-
Θα ηθελα να σας ρωτησω πως επιμμεριζεται η υπαιτιοτητα ή συναιπιτιοτητα σε ενα τροχαιο ατυχημα με υλικες ζημιες ή/και σωματικες βλαβες κλπ στις εξης περιπτωσεις..
Οχημα κινειται καινονικα και υπαρχει διπλοπαρκαρισμενο αυτοκινητο..Στην προσπαθεια του να περασει,προκαλει ζημιες στο διπλοπαρκαρισμενο...Ποιος φταει?
Οχημα κινειται κανονικα και πεζος περναει ξαφνικα καθετα το δρομο ενω δεν εχει διαβαση και τον παρασερνει..Ποιος φταει?
Οχημα στριβει σε στενο που χωραει μονο ενα αυτοκινητο,χωρις απαγορευτικο ουτε και μονοδρομος..αν συγκρουστει με αλλοο οχημα ποιος φταει? -
Θα ηθελα να σας ρωτησω πως επιμμεριζεται η υπαιτιοτητα ή συναιπιτιοτητα σε ενα τροχαιο ατυχημα με υλικες ζημιες ή/και σωματικες βλαβες κλπ στις εξης περιπτωσεις..
Οχημα κινειται καινονικα και υπαρχει διπλοπαρκαρισμενο αυτοκινητο..Στην προσπαθεια του να περασει,προκαλει ζημιες στο διπλοπαρκαρισμενο...Ποιος φταει?
Οχημα κινειται κανονικα και πεζος περναει ξαφνικα καθετα το δρομο ενω δεν εχει διαβαση και τον παρασερνει..Ποιος φταει?
Οχημα στριβει σε στενο που χωραει μονο ενα αυτοκινητο,χωρις απαγορευτικο ουτε και μονοδρομος..αν συγκρουστει με αλλοο οχημα ποιος φταει? -
Θα ηθελα να σας ρωτησω πως επιμμεριζεται η υπαιτιοτητα ή συναιπιτιοτητα σε ενα τροχαιο ατυχημα με υλικες ζημιες ή/και σωματικες βλαβες κλπ στις εξης περιπτωσεις..
Οχημα κινειται καινονικα και υπαρχει διπλοπαρκαρισμενο αυτοκινητο..Στην προσπαθεια του να περασει,προκαλει ζημιες στο διπλοπαρκαρισμενο...Ποιος φταει?
Οχημα κινειται κανονικα και πεζος περναει ξαφνικα καθετα το δρομο ενω δεν εχει διαβαση και τον παρασερνει..Ποιος φταει?
Οχημα στριβει σε στενο που χωραει μονο ενα αυτοκινητο,χωρις απαγορευτικο ουτε και μονοδρομος..αν συγκρουστει με αλλοο οχημα ποιος φταει? -
- Ανάλογα το γνωστό και την έκθεση της αστυνομίας..... Παντως στις πιο πολλες περιπτώσεις πάντα φταιει ο κινουμενος και όχι ο σταματημένος έστω και παράνομα. Σε κάποιες περιπτώσεις και αν υπάρχει όρεξη για κυνήγι μπορεί να παιξει συνειπαιτιότητα αν και με 2-3 μαρτυρες οτι ειχε αναμένα αλάρμ την γλιτώνει.
2.70 /30 σύμφωνα με τελευταίο δεδικασμένο που έγινε πρόσφατα. Εξάρτάται και απο την ζημιά που θα κάνει στο πεζό γιατί μετά παιζει και αυτεπάγγελτη δίωξη οπότε το τελευταιο που θα σε νοιάξει ειναι αν θα σου πληρώσει τις ζημιές στο όχημα.
- Πιθανότατα θα φταιεi αυτός που έστριψε γιατί προέρχεται απο αλλαγή κατευθυνσης και άρα θα επρεπε να ελενξει πρώτα αν ειναι δυνατή η πρόσβαση.
..... έλα πές το , μην ντρέπεσαι , πιο από όλα σου έτυχε?
-
Ερ: Οχημα κινειται καινονικα και υπαρχει διπλοπαρκαρισμενο αυτοκινητο..Στην προσπαθεια του να περασει,προκαλει ζημιες στο διπλοπαρκαρισμενο...Ποιος φταει?
Απ: Το κινούμενο όχημα.
Ερ: Οχημα κινειται κανονικα και πεζος περναει ξαφνικα καθετα το δρομο ενω δεν εχει διαβαση και τον παρασερνει..Ποιος φταει?
Απ: Και οι δύο με ποσοστά ευθύνης ανάλογα τις συνθήκες και τους δικηγόρους.
Ερ: Οχημα στριβει σε στενο που χωραει μονο ενα αυτοκινητο,χωρις απαγορευτικο ουτε και μονοδρομος..αν συγκρουστει με αλλοο οχημα ποιος φταει?
Απ: Και οι δύο. Ακόμα και αν υπάρχει έλλειψη ανάλογης σ'ημανσης ούτος ώστε ο ένας εκ των δύο να κινείται εν αγνοία του παράνομα δεν δικαιολογεί την έλλειψη κατάλληλης ενέργειας εκ μέρους και των δύο οδηγών για να αποφευχθεί το ατύχημα. -
Ερ: Οχημα κινειται κανονικα και πεζος περναει ξαφνικα καθετα το δρομο ενω δεν εχει διαβαση και τον παρασερνει..Ποιος φταίει?
Σε αυτό το ερώτημα η απάντηση εξαρτάται και από το δρόμο... δηλαδή, δεν είναι το ίδιο ο πεζός να περνάει κάθετα ένα στενάκι με το να περνάει κάθετα την Εθνική Οδό ή τη Συγγρού. -
α) Ακινητο εμποδιο (συμπεριλαμβανομενου κ του παρανομα παρκαρισμενου οχηματος) σε σημειο με ορατοτητα = υπαιτιοτητα του κινουμενου. Σε σημειο χωρις ορατοτητα = συνυπαιτιοτητα.
β) αναλογα με τις συνθηκες. Θεωρεις δεδομενο οτι ο πεζος απαγορευεται να κατεβει στο οδοστρωμα εκτος διαβασης εν ερχεται οχημα.
γ) Αναλογα με τις συνθηκες.
ΥΓ Κ εννοειται οτι ολα τα παραπανω εξαρτωνται αμεσα απο το ποση σχεση με την οδηγηση εχει ο δικαστης.
-
Να ρωτήσω και εγώ κάποια πράγματα και ελπίζω να μην φάω δούλεμα:
α) Σε ποιό βαθμό ισχύει το ότι από πίσω πάντα φταίει? Αν πηγαίνω εγώ και μου έρθει να πατήσω απότομα και χωρίς λόγο ξαφνικά φρένο και μου κολλήσει ο άλλος από πίσω, ποιός φταίει?
β) Αν ελαττώσω ταχύτητα για να στρίψω, χωρίς να έχω ανάψει φλας και με χτυπήσει ο άλλος από πίσω, ποιός φταίει?
γ) Τελικά τα μηχανάκια, επιτέπεται να κυκλοφορούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στους δρόμους?
-
Ο χρήστης harisnikolop έγραψε:
Να ρωτήσω και εγώ κάποια πράγματα και ελπίζω να μην φάω δούλεμα:α) Σε ποιό βαθμό ισχύει το ότι από πίσω πάντα φταίει? Αν πηγαίνω εγώ και μου έρθει να πατήσω απότομα και χωρίς λόγο ξαφνικά φρένο και μου κολλήσει ο άλλος από πίσω, ποιός φταίει?
β) Αν ελαττώσω ταχύτητα για να στρίψω, χωρίς να έχω ανάψει φλας και με χτυπήσει ο άλλος από πίσω, ποιός φταίει?
γ) Τελικά τα μηχανάκια, επιτέπεται να κυκλοφορούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στους δρόμους?
Για τα α και β, οι ερωτήσεις σου είναι πολύ γενικές. Η γενική ιδέα είναι ότι έχεις σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό την ευθύνη γι' αυτά που συμβαίνουν μπροστά σου σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν πίσω σου.
Για το γ: Όχι. -
Ο απο πάνω έχει δίκιο , είναι πολύ γενικές. Πάντως υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που ο πίσω φέρει μεγαλύτερη ευθύνη όπως πχ σε ανηφόρα. Αν ο μπροστά τσουλήσει και χτυπήσει τον πίσω μπορει να περάσει και συνυπαιτιότητα καθώς ο πίσω έπρεπε να έχει τηρήσει απόσταση ασφαλείας.
-
Αυτο το εχεις δει να λεγεται σε δικαστηριο? Κατ'εμε δεν υπαρχει αποσταση ασφαλειας μεταξυ σταματημενων αυτοκινητων. Οταν εισαι ακινητος κ ο αλλος πεφτει πανω σου, σε πληρωνει. Εδω σε πληρωνει εξ'ολοκληρου αν σου κανει ζημια ενω εισαι παρανομα παρκαρισμενος (συνυπευθυνοτητα σε αυτο το σεναριο ΜΟΝΟ αν εισαι σε σημειο χωρις ορατοτητα κλπ).
Με την ιδια λογικη αν επεφτε καποιος πανω σου κ ενω εισαι σταματημενος σε πεταγε στον μπροστινο σου, ο μπροστινος θα ζηταγε απο σενα αποζημιωση (πραγμα που ΔΕΝ ισχυει αν μπορεις να αποδειξεις οτι εσυ ειχες σταματησει κ ο αλλος σε πεταξε πανω στον μπροστινο)
-
Kαι πως αποδεικνύεις ότι ο μπροστινός σου έπεσε πάνω σου?
Έχω ακούσει πάμπολλες ιστορίες για ταρίφες (συνήθως) που κάνανε όπισθεν πάνω σου και μετά ζητάγανε τα ρέστα. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Αυτο το εχεις δει να λεγεται σε δικαστηριο? Κατ'εμε δεν υπαρχει αποσταση ασφαλειας μεταξυ σταματημενων αυτοκινητων. Οταν εισαι ακινητος κ ο αλλος πεφτει πανω σου, σε πληρωνει. Εδω σε πληρωνει εξ'ολοκληρου αν σου κανει ζημια ενω εισαι παρανομα παρκαρισμενος (συνυπευθυνοτητα σε αυτο το σεναριο ΜΟΝΟ αν εισαι σε σημειο χωρις ορατοτητα κλπ).Με την ιδια λογικη αν επεφτε καποιος πανω σου κ ενω εισαι σταματημενος σε πεταγε στον μπροστινο σου, ο μπροστινος θα ζηταγε απο σενα αποζημιωση (πραγμα που ΔΕΝ ισχυει αν μπορεις να αποδειξεις οτι εσυ ειχες σταματησει κ ο αλλος σε πεταξε πανω στον μπροστινο)
Χαλαρα γίνεται , ειδικά αν κάνουν και οι 2 αρνητική δήλωση εκει να δεις γλέντια. Εξαρτάται από το πόσο καλούς (ψευδο) μάρτυρες έχει ο καθένας.
-
Το πως αποδεικνυεις αυτο, ειναι ΑΛΛΟ θεμα. Αυτο που ειπα εγω ειναι οτι -εφ'οσον αποδεικνυεις οτι τσουλησε προς τα πισω - δεν υπαρχει καμμια περιπτωση να σου αποδοσει καποιος συνυπευθυνοτητα με την λογικη 'δεν ειχες αφησει αποσταση ασφαλειας ενω ησουν σταματημενος απο πισω του' το οποιο γραφτηκε πιο πανω. Μην τα μπερδευετε...
-
Ο χρήστης imago έγραψε:
Να ρωτήσω και εγώ κάποια πράγματα και ελπίζω να μην φάω δούλεμα:
α) Σε ποιό βαθμό ισχύει το ότι από πίσω πάντα φταίει? Αν πηγαίνω εγώ και μου έρθει να πατήσω απότομα και χωρίς λόγο ξαφνικά φρένο και μου κολλήσει ο άλλος από πίσω, ποιός φταίει?
β) Αν ελαττώσω ταχύτητα για να στρίψω, χωρίς να έχω ανάψει φλας και με χτυπήσει ο άλλος από πίσω, ποιός φταίει?
γ) Τελικά τα μηχανάκια, επιτέπεται να κυκλοφορούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στους δρόμους?
Για τα α και β, οι ερωτήσεις σου είναι πολύ γενικές. Η γενική ιδέα είναι ότι έχεις σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό την ευθύνη γι' αυτά που συμβαίνουν μπροστά σου σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν πίσω σου.
Για το γ: Όχι.α) Πηγαίνω εγώ κανονικά στο δρόμο μου και ο άλλος μου έχει κολλήσει σε απόσταση αναπνοής.Μου την δίνει στα νεύρα και χωρίς κανένα λόγο πατάω φρένο και τρακάρει πάνω μου.Ποιός φταίει?
β) προχωράω και ξαφνικά συνειδητοποιώ ότι θέλω να στρίψω π.χ. δεξιά.Χωρίς να έχω βγάλει φλας, ελαττώνω ταχύτητα και στρίβω. ο πίσω που δεν ήξερε ότι θέλω να στρίψω(καθώς δεν έβγαλα ποτέ φλας) δεν προλαβαίνει να φρενάρει τελείως και με χτυπάει.Ποιός φταίει?
Ελπίζω να ήμουν πιο συγκεκριμένος και να βοήθησα.
-
Ο χρήστης harisnikolop έγραψε:
α) Πηγαίνω εγώ κανονικά στο δρόμο μου και ο άλλος μου έχει κολλήσει σε απόσταση αναπνοής.Μου την δίνει στα νεύρα και χωρίς κανένα λόγο πατάω φρένο και τρακάρει πάνω μου.Ποιός φταίει?
Επειδή λοιπόν δεν γίνεται να αναλύεται η κάθε περίπτωση με τέτοια λεπτομέρια, ούτε αποδεικνύεται εύκολα το οτιδήποτε, ο νομοθέτης έχει εφαρμόσει την εξής λογική: ανάλογα με την ταχύτητά σου και του προπορευόμενου, εσύ (που είσαι πίσω) να φροντίζεις να κρατάς απόσταση ασφαλείας, έτσι ώστε σε απότομο φρενάρισμα του μπροστινού να προλάβεις να σταματήσεις. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ και αν γίνει, με την κατάλληλη απόσταση ασφαλείας προλαβαίνεις να σταματήσεις. Και εκεί τελειώνει το ζήτημα. Αν σκάσεις πάνω του, απλώς δεν είχες την κατάλληλη απόσταση, και άρα το φταίξιμο είναι (πάντα) δικό σου.
β) προχωράω και ξαφνικά συνειδητοποιώ ότι θέλω να στρίψω π.χ. δεξιά.Χωρίς να έχω βγάλει φλας, ελαττώνω ταχύτητα και στρίβω. ο πίσω που δεν ήξερε ότι θέλω να στρίψω(καθώς δεν έβγαλα ποτέ φλας) δεν προλαβαίνει να φρενάρει τελείως και με χτυπάει.Ποιός φταίει?
Ελπίζω να ήμουν πιο συγκεκριμένος και να βοήθησα.
Το ίδιο με το από πάνω.
-
πάντα φταίει ο από πίσω καθως ο νομοθετης ορίζει ότι θα πρέπει να κρατα απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ικανη ωστε να αποφευχθει τροχαίο ατυχημα και να εχει την προσοχή του τεταμενη προς αποφυγή ατυχήματος..ακομα και αν ο μπροστινος κοκκαλωσει ξαφνικα χωρις αιτία,φταει ο απο πισω...
-
Δεδομένη η απόσταση ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μεταξύ δύο οχημάτων που βρίσκονται σε κίνηση και η χρήση των φλας δεν αποτελεί υποχρέωση αφού ο ρόλος τους είναι μόνο προειδοποίηση για πρόθεση μιας κίνησης.
-
μηπως ο νομος ειναι αρχαϊκος σε αυτο το σημειο και μιλουσε για εποχες του 60;;;
λεω στην αφελεια μου...γιατι με βαση τις αποστασεις στην Αττικη Οδο επρεπε ειτε να πηγαινουμε με 20 ειτε να ειμαστε σε αποσταση ανα 60 μετρα!!! -
Εχουν υπαρξει υποθεσεις οπου το δικαστηριο επιδικασε συνυπευθυνοτητα του μπροστινου οταν αυτος φρεναρε αποτομα χωρις λογο.
ΑΤΥΧΗΜΑ-ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ-ΣΥΝΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ.