργειες
• Σύνταξη στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια (2005-2009), με έμφαση στην παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των προτεινόμενων δράσεων
• Αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ με κατεύθυνση στην επιβολή αυστηρών προστίμων και διοικητικών ποινών (ακινητοποίηση του οχήματος, αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας κλπ) και αποφυγή, κατά το δυνατόν, της ποινικής αντιμετώπισης των θεμάτων.
• Ενεργοποίηση και αναβάθμιση του «Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών» (point system).
• Αναβάθμιση των μικτών κλιμακίων ελέγχου (ΜΚΕ) με τη λειτουργία τους και κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες αλλά και τις νυχτερινές ώρες, την εντατικοποίηση των έλεγχων καθώς και τον εφοδιασμό τους με τον αναγκαίο εξοπλισμό.
• Δημιουργία ειδικού σώματος τροχαίας οδών και εγκατάσταση δικτύου με ραντάρ και κάμερες για εντατικοποίηση των ελέγχων
• Αύξηση της κατώτατης επιτρεπόμενης ηλικίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης λεωφορείου.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης :
“Η οδική ασφάλεια είναι τομέας πρώτης προτεραιότητας για την Κυβέρνηση. Γιατί αφορά ζωές. Τις ζωές των παιδιών μας. Γι’αυτό σχεδιάζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική για την οδική ασφάλεια, χωρίς αποσπασματικές ρυθμίσεις, χωρίς πρόσκαιρους και επιπόλαιους ελέγχους. Αντίθετα, με συγκεκριμένα μέτρα, με σαφής στόχους, με συντονισμό δράσεων και ασφαλώς με συστηματικούς ελέγχους, εκπονούμε το στρατηγικό σχέδιο της πενταετίας με στόχο την μείωση των ατυχημάτων για το 2010 σε 50%, σε σχέση με το 2000.
Είμαστε αποφασισμένοι να βάλουμε τέρμα στην ασυδοσία των επικίνδυνων οδηγών, για να προστατεύσουμε και τους ίδιους αλλά και τους άλλους συμπολίτες μας. Γιατί τα ατυχήματα δεν οφείλονται στην τύχη αλλά στην κακή οδήγηση. Οφείλονται πρωτίστως στα ανθρώπινα λάθη. Στην παραβίαση βασικών κανόνων οδήγησης, στον «ωχαδελφισμό», στην δήθεν μαγκιά.
Πρέπει να σας πω ότι, εάν φοράμε κράνη, βάζουμε τις ζώνες μας, δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας και δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, τότε ακαριαία οι θάνατοι από τα ατυχήματα πέφτουν περισσότερο από 50%.
Τελείωσαν όμως τα ψέματα. Όποιοι οδηγοί θα συμπεριφέρονται αντικοινωνικά, όποιοι οδηγούν επικίνδυνα, θα υποστούν και τις ανάλογες συνέπειες απ’την πολιτεία. Και σας βεβαιώ, το τίμημα αυτό θα είναι πολύ υψηλό”. *
Από το Γραφείο Τύπου Υπ.Μ.Ε.
Τα σχόλια δικά σας...
-
'Όπου ακους πολλά κεράσια, κράτα μικρό καλάθι'
-
Πάντα αυτού του τύπου οι εξαγγελίες δεν γίνονται; Θα παρθούν μέτρα, βέβαια, αλλά θα είναι του στυλ 'κάμερες στο πέταλο' και καραούλι για 'εγκληματίες που πάνε με υπερβολική ταχύτητα' στο τέλος ευθειών 3 -4 χιλιομέτρων με 3 λωρίδες και διάζωμα...
-
Στο τέλος ξουρίζουν τον γαμπρό.....
Ας δούμε τι θα πραγματοποιοηθεί από όλα αυτά και το συζητάμε....
-
Φυσικά αν δεν παραβιάζουμε κανένα άρθρο του ΚΟΚ δεν θα προκληθεί ατύχημα. Έχοντας π.χ. όριο 50 για πολλά km στο κάστρο του Πλαταμώνα, το λιγότερο που μπορεί να κάνει είναι να με στείλει στο ψυχιατρείο. Και πρόσφατα έμαθα ότι έσπειραν κάμερες στο συγκεκριμένο σημείο για να είναι σίγουροι ότι δεν θα γράψουν μόνο τους ψυχάκιδες που 200ρίζουν στην ανοιχτή εθνική, αλλά και τον απλό οικογενειάρχη που σαφώς δεν ξέρει ότι πρέπει να πηγαίνει με 2α στην εθνική!
Περιμένω να διαβάσω το editorial του ΚΚ στους επόμενους 4Τ προτού βεβαιωθώ ότι έγινε κι αυτός συγγενής με τον Μεγάλο Αδερφό. -
Απ ολα αυτα τα προστιμα κ οι καμερες θα υλοποιηθουν ..
Τα αλλα δεν εχουν ψωμι..Το ολο σκηνικο με τα προστιμα κ την αυστηροτητα ειναι σταχτη στα ματια, ξαφνικα ειχαμε αναγκη τοσους πολλους αστυνομικους?
Να τους κανουμε τι? Να κυνηγανε αυτους που πανε με 150 στις ευθειες?
Η να γραψουν αυτον που περναει το κοκκινο 4 το βραδυ σε κανα ξεχασμενο στενο?Κ κατι αλλο> Ολα ωραια για την επανεξεταση οδηγων αλλα με το να πηγαινω με 20 στο Χαλανδι δεν θα δειξει τι οδηγος ειμαι...
Αυτη την καραμελα με τους αστυνομους κ την οδικη ασφαλεια βαρεθηκα να την ακουω.. Οπου φτιαχτηκε δρομος γιατι ξαφνικα μειωθηκαν τα ατυχηματα??? Κ τι σοι μελετες χρειαζονται ακομα για να εντοπισθουν τα επικυνδινα σημεια??? Πασιγνωστα ειναι.
-
-
Σωστό σαν μέτρο. Και -φυσικά- η υλοποίηση θα είναι η γνωστή, ακόμα περισσότερα 'μαύρα' χρήματα για τους υπαλλήλους του Υπουργείου, ακόμα πιο πολλά χρήματα από τις 'τυπικές' ιατρικές εξετάσεις.
-
Έλεγχος οχημάτων; Με ποιο τρόπο, τον ήδη γνωστό; καλά... Και πως θα εξοπλιστούν τα οχήματα με μέσα που αυξάνουν την ασφάλεια; Θα επιβάλλουμε στην ΕλλάΝΤα την υποχρεωτική τοποθέτηση ABS κλπ; καλά...
3.Λες και δεν τα γνωρίζουμε ήδη. Ας φτιάξουμε αυτά που γνωρίζουμε και βλέπουμε για τα άλλα. Λέω τώρα, δεν κοιτάμε -επίσης-, να βρούμε ποιοι είναι και αυτοί που ανοίγουν τρύπες και εγκάρσια αυλάκια στο οδόστρωμα και να τους συνετίσουμε;
4.Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας: Λόγια, λόγια, λόγια... Εξασφάλιση συγκεκριμένων κονδυλίων για την οδική ασφάλεια: Άντε να δούμε και κανένα ακόμα χαράτσι είτε με το λογαριασμό της ΔΕΗ, ή την αύξηση των διοδίων (λες και δεν τα πληρώνουμε ήδη). Αστυνόμευση: Ακόμα πιο πολλά ραντάρ κυρίως για είσπραξη...
5.Θα κάνουν το ΕΚΑΒ πιο αξιόπιστο και γρήγορο; καλά...
Τελικό συμπέρασμα: Όπως πάντα, λόγια, λόγια, λόγια... Και φυσικά στους δρόμους θα συνεχίσουν να:
1.Κυκλοφορούν δίτροχα και τετράτροχα με χαλασμένα φανάρια,
2.Κυκλοφορούν αυτοκίνητα με μόνιμα αναμμένους τους προβολείς ομίχλης,
3.Κυκλοφορούν δίτροχα και τετράτροχα με εκκωφαντικές εξατμίσεις,
4.Σκοτώνονται άδικα άνθρωποι από τις γνωστές κακοτεχνίες και την ελλιπέστατη σήμανση,
5.Κυκλοφορούν αδέσποτα που προκαλούν ατυχήματα,
6.Κυκλοφορούν κακοσυντηρημένα και επικίνδυνα αυτοκίνητα,
7.Παρκάρουν οι οδηγοί τα οχήματά τους σε επικίνδυνα σημεία (γωνίες και λεωφόρους)
και τόσα άλλα ακόμα...**
Η αλήθεια είναι ότι, είναι θετικό βήμα το γεγονός ότι έγινε πρόσκληση σε ανθρώπους σχετικούς με το αντικείμενο. Κυρίως χάρηκα που είδα -αν δεν κάνω λάθος- στο τραπέζι και τους Κ.Κ. και Α.Σ. Δε θέλω να είμαι απαισιόδοξος, απλά είμαι πάρα πολύ επιφυλλακτικός, ίσως όμως αυτή να είναι η φορά που θα προχωρήσουμε κάπως πιο 'Ευρωπαϊκά'.
** -
-
Ο χρήστης alfista έγραψε:
Φυσικά αν δεν παραβιάζουμε κανένα άρθρο του ΚΟΚ δεν θα προκληθεί ατύχημα. Έχοντας π.χ. όριο 50 για πολλά km στο κάστρο του Πλαταμώνα, το λιγότερο που μπορεί να κάνει είναι να με στείλει στο ψυχιατρείο. Και πρόσφατα έμαθα ότι έσπειραν κάμερες στο συγκεκριμένο σημείο για να είναι σίγουροι ότι δεν θα γράψουν μόνο τους ψυχάκιδες που 200ρίζουν στην ανοιχτή εθνική, αλλά και τον απλό οικογενειάρχη που σαφώς δεν ξέρει ότι πρέπει να πηγαίνει με 2α στην εθνική!
Περιμένω να διαβάσω το editorial του ΚΚ στους επόμενους 4Τ προτού βεβαιωθώ ότι έγινε κι αυτός συγγενής με τον Μεγάλο Αδερφό.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩς ΟΠΩς ΤΑ ΛΕΣ...ΤΡΑΒΙΕΜΑΙ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ (ΠΛΗΜΕΛΗΜΑ) ΕΠΕΙΔΗ ΠΗΓΑΙΝΑ ΜΕ 97ΧΛΜ,ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ ΝΤΑΛΙΚΑΣ...
-
Αφήστε να δούμε τι θα γίνει και μετά σχολιάζουμε...
Εγώ πιστεύω πως τώρα υπάρχει πολιτική βούληση...
-
Η συστηματική εκπαίδευση και η εξέταση των υποψηφίων οδηγών αποτελεί προϋπόθεση για τη οδήγηση με τρόπο που θα ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες και τις επιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων. Το σύστημα εξετάσεων θα προβλέπει την επαναληπτική εξέταση των οδηγών -ιδιαίτερα δε των επαγγελματιών- σε τακτά χρονικά διαστήματα και με τρόπο που να διασφαλίζει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα σε όλες τις διαδικασίες.
Καποιοι μαλλον μας περναν για πολυ μαλ@#$%κες...
Μεχρι και οι πετρες γνωριζουν για το ηθος των υπαλληλων του υπουργειου μεταφορων που δινει τα διπλωματα, οποτε λεει ο υπουργος...
Μιας που δε τα παιρνετε χοντρα αντε να σας δωσω και επανεξεταση μηπως σας φτασουν.Πολυ ακριβεια αδερφε....!
Αντι να κανει κατι μηπως αλλαξει η κατασταση και σταματησουν να κυκλοφορουν ΠΑΝΤΟΥ χαροι (συνηθως γενους θηλυκου ) κοιτα τι κανει...ρε ουστ...... -
Δεν το γνωρίζω αλλά μου φαίνεται ότι είναι η 1η φορά που φωνάζουν μια ομάδα ειδικευμένων ανθρώπων σχετικών με το θέμα για να συζητήσουν και να συμβουλέψουν. Σαν να λέμε ότι είναι η πρώτη φορά που φαίνεται να ανοίγουν τα αυτιά και το μυαλό τους.
Αυτό το γεγονός είναι αρκετά ελπιδοφόρο, αλλά σίγουρα στην Ελλάδα ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε είναι ότι ο πιο σύντομος δρόμος μεταξύ του σημείου Α (λόγια-υποσχέσεις) και του σημείου Β (πράξεις-έργα) είναι αυτός με τις στροφές, όπου το αυτοκίνητο τελικά μένει από 'βενζίνη'(μάσα) στο ενδιάμεσο και βέβαια δεν φτάνει ποτέ στο σημείο Β.
Για να δούμε...
-
Ομολογώ ότι στην αρχή διαβάζοντας τους συμμετέχοντες και τις διαπιστώσεις άρχισα να ελπίζω αλλά όσο το διάβασμα προχωρούσε άρχισα να αμφιβάλλω. Όταν διαβάζεις ξανά για αυστηρότερους ελέγχους που θα οδηγούν σε ακινητοποίηση του οχήματος και όχι του οδηγού καταλαβαίνεις τι θέλουν να κάνουν. Μάλλον τα ταμεία θέλουν γέμισμα!!!
Τον παραβάτη να ακινητοποιούν όχι το αμάξι. Ο καβαλάρης δεν πάει καλά και βάζουμε το άλογο στον στύλο ενώ ο καβαλάρης παίρνει άλλο και κινείται απρόσκοπτα!!!! Απλά δεν βλέπω αλλαγή νοοτροπίας οπότε τι;
Μακάρι να κάνω λάθος δεν εύχομαι να αποτύχει καμία κυβέρνηση γιατί χάνονται χρόνια και ευκαιρίες για όλους μας.
Θα έπαιρνα αυτά τα λόγια του υπουργού πολύ πιο σοβαρά αν έλεγε π.χ. ότι ένα μέτρο με άμεση υλοποίηση είναι η προμήθεια 10 ελικοπτέρων για άμεση διακομιδή των τραυματιών των τροχαίων και εμφάνιζε και ένα χάρτη με τα σημεία που θα εδρεύουν σε ελικοδρόμια κατά μήκων τουλάχιστον των Εθνικών δρόμων και καίριων σημείων των μεγαλουπόλεων μας.Ο φίλος μα έχει δίκιο ότι στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό αλλά τα μηνύματα δεν είναι πολύ ενθαρρυντικά. Ίδωμεν.
Αλήθεια υπάρχουν προδιαγραφές με το τι πρέπει να διαθέτει ένα γραφείο εκμάθησης οδήγησης; Άλλα είναι εντελώς άδεια άλλα έχουν έναν κινητήρα σε τομή άλλα έχουν και κάτι παραπάνω. Δηλαδή ένα αμάξι με διπλά πετάλια φτάνει;
Φυσικά για προσομοιωτές ούτε λόγος!!!! -
Ôï êáëýôåñï ðïõ Ý÷ïõìå íá êÜíïõìå åßíáé íá ðåñéìÝíïõìå íá äïýìå ôé Ý÷ïõí óêïðü íá êÜíïõí áõôïß ïé êýñéïé ðïõ êÜèïíôáé óôéò ìåãÜëåò êáñÝêëåò.¶ëëòóôå äåí ìðïñïýìå íá êÜíïõìå êáé ôßðïôá äéáöïñåôéêü.
ÕðïìïíÞ ëïéðüí êáé êïõñÜãéï. -
Ο χρήστης sotiropul έγραψε:
[
Καποιοι μαλλον μας περναν για πολυ μαλ@#$%κες...
Μεχρι και οι πετρες γνωριζουν για το ηθος των υπαλληλων του υπουργειου μεταφορων που δινει τα διπλωματα, οποτε λεει ο υπουργος...
Μιας που δε τα παιρνετε χοντρα αντε να σας δωσω και επανεξεταση μηπως σας φτασουν.Πολυ ακριβεια αδερφε....!
Αντι να κανει κατι μηπως αλλαξει η κατασταση και σταματησουν να κυκλοφορουν ΠΑΝΤΟΥ χαροι (συνηθως γενους θηλυκου ) κοιτα τι κανει...ρε ουστ......ειναι γεγονος οτι εδω και πολλα χρονια [απο την δεκαετια του 80] η διαφθορα με την εννοια του χρηματισμου σε καθε τομεα της δημοσιας διοικησης που εχει σχεση με την εξυπηρετηση και τον ελεγχο των δραστηριοτητων των πολιτων [εφοριες-πολεοδομιες-μεταφορες-υγεια-κλπ κλπ κλπ] εχει τοσο βαθεια ριζωσει ωστε δεν υπαρχει περιπτωση να βρεθει κυβερνηση εκλεγμενη απο τον λαο που να εχει την βουληση να την σταματησει αφου θα καταρρευσει αμμεσως.
μονο σε δυο περιπτωσεις θα μπορουσε να γινει κατι τετοιο.....η μια ειναι ενα πραξικοπημα που μονο σαν ανεκδοτο μπορει κανεις να το αναφερει ενω η αλλη ειναι αντι να εκλεγουμε εμεις τους κυβερνητες μας και με το δεδομενο οτι οι επιλογες μας αυτες εχουν αποδειχθει εξαιρετικα ατυχεις αφου τα προβληματα αντι να λυνωνται διογκωνονται να μας κυβερνουν ξενοι οι οποιοι δεν θα φοβουνται το πολιτικο κοστος........επειδη ομως και αυτο, με τα σημερινα δεδομενα τουλαχιστον, ακουγεται ως ανεκδοτο ας σταματησουμε να γκρινιαζουμε γιατι εμεις ως πολιτες ειμαστε το κρατος και φερουμε ακεραια την ευθυνη για οτι συμβαινει γυρω μας.
-
Ο χρήστης alexastrag έγραψε:
ειναι γεγονος οτι εδω και πολλα χρονια [απο την δεκαετια του 80] η διαφθορα με την εννοια του χρηματισμου σε καθε τομεα της δημοσιας διοικησης που εχει σχεση με την εξυπηρετηση και τον ελεγχο των δραστηριοτητων των πολιτων [εφοριες-πολεοδομιες-μεταφορες-υγεια-κλπ κλπ κλπ] εχει τοσο βαθεια ριζωσει ωστε δεν υπαρχει περιπτωση να βρεθει κυβερνηση εκλεγμενη απο τον λαο που να εχει την βουληση να την σταματησει αφου θα καταρρευσει αμμεσως.μονο σε δυο περιπτωσεις θα μπορουσε να γινει κατι τετοιο.....η μια ειναι ενα πραξικοπημα που μονο σαν ανεκδοτο μπορει κανεις να το αναφερει ενω η αλλη ειναι αντι να εκλεγουμε εμεις τους κυβερνητες μας και με το δεδομενο οτι οι επιλογες μας αυτες εχουν αποδειχθει εξαιρετικα ατυχεις αφου τα προβληματα αντι να λυνωνται διογκωνονται να μας κυβερνουν ξενοι οι οποιοι δεν θα φοβουνται το πολιτικο κοστος........επειδη ομως και αυτο, με τα σημερινα δεδομενα τουλαχιστον, ακουγεται ως ανεκδοτο ας σταματησουμε να γκρινιαζουμε γιατι εμεις ως πολιτες ειμαστε το κρατος και φερουμε ακεραια την ευθυνη για οτι συμβαινει γυρω μας.
Δε διαφωνω στο οτι η δημοσια διοικηση εχει ριζωσει και το πολιτικο κοστος ειναι μεγαλο αλλα γενικευεις..
Ο χρηματισμος στη δημοσια διοικηση ειναι διαδεδομενος αλλα γινεται με μυστικοτητα ,αφορα μικροποσα και τις περισσοτερες φορες και μικρουποθεσεις.Συνηθως εχει χαρακτηρα επιταχυνσης ή απαλλαγης της γραφειοκρατιας.
Τωρα το εξεφτελισμενο συστημα που χορηγει τα διπλωματα,στο οποιο τα ποσα χρηματισμου δεν ειναι μικρα, οι συναλλαγες γινονται χωρις μυστικοτητα και συχνα ο χρηματισμος ειναι και μονοδρομος, αποτελει μια αλλη περιπτωση.
Δε θα ειχε κανεις απαιτηση λοιπον να γινει αμεσα εξυγειανση της πρωτης κατηγοριας απο κανεναν υπουργο καμιας κυβερνησης.
Αλλα δε γινεται φιλε μου αυτος που 10 χρονια σου εχει ζαλισει τα αυτια με τη διαφθορα και το σαπιο κρατος και τους νταβατζηδες να ερχεται και να συζητα επανεξεταση στα διπλωματα.Αυτη ειναι η μεγαλυτερη επιβραβευση στο συγκεκριμενο συστημα.Δε νομιζω να διαφωνουμε σε αυτο?
Εγω λοιπον δε φερω καμια ευθυνη για αυτα, οπως λες.
Εαν εσυ θεωρεις υπευθυνο τον εαυτο σου κατι θα ξερεις!Με σεβασμο, Σωτηρης.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Θα έπαιρνα αυτά τα λόγια του υπουργού πολύ πιο σοβαρά αν έλεγε π.χ. ότι ένα μέτρο με άμεση υλοποίηση είναι η προμήθεια 10 ελικοπτέρων για άμεση διακομιδή των τραυματιών των τροχαίων και εμφάνιζε και ένα χάρτη με τα σημεία που θα εδρεύουν σε ελικοδρόμια κατά μήκων τουλάχιστον των Εθνικών δρόμων και καίριων σημείων των μεγαλουπόλεων μας.Μην πας τόσο μακριά. Σκέψου μόνο ότι τα ελικόπτερα κατεβαίνουν στην Ελευσίνα και μετά χρησιμοποιείται ασθενοφόρο για να πάει τους ασθενείς και τους τραυματίες στο νοσοκομείο. Ένα ελικοδρόμιο στο Πεντάγωνο-401-Γουδί που υπάρχει χώρος και είναι δίπλα στα μισά νοσοκομεία της Αθήνας δεν έχει φτιαχτεί.
Όπως είχατε δει και στο ατύχημα στο Ασπρονέρι, το ελικόπτερο προσγειώθηκε στο γήπεδο ποδοσφαίρου της Λαμίας για να παραλάβει τους τραυματίες.
Άσε που για να φτάσουν στην Ελευσίνα (αντί για το Ελληνικό) τα ελικόπτερα από τα περισσότερα νησιά (απ' όπου χρησιμοποιούνται κυρίως για αεροδιακομιδή) θέλουν ανεφοδιασμό! -
Η προηγούμενη κυβέρνηση διαφήμιζε την κατασκευή δεν ξέρω πόσων νέων νοσοκομείων και η νέα (ακόμα νέα τη λέμε ; ) υπόσχεται ότι θα τα κάνει να λειτουργήσουν άψογα αδειάζοντας τους διαδρόμους από τα ράντζα και όχι μόνο. Αλήθεια πόσα από αυτά διαθέτουν ελικοδρόμια αν όχι στην ταράτσα του τουλάχιστον σε κάποιο κοντινό χώρο;
Αλήθεια έχετε ποτέ σκεφτεί πόσο χιλιόμετρα πρέπει να κάνουν μέρα παρά μέρα πολλοί συνάνθρωποι μας νεφροπαθείς για μια αιμοκάθαρση; Αν μένουν στο Τυμπάκι για παράδειγμα 140 πήγαινε έλα!!!! -
Μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας 29/11/2004 5:14:00 μμ
Συντάκτης: Μαριλού Τζεμπελίκου
Πηγή: ΝΕΤ, ΑΠΕ
- 'Το μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που είχε τη Δευτέρα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης, με εκπροσώπους αρμόδιων φορέων. Στην τρίτη κατά σειρά συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου με τους φορείς συζητήθηκαν μέτρα και αλλαγές που θα κάνουν πιο ασφαλείς τις μετακινήσεις. Στόχος του Υπουργείου είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2010. Οι αλλαγές που εξετάζει το Υπουργείο θα αφορούν τόσο τα βαρέα οχήματα όσο και τον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Επίσης, στόχος του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση των δημόσιων ΚΤΕΟ, ενώ με νομοθετική ρύθμιση θα επεκταθούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ σε φορτηγά και λεωφορεία.
Ρυθμίσεις για τα βαρέα οχήματα:
Διαμόρφωση σχεδίου περιορισμού κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στις εθνικές οδούς κατά τα Σαββατοκύριακα
Προώθηση της δημιουργίας Σταθμών Ελέγχου Βαρέων Οχημάτων κατά μήκος των υπεραστικών οδικών αξόνων μεγάλης κυκλοφορίας
Καθιέρωση υποχρεωτικής συμπλήρωσης Βιβλίου Συνεργείου
Καθιέρωση Μητρώου Οδηγών Βαρέων Οχημάτων και Ειδικής Κάρτας οδηγών των οχημάτων αυτών
Αυστηρές ποινές για την παραβίαση του ωραρίου εργασίας των οδηγών
Αναθεώρηση διπλώματος κάθε πέντε χρόνια. Οι ιατρικές εξετάσεις θα περιλαμβάνουν και ψυχολόγοΥποψήφιοι οδηγοί και εξεταστές:
Στις σκέψεις του υπουργείου Μεταφορών είναι:
Οι ερασιτέχνες οδηγοί να περνούν από ιατρικό έλεγχο κάθε 10 χρόνια
Οι εξεταστές να κατέχουν άδεια αντίστοιχη με την εξεταζόμενη κατηγορία ή ανώτερη
Οι εξετάσεις να γίνονται σε ανοικτό χώρο και παρουσία ειδικών επιθεωρητών
Μηχανοργάνωση της θεωρητικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών σε όλα τα εξεταστικά κέντρα
Καθιέρωση περιοδικής εξέτασης όλων των οδηγών σε όλες τις κατηγορίες των αδειών οδήγησης
Ειδικές διαδικασίες εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών για συγκεκριμένες ομάδες, όπως κωφάλαλοι, αναλφάβητοι και άλλοιΣτα μέτρα περιλαμβάνονται ακόμη:
Αναβάθμιση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου, επέκταση των διενεργούμενων ελέγχων και εφοδιασμός των Κλιμακίων με σύγχρονο και πλήρη εξοπλισμό
Καταλογισμός ευθύνης για τις παραβάσεις των φορτηγών και στους ιδιοκτήτες
Αναβάθμιση των δημοσίων ΚΤΕΟ με εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους και μηχανοργάνωση των διαδικασιών για αντικειμενικούς ελέγχους και διαπίστευσή τους σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα μέχρι το τέλος του 2005
Επέκταση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και στα υπόλοιπα, εκτός ΙΧ, οχήματα.Στη σημερινή συνάντηση η ηγεσία του υπουργείου είχε συνομιλίες με εκπροσώπους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, των Συλλόγων Πολιτικών Μηχανικών και Συγκοινωνιολόγων, του Συνδέσμου Εισαγωγέων-Αντιπροσώπων, των Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων και της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων.' *
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ