-
Μέσα στα περίπου 25 χρόνια που οδηγώ, προσπαθώ να καταλάβω την ψυχολογία μας σαν οδηγοί. Γιατί άραγε μας καταλογίζουν τόσα? Είμαστε τόσο κακοί οδηγοί? Εχω δεί τους Γάλλους οδηγούς, που θα μπορούσα να τους θεωρήσω παράφρονες όταν βρίσκονται πίσω απο το βολάν. Ασε δε τους Ιταλούς, εμείς είμαστε άγγελοι μπροστά τους. Δεν μιλάω για τους βορειοευρωπαίους, εκεί τα πράγματα θυμίζουν clockwork orange.
Αλλά μιλάω για εμάς που ζούμε στην Ελάδα μας ζούμε και την αγαπούμε.
Λοιπόν τί είναι αυτό που μας κάνει να πέσουμε να φάμε τον μπροστινό μας οδηγό επειδή καθυστέρισε να ξεκινήσει στο πράσινο?
Γιατί ρισκάρουμε τη σωματική μας ακεραιότητα και μετά το πανάκριβο τετράτροχό μας για να κάνουμε ένα δύσκολο προσπέρασμα όταν στα 150 μέτρα ΄θα πέσουμε πάλι στο κόκκινο, ή σε μποτιλιάρισμα?
Στους εθνικούς δρόμους τώρα. Ναι μπορεί να έδωσα ένα καρότσι λεφτά για το super ρουκετο-πυραυλοκίνητο μου. Αλλά αφού οι δρόμοι μας δεν είναι για super high speeds (όχι λόγο νομοθεσίας αλλά λόγω κατασκευής) γιατί επιμένω με πιθανό αποτέλεσμα να καταλήξω (αν είμαι άτυχος) σε κανένα νοσοκομείο ενώ αν είμαι τυχερός στας αιωνίους μονάς.
Γελάτε ε? Και όμως όλοι ξέρουμε ότι έτσι είναι τα πράγματα.
Τελικά τι άραγε συμβαίνει με εμάς τους Ελληνες οδηγούς? Φταίει η παιδεία μας, το Μεσογειακό ταπεραμέντο μας, ο υπέρμετρος εγωισμός μας ή μετράμε τον ανδρισμό μας σύμφωνα με τα άλογα της μηχανής μας? -
Μέσα στα περίπου 25 χρόνια που οδηγώ, προσπαθώ να καταλάβω την ψυχολογία μας σαν οδηγοί. Γιατί άραγε μας καταλογίζουν τόσα? Είμαστε τόσο κακοί οδηγοί? Εχω δεί τους Γάλλους οδηγούς, που θα μπορούσα να τους θεωρήσω παράφρονες όταν βρίσκονται πίσω απο το βολάν. Ασε δε τους Ιταλούς, εμείς είμαστε άγγελοι μπροστά τους. Δεν μιλάω για τους βορειοευρωπαίους, εκεί τα πράγματα θυμίζουν clockwork orange.
Αλλά μιλάω για εμάς που ζούμε στην Ελάδα μας ζούμε και την αγαπούμε.
Λοιπόν τί είναι αυτό που μας κάνει να πέσουμε να φάμε τον μπροστινό μας οδηγό επειδή καθυστέρισε να ξεκινήσει στο πράσινο?
Γιατί ρισκάρουμε τη σωματική μας ακεραιότητα και μετά το πανάκριβο τετράτροχό μας για να κάνουμε ένα δύσκολο προσπέρασμα όταν στα 150 μέτρα ΄θα πέσουμε πάλι στο κόκκινο, ή σε μποτιλιάρισμα?
Στους εθνικούς δρόμους τώρα. Ναι μπορεί να έδωσα ένα καρότσι λεφτά για το super ρουκετο-πυραυλοκίνητο μου. Αλλά αφού οι δρόμοι μας δεν είναι για super high speeds (όχι λόγο νομοθεσίας αλλά λόγω κατασκευής) γιατί επιμένω με πιθανό αποτέλεσμα να καταλήξω (αν είμαι άτυχος) σε κανένα νοσοκομείο ενώ αν είμαι τυχερός στας αιωνίους μονάς.
Γελάτε ε? Και όμως όλοι ξέρουμε ότι έτσι είναι τα πράγματα.
Τελικά τι άραγε συμβαίνει με εμάς τους Ελληνες οδηγούς? Φταίει η παιδεία μας, το Μεσογειακό ταπεραμέντο μας, ο υπέρμετρος εγωισμός μας ή μετράμε τον ανδρισμό μας σύμφωνα με τα άλογα της μηχανής μας? -
Μέσα στα περίπου 25 χρόνια που οδηγώ, προσπαθώ να καταλάβω την ψυχολογία μας σαν οδηγοί. Γιατί άραγε μας καταλογίζουν τόσα? Είμαστε τόσο κακοί οδηγοί? Εχω δεί τους Γάλλους οδηγούς, που θα μπορούσα να τους θεωρήσω παράφρονες όταν βρίσκονται πίσω απο το βολάν. Ασε δε τους Ιταλούς, εμείς είμαστε άγγελοι μπροστά τους. Δεν μιλάω για τους βορειοευρωπαίους, εκεί τα πράγματα θυμίζουν clockwork orange.
Αλλά μιλάω για εμάς που ζούμε στην Ελάδα μας ζούμε και την αγαπούμε.
Λοιπόν τί είναι αυτό που μας κάνει να πέσουμε να φάμε τον μπροστινό μας οδηγό επειδή καθυστέρισε να ξεκινήσει στο πράσινο?
Γιατί ρισκάρουμε τη σωματική μας ακεραιότητα και μετά το πανάκριβο τετράτροχό μας για να κάνουμε ένα δύσκολο προσπέρασμα όταν στα 150 μέτρα ΄θα πέσουμε πάλι στο κόκκινο, ή σε μποτιλιάρισμα?
Στους εθνικούς δρόμους τώρα. Ναι μπορεί να έδωσα ένα καρότσι λεφτά για το super ρουκετο-πυραυλοκίνητο μου. Αλλά αφού οι δρόμοι μας δεν είναι για super high speeds (όχι λόγο νομοθεσίας αλλά λόγω κατασκευής) γιατί επιμένω με πιθανό αποτέλεσμα να καταλήξω (αν είμαι άτυχος) σε κανένα νοσοκομείο ενώ αν είμαι τυχερός στας αιωνίους μονάς.
Γελάτε ε? Και όμως όλοι ξέρουμε ότι έτσι είναι τα πράγματα.
Τελικά τι άραγε συμβαίνει με εμάς τους Ελληνες οδηγούς? Φταίει η παιδεία μας, το Μεσογειακό ταπεραμέντο μας, ο υπέρμετρος εγωισμός μας ή μετράμε τον ανδρισμό μας σύμφωνα με τα άλογα της μηχανής μας? -
Μπορει να μην οδηγω πολυ καιρο αλλα πιστευω οτι φταιει το οτι δεν εχουμε καταλαβει -αν οχι ολοι η πλειοψηφεια- οτι αν κατι παει στραβα
την ωρα που εισαι στο δρομο θα στραβωσει για μια και μοναδικη φορα.
Το γνωστο 'Ελα μωρε σε εμενα θα συμβει'. -
ειναι δυσκολο να δωσει κανεις απαντησεις σε αυτα που ρωτας. Εγω παντως εχω καταλαβει οτι οδηγουμε οπως ακριβως ζουμε, δηλ αν καποιος ειναι νευρικος γενικοτερα, αυτη τη νευρικοτητα τη μεταφερει και οταν οδηγει. Στην επαρχια που η ζωη ειναι πιο ηρεμη και με λιγοτερο αγχος τα πραγματα ειναι πιο στρωτα σε σχεση με το ΧΑΟΣ της Αθηνας.
Επισης ειναι σιγουρο οτι οι πιο πολλοι δεν εχουν καταλαβει ποσο δυσκολο και επικυνδυνο ειναι να οδηγεις, και επειδη το θεωρουν ως κατι στοιχειωδες, προκαλουν πολλα πολλα ατυχηματα.
-
Καθε λαός παρουσιάζει διαφορετική συμπεριφορά στην οδήγηση για διαφορετικούς λόγους αλλα με εναν κοινό παρονομαστή.Την επικράτηση του ενός εναντι του άλλου.Το αυτοκίνητό σου ειναι το 'άρμα' σου!
Οι Μεσογειακοί λαοί γενικώς με το αναπτυγμάνο εγωισμό και την υψηλή ευστροφία τείνουν να θεωρούν τους υπόλοιπους συνοδηγούς απλώς 'χαζούς' ενω οι ιδιοι ειναι οι εξυπνοι.
Οι Βορειοευρωπαίοι ειναι σαφώς πιο 'ρεγουλαρισμένοι' και λογω νοοτροπίας και λόγω ιδιοσυγκρασίας.
Οι Γάλλοι βεβαια ειναι μια κατηγορία απο μόνοι τους!!!!!!
Εμείς οι Ελληνες εχουμε στην πλάτη μας και ολα τα χρόνια που το ΙΧ ειναι άπιαστο όνειρο και μεσον επίδειξης του κοινωνικού μας status.
Επιπρόσθετα τα 'ατάκτως εριμμένα' σήματα τροχαίας που δεν μπορείς να ακολουθ'ησεις γιατι ειναι παράλογα (π.χ. οριο 50 χαω στην Εθνική) μας εχουν δημιουργήσει μια ταση να μην τα υπολογίζουμε.
Η παρεξηγημένη εννοια του επαγγελματία θεωρείται οτι δίνει σε ενα ταξιτζή το δικαίωμα να σταματάει οπουδήποτε και να κινείται όπως θελει,και σε ενα οδηγό φορτηγού το δικαίωμα να κινείται στην μεσαία ή και στην αριστερή λωρίδα.
Και πολλά πολλά ακόμα,που ομως σιγα-σιγα,με τις νεες γενιές,με εσένα με εμένα με ολους μας αλλάζουν προς το καλύτερο!
Με αυτά κι μ' αυτά δημιουργείται η ζούγκλα των Ελληνικών δρόμων. -
Δεν διαφωνώ με κανένα σας, αλλά για το όνομα του θεού, δεν είναι δυνατό στο ότι είμαστε Μεσογειακός λαός μαζί με όσα αυτό σημαίνει να θρηνούμε τόσα θύματα στην άσφαλτο, και το χειρότερο είναι ότι και οι γυναίκες οδηγοί τείνουν να γίνουν χειρότερες απο εμάς.
-
Η οδήγηση είναι και αυτή ο καθρέπτης της κοινωνίας μας (όπως και η μουσική π.χ. που ακούμε). Κύριο πρόβλημα είναι η εκπαίδευση και η διμιουργία ψυχολογίας ότι πίσω από το τιμόνι ο καθένας είναι ο βασιλιάς του δρόμου. Βάλτε και λίγο έως πολύ εγωισμό (τι? θα περάσει τη 'μερσεντέ' μου το accent?) και έχουμε τον πρώτο παράγοντα.
Δευτερος κύριος λόγος είναι η δρόμοι, τα ξέρετε δεν θα πω παραπάνω, που δεν εμπνέουν καθόλου ασφάλεια. Έτσι ο αδαής κάπου θα την πατήσει λόγω του πρώτου λόγου.
Υπάρχει βέβαια και ένα 10% που προσπαθεί να είναι νόμιμο, οδηγάει γρήγορα και σωστά, παραβιάζει όρια γιατί έχει την κρίση να το κάνει, αλλά ποτέ κόκκινα και στοπ. Το ίδιο ποσοστό δεν πετάει σκουπίδια από το παράθυρο, είναι 'αναποφάσιστος' στις εκλογές και παραγωγικός στη δουλειά του και σε άλλα εκαντοντάδες θέματα της καθημερινότητας.
Όσοι καταφέρουν να περάσουν σ'αυτήν την όχθη του ποταμού, μπορεί να θεωρηθούν μ@$%!*ς αλλά σίγουρα είναι καλά με τον εαυτό τους. -
O Έλληνας καταπιέστηκε πάρα πολλά χρόνια με πολέμους, εμφύλιους και μή και στερήθηκε πολλά βασικά πράγματα. Τροφή, ασφάλεια, πολυτέλεια κλπ. Αυτό το αίσθημα, όσο περνούσαν τα χρόνια μεταφερόταν στις επόμενες γενειές οι οποίες βέβαια δέν είχαν πολέμους κι αρρώστιες, φτώχια κι εξαθλίωση, είχαν απωθημένα που κληρονόμησαν απ' τους προγόνους τους. Άλλοι το φαϊ (γι αυτό και κατέχουμε μια απ' τις πρώτες θέσεις στην παχυσαρκία ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης. Πολλές φορές τρώμε χωρίς πραγματικά να πεινάμε λές και θα γίνει κανένας πόλεμος), άλλοι την πολυτέλεια (γι αυτό και βλέπουμε ανθρώπους που δεν είναι τοσο πλούσιοι να οδηγούν Mercedes). Τι θέλω να πώ. Ο Έλληνας που πάντα ήταν στερημένος τώρα που πήρε λίγο τα πάνω του, προσπαθεί να δείξει στους άλλους οτι αυτός περνάει καλά και έχει τα πάντα. Σε συνδιασμό με το Μεσογειακό κλίμα που μας κάνει θερμόαιμους και θερμοκέφαλους, οι περισσότεροι οδηγοί απο εμάς οδηγούν επικίνδυνα στο δρόμο. Άν προσθέσουμε και την αθλιώτητα των δρόμων μας μαζί με τη γελοία ώς και μηδαμινή μας εκπαίδευση σαν οδηγοί, να τα αποτελέσματα τα οποία δικαιολογούν απόλυτα αυτά που συμβαίνουν στους δρόμους.
-
Χμμμμ...
Εγώ θα το θέσω αλλιώς.
Η οδήγηση είναι κοινωνική συμπεριφορά. Οδηγούμε όπως ακριβώς ζούμε. Όλοι οι προαναφερθέντες εξήγησαν ουσιαστικά γιατί ζουμε όπως ζούμε.
Ένας άνθρωπος που είναι πραγματικά ευγενικός στη ζωή του (όχι τύποις) θα σταματήσει να περάσει ο πεζός.
Ένας άνθρωπος που είναι βαρετός σαν παρέα σχεδόν σίγουρα θα οδηγεί αριστερά και με 50.
Ένας άνθρωπος μετρημένος και με αυτογνωσία, τη στροφή θα την πάρει με όσα πρέπει και όχι δίχως αύριο (αν την πάρει τελικά...)
Ένας άνθρωπος που δε βιάζεται στη ζωή του και δεν αγχώνεται θα περιμένει στο φανάρι τη σειρά του και δε θα δημιουργήσει δεύτερη σειρά.
Και άλλα πολλά.Τελικώς, οδηγούμε με τους ρυθμούς που μας υπαγορεύει η ζωή. Αν η ζωή μας είναι σκ..ά, τότε οδηγούμε σκ..ά, αν η ζωή μας είναι εύρυθμη, τότε οδηγούμε όπως πρέπει.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΗΓΟΥ