-
Γειά σε όλους!
Είμαι νέος στο φόρουμ και έχω μια τεχνική απορία ή επιδίωξη ας την πώ!
Έχουμε το SUV Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI Turbo Diesel του 2004.Είναι με ένα κλασσικό 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η τετρακίνηση του είναι AWD με αυτόματη ενεργοποίηση.Δηλαδή όταν ένας από τους μπροστινούς τροχούς χάσει πρόσφυση, αυτόματα δίνεται μέχρι και 40% της ισχύος στον πίσω άξονα...
Αυτό μπορεί να είναι πρακτικό εν γένει για ένα SUV πλήν όμως μπορέι να κολλήσει το αμάξι σε μιά λάσπη ή στην άμμο (το έχω διαπιστώσει), διότι δεν δίνουν ώθηση όλοι οι τροχοί απευθείας.
Προφανως δεν έχει κάποιο μηχανικλο η ηλεκτρικό σύστημα στην καμπίνα για να επιλέγεις τετρακίνηση η κίνηση μπροστά όπως προανέφερα.Υπάρχει τρόπος με ηλεκτρική ή ηλεκτρονική πχ στον εγκέφαλο μετατροπή να προστεθεί ένας διακόπτης Automatic - SELECTED AWD ώστε να επιλέγω εγώ ποτε θέλω μόνιμη τετρακίνηση;; Όχι μηχανική επέμβαση αλλαγη διαφορικών η κιβωτίου κλπ....Αυτό το σύστημα το έχει το FORD MAVERICK το BMW X3 και σίγουρα πολλά άλλα SUV αυτής της κατηγορίας τιμής και φυσικά πολλά φθηνότερα που ίσως δεν ξέρω (πχ το panda το έχει;;;;).. Καμμιά ιδέα;
Ευχαριστώ
-
Γειά σε όλους!
Είμαι νέος στο φόρουμ και έχω μια τεχνική απορία ή επιδίωξη ας την πώ!
Έχουμε το SUV Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI Turbo Diesel του 2004.Είναι με ένα κλασσικό 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η τετρακίνηση του είναι AWD με αυτόματη ενεργοποίηση.Δηλαδή όταν ένας από τους μπροστινούς τροχούς χάσει πρόσφυση, αυτόματα δίνεται μέχρι και 40% της ισχύος στον πίσω άξονα...
Αυτό μπορεί να είναι πρακτικό εν γένει για ένα SUV πλήν όμως μπορέι να κολλήσει το αμάξι σε μιά λάσπη ή στην άμμο (το έχω διαπιστώσει), διότι δεν δίνουν ώθηση όλοι οι τροχοί απευθείας.
Προφανως δεν έχει κάποιο μηχανικλο η ηλεκτρικό σύστημα στην καμπίνα για να επιλέγεις τετρακίνηση η κίνηση μπροστά όπως προανέφερα.Υπάρχει τρόπος με ηλεκτρική ή ηλεκτρονική πχ στον εγκέφαλο μετατροπή να προστεθεί ένας διακόπτης Automatic - SELECTED AWD ώστε να επιλέγω εγώ ποτε θέλω μόνιμη τετρακίνηση;; Όχι μηχανική επέμβαση αλλαγη διαφορικών η κιβωτίου κλπ....Αυτό το σύστημα το έχει το FORD MAVERICK το BMW X3 και σίγουρα πολλά άλλα SUV αυτής της κατηγορίας τιμής και φυσικά πολλά φθηνότερα που ίσως δεν ξέρω (πχ το panda το έχει;;;;).. Καμμιά ιδέα;
Ευχαριστώ
-
Γειά σε όλους!
Είμαι νέος στο φόρουμ και έχω μια τεχνική απορία ή επιδίωξη ας την πώ!
Έχουμε το SUV Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI Turbo Diesel του 2004.Είναι με ένα κλασσικό 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η τετρακίνηση του είναι AWD με αυτόματη ενεργοποίηση.Δηλαδή όταν ένας από τους μπροστινούς τροχούς χάσει πρόσφυση, αυτόματα δίνεται μέχρι και 40% της ισχύος στον πίσω άξονα...
Αυτό μπορεί να είναι πρακτικό εν γένει για ένα SUV πλήν όμως μπορέι να κολλήσει το αμάξι σε μιά λάσπη ή στην άμμο (το έχω διαπιστώσει), διότι δεν δίνουν ώθηση όλοι οι τροχοί απευθείας.
Προφανως δεν έχει κάποιο μηχανικλο η ηλεκτρικό σύστημα στην καμπίνα για να επιλέγεις τετρακίνηση η κίνηση μπροστά όπως προανέφερα.Υπάρχει τρόπος με ηλεκτρική ή ηλεκτρονική πχ στον εγκέφαλο μετατροπή να προστεθεί ένας διακόπτης Automatic - SELECTED AWD ώστε να επιλέγω εγώ ποτε θέλω μόνιμη τετρακίνηση;; Όχι μηχανική επέμβαση αλλαγη διαφορικών η κιβωτίου κλπ....Αυτό το σύστημα το έχει το FORD MAVERICK το BMW X3 και σίγουρα πολλά άλλα SUV αυτής της κατηγορίας τιμής και φυσικά πολλά φθηνότερα που ίσως δεν ξέρω (πχ το panda το έχει;;;;).. Καμμιά ιδέα;
Ευχαριστώ
-
γ'ινεται
Απλά δίνεις τάση στο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη 12 V παρακάμπτοντας τον εγκέφαλο
Μπορείς και να τον απομονώσεις εντελώς με ένα διακόπτη τρειών θέσεων για να είσαι μόνιμα 2κινητος
Υπάρχει ετοιμο κυκλωματάκι . Το θέμα είναι να βρείς σε ποιο καλώδιο θα το ενώσεις. -
Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζετε. Η μόνιμη τετρακίνηση (στην προκειμένη περίπτωση) είναι μέσω υδραυλικού συμπλέκτη. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό σωστά; Ή έστω να υπάρχει κομπλέρ (το κομπλέρ υπάρχει στα αγροτικά. Αυτό κλειδώνει την κίνηση 50 μπροστά- 50 πίσω.). Έτσι λοιπόν, μιλάμε για ένα σύστημα που είναι δημιουργημένο μόνο για να μεταφέρει στιγμιαία την κίνηση στον πίσω άξονα, όταν θα απαιτηθεί. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η δυνατότητα 'κλειδώματος' που λέμε, σημαίνει ότι το αμάξι δεν διαθέτει κομπλέρ. Άρα και αυτό με την παράκαμψη του ηλεκτρικού κυκλώματος, μου φαίνεται αδύνατο. Σίγουρα, χρειάζεται μηχανική μετατροπή, αλλιώς είναι αδύνατο.
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
γ'ινεται
Απλά δίνεις τάση στο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη 12 V παρακάμπτοντας τον εγκέφαλο
Μπορείς και να τον απομονώσεις εντελώς με ένα διακόπτη τρειών θέσεων για να είσαι μόνιμα 2κινητος
Υπάρχει ετοιμο κυκλωματάκι . Το θέμα είναι να βρείς σε ποιο καλώδιο θα το ενώσεις.Χωρίς κομπλέρ είναι αδύνατο να καταφέρεις να έχεις μόνιμα την κίνηση και στους δύο άξονες. Δεν είναι θέμα καλωδίων.
-
βγαλε από το μυαλό σου τα γρανάζια
όΛα γίνονται με ηλεκτρομαγνητική σύμπλεξη
Αν διεγείρεις τον μαγνήτη, έχεις μεταφορά της ισχύς -
ευχαριστώ
όλους για τη βοήθεια.προφανώς θα κοιτάξω τη λύση του διακόπτη της ηλεκτρομαγνητικής σύζευξης για αρχή και βλέπουμε!
-
Ακόμα και κατ΄ επιλογή τετρακίνητος να είσαι πάλι θα κολλάς αν δεν έχεις μπλοκέ διαφορικό. Και μόνο μία ρόδα να πάει να σπινάρει μάλλον θα μείνεις ακίνητος και θα σπινάρει η χιαστί αντίθετη ρόδα. Το 40% πάντως δεν φτάνει για πολλά πολλά εκτός δρόμου. Και αν ξεχαστείς σε μη σαθρό έδαφος θα χαλάσεις τον συμπλέκτη της τετρακίνησης.... Και ότι τετρακίνηση και να έχεις σε λάσπη θέλεις λάστιχα... Επειδή λένε ότι από τα λάστιχα μπορεί να εξαρτάται και το 90% της ικανότητας εκτός δρόμου ξεκίνα από εκεί. Και μάλλον τελείωσέ το εκεί γιατί το αυτοκίνητο αυτό δεν έχει τέτοιο προσανατολισμό, η τετρακίνησή του δεν είναι για να κυνηγάς Land Rover αλλά για επιπλέον ασφάλεια στη βροχή και στην άνοδο για το χιονοδρομικό κέντρο.
-
Onyx, το Santa fe έχει πίσω μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
Επίσης απ όσο θυμάμαι, το κεντρικό διαφορικό έχει κατανομή 60/40 μπρός-πίσω και όταν αρχίσει να γλιστράει το κάνει 50/50. Οπότε ακόμα και αν βρεθέι τρόπος να κλειδώσει μόνιμα στο 50/50 δέν νομίζω οτι θα κάνει φοβερή διαφορά.
-
Onyx! : συμφωνώ ότι το αυτοκίνητο είναι διαφορετικού προσανατολισμού όμως πολά στην κατηγορία αυτή έχουν την κατα την αποψή μου απλή ικανότητα του να ενεργοποιούν.. όσο για λάστιχα έχω 50 -50 bridgestone. απο κεί και πέρα δεν θέλω να κυνηγάω niva ή land rover η οτιδήποτε καθαρόαιμο, απλά να μήν κολλάει σε μιά άμμο και έχω την εκτίμηση ότι και με 4 τροχους να δουλεύουν δύσκολα θα σπινάρουν όλοι.. πολύ καλύτερο πάντως από το να περιμένεις ο ανιχνεύτής του τροχού να δώσει έως και 40% ΣΤΟΝ ΠΊΣΩ ΆΞΟΝΑ. το είχα πάθει και παραλίγο να κάψω συμπλέκτη απο το συνεχές συμπλεκτάρισμα γιατι αν έδινα απότομα απλά θα έσβηνε. και το δοκίμασα υπομονετικά και επίμονα.. δηλαδή θέλω να έχει τις βασικές εκτός δρόμου ικανότητες! τώρα έιναι μόνο για το δρόμο α΄ντε και το σκληρό χωματόδρομο!
τώρα μπορεί πράγματι η επιλεκτική τετρακίνηση σε όχημα που δέν έχει απο μάνα να ναι πάιδεμα και λοιπα αλλά γι αυτό το συζητάμε, ρωτάω μαθαίνω και άν υπάρχει κάποια λύση που αξίζει, γιατί όχι!? -
http://www.off-road.gr/PNphpBB2-printview-t-2796-start-75.html
εδω βρηκα τυχαια οτι το πισω το διαφορικο στο δικό μου δεν ειναι περιορισμένης ολίσθησης... είναι το διαφορικό συνεκτικής σύζευξης που λέει μεσα στο αρθρο
http://el.wikipedia.org/wiki/Διαφορικά_αυτοκινήτου -
Έχεις δίκιο, μόνο το 2,7 έχει πίσω μπλοκέ.
-
-
Όταν λέτε μπλοκέ εννοείτε περιορισμένης ολίσθησης (LSD, torsen) ή να κλειδώνει; Γιατί με περιορισμένης ολίσθησης LSD μπορεί να πας πολύ καλά σε γλυστερές ανηφόρες ή σε χιόνι αλλά για εκτός δρόμου σπάνια φτάνει. Το torsen αν είναι κατάλληλο μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερα αλλά θέλει και σχετικό οδηγό (με χειρισμούς, πάτημα και φρένου ταυτόχρονα). Όμως μόνο με κλειδωμένο άξονα θα αποφύγεις το να σπινάρουν οι 2 διαγώνιες και οι άλλες ακίνητες χωρίς να κάνεις κάτι (εκτός από το να έχεις κλειδώσει τον άξονα) (που είναι άλλο από το να κλειδώσεις το συμπλέκτη/κιβώτιο μεταφοράς/κεντρικό διαφορικό, το 50:50).
Το να μπορείς να πας άμμο σαν απαίτηση δεν είναι καθόλου λίγη. Εκεί το βάρος είναι ο μεγάλος εχθρός και τα στενά πολύ τρακτερωτά λάστιχα επίσης λάθος ενώ η εμπειρία και τεχνική παίζει πολύ μεγάλο ρόλο (διατήρηση φόρας).
Επιλεκτική τετρακίνηση