-
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση στους σχετικούς με το αντικείμενο λιπαντικά.
Πρόσφατα μετετρψα το mazda6 1,8 2004 σε lpg. Το ιξώδες που συνιστά η mazda είναι 5w30 5W-20 A1- A3 SL SM. Για την ιδιαιτερότητα της χρήσης υγραερίου έχω βρει λιπαντικά προδιαγραφών sm 5w-40 A3 της motul TORCO. Μένω βόρεια ελλάδα όπου οι θερμοκρασίες πέφτουν και στου -18. Εάν χρησιμοποιήσω τα παραπάνω λιπαντικά κάνω συμβιβασμώ σε σχέση με τα motul Xmax 5w-30 που χρησιμοποιώ μέχρι σήμερα;ΥΓ. Προσέχω να μην πιέζω τον κινητήρα τα κρύα πρωινά και συνήθως πάω με 120-140, αλλά εάν μου την δώσει το 200ρίζω (αρκετά σπάνια)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Ο χρήστης Moya_Junior έγραψε:
καλησπέρα παιδιά έχω ένα celica ts turbo.φοράω τα motul 300v ανά 2.500 χλμ.μου τα βγάζει σαν νερό όμως.τι προτείνετε??? ευχαριστώΤο 300V ειναι κορυφαιο λαδι και η δουλεια του ειναι η προστασια σε σκληρες συνθηκες οδηγησης,
δεν ειναι λαδι ομως που θα μεινει καιρο στο καρτερ, αλλωστε δεν εχει τα καταλληλα προσθετα για αντοχη. -
Ο χρήστης lamprosdl έγραψε:
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση στους σχετικούς με το αντικείμενο λιπαντικά.
Πρόσφατα μετετρψα το mazda6 1,8 2004 σε lpg. Το ιξώδες που συνιστά η mazda είναι 5w30 5W-20 A1- A3 SL SM. Για την ιδιαιτερότητα της χρήσης υγραερίου έχω βρει λιπαντικά προδιαγραφών sm 5w-40 A3 της motul TORCO. Μένω βόρεια ελλάδα όπου οι θερμοκρασίες πέφτουν και στου -18. Εάν χρησιμοποιήσω τα παραπάνω λιπαντικά κάνω συμβιβασμώ σε σχέση με τα motul Xmax 5w-30 που χρησιμοποιώ μέχρι σήμερα;ΥΓ. Προσέχω να μην πιέζω τον κινητήρα τα κρύα πρωινά και συνήθως πάω με 120-140, αλλά εάν μου την δώσει το 200ρίζω (αρκετά σπάνια)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Το motul Xmax 5w-30 ειναι πολυ πιο λεπτορευστο λαδι στα κρυα ξεκινηματα και λιγοτερο ανθεκτικο στις μεγαλες θερμοκρασιες, αντιθετα το 5w-40 της TORCO ειναι πιο χοντρο στα κρυα ξεκινηματα αλλα πιο ανθεκτικο στα ζορια,
το θεμα ομως ειναι οτι αν 200ριζεις με lpg οτι λαδι και να βαλεις ειναι θεμα χρονου να ακουσεις κακα μαντατα. -
200ρίζω με βενζίνη εννοείται. Στις νορμάλ ταχυτητες 120-140 πάω με lpg
-
έχω ένα punto 60hp του 2001. Κινείται κατά 95% σε εθνικές με 80-100km/h.
Μέχρι τώρα φοράει τα selenia gold που καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή:
Synthetic-based oils, grade SAE 10W-40, ACEA A3, API SL;FIAT 9.55535-G2 qualification.Θα είχατε να προτείνετε κάποιο λάδι που ίσως βελτίωνει την κατανάλωση του κινητήρα? Διάβασα ότι κάποια πλήρως συνθετικά λιπαντικά έχουν αντιτριβικά πρόσθετα που μπορούν να επιφέρουν μία βελτίωση στην κατανάλωση.
Σκέφτομαι μήπως έβαζα τα λάδια που φοράει το 500 με τον ίδιο κινητήρα:
Selenia K.P.E. που πληρούν τις παρακάτω προδιαγραφές για το Fiat 500
SAE 5W-40 ACEA C3 grade synthetic baselubricants. FIAT Classification 9.55535-S2.Πιστεύετε ότι είναι σωστό; Έχετε να προτείνετε κάτι άλλο;
Κάτι αντίστοιχο για τη βαλβολίνη? Οι προδιαγραφές του κατασκευαστή είναι οι παρακάτω και είναι όμοιες και στο fiat 500
Fully synthetic oil, grade SAE 75W-85 that passes API GL-4
PLUS, FIAT 9.55550 MIL-L- 2105 D LEV. Specifications
Qualification FIAT 9.55550-MX3 -
Που χάθηκες βρε ψυχή;
Το να προσπαθήσεις να κάνεις οικονομία καυσίμου με 40αρι λιπαντικό είναι σαν να προσπαθείς να βγάλεις ξύγκι από μύγα.
Θα μπορούσες να δοκιμάσεις το selenia K.P.E. ή ακόμα καλύτερα το mobil 0W40 τα οποία θα βοηθήσουν κάπως αν κάνεις συχνά μικρές διαδρομές 10-12 χιλιομέτρων.
Περισσότερα οφέλη θα είχες με χρήση 5W30 , 0W30 προδιαγραφής ACEA A1 ή C1 . Αλλά σε punto δεν μπορούν να μπουν. -
@mousatos
Ευχαριστω για την απάντησή σου.
Υποχρεώσεις, τρεξίματα...δεν είναι δύσκολο να χαθεί κανείς...Οπότε χρειάζεται περισσότερο λεπτόρευστο λάδι.
Η προδιαγραφή ACEA A1 ή C1 προβλέπεται για το Punto?
Το αυτοκίνητο κάνει διαδρομές των 80-150km τη μέρα σπασμενες σε 40άρια km με ταχύτητες 80-100km/h.
Βγάζει μία μέση κατανάλωση περί τα 5.5lt/100km.
Αν υπάρχει κάτι ουσιαστικό που μπορεί να γίνει και να βοηθήσει ή να μην επηρεάσει την μακροζωία του κινητήρα καλώς. Διαφορετικα το αφήνουμε
-
5,5lt και θες να κατέβεις κι αλλο???!!!! Και πόσο να κατεβείς ποια?
Θεωρώ πως υπερβάλεις τα μάλλα...
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
@mousatos
Ευχαριστω για την απάντησή σου.
Υποχρεώσεις, τρεξίματα...δεν είναι δύσκολο να χαθεί κανείς...Οπότε χρειάζεται περισσότερο λεπτόρευστο λάδι.
Η προδιαγραφή ACEA A1 ή C1 προβλέπεται για το Punto?
Το αυτοκίνητο κάνει διαδρομές των 80-150km τη μέρα σπασμενες σε 40άρια km με ταχύτητες 80-100km/h.
Βγάζει μία μέση κατανάλωση περί τα 5.5lt/100km.
Αν υπάρχει κάτι ουσιαστικό που μπορεί να γίνει και να βοηθήσει ή να μην επηρεάσει την μακροζωία του κινητήρα καλώς. Διαφορετικα το αφήνουμε
O mousatos σου έχει ήδη απαντήσει, διάβασε τον προσεχτικότερα.
Πόσες από τις εκκινήσεις που κάνει μέσα στην ημέρα είναι κρύες; (2+ ώρες από το σβήσιμο)
Ίσως να επηρεαστεί ελάχιστα η μακροζωία του κινητήρα αν φύγεις έκτος προδιαγραφών, δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Ίσως όμως και όχι (μιας και θα μειουθούν οι φθορές από τις κρύες εκκινήσες και η χρήση είναι πολύ συντηρητική / οικονομική)
Δες εδώ http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... onomy.aspx για να φτιαχτείς (marketing βασικά αλλά οχι μόνο)
Αν οι εκκινήσεις σου είναι κυρίως ζεστές μπορείς να πας σε κάποιο 10w30 που θα είναι ποιό σταθερό λόγω μικρότερου εύρους. -
Ο χρήστης tallyho έγραψε:
5,5lt και θες να κατέβεις κι αλλο???!!!! Και πόσο να κατεβείς ποια?Θεωρώ πως υπερβάλεις τα μάλλα...
Απλά αναρωτήθηκα αν το λάδι που μπαίνει στα καινούρια 500 προσφέρει κάποια μικρή οικονομία την οποία μπορώ σχετικά ανέξοδα να πετύχω μαζί με καλύτερης ποιότητας λάδι.
Κάποια απλή βελτίωση δλδ που επέφερε η νέα μανία με το co2 να γίνεται εύκολα εκμεταλεύσιμη και απο το παλαιότερο μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα.
-
Πόσα ακόμη χρόνια σκοπεύεις να κρατήσεις το αυτοκίνητο;
Είμαι της γνώμης οτι από τη στιγμή που υπάρχει επαρκής ποσότητα λιπαντικού στη μηχανή και δεν πιέζεται πάνω από το 50% των δυνατοτήτων της , οποιοδήποτε ιξώδες είναι ασφαλές από 0W20 έως 25W70. -
Και εγώ σκέφτηκα να το γράψω αυτό αλλά δεν τόλμησα.
Βάλε λοιπόν ένα 0w20 και να ελέγχεις συχνά στην στάθμη. Φτηνή, καλή και δοκιμασμένη λύση Amsoil ASM ή επίσης για ακόμα φθηνότερα Amsoil XLM. -
Από τη mobil είδα ότι τα κέρδη είναι της τάξης του 2%. Μικρή διαφορά σε σχέση με την τεράστια που μπορεί να κάνει η οδήγηση.
Απο τα παραπάνω πιστεύω ότι το thegobetween είναι να πηγαινα σε ένα 5w30 απο 10w40 αν υπάρχει κάποιο τέτοιο που να πληρεί και τις προδιαγραφές και να είναι συνθετικό.
Οπότε δεν περιμένουμε κάτι σαν οικονομία, απλά βοηθάμε την λειτουργία και έχουμε καλύτερο λάδι (με περισσότερα καθαριστικά και πρόσθετα) και λίγο καλύτερες κρύες εκκινήσεις.
Εννοείται πως το αυτοκίνητο αυτό δεν πιέζεται ποτέ πρακτικά. Οι χειρότερες χρήσεις που μπορεί να κάνει είναι φορτωμένο ταξίδι με έως 110km/h, κάποια βιαστική μετακίνηση με έως 140km/h αλλά για λίγη ώρα και κανα διάστημα πίεσης της τάξης των 5-10km διαδρομής αμα πάω λίγο πιο ζωηρα αλλά και πάλι όχι τέρμα στροφες. Περισσότερο πληρες φορτίο.
Απλά το αυτοκίνητο αυτό σε κάποιες περιπτώσεις πιέζεται για να κινηθεί και κανονικά. χαχαχα
Μία άλλη παράμετρος που θα ήθελα να λάβουμε υποψη είναι οι αλλαγές κάθε 10000km.
-
Για να μην λέτε ότι βάζετε εσείς όλη τη δουλειά βρήκα 3 που μου κάνουν
AMSOIL 5W30 Series 3000 (HDD) (API SL/CI-4+, ACEA A3/B3/E5) = 6.71cSt - 11.7cSt - 67.8cSt - 429.47cSt
HTHS 3.5cP / PP -50C / FP 226C / VI 169BP Visco 5000 5W40 (API SL/CF, A3/B4) = 8.10cSt - 14.3cSt - 85.0cSt - 539.41cSt
HTHS XXcP / PP -36C / FP 215C / VI 178
(κάπου το είδα και σε 5w30 αυτό)Mobil 1 High Mileage 10W30 (API SL/CF, ACEA A3/B4) = 6.56cSt - 11.79cSt - 78.2cSt - 600.81cSt
HTHS 3.66cP / PP -54C / FP 231C / VI 145Ποιο λετε;
-
Αν δεν σου καίει τώρα καθόλου λάδι το 1ο. Δες και το Motul X-Max 5w30.
Αν όμως θες ακόμα περισσότερο όφελος βρες ένα 30άρι χωρίς προδιαγραφή Α3, αλλά με Α5 (π.χ Amsoil ASL αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα) ή ακόμα περισσότερο πήγαινε σε ... 20άρι και ας είσαι εκτός προδιαγραφών. -
Αν γενικά το πιέζεις με φορτίο και όχι με στροφές θέλεις το κάτι παραπάνω σε ζεστό ιξώδες. Το 30 ίσως να μην φτάνει.
Αν στροφάρεις τότε βάλε πιο λεπτό αρκεί να μην σου ζεσταίνεται. Και οικονομία θα κάνεις και καλό στον κινητήρα σου.Οποιοδήποτε σύγχρονο πλήρως συνθετικό θα είναι πολύ καλύτερο και καταλληλότερο για μεγάλα διαστήματα αλλαγών. Το HDD είναι γενικά πολύ καλή και ισχυρή επιλογή απλά δεν είναι και πολύ φτηνό.
-
- 30 (HDD σε 1η φάση και βλέπεις)
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Τα εργοστασιακά λιπαντικά της honda είναι ή ήταν έως πρόσφατα Total .
http://recherche.quickfds.com/cmt_bin/w ... NPro=Hondaή μάλλον παρασκευασμένα από Total
Βάζει μόνο το όνομα honda στο λάδι ή και άλλα πρόσθετα άραγε;
Εδώ http://www.total.be/be/content/NT00019382.pdf λέει πως είναι ειδικά για honda (από τα λίγα που καταλαβαίνω)Διαβάζοντας εδώ ότι >Chemical nature : Petroleum-derived severely refined mineral-base product
κατανοώ ότι είναι GroupIII ή GroupIII+ όπως γράφει και το BITOG, όπου έχεις γράψει και εσύ, αν καταλαβαίνω σωστά
-
Ασχολείσαι κι εσύ με την αρχαιολογία;
Σκάλιζα τα παλιά μου posts στο Bitog την προηγούμενη βδομάδα, το είδα και το πόσταρα εδώ.
Ο Sergei (primus) είναι ανεκτίμητη πηγή πληροφοριών , κρίμα που εξαφανίστηκε τον τελευταίο καιρό. Ευκαιρία να του στείλω ένα mail να δω τι κάνει. -
Όσο μεγαλώνει κανείς τόσο ποιο συχνά επιστρέφει προς τα πίσω.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]