-
Μπορειτε να μου δωσετε συμβουλες ,κολπα ωστε να μην μπλοκαρουν οι τροχοι σε φεαναρισμα σε ΙΧ χωρις ABS?
Τις προαλλες σε βρεγμενο οδοστρωμα καθως πηγαινα με περιπου 50χλμ/ω πατησα φρενο σταδιακα για να σταματησω σε κοκκινο φαναρι...Το ΙΧ κινουταν δεξια-αριστερα σαν να το κατευθυνε καποιος αλλος και νομιζα οτι θα χασω τον ελεγχο και οτι θα πεταχθω σε καμια μπαρα ή θα καρφωθω στο μπροστινο συτοκινητο..Ευτυχως ηρθε στα ισια του!!!
Ισως να ειχε γλιτσα ο δρομος....Ισως τα λαστιχα?Ισως ο τροπος φρεναρισματος?? -
Μπορειτε να μου δωσετε συμβουλες ,κολπα ωστε να μην μπλοκαρουν οι τροχοι σε φεαναρισμα σε ΙΧ χωρις ABS?
Τις προαλλες σε βρεγμενο οδοστρωμα καθως πηγαινα με περιπου 50χλμ/ω πατησα φρενο σταδιακα για να σταματησω σε κοκκινο φαναρι...Το ΙΧ κινουταν δεξια-αριστερα σαν να το κατευθυνε καποιος αλλος και νομιζα οτι θα χασω τον ελεγχο και οτι θα πεταχθω σε καμια μπαρα ή θα καρφωθω στο μπροστινο συτοκινητο..Ευτυχως ηρθε στα ισια του!!!
Ισως να ειχε γλιτσα ο δρομος....Ισως τα λαστιχα?Ισως ο τροπος φρεναρισματος?? -
Μπορειτε να μου δωσετε συμβουλες ,κολπα ωστε να μην μπλοκαρουν οι τροχοι σε φεαναρισμα σε ΙΧ χωρις ABS?
Τις προαλλες σε βρεγμενο οδοστρωμα καθως πηγαινα με περιπου 50χλμ/ω πατησα φρενο σταδιακα για να σταματησω σε κοκκινο φαναρι...Το ΙΧ κινουταν δεξια-αριστερα σαν να το κατευθυνε καποιος αλλος και νομιζα οτι θα χασω τον ελεγχο και οτι θα πεταχθω σε καμια μπαρα ή θα καρφωθω στο μπροστινο συτοκινητο..Ευτυχως ηρθε στα ισια του!!!
Ισως να ειχε γλιτσα ο δρομος....Ισως τα λαστιχα?Ισως ο τροπος φρεναρισματος?? -
Αφηνουμε το φρενο και στριβουμε και κατοπιν το ξαναπαταμε και ξανα το ιδιο. καλητερα να το ριξουμε στη μπαρα παρα πισω απο τον αλλον. Τουλαχιστον θα πληρωνουμε μονο τα δικα μας. Απο την αλλη αν το φρεναρισμα ειναι πανικου τοτε πονταρουμε στους νομους της φυσης...εκει τι να πρωτοσκεφτεις.
-
Με λίγη εκπαίδευση κάνεις το πόδι σου να αφήνει το φρένο μόλις μπλοκάρει και να το ξαναπατάει. Αν είσαι καλός θα μπορείς να το κάνεις αυτό μερικές φορές το δευτερόλεπτο. Θέλει όμως αρκετή εκπαίδευση ώστε να το κάνεις αυτό και σε φρενάρισμα πανικού.... Κάποτε το είχα πετύχει. Μετά βγήκε το ABS και έχασα το ταλέντο μου!
Βέβαια μερικές φορές σε πολύ κακή άσφαλτο με γλίτσα ή άλλες λιπαρές ουσίες ο συντελεστής τριβής είναι τόσο χαμηλός που απλά δεν θα προλάβεις να σταματήσεις. Πχ παλιά σε κάποιο σημείο από Ευελπίδων προς Κοδριγκτώνος (Αθήνα) ήταν κάπως έτσι. Επειδή είχε και ανωμαλίες εκεί, με βροχή και γλίτσα μου έχει τύχει ακόμα και με πολύ απαλό πάτημα μόλις έπιανε η υποβοήθηση άρχιζαν να μπλόκαρουν κάποιοι τροχοί... -
Δηλαδη το αποτομο φρεναρισμα μπλοκαρει τους τροχους και το οχημα γλυστραει,κινειται ανεξελεγκτα και χανει τον ελεγχο με αποτελεσμα την συγκρουση?
Με το ABS δεν υπαρχουν τετοια προβληματα? -
Με το abs δεν μπλοκάρουν οι τροχοί , με το ESP φρεναρει το τροχό διαφορετικά ώστε να μην χάνει την κατευθυντικότητα του κατα το φρενάρισμα.
Στην δική σου περίπτωση και γενικά σε οχήματα με ABS καλό είναι να φρενάρεις και με ταχύτητα , ακόμα και με κατέβασμα ώστε η μηχανη να φρενάρει το αμάξι . Ετσι χρησιμοποιείς λιγότερο το φρένο που μπορεί να μπλοκάρει τους τροχούς , το φρενάρισμα γίνεται λίγο πιο αρμονικό και το διαφορικό αναλαμβάνει τυποις κάτι σαν Abs προσπαθώντας να συγκρονίσει λίγο τους κινητήριους τροχους.
-
+1
Επίσης χρειάζεται κατά καιρούς έλεγχος του κατανεμητή πίεσης πίσω. -
Ο χρήστης Greek έγραψε:
με το ESP φρεναρει το τροχό διαφορετικά ώστε να μην χάνει την κατευθυντικότητα του κατα το φρενάρισμα.Το EBD δεν κανει αυτην την δουλεια;
-
εγω παντως απο την εμπειρια που ειχα με δυο αυτοκινητα καταλαβα πως....το βαρυτερο αμαξι φρεναρει πιο καλα αλλα αργει λιγακι να σταματησει,ενω το ελαφρυ που ειχα μολις 900 κιλα οι τροχοι μπλοκαραν συχνα και πολλες φορες ξεκολαγαν απο το δρομο με αποκορυφωμα μια μερα του σεπτεμβριου 2007 να μου φυγει απο το δρομο καθως μπλοκαραν οι τροχοι σε φρεναρισμα πανικου.παει βγηκε αχρηστο.το βαρυ δεν ξεκολαγε ποτε απο το δρομο οσο και φρενο να παταγες.και τα δυο αμαξια ειχαν μπρος πισω δισκοφρενα,και τα 2 ηταν 1600 κυββικα και ειχαν διαφορα βαρους 400+ κιλα.ABS κανενα δεν ειχε.μαρκα δεν αναφερω διοτι δεν εχει σχεση.πιστευω πως καλο ειναι να εχεις υποψιν σου τους νομους της φυσης και να προσαρμοζεις αναλογα την ταχυτητα σου.
-
Κατέβασμα παραθύρων με γρύλο!
Μια βοήθεια ρε παιδιά, πως τα κατεβάζουμε;;;
ΕΛΕΟΣΣΣΣΣ!!!!!
-
Ο χρήστης sacracer έγραψε:
εγω παντως απο την εμπειρια που ειχα με δυο αυτοκινητα καταλαβα πως....το βαρυτερο αμαξι φρεναρει πιο καλα αλλα αργει λιγακι να σταματησει,Αυτο πως ακριβως το χεις καταφερει?
Μηπως εννοεις οτι το βαρυτερο αμαξι σου ασκει πιο πολλα g στο φρεναρισμα αλλα χανει λογω βαρους=ορμης?
Αλλιως πας για αντιπροεδρος ΠΑΕ Εδεσσαικος... -
με ενα καλορυθμισμενο abs (που οσο πιο καινουριο ειναι ενα αυτοκινητο τοσο περισσοτερες πιθανοτητες εχει να διαθετει κατι τετοιο, γιατι τα παλιοτερα abs ειναι για το φουτσο) και καλα λαστιχα δε χρειαζεται καμια απολυτως τεχνικη
απλα τσαρουχωνεις και το αυτοκινητο φρεναρει οσο το δυνατον καλυτερα μπορει μονο του
αν εχεις κακο abs , πρεπει να κανεις αυτο που περιεγραψε ο onyx γιατι πολλες φορες καλυτερα να μην μπει το esp
εγω προσωπικα αν και καποτε ηξερα να φρεναρω σωστα (προ ηλεκτρονικων βοηθηματων) και συνεχισα λιγο το σπορ (οταν πηγα στην εποχη των κακων ηλεκτρονικων βοηθηματων ,clio 2 στη περιπτωση μου), πλεον δε νομιζω να διαθετω καμια απολυτως σχετικη ικανοτητα μιας και εχω μαθει να βασιζομαι στα ηλεκτρονικα τα οποια και στα 2 αυτοκινητα που οδηγω λειτουργουν αψογα και φρεναρουν πολυ καλυτερα απο οτι εγω οταν ειχα το renault 19 μου οπου οι τροχοι μπλοκαραν πανευκολα και τα τετακε ερχονταν ακομα πιο ευκολα
σημερα μου φαινεται αθλος να τα βγαλεις περα χωρις καποια πραγματα
Ο χρήστης sacracer έγραψε:
εγω παντως απο την εμπειρια που ειχα με δυο αυτοκινητα καταλαβα πως....το βαρυτερο αμαξι φρεναρει πιο καλα αλλα αργει λιγακι να σταματησει,ενω το ελαφρυ που ειχα μολις 900 κιλα οι τροχοι μπλοκαραν συχνα και πολλες φορες ξεκολαγαν απο το δρομο με αποκορυφωμα μια μερα του σεπτεμβριου 2007 να μου φυγει απο το δρομο καθως μπλοκαραν οι τροχοι σε φρεναρισμα πανικου.παει βγηκε αχρηστο.το βαρυ δεν ξεκολαγε ποτε απο το δρομο οσο και φρενο να παταγες.και τα δυο αμαξια ειχαν μπρος πισω δισκοφρενα,και τα 2 ηταν 1600 κυββικα και ειχαν διαφορα βαρους 400+ κιλα.ABS κανενα δεν ειχε.μαρκα δεν αναφερω διοτι δεν εχει σχεση.πιστευω πως καλο ειναι να εχεις υποψιν σου τους νομους της φυσης και να προσαρμοζεις αναλογα την ταχυτητα σου.δεν παιζει ρολο μονο το βαρος του αυτοκινητου , παιζει ρολο και τι φρενα εχει το καθενα
το βαρυτερο και πιθανοτατα ακριβοτερο ενδεχεται να εχει καλυτερα φρενα για αυτο να ειχες αυτη την εντυπωση
το βαρος ειναι παντα κατι κακο, φορτωσε ενα οποιοδηποτε αυτοκινητο με 4-5 ατομα και θα διαπιστωσεις οτι φρεναρεις πολυ χειροτερα
επισης το πιο μικρο αυτοκινητο (σε μηκος/μεταξονιο και βαρος) σε εντονα και δυσκολα φρεναρισματα μπορει να γινει πιο 'νευρικο' κατι που σε συγχρονα αυτοκινητα κουμανταρουν τα ηλεκτρονικα
επειδη φανταζομαι περιπου τι επαθες (εχασες το πισω μερος και εφερες τετακε) , πιστευω οτι περισσοτερο φταιει το πιο κοντο μεταξονιο του μικρου αυτοκινητου παρα το βαρος
-
Ο χρήστης sacracer έγραψε:
εγω παντως απο την εμπειρια που ειχα με δυο αυτοκινητα καταλαβα πως....το βαρυτερο αμαξι φρεναρει πιο καλα αλλα αργει λιγακι να σταματησει,ενω το ελαφρυ που ειχα μολις 900 κιλα οι τροχοι μπλοκαραν συχνα και πολλες φορες ξεκολαγαν απο το δρομο με αποκορυφωμα μια μερα του σεπτεμβριου 2007 να μου φυγει απο το δρομο καθως μπλοκαραν οι τροχοι σε φρεναρισμα πανικου.παει βγηκε αχρηστο.το βαρυ δεν ξεκολαγε ποτε απο το δρομο οσο και φρενο να παταγες.και τα δυο αμαξια ειχαν μπρος πισω δισκοφρενα,και τα 2 ηταν 1600 κυββικα και ειχαν διαφορα βαρους 400+ κιλα.ABS κανενα δεν ειχε.μαρκα δεν αναφερω διοτι δεν εχει σχεση.πιστευω πως καλο ειναι να εχεις υποψιν σου τους νομους της φυσης και να προσαρμοζεις αναλογα την ταχυτητα σου.Ειναι καθαρα θεμα στησιματος-ζυγισματος, κατασταση αμορτισερ, και σωστης κατανομης της πεδησης του αυτοκινητου και οχι βαρους. Αν οδηγησεις κανενα σωστο αυτοκινητο,παναλαφρο, θα δεις πως ριχνει αγκυρες.
-
Ο προγραμματισμός του ABS δεν έχει προτεραιότητα το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα.
Δεν είναι κάτι που το διαφημίζουν οι κατασκευαστές αλλά για παράδειγμα δίνουν προτεραιότητα στο να μη τρομάξει ο άπειρος οδηγός με αντιδράσεις στο τιμόνι (όταν η πρόσφυση είναι διαφορετική δεξιά-αριστερά) παρά στο καλύτερο φρενάρισμα.
΄
Όσο αφορά το φρενάρισμα μεταξύ ελαφριών και βαριών αυτοκινήτων, είναι καθαρά θέμα πρόσφυσης του ελαστικού στο δρόμο.
Τα λάστιχα έχουν περίεργο τρόπο που αναπτύσουν τριβή αλλά σε γενικές γραμμές όσο περισσότερο λάστιχο βάζεις στο δρόμο και όσο λιγότερο βάρος έχει, τόσο καλύτερο συντελεστή τριβής εμφανίζει.
Στα ελαφριά αμάξια τα λάστιχα εμφανίζουν καλύτερο συντελεστή τριβής με την άσφαλτο και φρενάρουν καλύτερα.
Βέβαια μπορείς να βάλεις τεράστια λάστιχα σε βαριά αμάξια και έτσι αναλογικά να έχεις περισσότερο λάστιχο στο δρόμο. -
Ξεχνάτε το αυτοννόητο... ότι το ελαφρύτερο έχει μικρότερη ορμή!!!
-
Θα πρεπει να παω σε ενα μηχανικο να δει τα αμορτισερ και φρενα και σε εναν λαστιχα?
-
Eπειδή απλά μπλόκαραν τα φρένα?
-
Αν ειναι αρκετα παλιο και τα εχει αφησει στην τυχη τους τα συγκεκριμενα πολυ καλα θα κανει!! Προσεχουμε για να εχουμε..
-
αν το auto σου δεν εχει abs, τοτε φρεναρεις οπως δου απαντησε ο onyx απο χτες. αν ομως εχει abs, τοτε νομιζω οτι πρεπει να πατησεις το πενταλ του φρενου σταθερα και οσο πιο δυνατα γινεται, αφου το abs, σαν ηλεκτρονικο συστημα που ειναι, αν χασει εστω και στιγμιαια την εντολη ξεκινα παλι απο την αρχη και αρα με μικροτερη δυναμη. Οσον αφορα στο δικο σου συμβαν, πιστευω οτι πρεπει να δεις μηπως χρειαζεσαι ευθυγραμμιση, και μετα ολα τα αλλα. Τα λεμε.
Φρεναρισμα διχως ABS.